Page 36 of 38
Re: Propers talls del metro
Posted: Thursday 17/02/2022 14:23
by metring
Sessió informativa el 23 de febrer sobre les obres de la línia L5 de metro
15/02/2022 - 13:31 h
Els treballs s’executaran durant Setmana Santa i, a l’estiu, del 9 de juliol al 10 de setembre
L’Espai Jove les Basses allotjarà el dimecres 23 de febrer, a partir de les 18 h, una sessió informativa oberta a la ciutadania per explicar les obres que es faran a la línia 5 de metro. Els treballs s’executaran en dues tandes: la primera tindrà lloc del 9 al 18 d’abril, coincidint amb Setmana Santa. I la segona, en període estival, del 9 de juliol al 10 de setembre.
La sessió és semipresencial. En aquest sentit, podeu:
Assistir-hi presencialment demanant-ho per correu electrònic a
comunicacionoubarris@bcn.cat (fins a 24 h abans)
Connectar-vos per videoconferència demanant-ho per correu electrònic a
comunicacionoubarris@bcn.cat (fins a 24 h abans)
Acabar amb les vibracions i les incidències
Les obres permetran renovaran un total de tres quilòmetres de via de la línia 5 de metro, el que permetrà reduir el nombre d’incidències, solucionar el problema de les vibracions que afecten diversos edificis pròxims al traçat, fer el trajecte més confortable i millorar les freqüències properament. A més, durant l’obra, es podrà extreure el material que conté amiant identificat a l’estació de Maragall.
Per minimitzar l’impacte en les persones usuàries, els talls s’efectuaran en uns períodes en què la meitat dels dies són laborables i la meitat festius, i es reforçaran les altres línies de la xarxa de metro. També es reforçaran les línies de bus H8 (Diagonal / La Sagrera) i D50 (Virrei Amat / Verdaguer), que tenen un recorregut complementari al dels trams afectats. A més, hi haurà un servei de llançadora amb 30 autobusos articulats durant el tall de Setmana Santa i entre 19 i 22 autobusos durant el tall de l’estiu.
Re: Propers talls del metro
Posted: Thursday 17/02/2022 21:01
by Ecomobisostrans
Entre les imatges que heu penjat a twitter hi ha la del
recorregut de la llançadora direcció Vilapicina, no tindreu també l'altre sentit? Més que res perquè es el difícil, a Maragall o bé para ben lluny, quasi a Virrei Amat, com va fer fa uns anys, o sino haurà de girar pel C/Olesa per anar a Sagrera, el que incrementaria 3 o 4 minuts el recorregut.
Re: Propers talls del metro
Posted: Thursday 17/02/2022 23:18
by metring
Ecomobisostrans wrote: ↑Thursday 17/02/2022 21:01
Entre les imatges que heu penjat a twitter hi ha la del
recorregut de la llançadora direcció Vilapicina, no tindreu també l'altre sentit? Més que res perquè es el difícil, a Maragall o bé para ben lluny, quasi a Virrei Amat, com va fer fa uns anys, o sino haurà de girar pel C/Olesa per anar a Sagrera, el que incrementaria 3 o 4 minuts el recorregut.
Si no m'equivoco només hi havien aquestes imatges, però a l'enllaç de la retransmissió
https://youtu.be/hBja-aPsFEM es poden consultar els Powerpoints, a la darrera part del consell de barri de Gràcia.
Re: Propers talls del metro
Posted: Friday 18/02/2022 12:12
by Ecomobisostrans
Quin despropòsit de recorregut! Últimament TMB no n'encerta ni una:
https://www.facebook.com/FerranVeganSpi ... 2411726992
No podia haver seguit recte per Pg.Maragall i girar a l'esquerra per Olesa enlloc de tanta volta?
Re: Propers talls del metro
Posted: Sunday 27/02/2022 19:06
by Ecomobisostrans
Des del divendres 11 de març, a les 22 hores fins al final del servei del diumenge 13 de març, el tram de la L5 entre Cornellà Centre i Can Boixeres quedarà sense servei per obres a la via.
La línia funcionarà amb normalitat de Can Boixeres a Vall d’Hebron.
https://www.tmb.cat/fr/-/avis-2022-tall ... -barcelona
Re: Propers talls del metro
Posted: Saturday 26/03/2022 18:24
by França451
Hola,
Aunque no he encontrado nada al respecto en la info del próximo corte, y tras barajar si plantear este tema en el expediente SF o aqui, creo que es más probable que sea por esto.
El otro día, al ir con la L5, saliendo de SF en dirección Sant Pau, Justo al comenzar la curva, se abría un enorme hueco, con vistas al aire libre incluidas, como si dijéramos, "yendo a buscar la estación de la L2". Había cosas allí almacenadas, pero vi solo un momento y no pude ver más. Los andenes de Gaudí estaban, y están llenos de sacos con piedras.
Supongo que ambas cosas están relacionadas. Alguien sabe el motivo de ese "nuevo túnel"? Quieren hacer una conexión para pasar material de L5 a L2? Alguien sabe que es eso exactamente?
Re: Propers talls del metro
Posted: Saturday 26/03/2022 21:22
by Miquel
França451 wrote: ↑Saturday 26/03/2022 18:24
Hola,
Aunque no he encontrado nada al respecto en la info del próximo corte, y tras barajar si plantear este tema en el expediente SF o aqui, creo que es más probable que sea por esto.
El otro día, al ir con la L5, saliendo de SF en dirección Sant Pau, Justo al comenzar la curva, se abría un enorme hueco, con vistas al aire libre incluidas, como si dijéramos, "yendo a buscar la estación de la L2". Había cosas allí almacenadas, pero vi solo un momento y no pude ver más. Los andenes de Gaudí estaban, y están llenos de sacos con piedras.
Supongo que ambas cosas están relacionadas. Alguien sabe el motivo de ese "nuevo túnel"? Quieren hacer una conexión para pasar material de L5 a L2? Alguien sabe que es eso exactamente?
La resposta del "nuevo túnel" la tens en aquest fil:
https://transport.cat/viewtopic.php?f=23&t=14397
La resposta al veure l'aire lliure la tens aquí:
TMB wrote:Tanmateix, s’aprofitarà per obrir un pou per a l’entrada i sortida de material a Sagrada Família i retirar els materials amb contingut d'amiant a Maragall.
(
https://noticies.tmb.cat/sala-de-premsa ... 5-de-metro)
Re: Propers talls del metro
Posted: Thursday 31/03/2022 14:33
by davida
Quin poc servei em fara el bus substitutori de L5.
La boca de metro mes propera a casa meva es Virrei Amat Felip II. Gracies a TMB tinc que caminar 150m en direccion contraria fins la parada 651 Merca de la Merce pero on pasa el V27. El bus donara un volta pels quinzi fins Ronda Guinardo - Segle XX. Per tardar calculo 5-10 fins a la parada del V27 1047 a Felip II Ramon Albo
Pero TMB no fa parar el bus substituri a aquesta parada
malgrat esta a 300m de la meva boca de Felip II Virrei Amat !!!
Tinc que perdre 10min perque al senyors de TMB no els hi dona la gana de fer parar.
Re: Propers talls del metro
Posted: Saturday 02/04/2022 15:27
by França451
davida wrote: ↑Thursday 31/03/2022 14:33
Quin poc servei em fara el bus substitutori de L5.
La boca de metro mes propera a casa meva es Virrei Amat Felip II. Gracies a TMB tinc que caminar 150m en direccion contraria fins la parada 651 Merca de la Merce pero on pasa el V27. El bus donara un volta pels quinzi fins Ronda Guinardo - Segle XX. Per tardar calculo 5-10 fins a la parada del V27 1047 a Felip II Ramon Albo
Pero TMB no fa parar el bus substituri a aquesta parada
malgrat esta a 300m de la meva boca de Felip II Virrei Amat !!!
Tinc que perdre 10min perque al senyors de TMB no els hi dona la gana de fer parar.
Olvidaros todos de esa bazofia. Para empezar, hay que cruzar el Passeig de ràcia para ir a buscar la parada de origen, con lo que te tienes que patear toda la estación de Diagonal con sus pasillos y trasbordos. Para eso, resulta que encima de la parada de origen a 50 metros escasos, está la parada de Diagonal-Pau Claris, donde se puede coger H8, 33, 34 y 6. En tu caso el 34, aunque te da un voltio del copón, también te vale, y si no, H8 hasta Indústria-Independéncia y trasbordas al D50 o 47.
De todos modos, tengo una opción mejor para ti que a lo mejor no se te había ocurrido. Puesto que la L5 sólo llega hasta Diagonal y para coger cualquier bus te tienes que patear el trasbordo a la L3, aprovéchala y súbete hasta Lesseps. Allí puedes coger el H6, que en 15 minutos escasos, te deja en Virrei Amat (Ramón Albó). Si te tarda mucho, tienes la opción del D40, que no es tan rápido, pero también te lleva directo. Yo ayer probé esa opción hasta Fabra i Puig y la verdad es que no está tan mal, dentro de lo que es la red de "autobuses lentos".
En los próximos días iré probando diferentes combinaciones para ver cómo son las alternativas en bus normal. El Bus"Metro" no sirve ni para la mercería ni para la ferretería, cuanto menos nos va a servir a nosotros.
Re: Propers talls del metro
Posted: Saturday 02/04/2022 17:48
by davida
El bus 47 es el que fa el recorregut mes similar al tall de la L5 i no surt a cap del planols. I si el D50. No entenc el motiu d'aquest distincio. El 47 normalment te una frecuencia un pel millor la D50.
I dels Quinze a Hospital de Sant Pau el 47 o el D50 retallara 10min al bus substitutori tirant recte pel Passeig Maragall enlloc de la volta per Verge de Montserrat Ramon Albo i la Sagrera.
Uns que no saben què porten entre mans
Posted: Saturday 02/04/2022 18:37
by Guigui
Tot i que està mancada de tota lògica, una possible explicació seria que el 47 no forma part de la Noxarbús, i el D50 sí. No seria la primera vegada que al departament de comunicació de TMB se li escapa una pífia com aquesta.
Re: Propers talls del metro
Posted: Monday 04/04/2022 12:14
by davida
Ja em veig la linea 47 que va directa colapsada i sense reforços i el substitutori mig buit perque la gente no vol perdre el temps amb voltes absurdes. Tot perque les cabezas pensantes de TMB no pensen.
Re: Propers talls del metro
Posted: Monday 04/04/2022 23:50
by oscar440
davida wrote: ↑Monday 04/04/2022 12:14
Ja em veig la linea 47 que va directa colapsada i sense reforços i el substitutori mig buit perque la gente no vol perdre el temps amb voltes absurdes. Tot perque les cabezas pensantes de TMB no pensen.
Però el 47 i d´altres, són de pagament, i el substitutori serà gratis, no?
Re: Propers talls del metro
Posted: Tuesday 05/04/2022 11:13
by Ecomobisostrans
^^ El més probable és que sigui gratis (tot i que algun cop quan es tan llarg l'han fet integrat), però això només serà útil a qui agafi només el bus, vagi amb un títol de viatges limitats, i, segons el trajecte, prefereixi gastar força més temps per estalviar-se la validació.
Re: Propers talls del metro
Posted: Tuesday 05/04/2022 12:42
by Renfe445
Aquest sempre és el detall que sempre s’oblida, el bus substitutori sempre ha sigut gratuït. Sort que és una cortesia per compensar les molèsties.
Qüestió de ganes i saber aprofitar els recursos
Posted: Tuesday 05/04/2022 14:30
by Guigui
Com si costés tant programar les validadores perquè no descomptin viatge fent el trajecte L5-47-L5.
Re: Propers talls del metro
Posted: Tuesday 21/06/2022 7:55
by davida
Com setmana santa el bus substitori no em serveix. De la boca de Virrei Amat Felip II per anar al centre tinc que fer 200m en direccion contraria fins la Parada de Fabra i Puig de davant el Mercat.
Quan el bus substitori pasa a 320m per la parada Felip II Ramon Albo pero no para. La diferencia es que el bus tarda 5-10 min (una volta pels Quinze, Verge Montserrat, Ramon Albo) per fer un trajecte que jo fare en 1min adicional.
Agafar tot l'estiu en Metro a Fabra i Puig , Renfe o bicicleta.
Re: Propers talls del metro
Posted: Tuesday 21/06/2022 15:08
by adriaesc
Personalment, trobo lògic que no es faci parar l'autobús a totes les parades a prop de totes les boques del metro. No hem d'oblidar que és un servei substitutori de metro, no una línia d'autobús convencional. Només entendria que s'aturés a les dues boques en el cas de l'estació "El Coll|La Teixonera", on hi ha una gran distància entre ambdues sortides i un gran desnivell.
Re: Propers talls del metro
Posted: Tuesday 21/06/2022 15:34
by Miquel
adriaesc wrote: ↑Tuesday 21/06/2022 15:08
Personalment, trobo lògic que no es faci parar l'autobús a totes les parades a prop de totes les boques del metro. No hem d'oblidar que és un servei substitutori de metro, no una línia d'autobús convencional. Només entendria que s'aturés a les dues boques en el cas de l'estació "El Coll|La Teixonera", on hi ha una gran distància entre ambdues sortides i un gran desnivell.
I tot i així, mai passarà, ja que el bus especial ha d'anar per l'eix de la Teixonera (Santa Rosalia - Dante / Arenys - Llobregós) pel que no arribaria mai al Coll. Aquests haurien de baixar fins a El Carmel o utilitzar la 87 de bus per apropar-se al servei especial.
En tot cas, realment el recorregut del bus especial entre Sagrera i Virrei Amat és força estrambòtic es miri per on es miri (sobretot sentit descendent).
Obres a la L3
Posted: Tuesday 28/06/2022 10:32
by metring