Notícies línia de La Pobla de Segur

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Sí sí... està clar, o no tant clar... que al País Valencià van traspassar a la Generalitat Valenciana la línia de Quart de Poblet, i el primer que han fet és treure les vies de RENFE per posar-ne de les d'ample mètric de FGV.
User avatar
javi82
N6
N6
Posts: 278
Joined: Monday 02/05/2005 16:06
Location: L'Hospitalet

Post by javi82 »

I això q té a veure amb la línia de la Pobla? Pq si es va traspassar la línia entre Quart de Poblet i Riba-roja era pq FGV la connectaria amb la seva xarxa, q és d'ample mètric. En canvi, la línia de la Pobla està aïllada de qualsevol altre xarxa de FGC, i per tant això és irrellevant.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Depèn de com es miri. Et recordo que a Lleida ja ha arribat l'ample europeu. I que tot i que el tren d'Alta Velocitat arriba a Barcelona a finals d'any, i tot i que possiblement no serveixi per connectar unes vies amb les altres, a Barcelona també hi ha ample europeu: de FGC.
User avatar
Sky
N9
N9
Posts: 1915
Joined: Monday 02/05/2005 15:00
Location: Lleida

Post by Sky »

Ara per ara no sembla que tingués massa sentit fer un canvi d'ample de via perquè aïllaries la línia de la resta de la xarxa convencional d'Adif.

Per ex. demà mateix (com aquell qui diu) podrien fer connexions La Pobla-Lleida-Manresa-Barcelona o La Pobla-Lleida-Picamoixons-Tarragona i mataries uns quants ocells d'un tret: la línia guanyaria usuaris potencials, reforçaries els serveis de pseudorodalies de Lleida i també els de regionals.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Cosa d'altra banda, llògica.
User avatar
594-001-0
N6
N6
Posts: 296
Joined: Friday 06/05/2005 17:59

Post by 594-001-0 »

Jordi Freixas wrote:Sí sí... està clar, o no tant clar... que al País Valencià van traspassar a la Generalitat Valenciana la línia de Quart de Poblet, i el primer que han fet és treure les vies de RENFE per posar-ne de les d'ample mètric de FGV.
Al traspasarse a la Generalitat la línea Vara de Quart-Riba Roja decidió cerrar y desmantelar el tramo Quart-Riba Roja porque entre Quart y el apeadero del Aeropuerto iban a hacer el metro, en ancho métrico para conectarlo con la L3 que llega ahora hasta Mislata-Almassil, a menos de 1 km de donde pasa la C-4, y no podían hacer el tunel sin cortar la línea, ya que iba justo por debajo de las vías de Renfe. Entre Mislata y Quart, como el metro no pasa justo por debajo, pues se mantuvo para dar servicio a Quart. Ahora, a mediados de este mes, se inagurará la línea del Aeropuerto, y tanto lo que quedaba de la antigua línea Valencia-Llíria de Renfe como la línea C-4 de Cercanías Valencia desaparecerá por completo.
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Post by UT596001 »

¿Clausuarán la línea C-4 el mismo día que inauguren el "metro" al Aeropuerto?
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Jordi Freixas wrote:Depèn de com es miri. Et recordo que a Lleida ja ha arribat l'ample europeu.
Sempre es pot repetir la patètica situació d'Osca.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Home... però em sembla que per Osca els trens AVE poden anar als 300 si coincideix en que no hi ha cap més tren en aquell tram. No sé jo si en en un hipotètic tram Lleida - La Pobla d'Alta Velocitat podria arribar-hi (a no ser que es féssin les gairebé sempre maleides correccions de traçat).
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Jordi Freixas wrote:Home... però em sembla que per Osca els trens AVE poden anar als 300 si coincideix en que no hi ha cap més tren en aquell tram.
----------------------------
Editat per administrador
----------------------------


On sí l'has encertada és que els trens només poden córrer si no hi ha cap altre tren circulant-hi. No tenen altre remei: és tot via única (i des de Tardienta, ample mixt UIC-ibèric).

Ara, de 300 km/h a 160 km/h hi ha un abisme.
User avatar
sequera
N8
N8
Posts: 678
Joined: Monday 02/05/2005 11:46
Location: L'Hospitalet de Llobregat

Post by sequera »

javi82 wrote:I això q té a veure amb la línia de la Pobla? Pq si es va traspassar la línia entre Quart de Poblet i Riba-roja era pq FGV la connectaria amb la seva xarxa, q és d'ample mètric. En canvi, la línia de la Pobla està aïllada de qualsevol altre xarxa de FGC, i per tant això és irrellevant.
efectivament.

Es més...mantenint l'ample actual , es garanteix la operativitat amb la linia de Manresa....
I ja sabem dels hipotetics plans de futur de FGC......
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Post by UT596001 »

sequera wrote:
javi82 wrote:I això q té a veure amb la línia de la Pobla? Pq si es va traspassar la línia entre Quart de Poblet i Riba-roja era pq FGV la connectaria amb la seva xarxa, q és d'ample mètric. En canvi, la línia de la Pobla està aïllada de qualsevol altre xarxa de FGC, i per tant això és irrellevant.
efectivament.

Es més...mantenint l'ample actual , es garanteix la operativitat amb la linia de Manresa....
I ja sabem dels hipotetics plans de futur de FGC......
Però la renovació del tram Cervera-Calaf s'ha fet amb travessa polivalent. La de la línia de la Pobla no.
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Post by Platanito »

UT596001 wrote: Però la renovació del tram Cervera-Calaf s'ha fet amb travessa polivalent. La de la línia de la Pobla no.
Realment sembla una incoherència: Adif reforma un tram que li pertany com si tingués en compte que algun dia podria formar part de la nova línia transversal en ample UIC (que ja veurem qui la gestiona), i FGC lliga el tram de La Pobla durant un bon grapat d'anys a l'ample ibèric, cosa difícil de compaginar amb els projectes de perllongació cap al nord per l'anacronisme que suposaria fer en ample ibèric una línia que arribès a Andorra o a la Val d'Aran.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Potser ho van fer així perquè era més barat.
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Post by UT596001 »

entfe001 wrote:Sigui com sigui, caldria veure la lletra petita del contracte per saber de qui és responsabilitat que circulin tamagotxis sobresaturats a la línia.
Ahir vaig pujar a la Pobla i veig que ja apliquen una solució a que no hi hagin 596 sobresaturats: a Lleida, amb el que surt a les 13.45, el que fan és enviar la gent que va Balaguer (i només a Balaguer) per carretera, per així descongestionar el tren.

Tot i així el tren va sortir ple de Lleida, això sí, sense anar ningú de peu.

Per cert, ahir vaig comprovar personalment en el bus Pobla-Sort que SÍ para als pobles intermitgos (Baró, Montardit de Baix i Gerri de la Sal) però a l'hora de tarificar-lo es fa com si haguessis pujat a l'origen.
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Post by Trenscat »

I no hi ha cap altra solució millor que enviar la gent a l'autobús? I l'autobús que posen és de FGC, renfe o Alsina Graells? No sé, però si hi havia dos 592.200 haurien de mirar d'utilitzar-los pels trens que van a La Pobla o fins i tot demanar a renfe que tots els trens que circulin per la línia de La Pobla siguin 592.200, no? :roll:
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Post by UT596001 »

Trenscat wrote:I no hi ha cap altra solució millor que enviar la gent a l'autobús? I l'autobús que posen és de FGC, renfe o Alsina Graells? No sé, però si hi havia dos 592.200 haurien de mirar d'utilitzar-los pels trens que van a La Pobla o fins i tot demanar a renfe que tots els trens que circulin per la línia de La Pobla siguin 592.200, no? :roll:
Els busos et dic segur que NO són de Alsina Graells... només els vaig veure de manera mig fugaç, no sé si posaria al davant "RENFE" o "FGC", imagino que seria de FGC.
User avatar
Sky
N9
N9
Posts: 1915
Joined: Monday 02/05/2005 15:00
Location: Lleida

Post by Sky »

I com deriven els viatgers a l'autobús? Com els informen? :?
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Post by liniadelRipollés »

Les parades del mig no són oficials però es fan.
UT596001 wrote:
entfe001 wrote:Sigui com sigui, caldria veure la lletra petita del contracte per saber de qui és responsabilitat que circulin tamagotxis sobresaturats a la línia.
Ahir vaig pujar a la Pobla i veig que ja apliquen una solució a que no hi hagin 596 sobresaturats: a Lleida, amb el que surt a les 13.45, el que fan és enviar la gent que va Balaguer (i només a Balaguer) per carretera, per així descongestionar el tren.

Tot i així el tren va sortir ple de Lleida, això sí, sense anar ningú de peu.

Per cert, ahir vaig comprovar personalment en el bus Pobla-Sort que SÍ para als pobles intermitgos (Baró, Montardit de Baix i Gerri de la Sal) però a l'hora de tarificar-lo es fa com si haguessis pujat a l'origen.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Post by UT596001 »

Sky wrote:I com deriven els viatgers a l'autobús? Com els informen? :?
Per la megafonia de l'estació. Deien:

"Atenció, els viatgers amb destinació a les estacions de Balaguer hauran d'agafar els autocars estacionats a l'exterior de l'estació".

Imagino a més que segurament els taquillers, si algú demanava bitllet a Balaguer se li informaria d'aquesta circumstància.
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”