davida wrote:El problema del sistema tarifari de Barcelona es l'us massiu de la t-10. No es separa usuaris habituals dels esporadics.
La t50/30 es un risc per la majoria d'usuaris. 20 dies loborables x 2 al dia = 40 viatges. T50/30 te el preu de 4 t10. Si et posses malalt, un pont, festius o vacances i ja no et surt a compte.
El meu exemple: 25-35 viatges mensuals. Ja que utilitzo bicing i teletreball.
Jo sempre he pensat que la t10 tindria que valdra minim de 15euros. I un abonament intermig t25/30 per 25e valid per l'aeroport.
Una T25, o fins i tot haver començat primer amb una T20, hauria estat molt interessant. Malauradament, sembla prou demostrat que deuen fer números i no els surt a compte la baixada d'ingressos resultant del menor preu/viatge d'aquest hipotètic títol. De la "cantinela" de que així promocionen el transport públic, suposant que gent que ja l'utilitzem sempre per ciutat ens podem "inventar" desplaçaments adicionals que no necessitem, per tal que ens surti a compte, no els treus. I au, "usuaris no habituals".ortegote wrote:La meva Familia compra la T10 de 6 Zones i fem intercanvi per que dura 1 any, depen de les vegades que hi vagis a Barcelona pero si vas les 5 vegades et surt mes a compte que una Tdia, es clar que en el meu cas tambe fem servir T10 d'una zona per que tenim servei de bus al nostre municipi i si anem a Barcelona també fem servir la T10 d'una zona.UT440_132M wrote:Jo soc usuari esporàdic, i quan viatjo a Barcelona, ho faig amb una T-Dia de 6 Zones, ideal si només vas un dia de tant en tant, per 21,70€, i amb viatges il·limitats durant el dia. I serveix per la L-9sud sense restriccions.
Crec que les T10 es van fer per aixo que cadascun s'agafi la manera mes adient per viatgar sempre que siguis esporadic o no vist els casos de les T50/30 que avegades no son utils per els preus.
Salutacions.
Les T10 son herederes directes de les T1/T2, i aquestes dels primers títols que es deien "Targeta 10 viajes" o quelcom així (no ho recordo, les tinc guardades). No van néixer per adaptar-se a les necessitats de gent que no viatgés tant com per utilitzar altres títols amb més viatges, simplement perquè no existien: era o això, o el bitllet senzill.