Page 33 of 95
Posted: Monday 12/02/2007 20:31
by sequera
Guigui wrote:sequera wrote:El futuro volumen de servicios y pasajeros en la LAV española hará que Sants se queda pequeña. No solo el corredor Mad-Bcn, si no el corredor mediterraneo, los transversales y servicios con rodadura desplazable al norte. Sin contar los servicios nocturnos, Aviant o regionales, de renfe o FGC, o los servicios de SNCF a Francia, Belgica , Suiza o Alemania. Sin contar con la entrada de los operadores privados de viajeros a partir del 2009. Tal vez me quieres convencer que con una sola estación en Cul de Sac en Sagrera podriamos ser capaces de gestionar convenientemente el sistema (no la estación, que tambien), incluidos trenes pasantes (que no son pocos ni menos importantes).
Si et fixes en el meu missatge que vaig publicar fa uns quants dies i que reprodueixo a continuació, veuràs que el meu plantejament ideal (i ara ja irrealitzable pel que ja s'ha fet, al meu parer molt malament) coincideix força amb aquest punt teu, així com amb els criteris d'intermodalitat necessaris per a qualsevol xarxa de TP que funcioni.
Guigui wrote:Jo crec que l'AMB (Barcelona i rodalies més immediates) té prou amb quatre estacions d'AV, jerarquitzades de la manera següent:
1. La Sagrera, estació principal on s'aturarien tots els serveis llevat els que passin de llarg de Barcelona utilitzant el by-pass del Vallès.
2. Aeroport (no el Prat), on s'aturarien tots els AV regionals entre Barcelona i el Sud i fins on podrien arribar els procedents del Nord passant per la Sagrera. Segons el servei i la demanda, també s'hi podrien aturar alguns AV no regionals. Ajudaria a canalitzar moltes sortides i arribades en avió procedents de l'àrea d'influència aeronàutica de Barcelona (Saragossa-València-Montpeller, si fa no fa).
3. Estació secundària a Barcelona, situada en un lloc cèntric. És a dir, Pg. de Gràcia actual o Pl. Catalunya, seguint el traçat més recte entre l'Aeroport i Sagrera (aneu a saber si no el denostat litoral, però no per satisfer ja sabeu qui). S'hi aturarien AV regionals.
4. St. Cugat. Només per a AV regionals que utilitzin el by-pass del Vallès i altres AV que passin de llarg de Barcelona i no entrin a la Sagrera.
Això implicaria deixar-se d'"estació intermodal" del Prat, que d'intermodal no té res, ja que no afavoreix de cap manera canviar del TAV a l'avió, així com deixar de banda Sants, situada excèntricament i que només té importància pel fet de ser l'estació central actual, però que en perdrà a causa de la Sagrera i de la diversificació de traçats de Rodalies que ja s'està començant a veure. Per tant, es podria pensar en el traçat més recte entre l'Aeroport i la Sagrera, i aquí hi ha dues variants: Gran Via o Port. I aquí em decanto per la primera, ja que podria haver-hi un baixador molt cèntric a Pl. Catalunya, coincidint amb el megaintercanviador que també sembla que, tard o d'hora hi haurà, permetent una connexió amb una multitud inimaginable de línies de metro i rodalies.
I és clar, la via d'entrada més ràpida a Barcelona venint del Sud seria el by-pass i Trinitat. Per tant, el ramal de l'Aeroport només l'utilitzarien els trens que s'hi aturin.
El gran inconvenient que hi veig a tot plegat és que ja hi ha certes obres massa avançades perquè es pugui fer realitat aquest esquema que, al meu parer, és molt més lògic (i posaria la mà al foc que molt més barat) que el pastitx que es disposen a fer. La mal anomenada "Estació intermodal" i l'entrada a Sants són una hipoteca massa pesada com per fer marxa enrere.
Un cop més, la
realpolitk ens ha deixat a tots perjudicats.
Primer:
1.-La estació intermodal de El Prat es una realitat:
Rodalies
Regionals
Aviant
AVE
Metro
Llençadora Terminals-Intermodal.
Busos
Taxi
Bici
AP
2.-Has de construir el corredor del llobregat per fer l'accés al port en ample UIC, i segons el teu pla no construeixes el petit ramal d'accés a Sants des de Sant Boi.
3.- A més de no preveure construir el ramal de 5 km a Sants, preveus construir una estació LAV en cul de Sac en Sagrera amb extensió a l'aeroport. Sense continuitat i perdent l'oportunitat de crear una xarxa de trens regionals catalana o intercomarcal.
A veure, de la solució adoptada actual i EN CONSTRUCCIÓ, el que no m'agrada es el tunel de provença. Jo hagues aplicat la solució proposada per la PTP fent pasar AVE per P.Gracia i construir un nou tunel per rodalies....Però això ja no podrà ser......
La resta com ara.
Posted: Monday 12/02/2007 20:38
by faristol
sense ánim de que em tireu tota "l'artilleria" a sobre!!!
Es realment necesari el nou tunel de L'VE pel centre de Barcelona? pregunto, no afirmo!!
No soc de ninguna paltaforma ni vei d'on ha de passar que consti!!
Ho dic perque si els trens directes Madrid o Valencia-FranÇa faran servir el By pass del Valles, i ningun tren Creurara Barcelona per anar a FranÇa, no seria tambe raonable els trens de Madrid - Valencia acabessin a Sants i els que van de Barcelona cap a FranÇa sortissin-arribessin a la Sagrera? quin us realment tindra el tunel? es nomes una opinio.
Posted: Monday 12/02/2007 20:49
by sequera
faristol wrote:sense ánim de que em tireu tota "l'artilleria" a sobre!!!
Es realment necesari el nou tunel de L'VE pel centre de Barcelona? pregunto, no afirmo!!
No soc de ninguna paltaforma ni vei d'on ha de passar que consti!!
Ho dic perque si els trens directes Madrid o Valencia-FranÇa faran servir el By pass del Valles, i ningun tren Creurara Barcelona per anar a FranÇa, no seria tambe raonable els trens de Madrid - Valencia acabessin a Sants i els que van de Barcelona cap a FranÇa sortissin-arribessin a la Sagrera? quin us realment tindra el tunel? es nomes una opinio.
Tal com s'està construint, pel by-pass només aniran el trens mercants (ample UIC) i els rodalies (ample iberic).
Tots els trens de viatgers entraran pel Prat (alguns pararan , altres no), i arribaran a Sants, i finalitzaran servei a Sagrera. Els trens procedents de França entraran per la Sagrera i finalitzaran servei a Sants. Els trens passants pararan a Sagrera i Sants, i alguns al Prat, sobretot els Aviant.
Així de simple.
Posted: Monday 12/02/2007 21:01
by Guigui
sequera wrote:Guigui wrote:Jo crec que l'AMB (Barcelona i rodalies més immediates) té prou amb quatre estacions d'AV, jerarquitzades de la manera següent:
1. La Sagrera, estació principal on s'aturarien tots els serveis llevat els que passin de llarg de Barcelona utilitzant el by-pass del Vallès.
2. Aeroport (no el Prat), on s'aturarien tots els AV regionals entre Barcelona i el Sud i fins on podrien arribar els procedents del Nord passant per la Sagrera. Segons el servei i la demanda, també s'hi podrien aturar alguns AV no regionals. Ajudaria a canalitzar moltes sortides i arribades en avió procedents de l'àrea d'influència aeronàutica de Barcelona (Saragossa-València-Montpeller, si fa no fa).
3. Estació secundària a Barcelona, situada en un lloc cèntric. És a dir, Pg. de Gràcia actual o Pl. Catalunya, seguint el traçat més recte entre l'Aeroport i Sagrera (aneu a saber si no el denostat litoral, però no per satisfer ja sabeu qui). S'hi aturarien AV regionals.
4. St. Cugat. Només per a AV regionals que utilitzin el by-pass del Vallès i altres AV que passin de llarg de Barcelona i no entrin a la Sagrera.
Això implicaria deixar-se d'"estació intermodal" del Prat, que d'intermodal no té res, ja que no afavoreix de cap manera canviar del TAV a l'avió, així com deixar de banda Sants, situada excèntricament i que només té importància pel fet de ser l'estació central actual, però que en perdrà a causa de la Sagrera i de la diversificació de traçats de Rodalies que ja s'està començant a veure. Per tant, es podria pensar en el traçat més recte entre l'Aeroport i la Sagrera, i aquí hi ha dues variants: Gran Via o Port. I aquí em decanto per la primera, ja que podria haver-hi un baixador molt cèntric a Pl. Catalunya, coincidint amb el megaintercanviador que també sembla que, tard o d'hora hi haurà, permetent una connexió amb una multitud inimaginable de línies de metro i rodalies.
I és clar, la via d'entrada més ràpida a Barcelona venint del Sud seria el by-pass i Trinitat. Per tant, el ramal de l'Aeroport només l'utilitzarien els trens que s'hi aturin.
El gran inconvenient que hi veig a tot plegat és que ja hi ha certes obres massa avançades perquè es pugui fer realitat aquest esquema que, al meu parer, és molt més lògic (i posaria la mà al foc que molt més barat) que el pastitx que es disposen a fer. La mal anomenada "Estació intermodal" i l'entrada a Sants són una hipoteca massa pesada com per fer marxa enrere.
Un cop més, la
realpolitk ens ha deixat a tots perjudicats.
Primer:
1.-La estació intermodal de El Prat es una realitat
Et contesto amb la negreta.
sequera wrote:2.-Has de construir el corredor del llobregat per fer l'accés al port en ample UIC, i segons el teu pla no construeixes el petit ramal d'accés a Sants des de Sant Boi.
Enlloc en nego la raó de ser.
sequera wrote:3.- A més de no preveure construir el ramal de 5 km a Sants, preveus construir una estació LAV en cul de Sac en Sagrera amb extensió a l'aeroport. Sense continuitat i perdent l'oportunitat de crear una xarxa de trens regionals catalana o intercomarcal.
Preveig (sempre idealment, ara ja no es pot fer
) la construcció d'una connexió més directa entre l'Aeroport i la Sagrera, entrant per la Gran Via i amb parada a Pl. Catalunya (bé, concretament, Gran Via amb Rbla. Catalunya/Pg. de Gràcia). La Sagrera seria cul de sac per a tots els TAV amb origen i final a Barcelona. Els que continuin cap al Prat, fins i tot poden sortir pel Llobregat per enllaçar a Castellbisbal amb la que crec que hauria de ser la línia principal, que aniria pel Vallès. Perquè si et fixes i ho mires en un mapa, veuràs que és la manera més directa, salvant les dificultats orogràfiques, d'anar de la Sagrera a Martorell.
Posted: Monday 12/02/2007 21:03
by faristol
Ok, dubte aclarit, evidentment dues estacions amb ample internacional aillades no es bona idea, a mes tot el que faci quedara molts anys pel futur, i comunicar-les nomes pel valles potser es escàs.
Posted: Tuesday 13/02/2007 9:35
by genissimon
Quan estigui tot acabat (potser al s. XXII, quan ja estiquem tots
calbs ) o sigui per a alta velocitat by-pass pel Vallès i túnel pel centre de BCN, per a mercaderies ample normal(*) al ramal del port i connexió amb França, el túnel Sants-Sagrera és necessari per:
- els trens sense parada a BCN, pel by-pass (com a Zaragoza i a Lleida).
- els trens amb parada, malgrat ser de pas, pel nou túnel aturant-se al Prat-Intercambiador, Sants i Sagrera, segons demanda.
- els trens amb origen BCN i destinació Espanya han de sortir de Sagrera i parar a Sants i al Prat-Intermodal, segons demanda.
- els trens amb origen BCN i destinació Europa han de sortir del Prat-Intermodal i aturar-se a Sants i a Sagrera, segons demanda.
- per als regionals d'alta velocitat, a més de parar al Prat-Intermodal, Sants i Sagrera, caldria una estació de quatre vies, les centrals sense andana, a l'altura del ps. de gràcia que fes d'intercambiador amb FGC i metro.
Així s'aconseguiria, sense penalitzar els temps de recorregut, millorar molt la permeabilitat entre la xarxa d'alta velocitat i els atres modes de transport col·lectiu (metro, FGC, rodalies, regionals convencionals i d'alta velocitat, autobusos urbans i interurbans, etc...). Qui vulgui anar de pressa de Barcelona a Zaragoza, que agafi un tren a Sants sense parada al Prat-Intercambiador. Però si viu a Sabadell i baixa a Barcelona en renfe, potser li surt més a compte transbordar de les rodalies a l'alta velocitat a la Sagrera. I si viu a Rubí i ha d'anar a Lleida, la millor opció és FGC i agafar el tren d'alta velocitat regional al ps. de Gràcia, ja que no crec que els "directes" facin parada al mig del Vallès en una estació tipus "Camp de Tarragona".
Salut !!
(*) per a mí l'ample "normal" és el de 1435mm o internacional. L'ibèric és una excepció, com pot ser l'ample rus o l'irlandès.
faristol wrote:sense ánim de que em tireu tota "l'artilleria" a sobre!!!
Es realment necesari el nou tunel de L'VE pel centre de Barcelona? pregunto, no afirmo!!
No soc de ninguna paltaforma ni vei d'on ha de passar que consti!!
Ho dic perque si els trens directes Madrid o Valencia-FranÇa faran servir el By pass del Valles, i ningun tren Creurara Barcelona per anar a FranÇa, no seria tambe raonable els trens de Madrid - Valencia acabessin a Sants i els que van de Barcelona cap a FranÇa sortissin-arribessin a la Sagrera? quin us realment tindra el tunel? es nomes una opinio.
Posted: Tuesday 13/02/2007 10:09
by Guigui
genissimon wrote:[...] ja que no crec que els "directes" facin parada al mig del Vallès en una estació tipus "Camp de Tarragona".
Podrien fer-ho, i en molt millors condicions que "Al mig del Camp". En primer lloc, perquè hi hauria dues connexions ferroviàries amb el centre de Barcelona: FGC L-V i Adif/LAV cap a la Sagrera. I d'altra banda, si mirem a París (que, no oblidem, és la conurbació més gran de la UE), també veurem que hi ha TGVs (p.ex. els Lió-Lilla) que passen de llarg de qualsevol estació urbana i s'aturen a Charles de Gaulle, on hi ha connexió (TGV i convencional) amb el centre.
Cal pensar que en un trajecte on Barcelona sigui ciutat passant, hi haurà una diferència considerable de temps entre fer el by-pass amb una sola parada o anar pel centre, fent la volta que representa i fins a tres parades. Però d'altra banda, no crec que hi hagi massa trens que no tinguin origen o final a Barcelona, deixant de banda els AV regionals (Figueres-)Girona-Lleida/Tarragona i algun Montpeller-València.
Posted: Tuesday 13/02/2007 10:30
by wefer
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/
------------------------------------
Hereu espera tenir d'aquí a dos mesos l'estudi d'impacte ambiental del TAV
L'alcalde va mantenir dijous una reunió amb la ministra de Foment i el president de la Generalitat
ROSA M. BRAVO. Barcelona
D'aquí a dos mesos el Ministeri de Medi Ambient podrà tenir redactada la declaració d'impacte ambiental de les obres del tren d'alta velocitat (TAV) al pas per Barcelona, tant pel que fa al túnel central com al que connectarà el Clot i la Trinitat. Així ho va manifestar ahir l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, que es va mostrar refiat que el govern estatal desencalli en aquest període de temps el projecte del TAV, paralitzat perquè Medi Ambient reclamava més informació per valorar les possibles afectacions a la Sagrada Família. Hereu va mantenir una reunió dijous passat amb la ministra de Foment i el president de la Generalitat.
«Venim de molts mesos de feina i espero que la declaració d'impacte ambiental es concreti com més aviat millor, i que en dos mesos puguem tenir resultats concrets», va declarar ahir Hereu. Aquest termini, segons l'alcalde, no té res a veure amb el calendari electoral, ja que l'arribada del TAV constitueix un projecte «estratègic» perquè incrementa la connectivitat ferroviària amb la resta de l'Estat i d'Europa, i perquè millora també el pas dels trens de Rodalies, en alliberar un túnel dels combois regionals. Però és igualment important desencallar les obres, segons Hereu, «per poder connectar els barris del nord a través d'un parc lineal que fa anys que està dissenyat».
El túnel transfronterer entre l'Alt Empordà i la Catalunya Nord del tren d'alta velocitat ha tingut recentment un despreniment de terres, concretament al tram del municipi de les Cluses, al Vallespir. L'empresa concessionària de les obres, TPFerro, va detectar-lo el 14 de gener passat, i durant tres dies es va reduir el ritme de la tuneladora per estudiar les causes d'aquesta esllavissada. Segons TPFerro, l'incident es va produir per les característiques de la zona, ja que en un tram d'un quilòmetre al terme de les Cluses el terreny és menys dens i compacte, i la tuneladora està preparada per a terrenys més durs i de granit.
Ahir l'empresa concessionària de les obres, TPFerro, explicava que és difícil que aquesta circumstància es torni a produir en algun altre tram del traçat de l'alta velocitat entre l'Alt Empordà i la Catalunya Nord, i que ja s'ha resolt el problema cimentant el forat, cosa que ha de garantir la seguretat de l'obra.
Posted: Tuesday 13/02/2007 10:44
by Platanito
Ningú més creu que l'estació de Sagrera serà únicament un pelotazo urbanístic sense cap utilitat real tret de quatre usuaris de la banda del Barcelonès més allunyada del centre econòmic?
Potser sigui interessant que pari a El Prat, i és vital que ho faci a Sants, però... a la Sagrera???
Posted: Tuesday 13/02/2007 10:58
by Danzig
Platanito wrote:Ningú més creu que l'estació de Sagrera serà únicament un pelotazo urbanístic?
molt millor deixar la Sagrera com és ara, un autèntic "estercolero"?
allà s'ha de fer alguna cosa, i si és ferroviari, millor
Posted: Tuesday 13/02/2007 11:07
by sequera
Ya estamos con los pelotazos....
Pero si la zona es un desastre ¡¡¡¡
Desde luego.....
No, si algunos siguen diciendo que el basurero del campo de la bota era más bonito que lo de ahora. Así que no me extraña que empiecen con la Sagrera , de nuevo
Posted: Tuesday 13/02/2007 12:00
by genissimon
Sagrera: intercambiador "total":
- Totes les línies de renfe - Rodalies, Media Distancia (regionals) i Larga Distància, tant en ample normal com en ample ibèric.
- Estació d'autobusos
- Metro (L4 i L9)
Potser sí que hi haurà
pelotazo urbanístic, però l'empenta que la seva posada en servei donarà al transport públic de Barcelona serà brutal, ja que s'establirà un intercambiador a l'entrada Nord de Barcelona, a l'estil del que ja és Sants pel Sud.
Salut !!
Platanito wrote:Ningú més creu que l'estació de Sagrera serà únicament un pelotazo urbanístic sense cap utilitat real tret de quatre usuaris de la banda del Barcelonès més allunyada del centre econòmic?
Potser sigui interessant que pari a El Prat, i és vital que ho faci a Sants, però... a la Sagrera???
Posted: Tuesday 13/02/2007 12:38
by Platanito
genissimon wrote:Sagrera: intercambiador "total":
- Totes les línies de renfe - Rodalies
Tret de la R1, que és aquella que gairebé va buida en hora punta.
Posted: Tuesday 13/02/2007 12:52
by genissimon
Si vols dir la de Mataró, crec que ja passa (i continuarà passant) per La Sagrera.
Amb la reestructuració dels serveis de rodalies amb l'arribada de l'AVE i la unificació de l'actual C2 sud amb la C1 i la C2 nord amb la C4 i l'acabament de la línia C4 a l'aeroport, tinc entès que totes les línies de renfe passaran per La Sagrera.
Si no és així, quina vols dir?
Platanito wrote:Tret de la R1, que és aquella que gairebé va buida en hora punta.
Posted: Tuesday 13/02/2007 12:59
by Guigui
No, la R3 i la R4 nord passaran per Sagrera-Meridiana, que sembla que Renfomentadif finalment ha accedit a fer-hi una estació, que possiblement substituirà St. Andreu Arenal. En tot cas, no serà la mateixa Sagrera que l'estació d'AV.
Posted: Tuesday 13/02/2007 13:13
by genissimon
Així, es manté l'actual tunel de renfe sota la meridiana fins a la bifurcació Marina?
Tenia entès que es traslladaven (Vic i Manresa) per bifuració Aigües, Sant Andreu Comtal, Sagrera-AVE i Clot-Aragó. I per la línia bif. Marina, Sant Andreu Arenal, Torre del Baró i Montcada Bifurcació hi posaven alguna mena de metro.
Ja veig que estic desfassat.
En algun lloc hi ha algun esquema o plànol?
Gràcies.
Salut !!
Guigui wrote:No, la R3 i la R4 nord passaran per Sagrera-Meridiana, que sembla que Renfomentadif finalment ha accedit a fer-hi una estació, que possiblement substituirà St. Andreu Arenal. En tot cas, no serà la mateixa Sagrera que l'estació d'AV.
Posted: Tuesday 13/02/2007 13:23
by Platanito
genissimon wrote:Si vols dir la de Mataró, crec que ja passa (i continuarà passant) per La Sagrera.
Tens raó, he tingut un "cruce". Ara, com ja han dit, Són les R3, R4 i R7 (a més dels MD a Manresa i Lleida) les que no hi passen. El tema és si val la pena muntar una megaestació nova de trinca quan la major centralitat possible avui dia la tenim a Sants, que és on sí que paren totes les línies de Renfe a Catalunya i dues de les principals línies de metro (tres si comptem la L1, a cinc minuts a peu).
Posted: Tuesday 13/02/2007 13:39
by Guigui
Platanito wrote:El tema és si val la pena muntar una megaestació nova de trinca quan la major centralitat possible avui dia la tenim a Sants, que és on sí que paren totes les línies de Renfe a Catalunya i dues de les principals línies de metro (tres si comptem la L1, a cinc minuts a peu).
D'una banda, Sants no dóna per més, ja que és molt difícil, per no dir impossible, ampliar-ne el nombre de vies. I de l'altra, el fet de que Rodalies passi per un punt centralitzat és una de les causes principals del col·lapse que pateix dia sí dia també. En aquest sentit, caldria considerar Rodalies com una xarxa de metro que, sense perdre el seu sentit de comunicar Barcelona amb la resta de l'RMB, tingui un entramat com més diversificat millor. Us sona Diagonal?
Posted: Tuesday 13/02/2007 15:37
by Albert
Platanito wrote:El tema és si val la pena muntar una megaestació nova de trinca quan la major centralitat possible avui dia la tenim a Sants, que és on sí que paren totes les línies de Renfe a Catalunya i dues de les principals línies de metro (tres si comptem la L1, a cinc minuts a peu).
Abans de parlar de Sagrera, parlaré de Sants. Jo no crec que l'estació de Sants sigui un punt de centralitat, en absolut. Què hi ha a la vora de Sants que aporti viatgers? Poca cosa, crec jo. La gran quantitat de gent que passa per Sants ho fa per canviar de Renfe a Metro o bus, i viceversa. És un important intercanviador, i també és un desastre d'intercanviador, però aquest no és el tema... La importància que té Sants l'aporta el fet que hi hagi l'estació, però no hi és allà l'estació perque sigui un lloc de centralitat.
La construcció de Sagrera permet crear un bon intercanviador (si es fa bé!) a l'altre costat de la ciutat. De fet, aquest intercanviador seria el tàndem Sagrera-Meridiana, Sagrera-TAV. La diferència amb Sants, és que a Sagrera, a més de l'estació, hi ha tota una actuació que farà que l'entron més o menys proper a l'estació sigui origen o destí de molts viatgers. I l'estació en sí, serà l'estació d'intercanvi que permetrà distribuïr cap al metro, el TAV o altres línies de rodalies la gent que entra a BCN des del Maresme i els dos Vallès.
Per cert, Sants ja no podrà donar més de si després de l'ampliació actual ja que no hi quedarà espai físic per a posar-hi una sola via més. Tota ampliació del servei ferroviari passarà per fer passants els trens per Sants (no que hi comencin o acabin el trajecte) i crear nous túnels.
Posted: Tuesday 13/02/2007 16:16
by sequera
Albert wrote:Què hi ha a la vora de Sants que aporti viatgers? Poca cosa, crec jo.
juassss
una de les insignificants coses que hi ha a la vora de sants es la Fira, on precisament aquests dies es celebra el 3gsm , amb 60.000 visitants aprox....
res de l'altre mon.