Page 33 of 38

Re: Propers talls del metro

Posted: Wednesday 14/08/2019 0:21
by Renfe445
França451 wrote:Buenas tardes..

Es mi imaginación o desde hace cosa de una semana más o menos, sólo circulan por la Meridiana los especiales de la L1 Clot-Fondo? He dejado de ver Especiales Clot-Fabra i Puig. No sé si porque por falta de coches sólo circulan en horas punta o porque directamente se los han cepillado. Del mismo modo me estoy encontrando en laborables unas sospechosas frecuencias en las líneas de bus que comparadas con los fines de semana, son incluso peores que un domingo. Tiene que ver con el aumento de coches en los especiales de Metro, o veo visiones?
Los Clot-Fabra i Puig son refuerzos. Ahora en agosto que hay más peña de vacaciones han colocado con seguridad los Clot - Fondo.

Re: Propers talls del metro

Posted: Friday 16/08/2019 20:08
by bcn14
Hoy he estado mirado la página de mou-te y he encontrado los horarios del autobús substitutorio de la L1 os dejo el link por si lo queréis ver: https://mou-te.gencat.cat/MouteAPI/rest ... uage=ca_ES

Re: Propers talls del metro

Posted: Friday 23/08/2019 12:29
by metring
https://www.totbarcelona.cat/mobilitat/ ... ssion=true

PRIMÍCIA

TMB vol reobrir el tram tallat de la L1 del metro un dia abans del previst


L'empresa vol avançar la reobertura, que està prevista per al dia 31, després de dos mesos de tall per obres

Adrià Lizanda 23.08.2019 12.06 h.
El final del tall a la L1 arribarà la setmana que ve i podria, fins i tot, fer-ho abans del previst. És la intenció de TMB, que en una nota interna enviada als treballadors i a la qual ha tingut accés el TOT Barcelona, els informa que "és probable que a les 20 hores (de divendres 30 d'agost) la línia es normalitzi". Així, el tram tallat de la línia podria reobrir un dia abans del 31, el dia que TMB havia previst per a la reobertura. Així, els usuaris ja podrien utilitzar la L1 sencera des de les 20 hores de divendres.

A la nota es detalla que les obres acabaran aquest diumenge. Acabades les obres -que han servit per canviar el balast, que són les pedres que hi ha a les vies, per formigó, entre d'altres- es portaran a terme proves per comprovar el funcionament del servei. En concret, es constatarà que la senyalització i la via estan a punt per a la circulació. Per fer-ho, dos trens circularan les 24 hores del dia entre els dies 26 i 29.

Els encarregats de conduir els trens seran els Comandaments Tècnics Operatius (CTO) i els porta cotxeres Els CTO són els superiors dels agents d'atenció al client (AAC), és a dir, els maquinistes i personal d'estació, i els que gestionen la circulació de trens i l'estat de les estacions. Els porta cotxeres són mecànics encarregats de fer reparacions. Paral·lelament, els responsables de la senyalització faran proves juntament amb l'empresa encarregada dels sistemes de senyals.

Arribat divendres 30, TMB ha planificat una "jornada de marxa en blanc", que significa que els trens circularan a poca velocitat i sense passatge per comprovar l'estat de la via. L'empresa comunica mitjançant la nota interna que els treballadors dels torns de matí i migdia no hauran de cobrir les estacions fins ara tancades de la L1. Els que sí que hauran d'estar a les estacions seran els del torn T8, que comença a les 19:20 hores. "El T8 sí que cobrirà les estacions com si ja fos un dia normal ja que és probable que a les 20 hores aproximadament es normalitzi la línia", avança la nota.

Re: Propers talls del metro

Posted: Friday 23/08/2019 16:46
by Renfe445
Tenía el presentimiento que iba a pasar esto... Seguramente para impresionar a los usuarios. xD

Re: Propers talls del metro

Posted: Friday 23/08/2019 17:24
by Platanito
Impresionante! Qué gran hazaña al abasto solamente de las empresas más cualificadas de nuestro planeta: reabrir una línea que ha estado dos meses cerrada... 4 horas antes de la fecha prevista!
(Bueno, si me apuráis son seis horas de servicio, que el 30 es viernes...)

Re: Propers talls del metro

Posted: Friday 23/08/2019 17:50
by Miquel
Doncs el sensat seria que no fessin les coses a tota pressa i que obrissin dissabte. Que no ve d'unes hores.

Re: Propers talls del metro

Posted: Friday 30/08/2019 13:43
by 122-042-132
Font: Noticies Premsa TMB

Normalització del servei de metro a les línies 1, 2 i 5 després de les actuacions en la infraestructura
Tal com estava previst, els trams Clot - Fondo i Paral·lel - Sagrada Família reobriran demà dissabte, mentre que dilluns es restablirà la circulació de trens entre Can Vidalet i Collblanc

Demà dissabte, a l’inici del servei, quedarà normalitzat el tram Clot - Fondo de la línia 1 de metro que ha estat tancat per obres des del passat 29 de juny. Finalitza així, dins del termini fixat, l’actuació de manteniment extraordinari més important mai realitzada a la xarxa, que ha posat al dia un sector de túnel, situat sota la Meridiana, que té 65 anys d’antiguitat, i la seva continuació sota el barri de Sant Andreu, posat en servei fa 51 anys.

Els treballs han consistit en la renovació completa d’uns 9.000 metres lineals de via simple, la substitució i ampliació d’aparells de via, i la renovació de tota la senyalització. En un tram de via pròxim a Santa Coloma s’han aplicat mesures per reduir vibracions. Addicionalment s’han renovat cambres de baixa tensió i s’han ampliat cambres d’enclavament.

El tram Paral·lel - Sagrada Família de la línia 2 de metro també recuperarà la normalitat demà a les 5 del matí, tal com estava previst. La Generalitat ha renovat la via en diferents trams, amb una longitud total d’uns 1.500 metres, mitjançant la substitució de carrils i de les fixacions actuals per unes de noves que ofereixen unes prestacions mecàniques millors.

D’altra banda, dilluns vinent, 2 de setembre, a les 5 del matí, es restablirà el servei de la línia 5 de metro entre les estacions de Can Vidalet i Collblanc, que està suspès des del 29 de juliol. La Generalitat hi ha dut a terme treballs relacionats amb la posada en funcionament de la futura estació d’Ernest Lluch.

Re: Propers talls del metro

Posted: Sunday 01/09/2019 18:23
by metring
http://ajuntament.barcelona.cat/premsa/ ... est-estiu/

Rosa Alarcón fa balanç de les obres de millora efectuades al metro de Barcelona aquest estiu
30/08/2019

Dilluns 2 de setembre, a les 10.00 hores (vestíbul de l’intercanviador de Sagrera, davant de l’oficina del Punt TMB), la regidora de Mobilitat i presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), Rosa Alarcón, atendrà els mitjans de comunicació per fer balanç de les obres de millora efectuades al metro de Barcelona durant aquest estiu. Acompanyarà la regidora el director general d’Infraestructures de Mobilitat del departament de Territori i Sostenibilitat de Catalunya, Xavier Flores.

Re: Propers talls del metro

Posted: Sunday 01/09/2019 18:25
by metring
Per cert, heu vist ja la llosa que hi ha al tram de la L1? Es veu net i no fa tant de soroll com per exemple, L2 a Sagrada Família. La pega és que vestíbuls i estacions estaven encara plens de pols de ciment, i hi ha un tram on es veu el sostre foradat.

Re: Propers talls del metro

Posted: Friday 06/09/2019 23:16
by kastroboy
metring wrote:Per cert, heu vist ja la llosa que hi ha al tram de la L1? Es veu net i no fa tant de soroll com per exemple, L2 a Sagrada Família. La pega és que vestíbuls i estacions estaven encara plens de pols de ciment, i hi ha un tram on es veu el sostre foradat.
A la parada de St. Andreu s'olorava una mica el dissabte.

Re: Propers talls del metro

Posted: Sunday 22/09/2019 23:12
by Renfe445
La verdad es que me ha sorprendido cómo ha subido la calidad del trayecto de Torras i Bages a Navas. Ahora es mucho más suave, aún así, es más ruidoso, pero me gusta el ruido. :)

Renovació de via L1 Sta. Eulàlia - El Clot

Posted: Monday 14/10/2019 0:31
by Javi M
Potser vaig tard i ja s'ha comentat, però...

La Línia 1 es renovarà sencera entre Clot i Santa Eulàlia
19 de setembre del 2019 – Societat – David García Mateu

Obres a la vista. Ferrocarrils Metropolitans de Barcelona ja ha tret a concurs públic la redacció del projecte que ha de guiar la renovació integral de la Línia 1 de metro, entre les estacions del Clot i Santa Eulàlia. [...]

Re: Propers talls del metro

Posted: Wednesday 26/02/2020 16:25
by metring
De nou tall a la L1:

https://www.totbarcelona.cat/mobilitat/ ... ssion=true

Unes noves obres al metro tancaran un altre tram de la L1 per segon estiu consecutiu

El tall serà a l'agost, al tram Hospital de Bellvitge-Torrassa, i afectarà el servei durant 21 dies | També es faran actuacions a la L4

Adrià Lizanda 25.02.2020 22.40 h.
Segona part de les obres a la L1. Després que l'estiu passat el tram comprès entre les estacions Clot i Fondo tanqués durant els mesos de juliol i agost, aquest any hi haurà un tall entre Hospital de Bellvitge i Torrassa, a l'altra punta de la línia. La suspensió del servei de metro en aquest tram serà de 21 dies, "en principi" entre el 8 i el 28 d'agost, segons han avançat fonts de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) al TOT Barcelona. Així doncs, durant gairebé tot l'agost la L1 acabarà a Santa Eulàlia. Entre Hospital de Bellvitge i Torrassa es fan 30.000 validacions de bitllets de transport públic cada setmana, segons un document intern de l'empresa consultat per aquest diari.

Ferrocarril Metropolità de Barcelona (FMB), l'empresa que gestiona la xarxa de metro de la capital catalana i que forma part del grup de TMB, ha licitat les obres perquè les companyies interessades a portar-les a terme presentin les seves candidatures. El període de presentació es va tancar el 21 de febrer i el contracte està xifrat en 2,05 milions d'euros.

Malgrat que les obres s'hauran de fer en 16 dies, el tram Hospital de Bellvitge-Torrassa estarà tancat durant 21 dies. Durant els cinc dies posteriors al final de la intervenció TMB farà proves de circulació per comprovar que el servei està a punt per tornar a començar. Les actuacions constaran de la renovació dels escapaments de les estacions de Torrassa i Can Serra. Els escapaments són els canvis d'agulla, que permeten als trens fer canvis de sentit.


Aquestes dues obres hauran d'estar enllestides en deu dies des de l'inici del tall, segons consta a un dels plecs de la licitació.

Canvis al drenatge i a les catenàries
Finalment, es renovarà el drenatge i es modificaran les catenàries. Les catenàries són construccions fixes situades a les estacions que alimenten d'electricitat els trens. Pel que fa al drenatge, es crearà un nou canal central. Amb tot, documents inclosos a la licitació argumenten que el material de la via que serà renovat ha arribat al final de la vida útil.

Fonts de TMB precisen que part de les obres es faran "a les nits" i que la resta es portaran a terme durant el tall de servei. En concret, les feines prèvies a l'inici de la intervenció es faran de diumenge a dijous entre la 1 i les 4.15 hores de la matinada.


Respecte a les alternatives que habilitarà la companyia per als usuaris afectats, TMB engegarà un servei especial de bus. Un document intern vist per aquest diari explica que els passatgers podran utilitzar la L5, i línies de bus com la L10, la M14, el 110 i la L85, que no comptaran amb més vehicles per reforçar l'operativa. A més, l'empresa insta els viatgers a recórrer a les línies R1, R3 i R4, així com a FGC.

Polèmica per les obres de l'any passat
Els dos mesos de tancament del tram Clot-Fondo de la L1 l'estiu passat van derivar en protestes. Veïns i sindicats com la CGT van criticar la logística preparada per TMB per fer front a la demanda d'usuaris de metro que no podien utilitzar el subsòl durant els mesos de tall.

Un col·lectiu de persones amb discapacitat també va disparar contra l'empresa per la falta de previsió pel que fa a accessibilitat.

Obres també a la L4
TMB també ha escollit agost per fer obres al tram de la L4 comprès entre les estacions El Maresme / Fòrum i Besòs. El tall de servei, però, serà entre Besòs i Selva de Mar. La intervenció en aquest cas durarà 37 dies, però el tall de servei serà d'un mes. La resta de dies es dedicaran a treballs previs i a comprovacions abans de iniciar de nou la circulació de trens.

Les actuacions que inclouran les obres són la renovació de vies, en alguns casos deteriorades per les filtracions d'aigua, i el canvi en el drenatge. En aquest cas el contracte està valorat en 1,9 milions d'euros. El període de presentació d'ofertes per fer-se càrrec de les obres acaba el 4 de març.

Un servei de bus especial intentarà pal·liar els efectes del tall de servei, segons destaquen fonts de TMB.

Re: Propers talls del metro

Posted: Tuesday 23/06/2020 12:54
by metring
Es confirmen dos talls de metro per a aquest estiu:

https://twitter.com/CPTCMetroBcn/status ... 86110?s=20

Re: Propers talls del metro

Posted: Thursday 16/07/2020 9:38
by metring

Re: Propers talls del metro

Posted: Friday 24/07/2020 0:22
by Ecomobisostrans
El tall de la L1 serà del 3 al 29 d'agost:

Image

Re: Propers talls del metro

Posted: Saturday 25/07/2020 11:06
by metring
Algú pot confirmar si ja s'ha fet la reforma total del tram Clot-Santa Eulàlia?

Re: Propers talls del metro

Posted: Saturday 25/07/2020 12:09
by Ecomobisostrans
Veient el recorregut del bus substitutori de la L1 intueixo que anirà amb articulats i per això de Torrassa a Santa Eulàlia anirà per Montseny enlloc de per Ronda de la Torrassa.
Lo que li faltaria es una parada a Santa Eulàlia-Av.Metro perquè els viatgers que arribin a Santa Eulàlia puguin sortir també per Pont de la Torrassa i anar agafar el bus, igual que els veïns de la part de dalt que creuen el pont. els que venen de la zona del mercat... s'ha de tenir en compte que des de la parada d'origen del bus son uns 400m., el triple de la distància màxima habitual entre les entrades de metro d'una mateixa estació.

Re: Propers talls del metro

Posted: Monday 03/08/2020 21:21
by Ecomobisostrans
Exacte, amb articulats, no els he agafat però els he vist passar, tant el que fa el recorregut sencer com la llançadora a Hospital de Bellvitge.

Re: Propers talls del metro

Posted: Monday 03/08/2020 23:43
by Ecomobisostrans