Page 358 of 411

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Tuesday 05/05/2015 13:34
by metring
Relacionat amb aquesta incidència:

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... s-r3-r4.do

Territori i Sostenibilitat obre un expedient a Renfe per la gestió d'una incidència que ha afectat avui les línies R3 i R4

El Departament examinarà el procediment que ha aplicat l’operador ferroviari en la informació als usuaris i en la prestació dels serveis alternatius a causa de l’avaria d’un tren a la Sagrera-Meridiana


El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha ordenat aquest matí l’obertura d’un expedient a la companyia Renfe per la gestió d’una incidència ferroviària que al voltant de les 8 del matí ha afectat la circulació de trens per les línies R3 i R4. L’avaria d’un tren a la Sagrera-Meridiana ha provocat retards superiors als 30 minuts i desviaments puntuals d’alguns trens que circulaven en sentit Barcelona.

L’objectiu de l’expedient és examinar el procediment que ha aplicat Renfe en la gestió de tota la incidència, des de la informació que s’ha facilitat als usuaris fins a la prestació dels serveis alternatius. En l’expedient també es demana a Renfe les causes per les quals s’han fet transbordaments de viatgers cap a altres trens i quines mesures s’han pres per fer-los amb totes les garanties de seguretat.

Una vegada recollida tota la informació, en cas de detectar-se algun incompliment del contracte de serveis per part de Renfe, el Departament de Territori i Sostenibilitat donarà continuïtat al procés amb la incoació de la corresponent sanció.

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Tuesday 05/05/2015 22:45
by Miquel
oriolp13 wrote: Per mostra, dos imatges (ha sigut un miracle que veient creuar la gent així no hi hagi hagut cap desgràcia):
I si hagués arribat a passar, segur que la culpa no la tindràn tots aquests que s'estàn passant per l'Arc de Triomf la norma bàsica de no creuar les vies fora dels passos habilitats.
metring wrote:Relacionat amb aquesta incidència:

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha ordenat aquest matí l’obertura d’un expedient a la companyia Renfe per la gestió d’una incidència ferroviària que al voltant de les 8 del matí ha afectat la circulació de trens per les línies R3 i R4. L’avaria d’un tren a la Sagrera-Meridiana ha provocat retards superiors als 30 minuts i desviaments puntuals d’alguns trens que circulaven en sentit Barcelona.

L’objectiu de l’expedient és examinar el procediment que ha aplicat Renfe en la gestió de tota la incidència, des de la informació que s’ha facilitat als usuaris fins a la prestació dels serveis alternatius. En l’expedient també es demana a Renfe les causes per les quals s’han fet transbordaments de viatgers cap a altres trens i quines mesures s’han pres per fer-los amb totes les garanties de seguretat.

Una vegada recollida tota la informació, en cas de detectar-se algun incompliment del contracte de serveis per part de Renfe, el Departament de Territori i Sostenibilitat donarà continuïtat al procés amb la incoació de la corresponent sanció.
I per què Renfe? No ha estat decisió d'Adif de desviar certes circulacions per una altre banda? No és Adif la que ha d'avisar i donar la informació pertinent als usuaris que usen les seves infraestructures? No és Adif la que mana per decidir quins serveis alternatius es realitzen per les seves vies? No es Adif la que diu X tren finalitza aquí i aquest continuarà? No són els usuaris, que de manera totalment voluntària i conscient decideixen travessar fora dels llocs habilitats saltant-se les normes flagrantment?

A Renfe sols se li ha avariat un tren en hora punta. Com es nota que cal votar als pares d'aquí no gaire :emprenyat

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Tuesday 05/05/2015 23:33
by fgc113
Uff!! :o Quina sort que no haja passat cap tren (i molt més sense parada). La desgràcia haguera pogut ser molt gran, això sí, la culpa després de Renfe/Adif i no pas d'aquests insensats.

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Tuesday 05/05/2015 23:58
by bigcoaster
fgc113 wrote:Uff!! :o Quina sort que no haja passat cap tren (i molt més sense parada). La desgràcia haguera pogut ser molt gran, això sí, la culpa després de Renfe/Adif i no pas d'aquests insensats.
La culpa és de Renfe i Adif, el problema -com sempre- ha estat gestionat d'una pèssima manera i això porta al "Caos a Rodalies". La gent creua malament, si, però si el tren s'hagués aturat just a l'altre costat de l'andana on ha acabat el servei l'altre tren ningú hagués creuat la via. A més, és igual de perillós creuar la via pel lloc correcte que pel mig, el perill és el mateix però això ja és un altre tema. :blah
El problema és que les avaries es gestionen malament. Si enlloc de fer el que s'ha fet s'haguessin posat uns quants trens extres a Montcada recollint a tothom que baixava del la R4 i R3, solucionat. Ara bé, ara ens trobem amb el problema de que la capacitat de la infraestructura ho permeti, cosa que també és un altre problema que afecta greument el servei :martell2

En definitiva, la gent no té cap culpa de la -mala- gestió de Renfe i Adif cada vegada que una avaria té lloc en alguna de les seves línies. :nose

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Wednesday 06/05/2015 0:19
by MZA_1600
Donaré alguns detalls de l'incident d'aquest matí i que cadascú extregui les pròpies conclusions:

El tren 28116 procedent de Terrassa, amb destinació l'Hospitalet sufreix una averia en el sistema d'aire dels frens el qual el deixa inútil a l'estació de La Sagrera - Meridiana cap a les 8:13 del matí.

Radere d'aquest tren es troba el 25012 procedent de Manresa amb destinació Sant Vicenç de Calders. Aquest tren es suprimeix a Sant Andreu Arenal cap a les 8:20 del matí i surt a socórrer el tren avariat a La Sagrera.

El tercer tren radere d'aquests dos és el 25362 procedent de Ripoll, amb destinació l'Hospitalet de Llobregat que es troba aturat a Montcada - Bifurcació. Aquest tren es suprimeix allà mateix i surt a les 8:27 com a Especial cap a Sant Vicenç de Calders, via ramal de les aigües.

El quart tren en disputa podria haver estat el 28100, procedent de Manresa amb destinació Martorell. Aquest tren el podrien haver estacionat a la via 4 de Montcada Bifurca per sortir desviat pel ramal de les aigües i és quan s'ha donat la lamentable situació de la foto, doncs pot haver arribat el tren de ripoll, i la gent al no saber què fer, hagin pres per iniciativa pròpia transbordar al tren 28100. Si observem bé la foto es pot veure gent saltant d'un tren de la via 1, que seria el de Ripoll, a un tren de la via 3, que seria el de Martorell, totalment inconscients de que el tren de ripoll sortiria minuts després cap a Sant Vicenç de Calders i posant en perill les seves vides.

Després d'això s'han desviat 3 trens més fins que s'ha solucionat la incidència. L'actuació d'Adif ha estat prou correcte en desviar els trens pel ramal de les aigües, en comptes de suprimir trens. Només hi ha hagut tres supressions, el tren avariat, el tren que ha sortit a socorre'l i el tren procedent de ripoll que l'han fet continuar fins Sant Vicenç. Penso que La Generalitat ha reaccionat així al veure la foto de Montcada - Bifurca, d'un transbordament suposadament fet per iniciativa pròpia dels viatgers per vies no adequades, cal recordar que Montcada Bifurca disposa de passos inferiors. Per altra banda, caldria pensar si megafonia ha dit algun missatge al respecte, o si la decisió de suprimir el tren de ripoll ha estat improvisada o ja s'ha fet des d'un principi, la veritat es que no ho sé, no hi era allà.

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Wednesday 06/05/2015 16:30
by fgc113
bigcoaster wrote:
fgc113 wrote:Uff!! :o Quina sort que no haja passat cap tren (i molt més sense parada). La desgràcia haguera pogut ser molt gran, això sí, la culpa després de Renfe/Adif i no pas d'aquests insensats.
A més, és igual de perillós creuar la via pel lloc correcte que pel mig, el perill és el mateix però això ja és un altre tema. :blah
Vols dir que creuar per un pas subterrani és igual de perillós que fer-ho per un pas a nivell? Llavors, per a què es construeixen els passos subterranis?

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Wednesday 06/05/2015 16:36
by Don Ramón
fgc113 wrote:
bigcoaster wrote:
fgc113 wrote:Uff!! :o Quina sort que no haja passat cap tren (i molt més sense parada). La desgràcia haguera pogut ser molt gran, això sí, la culpa després de Renfe/Adif i no pas d'aquests insensats.
A més, és igual de perillós creuar la via pel lloc correcte que pel mig, el perill és el mateix però això ja és un altre tema. :blah
Vols dir que creuar per un pas subterrani és igual de perillós que fer-ho per un pas a nivell? Llavors, per a què es construeixen els passos subterranis?
Para no tener que esperar a que pase cada tren.
Pero creo que bigcoaster lo que quería decir es que cruzar la vía en el sitio indicado es igual de peligroso que hacerlo donde no esta indicado. Lo cual no es realmente preciso, salvo donde haya pasos a nivel debidamente señalizados y puedas vislumbrar claramete la señal de si se puede cruzar. En Montcada Bifurcació no hay pasos a nivel permitidos para los viajeros, por tanto tampoco hay señalización para cruzar las vías con seguridad.

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Wednesday 06/05/2015 18:44
by bigcoaster
Don Ramón wrote:
fgc113 wrote: Vols dir que creuar per un pas subterrani és igual de perillós que fer-ho per un pas a nivell? Llavors, per a què es construeixen els passos subterranis?
Para no tener que esperar a que pase cada tren.
Pero creo que bigcoaster lo que quería decir es que cruzar la vía en el sitio indicado es igual de peligroso que hacerlo donde no esta indicado. Lo cual no es realmente preciso, salvo donde haya pasos a nivel debidamente señalizados y puedas vislumbrar claramete la señal de si se puede cruzar. En Montcada Bifurcació no hay pasos a nivel permitidos para los viajeros, por tanto tampoco hay señalización para cruzar las vías con seguridad.
Així és Don Ramón, el que deia és que és igual de perillós creuar les vies per les planxes aquelles de goma (el lloc correcte i assenyalat) que pel mig de la via (pel balast). Evidentment, si hi ha pas subterrani s'ha d'anar per allí, però com s'ha vist, en situacions de "caos" la gent fa el que pot i el que vol per arribar a temps a la feina.

Per no citar l'altre missatge, moltes gràcies MZA_1600 per les aclaracions.
Al meu parer, deurien rebre alguna informació per megafonia, dubto que tota aquella gentada canviés de tren perquè creiessin que arribaria abans l'altre tren.

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Wednesday 06/05/2015 19:08
by Renfe445
bigcoaster wrote:Així és Don Ramón, el que deia és que és igual de perillós creuar les vies per les planxes aquelles de goma (el lloc correcte i assenyalat) que pel mig de la via (pel balast). Evidentment, si hi ha pas subterrani s'ha d'anar per allí, però com s'ha vist, en situacions de "caos" la gent fa el que pot i el que vol per arribar a temps a la feina.

Per no citar l'altre missatge, moltes gràcies MZA_1600 per les aclaracions.
Al meu parer, deurien rebre alguna informació per megafonia, dubto que tota aquella gentada canviés de tren perquè creiessin que arribaria abans l'altre tren.
Jo havia comprès que és igual de perillós travessar les vies pels passos de fusta que utilitza el servei que en qualsevol altre punt de l'estació.

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Wednesday 06/05/2015 23:33
by Miquel
bigcoaster wrote:
Don Ramón wrote:
fgc113 wrote: Vols dir que creuar per un pas subterrani és igual de perillós que fer-ho per un pas a nivell? Llavors, per a què es construeixen els passos subterranis?
Para no tener que esperar a que pase cada tren.
Pero creo que bigcoaster lo que quería decir es que cruzar la vía en el sitio indicado es igual de peligroso que hacerlo donde no esta indicado. Lo cual no es realmente preciso, salvo donde haya pasos a nivel debidamente señalizados y puedas vislumbrar claramete la señal de si se puede cruzar. En Montcada Bifurcació no hay pasos a nivel permitidos para los viajeros, por tanto tampoco hay señalización para cruzar las vías con seguridad.
Així és Don Ramón, el que deia és que és igual de perillós creuar les vies per les planxes aquelles de goma (el lloc correcte i assenyalat) que pel mig de la via (pel balast). Evidentment, si hi ha pas subterrani s'ha d'anar per allí, però com s'ha vist, en situacions de "caos" la gent fa el que pot i el que vol per arribar a temps a la feina.

Per no citar l'altre missatge, moltes gràcies MZA_1600 per les aclaracions.
Al meu parer, deurien rebre alguna informació per megafonia, dubto que tota aquella gentada canviés de tren perquè creiessin que arribaria abans l'altre tren.
Passar pel balast o pel lloc de goma, certament no evitarà que un tren et pugui atropellar. No obstant, hi ha diferències clares en que és més segur i endreçat passar pel pas habilitat i no a la babalà per on a la gent li dona la gana. Per començar passant pel balast pots ensopegar, caure i fer-te mal, cosa que pel pas habilitat no ha de passar. Si et fas mal a la cama i quedes aturat al mig de la via tens un greu problema. Ja el sol fet de saltar al balast pot fer que et facis molt de mal als turmells si caus malament. Amb el pas habilitat pots baixar i pujar sense problemes i amb el menor temps possible.

Si hi ha gent travessant el pas habilitat de manera endreçada (d'un en un, i amb els dos metres i mig de rigor entre persona) es pot evitar qualsevol tragèdia amb la senzilla i incomprensible norma de mirar a les dues bandes al travessar. Si no es fa així ja se sap que passa, sols cal remuntar-se al que va passar a Platja de Castelldefels fa uns estius. Pel maquinista serà més senzill mirar de frenar (o avisar a toc de xiulet) al passar pel pas habilitat que no veure quants es pot endur per davant quan tens a 100 o 200 persones travessant al llarg de tota la andana.

Ara bé, evidentment això no invalida els passos soterrats, que ha de ser la opció sensata en cas de disposar-ne.

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Saturday 09/05/2015 22:17
by albert28
Avui ha passat algo semblant a plaça catalunya, una doble 464 amb destinació Mataró s'ha quedat tirada. Estava portes tancades sense llum dins i pantògrafs abaixats. Passats 10 min sembla s'havia recuperat la circulació sentit Arc de Triomf

Assistència a un viatger

Posted: Wednesday 13/05/2015 12:13
by Guigui
De Rodalies de Catalunya:

Línia R4. Tren Manresa 09:49 - Sant Vicenç de Calders 12:33 efectua la seva sortida a les 12:05 amb 40 minuts de demora.

Un R3 amb més de mitja hora de retard

Posted: Sunday 17/05/2015 17:40
by Guigui
De Rodalies de Catalunya:

Línia R3. Tren L'Hospitalet 15:02 - La Tor de Querol 18:17 circula amb 35 minuts de demora.

La R3 s'hi abona

Posted: Monday 18/05/2015 17:45
by Guigui
De Rodalies de Catalunya:

Línia R3. Tren L'Hospitalet 15:41 - Ripoll 17:57 circula amb 30 minuts de demora.

Continua el desgavell

Posted: Tuesday 19/05/2015 13:00
by Guigui
De Rodalies de Catalunya:

Línia R3. Tren L'Hospitalet 9.43 - La Tor de Carol 13.05 circula amb 35 minuts de demora

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Tuesday 19/05/2015 16:49
by bigcoaster
Guigui wrote:17/05/2015

De Rodalies de Catalunya:

Línia R3. Tren L'Hospitalet 15:02 - La Tor de Querol 18:17 circula amb 35 minuts de demora.
Guigui wrote:18/05/2015

De Rodalies de Catalunya:

Línia R3. Tren L'Hospitalet 15:41 - Ripoll 17:57 circula amb 30 minuts de demora.
Guigui wrote:19/05/2015

De Rodalies de Catalunya:

Línia R3. Tren L'Hospitalet 9.43 - La Tor de Carol 13.05 circula amb 35 minuts de demora
No pot ser que una línia sufreixi aquest tipus de retards cada dia. No hi ha adjectius per descriure el funcionament (o tracte) d'aquesta línia.... :emprenyat

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Tuesday 19/05/2015 17:44
by UT440_132M
bigcoaster wrote:
Guigui wrote:17/05/2015

De Rodalies de Catalunya:

Línia R3. Tren L'Hospitalet 15:02 - La Tor de Querol 18:17 circula amb 35 minuts de demora.
Guigui wrote:18/05/2015

De Rodalies de Catalunya:

Línia R3. Tren L'Hospitalet 15:41 - Ripoll 17:57 circula amb 30 minuts de demora.
Guigui wrote:19/05/2015

De Rodalies de Catalunya:

Línia R3. Tren L'Hospitalet 9.43 - La Tor de Carol 13.05 circula amb 35 minuts de demora
No pot ser que una línia sufreixi aquest tipus de retards cada dia. No hi ha adjectius per descriure el funcionament (o tracte) d'aquesta línia.... :emprenyat
Això és degut a nombroses limitacions temporals a 30 km/h, a causa del mal estat de moltes trinxeres, a partir de Sant Quirze de Besora, fins gairebé Queixans. Els horaris no reflecteixen aquestes limitacions, i per això els retards cada dia de 10 minuts de mitjana.

Cada dia, una de grossa a la R3

Posted: Wednesday 20/05/2015 7:43
by Guigui
De Rodalies de Catalunya:

R3
20/05/2015 06:48h
Tren Puigcerdà 06:19 a l'Hospitalet 09:09, viatgers encaminats a següent circulació des de Puigcerdà a l'Hospitalet, a les 07:29, amb 72 minuts de demora

I ara, tall entre Sitges i Sant Vicenç

Posted: Wednesday 20/05/2015 11:08
by Guigui
De Rodalies de Catalunya:

Línia R2 sud. Circulació momentàniament interrompuda entre Sitges i Sant Vicenç de Calders per incidència que afecta a les instal·lacions.

Incidencia a Clot-Aragó???

Posted: Wednesday 20/05/2015 13:02
by calisay
Del twitter de RENFE
hace 18 minutos
Renfe @Renfe
A petició de Mossos els trens de @rodalies no s'aturen a Clot-Aragó / A petición de Mossos los trenes no se realiza parada en Clot-Aragó