Avancen les obres del TGV Barcelona-Perpinyà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.

Quin servei internacional creus que fa falta?

A) TAV diürn Barcelona-París (més trens, millors horaris, etc)
2
7%
B) TAV diürn Barcelona-Montpeller-Marsella (més trens, millors horaris, etc)
0
No votes
C) TAV diürn Barcelona-Montpeller-Lyon (més trens, millors horaris, etc)
0
No votes
D) TAV diürn Barcelona-Toulouse (recuperació de servei eliminat el 2020)
1
3%
E) TAV diürn Barcelona-Toulouse-Bordeus
1
3%
F) TAV diürn Barcelona-Lyon-Ginebra (recuperació de servei eliminat el 1982)
3
10%
G) TAV diürn Barcelona-Grenoble-Ginebra (recuperació de servei eliminat el 1994)
1
3%
H) TAV diürn Barcelona-Torí-Milà
1
3%
I) TAV diürn Barcelona-Toulon-Niça-Monaco-Ventimiglia(-Gènova?)
0
No votes
J) TAV diürn Barcelona-Marne la Vallée (Disneyland París)-Brussel.les
2
7%
K) TAV diürn Barcelona-Estrasburg
1
3%
L) TAV diürn Madrid-Barcelona-Figueres-Perpinyà-Montpeller (més trens, millors horaris, etc)
0
No votes
M) tren nocturn Barcelona-Ginebra-Lausana-Berna-Zurich (recuperació de servei eliminat el 2012)
3
10%
N) tren nocturn Barcelona-Brussel.les-Anvers-Rotterdam-Amsterdam
4
14%
O) tren nocturn Barcelona-Llemotges-París (recuperació de servei eliminat el 2013)
1
3%
P) tren nocturn Barcelona-Torí-Milà (recuperació de servei eliminat el 2012)
2
7%
Q) tren nocturn Barcelona-Gènova-Florència-Roma
2
7%
R) tren nocturn Barcelona-Frankfurt
4
14%
S) altres opcions (detallar la resposta)
1
3%
 
Total votes: 29

User avatar
ROMI65
N6
N6
Posts: 232
Joined: Wednesday 08/06/2005 20:44
Location: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry

Re: A París quant els trams d'AV entrin en servei

Post by ROMI65 »

Guigui wrote:
Sagrerenc wrote:TGV 6210
11.35 Perpinyà
12.10 Narbonne
12.26 Béziers
12.40 Agde
12.55 Sète
13.18 Montpellier-Saint Roch
13.48 Nîmes
16.41 Paris-Lyon
Per tant, no és gens aventurat afirmar que aquest TGV podria sortir de Barcelona a les 10 hores el dia que la LAV hi arribi, deixant el trajecte en poc més de 6 i mitja. I el dia que entri en servei el tram d'alta velocitat entre Perpinyà i Nimes, podria deixar-ho tranquil·lament en 5:30 hores (o menys).
El dia que la LAV entre Barcelona i Perpinyà estiga acabada, aquest TGV podria eixir de Barcelona a les 10:30 o 10:45 i deixar el viatge en menys de 6 hores (recordeu que són menys de 200 km, que es poden recórrer en 45' o 1 hora).
Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).
User avatar
cristian26
N7
N7
Posts: 544
Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
Location: Granollers

Re: Serveis el 2012 i el 2020

Post by cristian26 »

UT596001 wrote:
Sagrerenc wrote:
Avui wrote:Barcelona i París estaran a vuit hores de tren el 2012
El TGV 6210 surt de Perpinyà a les 11:35 amb destinació Paris-Gare de Lyon, arribant a la capital francesa a les 16:41.
Jo he agafat aquest TGV per anar a París, però fent la següent combinació:

Granollers Centre 07:59-Cerbère 10.10
Cerbère 10.39-Perpinyà 11.17 (continua a Tolosa de Llenguadoc)

L'enllaç entre el TER i el TGV, sempre que he fet el TER, el fa bastants viatgers...
Sí, el desembre passat vaig fer aquesta combinació per anar a Perpinyà i una munió de senyores del meu cotxe van fer aquesta combinació.
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
User avatar
rogermelcior
N5
N5
Posts: 147
Joined: Monday 14/09/2009 20:08
Location: Badalona
Contact:

Re: LAV Barcelona-França

Post by rogermelcior »

Avui el president de Renfe ha confirmat el següent a l'ACN en la presentació dels nous CIVIA!

Code: Select all

Figueres-París

El president de Renfe, Teófilo Serrano, ha confirmat que a finals d'aquest any hi haurà possibilitat de viatjar en sis hores fins a París, gràcies a l'acord amb l'operador ferroviari francès que arribarà fins a Figueres. En aquesta estació, la companyia Renfe tindrà un tren d'enllaç per fer el transbord dels passatgers i fer-los arribar fins a Barcelona.

Serrano ha explicat que les previsions del pla de negoci d'aquesta ruta és 'atractiu' econòmicament per ser explotat. 
Jordi Freixas

Re: LAV Barcelona-França

Post by Jordi Freixas »

Què hi posaran? Trens Avant? I 6 hores des d'on? Des de Barcelona a París, o de Figueres a París?
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: LAV Barcelona-França

Post by genissimon »

Doncs tenint en compte que, actualment, el tren més ràpid entre París i Perpinyà triga 4h52', dubto molt que en sis hores es planti a Barcelona, comptant 5-10 minuts per al transbord a Vilafant-Figueres-Camp de l'Alt Empordà. Això es podria fer si de Figueres a Barcelona es trigués uns 50 minuts, només accessible amb trens que circulin a alta velocitat en tot el trajecte.

Figueres - Barcelona, 140 kms en 50 minuts implica una velocitat comercial de 168 Km/h.

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Hauria de volar

Post by Guigui »

genissimon wrote:Figueres - Barcelona, 140 kms en 50 minuts implica una velocitat comercial de 168 Km/h.
Més que velocitat comercial, estem parlant de la mitjana. A més, per a possibles velocitats comercials màximes, caldria comptar encara una parada a Girona.

Decididament, les 6 hores són fins a Vilafant.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: LAV Barcelona-França

Post by genissimon »

Al meu entendre cal separar aquests dos conceptes que jo entenc d'aquesta manera:

Velocitat comercial: distància entre A i B dividit entre el temps que es triga per anar de A a B. Això inclou parades intermèdies, transbords, esperes, etc...

Velocitat màxima en servei comercial: velocitat màxima d'un vehicle (en aquest cas, ferroviari), en servei habitual i amb les millors condicions possibles (traçat, catenària, etc...). Ve indicada pel "rombe" de velocitat, a RENFE.

Així, mentre els 449 en servei MD tenen una velocitat màxima en servei comercial de 160 Km/h, entre Barcelona i Figueres (140 Km) com que triguen 1h53', assoleixen una velocitat comercial de 74,34 Km/h. I entre Barcelona i Girona (100 Km), com que triguen 1h20', assoleixen una velocitat comercial de 75 Km/h.

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Jordi Freixas

Re: LAV Barcelona-França

Post by Jordi Freixas »

Però a veure senyors... aquí tothom està parlant de fer el trjecte Barcelona - Vilafant en ample ibèric em fa l'afecte. Llavors jo em pregunto: A SANT DE QUÈ S'ESTÀ CONSTRUINT L'AMPLE MIXTE AL TRAM GIRONA - FIGUERES??
User avatar
Sagrerenc
N9
N9
Posts: 1479
Joined: Tuesday 22/12/2009 16:17
Location: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: LAV Barcelona-França

Post by Sagrerenc »

Jordi Freixas wrote:Però a veure senyors... aquí tothom està parlant de fer el trjecte Barcelona - Vilafant en ample ibèric em fa l'afecte. Llavors jo em pregunto: A SANT DE QUÈ S'ESTÀ CONSTRUINT L'AMPLE MIXTE AL TRAM GIRONA - FIGUERES??
Sobretot, perquè les mercaderies puguin anar directament d'Europa a Barcelona i viceversa.
Jordi Freixas

Re: LAV Barcelona-França

Post by Jordi Freixas »

Doncs a mi, a l'stand de l'Alta Velocitat que hi ha montat a Sants em van dir que també es faria servir per alguns trens de viatgers. De totes maneres... hi ha actualment algun tipus de connexió en ample ibèric entre Vilafant i la línia de Portbou?
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Re: LAV Barcelona-França

Post by UT596001 »

Jordi Freixas wrote:De totes maneres... hi ha actualment algun tipus de connexió en ample ibèric entre Vilafant i la línia de Portbou?
Està en construcció, i força avançat. Si un dia pujes a Figueres en tren, tan sols sortir de Vilamalla i en sentit Portbou veuràs a la teva esquerra l'inici de l'enllaç.
User avatar
edamse
N3
N3
Posts: 21
Joined: Friday 19/02/2010 12:51
Location: Worthing, West Sussex

Re: LAV Barcelona-França

Post by edamse »

Primer de tot una salutació perquè soc nou per aquí encara que durant un temps us he estat llegint.
Només volia preguntar si aquesta variant, el que és el primer tram de la desafortunada variant de Figueres, és en el ample ibéric, ample mixt o ample UIC. He vist una foto i de moment es via única encara que hi ha la plataforma feta per doble via, però tinc aquest dubte.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: LAV Barcelona-França

Post by metring »

Hola, benvingut al FTC ;)

Aquí tens una notícia http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... a-fet.html que a mí em dona a entendre que es tracta d'ample espanyol, si diu que parla de via per a tren "convencional".
User avatar
edamse
N3
N3
Posts: 21
Joined: Friday 19/02/2010 12:51
Location: Worthing, West Sussex

Re: LAV Barcelona-França

Post by edamse »

Gràcies,
M'he estat mirant la foto i sembla que sigui ibéric amb travessa polivalent
Sembla que els viatgers baixaràn a BCN des de Vilafant per via convencional i les mercaderies per tercer carril.
Vaig arribar a dubtar si volien fer el Figueres-Bcn pel tercer carril o pel convencional després de veure algunes noticies a la TV.
Per cert genial la noticia:
"El primer tram de la variant de Figueres del tren convencional ja està acabat. Ja s'han col·locat les vies i les catenàries des del Pont del Príncep fins al punt on acaba, abans de travessar la carretera d'Olot (N-260), a Vilafant. Només hi ha un únic sentit –per tant, una via– que és el que es preveia en el projecte."
I quin sentit serà? cap a BCN o cap a França? :)
User avatar
cristian26
N7
N7
Posts: 544
Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
Location: Granollers

Re: LAV Barcelona-França

Post by cristian26 »

Fixeu-vos en el gran reportatge que fan a La Vie du Rail sobre el TGV a Catalunya.
http://www.vdr-multimedia.com/prepresse ... g_last.php
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
User avatar
edamse
N3
N3
Posts: 21
Joined: Friday 19/02/2010 12:51
Location: Worthing, West Sussex

Re: LAV Barcelona-França

Post by edamse »

Molt interessant,
sobretot a la pàgina 6 en el recuadre "Le Port de Barcelone reve de treins de fret sur la voie classique"
El meu francés no és que sigui una meravella però m'ha semblat entendre que encara que la LAV fins a la frontera ha estat dissenyada per a tràfics mixtes la necessitat d'utilitzar ASFA per Espanya, KVB a França i ERTMS , juntament amb la necessitat de doble locomotora al túnel faràn, al seu parer, que no hi hagi gaire interés per aquesta linia per part de les mercaderies. Ells aposten per tercer carril fins a Portbou.
Si tenen raó, 'manda g.....'
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: LAV Barcelona-França

Post by 437.001 »

cristian26 wrote:Fixeu-vos en el gran reportatge que fan a La Vie du Rail sobre el TGV a Catalunya.
http://www.vdr-multimedia.com/prepresse ... g_last.php
Gràcies pel link.
Vejam quan acaben de renovar trains-en-voyage.com... si és que no tanca. Allà hi acostuma a haver-hi bones infos.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: LAV Barcelona-França

Post by 437.001 »

edamse wrote:Molt interessant,
sobretot a la pàgina 6 en el recuadre "Le Port de Barcelone reve de treins de fret sur la voie classique"
El meu francés no és que sigui una meravella però m'ha semblat entendre que encara que la LAV fins a la frontera ha estat dissenyada per a tràfics mixtes la necessitat d'utilitzar ASFA per Espanya, KVB a França i ERTMS , juntament amb la necessitat de doble locomotora al túnel faràn, al seu parer, que no hi hagi gaire interés per aquesta linia per part de les mercaderies. Ells aposten per tercer carril fins a Portbou.
Si tenen raó, 'manda g.....'
"Manda h*evos" relativament.
De fet, sí que "manda", però essent positius, es pot veure com un primer pas cap a la UICització a Catalunya, i posteriorment cap a València i l´Aragó, i anar fent...
Perquè a la curta o a la llarga s´haurà de fer, no pot ser que estiguem tallats de la resta, són massa diners llençats cada dia.
User avatar
ROMI65
N6
N6
Posts: 232
Joined: Wednesday 08/06/2005 20:44
Location: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry

Re: LAV Barcelona-França

Post by ROMI65 »

437.001 wrote:
cristian26 wrote:Fixeu-vos en el gran reportatge que fan a La Vie du Rail sobre el TGV a Catalunya.
http://www.vdr-multimedia.com/prepresse ... g_last.php
Gràcies pel link.
Vejam quan acaben de renovar trains-en-voyage.com... si és que no tanca. Allà hi acostuma a haver-hi bones infos.
Trains-en-voyage.com ha tancat. Havia de ser substituït per un altre fòrum amb una orientació més internacional, però de moment, res de res.
Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: LAV Barcelona-França

Post by 437.001 »

ROMI65 wrote:
437.001 wrote:
cristian26 wrote:Fixeu-vos en el gran reportatge que fan a La Vie du Rail sobre el TGV a Catalunya.
http://www.vdr-multimedia.com/prepresse ... g_last.php
Gràcies pel link.
Vejam quan acaben de renovar trains-en-voyage.com... si és que no tanca. Allà hi acostuma a haver-hi bones infos.
Trains-en-voyage.com ha tancat. Havia de ser substituït per un altre fòrum amb una orientació més internacional, però de moment, res de res.
Ja, ja... de moment, només ha aparegut un enllaç a un forum d´historia de "trains-en-vaudrouille", o algo així...

Quina pena, per cert... :'( :hola
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”