El dia que la LAV entre Barcelona i Perpinyà estiga acabada, aquest TGV podria eixir de Barcelona a les 10:30 o 10:45 i deixar el viatge en menys de 6 hores (recordeu que són menys de 200 km, que es poden recórrer en 45' o 1 hora).Guigui wrote:Per tant, no és gens aventurat afirmar que aquest TGV podria sortir de Barcelona a les 10 hores el dia que la LAV hi arribi, deixant el trajecte en poc més de 6 i mitja. I el dia que entri en servei el tram d'alta velocitat entre Perpinyà i Nimes, podria deixar-ho tranquil·lament en 5:30 hores (o menys).Sagrerenc wrote:TGV 6210
11.35 Perpinyà
12.10 Narbonne
12.26 Béziers
12.40 Agde
12.55 Sète
13.18 Montpellier-Saint Roch
13.48 Nîmes
16.41 Paris-Lyon
Avancen les obres del TGV Barcelona-Perpinyà
- ROMI65
- N6
- Posts: 232
- Joined: Wednesday 08/06/2005 20:44
- Location: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry
Re: A París quant els trams d'AV entrin en servei
Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).
- cristian26
- N7
- Posts: 544
- Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
- Location: Granollers
Re: Serveis el 2012 i el 2020
Sí, el desembre passat vaig fer aquesta combinació per anar a Perpinyà i una munió de senyores del meu cotxe van fer aquesta combinació.UT596001 wrote:Jo he agafat aquest TGV per anar a París, però fent la següent combinació:Sagrerenc wrote:El TGV 6210 surt de Perpinyà a les 11:35 amb destinació Paris-Gare de Lyon, arribant a la capital francesa a les 16:41.Avui wrote:Barcelona i París estaran a vuit hores de tren el 2012
Granollers Centre 07:59-Cerbère 10.10
Cerbère 10.39-Perpinyà 11.17 (continua a Tolosa de Llenguadoc)
L'enllaç entre el TER i el TGV, sempre que he fet el TER, el fa bastants viatgers...
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
- rogermelcior
- N5
- Posts: 147
- Joined: Monday 14/09/2009 20:08
- Location: Badalona
- Contact:
Re: LAV Barcelona-França
Avui el president de Renfe ha confirmat el següent a l'ACN en la presentació dels nous CIVIA!
Code: Select all
Figueres-París
El president de Renfe, Teófilo Serrano, ha confirmat que a finals d'aquest any hi haurà possibilitat de viatjar en sis hores fins a París, gràcies a l'acord amb l'operador ferroviari francès que arribarà fins a Figueres. En aquesta estació, la companyia Renfe tindrà un tren d'enllaç per fer el transbord dels passatgers i fer-los arribar fins a Barcelona.
Serrano ha explicat que les previsions del pla de negoci d'aquesta ruta és 'atractiu' econòmicament per ser explotat.
Re: LAV Barcelona-França
Què hi posaran? Trens Avant? I 6 hores des d'on? Des de Barcelona a París, o de Figueres a París?
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: LAV Barcelona-França
Doncs tenint en compte que, actualment, el tren més ràpid entre París i Perpinyà triga 4h52', dubto molt que en sis hores es planti a Barcelona, comptant 5-10 minuts per al transbord a Vilafant-Figueres-Camp de l'Alt Empordà. Això es podria fer si de Figueres a Barcelona es trigués uns 50 minuts, només accessible amb trens que circulin a alta velocitat en tot el trajecte.
Figueres - Barcelona, 140 kms en 50 minuts implica una velocitat comercial de 168 Km/h.
Salut !!
Figueres - Barcelona, 140 kms en 50 minuts implica una velocitat comercial de 168 Km/h.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Hauria de volar
Més que velocitat comercial, estem parlant de la mitjana. A més, per a possibles velocitats comercials màximes, caldria comptar encara una parada a Girona.genissimon wrote:Figueres - Barcelona, 140 kms en 50 minuts implica una velocitat comercial de 168 Km/h.
Decididament, les 6 hores són fins a Vilafant.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: LAV Barcelona-França
Al meu entendre cal separar aquests dos conceptes que jo entenc d'aquesta manera:
Velocitat comercial: distància entre A i B dividit entre el temps que es triga per anar de A a B. Això inclou parades intermèdies, transbords, esperes, etc...
Velocitat màxima en servei comercial: velocitat màxima d'un vehicle (en aquest cas, ferroviari), en servei habitual i amb les millors condicions possibles (traçat, catenària, etc...). Ve indicada pel "rombe" de velocitat, a RENFE.
Així, mentre els 449 en servei MD tenen una velocitat màxima en servei comercial de 160 Km/h, entre Barcelona i Figueres (140 Km) com que triguen 1h53', assoleixen una velocitat comercial de 74,34 Km/h. I entre Barcelona i Girona (100 Km), com que triguen 1h20', assoleixen una velocitat comercial de 75 Km/h.
Salut !!
Velocitat comercial: distància entre A i B dividit entre el temps que es triga per anar de A a B. Això inclou parades intermèdies, transbords, esperes, etc...
Velocitat màxima en servei comercial: velocitat màxima d'un vehicle (en aquest cas, ferroviari), en servei habitual i amb les millors condicions possibles (traçat, catenària, etc...). Ve indicada pel "rombe" de velocitat, a RENFE.
Així, mentre els 449 en servei MD tenen una velocitat màxima en servei comercial de 160 Km/h, entre Barcelona i Figueres (140 Km) com que triguen 1h53', assoleixen una velocitat comercial de 74,34 Km/h. I entre Barcelona i Girona (100 Km), com que triguen 1h20', assoleixen una velocitat comercial de 75 Km/h.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: LAV Barcelona-França
Però a veure senyors... aquí tothom està parlant de fer el trjecte Barcelona - Vilafant en ample ibèric em fa l'afecte. Llavors jo em pregunto: A SANT DE QUÈ S'ESTÀ CONSTRUINT L'AMPLE MIXTE AL TRAM GIRONA - FIGUERES??
Re: LAV Barcelona-França
Sobretot, perquè les mercaderies puguin anar directament d'Europa a Barcelona i viceversa.Jordi Freixas wrote:Però a veure senyors... aquí tothom està parlant de fer el trjecte Barcelona - Vilafant en ample ibèric em fa l'afecte. Llavors jo em pregunto: A SANT DE QUÈ S'ESTÀ CONSTRUINT L'AMPLE MIXTE AL TRAM GIRONA - FIGUERES??
Re: LAV Barcelona-França
Doncs a mi, a l'stand de l'Alta Velocitat que hi ha montat a Sants em van dir que també es faria servir per alguns trens de viatgers. De totes maneres... hi ha actualment algun tipus de connexió en ample ibèric entre Vilafant i la línia de Portbou?
Re: LAV Barcelona-França
Està en construcció, i força avançat. Si un dia pujes a Figueres en tren, tan sols sortir de Vilamalla i en sentit Portbou veuràs a la teva esquerra l'inici de l'enllaç.Jordi Freixas wrote:De totes maneres... hi ha actualment algun tipus de connexió en ample ibèric entre Vilafant i la línia de Portbou?
Re: LAV Barcelona-França
Primer de tot una salutació perquè soc nou per aquí encara que durant un temps us he estat llegint.
Només volia preguntar si aquesta variant, el que és el primer tram de la desafortunada variant de Figueres, és en el ample ibéric, ample mixt o ample UIC. He vist una foto i de moment es via única encara que hi ha la plataforma feta per doble via, però tinc aquest dubte.
Només volia preguntar si aquesta variant, el que és el primer tram de la desafortunada variant de Figueres, és en el ample ibéric, ample mixt o ample UIC. He vist una foto i de moment es via única encara que hi ha la plataforma feta per doble via, però tinc aquest dubte.
Re: LAV Barcelona-França
Hola, benvingut al FTC
Aquí tens una notícia http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... a-fet.html que a mí em dona a entendre que es tracta d'ample espanyol, si diu que parla de via per a tren "convencional".
Aquí tens una notícia http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... a-fet.html que a mí em dona a entendre que es tracta d'ample espanyol, si diu que parla de via per a tren "convencional".
Re: LAV Barcelona-França
Gràcies,
M'he estat mirant la foto i sembla que sigui ibéric amb travessa polivalent
Sembla que els viatgers baixaràn a BCN des de Vilafant per via convencional i les mercaderies per tercer carril.
Vaig arribar a dubtar si volien fer el Figueres-Bcn pel tercer carril o pel convencional després de veure algunes noticies a la TV.
Per cert genial la noticia:
"El primer tram de la variant de Figueres del tren convencional ja està acabat. Ja s'han col·locat les vies i les catenàries des del Pont del Príncep fins al punt on acaba, abans de travessar la carretera d'Olot (N-260), a Vilafant. Només hi ha un únic sentit –per tant, una via– que és el que es preveia en el projecte."
I quin sentit serà? cap a BCN o cap a França?
M'he estat mirant la foto i sembla que sigui ibéric amb travessa polivalent
Sembla que els viatgers baixaràn a BCN des de Vilafant per via convencional i les mercaderies per tercer carril.
Vaig arribar a dubtar si volien fer el Figueres-Bcn pel tercer carril o pel convencional després de veure algunes noticies a la TV.
Per cert genial la noticia:
"El primer tram de la variant de Figueres del tren convencional ja està acabat. Ja s'han col·locat les vies i les catenàries des del Pont del Príncep fins al punt on acaba, abans de travessar la carretera d'Olot (N-260), a Vilafant. Només hi ha un únic sentit –per tant, una via– que és el que es preveia en el projecte."
I quin sentit serà? cap a BCN o cap a França?
- cristian26
- N7
- Posts: 544
- Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
- Location: Granollers
Re: LAV Barcelona-França
Fixeu-vos en el gran reportatge que fan a La Vie du Rail sobre el TGV a Catalunya.
http://www.vdr-multimedia.com/prepresse ... g_last.php
http://www.vdr-multimedia.com/prepresse ... g_last.php
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
Re: LAV Barcelona-França
Molt interessant,
sobretot a la pàgina 6 en el recuadre "Le Port de Barcelone reve de treins de fret sur la voie classique"
El meu francés no és que sigui una meravella però m'ha semblat entendre que encara que la LAV fins a la frontera ha estat dissenyada per a tràfics mixtes la necessitat d'utilitzar ASFA per Espanya, KVB a França i ERTMS , juntament amb la necessitat de doble locomotora al túnel faràn, al seu parer, que no hi hagi gaire interés per aquesta linia per part de les mercaderies. Ells aposten per tercer carril fins a Portbou.
Si tenen raó, 'manda g.....'
sobretot a la pàgina 6 en el recuadre "Le Port de Barcelone reve de treins de fret sur la voie classique"
El meu francés no és que sigui una meravella però m'ha semblat entendre que encara que la LAV fins a la frontera ha estat dissenyada per a tràfics mixtes la necessitat d'utilitzar ASFA per Espanya, KVB a França i ERTMS , juntament amb la necessitat de doble locomotora al túnel faràn, al seu parer, que no hi hagi gaire interés per aquesta linia per part de les mercaderies. Ells aposten per tercer carril fins a Portbou.
Si tenen raó, 'manda g.....'
Re: LAV Barcelona-França
Gràcies pel link.cristian26 wrote:Fixeu-vos en el gran reportatge que fan a La Vie du Rail sobre el TGV a Catalunya.
http://www.vdr-multimedia.com/prepresse ... g_last.php
Vejam quan acaben de renovar trains-en-voyage.com... si és que no tanca. Allà hi acostuma a haver-hi bones infos.
Re: LAV Barcelona-França
"Manda h*evos" relativament.edamse wrote:Molt interessant,
sobretot a la pàgina 6 en el recuadre "Le Port de Barcelone reve de treins de fret sur la voie classique"
El meu francés no és que sigui una meravella però m'ha semblat entendre que encara que la LAV fins a la frontera ha estat dissenyada per a tràfics mixtes la necessitat d'utilitzar ASFA per Espanya, KVB a França i ERTMS , juntament amb la necessitat de doble locomotora al túnel faràn, al seu parer, que no hi hagi gaire interés per aquesta linia per part de les mercaderies. Ells aposten per tercer carril fins a Portbou.
Si tenen raó, 'manda g.....'
De fet, sí que "manda", però essent positius, es pot veure com un primer pas cap a la UICització a Catalunya, i posteriorment cap a València i l´Aragó, i anar fent...
Perquè a la curta o a la llarga s´haurà de fer, no pot ser que estiguem tallats de la resta, són massa diners llençats cada dia.
- ROMI65
- N6
- Posts: 232
- Joined: Wednesday 08/06/2005 20:44
- Location: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry
Re: LAV Barcelona-França
Trains-en-voyage.com ha tancat. Havia de ser substituït per un altre fòrum amb una orientació més internacional, però de moment, res de res.437.001 wrote:Gràcies pel link.cristian26 wrote:Fixeu-vos en el gran reportatge que fan a La Vie du Rail sobre el TGV a Catalunya.
http://www.vdr-multimedia.com/prepresse ... g_last.php
Vejam quan acaben de renovar trains-en-voyage.com... si és que no tanca. Allà hi acostuma a haver-hi bones infos.
Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).
Re: LAV Barcelona-França
Ja, ja... de moment, només ha aparegut un enllaç a un forum d´historia de "trains-en-vaudrouille", o algo així...ROMI65 wrote:Trains-en-voyage.com ha tancat. Havia de ser substituït per un altre fòrum amb una orientació més internacional, però de moment, res de res.437.001 wrote:Gràcies pel link.cristian26 wrote:Fixeu-vos en el gran reportatge que fan a La Vie du Rail sobre el TGV a Catalunya.
http://www.vdr-multimedia.com/prepresse ... g_last.php
Vejam quan acaben de renovar trains-en-voyage.com... si és que no tanca. Allà hi acostuma a haver-hi bones infos.
Quina pena, per cert...