Re: Rodalies R8
Posted: Tuesday 26/11/2019 2:32
A Rubí quan van reformar l'estació van treure les rampes i van posar ascensors. Sobre allargar la R1, ojalà ho veiem en un espai curt de temps pero coneixent la trajectoria de l'estat i la gene sóc poc optimista.
Respecte al material el problema a part d'anar curts per desballestar gran quantitat de material que podria haver sigut sent vàlid (hola cotxes i locos per fer regionals i LD, 444, 440) el principal problema és el manteniment. A Madrid (porto 2 mesos per estudis) a diari es suprimeix algun servei de la C4 per falta de material o maquinistes, i el 90% pantalles indicadores dels 465 no funcionen, lavabos pràcticament sempre tancats a part de portes inutilitzades i averies més greus.
Jo em treuria del cap la idea de jubilar les 470 (encara que siguin dels anys 70 se'ls va fer una gran reforma per convertir-les en 470 deixant-les pràcticament noves) i sobretot les 446, 448 i 450/1 (aquestes estan fent ara els 30 anys aprox i poden durar 10-15 més perfectament) fins que no hi hagi nou material i de sobres. Que no torni a passar que per desballestar material antic ens quedem sense trens per fer els serveis.
De fet, de tots aquests materials el primer que jubilaria serien les 446 pel simple motiu de que per rodalies són curtes, gasten molt més que les 447 i sobretot pel fet de que no tenen lavabo, i actualment quan no hi ha personal ni lavabos a les estacions trobo imprescindible que els trens en tinguin. Les 470 deixar-les en reserva per pics d'activitat i poc més, apartant-les dels serveis generals però sense jubilar-les del tot (i de pas preservar-ne algunes per les associacions).
Respecte al material el problema a part d'anar curts per desballestar gran quantitat de material que podria haver sigut sent vàlid (hola cotxes i locos per fer regionals i LD, 444, 440) el principal problema és el manteniment. A Madrid (porto 2 mesos per estudis) a diari es suprimeix algun servei de la C4 per falta de material o maquinistes, i el 90% pantalles indicadores dels 465 no funcionen, lavabos pràcticament sempre tancats a part de portes inutilitzades i averies més greus.
Jo em treuria del cap la idea de jubilar les 470 (encara que siguin dels anys 70 se'ls va fer una gran reforma per convertir-les en 470 deixant-les pràcticament noves) i sobretot les 446, 448 i 450/1 (aquestes estan fent ara els 30 anys aprox i poden durar 10-15 més perfectament) fins que no hi hagi nou material i de sobres. Que no torni a passar que per desballestar material antic ens quedem sense trens per fer els serveis.
De fet, de tots aquests materials el primer que jubilaria serien les 446 pel simple motiu de que per rodalies són curtes, gasten molt més que les 447 i sobretot pel fet de que no tenen lavabo, i actualment quan no hi ha personal ni lavabos a les estacions trobo imprescindible que els trens en tinguin. Les 470 deixar-les en reserva per pics d'activitat i poc més, apartant-les dels serveis generals però sense jubilar-les del tot (i de pas preservar-ne algunes per les associacions).