Page 37 of 62

Re: Anuncis per megafonia

Posted: Sunday 08/05/2011 23:43
by victorcasta
Javi M wrote:No sé a on enviar un missatge per avisar de l'error a l'hora de programar els anuncis.
Aquí.

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Wednesday 11/05/2011 12:47
by trensmat
Recoder exige a Fomento una inversión urgente de 1.900 millones en Rodalies

El ministerio ha suspendido una reunión con la Generalitat que debía celebrarse hoy en Madrid

El conseller de Territori, Lluís Recoder, ha reclamado hoy al Ministerio de Fomento que ejecute de manera urgente actuaciones en Rodalies que suponen 1.900 millones de euros de inversión, tras advertir que la paciencia de la Generalitat "tiene un límite" y que "no puede tolerar" más su "menosprecio".

Visiblemente indignado por la suspensión de una reunión con representantes de Fomento que debía celebrarse hoy en Madrid, Recoder ha exigido en rueda de prensa la aceleración de un número determinado de obras que frenarían, a su juicio, el goteo permanente de incidencias que sufren los usuarios de Renfe en Catalunya.

La "gravedad" de la situación de las infraestructuras ferroviarias de Catalunya justifican, para el conseller, esta propuesta de priorización de actuaciones ya previstas en el Plan de Cercanías pactado con el Gobierno para el período 2008-2015, del que la Generalitat denuncia que sólo se ha ejecutado un 3,3%.

El plan preveía una inversión total de 4.000 millones de euros, de los que 3.050 millones hacían referencia a la modernización de infraestructuras ya existentes (510 millones, de los que se han ejecutado 64,7) y nuevas líneas y duplicaciones (2.540, todos pendientes de ejecución).

Dado el bajo ritmo de ejecución y planificación, Territorio reclama ahora la inversión urgente a corto plazo de actuaciones como las obras de modernización, el acceso ferroviario a la nueva terminal del aeropuerto de El Prat, y el desdoblamiento de la línea Montcada-Vic, que supone ya por sí misma un tercio de los 1.900 millones exigidos

www.lavanguardia.com

Alguns matisos que La Vanguardia omet

Posted: Wednesday 11/05/2011 12:54
by Guigui
http://www.ara.cat/societat/Recoder-exi ... 52453.html

Recoder exigeix a Foment una inversió urgent de 1.900 milions a Rodalies

El conseller de Territori i Sostenibilitat presenta el pla de xoc per millorar la situació de la xarxa ferroviària. Segons Recoder, Foment no s'hi pot negar perquè "Rodalies fa aigües”

MARIA ORTEGA
Barcelona | Actualitzada el 11/05/2011 12:10


El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha presentat aquest matí un pla de xoc per millorar la xarxa de Rodalies, que preveu una inversió urgent de 1.900 milions d'euros. La partida estaria inclosa en el pla de Rodalies vigent fins al 2015, que preveu una inversió total de 4.000 milions. Amb l'única excepció de la remodelació de l'Hospitalet, que suposa una injecció extra de set milions i mig d'euros. Recoder ha explicat que el ministeri no s'hi pot negar perquè "Rodalies fa aigües”. El conseller de Territori i Sostenibilitat ha evidenciat el seu enuig perquè pel fet que el ministeri de Foment suspengués ahir la reunió prevista des del gener amb Ricard Font, director general de Transports i Mobilitat, per parlar sobre l'estat de la xarxa de Rodalies.

Segons els responsables del departament, el pla d'inversions previst “va molt tard” -denuncien que només s'ha executat el 3,3% del total–i el traspàs de Rodalies ha estat "espiritual, perquè tot és de l'Estat i tenim les mans lligades". Davant de la "precària situació que es viu a Rodalies", amb tres incidents els últims quatre dies, Recoder té clar que Foment no pot negar-se a aquesta inversió d'urgència, sobretot tenint en compte que ja s'han fet inversions com el tren d'alta velocitat entre Madrid i Extremadura, per exemple. Un dels punts que el conseller demana a Foment és crear una oficina de coordinació per fer seguiment de la inversió prevista al pla de Rodalies i poder presentar iniciatives des de Barcelona. Entre les actuacions d'urgència hi ha la modernització de la infraestructura existent, l'accés ferroviari a la nova terminal de l'aeroport del Prat (Baix Llobregat) i el desdoblament de la línia Montcada-Vic, que suposa ja per si mateixa un terç dels 1.900 milions exigits

Quant a la reunió prevista amb Foment, Font ha explicat que encara no hi ha nova data, però que totes les proposades se'n van més enllà del 22 de maig.

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Wednesday 11/05/2011 13:50
by trensmat
Blanco deniega más inversión a Catalunya para Rodalies

El ministro cree que el Govern no puede pedir más esfuerzos para la red cuando congela sus licitaciones

Barcelona / Madrid (EUROPA PRESS) El ministro de Fomento, José Blanco, ha considerado este miércoles que Catalunya no puede pedir más esfuerzo inversor al Estado en la red de Rodalies cuando la Generalitat, que es quien tiene transferida la red, lleva un año congelando todas sus licitaciones de obra pública. Blanco ha hecho estas declaraciones en el Congreso después de que el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, haya exigido más inversiones en la red de Rodalies avisando de que la paciencia de la Generalitat tiene un límite y de que podría acudir incluso a los tribunales.

La Generalitat ha reclamado la ejecución "urgente" de 1.900 millones de euros comprendidos en el Plan de Rodalies (2008-2015), lo que supone prácticamente la mitad de la inversión prevista por el Ministerio de Fomento en el plan y que suponía 4.000 millones de euros, de los que sólo se han invertido 306 millones.

"Es verdad que tenemos que actuar más y mejor en Rodalies, de acuerdo con los objetivos marcados, y esa es una ambición y un objetivo de la Generalitat y también del Gobierno de España", ha añadido Blanco, que ha explicado que el Gobierno tiene un plan de cercanías que quiere desarrollar y ejecutar con el Ejecutivo que preside Artur Mas. "Sabiendo las dificultades económicas que hay, seguro que estaremos de acuerdo en objetivos y en establecer prioridades", ha señalado.

Blanco ha hecho hincapié en las dificultades que impone un contexto económico "muy complicado" en el que la propia Generalitat ha paralizado durante este año toda la licitación de obra pública. "No pueden pedirnos a los demás que hagamos más esfuerzo cuando ellos han tenido que recortar para ajustarse al objetivo de cumplimiento de déficit", ha zanjado

www.lavanguardia.com

Manipulació amb el dèficit

Posted: Wednesday 11/05/2011 13:59
by Guigui
Amb tota aquesta història del dèficit, hi ha una manipulació que clama al cel. Segons els criteris de convergència amb l'euro, el dèficit públic no pot superar el 3%. L'estat reclama a la Generalitat que el baixi sota l'1,3%, mentre el d'Espanya es troba en el 9,2%, segons Eurostat.

Algun dia, això petarà.

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Wednesday 11/05/2011 21:43
by Mako448
He notat que estàn canviant els missatges de les estacions

Ara la veu de no creueu les vies torna a ser la d'un home,diguent "està prohibit creuar les vies".La veu del prohibit fumar segueix sent de la mateixa dona peró ara diu una altra cosa,exactament:"Està prohibit fumar als trens i a les estacions".

Re: Manipulació amb el dèficit

Posted: Thursday 12/05/2011 9:45
by PoLeTe124
Guigui wrote:Amb tota aquesta història del dèficit, hi ha una manipulació que clama al cel. Segons els criteris de convergència amb l'euro, el dèficit públic no pot superar el 3%. L'estat reclama a la Generalitat que el baixi sota l'1,3%, mentre el d'Espanya es troba en el 9,2%, segons Eurostat.

Algun dia, això petarà.
Si es que no han petat ja algunes coses.. :roll:

Què petarà

Posted: Thursday 12/05/2011 10:20
by Guigui
Em refereixo a coses força més grosses que la infraestructura ferroviària de Barcelona o Catalunya.

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Thursday 12/05/2011 15:47
by victorcasta
Aquest és el quadre d'inversions urgents a Rodalies que reclama la Generalitat al Ministeri de Foment.

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Friday 13/05/2011 12:31
by Mako448
victorcasta wrote:Aquest és el quadre d'inversions urgents a Rodalies que reclama la Generalitat al Ministeri de Foment.
No m'ho puc creure,citen els problemes de l'Hospitalet,per fi se n'àdonen dels problemes que causa aquesta estació sobretot en hores puntes per la constant entrada i sortida de trens a les vies mortes.

Tot i aixó pel que diu aquest df no se exactament aixó de reformar 4 vies,exactament qué faràn per eduir els retards?

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Friday 13/05/2011 13:19
by davida
Mako448 wrote:Tot i aixó pel que diu aquest df no se exactament aixó de reformar 4 vies,exactament qué faràn per eduir els retards?
Igual es algo tan senzil con aixo dibuix simplifcant. No segueix l'esquema de vies de l'Hospitalet. Es simplement per explicar-ho graficament

Code: Select all

---------------------------------------------------------
<-Cornella                                              /             -> Sants
---------------------------------------------------------
                                                    /
                       Estacio           ----------
                                                 /
                                        -------
Per aixo: 
---------------------------------------------------------------------------------- Sants->
<-Cornella                                                              /           Un tren que acaba a l'Hospitaler pot
                                                             -----------      /----esperar-se que pasi un tren Molins Sants
----------------------------------------------            /                  /      Sense que un tren a Sants Molins 
                                               \----------------------------      es vegi afectat
                                                         /       /                  Permetre  entrada/sortida simultania 
                       Estacio                ------------------/              en alguns casos de trens de 
                                                     /       /                        les vies amb topera
                                             -------------

Exemple

Posted: Friday 13/05/2011 14:50
by Guigui
A Pl. Catalunya FGC bé són capaços de gestionar l'entrada i sortida de quatre vies mortes amb cisallaments continus, amb una freqüència de 2 minuts per sentit. No hi entenc massa, però veient què són capaços de fer uns i altres, em fa l'efecte que els que diuen que no poden, en realitat no volen.

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Friday 13/05/2011 17:17
by victorcasta
Doncs es podria pensar en la zona de vies passants, a una configuració com la de l'estació de Terrassa, on les vies generals són les dels extrems i enmig situar les vies desviades, des d'on fer les sortides, ajudaria a alleugerir molt la situació.

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Friday 13/05/2011 22:51
by josep_serre
victorcasta wrote:Doncs es podria pensar en la zona de vies passants, a una configuració com la de l'estació de Terrassa, on les vies generals són les dels extrems i enmig situar les vies desviades, des d'on fer les sortides, ajudaria a alleugerir molt la situació.
El que es va preveure per aquesta estació farà ja uns 20 anys és construir un salt de moltó per accedir a les vies de topera.

Per cert en aquesta estació a les properes setmanes està previst instal·lar un nou escapament entre vies pel costat Cornellà, suposo que pel període de temps en què l'estació serà terminal a l'inversa que ara.

Re: Exemple

Posted: Friday 13/05/2011 23:47
by 470
Guigui wrote:A Pl. Catalunya FGC bé són capaços de gestionar l'entrada i sortida de quatre vies mortes amb cisallaments continus, amb una freqüència de 2 minuts per sentit. No hi entenc massa, però veient què són capaços de fer uns i altres, em fa l'efecte que els que diuen que no poden, en realitat no volen.
Si claro, que fácil lo arreglas todo, ponemos a los de FGC que saben mas que nadie y a los de Renfe/adif los ponemos de conserjes, total para lo que hacen.
Creo que las líneas de FGC no pasan por Sants, sus trenes suelen ser mas cortos y no comparten tráficos con Regionales y Grandes líneas, no obstante mirate los horarios y comprobaras que las frecuencias tampoco desmerecen tanto de FGC a mi modesto entender, y otra cosa si quieren operar cercanias espero que se esten sacando la licencia para operar en la red de adif cosa que de momento no tienen y que vayan juntando un buen dinero para comprar los trenes y quedarse con 1000 tios de Renfe que no creo que se vayan de muy buena gana.

I ...?

Posted: Saturday 14/05/2011 0:28
by Guigui
La velocidad y el tocino. Amb totes les teves diatribes, no m'has explicat què sap fer FGC en una estació de quatre vies i cisallaments cada dos minuts que Renfomentadif sigui incapaç de fer a l'Hospitalet, on els cisallaments són força menys freqüents. Que els trens són més llargs? S'adapten els cantons. Que si Sants? Perdó, però a Sants, precisament, no hi ha un sol cisallament.

Re: I ...?

Posted: Saturday 14/05/2011 0:52
by Pere
Guigui wrote:La velocidad y el tocino. Amb totes les teves diatribes, no m'has explicat què sap fer FGC en una estació de quatre vies i cisallaments cada dos minuts que Renfomentadif sigui incapaç de fer a l'Hospitalet, on els cisallaments són força menys freqüents. Que els trens són més llargs? S'adapten els cantons. Que si Sants? Perdó, però a Sants, precisament, no hi ha un sol cisallament.
A una xarxa com la del Vallès d'FGC és molt més fàcil assolir un índex de puntualitat que fregui el 100%, és una xarxa que engloba molts pocs quilòmetres i en conseqüència ha estat molt fàcil modernitzar-la i treure tots aquells factors que puguin fer agafar a qualsevol tren un minut de retard. Per tant, tenint en compte aquests aspectes, pots programar una malla al màxim d'ajustada possible, que és com està a determinades franjes horàries a Plaça Catalunya, i tens la certesa que en el 98% o més dels casos es complirà. També et puc garantir que a la que un sol tren arrossega quatre minuts de retard, aquest fet es desencadena en retards de fins a 10 minuts a tota la xarxa del vallès, ho visc molts dies com a usuari habitual de la línia.

A rodalies, tens moltíssims més factors que poden intervenir en el retard d'un tren, des de passos a nivells, la via única de la línia de Vic, que si algú tira de l'alarma, el trànsit compartit amb trens de mercaderies i Llarg recorregut, és molt més complex que gestionar la línia del Vallès d'FGC. En canvi, la malla de l'estació de l'Hospitalet està exactament igual o més ajustada que la de Plaça Catalunya d'FGC, i a la que UN sol tren arrossegui un mínim de CINC minuts de retard, adéu malla programada, adéu puntualitat. Ara per ara l'estat de la xarxa de rodalies impossibilita assolir una puntualitat tant elevada que permeti complir un sol dia (feiner) els horaris programats de les sortides de l'Hospitalet.
Crec que no és gaire difícil trobar-ne una explicació. Els caps de circulació del CTC de Barcelona no són tant ingenus com et creus.

Re: I ...?

Posted: Saturday 14/05/2011 9:47
by 470
Guigui wrote:La velocidad y el tocino. Amb totes les teves diatribes, no m'has explicat què sap fer FGC en una estació de quatre vies i cisallaments cada dos minuts que Renfomentadif sigui incapaç de fer a l'Hospitalet, on els cisallaments són força menys freqüents. Que els trens són més llargs? S'adapten els cantons. Que si Sants? Perdó, però a Sants, precisament, no hi ha un sol cisallament.
Perdona, pero el que confunde velocidad y tocino eres tu al comparar dos sistemas de transporte que a parte de ir sobre railes poco mas tienen en comun.Si crees que la longitud de los trenes, el tipo y su explotación no tiene nada que ver al programar una malla de transporte con seguridad y condiciones eres muy libre de hacerlo, cada uno se adapta la realidad a su manera, te vuelvo a invitar a que veas las frecuencias de paso entre Sants y l´Hospitalet de ll. de un dia laborable y para terminar creo que para ensalzar las virtudes de determinado servicio no hay que menospreciar al otro como tu haces todos los dias.

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Saturday 14/05/2011 10:15
by Mako448
A Pl.Catalunya FGC és més fácil gestionar les entrades i sortides de trens,nomès són 4 vies mortes i tant les andanes com els trens són més curt.I a vegades els trens a les vies mortes no hi estàn ni 30 segons,hi he vist personalment sobretot amb els L6/S55.

En canvi a Hospitalet Adif són moltes més vies,i a vegades en una mateixa via et pots trobar dos trens,(aixó a Pl.Catalunya FGC impossible que passi)ja que les andanes són molt llargues.A més hi ha dues vies passants,una apartada,i la resta són mortes que estàn totes a l'esquerra de les vies passants direccio sud.i els trens que finalitzen recorregut a L'Hospitalet no estàn els 30 segons que estàn els trens d'FGC que finalitzen a Pl.Catalunya.Per tant,les operacions d'entrada i sortida dels trens són més complexes que a Pl.Catalunya FGC,i per tant,més fácil que acumulin retards.A més a part de la sortida/entrada dels trens amb viatgers,hem de sumar-hi la de trens sense servei que n'hi ha o transllat dels trens que estàn a les vies sense andana costat mar o la via sense andana costat muntanya fins les vies mortes o l'apartada via 3,i aixó amb les freqüències de 3 minuts en hores puntes entre Sants i L'Hospitalet els retards d'entre 5 i 10 minuts són habituals.

I si la solució per Adif Hospitalet passa per que la via apartada sigui general direcció sud i la general direcció sud sigui aparatada(per estacionar trens que finalitzen recorregut)no crec pas que és solucioni gaire el problema,ja que seguiem amb les 8 vies mortes+altres vies que etàn totes al costat mar de les vies passants.

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Saturday 14/05/2011 19:06
by ferroviario_catalan
Mako448 wrote:A Pl.Catalunya FGC és més fácil gestionar les entrades i sortides de trens,nomès són 4 vies mortes i tant les andanes com els trens són més curt.I a vegades els trens a les vies mortes no hi estàn ni 30 segons,hi he vist personalment sobretot amb els L6/S55.

En canvi a Hospitalet Adif són moltes més vies,i a vegades en una mateixa via et pots trobar dos trens,(aixó a Pl.Catalunya FGC impossible que passi)ja que les andanes són molt llargues.A més hi ha dues vies passants,una apartada,i la resta són mortes que estàn totes a l'esquerra de les vies passants direccio sud.i els trens que finalitzen recorregut a L'Hospitalet no estàn els 30 segons que estàn els trens d'FGC que finalitzen a Pl.Catalunya.Per tant,les operacions d'entrada i sortida dels trens són més complexes que a Pl.Catalunya FGC,i per tant,més fácil que acumulin retards.A més a part de la sortida/entrada dels trens amb viatgers,hem de sumar-hi la de trens sense servei que n'hi ha o transllat dels trens que estàn a les vies sense andana costat mar o la via sense andana costat muntanya fins les vies mortes o l'apartada via 3,i aixó amb les freqüències de 3 minuts en hores puntes entre Sants i L'Hospitalet els retards d'entre 5 i 10 minuts són habituals.

I si la solució per Adif Hospitalet passa per que la via apartada sigui general direcció sud i la general direcció sud sigui aparatada(per estacionar trens que finalitzen recorregut)no crec pas que és solucioni gaire el problema,ja que seguiem amb les 8 vies mortes+altres vies que etàn totes al costat mar de les vies passants.
No estoy de acuerdo contigo.
Precísamente, tal y como planteas la situación, debería ser más facil gestionar la entrada/salida de trenes en Hospitalet, ya que recordemos que aunque hayan más vías, hay menos freqüencia que en Pl.Catalunya FGC, la cual cosa es más facil de gestionar, y más habiendo trenes pasantes como los de la R1/R4.
Siempre diré que falta una buena coordinación en esta estación, se puede solucionar este tema, pero tomando medidas, no dejándolo como siempre.