Page 36 of 135
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Sunday 28/03/2010 12:45
by Lluita1714
http://www.avui.cat/cat/notices/2010/03 ... _92956.php
Jo el volia groc
Estic desolat. Acaben d’inaugurar el sincrotró Alba, un dels projectes més ambiciosos del país i els ciutadans ens ho hem hagut de mirar en silenci. Quina barra! Jo, personalment, hauria demanat que el pintessin de color groc.
D’altra banda, hi ha els aspectes que fan referència a la sostenibilitat. La meva opció hauria estat fer circular les partícules a 80 km/h com a màxim per aconseguir els brillants resultats en la reducció de la contaminació que ha demostrat la mesura en altres àmbits. Sincerament, trobo un mal exemple aquests feixos de partícules corrent esperitades pel Vallès. I què me’n dieu del consum energètic? Sabeu el que gastarà l’Alba?
Estic convençut que en un referèndum hauria prosperat la iniciativa de fer-lo funcionar amb l’enginyós dispositiu que porten els arbres de Nadal de la Mayol. Finalment, hi ha la cosa del nom. Per què Alba? ¿No fóra més representatiu Paula, que, com tothom sap, és el nom que cal que tingui una nena a Catalunya? O, potser, Vane o Yesi, que l’amararia de realisme social.
No, no en sé res de física d’altes energies. Més o menys el mateix que d’urbanisme, però si visqués a Barcelona, podria decidir sobre la principal artèria de la ciutat i quedar-me tan ample.
Lluís Montserrat
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Sunday 28/03/2010 13:56
by Oriol
Concretament el Sr. Montserrat s'hauría d'informar, que no esperi que li donguin la informació mastegadeta i a un nivell que la pugui entendre. Només si sapigués que el pitjor no està dins del sincrotró, si no als voltants, plens d'abocadors amb residus molt tòxics i on l'ajuntament pretent fer-hi una urbanització... I per altra banda, desconec el consum, però no crec que sigui tant alt. Per cert, crec recordar que el nom Alba respon al significat de l'alba, el naixement d'una nova llum en un nou dia, més que en el nom de noia.
Per altra banda, un referèndum sobre la reforma de la diagonal o un sobre la creació i funcionament d'un sincrotró és comparar el xoriço amb la velocitat. S'han fet diverses propostes sobre la reforma de la diagonal que s'han exposat i ara són els veïns qui han de decidir, doncs seran ells els principals afectats. Un sincrotró és una eina molt precissa i que no està a l'abast de tots. Si el peixater de torn hagues de fer el projecte i la fornada d'enginyers, fisics i demés que l'ha dissenyat hagués d'estar venent peix a la plaça, estariem espavilats. Vull dir amb això, que cada ú al seu lloc i fent la feina que li correspon.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Sunday 28/03/2010 14:13
by Vilarrubla
Oriol wrote:Per altra banda, un referèndum sobre la reforma de la diagonal o un sobre la creació i funcionament d'un sincrotró és comparar el xoriço amb la velocitat. S'han fet diverses propostes sobre la reforma de la diagonal que s'han exposat i ara són els veïns qui han de decidir, doncs seran ells els principals afectats. Un sincrotró és una eina molt precissa i que no està a l'abast de tots. Si el peixater de torn hagues de fer el projecte i la fornada d'enginyers, fisics i demés que l'ha dissenyat hagués d'estar venent peix a la plaça, estariem espavilats. Vull dir amb això, que cada ú al seu lloc i fent la feina que li correspon.
La gent del carrer no ens dediquem a dir si el sincotró està fent X malamament o hauria de funcionar aixà... però en urbanisme si que ens permetem el dir, aquí volem una plaça, volem recuperar el desnivell natural, volem que hi hagi un carril, dos, tres, mil. Doncs, si opinem tot el dia sobre això, no vec perquè no fer un referendum. Evidentment els técnics hauran de ficar els seus coneixements a la proposta.
Com bé has dit, aquest senyor ha barrejat dues coses totalment diferents, la física i l'urbanisme no són comparables.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Sunday 28/03/2010 18:50
by Lluita1714
Doncs jo hi estic, d'acord, amb el senyor Montserrat.
En primer lloc dir que lo de comparar Alba amb Paula és sarcasme, ironia, òbviament no discuteix això i menys sent tan banal. La gent del carrer, en general desinformada, i més encara si consulten els mitjans de comunicació, no té ni idea del que s'ha de fer a la Diagonal, siguem realistes. Les associacions de veïns sempre demanaran parcs i escoles. Si tot fos per referèndum, les inversions de la ciutat serien descomunals en estupideses i no el que és important, i mostra d'això és que ningú vol una comissaria al costat de casa, ni un parc de bombers, ni vies de tren, tots volen parcs i escoles. Una ciutat s'ha de planificar amb especialistes, ara, això sí, competents, que diguin que el que cal és allò i això, marcar uns mínims, per exemple el túnel, el tramvia i nosequants carrils imprescindibles, a partir d'aquí es pot deixar escollir el disseny. El que no es pot fer és deixar en mans de la gent que no té ni idea una decisió tan important. No és un passatge ni un carreró, és la principal artèria de la ciutat, i no sols afecta a aquesta gent, afecta a tota la Vegueria de Barcelona.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Sunday 28/03/2010 19:08
by Oriol
Vilarrubla wrote:Oriol wrote:Per altra banda, un referèndum sobre la reforma de la diagonal o un sobre la creació i funcionament d'un sincrotró és comparar el xoriço amb la velocitat. S'han fet diverses propostes sobre la reforma de la diagonal que s'han exposat i ara són els veïns qui han de decidir, doncs seran ells els principals afectats. Un sincrotró és una eina molt precissa i que no està a l'abast de tots. Si el peixater de torn hagues de fer el projecte i la fornada d'enginyers, fisics i demés que l'ha dissenyat hagués d'estar venent peix a la plaça, estariem espavilats. Vull dir amb això, que cada ú al seu lloc i fent la feina que li correspon.
La gent del carrer no ens dediquem a dir si el sincotró està fent X malamament o hauria de funcionar aixà... però en urbanisme si que ens permetem el dir, aquí volem una plaça, volem recuperar el desnivell natural, volem que hi hagi un carril, dos, tres, mil. Doncs, si opinem tot el dia sobre això, no vec perquè no fer un referendum. Evidentment els técnics hauran de ficar els seus coneixements a la proposta.
Com bé has dit, aquest senyor ha barrejat dues coses totalment diferents, la física i l'urbanisme no són comparables.
I tot i així, se m'ha oblidat comentar que els projectes de la Diagonal, pel que tinc entès, són dissenyats en base a idees que els mateixos veïns han aportat. Per tant, trobo força fora de lloc el comentari del Sr. Montserrat. La forma del sincrotró es va decidir en el seu dia per tots els cientifics que formaven part del consorci del sincrotró ubicat a la Facultat de Ciències de la UAB, cosa que trobo correctíssima, ja que seràn ells qui hi treballaràn i qui en faràn us, no un senyor de
a pié.
Per qui no em conegui, jo sóc una de les persones que defensa més la democràcia directa i participativa, involucrant a la ciutadania en les decissions municipals o estatals necessàries i guanyar transparència i eficiència de l'administració.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Sunday 28/03/2010 19:37
by Vilarrubla
Lluita1714 wrote:Doncs jo hi estic, d'acord, amb el senyor Montserrat.
En primer lloc dir que lo de comparar Alba amb Paula és sarcasme, ironia, òbviament no discuteix això i menys sent tan banal. La gent del carrer, en general desinformada, i més encara si consulten els mitjans de comunicació, no té ni idea del que s'ha de fer a la Diagonal, siguem realistes. Les associacions de veïns sempre demanaran parcs i escoles. Si tot fos per referèndum, les inversions de la ciutat serien descomunals en estupideses i no el que és important, i mostra d'això és que ningú vol una comissaria al costat de casa, ni un parc de bombers, ni vies de tren, tots volen parcs i escoles. Una ciutat s'ha de planificar amb especialistes, ara, això sí, competents, que diguin que el que cal és allò i això, marcar uns mínims, per exemple el túnel, el tramvia i nosequants carrils imprescindibles, a partir d'aquí es pot deixar escollir el disseny. El que no es pot fer és deixar en mans de la gent que no té ni idea una decisió tan important. No és un passatge ni un carreró, és la principal artèria de la ciutat, i no sols afecta a aquesta gent, afecta a tota la Vegueria de Barcelona.
A veure... no és pot fer un referendum per acordar amb la gent del carrer sobre si s'han d'utilitzar rates o insectes per fer experiments. La gent del carrer no en tindrà ni idea.
Però fer un referendum sobre, boulevard o rambla o res, em sembla que si que és pot i que no cal ser un gran expert en urbanisme...
A la gent no se'ls hi està preguntant quines mesures s'hauran de dur a terme a més a més de la reforma per a que no es col·lapsi tota la ciutat. Això ho ha de fer l'Ajuntament amb els experts, per tant el gruix important no està sent preguntat. La gent no està votant per les tècniques que es duran a terme. Només si reforma si o no.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Sunday 28/03/2010 19:42
by Lluita1714
Però els científics són entesos en el tema, la gent en canvi, no sap del tràfic, i per a l'administració, gestió i creació de vies, hi ha una carrera que es diu Obres Públiques, si no m'equivoco, i si algú hauria de decidir, si de cas, seria gent entesa en el tema. És el que dic abans, la gent només vol parcs i escoles, tant els fa el tràfic que s'hi pugui amuntegar, tan els fa que no hi hagi un parc de bombers enlloc, ni comissaries, ni vies, ells només volen una estació de metro, policies patrullant i bombers quan se'ls truca, res d'assumir conseqüències. La democràcia directa ha de tenir un límit, es pot escollir el nostre representant, el nom d'un centre nou (Pompeu Fabra o Badalona Centre?), la tipologia en la renovació d'un vell passatge (peatonal o per a cotxes?), però mai decidir sobre quelcom tan important con això i que ens ens ha d'ajudar a distribuir bé la ciutat els propers cinquanta anys, mínim!. No fem com a suïssa (em sembla) on voten els iaios que tenen ganes de votar banalitats, com si se li dona la nacionalitat a un veí seu. Si tot es votés, de que serveixen els estudis... Si un cert dia s'hagués votat el que hauria d'haver fet Cerdà... de fet, ves per on, els propietaris volien carrers de 40 metres d'ample, que era una bajanada carrers tan amplis, i cerdà en deia 50! Quina bogeria oi? Gràcies, Cerdà, per mantenir-te ferm, i fer la nostra ciutat quelcom més fluïda, i encara així en arribar certs polítics van cedir uns quants metres. I l'AVE pel litoral? i com serien les nostres vies i carreteres si es votés cada expropiació que s'ha de fer o no, el Dragon Khan? Deixem als que saben, si us plau.
Clar que se li diu a la gent les tècniques, en el moment en que es dona l'opció d'aprovar la unió del tramvia, la gestió d'aquest en companyia del bus o sense, quina mena de carrils... I vés per on, si es banal tot plegat, que a ningú se li pregunta si vol un túnel, tot ben tancadet en unes propostes que destrossarien la ciutat, i que m'estimaria més que, si no fan res sota terra, ho deixessin com està.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Sunday 28/03/2010 19:55
by Oriol
Lluita1714 wrote:Però els científics són entesos en el tema, la gent en canvi, no sap del tràfic, i per a l'administració, gestió i creació de vies, hi ha una carrera que es diu Obres Públiques, si no m'equivoco, i si algú hauria de decidir, si de cas, seria gent entesa en el tema. És el que dic abans, la gent només vol parcs i escoles, tant els fa el tràfic que s'hi pugui amuntegar, tan els fa que no hi hagi un parc de bombers enlloc, ni comissaries, ni vies, ells només volen una estació de metro, policies patrullant i bombers quan se'ls truca, res d'assumir conseqüències. La democràcia directa ha de tenir un límit, es pot escollir el nostre representant, el nom d'un centre nou (Pompeu Fabra o Badalona Centre?), la tipologia en la renovació d'un vell passatge (peatonal o per a cotxes?), però mai decidir sobre quelcom tan important con això i que ens ens ha d'ajudar a distribuir bé la ciutat els propers cinquanta anys, mínim!. No fem com a suïssa (em sembla) on voten els iaios que tenen ganes de votar banalitats, com si se li dona la nacionalitat a un veí seu. Si tot es votés, de que serveixen els estudis... Si un cert dia s'hagués votat el que hauria d'haver fet Cerdà... de fet, ves per on, els propietaris volien carrers de 40 metres d'ample, que era una bajanada carrers tan amplis, i cerdà en deia 50! Quina bogeria oi? Gràcies, Cerdà, per mantenir-te ferm, i fer la nostra ciutat quelcom més fluïda, i encara així en arribar certs polítics van cedir uns quants metres. I l'AVE pel litoral? i com serien les nostres vies i carreteres si es votés cada expropiació que s'ha de fer o no, el Dragon Khan? Deixem als que saben, si us plau.
Clar que se li diu a la gent les tècniques, en el moment en que es dona l'opció d'aprovar la unió del tramvia, la gestió d'aquest en companyia del bus o sense, quina mena de carrils... I vés per on, si es banal tot plegat, que a ningú se li pregunta si vol un túnel, tot ben tancadet en unes propostes que destrossarien la ciutat, i que m'estimaria més que, si no fan res sota terra, ho deixessin com està.
I els enginyers en obres públiques han dissenyat dues propostes sobre les quals la gent podrà decidir. Evidentment que la gent no es posarà a dir, 8 carrils per sentit 3 reversibles i 2 de bus que és la feina dels enginyers, però si que podrà decidir una de les dues propostes. És com dir, senyors, hem de fer això per que un estudi social ho demanda i perquè els experts en la matèria han decidit fer-ho així, aleshores proposem N alternatives de fer-ho, voteu la que considereu més oportuna. Amb el sincrotró es va fer quelcom semblant entre els cientifics catalans, i es va determinar que s'havia de fer a prop de la UAB, i així ha estat. Però ho van escollir els cientifics, qui han de ser els seus usuaris, no els ciutadans de "a pié" que no el faran servir per res.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Sunday 28/03/2010 19:56
by Vilarrubla
Lluita1714 wrote:Però els científics són entesos en el tema, la gent en canvi, no sap del tràfic, i per a l'administració, gestió i creació de vies, hi ha una carrera que es diu Obres Públiques, si no m'equivoco, i si algú hauria de decidir, si de cas, seria gent entesa en el tema. És el que dic abans, la gent només vol parcs i escoles, tant els fa el tràfic que s'hi pugui amuntegar, tan els fa que no hi hagi un parc de bombers enlloc, ni comissaries, ni vies, ells només volen una estació de metro, policies patrullant i bombers quan se'ls truca, res d'assumir conseqüències. La democràcia directa ha de tenir un límit, es pot escollir el nostre representant, el nom d'un centre nou (Pompeu Fabra o Badalona Centre?), la tipologia en la renovació d'un vell passatge (peatonal o per a cotxes?), però mai decidir sobre quelcom tan important con això i que ens ens ha d'ajudar a distribuir bé la ciutat els propers cinquanta anys, mínim!. No fem com a suïssa (em sembla) on voten els iaios que tenen ganes de votar banalitats, com si se li dona la nacionalitat a un veí seu. Si tot es votés, de que serveixen els estudis... Si un cert dia s'hagués votat el que hauria d'haver fet Cerdà... de fet, ves per on, els propietaris volien carrers de 40 metres d'ample, que era una bajanada carrers tan amplis, i cerdà en deia 50! Quina bogeria oi? Gràcies, Cerdà, per mantenir-te ferm, i fer la nostra ciutat quelcom més fluïda, i encara així en arribar certs polítics van cedir uns quants metres. I l'AVE pel litoral? i com serien les nostres vies i carreteres si es votés cada expropiació que s'ha de fer o no, el Dragon Khan? Deixem als que saben, si us plau.
Clar que se li diu a la gent les tècniques, en el moment en que es dona l'opció d'aprovar la unió del tramvia, la gestió d'aquest en companyia del bus o sense, quina mena de carrils... I vés per on, si es banal tot plegat, que a ningú se li pregunta si vol un túnel, tot ben tancadet en unes propostes que destrossarien la ciutat, i que m'estimaria més que, si no fan res sota terra, ho deixessin com està.
Si preguntem, perquè preguntem, si no preguntem, perquè no preguntem. Si s'hagués fet a cop de decret el pollo que s'hauria format... i si no és fa a cop de decret, perquè no ho fan així. Els técnics hi són, no s'està deixant tot a la mà dels veïns.
Com ja t'he dit, els que saben ja hi han estat o els plànols i projectes els ha fet la veïna del 5è?
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Sunday 28/03/2010 20:25
by Lluita1714
I si ara el que s'ha votat majoritàriament és el que no ens agrada ens queixarem. Sempre hi haurà sectors en contra de tot, i aquesta és la meva opinió, sempre ferma mentre estigui ben fet. I si es fa com jo dic i resulta que no està al meu "gust", proposaré mitjançant diversos mitjans, si en tinc nocions, la meva proposta i ja s'encarregarà l'especialista a valorar la seva viabilitat. El que no es pot fer és deixar en mans de la gent una decisió tan important com és unir el tramvia (cohesionar la xarxa) o no. I és que fins ara ens han dit que no, ens l'imposen, i ara ens diuen que per consulta, quan es vol fer, i quan és quelcom lògic, que s'ha d'unir.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Sunday 28/03/2010 20:27
by metring
http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... gonal.html
Hereu inaugura una exposición para explicar la reforma de la Diagonal
28/03/2010 | Actualizada a las 17:07h | Ciudadanos
Barcelona (ACN).- El alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, ha inaugurado este domingo por la mañana una pequeña exposición en els Jardinets de Gràcia para exponer didácticamente las dos propuestas de reforma de la avenida Diagonal que se podrán votar entre el 10 y el 16 de mayo. La carpa, de unos 150 metros cuadrados, muestra claramente las diferencias entre la opción rambla y la opción bulevar, las dos incluyendo el paso del tranvía para unir el Trambaix y el Trambesòs. Los primeros visitantes se han mostrado bastante satisfechos con la exposición y se han mostrado partidarios de reformar la avenida y dar más espacio a los peatones y al transporte público.
Con paneles, mapas interactivos, simulaciones virtuales, ordenadores y vídeos, los interesados pueden ver cómo planificó la Diagonal Ildefons Cerdà, cómo fue en los primeros años, cómo es ahora y cómo estará en el futuro tanto si se hace la reforma como sí no. Además, pueden ver los costes de los dos proyectos y los cambios en la movilidad que supondrán.
Hereu ha explicado que la reforma de la Diagonal es necesaria y supone un cambio importante para toda la ciudad y su área de influencia. Además, también ha considerado muy positivo que los barceloneses puedan dar su opinión, en una votación, tanto virtual como presencial que durará una semana. El alcalde ha sido acompañado por cuarto teniente de alcalde y concejal de Urbanismo, Ramon García-Bragado; la concejala del Eixample y de Seguridad y Movilidad, Assumpta Escarp; el concejal de Movilidad, Francesc Narváez; el primer teniente de alcalde Carles Martí, y el segundo, Ricard Gomà.
El presidente de la Asociación por la Promoción del Transporte Público (PTP), Ricard Riol, también ha sido de los primeros en visitar la muestra y ha salido satisfecho, ya que, según él ayudará a la ciudadanía a formarse una opinión sobre las dos propuestas de reforma. La entidad no apuesta en concreto por ninguna de las dos, pero sí considera imprescindible y urgente que se haga. También ha considerado que cualquiera de las dos tiene que incluir el tranvía, ya que el 80% de las 30.000 propuestas enviadas durante la primera fase del proceso participativo incluían este tipo de transporte.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Monday 29/03/2010 1:14
by Oriol
Lluita1714 wrote:I si ara el que s'ha votat majoritàriament és el que no ens agrada ens queixarem. Sempre hi haurà sectors en contra de tot, i aquesta és la meva opinió, sempre ferma mentre estigui ben fet. I si es fa com jo dic i resulta que no està al meu "gust", proposaré mitjançant diversos mitjans, si en tinc nocions, la meva proposta i ja s'encarregarà l'especialista a valorar la seva viabilitat. El que no es pot fer és deixar en mans de la gent una decisió tan important com és unir el tramvia (cohesionar la xarxa) o no. I és que fins ara ens han dit que no, ens l'imposen, i ara ens diuen que per consulta, quan es vol fer, i quan és quelcom lògic, que s'ha d'unir.
Aleshores, si no respectes la decissió de la majoria és que no ets demòcrata i vols imposar la teva?
Això és democràcia?
Posted: Monday 29/03/2010 9:15
by Guigui
Què té de democràtic que es prengui la decisió d'una majoria desinformada i sobre una base limitadíssima de propostes?
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Monday 29/03/2010 10:47
by Lluita1714
Oriol wrote:Aleshores, si no respectes la decissió de la majoria és que no ets demòcrata i vols imposar la teva?
No imposo la meva, proposo la meva, i els especialistes, ja ho sabran. El que deia abans posant Cerdà com a exemple del passat.
Podria portar a elecció la creació de jardins a tots els terrats barcelonins, posar una piscina comunitària a cada pati interior de l'eixample. És viable i es pot portar a votació, però, és lògic? Per prendre una decisió així cal estar informat, i vetllar pels interessos comuns, i no els propis.
Ara imaginem... a Sant Andreu de la Barca no volem que l'autovia ens talli el pas al riu. Uns arquitectes dissenyen un passeig i un bosc, eliminant l'autovia i desviant a tots els cotxes pel centre de la població, que segons ells, es pot. La gent que viu al costat escollirà el bosc, el passeig o deixar-ho com està? Ells viuran bé i el seu piset es revalorarà, però ara explica-ho als passants que necessiten aquesta ruta cada dia.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Monday 29/03/2010 11:30
by Trytasa Baldaquino
El més graciós és que en teoria escollim els polítics per a que ens representin i que ells, com a persones més qualificades per a la gestió que nosaltres, administrin els diners públics. El fet és que al nostre país no tenim democràcia directa, sinò democràcia representativa. El problema vé quan els nostres representants no acompleixen el seu deure de ser la nostra veu, que té una solució: al cap de quatre anys el fotem fora. I Santes Pasqües.
Ara bé, quan la persona que escollim no es deu als ciutadans, sinò a les directrius del seu partit o als interessos polítics de coalicions i altres lobbys per a poder mantenir-se al govern, i al cap de quatre anys passa el mateix, el sistema es perverteix. Són les llistes obertes la solució? Potser sí, però correm el risc de guanyi no la persona més capacitada, sinò la més popular o bé la que té més recursos de penetració en la societat (p.e.: Belén Esteban).
Dit això, pressuposeu molt alegrement que les dues solucions proposades estan fetes per tècnics. És evident que la lletra petita ha estat feta per enginyers (només faltaria!), però les grans traces estan fetes per polítics, amb l'objectiu més de guanyar les properes eleccions que de solucionar d'un cop per tots els problemes de la Diagonal.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Monday 29/03/2010 17:23
by Lluita1714
En això tens raó. Cal un sistema de llistes obertes, i trobo que val la pena arriscar-se. Com a mínim, a Alemanya funciona d'allò més bé. Si l'estat espanyol és tan dependent de Belens Estebans, la solució és altra i no ve al cas. Com a mínim manté un respecte a les minories. Però no és més que una mostra de que la decisió de la gent que no és professional, sol estar esbiaixada cap a un interès propi, i és molt susceptible a ser canviada fàcilment per poques paraules de terceres persones.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Tuesday 30/03/2010 11:22
by Sagrerenc
Trytasa Baldaquino wrote:El més graciós és que en teoria escollim els polítics per a que ens representin i que ells, com a persones més qualificades per a la gestió que nosaltres, administrin els diners públics.
Els polítics no estan més qualificats que qualsevol de nosaltres, pel fet de ser polític. Qualsevol pot ser polític, no cal acreditar cap tipus d'estudi.
Després no és d'estranyar les barbaritats que diuen alguns ministres/consellers de Foment/Obres Públiques, d'Educació, etc. que abans d'agafar el ministeri/conselleria no tenien ni idea de l'àmbit en què es mourien.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Tuesday 30/03/2010 11:26
by Oriol
Sagrerenc wrote:Trytasa Baldaquino wrote:El més graciós és que en teoria escollim els polítics per a que ens representin i que ells, com a persones més qualificades per a la gestió que nosaltres, administrin els diners públics.
Els polítics no estan més qualificats que qualsevol de nosaltres, pel fet de ser polític. Qualsevol pot ser polític, no cal acreditar cap tipus d'estudi.
Després no és d'estranyar les barbaritats que diuen alguns ministres/consellers de Foment/Obres Públiques, d'Educació, etc. que abans d'agafar el ministeri/conselleria no tenien ni idea de l'àmbit en què es mourien.
Mireu el currículum del molt honorable, més d'un i de dos se sorprendrien de veure que no te cap mena d'estudis superiors...
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Tuesday 30/03/2010 13:48
by metring
M'autocito, en un missatge que vaig publicar al fil
http://transport.cat/viewtopic.php?f=2& ... &start=160 el passat novembre, per a refrescar la memòria:
metring wrote:De La Vanguardia en paper d'avui, us adjunto la part a on es parla del túnel de la Diagonal:
El tercer túnel
Fomento asume el proyecto de un nuevo acceso para los trenes de cercanías por la Diagonal que descongestione Sants
ÓSCAR MUÑOZ - Barcelona
Desde que tomó las riendas de Fomento, José Blanco se prodiga en visitas a Catalunya y anuncios de grandes obras. Ayer, con los ecos de fondo del editorial publicado el jueves por doce diarios en defensa del Estatut, no fue una excepción. El ministro acudió a Barcelona para firmar cuatro convenios relativos a otras tantas actuaciones de pequeño tamaño y, acto seguido y por sorpresa, dar a conocer dos importantes proyectos que su departamento ha decidido asumir. Uno, enmarcado en el plan de cercanías, que debe desplegarse hasta el 2015, es la prolongación de la futura línea Castelldefels-Cornellà hasta la Zona Universitària, de modo que se abra un tercer túnel que evite Sants y apunte a la Diagonal. El objetivo es que este trazado prosiga, con un calendario aún indefinido, por la citada avenida hasta Glòries.
La segunda novedad hecha pública por Blanco es la elaboración, de manera inmediata, de un estudio de viabilidad para que el AVE llegue al aeropuerto de Barcelona, una histórica aspiración de las administraciones y de la sociedad catalanas que, tras varios proyectos frustados, había quedado en vía muerta, sobre todo desde que se resolvió que el tren veloz llegase a Sants sin pasar por las terminales de El Prat. Esta conexión AVE-avión parece que ahora es vital para Fomento, tanto en Barcelona como en Madrid.
El proyecto del tercer túnel de cercanías - los otros dos son los actuales de plaza Catalunya y Aragó-no es nuevo. La Generalitat lo incluyó en el plan territorial metropolitano con el objetivo de distribuir mejor el acceso ferroviario al centro de Barcelona evitando Sants, estación sobre la que pesa la amenaza del colapso. La conselleria de Política Territorial defendió que esta penetración se hiciese a partir de la línea Castelldefels-Cornellà, de la que se encargará Fomento. El ministerio asume ahora el nuevo tramo en túnel desde Cornellà hasta Zona Universitària, en la zona alta de la Diagonal. "Este tercer túnel aliviará el tráfico ferrovairio de acceso a Barcelona", destacó el ministro, quien no dio más detalles de la actuación.
Blanco sólo explicó que el estudio informativo del tramo Castelldefels-Cornellà, que se está redactando, se ampliará para incluir el alargamiento hasta Zona Universitària. En principio, ambas obras, como todas las que forman parte del plan de cercanías, que cuenta con una inversión global inicial de 4.000 millones de euros, deberían licitarse como muy tarde en el 2015. En un primer momento, la nueva línea tendría entrada por Sants desde Cornellà. El bypass hacia Zona Universitària está pensado como un paso previo a la apertura del nuevo túnel de la Diagonal. Este último podría seguir el eje de la avenida o desviarse pero, en todo caso, iría a parar a Glòries, plaza bajo la que ya discurren varias líneas de cercanías y que en los esquemas de la Generalitat cuenta con una estación para los trenes de proximidad y el metro.
Esta actuación no puede ser ajena a la reforma de la Diagonal que va a ser objeto de una consulta ciudadana organizada por el Ayuntamiento la próxima primavera y que, en transporte público, plantea la unión de las dos redes de tranvía actuales - Trambaix y Trambesòs-entre Francesc Macià y Glòries. Si ambos proyectos tiran finalmente adelante, la avenida contará en un futuro con dos sistemas ferroviarios, uno en superficie para trayectos cortos y otro subterráneo para movimientos más espaciados.
Doncs desgraciadament, sí està sent aliena, al igual que la vergonya que em produeix.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Tuesday 30/03/2010 16:13
by Trytasa Baldaquino
Aquest migdia he visitat la carpa dels Jardinets on es detallen les opcions. Només tres consideracions:
- A cap lloc es parla de l'opció C. Si volen fer un debat democràtic i transparent, no haurien d'obviar i amagar una de les alternatives (que a més, segons les enquestes, és la majoritaria).
- Encara no he trobat cap lloc on expliqui com s'accedirà a les parades del tramvia a l'opció A (bulevar), ja que no hi resta lloc entre via i via, i a l'altra banda hi haurà el carril bus.
- Evidentment, cap menció a les Rodalies per la Diagonal, basant únicament en el tramvia un increment bestial en el porcentatge del transport públic per aquesta via (també minimitzen l'autobús, donant a entendre que només hi passaran els imprescindibles).
L'única cosa realment interessant ha estat un recull històric de fotografies de la Diagonal. La resta de panells, mapes, infografies y recreacions en 3D, buides i resumibles fàcilment en les informacions que ja havia llegit aquí i a la premsa.