Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Cacau al Prat
De Rodalies de Catalunya:
Línia R2 Nord
14/10/2014 08:56h
Derivat d'incidència a l'estació de El Prat de Llobregat, tren Aeroport del Prat 8:38 - Sant Celoni 9:59 efectuarà la seva sortida d'origen amb demora.
Línia R2 Nord
Línia R2 Sud
14/10/2014 08:30h
Derivado de incidencia en la estación de El Prat de Llobregat, afectaciones que pueden superar los 20 minutos en la línea R2 sur sentido Vilanova i la Geltrú.
Línia R2 Nord
14/10/2014 08:56h
Derivat d'incidència a l'estació de El Prat de Llobregat, tren Aeroport del Prat 8:38 - Sant Celoni 9:59 efectuarà la seva sortida d'origen amb demora.
Línia R2 Nord
Línia R2 Sud
14/10/2014 08:30h
Derivado de incidencia en la estación de El Prat de Llobregat, afectaciones que pueden superar los 20 minutos en la línea R2 sur sentido Vilanova i la Geltrú.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Fa temps que no escric pel forum i mes temps que no agafava un rodalies des de l'aeroport, ja que des de la T1 ès una odissea i pèrdua de temps.
Però avui si que el tenia i...
Sortida a les 9:49 quan el tren tenia previst sortir a les 9:38.
Parada de 6 minuts a El Prat per deixar passar un Euromed.
L'arribada a Sants a les 9:57 és un somni quan són les 10:10 i no hem arribat a Bellvitge.
Actualitzo: sortint de Bellvitge a les 10:26. Renfe va bien.
Deixant a part la passarel.la de l'aeroport, que si algu em diu que estic en una fabrica abandonada, m'ho hagués cregut.
Sincerament, flipo
Però avui si que el tenia i...
Sortida a les 9:49 quan el tren tenia previst sortir a les 9:38.
Parada de 6 minuts a El Prat per deixar passar un Euromed.
L'arribada a Sants a les 9:57 és un somni quan són les 10:10 i no hem arribat a Bellvitge.
Actualitzo: sortint de Bellvitge a les 10:26. Renfe va bien.
Deixant a part la passarel.la de l'aeroport, que si algu em diu que estic en una fabrica abandonada, m'ho hagués cregut.
Sincerament, flipo
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Informació enganyosa
O sigui, quan Rodalies de Catalunya diu això:
Per donar informació enganyosa, més val que ho deixin córrer.
En realitat, ens està amagant "afectacions que superen els 15 minuts i poden arribar a més del doble".Rodalies de Catalunya wrote:Línia R2, R2 nord, R2 sud. Derivat d'actes vandàlics que afecten les instal · lacions entre Bellvitge i B. Sants, afectacions que poden superar els 15 minuts.
Per donar informació enganyosa, més val que ho deixin córrer.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Derivat de la incidència d'un tren a la sortida de Torre del Barò, línies R3 i R4 entrades i sortides de Barcelona, amb afectacions i esperes que poden superar els 20 minuts.
Tren Granollers Canovelles (12:22) a L'Hospitalet (13:13), detingut a la sortida de Torre del Barò per incidència tècnica en propi tren. Els viatgers es transborden a tren procedent de R. Freser (11:03) - L'Hospitalet (13:32). Així mateix s'està habilitant un tren per retirar el tren afectat i restablir la circulació en aquest tram.
En lo que va d'any son masses trens amb incidències, començo a dubtar de la qualitat de les revisions al taller...
Tren Granollers Canovelles (12:22) a L'Hospitalet (13:13), detingut a la sortida de Torre del Barò per incidència tècnica en propi tren. Els viatgers es transborden a tren procedent de R. Freser (11:03) - L'Hospitalet (13:32). Així mateix s'està habilitant un tren per retirar el tren afectat i restablir la circulació en aquest tram.
En lo que va d'any son masses trens amb incidències, començo a dubtar de la qualitat de les revisions al taller...
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Línia R4. Tren S. Vicenç Calders (06:25) a Manresa (09:15), circula amb 25 minuts de demora per incidència tècnica.
Algu pot confirmar si ha sigut que el tren s'ha desviat sense saber per què direcció rubí? És el que he llegit per Twitter..
Ah i l'avaria d'una màquina de manteniment a Sagrera provocava retards a la R4 i R1.
Algu pot confirmar si ha sigut que el tren s'ha desviat sense saber per què direcció rubí? És el que he llegit per Twitter..
Ah i l'avaria d'una màquina de manteniment a Sagrera provocava retards a la R4 i R1.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
La causa: http://m.ara.cat/societat/error-centre_ ... 77042.htmlalbert28 wrote:Línia R4. Tren S. Vicenç Calders (06:25) a Manresa (09:15), circula amb 25 minuts de demora per incidència tècnica.
Algu pot confirmar si ha sigut que el tren s'ha desviat sense saber per què direcció rubí? És el que he llegit per Twitter..
Ah i l'avaria d'una màquina de manteniment a Sagrera provocava retards a la R4 i R1.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
http://www.ara.cat/societat/error-centr ... 77042.html
Un tren de Rodalies Manresa-Barcelona es desvia per error i apareix a Rubí
Un tren de Rodalies Manresa-Barcelona es desvia per error i apareix a Rubí
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
40 minuts de retard, una "anècdota"
Aquesta frase, extreta de l'article, demostra la sensibilitat i la vocació de servei que tenen determinades empreses, en especial els seus directius.Renfe considera que ha sigut una anècdota, però que ha provocat retards de 40 minuts per als passatgers d'aquest tren.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Periodistes INÚTILS, un altre cop
És impossible anar en tren de Manresa a Rubí per molt que s'equivoquin a l'Estació de França, ja que no existeix aquesta connexió. Veient que el tren va invertir la marxa a Rubí, dedueixo que en realitat es tractava d'un tren, Vilafranca -> Barcelona -> Manresa, i no a l'inrevés. I a sobre repeteixen l'error més de tres vegades.
Només cal llegir l'article per sobre per adonar-se'n d'amb quin rigor periodístic està escrit. Lamentable.
Només cal llegir l'article per sobre per adonar-se'n d'amb quin rigor periodístic està escrit. Lamentable.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Un R5 Manresa Baixador-Barcelona Plaça Espanya ha travessat una porta dimensional passat Martorell Vila-Castellbisbal i ha aparegut als tallers centrals de Rubí al costat d'un Brill?
O no ha acabat de ser així, la cosa?
Encara gràcies com no ha estat culpa del canviador d'ample de Martorell-Central i l'Alvia Igualada-Marsella no ha acabat a Vacarisses-Torreblanca...
I ARA! HII-HAARA!!
O no ha acabat de ser així, la cosa?
Encara gràcies com no ha estat culpa del canviador d'ample de Martorell-Central i l'Alvia Igualada-Marsella no ha acabat a Vacarisses-Torreblanca...
I ARA! HII-HAARA!!
Re: Periodistes INÚTILS, un altre cop
Via twitter al matí diria que va ser relació Vilafranca ->ManresaJavi M wrote:És impossible anar en tren de Manresa a Rubí per molt que s'equivoquin a l'Estació de França, ja que no existeix aquesta connexió. Veient que el tren va invertir la marxa a Rubí, dedueixo que en realitat es tractava d'un tren, Vilafranca -> Barcelona -> Manresa, i no a l'inrevés. I a sobre repeteixen l'error més de tres vegades.
Només cal llegir l'article per sobre per adonar-se'n d'amb quin rigor periodístic està escrit. Lamentable.
Vilafranca -> Manresa
Albert28, no pot ser d'una altra forma.
Regellint l'article, acabo de veure que els mateixos periodistes esmenten que el desviament es va produir a Castellbisbal. A més d'inútils, sembla que tampoc no en saben gaire de geografia metropolitana.
Regellint l'article, acabo de veure que els mateixos periodistes esmenten que el desviament es va produir a Castellbisbal. A més d'inútils, sembla que tampoc no en saben gaire de geografia metropolitana.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Comentem la noticia d´un diari com aquest que és ben conegut per la seva neutralitat i per contrastar les seves noticies. La noticia és:albert28 wrote:La causa: http://m.ara.cat/societat/error-centre_ ... 77042.htmlalbert28 wrote:Línia R4. Tren S. Vicenç Calders (06:25) a Manresa (09:15), circula amb 25 minuts de demora per incidència tècnica.
Algu pot confirmar si ha sigut que el tren s'ha desviat sense saber per què direcció rubí? És el que he llegit per Twitter..
Ah i l'avaria d'una màquina de manteniment a Sagrera provocava retards a la R4 i R1.
"Un tren de la línia R4 de Rodalies (Manresa-Barcelona-Vilafranca) que havia sortit de la capital del Bages aquest matí s'ha desviat per error de la seva ruta i ha aparegut a l'estació de Rubí, per sorpresa dels passatgers. Es tracta d'un error, sembla que humà, ja que quan el tren R4 ha parat a l'estació de Castellbisbal, des del centre de control de Renfe, que és a l'Estació de França, l'han confós amb un tren de la R8 (Martorell-Castellbisbal-Rubí-Sant Cugat-Granollers) i l'han desviat."
Clar, un tren que ve de Manresa i acaba a Rubí, serà que l´han desviat des del Papiol, és impossible que s´estacioni a Castellbisbal perquè hauria de retrocedir per anar a Rubí. Per tant, el tren no va anar a Castellbisbal. Si el van desviar al Papiol, evidentment no el van confondre amb un R8, que no passa pel Papiol. Per cert, a l´Estació de França no hi ha cap "centre de control de Renfe", el que hi ha és el CTC d´ADIF. TOT UN PORTENT DE NOTICIA. Seguim:
"El maquinista ha fet cas, però s'ha adonat de seguida de l'error i ha avisat el centre de control. Com que per fer mitja volta havia de passar a l'últim vagó, ha decidit fer el canvi a la primera estació possible, la de Rubí."
El maquinista ha fet cas.... aquests es pensen que les maquinistes van on volen i que potser podia "no fer cas", això dels trens és un "cachondeo" on hi ha maquinistes més obedients que altres. Per fer mitja volta havia d´anar al vagó.... bé, serà al cotxe, o millor, a la cabina de la cua del tren.... i llavors ha decidit el pobre maquista donar la volta a Rubí.... això és com quan t´equivoques de carrer, dones la volta a la primera cruïlla... el maquinsta diu: "quin rotllo, vaig a donar la volta... miro pel retrovisor i dono un cop de volant".... UN PORTENT DE DOCUMENTACIÓ.... ni hi han vagons, ni el maquinista decideix res, ni es dona la volta..... un veritable desastre d´article.
"Renfe considera que ha sigut una anècdota, però que ha provocat retards de 40 minuts per als passatgers d'aquest tren."
Clar, tota la resta d´article està malament, ni s´han documentat el més mínim ni tenen ni remota idea del que parlen. Si no us importa, m´atreveixo a dir directament que això s´ho han inventat també. Ningú a la Renfe arriba amb 40 minuts i s´ho pren a broma, ningú. LAMENTABLE.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Ha estat un tren amb origen Sant Vicenç de Calders i que es dirigia a Manresa. Val a dir que això no és tant anecdòtic doncs ja va passar un altre cop, però amb un tren de la R8 que va ser enrutat per error cap a Molins de Rei. També val a dir que a la senyal de sortida de castellbisbal hi ha un indicador de direcció que mostra les tres possibles destinacions on es pot anar, això és:
C: Can Tunis
M: Molins de Rei
R: Rubí
C: Can Tunis
M: Molins de Rei
R: Rubí
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Matar el missatger
Comentem el fet per boca d'un foraire com aquest que és ben conegut per la seva neutralitat i per sospesar els seus missatges. Els fets són aquests: passa una barrabassada perpetrada per la companyia ferroviària de costum, i resulta que la culpa la té un diari que transmet la notícia amb errors.Toni wrote:Comentem la noticia d´un diari com aquest que és ben conegut per la seva neutralitat i per contrastar les seves noticies.
Res a dir sobre la pròpia incidència "anecdòtica", Toni?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Matar el missatger
Lamento que penseu que no sóc "neutral". Jo prefereixo pensar que dono un contrast molt necessari per tal de no caure sense més en el pensament únic. L´article del diari Ara és un desastre, això crec que és bastant evident i hauria de servir per tenir clar el grau de confiança que hem de tenir en els seus articles (si és que ens importa i no volem que ens enganyin).Guigui wrote:Comentem el fet per boca d'un foraire com aquest que és ben conegut per la seva neutralitat i per sospesar els seus missatges. Els fets són aquests: passa una barrabassada perpetrada per la companyia ferroviària de costum, i resulta que la culpa la té un diari que transmet la notícia amb errors.Toni wrote:Comentem la noticia d´un diari com aquest que és ben conegut per la seva neutralitat i per contrastar les seves noticies.
Res a dir sobre la pròpia incidència "anecdòtica", Toni?
Si com es diu el tren venia de Sant Vicenç de Calders i el van enrutar malament, això sí és possible i més que una "barrabassada" diria que ha estat un "error del sistema" que evidentment pels viatgers afectats va ser un contratemps. El sistema, que per cert és en la seva majoria totalment informatitzat, enruta els trens a la majoria de bifurcacions de forma automàtica. Alguna vegada passa que el sistema "perd" el tren i el confon amb un altre per algun error informàtic, enrutant-lo en conseqüència malament. Evidentment, això passa en un percentatge d´ocasions baixíssim, valorant l´enorme quantitat de trens que manega i la gran quantitat de variants que gestiona (sí, sí, molt més gran que en altres xarxes properes molt més elegants). Evidentment, l´error ha estat de la "companyia de costum", que és la que manega la gran majoria dels trens, això no aporta res.
Re: Matar el missatger
Aquí no només exagera Toni.Guigui wrote:Comentem el fet per boca d'un foraire com aquest que és ben conegut per la seva neutralitat i per sospesar els seus missatges. Els fets són aquests: passa una barrabassada perpetrada per la companyia ferroviària de costum, i resulta que la culpa la té un diari que transmet la notícia amb errors.Toni wrote:Comentem la noticia d´un diari com aquest que és ben conegut per la seva neutralitat i per contrastar les seves noticies.
Res a dir sobre la pròpia incidència "anecdòtica", Toni?
Evidentment ha estat una incidència molt tonta i que ha causat un retard important.
Però també ha tingut una part anecdòtica.
El fet que el periodista l'hagi pifiada de dalt a baix (excepte en que ha estat des de Castellbisbal que s'ha desviat per la ruta errònia), doncs encara fa riure més.
Que van més de 200 cops? Bé, clar, però n'hi ha hagut de bastant més greus que aquesta, no creieu?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Els arguments de sempre
Ja començo a estar cansat d'aquest argument de "la companyia que gestiona la xarxa molt més gran, a diferència de l'altra, que gestiona un circuit d'Ibertren". En primer lloc, compara el fil d'incidències de rodalia (sí, només rodalia de Barcelona) de Renfe i el d'incidències d'FGC. En segon, mira quina mena d'incidències surten en un i altre: al de Renfe, la immensa majoria informen de retards de mitja hora amunt; al d'FGC, no són pocs els missatges que parlen de retards de 5 minuts. I en tercer lloc, ves i compara les incidències de "la companyia que gestiona la xarxa molt més gran" amb països com Suïssa o el Japó. I no em val l'argument d'"allí ho tenen més ben muntat": qui no ho té, és perquè no vol.Toni wrote:Evidentment, això passa en un percentatge d´ocasions baixíssim, valorant l´enorme quantitat de trens que manega i la gran quantitat de variants que gestiona (sí, sí, molt més gran que en altres xarxes properes molt més elegants). Evidentment, l´error ha estat de la "companyia de costum", que és la que manega la gran majoria dels trens, això no aporta res.
Senzillament, no hi ha color.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Els arguments de sempre
Ni tanto, ni tan calvo.
És estadísticament més probable que a una xarxa més petita i barata d'operar, hi hagi menys incidències que a una altra de més gran i diversa (parc mòbil més homogeni, estacions més homogènies, xarxa menys diversa en ser més curta, pocs o cap tren de mercaderies, malles horàries, tot en general a FGC és més homogeni que a Renfe/Adif, per tant més barat de mantenir).
Això són números, no opinions.
Passaria igual si la xarxa d'Adif fós d'Ifercat i l'operés FGC: les xarxes del Vallès i el Llobregat també estarien millor operades que la de via ampla.
Tot i això, la xarxa d'Adif i els trens de Renfe són més homogenis que en el passat.
Per una altra banda:
I digues, tu en saps gran cosa, de les incidències que hi ha allà, guigui?
Perquè tot i ser evidentment molt més eficients (i rics) que els catalans i els espanyols, n'hi ha, només pensa en la cultura de suicidis que hi ha al Japó i el nombre de passos a nivell, enorme...
Per exemple, a Alemanya n'hi ha bastantes més que a la xarxa de Renfe, d'incidències que causin grans retards.
I a França també: el nombre de passos a nivell allà és molt superior, i això només és una pista.
Simplement és que no n'estem tant al corrent, de tot això, perquè volem creure que a fora ha de ser millor sí o sí (... i a la resta d'Espanya encara pitjor que a Catalunya).
I si comparem Espanya/Catalunya amb Japó, o Espanya/Catalunya amb Suïssa, llavors podem comparar Espanya i/o Catalunya amb Alemanya o França, i la geografia de tots quatre (o cinc, segons gustos) països ens la podem passar per Rocafort amb Consell de Cent...
A vegades, a fora és millor... però a vegades no. Segons el cas.
El que sí que és cert és que gran nombre de les incidències de Renfe passen a Catalunya i no a fora (tot i que Madrid i València s'hi apropen en certs aspectes, però no en tots).
I a més, una part molt significativa de les mateixes estan causades per causes alienes (robatoris de cable, graffitis, frau i ordre públic, i atropellaments): una font interna de Renfe m'ha confirmat que al voltant del 75% dels atropellaments que hi ha a Espanya són a Catalunya, per exemple.
Jo no veig els trens ni les estacions de les altres comunitats (de cap de les altres) amb tants graffitis, ni detecto tant de frau per part dels passatgers de les altres comunitats, ni tanta gent amb els peus al seient (a Rodalies Renfe València hi ha cartells que ho recorden, això de no posar els peus, per exemple, i la gent no els posa o els posa menys, aquí, ni a Renfe ni a FGC hi ha cartells així, i a FGC ja et ben asseguro que la gent hi posa els peus tant com a Renfe), ni hi ha tanta gent fumant als trens com a Catalunya.
Si en tres dies hi ha tres atropellaments a Barcelona i voltants, és culpa de Renfe, quan no hi ha ni moltíssim menys un grau tant gran d'atropellaments, a fora de Catalunya, tot i que hi ha un fotimer de línies que travessen zones urbanes i periurbanes igual o més denses?
Si en tres dies apareixen deu trens nous grafitejats, és culpa de Renfe, quan a altres llocs no n'hi ha tants, de graffitis, i es poden permetre que el tren no surti de dipòsit i sigui netejat, perquè allí no hi ha llista d'espera per entrar a taller, quan aquí han d'entrar a circular plens de pintura i per tant amb menys manteniment perquè el nivell d'incivisme és extraordinàriament més alt que a la resta de comunitats, i arriba a impedir que els trens tinguin uns torns de manteniment i pintura mínimament decents?
Si en tres dies, quinze passatgers són enxampats pels revisors sense bitllet o consumint tabac o droga, i es neguen a abandonar el tren, provocant la intervenció de seguretat i el conseqüent retard del tren, és culpa de Renfe, quan el nivell de frau a fora de Catalunya és molt més baix?
De vegades, hi ha aspectes del fet diferencial que són un pèl inesperats per a segons qui, i no només pels catalans...
De vegades, gent que ve d'altres comunitats se sorprenen del grau d'incivisme que hi ha aquí.
Jo mateix fa uns anys no m'ho pensava ni menes, tot això de l'incivisme, el frau, els graffitis i els atropellaments, comparats amb altres comunitats...
I mira, doncs és veritat, tu...
I quan és així d'elevat el grau d'incidències per causes alienes, la cosa arriba a tenir un efecte sobre l'explotació.
Que Renfe i Adif tenen coses desastroses fora de Catalunya? Doncs tampoc t'ho negaré, ho sap tothom.
Però sí que es pot comparar la xarxa de FGC amb una part de les línies de Renfe... et deixo endevinar quina (no és de Catalunya).
I PER ACABAR:
Tot i el què li acabo de dir a guigui, FGC opera millor que Renfe/Adif a Catalunya, és una veritat com un temple.
Nyaps com els de Girona, Bellvitge, tenir passatgers a l'entrada de Sants tres hores a un tren espatllat sense anar a treure'ls, estacions com Viladecavalls o Sant Miquel de Gonteres, i tantes i tantes altres coses, són senzillament inexcusables. Punt.
Sembleu Zipi i Zape barallant-se.
Per una banda:Guigui wrote:Ja començo a estar cansat d'aquest argument de "la companyia que gestiona la xarxa molt més gran, a diferència de l'altra, que gestiona un circuit d'Ibertren".
És estadísticament més probable que a una xarxa més petita i barata d'operar, hi hagi menys incidències que a una altra de més gran i diversa (parc mòbil més homogeni, estacions més homogènies, xarxa menys diversa en ser més curta, pocs o cap tren de mercaderies, malles horàries, tot en general a FGC és més homogeni que a Renfe/Adif, per tant més barat de mantenir).
Això són números, no opinions.
Passaria igual si la xarxa d'Adif fós d'Ifercat i l'operés FGC: les xarxes del Vallès i el Llobregat també estarien millor operades que la de via ampla.
Tot i això, la xarxa d'Adif i els trens de Renfe són més homogenis que en el passat.
Per una altra banda:
Guigui wrote:En primer lloc, compara el fil d'incidències de rodalia (sí, només rodalia de Barcelona) de Renfe i el d'incidències d'FGC. En segon, mira quina mena d'incidències surten en un i altre: al de Renfe, la immensa majoria informen de retards de mitja hora amunt; al d'FGC, no són pocs els missatges que parlen de retards de 5 minuts.
I en tercer lloc, ves i compara les incidències de "la companyia que gestiona la xarxa molt més gran" amb països com Suïssa o el Japó.
I digues, tu en saps gran cosa, de les incidències que hi ha allà, guigui?
Perquè tot i ser evidentment molt més eficients (i rics) que els catalans i els espanyols, n'hi ha, només pensa en la cultura de suicidis que hi ha al Japó i el nombre de passos a nivell, enorme...
Per exemple, a Alemanya n'hi ha bastantes més que a la xarxa de Renfe, d'incidències que causin grans retards.
I a França també: el nombre de passos a nivell allà és molt superior, i això només és una pista.
Simplement és que no n'estem tant al corrent, de tot això, perquè volem creure que a fora ha de ser millor sí o sí (... i a la resta d'Espanya encara pitjor que a Catalunya).
I si comparem Espanya/Catalunya amb Japó, o Espanya/Catalunya amb Suïssa, llavors podem comparar Espanya i/o Catalunya amb Alemanya o França, i la geografia de tots quatre (o cinc, segons gustos) països ens la podem passar per Rocafort amb Consell de Cent...
A vegades, a fora és millor... però a vegades no. Segons el cas.
El que sí que és cert és que gran nombre de les incidències de Renfe passen a Catalunya i no a fora (tot i que Madrid i València s'hi apropen en certs aspectes, però no en tots).
I a més, una part molt significativa de les mateixes estan causades per causes alienes (robatoris de cable, graffitis, frau i ordre públic, i atropellaments): una font interna de Renfe m'ha confirmat que al voltant del 75% dels atropellaments que hi ha a Espanya són a Catalunya, per exemple.
Jo no veig els trens ni les estacions de les altres comunitats (de cap de les altres) amb tants graffitis, ni detecto tant de frau per part dels passatgers de les altres comunitats, ni tanta gent amb els peus al seient (a Rodalies Renfe València hi ha cartells que ho recorden, això de no posar els peus, per exemple, i la gent no els posa o els posa menys, aquí, ni a Renfe ni a FGC hi ha cartells així, i a FGC ja et ben asseguro que la gent hi posa els peus tant com a Renfe), ni hi ha tanta gent fumant als trens com a Catalunya.
O perquè no té prous diners perquè els ha de destinar a altres coses imprevistes? El comentari és injust.Guigui wrote:I no em val l'argument d'"allí ho tenen més ben muntat": qui no ho té, és perquè no vol.
Si en tres dies hi ha tres atropellaments a Barcelona i voltants, és culpa de Renfe, quan no hi ha ni moltíssim menys un grau tant gran d'atropellaments, a fora de Catalunya, tot i que hi ha un fotimer de línies que travessen zones urbanes i periurbanes igual o més denses?
Si en tres dies apareixen deu trens nous grafitejats, és culpa de Renfe, quan a altres llocs no n'hi ha tants, de graffitis, i es poden permetre que el tren no surti de dipòsit i sigui netejat, perquè allí no hi ha llista d'espera per entrar a taller, quan aquí han d'entrar a circular plens de pintura i per tant amb menys manteniment perquè el nivell d'incivisme és extraordinàriament més alt que a la resta de comunitats, i arriba a impedir que els trens tinguin uns torns de manteniment i pintura mínimament decents?
Si en tres dies, quinze passatgers són enxampats pels revisors sense bitllet o consumint tabac o droga, i es neguen a abandonar el tren, provocant la intervenció de seguretat i el conseqüent retard del tren, és culpa de Renfe, quan el nivell de frau a fora de Catalunya és molt més baix?
De vegades, hi ha aspectes del fet diferencial que són un pèl inesperats per a segons qui, i no només pels catalans...
De vegades, gent que ve d'altres comunitats se sorprenen del grau d'incivisme que hi ha aquí.
Jo mateix fa uns anys no m'ho pensava ni menes, tot això de l'incivisme, el frau, els graffitis i els atropellaments, comparats amb altres comunitats...
I mira, doncs és veritat, tu...
I quan és així d'elevat el grau d'incidències per causes alienes, la cosa arriba a tenir un efecte sobre l'explotació.
Que Renfe i Adif tenen coses desastroses fora de Catalunya? Doncs tampoc t'ho negaré, ho sap tothom.
No, no n'hi ha. Són totalment diferents.Guigui wrote:Senzillament, no hi ha color.
Però sí que es pot comparar la xarxa de FGC amb una part de les línies de Renfe... et deixo endevinar quina (no és de Catalunya).
I PER ACABAR:
TONIIIIIII!!!!!Toni wrote:Evidentment, això passa en un percentatge d´ocasions baixíssim, valorant l´enorme quantitat de trens que manega i la gran quantitat de variants que gestiona (sí, sí, molt més gran que en altres xarxes properes molt més elegants). Evidentment, l´error ha estat de la "companyia de costum", que és la que manega la gran majoria dels trens, això no aporta res.
Tot i el què li acabo de dir a guigui, FGC opera millor que Renfe/Adif a Catalunya, és una veritat com un temple.
Nyaps com els de Girona, Bellvitge, tenir passatgers a l'entrada de Sants tres hores a un tren espatllat sense anar a treure'ls, estacions com Viladecavalls o Sant Miquel de Gonteres, i tantes i tantes altres coses, són senzillament inexcusables. Punt.
Sembleu Zipi i Zape barallant-se.
Incidència instal·lacions a Vilafranca
Tren Sant Vicenç Calders 18.21 - Manresa 21.10 circula amb 30 minuts de demora per incidència instal·lacions a Vilafranca.
Actualització: 40 minuts
Actualització: 40 minuts