Page 33 of 104
Re: A París quant els trams d'AV entrin en servei
Posted: Sunday 14/02/2010 21:09
by ROMI65
Guigui wrote:Sagrerenc wrote:TGV 6210
11.35 Perpinyà
12.10 Narbonne
12.26 Béziers
12.40 Agde
12.55 Sète
13.18 Montpellier-Saint Roch
13.48 Nîmes
16.41 Paris-Lyon
Per tant, no és gens aventurat afirmar que aquest TGV podria sortir de Barcelona a les 10 hores el dia que la LAV hi arribi, deixant el trajecte en poc més de 6 i mitja. I el dia que entri en servei el tram d'alta velocitat entre Perpinyà i Nimes, podria deixar-ho tranquil·lament en 5:30 hores (o menys).
El dia que la LAV entre Barcelona i Perpinyà estiga acabada, aquest TGV podria eixir de Barcelona a les 10:30 o 10:45 i deixar el viatge en menys de 6 hores (recordeu que són menys de 200 km, que es poden recórrer en 45' o 1 hora).
Re: Serveis el 2012 i el 2020
Posted: Sunday 14/02/2010 21:11
by cristian26
UT596001 wrote:Sagrerenc wrote:Avui wrote:Barcelona i París estaran a vuit hores de tren el 2012
El TGV 6210 surt de Perpinyà a les 11:35 amb destinació Paris-Gare de Lyon, arribant a la capital francesa a les 16:41.
Jo he agafat aquest TGV per anar a París, però fent la següent combinació:
Granollers Centre 07:59-Cerbère 10.10
Cerbère 10.39-Perpinyà 11.17 (continua a Tolosa de Llenguadoc)
L'enllaç entre el TER i el TGV, sempre que he fet el TER, el fa bastants viatgers...
Sí, el desembre passat vaig fer aquesta combinació per anar a Perpinyà i una munió de senyores del meu cotxe van fer aquesta combinació.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Wednesday 17/02/2010 15:55
by rogermelcior
Avui el president de Renfe ha confirmat el següent a l'ACN en la presentació dels nous CIVIA!
Code: Select all
Figueres-París
El president de Renfe, Teófilo Serrano, ha confirmat que a finals d'aquest any hi haurà possibilitat de viatjar en sis hores fins a París, gràcies a l'acord amb l'operador ferroviari francès que arribarà fins a Figueres. En aquesta estació, la companyia Renfe tindrà un tren d'enllaç per fer el transbord dels passatgers i fer-los arribar fins a Barcelona.
Serrano ha explicat que les previsions del pla de negoci d'aquesta ruta és 'atractiu' econòmicament per ser explotat.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Wednesday 17/02/2010 16:49
by Jordi Freixas
Què hi posaran? Trens Avant? I 6 hores des d'on? Des de Barcelona a París, o de Figueres a París?
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Thursday 18/02/2010 12:13
by genissimon
Doncs tenint en compte que, actualment, el tren més ràpid entre París i Perpinyà triga 4h52', dubto molt que en sis hores es planti a Barcelona, comptant 5-10 minuts per al transbord a Vilafant-Figueres-Camp de l'Alt Empordà. Això es podria fer si de Figueres a Barcelona es trigués uns 50 minuts, només accessible amb trens que circulin a alta velocitat en tot el trajecte.
Figueres - Barcelona, 140 kms en 50 minuts implica una velocitat comercial de 168 Km/h.
Salut !!
Hauria de volar
Posted: Thursday 18/02/2010 12:19
by Guigui
genissimon wrote:Figueres - Barcelona, 140 kms en 50 minuts implica una velocitat comercial de 168 Km/h.
Més que velocitat comercial, estem parlant de la mitjana. A més, per a possibles velocitats comercials màximes, caldria comptar encara una parada a Girona.
Decididament, les 6 hores són fins a Vilafant.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Thursday 18/02/2010 12:37
by genissimon
Al meu entendre cal separar aquests dos conceptes que jo entenc d'aquesta manera:
Velocitat comercial: distància entre A i B dividit entre el temps que es triga per anar de A a B. Això inclou parades intermèdies, transbords, esperes, etc...
Velocitat màxima en servei comercial: velocitat màxima d'un vehicle (en aquest cas, ferroviari), en servei habitual i amb les millors condicions possibles (traçat, catenària, etc...). Ve indicada pel "rombe" de velocitat, a RENFE.
Així, mentre els 449 en servei MD tenen una velocitat màxima en servei comercial de 160 Km/h, entre Barcelona i Figueres (140 Km) com que triguen 1h53', assoleixen una velocitat comercial de 74,34 Km/h. I entre Barcelona i Girona (100 Km), com que triguen 1h20', assoleixen una velocitat comercial de 75 Km/h.
Salut !!
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Thursday 18/02/2010 17:07
by Jordi Freixas
Però a veure senyors... aquí tothom està parlant de fer el trjecte Barcelona - Vilafant en ample ibèric em fa l'afecte. Llavors jo em pregunto: A SANT DE QUÈ S'ESTÀ CONSTRUINT L'AMPLE MIXTE AL TRAM GIRONA - FIGUERES??
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Thursday 18/02/2010 17:14
by Sagrerenc
Jordi Freixas wrote:Però a veure senyors... aquí tothom està parlant de fer el trjecte Barcelona - Vilafant en ample ibèric em fa l'afecte. Llavors jo em pregunto: A SANT DE QUÈ S'ESTÀ CONSTRUINT L'AMPLE MIXTE AL TRAM GIRONA - FIGUERES??
Sobretot, perquè les mercaderies puguin anar directament d'Europa a Barcelona i viceversa.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Thursday 18/02/2010 17:42
by Jordi Freixas
Doncs a mi, a l'stand de l'Alta Velocitat que hi ha montat a Sants em van dir que també es faria servir per alguns trens de viatgers. De totes maneres... hi ha actualment algun tipus de connexió en ample ibèric entre Vilafant i la línia de Portbou?
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Thursday 18/02/2010 22:56
by UT596001
Jordi Freixas wrote:De totes maneres... hi ha actualment algun tipus de connexió en ample ibèric entre Vilafant i la línia de Portbou?
Està en construcció, i força avançat. Si un dia pujes a Figueres en tren, tan sols sortir de Vilamalla i en sentit Portbou veuràs a la teva esquerra l'inici de l'enllaç.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Saturday 20/02/2010 0:41
by edamse
Primer de tot una salutació perquè soc nou per aquí encara que durant un temps us he estat llegint.
Només volia preguntar si aquesta variant, el que és el primer tram de la desafortunada variant de Figueres, és en el ample ibéric, ample mixt o ample UIC. He vist una foto i de moment es via única encara que hi ha la plataforma feta per doble via, però tinc aquest dubte.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Sunday 21/02/2010 0:42
by metring
Hola, benvingut al FTC
Aquí tens una notícia
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... a-fet.html que a mí em dona a entendre que es tracta d'ample espanyol, si diu que parla de via per a tren "convencional".
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Sunday 21/02/2010 0:56
by edamse
Gràcies,
M'he estat mirant la foto i sembla que sigui ibéric amb travessa polivalent
Sembla que els viatgers baixaràn a BCN des de Vilafant per via convencional i les mercaderies per tercer carril.
Vaig arribar a dubtar si volien fer el Figueres-Bcn pel tercer carril o pel convencional després de veure algunes noticies a la TV.
Per cert genial la noticia:
"El primer tram de la variant de Figueres del tren convencional ja està acabat. Ja s'han col·locat les vies i les catenàries des del Pont del Príncep fins al punt on acaba, abans de travessar la carretera d'Olot (N-260), a Vilafant.
Només hi ha un únic sentit –per tant, una via– que és el que es preveia en el projecte."
I quin sentit serà? cap a BCN o cap a França?
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Sunday 21/02/2010 15:13
by cristian26
Fixeu-vos en el gran reportatge que fan a
La Vie du Rail sobre el TGV a Catalunya.
http://www.vdr-multimedia.com/prepresse ... g_last.php
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Sunday 21/02/2010 17:38
by edamse
Molt interessant,
sobretot a la pàgina 6 en el recuadre "Le Port de Barcelone reve de treins de fret sur la voie classique"
El meu francés no és que sigui una meravella però m'ha semblat entendre que encara que la LAV fins a la frontera ha estat dissenyada per a tràfics mixtes la necessitat d'utilitzar ASFA per Espanya, KVB a França i ERTMS , juntament amb la necessitat de doble locomotora al túnel faràn, al seu parer, que no hi hagi gaire interés per aquesta linia per part de les mercaderies. Ells aposten per tercer carril fins a Portbou.
Si tenen raó, 'manda g.....'
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Sunday 21/02/2010 20:27
by 437.001
Gràcies pel link.
Vejam quan acaben de renovar trains-en-voyage.com... si és que no tanca. Allà hi acostuma a haver-hi bones infos.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Sunday 21/02/2010 20:30
by 437.001
edamse wrote:Molt interessant,
sobretot a la pàgina 6 en el recuadre "Le Port de Barcelone reve de treins de fret sur la voie classique"
El meu francés no és que sigui una meravella però m'ha semblat entendre que encara que la LAV fins a la frontera ha estat dissenyada per a tràfics mixtes la necessitat d'utilitzar ASFA per Espanya, KVB a França i ERTMS , juntament amb la necessitat de doble locomotora al túnel faràn, al seu parer, que no hi hagi gaire interés per aquesta linia per part de les mercaderies. Ells aposten per tercer carril fins a Portbou.
Si tenen raó, 'manda g.....'
"Manda h*evos" relativament.
De fet, sí que "manda", però essent positius, es pot veure com un primer pas cap a la UICització a Catalunya, i posteriorment cap a València i l´Aragó, i anar fent...
Perquè a la curta o a la llarga s´haurà de fer, no pot ser que estiguem tallats de la resta, són massa diners llençats cada dia.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Tuesday 23/02/2010 20:21
by ROMI65
437.001 wrote:
Gràcies pel link.
Vejam quan acaben de renovar trains-en-voyage.com... si és que no tanca. Allà hi acostuma a haver-hi bones infos.
Trains-en-voyage.com ha tancat. Havia de ser substituït per un altre fòrum amb una orientació més internacional, però de moment, res de res.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Tuesday 23/02/2010 22:56
by 437.001
ROMI65 wrote:437.001 wrote:
Gràcies pel link.
Vejam quan acaben de renovar trains-en-voyage.com... si és que no tanca. Allà hi acostuma a haver-hi bones infos.
Trains-en-voyage.com ha tancat. Havia de ser substituït per un altre fòrum amb una orientació més internacional, però de moment, res de res.
Ja, ja... de moment, només ha aparegut un enllaç a un forum d´historia de "trains-en-vaudrouille", o algo així...
Quina pena, per cert...