Imatges per a la història
Re: Imatges per a la història
Fa uns dies,i miran fotos antigues de Barcelona,per la xarxa, he baixat un parell de fotos, per fer un parell de consultes.
Una es referent a unes "casetes" (no se com anomerarles) que estaben a l´andana central de les estacions de la linia I a les estacions Glories, i altres com Clot,Navas,Sagrera ¿ ? (Exactament no les recordo a totes). Curiosament estaben pintades com els "Pericos" de FCC / FSB . ¿Algú de vosaltres sap alguna cosa i el perqué?.
L´altra pregunta es sobre una foto que desconec quina estació de metro (L-1) potser. Ja que si possa "Dirección CLOT", es perque només arribaria fins a CLOT. He anat descartant estacions, ja que la forma de l´andana te una mica de corva, i es pot veure les dues vies. ¿Podria ser MARINA? .
Salutacions
Re: Imatges per a la història
Jo crec que la primera imatge és una fotografia de l'estació de Marina, més que res perquè l'andana sentit Clot és a l'esquerra i si mires sentit Hospitalet hi ha un revolt a la dreta. O sigui, que és Marina. Suposo que la foto es va fer abans de... 1954?Euromed wrote:L´altra pregunta es sobre una foto que desconec quina estació de metro (L-1) potser. Ja que si possa "Dirección CLOT", es perque només arribaria fins a CLOT. He anat descartant estacions, ja que la forma de l´andana te una mica de corva, i es pot veure les dues vies. ¿Podria ser MARINA? .
Salutacions
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Estació Marina
Jo també penso que la primera fotografia correspón a l'estació de Marina.
Re: Imatges per a la història
Hola Renfe445: Tens raó, ha de ser Marina, La foto a primera vista enganya una mica,encara que per la forma de les andanes/vies, URQUINAONA, no pot ser ja que l´estació es en recta, ARC de TRIOMF, tampoc, també es en recta, i al igual que URQUINAONA, es imposible veure les dues andanes, amb només acces als trens per la part esquerra, segons la direcció de la marxa. Al final només pot ser MARINA.Renfe445 wrote:Jo crec que la primera imatge és una fotografia de l'estació de Marina, més que res perquè l'andana sentit Clot és a l'esquerra i si mires sentit Hospitalet hi ha un revolt a la dreta. O sigui, que és Marina. Suposo que la foto es va fer abans de... 1954?Euromed wrote:L´altra pregunta es sobre una foto que desconec quina estació de metro (L-1) potser. Ja que si possa "Dirección CLOT", es perque només arribaria fins a CLOT. He anat descartant estacions, ja que la forma de l´andana te una mica de corva, i es pot veure les dues vies. ¿Podria ser MARINA? .
Salutacions
OK i mercés per reconfirmar la sospita, que tenia que ser MARINA.
Salutacions
Re: Imatges per a la història
Hola Euromed. En referencia a la segona fotografia, et diré que aquestes "casetes" eren els despatxos dels caps d'estació. Totes les estacions en tenien, si be no eren com aquesta.
Iguals o molt semblants estaven a Glòries, Clot, Navas i Fabra i Puig a la línia 1 i a Maragall i Horta a la línia 5 (llavors línia 2). Suposo que el motiu d'estar a l'andana central seria per poder recollir i entregar alguna mena de documentació als caps de tren en totes dues direccions (jo ho he arribat a veure).
A Sagrera (L1) el despatx estava situada a l'andana direcció Fabra i Puig quasi al costat de les escales i donava accés a l'andana de la via d'accés als tallers.
A Sagrera (L5) estava situad al cente de l'andana lateral direcció Horta.
Iguals o molt semblants estaven a Glòries, Clot, Navas i Fabra i Puig a la línia 1 i a Maragall i Horta a la línia 5 (llavors línia 2). Suposo que el motiu d'estar a l'andana central seria per poder recollir i entregar alguna mena de documentació als caps de tren en totes dues direccions (jo ho he arribat a veure).
A Sagrera (L1) el despatx estava situada a l'andana direcció Fabra i Puig quasi al costat de les escales i donava accés a l'andana de la via d'accés als tallers.
A Sagrera (L5) estava situad al cente de l'andana lateral direcció Horta.
Re: Imatges per a la història
Hola Catinenc: D´acord, i es normal que fosin per als caps d´estació de metro. Ara el curios es que varen ser pintades com els "Pericos" de FCC/FSB , i no com el metro. ¿ Potser hi va haber l´intenció de pintar tot el material, tant de Metro, con els FCC/FSB,per als serveis urbans tipus metro ?Catinenc wrote:Hola Euromed. En referencia a la segona fotografia, et diré que aquestes "casetes" eren els despatxos dels caps d'estació. Totes les estacions en tenien, si be no eren com aquesta.
Iguals o molt semblants estaven a Glòries, Clot, Navas i Fabra i Puig a la línia 1 i a Maragall i Horta a la línia 5 (llavors línia 2). Suposo que el motiu d'estar a l'andana central seria per poder recollir i entregar alguna mena de documentació als caps de tren en totes dues direccions (jo ho he arribat a veure).
A Sagrera (L1) el despatx estava situada a l'andana direcció Fabra i Puig quasi al costat de les escales i donava accés a l'andana de la via d'accés als tallers.
A Sagrera (L5) estava situad al cente de l'andana lateral direcció Horta.
Salutacions
Re: Imatges per a la història
Jo recordo aquestes cabines, però pintades de color Metro "oficial", que devia ser més tard: llavors sí que semblava que hi havia un altre tren a l'estació. El pintar-les de color "Perico" no deixa de ser curiós. Certament hi havia projectes per unir la línia Tibidabo amb el Metro (i això podria explicar una uniformitat de colors) , però això no afectava el Transversal, que és on estaven aquestes cabines. Potser l'explicació és tan tonta com que algú es va confondre a l'hora d'encarregar els colors o de pintar-les (podria ser, tenint en compte que els colors Metro i Perico es van introduir per la mateixa època). Però en fi, no descartem cap altra possibilitat...
Re: Imatges per a la història
Com diu WMD626 jo també ho recordo amb els colors de Metro. La fotografia sembla que ha de ser dels primers temps d'aquesta estació en els anys 50 i jo vaig nèixer el 54, per tant els primers records fiables son dels anys 68, 69 i 70 quan anava al cole des de Maragall fins a Fernando.
Re: Imatges per a la història
Foto de Santa Coloma, amb bus i troleibús:
https://www.facebook.com/10962872241549 ... =3&theater
Trolebus a la Plaça de la Vila anteriors a la Linea 3, principis dels anys 60.
L1 Rambla San Sebastian, 1970.
Catenarias del trolebus en el puente de Sta Coloma.
Año, 1953.
https://www.facebook.com/10962872241549 ... =3&theater
Trolebus a la Plaça de la Vila anteriors a la Linea 3, principis dels anys 60.
L1 Rambla San Sebastian, 1970.
Catenarias del trolebus en el puente de Sta Coloma.
Año, 1953.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Imatges per a la història
L'última foto és la del pont que hi ha on acaba el passeig Santa Coloma abans d'entrar a la població homònima?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Imatges per a la història
Quin dia de troballes!!!
Més de Facebook Santa Coloma de Gramenet-Imágenes:
El 14 de junio de 1942 entró en funcionamiento la línea de trolebuses FS, como ramal de la línea FC, entre el final de ésta en la calle Palomar, y Santa Coloma. El recorrido de esta línea era desde la calle Palomar por la de San Andrés (a la vuelta por Torras y Bages) y paseo Santa Coloma (en vía única) hasta Santa Coloma, plaza del Caudillo.
En la foto, frente al número 19 de la calle Garcia Morato, a la puerta del bar "Parada" de Casa Pepe.
Dicen los colomenses que gracias a la venta de "cigalós" de la gente que esperaba el trolebús el amo del bar pudo abrir el actual Casa Pepe que está en la calle San Carlos.
Mas información: http://www.transportebcn.es/BUS/linea/35.html
Obras del Metro a su llegada a Sta. Coloma de Gramenet, en 1983.
Primer cotxe de linea de Santa Coloma a Barcelona l'any 1917.
Més de Facebook Santa Coloma de Gramenet-Imágenes:
El 14 de junio de 1942 entró en funcionamiento la línea de trolebuses FS, como ramal de la línea FC, entre el final de ésta en la calle Palomar, y Santa Coloma. El recorrido de esta línea era desde la calle Palomar por la de San Andrés (a la vuelta por Torras y Bages) y paseo Santa Coloma (en vía única) hasta Santa Coloma, plaza del Caudillo.
En la foto, frente al número 19 de la calle Garcia Morato, a la puerta del bar "Parada" de Casa Pepe.
Dicen los colomenses que gracias a la venta de "cigalós" de la gente que esperaba el trolebús el amo del bar pudo abrir el actual Casa Pepe que está en la calle San Carlos.
Mas información: http://www.transportebcn.es/BUS/linea/35.html
Obras del Metro a su llegada a Sta. Coloma de Gramenet, en 1983.
Primer cotxe de linea de Santa Coloma a Barcelona l'any 1917.
- Albert Llauger
- N5
- Posts: 129
- Joined: Friday 11/10/2013 13:18
- Location: Barcelona (Joanic L4)
Re: Imatges per a la història
I aquesta imatge també és interessant: https://www.facebook.com/10962872241549 ... =3&theater
D'aquest tipus de semàfors antics n'hi havien uns quants a Barcelona fa uns anys, els recordo sobretot a la zona alta (barris del Putxet, Sant Gervasi de Cassoles i Bonanova, cruïlla Mitre-Balmes i avinguda República Argentina entre d'altres), també a Padilla-Travessera de Gràcia n'hi havia un. Llàstima que no els hagin conservat.
D'aquest tipus de semàfors antics n'hi havien uns quants a Barcelona fa uns anys, els recordo sobretot a la zona alta (barris del Putxet, Sant Gervasi de Cassoles i Bonanova, cruïlla Mitre-Balmes i avinguda República Argentina entre d'altres), també a Padilla-Travessera de Gràcia n'hi havia un. Llàstima que no els hagin conservat.
Re: Imatges per a la història
La 35 abans tenia el final al carrer Pompeu Fabra (llavors anomenada García Morato), just a la porta de casa nostra!
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Imatges per a la història
Sí, és el Pont Vell.Adolescent barceloní wrote:L'última foto és la del pont que hi ha on acaba el passeig Santa Coloma abans d'entrar a la població homònima?
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Imatges per a la història
Hem traslladat els missatges sobre els baixadors de Santa Coloma al fil dedicat al tema, http://transport.cat/viewtopic.php?f=23&t=8764&start=20
Re: Imatges per a la història
Ja, però he vist una fotografia dels trolebusos de la Plaça de la Vila...metring wrote:Hem traslladat els missatges sobre els baixadors de Santa Coloma al fil dedicat al tema, http://transport.cat/viewtopic.php?f=23&t=8764&start=20
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Imatges per a la història
Us passo una imatge publicada avui a Badalona Recuerdos, realment històrica no només pel tanc, sino per l'entorn poblenoví dels anys 50 i pel fet d'ésser en color.
Tramvia "tanc" en doble a la línia 70 (Trafalgar - Badalona), l'any 1956, ple a vessar, passant pel Pont de Pallars. Veiem, també, una nena mirant cap a les vies del tren:
I ara, us ofereixo el mateix lloc 48 anys després, amb una imatge de GMaps. Impressiona veure el canvi:
Tramvia "tanc" en doble a la línia 70 (Trafalgar - Badalona), l'any 1956, ple a vessar, passant pel Pont de Pallars. Veiem, també, una nena mirant cap a les vies del tren:
I ara, us ofereixo el mateix lloc 48 anys després, amb una imatge de GMaps. Impressiona veure el canvi:
- Attachments
-
- Pont_Pallars.jpg (73.97 KiB) Viewed 15256 times
Salvem l'Estació de França!
Re: Imatges per a la història
El bueno de Dewi Williams, en paz descanse, hizo muchas fotos en color de tranvías, trolebuses y trenes de Barcelona en un viaje de 1956, se pueden ver aquí:
http://dewi.ca/trains/barcelon/index.html
Tiene tres fotos en color del Tramvia Blau, que hasta donde sé son las imágenes a color real más antiguas que tenemos del mismo.
http://dewi.ca/trains/barcelon/index.html
Tiene tres fotos en color del Tramvia Blau, que hasta donde sé son las imágenes a color real más antiguas que tenemos del mismo.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Imatges per a la història
No hi ha informació d'aquesta foto, però diria que es tracta del dia en què es va inaugurar el ja enderrocat baixador de Taradell - Mont-rodon, cap als anys 60 del segle passat.
Foto enllaçada des del grup de Facebook "Història de Taradell en imatges".
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a