Re: Rodalies R8
Posted: Saturday 01/05/2021 10:07
Entre les 2 estacions de Santa Perpetua (la R3 i la R8) hi ha 5 minuts caminant, 10 potser per una persona gran.
Entre les 2 estacions de Santa Perpetua (la R3 i la R8) hi ha 5 minuts caminant, 10 potser per una persona gran.
No sé...victor273 wrote: ↑Thursday 22/04/2021 12:38 Jo crec, que més enllà d'aquests arguments que exposes et falta una visió de futur. Aquesta "R8 bis" que planteges no trobo que realment sigui una línia tan solapada com dius, hi ha moltes més estacions que es podrien beneficiar. Per exemple es podrien crear serveis Vic - UAB o La Garriga-Martorell. Pot ser et sembla una inversió massa gran a priori, però de cara a voler tenir una millor connexió i cohesió ferroviària del territori i que el tren guanyi quota al repart modal al Vallès pot ser molt important.
La corba d'entrada de la R8 a Mollet-Sant Fost des de Martorell, o la d'entrada a Castellbisbal des de Granollers, són menys tancades que el que hi hauria d'haver per connectar R3 i R8.
Que hi té a veure el Maresme amb la connexió entre els dos Vallès?437.001 wrote: ↑Sunday 02/05/2021 3:14
No sé...
...quants viatgers més creus que es generaria creant serveis com Vic-Cerdanyola Universitat o La Garriga-Martorell, respecte a perllongar la R1 fins a Cerdanyola-Universitat, recuperant serveis entre Sant Cugat/Rubí i Barcelona via Montcada i creant Rodalies entre Sant Cugat/Rubí i Barcelona via Molins, i a sobre, perllongats al Maresme?
Creus que fer Vic-Cerdanyola Universitat o La Garriga-Martorell tindria més passatgers que fer l'intercanviador d'Hospital General?
Has de tenir en compte que aquesta és una actuació que d'entrada no va lligada a desviar la R3. Abans de decidir el traçat a Santa Perpètua segurament ja seran en marxa les obres per duplicar la via entre Parets i la Garriga que permetrà guanyar molts minuts i un tren més els dies feiners (respecte el total anterior a la pandèmia) i el desdoblament del tram semisoterrat de Vic.437.001 wrote: ↑Sunday 02/05/2021 3:14 La corba d'entrada de la R8 a Mollet-Sant Fost des de Martorell, o la d'entrada a Castellbisbal des de Granollers, són menys tancades que el que hi hauria d'haver per connectar R3 i R8.
Els passatgers de la R3, que no es queixàven del temps de trajecte i dels retards?
Llavors, si a sobre dels retards, els hi augmentem el temps de trajecte, què fem?
Aviam, tot el que impliqui millorar la connectivitat entre línies, si no necessari, sí crec que seria benvingut
Ja sé que al moment actual seria impensable. Parlem d'una futura R3 desdoblada437.001 wrote: ↑Wednesday 21/04/2021 18:16Una de les grans queixes dels passatgers de la R3, a més dels retards, és el temps de trajecte entre Vic (i més al nord) i Barcelona.
Que per descomptat, són la gran majoria de passatgers.
I la R3 actual té un traçat relativament més rectilini, permet velocitats més elevades que no fent la volta per l'estació de la R8.
El problema de fer això de la variant de Santa Perpètua, és que tindriem:
a) per una banda, una "R8bis", que per tant hauria d'alternar-se amb la R8 actual. Què tindriem llavors? Menys transbordaments a Granollers-Centre, Mollet-Sant Fost o Montmeló. Convé recordar que R2 nord+R11 són moltíssims més passatgers que la R3.
No crec que als passatgers els costi gaire acostumar-se...
Mercaderies per la línia de Vic, no sé si circula el "cerealero" o si ja l'han tret. Però parlem principalment de passatgers
Si que es pot fer enllaç a Montcada o Torre Baró, però de l'altra forma escurçarien el viatge un mínim de 20 minuts. Per tant, seria una forma d'atreure viatgers del vehicle privat437.001 wrote: ↑Wednesday 21/04/2021 18:16d) sí que és cert que s'enllaçaria R3 amb R8, però si d'anar a la UAB es tracta, això ja es pot fer a Montcada-Bifurcació o Torre Baró amb la R7, Cert, per a trajectes com Vic-Sant Cugat seria relativament més complicat, però... un altre cop, quants passatgers farien això? I sobretot, tenint les dues estacions de Santa Perpètua, és realment tant incòmode fer el transbordament a peu entre les dues?
Més car és l'ave i mira tú...437.001 wrote: ↑Wednesday 21/04/2021 18:16e) la inversió a realitzar seria cara. És cert que la R3 a la zona de Santa Perpètua i La Llagosta no ès gaire fàcil de desdoblar perquè al nimbysme veïnal/polític, s'hi suma un traçat amb poc espai i sobretot dos passos a nivell complicats d'eliminar. Però no tinc clar que la solució de desviar-ho tot cap a la nova estació de la R8 sigui la més adient o la més econòmica.
Crec que hi han altres prioritats abans que l'estació d'Hospital General, però vaja... Per a gustos, els colors437.001 wrote: ↑Wednesday 21/04/2021 18:16Per altra banda, un cop acabin la nova estació de Santa Perpètua i es vagi veient l'evolució de passatgers, la següent etapa hauria de ser una nova estació a Hospital General, que enllacés amb la línia de Terrassa de FGC, tot i mantenint l'actual estació de Rubí, que tot i trobar-se molt propera, dóna servei a una zona diferent (extrem sud de Rubí) que Hospital General (que es troba a Mira-sol, o sigui a Sant Cugat).
Totalment d'acordvictor273 wrote: ↑Thursday 22/04/2021 12:38Jo crec, que més enllà d'aquests arguments que exposes et falta una visió de futur. Aquesta "R8 bis" que planteges no trobo que realment sigui una línia tan solapada com dius, hi ha moltes més estacions que es podrien beneficiar. Per exemple es podrien crear serveis Vic - UAB o La Garriga-Martorell. Pot ser et sembla una inversió massa gran a priori, però de cara a voler tenir una millor connexió i cohesió ferroviària del territori i que el tren guanyi quota al repart modal al Vallès pot ser molt important.
Dic això, deixant de banda que desviar tots els trens de la R3 per allà és negatiu pel temps de viatge de la línia cap a Barcelona. Però el problema és que hi ha un altre problema als que esmentes a la Florida i és que a les cases que són a tocar de la via els han aparegut esquerdes, per tant, prevsiblement, l'Ajuntament farà els possibles per treure el tren d'allà.
L'única solució seria situar la via en un viaducte però no voldran fer tanta inversió (ramal + viaducte).
En aquest enllaç podeu veure, a partir del minut 26, la visió de Pere Macias sobre aquest tema.
Unos 750 m. según Google Maps. El día que en el trayecto te caiga encima la del pulpo, entenderás cuál es el problema
Estic d'acord amb gairebé tot. Les connexions actuals entre la R8 i la R3 disten molt de ser competitives pels passatgers venint de qualsevol lloc que no sigui Barcelona (bàsicament tots els passatgers de la R3 que voldrien fer transbord a la R8).victor273 wrote: ↑Sunday 02/05/2021 12:33 Que hi té a veure el Maresme amb la connexió entre els dos Vallès?
La qüestió no és generar usuaris, sinó captar-los del vehicle privat. Actualment es produeix un nombre de viatges molt elevat amb vehicle particular entre ambdós Vallesos cada dia mentre que el transport públic és testimonial per falta de serveis directes i comptetitius.
Anar a Montcada no és una opció viable. No és competitiva. Ja existeix i té un ús molt baix degut a la molt difícil combinació de la R3 amb la R4 i la R7. Trajectes que en cotxe són de 30 minuts, en tren per Montcada són d'1 hora. I per acabar d'adobar-ho és un tema econòmic. Anar a Montcada, amb el sistema tarifari actual, suposa passar per la zona 1 i pagar més zones. Si fas servir un abonament il·limitat l'has de començar a la zona 1 obligatòriament.
A més de tot això, jo afegiria el fet de perllongar la R8 fins a Vilafranca del Penedès per una banda i fins a Sant Celoni per l'altra. No sé si inclús es podria fer trens cada hora entre Vilafranca i Sant Celoni i cada 30 minuts entre Martorell i Granollers-Centre. Així milloraries la freqüència de pas al centre de la línia actual i alhora la perllongues pels extrems.437.001 wrote: ↑Monday 10/05/2021 18:12
a) més trens per hora.
No és cap misteri que es guanyarien més passatgers si hi hagués més trens per hora...
Un Rodalies cada 30 minuts entre Martorell i Granollers seria una cosa força més atractiva que el què hi ha ara, que no és que estigui malament del tot, però els intervals tant llargs tiren la gent cap a la carretera.
f) intercanviador R8/FGC a Hospital General (mantenint l'actual estació de Rubí)
Important per a enllaçar el corredor de la R8 amb el centre de Rubí, Les Fonts, Terrassa, Sant Cugat (totes les estacions excepte Volpelleres i Sant Joan)... i en menor mesura, Sarrià-Sant Gervasi (de Les Planes per avall).
També per a trajectes com Terrassa-Vilafranca, que ara no tenen alternativa a la carretera.
D'entre els tres intercanviadors proposats (Volpelleres, Barberà/Baricentro, i Hospìtal General), el d'Hospital General em sembla el més necessari dels tres, perquè és el que més millores produeix d'una tacada.
Escullo l'opció de mantenir l'actual estació de Rubí, perquè Rubí-Rodalies dóna servei a una zona diferent que l'estació de Rubí de FGC, perquè Rubí-Rodalies també dóna servei a una zona diferent que Hospital General tot i ser molt properes (Hospital General està a Sant Cugat, i Rubí està a... Rubí), i sobretot, perquè l'estació de Rubí-Rodalies té el pàrquing dissuassori més gran de tot Rodalies i a més es troba al costat d'un accés a l'AP-7/B-30, cosa que la fa ben interessant.
A més, a Rubí s'hi poden fer rebotar trens, si convé.
g) millora de les agulles a Cerdanyola-Universitat per tal de permetre accessibilitat a totes les vies des del costat Sant Cugat.
Això sembla una tonteria, però si es decidís convertir Cerdanyola-Universitat en terminal de serveis de Rodalies provinents de Barcelona via Molins, de no fer aquesta millora, podria arribar a haver-hi un problema de capacitat a l'estació, especialment en cas d'incidència.
En qualsevol cas, no empitjora res, i és prou barat de fer.
k) nova estació a Montornès del Vallès.
Dubtava entre això i l'intercanviador de Barberà/Baricentro, però això és més barat de fer (per tant, amb més possibilitats de fer-se), dóna servei a part d'un municipi que no té Rodalies directament (el nord de Montornès, que cau lluny de l'estació de Montmeló), i a més a diversos polígons industrials (que solen estar bastant mal connectats amb Rodalies i/o FGC).
m) que es perllongui la R1 des de Molins de Rei fins a Rubí, Cerdanyola-Universitat, o Sant Andreu Arenal.
Això, mentre no surti algú amb altres plans encara més efectius, em sembla una de les millores més necessàries a Rodalies.
Solucionaria diverses coses d'una tacada:
1) recuperaria el servei directe entre d'una banda Barcelona (Sant Andreu Arenal, Torre Baró), Montcada i Cerdanyola, i de l'altra Sant Cugat i Rubí.
2) crearia un nou servei directe entre d'una banda Barcelona (Badalona, Sant Adrià, Sagrera, Clot, Arc de Triomf, Plaça Catalunya, Sants, L'Hospitalet, Cornellà), Sant Joan Despí, Sant Feliu de Llobregat, i Molins de Rei, i de l'altra El Papiol, Rubí, Sant Cugat, i Cerdanyola-Universitat.
3) permetria trajectes com Molins de Rei-Cerdanyola evitant Barcelona i la saturació de passatgers.
4) crearia un nou itinerari amb el Maresme i la riba dreta del Baix Llobregat (de L'Hospitalet fins al Papiol) des de Sant Cugat, Rubí, i Cerdanyola-Universitat, sense transbordament.
5) milloraria intervals de pas a Sant Cugat, Rubí, i Cerdanyola-Universitat (que seria encara més millora si a banda es millorés l'interval de pas a la R8).
6) no significaria cap empitjorament del pas a nivell de Sant Feliu, ja que es tractaria de perllongar trens R1 ja existents.
7) si requerís nous trens (que podria ser que no però no ho tinc clar), no en serien gaires, i potser només s'hauria de retocar la malla horària del túnel de Plaça Catalunya.
8) generaria més passatgers que l'actual R7.
9) ajudaria a descarregar un pelet la R4 entre El Papiol i Barcelona, i entre Cerdanyola i Barcelona.
10 ) ajudaria a descarregar FGC Vallès entre Barcelona i Rubí.
Això, jo ho deixaria per a una fase posterior. Ara, els que manen decidiran...Funikram wrote: ↑Monday 10/05/2021 21:11 A més de tot això, jo afegiria el fet de perllongar la R8 fins a Vilafranca del Penedès per una banda i fins a Sant Celoni per l'altra. No sé si inclús es podria fer trens cada hora entre Vilafranca i Sant Celoni i cada 30 minuts entre Martorell i Granollers-Centre. Així milloraries la freqüència de pas al centre de la línia actual i alhora la perllongues pels extrems.
Al costat Granollers i Sant Celoni ho desconec, però a la banda de Vilafranca són bastants els passatgers que fan transbordament de la R4 a la R8 a Martorell, sobretot en hora punta (majoritàriament estudiants de la UAB).
Més que res, resoldre problemes d'operativitat de la xarxa.
Jo diria que les dues coses són importants.victor273 wrote: ↑Sunday 02/05/2021 12:33La qüestió no és generar usuaris, sinó captar-los del vehicle privat. Actualment es produeix un nombre de viatges molt elevat amb vehicle particular entre ambdós Vallesos cada dia mentre que el transport públic és testimonial per falta de serveis directes i competitius.
Cert, no havia pensat en el tema de les zones.victor273 wrote: ↑Sunday 02/05/2021 12:33Anar a Montcada no és una opció viable. No és competitiva. Ja existeix i té un ús molt baix degut a la molt difícil combinació de la R3 amb la R4 i la R7. Trajectes que en cotxe són de 30 minuts, en tren per Montcada són d'1 hora. I per acabar d'adobar-ho és un tema econòmic. Anar a Montcada, amb el sistema tarifari actual, suposa passar per la zona 1 i pagar més zones. Si fas servir un abonament il·limitat l'has de començar a la zona 1 obligatòriament.
D'acord en això.
Aquesta opció que planteges és de l'estil de l'intercanviador entre R4 i R8 a Barberà però amb la diferència que allà no hi ha cap altra estació a prop en ambdues línies.sma97 wrote: ↑Tuesday 04/05/2021 13:53 Estic d'acord amb gairebé tot. Les connexions actuals entre la R8 i la R3 disten molt de ser competitives pels passatgers venint de qualsevol lloc que no sigui Barcelona (bàsicament tots els passatgers de la R3 que voldrien fer transbord a la R8).
Dit això no crec que la solució als problemes actuals sigui fer aquesta variant per diversos motius. Seria una inversió bastant cara, augmentaria els temps de viatge i suposaria el tancament de l'estació de Santa Perpètua per substituir-la per una estació que queda molt més lluny que l'actual per a la majoria de veïns del barri de la Florida.
Jo en comptes de fer aquesta connexió de les vies el que faria seria construïr una nova estació a l'encreuament de les vies. Com estaria lluny de les poblacions, no fa falta fer-hi una gran infraestructura, una estació amb un parell de validadores una màquina de venda de bitllets i au. I amb aquesta estació, si es coordinen els horaris de la R3 i la R8 es poden fer transbords ràpids (per exemple, fer que arribin els trens de la R3 5 minuts abans que els de la R8 pel matí, i al revés per la tarda, o fer que els dos trens arribin a la vegada i que estiguin parats durant 3 minuts a l'estació per permetre fer un transbord directe).
Entenc el que dius però crec que seria més fàcil en un primer moment augmentar la freqüència de pas de la R8 perquè el que imagino que vols dir és que els viatgers de la R4 entre Cornellà i Castellbisbal ho tenen complicat per anar a les estacions de la R8 degut a la falta de freqüència de la línia i la dificultat de coordinació horària.437.001 wrote: ↑Tuesday 11/05/2021 0:54 Més que res, resoldre problemes d'operativitat de la xarxa.
Hi ha trens de la R1 provinents d'Arenys de Mar i de Mataró que s'acaben a Molins de Rei.
Si els perllongues fins a Rubí, Cerdanyola-Universitat, o encara millor, Sant Andreu Arenal via Cerdanyola-Universitat, captaràs una quantitat de passatgers que ara no utilitza el tren en aquesta ruta perquè... no existeix, i l'opció de transbordar a Castellbisbal és força incòmoda, sobretot si perds el tren (1 hora d'espera).
No m'imagino a ningú procedent del Maresme amb ganes de fer un recorregut tan llarg podent agafar els FGC a Pl. Catalunya que tenen estacions molt més cèntriques. Aquí, ja entraria al debat també la falta de serveis de bus urbà en aquests municipis a les seves estacions de la R8.437.001 wrote: ↑Tuesday 11/05/2021 0:54 És a dir, amb un sol tren, fas dues rutes.
Una mica com fa un R4, que va Manresa i Terrassa a Barcelona, i Barcelona a Martorell i Sant Vicenç amb un sol tren.
Poca gent farà el recorregut de punta a punta.
Però si de rebot, hi guanyes algun passatger des de/cap a Rubí, Sant Cugat o la UAB des de/cap al Maresme, doncs millor que millor.
Poques situacions puc imaginar-me en què treguis usuaris de la R4 i FGC, el que veig és que la R8 en guanyaria prodecents d'aquestes línies i d'altres i, sobretot del vehicle privat.437.001 wrote: ↑Tuesday 11/05/2021 0:54 Jo diria que les dues coses són importants.
Tant important és treure passatgers del cotxe privat, com fer que passatgers que ara fan servir la R4 o FGC perquè tenen millors horaris, es passin en la mesura del possible a la R8, si se li millora l'interval de pas... i/o a la R1, cas de que es perllongui des de Molins cap al Vallès Occidental.
Crec que també convé recordar que és una universitat privada.437.001 wrote: ↑Tuesday 11/05/2021 0:54 Cert, no havia pensat en el tema de les zones.
Tot i que... convé recordar que Vic té universitat.
Llavors, tot i que entenc perfectament que hi hagi gent d'Osona que estudïi a la UAB, quants en són, respecte a d'altres zones (Baix Montseny, Barcelona, Baix Llobregat, Anoia, Alt o Baix Penedès, etc)?
Entenc que el nombre principal de passatgers de la R8 prové del corredor actual (Martorell-Granollers i enllaços a Granollers, Castellbisbal i Martorell), i que seguiria sent així (tret que es recuperés el servei directe a Barcelona per Montcada i/o per Molins).
També entenc que canviar d'estació a Santa Perpètua no hauria de ser cap trauma. I si plou, per baixar a Montcada-Bifurcació (que sí, està en un estat lamentable) o Torre Baró (que està en bon estat) no passa res si no és cada dia.
És cert que amb l'intercanviador de Barberà (crec que volien dir-li Riu Sec) amb la R4 guanyes la connexió amb Sabadell i Terrassa d'una amb bons temps de viatge, pot ser sí seria interessant donar-li més prioritat ja que ara queda pràcticament en últim pla.437.001 wrote: ↑Tuesday 11/05/2021 0:54 D'acord en això.
Segueixo pensant que Hospital General i Barberà/Baricentro són força més imprescindibles que Volpelleres.
I que, com que Barberà/Baricentro és força cara de construïr, la que hauria de tirar endavant amb prioritat hauria de ser la d'Hospital General, perquè a més de les funcions pròpies, també té la capacitat d'assumir la majoria de funcions del de Volpelleres, cosa que a l'inrevés no passa.
De veure els resultats actuals de l'enquesta, em crida l'atenció que en el cas d'Hospital General, la cosa sembla estar bastant dividida entre mantenir l'actual estació de Rubí, i suprimir-la...
Però si sumem les dues opcions, sembla que Hospital General és l'intercanviador més demanat.
No n'estic segur.victor273 wrote: ↑Friday 14/05/2021 12:18Entenc el que dius però crec que seria més fàcil en un primer moment augmentar la freqüència de pas de la R8 perquè el que imagino que vols dir és que els viatgers de la R4 entre Cornellà i Castellbisbal ho tenen complicat per anar a les estacions de la R8 degut a la falta de freqüència de la línia i la dificultat de coordinació horària.
Que hi hagi passatgers del Maresme que agafin la R1 perllongada per anar a Rubí, Sant Cugat o Cerdanyola-Universitat és secundari.victor273 wrote: ↑Friday 14/05/2021 12:18No m'imagino a ningú procedent del Maresme amb ganes de fer un recorregut tan llarg podent agafar els FGC a Pl. Catalunya que tenen estacions molt més cèntriques. Aquí, ja entraria al debat també la falta de serveis de bus urbà en aquests municipis a les seves estacions de la R8.
Home, em sembla que un passatger de Cerdanyola, de Montcada, de Molins o de Sant Feliu que hagi de fer trajectes entre alguna d'aquestes estacions (i n'hi ha uns quants) preferirien poder anar via Sant Cugat abans que entaforar-se en trens carregats de passatgers fins dalt per Arc de Triomf... vaja, és la impressió que tinc.
No ho crec, si d'una cosa pateix FGC Vallès és de saturació.
Jo faria:
Què vols dir amb "millorar la coordinació a Sant Cugat"?
Analitzem-ho amb dades dels operadors:437.001 wrote: ↑Friday 14/05/2021 22:56 Que hi hagi passatgers del Maresme que agafin la R1 perllongada per anar a Rubí, Sant Cugat o Cerdanyola-Universitat és secundari.
L'important, en el cas del perllongament de la R1 més enllà de Molins i fins a Sant Andreu Arenal, és poder fer recorreguts com Sants-Sant Cugat, L'Hospitalet-Rubí, Sant Feliu-Cerdanyola Universitat, o Molins de Rei-Montcada Manresa via Sant Cugat. O Sant Andreu Arenal-Sant Cugat.
Aquests són els trajectes tipus que generaran passatgers.
Un cop més, trobo que s'ha de valorar la qüestió econòmica i l'emplaçament cèntric i enllaços amb busos de les estacions de Ferrocarrils. Per picar l'ham sempre hi ha algú tot i que esperem que de crear-se aquests serveis hi hagi personal a les estacions per informar del greuge tarifari de l'injust sistema actual.437.001 wrote: ↑Friday 14/05/2021 22:56 Però, essent els trens R1 perllongats trens sense transbordament (a Barcelona), algú del Maresme segur que sí que picaria l'ham, particularment des d'estacions més properes a Barcelona (Montgat, Badalona, Sant Adrià).
Sense oblidar que Rodalies és més ràpid i té menys estacions que FGC en el trajecte Plaça Catalunya-Rubí, cosa que estalvia un transbordament incòmode entre Rodalies i FGC a Plaça Catalunya, passant-lo a fer (cas que convingués) a Hospital General (i si no, hi ha un aparcament dissuassori enorme a Rubí).
Segurament... però m'arriscaré a dir que aquest perfil d'usuari ara té preferència pel vehicle privat que té un temps de viatge molt millor ja sigui via ronda de Dalt o AP7 i, tot i sonar pesat, un cop més juguen un paper important les zones. És, certament, un tema que sense T-mobilitat amb tarifa quilòmetrica no es podrà resoldre.437.001 wrote: ↑Friday 14/05/2021 22:56 Home, em sembla que un passatger de Cerdanyola, de Montcada, de Molins o de Sant Feliu que hagi de fer trajectes entre alguna d'aquestes estacions (i n'hi ha uns quants) preferirien poder anar via Sant Cugat abans que entaforar-se en trens carregats de passatgers fins dalt per Arc de Triomf... vaja, és la impressió que tinc.
I diria que trigarien menys, perquè via Sant Cugat serien menys parades...
A FGC li falta capacitat ara, però quan entrin en funcionament els nous trens respiraran una mica tot i què alhora incrementaran el temps de viatge i aquí és quan Rodalies seria superior a FGC i, a la Generalitat, malauradament, el conjunt del transport públic els importa més aviat poc vistes les decisions que prenen (R-Aeroport, Rodalies Lleida, desmantellament Salou, etc.) i no s'arriscarien a perdre usuaris que pagant el mateix van més ràpid amb Rodalies fent més volta.
Això al final es pot resoldre fent els pertinents estudis de demanda que caldria que es fessin el més aviat millor però sembla que ningú no té gaire pressa per fer aquestes actuacions clau.437.001 wrote: ↑Friday 14/05/2021 22:56 Jo faria:
1) R8/FGC Hospital General (mantenint l'actual estació de Rubí-Rodalies).
2) R8/R4 Barberà/Baricentro.
I després, pararia i observaria els efectes de fer Hospital General i Barberà/Baricentro.
I llavors, em pensaria si de debò convé fer el de Volpelleres.
Si sí, el faria, si no, no.
Perquè a l'intercanviador de Volpelleres li passa una cosa que no els hi passa ni a Hospital General ni a Barberà/Baricentro
L'intercanviador d'Hospital General, només suma passatgers, no causa perjudici a ningú ni allunyes el tren a ningú (sempre i quan es mantingui l'actual estació de Rubí-Rodalies en servei).
El de Barberà/Baricentro tampoc empitjoraria el transport a ningú.
Però en canvi, el de Volpelleres, per començar beneficiaria força menys gent, ja que gran part de la feina ja la farien entre Hospital General, Cerdanyola-Universitat, i Barberà/Baricentro, i a més, allunyaries Rodalies d'una part de Sant Cugat que ja en té (Coll Favà i els barris de l'est del monestir), cosa que no serà del gust de tothom, ja hi pots comptar.
I a més, entre Sant Quirze i Bellaterra no sumen tants habitants beneficiats com els de Barberà/Baricentro (Barberà, Sabadell, Terrassa, i totes les estacions fins a Manresa) i Hospital General (Rubí, totes les estacions del municipi de Sant Cugat excepte Volpelleres i R8, Les Fonts, Terrassa).
I, de les estacions de Sabadell, només Can Feu i en menor mesura La Creu Alta no queden a prop d'una estació de Rodalies (tot i que La Creu Alta està al costat de Sabadell-Nord...).
Per no parlar del fet que si tens FGC amb un tren cada 5/10 minuts, i Rodalies amb un tren cada hora, o 3 trens per hora (que seria el què hi hauria amb el perllongament de la R1, millorable en les condicions actuals només millorant intervals a la R8), doncs... sí que hi haurà gent que faci el transbordament, és clar, però... quants?
Vaja, jo ho veig així...
Efectivament, a Sant Cugat hi ha diverses línies de bus urbà: L7A, L7B, L7C, R9 i Park & Ride (només sentit rbla. Celler) però cal més coordinació.
En lo de realizar el trayecto de Sants a Rubí que expones, dices que son más zonas si prolongándose la R1. No es cierto. Hablas de la tarifa metropolitana y te recuerdo que una tarjeta de viajes ilimitados validada en Sant Cugat, Badia, Cerdanyola o Barberá te permite hacer el trayecto sin problema. De hecho si vas a Rubí tienes que hacerlo del tirón ya que antes no hay ninguna estación de zona 2c que entre dentro del área metropolitana, ya que Castellbisbal es 2b. Si fueses a Sant Cugat teóricamente deberías bajar en Rubí y coger siguiente tren, previa validación nuevamente ya que hay un "salto de zona" pero no lo tengo yo muy claro. Como no hay ningún bloqueo en la R8 no tengo claro cómo va ahí la cosa con tarjeta "zona61".victor273 wrote: ↑Thursday 20/05/2021 23:03Analitzem-ho amb dades dels operadors:437.001 wrote: ↑Friday 14/05/2021 22:56 Que hi hagi passatgers del Maresme que agafin la R1 perllongada per anar a Rubí, Sant Cugat o Cerdanyola-Universitat és secundari.
L'important, en el cas del perllongament de la R1 més enllà de Molins i fins a Sant Andreu Arenal, és poder fer recorreguts com Sants-Sant Cugat, L'Hospitalet-Rubí, Sant Feliu-Cerdanyola Universitat, o Molins de Rei-Montcada Manresa via Sant Cugat. O Sant Andreu Arenal-Sant Cugat.
Aquests són els trajectes tipus que generaran passatgers.
- Temps de trajecte de Sants a Sant Cugat amb L5 + FGC: 4 min (L5) + 5 min (transbordament) + 23 min = 32 minuts aproximadament.
- Temps de trajecte de Sants a Castellbisbal R4 = 29 minuts aproximadament.
Crec no cal ni sumar el temps que teòricament hi hauria anant de Molins a Rubí i Sant Cugat directament perquè, tot i que per poc, és superior però hi hauria menys freqüencia i, sobretot, l'estació és menys cèntrica que la d'FGC i només hi ha una. I per sobre de tot: tarifes i zones; novament travesses més zones i és més car, mitjançant FGC només pagues una zona gràcies a la tarifa metropolitana.
I amb això no vull dir que aquest servei no tingués sentit per a altres trajectes però precisament trobo que tots aquests serveis i canvis que proposes tindrien més sentit més aviat en un termini de temps mitjà-llarg.
Un cop més, trobo que s'ha de valorar la qüestió econòmica i l'emplaçament cèntric i enllaços amb busos de les estacions de Ferrocarrils. Per picar l'ham sempre hi ha algú tot i que esperem que de crear-se aquests serveis hi hagi personal a les estacions per informar del greuge tarifari de l'injust sistema actual.437.001 wrote: ↑Friday 14/05/2021 22:56 Però, essent els trens R1 perllongats trens sense transbordament (a Barcelona), algú del Maresme segur que sí que picaria l'ham, particularment des d'estacions més properes a Barcelona (Montgat, Badalona, Sant Adrià).
Sense oblidar que Rodalies és més ràpid i té menys estacions que FGC en el trajecte Plaça Catalunya-Rubí, cosa que estalvia un transbordament incòmode entre Rodalies i FGC a Plaça Catalunya, passant-lo a fer (cas que convingués) a Hospital General (i si no, hi ha un aparcament dissuassori enorme a Rubí).
Segurament... però m'arriscaré a dir que aquest perfil d'usuari ara té preferència pel vehicle privat que té un temps de viatge molt millor ja sigui via ronda de Dalt o AP7 i, tot i sonar pesat, un cop més juguen un paper important les zones. És, certament, un tema que sense T-mobilitat amb tarifa quilòmetrica no es podrà resoldre.437.001 wrote: ↑Friday 14/05/2021 22:56 Home, em sembla que un passatger de Cerdanyola, de Montcada, de Molins o de Sant Feliu que hagi de fer trajectes entre alguna d'aquestes estacions (i n'hi ha uns quants) preferirien poder anar via Sant Cugat abans que entaforar-se en trens carregats de passatgers fins dalt per Arc de Triomf... vaja, és la impressió que tinc.
I diria que trigarien menys, perquè via Sant Cugat serien menys parades...
A FGC li falta capacitat ara, però quan entrin en funcionament els nous trens respiraran una mica tot i què alhora incrementaran el temps de viatge i aquí és quan Rodalies seria superior a FGC i, a la Generalitat, malauradament, el conjunt del transport públic els importa més aviat poc vistes les decisions que prenen (R-Aeroport, Rodalies Lleida, desmantellament Salou, etc.) i no s'arriscarien a perdre usuaris que pagant el mateix van més ràpid amb Rodalies fent més volta.
Això al final es pot resoldre fent els pertinents estudis de demanda que caldria que es fessin el més aviat millor però sembla que ningú no té gaire pressa per fer aquestes actuacions clau.437.001 wrote: ↑Friday 14/05/2021 22:56 Jo faria:
1) R8/FGC Hospital General (mantenint l'actual estació de Rubí-Rodalies).
2) R8/R4 Barberà/Baricentro.
I després, pararia i observaria els efectes de fer Hospital General i Barberà/Baricentro.
I llavors, em pensaria si de debò convé fer el de Volpelleres.
Si sí, el faria, si no, no.
Perquè a l'intercanviador de Volpelleres li passa una cosa que no els hi passa ni a Hospital General ni a Barberà/Baricentro
L'intercanviador d'Hospital General, només suma passatgers, no causa perjudici a ningú ni allunyes el tren a ningú (sempre i quan es mantingui l'actual estació de Rubí-Rodalies en servei).
El de Barberà/Baricentro tampoc empitjoraria el transport a ningú.
Però en canvi, el de Volpelleres, per començar beneficiaria força menys gent, ja que gran part de la feina ja la farien entre Hospital General, Cerdanyola-Universitat, i Barberà/Baricentro, i a més, allunyaries Rodalies d'una part de Sant Cugat que ja en té (Coll Favà i els barris de l'est del monestir), cosa que no serà del gust de tothom, ja hi pots comptar.
I a més, entre Sant Quirze i Bellaterra no sumen tants habitants beneficiats com els de Barberà/Baricentro (Barberà, Sabadell, Terrassa, i totes les estacions fins a Manresa) i Hospital General (Rubí, totes les estacions del municipi de Sant Cugat excepte Volpelleres i R8, Les Fonts, Terrassa).
I, de les estacions de Sabadell, només Can Feu i en menor mesura La Creu Alta no queden a prop d'una estació de Rodalies (tot i que La Creu Alta està al costat de Sabadell-Nord...).
Per no parlar del fet que si tens FGC amb un tren cada 5/10 minuts, i Rodalies amb un tren cada hora, o 3 trens per hora (que seria el què hi hauria amb el perllongament de la R1, millorable en les condicions actuals només millorant intervals a la R8), doncs... sí que hi haurà gent que faci el transbordament, és clar, però... quants?
Vaja, jo ho veig així...Efectivament, a Sant Cugat hi ha diverses línies de bus urbà: L7A, L7B, L7C, R9 i Park & Ride (només sentit rbla. Celler) però cal més coordinació.
Seré breve ya que hay un hilo para dudas de este tipo. Me voy a limitar a recordar que el sistema tarifario actual tiene en cuenta las zonas que atraviesas y, por lo tanto, de Sants a Sant Cugat vía Rubí son 2 zonas ya que este municipio no pertenece a la tarifa metropolitana y cuenta su paso por la zona 2C.França451 wrote: ↑Friday 21/05/2021 13:46 En lo de realizar el trayecto de Sants a Rubí que expones, dices que son más zonas si prolongándose la R1. No es cierto. Hablas de la tarifa metropolitana y te recuerdo que una tarjeta de viajes ilimitados validada en Sant Cugat, Badia, Cerdanyola o Barberá te permite hacer el trayecto sin problema. De hecho si vas a Rubí tienes que hacerlo del tirón ya que antes no hay ninguna estación de zona 2c que entre dentro del área metropolitana, ya que Castellbisbal es 2b. Si fueses a Sant Cugat teóricamente deberías bajar en Rubí y coger siguiente tren, previa validación nuevamente ya que hay un "salto de zona" pero no lo tengo yo muy claro. Como no hay ningún bloqueo en la R8 no tengo claro cómo va ahí la cosa con tarjeta "zona61".
Gracias, esa era mi duda, imaginaba que de Sants a Sant Cugat eran 2 zonas, por eso dije que había que bajar en Rubí y coger siguiente tren, previa validación en esta estación. Pero de Sants a Rubí que era lo que se planteaba, en el ejemplo, ... Vale, me queda claro, son igualmente 2 zonas y hay que volver a validar en Papiol o Molins y coger siguiente tren ya que una tarjeta de 1 zona haces un trayecto que cuenta 2.victor273 wrote: ↑Monday 24/05/2021 10:26Seré breve ya que hay un hilo para dudas de este tipo. Me voy a limitar a recordar que el sistema tarifario actual tiene en cuenta las zonas que atraviesas y, por lo tanto, de Sants a Sant Cugat vía Rubí son 2 zonas ya que este municipio no pertenece a la tarifa metropolitana y cuenta su paso por la zona 2C.França451 wrote: ↑Friday 21/05/2021 13:46 En lo de realizar el trayecto de Sants a Rubí que expones, dices que son más zonas si prolongándose la R1. No es cierto. Hablas de la tarifa metropolitana y te recuerdo que una tarjeta de viajes ilimitados validada en Sant Cugat, Badia, Cerdanyola o Barberá te permite hacer el trayecto sin problema. De hecho si vas a Rubí tienes que hacerlo del tirón ya que antes no hay ninguna estación de zona 2c que entre dentro del área metropolitana, ya que Castellbisbal es 2b. Si fueses a Sant Cugat teóricamente deberías bajar en Rubí y coger siguiente tren, previa validación nuevamente ya que hay un "salto de zona" pero no lo tengo yo muy claro. Como no hay ningún bloqueo en la R8 no tengo claro cómo va ahí la cosa con tarjeta "zona61".
Otra cosa es que cuando vayas a salir por Sant Cugat o Sants no haya control o simplemente no puedan saber qué ruta has tomado porque existe la posibilidad de hacer el viaje sin salir de la zona de tarifa metropolitana.