Ni tanto, ni tan calvo.
Guigui wrote:Ja començo a estar cansat d'aquest argument de "la companyia que gestiona la xarxa molt més gran, a diferència de l'altra, que gestiona un circuit d'Ibertren".
Per una banda:
És estadísticament més probable que a una xarxa més petita i barata d'operar, hi hagi menys incidències que a una altra de més gran i diversa (parc mòbil més homogeni, estacions més homogènies, xarxa menys diversa en ser més curta, pocs o cap tren de mercaderies, malles horàries, tot en general a FGC és més homogeni que a Renfe/Adif, per tant més barat de mantenir).
Això són números, no opinions.
Passaria igual si la xarxa d'Adif fós d'Ifercat i l'operés FGC: les xarxes del Vallès i el Llobregat també estarien millor operades que la de via ampla.
Tot i això, la xarxa d'Adif i els trens de Renfe són més homogenis que en el passat.
Per una altra banda:
Guigui wrote:En primer lloc, compara el fil d'incidències de rodalia (sí, només rodalia de Barcelona) de Renfe i el d'incidències d'FGC. En segon, mira quina mena d'incidències surten en un i altre: al de Renfe, la immensa majoria informen de retards de mitja hora amunt; al d'FGC, no són pocs els missatges que parlen de retards de 5 minuts.
I en tercer lloc, ves i compara les incidències de "la companyia que gestiona la xarxa molt més gran" amb països com Suïssa o el Japó.
I digues, tu en saps gran cosa, de les incidències que hi ha allà, guigui?
Perquè tot i ser evidentment molt més eficients (i rics) que els catalans i els espanyols, n'hi ha, només pensa en la cultura de suicidis que hi ha al Japó i el nombre de passos a nivell, enorme...
Per exemple, a Alemanya n'hi ha bastantes més que a la xarxa de Renfe, d'incidències que causin grans retards.
I a França també: el nombre de passos a nivell allà és molt superior, i això només és una pista.
Simplement és que no n'estem tant al corrent, de tot això, perquè volem creure que a fora ha de ser millor sí o sí (... i a la resta d'Espanya encara pitjor que a Catalunya).
I si comparem Espanya/Catalunya amb Japó, o Espanya/Catalunya amb Suïssa, llavors podem comparar Espanya i/o Catalunya amb Alemanya o França, i la geografia de tots quatre (o cinc, segons gustos) països ens la podem passar per Rocafort amb Consell de Cent...
A vegades, a fora és millor... però a vegades no. Segons el cas.
El que sí que és cert és que gran nombre de les incidències de Renfe passen a Catalunya i no a fora (tot i que Madrid i València s'hi apropen en certs aspectes, però no en tots).
I a més, una part molt significativa de les mateixes estan causades per causes alienes (robatoris de cable, graffitis, frau i ordre públic, i atropellaments): una font interna de Renfe m'ha confirmat que al voltant del 75% dels atropellaments que hi ha a Espanya són a Catalunya, per exemple.
Jo no veig els trens ni les estacions de les altres comunitats (de cap de les altres) amb tants graffitis, ni detecto tant de frau per part dels passatgers de les altres comunitats, ni tanta gent amb els peus al seient (a Rodalies Renfe València hi ha cartells que ho recorden, això de no posar els peus, per exemple,
i la gent no els posa o els posa menys, aquí, ni a Renfe ni a FGC hi ha cartells així, i a FGC ja et ben asseguro que la gent hi posa els peus tant com a Renfe), ni hi ha tanta gent fumant als trens com a Catalunya.
Guigui wrote:I no em val l'argument d'"allí ho tenen més ben muntat": qui no ho té, és perquè no vol.
O perquè no té prous diners perquè els ha de destinar a altres coses imprevistes? El comentari és injust.
Si en tres dies hi ha tres atropellaments a Barcelona i voltants, és culpa de Renfe, quan no hi ha ni moltíssim menys un grau tant gran d'atropellaments, a fora de Catalunya, tot i que hi ha un fotimer de línies que travessen zones urbanes i periurbanes igual o més denses?
Si en tres dies apareixen deu trens nous grafitejats, és culpa de Renfe, quan a altres llocs no n'hi ha tants, de graffitis, i es poden permetre que el tren no surti de dipòsit i sigui netejat, perquè allí no hi ha llista d'espera per entrar a taller, quan aquí han d'entrar a circular plens de pintura i per tant amb menys manteniment perquè el nivell d'incivisme és extraordinàriament més alt que a la resta de comunitats, i arriba a impedir que els trens tinguin uns torns de manteniment i pintura mínimament decents?
Si en tres dies, quinze passatgers són enxampats pels revisors sense bitllet o consumint tabac o droga, i es neguen a abandonar el tren, provocant la intervenció de seguretat i el conseqüent retard del tren, és culpa de Renfe, quan el nivell de frau a fora de Catalunya és molt més baix?
De vegades, hi ha aspectes del fet diferencial que són un pèl inesperats per a segons qui, i no només pels catalans...
De vegades, gent que ve d'altres comunitats se sorprenen del grau d'incivisme que hi ha aquí.
Jo mateix fa uns anys no m'ho pensava ni menes, tot això de l'incivisme, el frau, els graffitis i els atropellaments, comparats amb altres comunitats...
I mira, doncs és veritat, tu...
I quan és així d'elevat el grau d'incidències per causes alienes, la cosa arriba a tenir un efecte sobre l'explotació.
Que Renfe i Adif tenen coses desastroses fora de Catalunya? Doncs tampoc t'ho negaré, ho sap tothom.
Guigui wrote:Senzillament, no hi ha color.
No, no n'hi ha. Són totalment diferents.
Però sí que es pot comparar la xarxa de FGC amb una part de les línies de Renfe... et deixo endevinar quina (no és de Catalunya).
I PER ACABAR:
Toni wrote:Evidentment, això passa en un percentatge d´ocasions baixíssim, valorant l´enorme quantitat de trens que manega i la gran quantitat de variants que gestiona (sí, sí, molt més gran que en altres xarxes properes molt més elegants). Evidentment, l´error ha estat de la "companyia de costum", que és la que manega la gran majoria dels trens, això no aporta res.
TONIIIIIII!!!!!
Tot i el què li acabo de dir a guigui, FGC opera millor que Renfe/Adif a Catalunya, és una veritat com un temple.
Nyaps com els de Girona, Bellvitge, tenir passatgers a l'entrada de Sants tres hores a un tren espatllat sense anar a treure'ls, estacions com Viladecavalls o Sant Miquel de Gonteres, i tantes i tantes altres coses, són senzillament inexcusables. Punt.
Sembleu Zipi i Zape barallant-se.