És que ahir va ser 13 de juny, Sant Antoni de pàdua, el patró de la construcció, i molta gent del sector, ha fet festa avui. Ho sé perquè jo vaig treballar en aquest sector durant 5 anys, i la festa del patró, era intocable. Demà tornarà l'activitat normal. Ja ho veureuAltaria_Trianilla wrote:Parece algo generalizado, esta mañana tampoco había nadie trabajando en las obras del MetroSabadell (más bien prolongación de los FGC) en el centro.470 wrote:Esta mañana en las obras del AVE en S Andres Condal no había nadie trabajando, era un poco extraño, parecia un desierto.Espero que sea algo temporal pero no se, me da mala espina.
Avancen les obres del TGV Barcelona-Perpinyà
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Re: LAV Barcelona-França
NOTÍCIA FRESCA!!!!!!!
La Sncf ha començat les proves amb els TGV Duplex Dasye entre Perpinyà i Figueres!!!!!!!
Adjunto enllaç a un fòrum francès on s´hi inclou un article de L´Indépendant AMB FOTO d´un TGV rodant entre el salt de moltó i el túnel del Pertús direcció Figueres.
Enllaç: http://forum.sara-infras.com/viewtopic. ... &start=300
Prepareu les càmeres!!!
La Sncf ha començat les proves amb els TGV Duplex Dasye entre Perpinyà i Figueres!!!!!!!
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Re: LAV Barcelona-França
Fantàstica noticia, hi haurem d'anar a treure el nas!437.001 wrote:NOTÍCIA FRESCA!!!!!!!
La Sncf ha començat les proves amb els TGV Duplex Dasye entre Perpinyà i Figueres!!!!!!!
Adjunto enllaç a un fòrum francès on s´hi inclou un article de L´Indépendant AMB FOTO d´un TGV rodant entre el salt de moltó i el túnel del Pertús direcció Figueres.
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Re: LAV Barcelona-França
Compte amb La Vanguardia en la data d'entrada en servei comercial.
http://www.lavanguardia.es/economia/not ... pirin.html
Renfe suspende el megacontrato del AVE a Francia por el ajuste
La compañía pospone la compra de diez trenes de la línea Madrid-Barcelona-París | Seis empresas competían por un concurso valorado en 270 millones de euros | Los sindicatos piden que se reparta el trabajo para que no afecte al empleo
Renfe anunció ayer que suspende (formalmente pospone hasta la mejora de la situación económica) el concurso para la compra de diez trenes para el trayecto Madrid-Barcelona-París. La renuncia al que era el mayor contrato de compra de Renfe desde el l 2003 es el recorte de inversiones impuesto por el Ministerio de Fomento. La noticia fue recibida con preocupación por la industria ferroviaria, ya que pone en riesgo el empleo y la carga de trabajo prevista por las empresas.
La decisión anunciada ayer no había sido analizada por el consejo de administración celebrado el martes. La suspensión del concurso para la compra de diez trenes de gran capacidad supondrá un ahorro de 270 millones para la operadora ferroviaria. Los trenes iban destinados a cubrir el trayecto Madrid-Barcelona-París junto a la ferroviaria francesa Société Nationale des Chemins de Fer Français (SNCF).
La decisión no supone un retraso de la línea de alta velocidad entre Barcelona y la frontera francesa. Adif pondrá en funcionamiento antes de fin de año el enlace entre el puerto de Barcelona y la frontera. Para ello utilizará la nueva red del AVE y una tercera vía y usará el túnel cuya concesión tienen ACS y Eiffagge. La solución definitiva se dará en el 2012, que es la fecha en que acabarán las obras y se iniciará el tráfico de pasajeros.
En un comunicado, Renfe señala que el concurso queda sin efecto, pero que sigue apostando por la explotación en los plazos previstos de la línea. Tal como explica, para dar este servicio, que exige trenes de alta capacidad, transformará unidades de su actual parque móvil que adaptará para que puedan circular por las líneas francesas.
En una primera fase a finales del 2010, los trenes actuales de alta velocidad de Renfe harán el trayecto Barcelona-Figueres y los de SCNF, París-Figueres. Los pasajeros que continúen el viaje efectuarán escala en la ciudad catalana, ya que no se completará la infraestructura de alta velocidad hasta la frontera francesa hasta el 2102 . En ese momento, cada operadora aportará a la nueva compañía varios trenes de gran capacidad que permitirán abaratar los costes de explotación.
La decisión de Renfe obedece al exceso de capacidad de unidades para dar servicio a la alta velocidad. Esta situación ha quedado en evidencia ante una demanda inferior a la prevista. Por ello ha optado por transformar algunas unidades de AVE, reducir sus costes y dar carga de trabajo a su división industrial, Integria.
Sin embargo, la noticia ha causado honda preocupación en la industria. La atención del mundo ferroviario estaba puesta en los pedidos de material rodante para la que será la primera línea AVE transfronteriza, el tramo Figueres- Perpiñán bajo los Pirineos. Seis fabricantes de trenes (Bombardier, Siemens, Alstom, CAF, Talgo y Ansaldo) competían desde mediados de mayo por hacerse con el contrato de producción y suministro de los trenes de alta velocidad y alta capacidad que circularán por el AVE a Francia a partir del 2012.
Este era el mayor pedido de material rodante que Renfe puesto en marcha desde el 2003. Además, era el primer contrato de trenes de alta capacidad de la compañía ferroviaria. Suponía fabricar 10 trenes capaces de circular a una velocidad de más de 300 kilómetros por hora y transportar a más de 500 pasajeros.
Por esta razón, el sindicato UGT pedirá a la empresa que estudie fórmulas dirigidas a repartir la carga de trabajo que supone la adaptación de los trenes. Las actuales unidades en uso tendrán que superar la homologación de las autoridades francesas y problemas técnicos como la diferencia de tensión. Esta distribución del trabajo amortiguará el impacto del recorte sobre el empleo.
http://www.lavanguardia.es/economia/not ... pirin.html
Renfe suspende el megacontrato del AVE a Francia por el ajuste
La compañía pospone la compra de diez trenes de la línea Madrid-Barcelona-París | Seis empresas competían por un concurso valorado en 270 millones de euros | Los sindicatos piden que se reparta el trabajo para que no afecte al empleo
Renfe anunció ayer que suspende (formalmente pospone hasta la mejora de la situación económica) el concurso para la compra de diez trenes para el trayecto Madrid-Barcelona-París. La renuncia al que era el mayor contrato de compra de Renfe desde el l 2003 es el recorte de inversiones impuesto por el Ministerio de Fomento. La noticia fue recibida con preocupación por la industria ferroviaria, ya que pone en riesgo el empleo y la carga de trabajo prevista por las empresas.
La decisión anunciada ayer no había sido analizada por el consejo de administración celebrado el martes. La suspensión del concurso para la compra de diez trenes de gran capacidad supondrá un ahorro de 270 millones para la operadora ferroviaria. Los trenes iban destinados a cubrir el trayecto Madrid-Barcelona-París junto a la ferroviaria francesa Société Nationale des Chemins de Fer Français (SNCF).
La decisión no supone un retraso de la línea de alta velocidad entre Barcelona y la frontera francesa. Adif pondrá en funcionamiento antes de fin de año el enlace entre el puerto de Barcelona y la frontera. Para ello utilizará la nueva red del AVE y una tercera vía y usará el túnel cuya concesión tienen ACS y Eiffagge. La solución definitiva se dará en el 2012, que es la fecha en que acabarán las obras y se iniciará el tráfico de pasajeros.
En un comunicado, Renfe señala que el concurso queda sin efecto, pero que sigue apostando por la explotación en los plazos previstos de la línea. Tal como explica, para dar este servicio, que exige trenes de alta capacidad, transformará unidades de su actual parque móvil que adaptará para que puedan circular por las líneas francesas.
En una primera fase a finales del 2010, los trenes actuales de alta velocidad de Renfe harán el trayecto Barcelona-Figueres y los de SCNF, París-Figueres. Los pasajeros que continúen el viaje efectuarán escala en la ciudad catalana, ya que no se completará la infraestructura de alta velocidad hasta la frontera francesa hasta el 2102 . En ese momento, cada operadora aportará a la nueva compañía varios trenes de gran capacidad que permitirán abaratar los costes de explotación.
La decisión de Renfe obedece al exceso de capacidad de unidades para dar servicio a la alta velocidad. Esta situación ha quedado en evidencia ante una demanda inferior a la prevista. Por ello ha optado por transformar algunas unidades de AVE, reducir sus costes y dar carga de trabajo a su división industrial, Integria.
Sin embargo, la noticia ha causado honda preocupación en la industria. La atención del mundo ferroviario estaba puesta en los pedidos de material rodante para la que será la primera línea AVE transfronteriza, el tramo Figueres- Perpiñán bajo los Pirineos. Seis fabricantes de trenes (Bombardier, Siemens, Alstom, CAF, Talgo y Ansaldo) competían desde mediados de mayo por hacerse con el contrato de producción y suministro de los trenes de alta velocidad y alta capacidad que circularán por el AVE a Francia a partir del 2012.
Este era el mayor pedido de material rodante que Renfe puesto en marcha desde el 2003. Además, era el primer contrato de trenes de alta capacidad de la compañía ferroviaria. Suponía fabricar 10 trenes capaces de circular a una velocidad de más de 300 kilómetros por hora y transportar a más de 500 pasajeros.
Por esta razón, el sindicato UGT pedirá a la empresa que estudie fórmulas dirigidas a repartir la carga de trabajo que supone la adaptación de los trenes. Las actuales unidades en uso tendrán que superar la homologación de las autoridades francesas y problemas técnicos como la diferencia de tensión. Esta distribución del trabajo amortiguará el impacto del recorte sobre el empleo.
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Melic del món mundial
Si no diu Madrid, no té raó de ser, oi? Quin escàndol quan s'assabentin que la majoria de trens procedents de França no passarà de Barcelona...La compañía pospone la compra de diez trenes de la línea Madrid-Barcelona-París
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: LAV Barcelona-França
Enllaç a un article del Punt penjat a SSC.
EL TGV HA ARRIBAT EN PROVES A LLERS!!!!!!
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 5&page=104
EL TGV HA ARRIBAT EN PROVES A LLERS!!!!!!
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 5&page=104
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Re: LAV Barcelona-França
Sempre millor la notícia original: http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... porda.html437.001 wrote:http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 5&page=104
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
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Serà l'última gran obra en molt temps
http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... assat.html
Foment adverteix que el temps de la gran inversió en ferrocarril ja ha passat
Víctor Morlán exhibeix com una fita el balanç d'obra dels últims cinc anys en trens a Catalunya
La connexió d'ample europeu per a mercaderies, a punt
21/07/10 02:00 - barcelona - Jordi Panyella
L'època de les vaques grasses s'ha acabat. Per si algú en tenia dubte, el secretari d'estat de Planificació i Infraestructures del ministeri de Foment, Víctor Morlán, va advertir ahir a Barcelona que a partir d'ara caldrà adaptar el ritme de les noves obres “a les necessitats pressupostàries” i va deixar clar que en matèria ferroviària la inversió no tornarà a ser la dels últims anys.
Morlán va fer aquesta advertència en el transcurs d'una roda de premsa convocada per explicar amb tot detall com s'ha gastat el govern central fins a 7.000 milions de pessetes en els últims cinc anys en les infraestructures ferroviàries de Catalunya. El relat euro a euro i obra a obra el va fer el màxim responsable de l'empresa Adif, Antonio González, que va culminar la seva exposició amb una proclama: “El govern (espanyol) està complint amb Catalunya”.
Nadal i els enredaires
L'afirmació de González va ser subratllada pel secretari de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, que va posar diversos exemples del grau de compliment del govern espanyol, com ara la culminació de la connexió d'ample europeu per a mercaderies que es posarà en marxa aquest any. Nadal també va recordar que el compromís de portar l'AVE a la frontera es manté per al 2012 i va criticar els que “enreden els catalans sobre els calendaris de les obres i posen traves al traçat perquè els compromisos no es puguin complir”.
Morlán va voler insistir sobre la importància de la posada en funcionament aquest any de la connexió d'ample europeu per a mercaderies entre el port de Barcelona i la frontera. “El que demano ara és que els operadors del sector utilitzin aquesta nova possibilitat per a les mercaderies, perquè l'esforç que hem dut a terme i la inversió han estat molt importants”, va subratllar.
En el moment de fer balanç, Victor Morlán no va poder evitar fer referència a la crisi de Rodalies que el va portar a instal·lar-se permanentment a Catalunya durant mig any. Amb l'afany de veure el costat positiu a les coses, Morlán va assegurar que aquella crisi va ser “una oportunitat de creixement” i va reconèixer que en aquells moments la infraestructura era molt precària.
La compareixença de Morlán es va produir dos dies abans que el ministre José Blanco detalli al Congrés l'abast de la retallada en obra pública.
Notícia continua a http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 23#p173723
Foment adverteix que el temps de la gran inversió en ferrocarril ja ha passat
Víctor Morlán exhibeix com una fita el balanç d'obra dels últims cinc anys en trens a Catalunya
La connexió d'ample europeu per a mercaderies, a punt
21/07/10 02:00 - barcelona - Jordi Panyella
L'època de les vaques grasses s'ha acabat. Per si algú en tenia dubte, el secretari d'estat de Planificació i Infraestructures del ministeri de Foment, Víctor Morlán, va advertir ahir a Barcelona que a partir d'ara caldrà adaptar el ritme de les noves obres “a les necessitats pressupostàries” i va deixar clar que en matèria ferroviària la inversió no tornarà a ser la dels últims anys.
Morlán va fer aquesta advertència en el transcurs d'una roda de premsa convocada per explicar amb tot detall com s'ha gastat el govern central fins a 7.000 milions de pessetes en els últims cinc anys en les infraestructures ferroviàries de Catalunya. El relat euro a euro i obra a obra el va fer el màxim responsable de l'empresa Adif, Antonio González, que va culminar la seva exposició amb una proclama: “El govern (espanyol) està complint amb Catalunya”.
Nadal i els enredaires
L'afirmació de González va ser subratllada pel secretari de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, que va posar diversos exemples del grau de compliment del govern espanyol, com ara la culminació de la connexió d'ample europeu per a mercaderies que es posarà en marxa aquest any. Nadal també va recordar que el compromís de portar l'AVE a la frontera es manté per al 2012 i va criticar els que “enreden els catalans sobre els calendaris de les obres i posen traves al traçat perquè els compromisos no es puguin complir”.
Morlán va voler insistir sobre la importància de la posada en funcionament aquest any de la connexió d'ample europeu per a mercaderies entre el port de Barcelona i la frontera. “El que demano ara és que els operadors del sector utilitzin aquesta nova possibilitat per a les mercaderies, perquè l'esforç que hem dut a terme i la inversió han estat molt importants”, va subratllar.
En el moment de fer balanç, Victor Morlán no va poder evitar fer referència a la crisi de Rodalies que el va portar a instal·lar-se permanentment a Catalunya durant mig any. Amb l'afany de veure el costat positiu a les coses, Morlán va assegurar que aquella crisi va ser “una oportunitat de creixement” i va reconèixer que en aquells moments la infraestructura era molt precària.
La compareixença de Morlán es va produir dos dies abans que el ministre José Blanco detalli al Congrés l'abast de la retallada en obra pública.
Notícia continua a http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 23#p173723
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
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Re: LAV Barcelona-França
Doncs jo no sé pas on han posat aquests 7.000 milions, però jo a rodalies no noto cap millora substancial. De fet la cosa està pitjor que mai, han retallat els regionals Barcelona - Manresa - Lleida i els trens acaben a Sant Andreu Arenal i trigo més que fa 5 anys. Després de les obres de Sagrera hauré de fer una parada més per arribar al centre de Barcelona. L'únic que han fet és arreglar una mica les estacions, que feien pena, arreglar via i catenària i fer alguna estació nova. Això és el què ens mereixem?
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Re: LAV Barcelona-França
Han mogut el dia dels innocents al juliol?
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Re: Serà l'última gran obra en molt temps
Guigui wrote:Foment adverteix que el temps de la gran inversió en ferrocarril ja ha passat
Aquí està la nota oficial de Fomento: http://www.fomento.es/MFOM/LANG_CASTELL ... 720-02.htm
Resulta que d'aquests 6.978 milions, la gran majoria, 4.788 milions, han estat per la connexió AVE a Madrid, per la qual cosa considerar-la com a inversió purament catalana és, com a mínim, una visió "molt optimista".
El 30% restant, és el que s'ha repartit a la xarxa convencional (rodalies, mercaderies, regionals, etc), és a dir, el que utilitza la gran majoria de gent.
Per tant, és normal que sobre la xarxa convencional amb prou feines hem vist millores, i si la situació era nefasta fa un parell d'anys, ara continua igual o encara pitjor.
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Correspon amb la seva visió
La visió mesetària dels fets és prou clara. L'AVE no és per anar de Madrid enlloc, és per anar a Madrid. Per tant, serveix per a convertir els pagerols de províncies a la causa capitalina i ensenyar-los què és el món.wefer wrote:Resulta que d'aquests 6.978 milions, la gran majoria, 4.788 milions, han estat per la connexió AVE a Madrid, per la qual cosa considerar-la com a inversió purament catalana és, com a mínim, una visió "molt optimista".
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Re: LAV Barcelona-França
Guigui, et donaria reputació pel teu fantàstic curt i entenedor text, però aquí no existeix.
Canviant de tema, em sembla que no s'ha comentat encara, la catenària ja està estesa al seu pas per Llinars i Sant Celoni. Avui l'he vista.
Canviant de tema, em sembla que no s'ha comentat encara, la catenària ja està estesa al seu pas per Llinars i Sant Celoni. Avui l'he vista.
- cristian26
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Re: Serà l'última gran obra en molt temps
Els complements circumstancials de temps sembla que aquest home no els domina gaire béEn el moment de fer balanç, Victor Morlán no va poder evitar fer referència a la crisi de Rodalies que el va portar a instal·lar-se permanentment a Catalunya durant mig any. Amb l'afany de veure el costat positiu a les coses, Morlán va assegurar que aquella crisi va ser “una oportunitat de creixement” i va reconèixer que en aquells moments la infraestructura era molt precària.
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
Re: LAV Barcelona-França
De La Vanguardia en paper:
La ralentización o paralización de las obras de un tramo gerundense de la alta velocidad causa serias molestias y perjuicios a los pueblos afectados
El AVE echa el freno
BÀRBARA JULBE - Cornellà del Terri
"Antes había más de cien trabajadores; ahora, una decena para vigilancia y mantenimiento"
Las obras del AVE que se están ejecutando entre el tramo de Cornellà del Terri y Vilademuls se han convertido para Josep Mach, que es el responsable de una explotación vacuna en Ravós del Terri, en una auténtica pesadilla. Desde hace tres años y medio, él y su familia conviven con el ruido de las máquinas, el polvo y la dificultad para acceder a su propia casa. Su negocio, también se ha visto perjudicado.
Los trabajos de construcción de la infraestructura ferroviaria afectan 20 de sus 90 hectáreas de cultivo. La mayoría, según explica, están siendo utilizadas para arrojar tierra sobrante aunque una parte de sus tierras - por donde pasa la vía del tren-ha sido expropiada. Sin suficiente terreno donde sembrar el alimento de sus vacas, este ganadero ha tenido que ingeniárselas para continuar dándoles de comer: tiene alquilados unos terrenos de regadío para el cultivo del maíz y va a comprar el que le falta. Ya desde hacía días, Mach esperaba con ansia el fin de la obra civil - prevista para este mes de julio-para volver a la normalidad, pero él, al igual que sus vecinos, todavía tendrá que esperar un tiempo, según confirmó el concejal de infraestructuras del Ayuntamiento de Cornellà del Terri, Ramon Figa.
El Consistorio ha constatado que el número de operarios ha disminuido en el último mes y, en consecuencia, el ritmo va más lento. "Ahora sólo hay una decena de personas encargadas del mantenimiento y de la vigilancia. Antes había más de un centenar trabajando", destaca Figa. El concejal añade que "la empresa responsable de las obras está teniendo problemas de financiación porque el Gobierno ha cerrado el grifo" y asegura que "hasta el primer trimestre del año que viene no se reanudarán los trabajos en este municipio, ejecutados ya en torno al 85%". El ganadero Josep Mach, que hace poco recibió una compensación por las expropiaciones, teme que a partir de ahora no se le indemnice.
Esta demora alargará, sin duda, las molestias de vecinos como Agustí Coromines, a quien la vía del tren le pasa por debajo casa. "Los caminos se ponen intransitables cuando llueve porque se convierten en un manto de lodo, el agua de la piscina se tiñe de marrón con el polvo y los campos llenos de tierra parecen el Everest", señala este vecino.
La alcaldesa de Vilademuls, Dolors Rovirola, dice que en su municipio las obras también han quedado "paradas" y lamenta que se queden "a medias cuando estaban en un grado de ejecución muy avanzado". La semana que viene Rovirola se reunirá con el representante de Adif en el tramo del Pla de l´Estany hasta Figueres, Ignacio Castro, para aclarar esta "incertidumbre". Asimismo, el alcalde de Palol de Revardit, Jordi Xargay, quien asegura que en su población también van más lento de lo debido, pedirá explicaciones a los responsables.
Por su parte, Adif desmiente que los trabajos del AVE estén paralizados en ninguno de sus tramos. "Las obras de la plataforma se encuentran en ejecución y avanzan según la planificación prevista para su puesta en servicio en el 2012", señalan fuentes del organismo. Las empresas constructoras de la infraestructura, como Coprosa o Sacyr, no han querido pronunciarse. El Ministerio de Fomento ni confirma ni desmiente que haya un problema de financiación.
La ralentización o paralización de las obras de un tramo gerundense de la alta velocidad causa serias molestias y perjuicios a los pueblos afectados
El AVE echa el freno
BÀRBARA JULBE - Cornellà del Terri
"Antes había más de cien trabajadores; ahora, una decena para vigilancia y mantenimiento"
Las obras del AVE que se están ejecutando entre el tramo de Cornellà del Terri y Vilademuls se han convertido para Josep Mach, que es el responsable de una explotación vacuna en Ravós del Terri, en una auténtica pesadilla. Desde hace tres años y medio, él y su familia conviven con el ruido de las máquinas, el polvo y la dificultad para acceder a su propia casa. Su negocio, también se ha visto perjudicado.
Los trabajos de construcción de la infraestructura ferroviaria afectan 20 de sus 90 hectáreas de cultivo. La mayoría, según explica, están siendo utilizadas para arrojar tierra sobrante aunque una parte de sus tierras - por donde pasa la vía del tren-ha sido expropiada. Sin suficiente terreno donde sembrar el alimento de sus vacas, este ganadero ha tenido que ingeniárselas para continuar dándoles de comer: tiene alquilados unos terrenos de regadío para el cultivo del maíz y va a comprar el que le falta. Ya desde hacía días, Mach esperaba con ansia el fin de la obra civil - prevista para este mes de julio-para volver a la normalidad, pero él, al igual que sus vecinos, todavía tendrá que esperar un tiempo, según confirmó el concejal de infraestructuras del Ayuntamiento de Cornellà del Terri, Ramon Figa.
El Consistorio ha constatado que el número de operarios ha disminuido en el último mes y, en consecuencia, el ritmo va más lento. "Ahora sólo hay una decena de personas encargadas del mantenimiento y de la vigilancia. Antes había más de un centenar trabajando", destaca Figa. El concejal añade que "la empresa responsable de las obras está teniendo problemas de financiación porque el Gobierno ha cerrado el grifo" y asegura que "hasta el primer trimestre del año que viene no se reanudarán los trabajos en este municipio, ejecutados ya en torno al 85%". El ganadero Josep Mach, que hace poco recibió una compensación por las expropiaciones, teme que a partir de ahora no se le indemnice.
Esta demora alargará, sin duda, las molestias de vecinos como Agustí Coromines, a quien la vía del tren le pasa por debajo casa. "Los caminos se ponen intransitables cuando llueve porque se convierten en un manto de lodo, el agua de la piscina se tiñe de marrón con el polvo y los campos llenos de tierra parecen el Everest", señala este vecino.
La alcaldesa de Vilademuls, Dolors Rovirola, dice que en su municipio las obras también han quedado "paradas" y lamenta que se queden "a medias cuando estaban en un grado de ejecución muy avanzado". La semana que viene Rovirola se reunirá con el representante de Adif en el tramo del Pla de l´Estany hasta Figueres, Ignacio Castro, para aclarar esta "incertidumbre". Asimismo, el alcalde de Palol de Revardit, Jordi Xargay, quien asegura que en su población también van más lento de lo debido, pedirá explicaciones a los responsables.
Por su parte, Adif desmiente que los trabajos del AVE estén paralizados en ninguno de sus tramos. "Las obras de la plataforma se encuentran en ejecución y avanzan según la planificación prevista para su puesta en servicio en el 2012", señalan fuentes del organismo. Las empresas constructoras de la infraestructura, como Coprosa o Sacyr, no han querido pronunciarse. El Ministerio de Fomento ni confirma ni desmiente que haya un problema de financiación.
Re: LAV Barcelona-França
En un article de la viquipèdia sobre la LAV a Catalunya deia que les obres en el tram entre Barcelona i Figueres s'acabarien l'any 2010, i que el tram entre Figueres i Perpinyà ho faria l'any 2012.
Jo no m'ho crec (tot i que ja m'agradaria que fos així), però algú em podria assegurar que això és fals??
Jo no m'ho crec (tot i que ja m'agradaria que fos així), però algú em podria assegurar que això és fals??
- Guigui
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Terminis d'obres
Perquè vagis tenint una idea de com funcionen les obres ferroviàries a Catalunya pel que fa als terminis inicialment prevists:
L2 de TMB a Montjuïc: 1992
L9 completa: 2004
LAV Barcelona-Madrid: 2004
Estació de la Sagrera: 2004
L5 a Vall d'Hebron: 2006
Suposo que t'he respost la pregunta.
L2 de TMB a Montjuïc: 1992
L9 completa: 2004
LAV Barcelona-Madrid: 2004
Estació de la Sagrera: 2004
L5 a Vall d'Hebron: 2006
Suposo que t'he respost la pregunta.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: LAV Barcelona-França
Ja ho veig. Gràcies
Ara recordo que en catàleg de Trix o Märklin (no ho recordo) del 2004/05 van presentar el nou velaro per a la línia d'alta velocitat entre Madrid i Barcelona, que segons deia s'havia de posar en servei al mateix 2005
Ara recordo que en catàleg de Trix o Märklin (no ho recordo) del 2004/05 van presentar el nou velaro per a la línia d'alta velocitat entre Madrid i Barcelona, que segons deia s'havia de posar en servei al mateix 2005
Re: LAV Barcelona-França
És a l'inrevés, el tram entre Figueres i Perpinyà ja està enllestit (començaran a circular-hi trens comercials a final d'any), mentre que el tram Barcelona-Figueres s'acabarà el 2012.Jacob.CH wrote:les obres en el tram entre Barcelona i Figueres s'acabarien l'any 2010, i que el tram entre Figueres i Perpinyà ho faria l'any 2012.
Re: LAV Barcelona-França
Ai sí!
No sé què he fet quan acabava d'escriure el missatge que se m'ha borrat i l'he hagut de tornar a escriure, i llavors deu ser quan m'he equivocat i ho he posat al inrevés.
No sé què he fet quan acabava d'escriure el missatge que se m'ha borrat i l'he hagut de tornar a escriure, i llavors deu ser quan m'he equivocat i ho he posat al inrevés.