Page 35 of 62
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Sunday 09/01/2011 1:22
by Alex_C4
avui en una 447 m'he trobat el mapa zonal de rodalies actualitzat amb els logos de regionals i Atenció sense les estacions de castellarnau i torrebonica!
Re: Preocupació per la llengua
Posted: Sunday 09/01/2011 23:24
by metrobaix
Guigui wrote:Mako448 wrote:Avui a la web de Rodalies Catalunya per fi han posat "aturat" en comptes de "detingut",com posen sempre:
Tren de S.V. Calders (20:38) a Estació França (21:50) es troba aturat a Sitges per atropellament d'una persona via @gencat
Per alguna cosa que fan bé els de Rodalies Catalunya,i en especial pel que fa referent al català,se'ls ha d'aplaudir
I no és casualitat que la conselleria responsable hagi canviat de partit (sobretot, de quins partits).
no crec que les persones encarregades d'actulitzar la web estiguin vinculades al partit que governa. D'altra banda, les altes esferes politiques no crec que la seva principal preocupació sigui el vocabulari emprat en els comunicats de la web... Crec que estan per coses mes importants.
Correcció lingüística
Posted: Sunday 09/01/2011 23:27
by Guigui
Evidentment que els treballadors que s'encarreguen d'aquests temes no ocupen càrrecs polítics. Però hi ha partits que tenen unes determinades prioritats i d'altres que no.
Per cert, la correcció lingüística (i moltes altres coses, com l'estètica, l'educació, el bon tracte, etc.) no són prioritats en una llista de compres sinó coses que es tenen o no es tenen, a més de denotar una cura per la feina ben feta. I dóna la casualitat que els països que millor funcionen d'aquest món presenten unes mancances força baixes en aquests aspectes.
Re: Preocupació per la llengua
Posted: Monday 10/01/2011 10:04
by metring
metrobaix wrote:
no crec que les persones encarregades d'actulitzar la web estiguin vinculades al partit que governa. D'altra banda, les altes esferes politiques no crec que la seva principal preocupació sigui el vocabulari emprat en els comunicats de la web... Crec que estan per coses mes importants.
No em sembla un argument vàlid, tot importa quan els hi ha estat transferit "no se sap ben bé què". Poca cosa poden fer de moment, apart de millorar la informació, siguem sincers d'una vegada, i si aquesta ni tant sols passa correccions...
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Tuesday 11/01/2011 21:59
by metrobaix
L'error ve donat quan ens fixem en aquests detalls... i no pas en els grans problemes. Si per la utització d'una paraula més o menys adequada en el servei d'informació considerem que un servei millora o no millora, olé pel traspàs de les rodalies. Potser no ens hem de fixar tan en aquestes coses i no ser tan perepunyetes i mirar d'intentar millorar les coses que realment afecten i son positives per als usuaris.
De totes maneres, em reafirmo, enhorabona al lumbreres que ha corregit aquesta gran equivocació.
No hauria de suposar cap esforç
Posted: Tuesday 11/01/2011 22:10
by Guigui
metrobaix wrote:L'error ve donat quan ens fixem en aquests detalls... i no pas en els grans problemes.
Aquests detalls, o els tens o no els tens. O els has après (fruit d'un bon sistema educatiu i d'una cultura de l'esforç) o no els has après (fruit d'un sistema educatiu "passota" i d'una cultura de la deixadesa).
Aquesta és la diferència. Si cal esforçar-se per coses com aquestes, malament anem.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Tuesday 11/01/2011 23:38
by m.h.t.
Alex_C4 wrote:avui en una 447 m'he trobat el mapa zonal de rodalies actualitzat amb els logos de regionals i Atenció sense les estacions de castellarnau i torrebonica!
Doncs al web de Rodalies de Catalunya encara apareix la versió anterior. La veritat, no tenia molt sentit que apareixessin estacions clausurades. És com si al plànol de Metro aparegués Gaudí o Correus amb l'asterisc de "sense servei de viatgers".
A més, al plànol encara apareixen, sense nom amb asterisc, els baixadors de Vallcarca (R2 Sud), Llerona (R3) i Taradell - Mont-Rodon (R3). Suposo que al nou plànol (el que has vist) tampoc apareixen aquests.
El plànol ATM ja fa anys que aquestes estacions van desaparèixer.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Tuesday 11/01/2011 23:48
by victorcasta
m.h.t. wrote:Doncs al web de Rodalies de Catalunya encara apareix la versió anterior. La veritat, no tenia molt sentit que apareixessin estacions clausurades. És com si al plànol de Metro aparegués Gaudí o Correus amb l'asterisc de "sense servei de viatgers".
A més, al plànol encara apareixen, sense nom amb asterisc, els baixadors de Vallcarca (R2 Sud), Llerona (R3) i Taradell - Mont-Rodon (R3). Suposo que al nou plànol (el que has vist) tampoc apareixen aquests.
El plànol ATM ja fa anys que aquestes estacions van desaparèixer.
I tant que tenia sentit. Podies cobrar com a 2 zones els trajectes Terrassa - Sabadell Nord, Garraf - Sitges, Les Franqueses - La Garriga i Balenya-Tona-Seva - Vic, que, de no haver-hi al plànol aquestes estacions sense servei de viatgers, s'hauria de cobrar com a 1 zona.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Saturday 15/01/2011 17:10
by UT596001
victorcasta wrote:I tant que tenia sentit. Podies cobrar com a 2 zones els trajectes Terrassa - Sabadell Nord, Garraf - Sitges, Les Franqueses - La Garriga i Balenya-Tona-Seva - Vic, que, de no haver-hi al plànol aquestes estacions sense servei de viatgers, s'hauria de cobrar com a 1 zona.
A pesar que no apareguin aquestes estacions al plànol (Castellarnau, Torrebonica...) es continuen cobrant 2 zones per als trajectes tals com Sabadell Nord-Terrassa Est, Sitges-Garraf... a pesar que ara sí tenen la consideració d'estació consecutiva (*) segons el plànol.
(*) No sé si és massa correcte fer servir aquest mot en aquesta situació...
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Saturday 15/01/2011 17:19
by victorcasta
Cert, però ara ja no tenen cap excusa si algú reclama...
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Sunday 13/02/2011 12:00
by metring
http://www.naciodigital.cat/noticia/222 ... _campaign=
RENFE, go home
Ben aviat, el Govern català haurà de decidir si RENFE continua, o no, gestionant el servei de Rodalies a Catalunya. El traspàs, parcial, que es va efectuar ara fa un any deixava ens mans de l'Estat la titularitat de la infraestructura, a més de qualsevol decisió sobre vies, estacions i andanes. Però aquest 2011 s'acaba el contracte-programa que atorga el servei a RENFE i la Generalitat pot renovar-lo o bé buscar alternatives.
El més probable, com proposava l'exconseller Joaquim Nadal, és que el Govern mantingui la confiança en RENFE. Però cometrà un error. Rodalies s'hauria d'assumir des d'una empresa catalana i n'hi ha una que compleix tots els requisits. Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) sempre ha funcionat millor que RENFE i la prova és la imatge pública que tenen uns i altres trens en les ciutats que disposen de tots dos serveis.
L'ofec econòmic de la Generalitat no pot ser excusa per prendre una decisió estratègica -i simbòlica- de gran importància. Així que, en cas de ser impossible l'opció de FGC, caldria estudiar la possibilitat que les línies de Rodalies poguessin ser gestionades per alguna de les operadores més grans i fiables d'Europa. En aquest sentit, la Deutsche Bahn ofereix la garantia del líder europeu, amb dos mil milions de passatgers l'any. L'altra opció és la SNCF, amb tecnologia punta i un prestigi contrastat entre els seus mil milions de clients anuals, a França i països fronterers.
Hi ha opcions, així que renovar el contracte a RENFE només es podria explicar des de la subordinació voluntària.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Sunday 13/02/2011 12:02
by metring
Teniu propostes d'operadores, més enllà de FGC? Apart de la SNCF, que se'n havia parlat, podria ser COMSA, per exemple?
Les coses al seu lloc
Posted: Sunday 13/02/2011 12:15
by Guigui
En aquest sentit, la Deutsche Bahn ofereix la garantia del líder europeu, amb dos mil milions de passatgers l'any. L'altra opció és la SNCF, amb tecnologia punta i un prestigi contrastat entre els seus mil milions de clients anuals, a França i països fronterers.
Tot i que jo també sóc dels que crec que Renfe ho fa rematadament malament i es mereix una puntada allí on l'esquena perd el seu nom, val a dir que la imatge pública de Deutsche Bahn a Alemanya és pèssima, fruit de la retallada dràstica de despeses i serveis a causa de la privatització; i la tecnologia punta d'SNCF es limita a projectes de prestigi com el TGV (us sona d'algun lloc, això?).
La clau de tot plegat no és posar-hi l'SBB o un operador japonès, sinó estipular unes clares condicions de servei i garantir-ne el bon funcionament mitjançant l'aplicació de sancions en cas d'incompliment. Altrament, el millor operador del món podria pensar que ve aquí a dur la civilització a una colla de salvatges i pot fer el que li doni la real gana.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Sunday 13/02/2011 12:26
by metring
Jo, doncs si a Alemanya tinguessin la Renfe...
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Sunday 13/02/2011 12:34
by Mako448
Ja pot ser FGC o qui sigui l'operador de Rodalies,que mentres la infraestructura,vies,catenàries,etc..sigui de l'Adif(l'Estat)pràcticament no hi haurà cap millora,alguna millora horària i d'informació i poca cosa més,peró les averies continuaràn(falta de manteniment de la infraestructura,cosa qué és d'Adif),les estacions amb estat lamentables seguirà,les catenàries,vies en mal estat seguirà,etc....En reusum,que les millores seràn lleus i continuaràn haver-hi problemes.
Per tant,abans de decidir l'operadora de Rodalies,caldria demanar el trasàs de la infraestructura ferroviària,i que la nova operadora ho gestioni tot.Ara bé,a mi no em fa gens de pes que FGC sigui l'operador de tot,farà molta millor feina que Renfe i Adif junts,peró por em fa que construeixin una estació per cada barri amb l'excusa de "millorar el servei a zones allunyades del tren",i el resultat sigui trajectes eterns
Ara que si haig d'escollir entre que FGC gestioni servei i infraestructura o un duo Renfe-Adif,em quedo amb el primer,sense pensar-ho dos cops.Peró com ja he dit abans,no vull que construeixin estacions per cada barri(és la politica d'FGC).
Contradicció
Posted: Sunday 13/02/2011 12:41
by Guigui
Si, com tu mateix dius correctament, la infraestructura seguirà sent gestionada des de Madrid, FGC difícilment farcirà l'RMB de noves estacions de rodalia.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Wednesday 16/02/2011 23:22
by Altaria_Trianilla
A Cerdanyola del Vallès, ja s'ha instal-lat la nova cartelleria de Rodalies de Catalunya:
Re: Contradicció
Posted: Wednesday 16/02/2011 23:39
by josep_serre
Doncs en canvi a Madrid l'Adif sí que ha farcit d'estacions com qui diu a cada barri a les línies de rodalies, més que una qüestió de FGC o de l'Adif és una qüestió de la política d'infrastructures que es tiri endavant.
Guigui wrote:Si, com tu mateix dius correctament, la infraestructura seguirà sent gestionada des de Madrid, FGC difícilment farcirà l'RMB de noves estacions de rodalia.
Re: Anglès macarrònic
Posted: Monday 21/02/2011 14:45
by victorcasta
Guigui wrote:En anglès, no hauria de dir "by", sinó "via". Decididament, els diccionaris bilingües fan més mal que servei.
Rescato aquest missatge per enviar-te la resposta que m'han donat des de Rodalies, en quant a aquest tema.
Rodalies de Catalunya wrote:
Benvolgut senyor,
Quan es va iniciar el procés de Rodalies i la introducció de l'anglès en la informació i senyalització, es va plantejar aquest tema. El terme emprat pels angloparlants és "via", que també s'utilitza en castellà i català per indicar, en termes ferroviaris, lloc de pas cap a una destinació: Barcelona-Tarragona, via Reus.
Per no induir a error en l'aplicació d'aquest terme en la senyalització, ja que conviurien "Via" com a indicatiu de circulació i "Via" com a indicatiu de pas, es va optar per utilitzar en castellà-català la preposició "per-por" i utilitzar "by" en anglès, la traducció del qual també és "per", i així evitar qualsevol equívoc. Així s'ha estat aplicant en tots els casos, prèvia revisió per part del Departament corresponent de la Generalitat, sense indicació en sentit contrari.
Exemple del que podria passar en fitxer adjunt.
Atentament,
Sacrificar la llengua per suposats rucs
Posted: Monday 21/02/2011 14:52
by Guigui
Per favor... Acabarem com als EUA, on no hi ha senyals de trànsit com aquí, sinó indicacions tipus "Max speed 30" o "No turn left"?
Si tan primmirats són, per què es dediquen a anomenar R indistintament tots els serveis de rodalia i regionals? O potser els regionals passaran a parar arreu?
A més, cap indicació apareix com a la imatge adjunta. Surt "Per/por/via", i difícilment es pot confondre.