Page 34 of 163
Re: Força major
Posted: Sunday 10/01/2010 13:52
by liniadelRipollés
Feia un sol!
Això sí, agulla neta de neu no en vaig veure cap! No sé si en van intentar moure alguna per retirar algun tren espatllat i llavors passa el que passa...
Guigui wrote:liniadelRipollés wrote:Ahir vaig fer el recorregut L'Espluga de Francolí a Barcelona amb 120 minuts de retard, per tant amb devolució íntegra del preu del bitllet.
2 hores a l'Espluga esperant el tren amb neu, vent i sota zero !!!!
I no es van escudar en les inclemències del temps per no abonar-te'l?
Re: Incidències a RENFE i FGC
Posted: Sunday 10/01/2010 16:24
by oriolp13
Passat l'espluga direcció Lleida, quan la via creua la LAV,m hi havia punts on literalment no hi havia via. Tant costa passar-hi una 319 amb una pala al devant per a netejar una mica¿!
Re: Incidències a RENFE i FGC
Posted: Sunday 10/01/2010 16:29
by marc
El que jo no entenc com pot ser que a vegades per una mica de neu hi hagi tants problemes i amb mes d'u metre de neu el transpirinenc i el cremallera de Nuria funcionin tant panxos. El que haurien de fer es tornar a posar en servei la llevaneu 300-100 i aixi tenir dues llevaneus operatives per netejar les vies catalanes
Re: Incidències a RENFE i FGC
Posted: Sunday 10/01/2010 22:00
by liniadelRipollés
Bàsicament a la línia del transpirinenc les agulles tenen calefactors, per la qual cosa no es forma gel ni s'acumula neu en elles, i són per tant accionables a distància.
A la nostra banda els calefactors passen desaparcebuts atenent que són elèctrics. A banda francesa és molt curiós veure bombones de propà a peu d'agulla donant calors a les agulles. En d'altres casos tot un dipòsit de propà!
A la resta de línies moltes agulles no tenen calefactors per la qual cosa quan neva no es poden moure ja que no completaran el recorregut i quedaria la línia inutilitzada a efectes de circulació.
marc wrote:El que jo no entenc com pot ser que a vegades per una mica de neu hi hagi tants problemes i amb mes d'u metre de neu el transpirinenc i el cremallera de Nuria funcionin tant panxos. El que haurien de fer es tornar a posar en servei la llevaneu 300-100 i aixi tenir dues llevaneus operatives per netejar les vies catalanes
Re: Incidències a RENFE i FGC
Posted: Monday 11/01/2010 17:23
by oriolp13
liniadelRipollés wrote:Bàsicament a la línia del transpirinenc les agulles tenen calefactors, per la qual cosa no es forma gel ni s'acumula neu en elles, i són per tant accionables a distància.
A la resta de línies moltes agulles no tenen calefactors per la qual cosa quan neva no es poden moure ja que no completaran el recorregut i quedaria la línia inutilitzada a efectes de circulació.
marc wrote:El que jo no entenc com pot ser que a vegades per una mica de neu hi hagi tants problemes i amb mes d'u metre de neu el transpirinenc i el cremallera de Nuria funcionin tant panxos. El que haurien de fer es tornar a posar en servei la llevaneu 300-100 i aixi tenir dues llevaneus operatives per netejar les vies catalanes
Apart de que les llevaneus que tenen per el transpirinenc no les tenen per tot Catalunya, i si envien una 319 amb pales i personal per a netejar agulles es tardaria "lo" seu, per tant surt més a compte parar el servei;)
Re: Incidències a RENFE i FGC
Posted: Monday 11/01/2010 19:41
by liniadelRipollés
L'altre dia vaig fotografiar una 319 amb pala a Reus i plena de neu.
oriolp13 wrote:liniadelRipollés wrote:Bàsicament a la línia del transpirinenc les agulles tenen calefactors, per la qual cosa no es forma gel ni s'acumula neu en elles, i són per tant accionables a distància.
A la resta de línies moltes agulles no tenen calefactors per la qual cosa quan neva no es poden moure ja que no completaran el recorregut i quedaria la línia inutilitzada a efectes de circulació.
marc wrote:El que jo no entenc com pot ser que a vegades per una mica de neu hi hagi tants problemes i amb mes d'u metre de neu el transpirinenc i el cremallera de Nuria funcionin tant panxos. El que haurien de fer es tornar a posar en servei la llevaneu 300-100 i aixi tenir dues llevaneus operatives per netejar les vies catalanes
Apart de que les llevaneus que tenen per el transpirinenc no les tenen per tot Catalunya, i si envien una 319 amb pales i personal per a netejar agulles es tardaria "lo" seu, per tant surt més a compte parar el servei;)
Re: Incidències a RENFE i FGC
Posted: Monday 11/01/2010 22:30
by oriolp13
liniadelRipollés wrote:L'altre dia vaig fotografiar una 319 amb pala a Reus i plena de neu.
Devia ser la que va netejar el tram de l'espluga, ja que es veien els rails coberts, però el voltant amb més neu. Pots penjar la foto :O
Percert, una preguntam la LAV es neteja amb 319 amb pales, o, directament, quan neva molt es suspenen les circulacions?
Re: Incidències a RENFE i FGC
Posted: Wednesday 13/01/2010 21:01
by 437.001
Adolf, deuries quedar guapo, a l´estació de l´Espluga...
Jo havia passat el dia abans amb l´AVE cap a Madrid, i hi vaig tornar a passar el dia 11, i feia una mica de "cague", veure només les dues ratlles del rail, i a 160 tan relativament panxos...
Per cert (off-topic), que bonic és Guadalajara-Jadraque-Baides-Sigüenza-Torralba-Medinaceli-Arcos de Jalón-Ariza amb neu i una 470 amb una porta congelada...
Re: Incidències a RENFE i FGC
Posted: Friday 15/01/2010 7:13
by alkolo89
liniadelRipollés wrote:Bàsicament a la línia del transpirinenc les agulles tenen calefactors, per la qual cosa no es forma gel ni s'acumula neu en elles, i són per tant accionables a distància.
A la resta de línies moltes agulles no tenen calefactors per la qual cosa quan neva no es poden moure ja que no completaran el recorregut i quedaria la línia inutilitzada a efectes de circulació.
Si no ho han col·locat, per ara no tenen calefactors, almenys les de Puigcerdà i La Molina, ja que amb la renovació van ficar agulles noves i encara no hi havien els calefactors per col·locar.
Salut
Re: Incidències a RENFE i FGC
Posted: Monday 25/01/2010 11:26
by mikado
http://www.elperiodico.com
Un problema en la catenaria obliga a cortar la línea Tarragona-Cambrils
• La incidencia ha afectado a trenes de media y larga distancia
• La empresa ha habilitado un servicio alternativo de autobuses
EFE
BARCELONA
La falta de tensión en la catenaria de la vía entre Tarragona y Cambrils (Baix Camp) impide la circulación de trenes en ese tramo, por lo que se ha habilitado un servicio alternativo de autobuses, según han informado Renfe y Adif.
La incidencia ha afectado las líneas de media y larga distancia y hasta el momento se han transbordado los pasajeros de dos trenes de media distancia de la línea de Tarragona y los de tres trenes de larga distancia de la línea de Valencia.
Adif ha informado de que, por el momento, se desconocen las causas que han provocado la falta de tensión en la catenaria y ha comunicado que sus técnicos están trabajando para reparar los daños.
Re: Incidències a RENFE i FGC
Posted: Wednesday 03/02/2010 22:00
by rogermelcior
Avui he vist cap a les 19,30 un MD 449 procedent de Fugueres/Portbou desviat per la línia de Mataró, en concret passava per l'estació de Montgat en sentit Barcelona!
Sabeu si ha passat res?
Re: Incidències a RENFE i FGC
Posted: Wednesday 03/02/2010 22:03
by Mako448
rogermelcior wrote:Avui he vist cap a les 19,30 un MD 449 procedent de Fugueres/Portbou desviat per la línia de Mataró, en concret passava per l'estació de Montgat en sentit Barcelona!
Sabeu si ha passat res?
Aquesta tarda s'ha circulat en via única entre Montmeló i Granollers Centre per una averia.Potser tingui a veure amb aixó.
Doble atropellament entre Cambrils i Salou
Posted: Wednesday 10/02/2010 22:53
by Guigui
http://www.avui.cat/cat/notices/2010/02 ... _87480.php
Tallen la circulació ferroviària al Corredor Mediterrani entre Cambrils i Salou per un doble atropellament
ACN
Cambrils
Ult. Act. 10/02/2010 22:02
La circulació ferroviària al Corredor Mediterrani entre Cambrils (Baix Camp) i Salou (Tarragonès) està tallada des de cap a un quart de vuit del vespre d'aquest dimecres, per un doble atropellament mortal a la via a Cambrils. El tall afecta cinc trens de Llarga Distància del Corredor i quatre de Mitja Distància amb origen o destí a Tortosa. Als primers, que estan aturats, s'ha ofert refrigeris als viatgers, mentre que el recorregut dels de Mitja Distància es fa per carretera entre Cambrils i Salou, segons ha informat Renfe. Per reprendre la circulació s'espera que el jutge aixequi els cadàvers, segons ha recordat la companyia ferroviària, que ha afegit que l'afectació durarà fins al final del servei.
Re: Incidències a RENFE i FGC
Posted: Wednesday 10/02/2010 23:06
by metring
Això mateix he sentit a la megafonia a Sants, tot i que no s'entenia gaire bé. Em pensava que no ho havia sentit be quan lo del doble atropellament.
Re: Incidències a RENFE i FGC
Posted: Thursday 11/02/2010 0:32
by metring
Diuen a
http://www.acn.cat/webACN/detallNoticia ... cia=529319 que el tren de Barcelona d'un quart de nou del vespre cap a Figueres ha tingut un retard de mitja hora perquè un Rodalies ha passat per error per davant del tren de Mitja Distància anterior
Sobre la notícia d'abans, a
http://www.acn.cat/webACN/detallNoticia ... cia=529318 diuen que a la gent que hi havia dins els trens aturats, els hi han ofert refrigeris, i
als qui vam estar hora i mitja a Garraf el 21 d'octubre passat, res de res!!
Política "comercial" de Renfe
Posted: Thursday 11/02/2010 9:09
by Guigui
Nineta dels ulls vs. tren de la pobrissalla. Com diu l'anunci: "Hi ha coses que no canvien mai."
Re: Incidències a RENFE i FGC
Posted: Thursday 11/02/2010 11:54
by Sky
Rescat de 60 viatgers en un tren avariat a Cervera
• Els passatgers van estar dos hores atrapats en un lloc inaccessible
Aparatós rescat en la línia de tren entre Lleida i Manresa. Una avaria a la catenària a la sortida d'un túnel entre Cervera i Sant Guim de Freixenet va deixar dimarts al matí atrapats dins el tren durant unes dos hores 60 passatgers que finalment van ser rescatats per diverses dotacions dels Mossos d'Esquadra i dels Bombers de la Generalitat, després que Renfe activés el protocol d'emergència davant de la impossibilitat de posar en marxa el comboi. La dificultat d'accés ala zona on el tren es va quedar sense corrent elèctric, entre unes roques, va endarrerir l'evacuació dels passatgers, la meitat dels quals eren alumnes de segon d'ESO d'un col·legi de Lleida. Entre els altres passatgers hi havia gent gran molt angoixada per la situació d'aïllament. Els Mossos i els bombers van haver d'arribar-hi caminant perquè ni tan sols s'hi podia accedir amb els tot terrenys i els passatgers van haver de travessar camp a través, escortats pels agents, una zona enfangada per arribar a una carretera on van ser recollits per tres autobusos llogats per Ren-fe. L'avaria va tindre lloc cap a les 10.00 hores i els viatgers que es dirigien a Manresa van arribar-hi més tard de les 14.00 hores i van completar una odissea que havia començat cinc hores abans, ales 08.55 a l'estació de Lleida-Pirineus.
La línia ferroviària entre Lleida i Manresa va recuperar la normalitat (alterada igualment per unes obres) dimarts a mitja tarda. Renfe va enviar al migdia un tren dièsel en direcció al tram de la via on hi havia el tren sense corrent elèctric per remolcar-lo, però al final no va ser necessari usar-lo.
L'APUNT
La línia de Manresa, encara en obres
La línia ferroviària entre Lleida i Manresa segueix tallada per obres entre Calaf i la capital del Bages i Renfe cobreix el trajecte amb un servei especial d'autobusos. El servei de tren estarà interromput durant un temps indeterminat, segons Renfe, malgrat que les obres havien d'acabar al novembre passat. L'estat de la línia ha provocat queixes dels usuaris en moltes ocasions, ja que es un tram que sempre registra avaries que nombroses obres no han aconseguit aturar.Els combois circulen a baixa velocitat i tarden més de 2 hores de Lleida a Manresa.
http://www.adn.es/local/lleida/20100211 ... -tren.html
N'hi ha que no coneixen la paraula "dues"
Posted: Thursday 11/02/2010 12:00
by Guigui
dos hores
Ai, quin mal! I "dos" vegades!
Re: N'hi ha que no coneixen la paraula "dues"
Posted: Thursday 11/02/2010 23:08
by Sagrerenc
Guigui wrote:dos hores
Ai, quin mal! I "dos" vegades!
El mot "dues" és l'únic correcte en el català estàndard, però en algunes varietats dialectals (com el lleidatà) és bastant comú utilitzar el mot "dos" per als dos gèneres.
Re: Incidències a RENFE i FGC
Posted: Saturday 13/02/2010 0:19
by metring
http://www.diaridegirona.cat/comarques/ ... 87206.html
Un plàstic a la catenària causa retards de mitja hora als trens
El fort vent d'ahir va afectar la línia Girona-Barcelona, ja que un plàstic es va encastar a la catenària a Sant Celoni. Perquè tècnics d'ADIF poguessin treure el plàstic, es va restringir la circulació a una sola via, fet que va provocar retards d'uns 20 minuts entre les 8 i 2/4 quarts de 9 del vespre, segons Renfe.