Page 34 of 130
Posted: Sunday 01/04/2007 18:20
by Jordi Freixas
Sí sí... està clar, o no tant clar... que al País Valencià van traspassar a la Generalitat Valenciana la línia de Quart de Poblet, i el primer que han fet és treure les vies de RENFE per posar-ne de les d'ample mètric de FGV.
Posted: Sunday 01/04/2007 19:06
by javi82
I això q té a veure amb la línia de la Pobla? Pq si es va traspassar la línia entre Quart de Poblet i Riba-roja era pq FGV la connectaria amb la seva xarxa, q és d'ample mètric. En canvi, la línia de la Pobla està aïllada de qualsevol altre xarxa de FGC, i per tant això és irrellevant.
Posted: Sunday 01/04/2007 19:31
by Jordi Freixas
Depèn de com es miri. Et recordo que a Lleida ja ha arribat l'ample europeu. I que tot i que el tren d'Alta Velocitat arriba a Barcelona a finals d'any, i tot i que possiblement no serveixi per connectar unes vies amb les altres, a Barcelona també hi ha ample europeu: de FGC.
Posted: Sunday 01/04/2007 19:31
by Sky
Ara per ara no sembla que tingués massa sentit fer un canvi d'ample de via perquè aïllaries la línia de la resta de la xarxa convencional d'Adif.
Per ex. demà mateix (com aquell qui diu) podrien fer connexions La Pobla-Lleida-Manresa-Barcelona o La Pobla-Lleida-Picamoixons-Tarragona i mataries uns quants ocells d'un tret: la línia guanyaria usuaris potencials, reforçaries els serveis de pseudorodalies de Lleida i també els de regionals.
Posted: Sunday 01/04/2007 19:43
by Jordi Freixas
Cosa d'altra banda, llògica.
Posted: Sunday 01/04/2007 22:59
by 594-001-0
Jordi Freixas wrote:Sí sí... està clar, o no tant clar... que al País Valencià van traspassar a la Generalitat Valenciana la línia de Quart de Poblet, i el primer que han fet és treure les vies de RENFE per posar-ne de les d'ample mètric de FGV.
Al traspasarse a la Generalitat la línea Vara de Quart-Riba Roja decidió cerrar y desmantelar el tramo Quart-Riba Roja porque entre Quart y el apeadero del Aeropuerto iban a hacer el metro, en ancho métrico para conectarlo con la L3 que llega ahora hasta Mislata-Almassil, a menos de 1 km de donde pasa la C-4, y no podían hacer el tunel sin cortar la línea, ya que iba justo por debajo de las vías de Renfe. Entre Mislata y Quart, como el metro no pasa justo por debajo, pues se mantuvo para dar servicio a Quart. Ahora, a mediados de este mes, se inagurará la línea del Aeropuerto, y tanto lo que quedaba de la antigua línea Valencia-Llíria de Renfe como la línea C-4 de Cercanías Valencia desaparecerá por completo.
Posted: Monday 02/04/2007 10:42
by UT596001
¿Clausuarán la línea C-4 el mismo día que inauguren el "metro" al Aeropuerto?
Posted: Monday 02/04/2007 20:46
by entfe001
Jordi Freixas wrote:Depèn de com es miri. Et recordo que a Lleida ja ha arribat l'ample europeu.
Sempre es pot repetir la patètica situació d'Osca.
Posted: Tuesday 03/04/2007 4:34
by Jordi Freixas
Home... però em sembla que per Osca els trens AVE poden anar als 300 si coincideix en que no hi ha cap més tren en aquell tram. No sé jo si en en un hipotètic tram Lleida - La Pobla d'Alta Velocitat podria arribar-hi (a no ser que es féssin les gairebé sempre maleides correccions de traçat).
Posted: Tuesday 03/04/2007 12:08
by entfe001
Jordi Freixas wrote:Home... però em sembla que per Osca els trens AVE poden anar als 300 si coincideix en que no hi ha cap més tren en aquell tram.
----------------------------
Editat per administrador
----------------------------
On sí l'has encertada és que els trens només poden córrer si no hi ha cap altre tren circulant-hi. No tenen altre remei: és tot via única (i des de Tardienta, ample mixt UIC-ibèric).
Ara, de 300 km/h a 160 km/h hi ha un abisme.
Posted: Tuesday 03/04/2007 22:49
by sequera
javi82 wrote:I això q té a veure amb la línia de la Pobla? Pq si es va traspassar la línia entre Quart de Poblet i Riba-roja era pq FGV la connectaria amb la seva xarxa, q és d'ample mètric. En canvi, la línia de la Pobla està aïllada de qualsevol altre xarxa de FGC, i per tant això és irrellevant.
efectivament.
Es més...mantenint l'ample actual , es garanteix la operativitat amb la linia de Manresa....
I ja sabem dels hipotetics plans de futur de FGC......
Posted: Wednesday 04/04/2007 11:37
by UT596001
sequera wrote:javi82 wrote:I això q té a veure amb la línia de la Pobla? Pq si es va traspassar la línia entre Quart de Poblet i Riba-roja era pq FGV la connectaria amb la seva xarxa, q és d'ample mètric. En canvi, la línia de la Pobla està aïllada de qualsevol altre xarxa de FGC, i per tant això és irrellevant.
efectivament.
Es més...mantenint l'ample actual , es garanteix la operativitat amb la linia de Manresa....
I ja sabem dels hipotetics plans de futur de FGC......
Però la renovació del tram Cervera-Calaf s'ha fet amb travessa polivalent. La de la línia de la Pobla no.
Posted: Wednesday 04/04/2007 12:21
by Platanito
UT596001 wrote:
Però la renovació del tram Cervera-Calaf s'ha fet amb travessa polivalent. La de la línia de la Pobla no.
Realment sembla una incoherència: Adif reforma un tram que li pertany com si tingués en compte que algun dia podria formar part de la nova línia transversal en ample UIC (que ja veurem qui la gestiona), i FGC lliga el tram de La Pobla durant un bon grapat d'anys a l'ample ibèric, cosa difícil de compaginar amb els projectes de perllongació cap al nord per l'anacronisme que suposaria fer en ample ibèric una línia que arribès a Andorra o a la Val d'Aran.
Posted: Wednesday 04/04/2007 23:49
by Jordi Freixas
Potser ho van fer així perquè era més barat.
Posted: Saturday 07/04/2007 12:34
by UT596001
entfe001 wrote:Sigui com sigui, caldria veure la lletra petita del contracte per saber de qui és responsabilitat que circulin tamagotxis sobresaturats a la línia.
Ahir vaig pujar a la Pobla i veig que ja apliquen una solució a que no hi hagin 596 sobresaturats: a Lleida, amb el que surt a les 13.45, el que fan és enviar la gent que va Balaguer (i només a Balaguer) per carretera, per així descongestionar el tren.
Tot i així el tren va sortir ple de Lleida, això sí, sense anar ningú de peu.
Per cert, ahir vaig comprovar personalment en el bus Pobla-Sort que SÍ para als pobles intermitgos (Baró, Montardit de Baix i Gerri de la Sal) però a l'hora de tarificar-lo es fa com si haguessis pujat a l'origen.
Posted: Saturday 07/04/2007 12:44
by Trenscat
I no hi ha cap altra solució millor que enviar la gent a l'autobús? I l'autobús que posen és de FGC, renfe o Alsina Graells? No sé, però si hi havia dos 592.200 haurien de mirar d'utilitzar-los pels trens que van a La Pobla o fins i tot demanar a renfe que tots els trens que circulin per la línia de La Pobla siguin 592.200, no?
Posted: Saturday 07/04/2007 12:47
by UT596001
Trenscat wrote:I no hi ha cap altra solució millor que enviar la gent a l'autobús? I l'autobús que posen és de FGC, renfe o Alsina Graells? No sé, però si hi havia dos 592.200 haurien de mirar d'utilitzar-los pels trens que van a La Pobla o fins i tot demanar a renfe que tots els trens que circulin per la línia de La Pobla siguin 592.200, no?
Els busos et dic segur que NO són de Alsina Graells... només els vaig veure de manera mig fugaç, no sé si posaria al davant "RENFE" o "FGC", imagino que seria de FGC.
Posted: Saturday 07/04/2007 13:29
by Sky
I com deriven els viatgers a l'autobús? Com els informen?
Posted: Saturday 07/04/2007 13:48
by liniadelRipollés
Les parades del mig no són oficials però es fan.
UT596001 wrote:entfe001 wrote:Sigui com sigui, caldria veure la lletra petita del contracte per saber de qui és responsabilitat que circulin tamagotxis sobresaturats a la línia.
Ahir vaig pujar a la Pobla i veig que ja apliquen una solució a que no hi hagin 596 sobresaturats: a Lleida, amb el que surt a les 13.45, el que fan és enviar la gent que va Balaguer (i només a Balaguer) per carretera, per així descongestionar el tren.
Tot i així el tren va sortir ple de Lleida, això sí, sense anar ningú de peu.
Per cert, ahir vaig comprovar personalment en el bus Pobla-Sort que SÍ para als pobles intermitgos (Baró, Montardit de Baix i Gerri de la Sal) però a l'hora de tarificar-lo es fa com si haguessis pujat a l'origen.
Posted: Saturday 07/04/2007 15:07
by UT596001
Sky wrote:I com deriven els viatgers a l'autobús? Com els informen?
Per la megafonia de l'estació. Deien:
"Atenció, els viatgers amb destinació a les estacions de Balaguer hauran d'agafar els autocars estacionats a l'exterior de l'estació".
Imagino a més que segurament els taquillers, si algú demanava bitllet a Balaguer se li informaria d'aquesta circumstància.