Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Hola
Por lo que se explica no hay una gran informacion tecnica del proyecto, algo tan fudamental de como seran las paradas del tranvia no se ¿explica?
Si se quiere potenciar el transporte publico parece que la unica opcion es el tranvia no se explica que lineas de autobus usaran la misma plataforma del tranvia ( retbus ) y que otras lineas circularan por los laterales.
¿ existe dibujos y planos de las dos alternativas ?
Saludos
Por lo que se explica no hay una gran informacion tecnica del proyecto, algo tan fudamental de como seran las paradas del tranvia no se ¿explica?
Si se quiere potenciar el transporte publico parece que la unica opcion es el tranvia no se explica que lineas de autobus usaran la misma plataforma del tranvia ( retbus ) y que otras lineas circularan por los laterales.
¿ existe dibujos y planos de las dos alternativas ?
Saludos
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Carta estàndard, com les altres
També he rebut la meva resposta de l'Ajuntament. En aquest cas, ni mu de la meva proposta del túnel. Tot plegat denota una gran sensibilitat per la democràcia "participativa".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
http://www.avui.cat/cat/notices/2010/04 ... _93443.php
Hereu tanca el debat donant per fet el tramvia a la Diagonal
“Fa dos anys vaig dir que transformaria la Diagonal i que hi faria passar el tramvia”, avisa
L’alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, no està gens còmode amb els dubtes que s’han generat des de divendres passat sobre la presència del tramvia en el projecte executiu que es presentarà el juny del 2011, un any després que els ciutadans hagin decidit si cal reformar o no la gran avinguda i, si és així, quina de les dues opcions (bulevard o rambla) triomfen en la consulta que es farà entre el 10 i el 16 de maig. Per això Hereu ha decidit tirar d’hemeroteca per reivindicar que ell no s’ha mogut des de fa dos anys en la reivindicació de la transformació de la Diagonal amb tramvia, sí o sí. “Fa dos anys vaig dir que transformaria la Diagonal i que hi faria passar el tramvia; la meva posició no ha canviat en res”, va apuntar.
Malgrat que els dubtes sobre la presència del tramvia es van expressar des del seu partit, sobretot per acontentar ERC –potser la manera poc contundent va donar peu als equívocs–, Hereu va aprofitar una reunió amb la plataforma Diagonal per a Tothom, amb qui comparteix la idea del gran canvi de mentalitat per donar prioritat al transport públic per la gran avinguda, per deixar les coses clares.
Contrast de propostes
Es dóna la circumstància que les dues propostes de l’Ajuntament de Barcelona són, de fet, molt més radicals en l’expulsió del vehicle privat que la proposta que ha fet la plataforma que agrupa la FAVB, CCOO, PTP, BACC o Ecologistes en Acció, la qual defensava dos carrils laterals per al transport privat.
El portaveu de la plataforma, Ricard Riol, va remarcar després de la trobada que la reforma de la Diagonal “no és un desviament de trànsit sinó que comporta tot un canvi modal per transportar més gent amb menys trànsit”. Riol, que diumenge va ser un dels primers que va visitar l’exposició sobre la reforma que s’ha muntat en una carpa als Jardinets de Gràcia, no es va decantar per cap de les dues opcions que planteja l’Ajuntament, però va lliurar un mapa a l’alcalde que posa de manifest que “el que col·lapsa l’Eixample és la falta de transport públic” i va recalcar la importància de connectar les dues xarxes actuals de tramvia, el Trambaix i el Trambesòs, per multiplicar la potencialitat d’aquest mitjà de transport.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
-
- N1
- Posts: 7
- Joined: Thursday 04/03/2010 13:24
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Al nostre blog hem fet un post sobre l’exposició de la reforma de la Diagonal.
http://blog.trambcn.com/visita-a-lexpos ... a-diagonal
http://blog.trambcn.com/visita-a-lexpos ... a-diagonal
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Carta de los lectores
http://www.lavanguardia.es
A la Diagonal, o Bus o Tramvia
PERE-ANDREU UBACH
Tot plegat, hi ha un aspecte que no arribo a entendre. Per una banda es redueixen els carrils de circulació de 5 a 3 per sentit. I per una altra, s'afegeix un altre mode de transport: el Tramvia. No tinc res en contra d'afegir el Tramvia a la Diagonal, però se suposa que ha de servir per afegir quelcom que avui la Diagonal no té. I això penso que no s'està explicant bé.
En alguns trams de l'Avinguda Diagonal, la intensitat de circulació d'autobusos és excel·lent i el Tramvia no afegeix (al meu entendre) cap funcionalitat especial. Un exemple n'és el tram entre Passeig de Gràcia i la Plaça Francesc Macià.
En altres trams, en canvi, si que és desitjable intensificar el servei del transport públic. Per exemple el tram entre la cruïlla de l'Avinguda Diagonal amb l'Avinguda de Marina i el Carrer Aragó, fins el Passeig de Sant Joan.
El fet de reduir els carrils de circulació d'una manera tan decidida, ens ha d'exigir a tots plegats: ciutadans, tècnics municipals i càrrecs polítics, a definir una utilització racionalment òptima d'aquest escàs (però valiossísim) recurs que esdevindrà el trànsit rodat per la Diagonal. Precisament, treure el trànsit privat per donar lloc a un Tramvia que no fa falta, de manera que s'elimina de manera efectiva una de les principals artèries del trànsit privat a la ciutat de Barcelona; penso que no és una opció prou ben meditada. Cal doncs, buscar una solució que tingui en compte les diferents realitats que hi ha als diferents trams de la Diagonal.
En particular, penso que té poc sentit mantenir la circulació simultània d'un conjunt de línies d'autobús que discorrin paral·leles a una nova línia de Tramvia. O el Bus o el Tramvia. Penso que s'han de decidir. I d'aquesta manera mantenir la viabilitat a llarg plaç de que el vehicle privat mantingui una de les seves principals artèries de circulació. Això si, amb respecte envers els peatons.
Jo personalment apostaria pel Tramvia. Això, per tant, implicaria un redisseny integral de les línies d'Autobús que circulen per la Diagonal. Amb l'objectiu de crear pseudo-intercanviadors en aquells punts en que les línies d'autobús creuïn la Diagonal (però que en cap cas hi circulin). D'aquesta manera, els ciutadans que part del seu desplaçament el vulguin fer per la Diagonal, podràn fer-lo baixant-se de l'Autobús a la parada corresponent i continuar a peu, o bé pujar-se al Tramvia fins al seu destí o bé fins a la següent parada on hi hagi un intercanviador de pas de la línia d'autobús que els interessi.
Això, alhora, permetria donar servei mitjançant l'Autobús a d'altres zones de la ciutat menys afavorides pel transport públic.
(*) Enginyer de Camins, Canals i Ports, veí molt proper i usuari de la Diagonal durant 30 anys.
http://www.lavanguardia.es
A la Diagonal, o Bus o Tramvia
PERE-ANDREU UBACH
Tot plegat, hi ha un aspecte que no arribo a entendre. Per una banda es redueixen els carrils de circulació de 5 a 3 per sentit. I per una altra, s'afegeix un altre mode de transport: el Tramvia. No tinc res en contra d'afegir el Tramvia a la Diagonal, però se suposa que ha de servir per afegir quelcom que avui la Diagonal no té. I això penso que no s'està explicant bé.
En alguns trams de l'Avinguda Diagonal, la intensitat de circulació d'autobusos és excel·lent i el Tramvia no afegeix (al meu entendre) cap funcionalitat especial. Un exemple n'és el tram entre Passeig de Gràcia i la Plaça Francesc Macià.
En altres trams, en canvi, si que és desitjable intensificar el servei del transport públic. Per exemple el tram entre la cruïlla de l'Avinguda Diagonal amb l'Avinguda de Marina i el Carrer Aragó, fins el Passeig de Sant Joan.
El fet de reduir els carrils de circulació d'una manera tan decidida, ens ha d'exigir a tots plegats: ciutadans, tècnics municipals i càrrecs polítics, a definir una utilització racionalment òptima d'aquest escàs (però valiossísim) recurs que esdevindrà el trànsit rodat per la Diagonal. Precisament, treure el trànsit privat per donar lloc a un Tramvia que no fa falta, de manera que s'elimina de manera efectiva una de les principals artèries del trànsit privat a la ciutat de Barcelona; penso que no és una opció prou ben meditada. Cal doncs, buscar una solució que tingui en compte les diferents realitats que hi ha als diferents trams de la Diagonal.
En particular, penso que té poc sentit mantenir la circulació simultània d'un conjunt de línies d'autobús que discorrin paral·leles a una nova línia de Tramvia. O el Bus o el Tramvia. Penso que s'han de decidir. I d'aquesta manera mantenir la viabilitat a llarg plaç de que el vehicle privat mantingui una de les seves principals artèries de circulació. Això si, amb respecte envers els peatons.
Jo personalment apostaria pel Tramvia. Això, per tant, implicaria un redisseny integral de les línies d'Autobús que circulen per la Diagonal. Amb l'objectiu de crear pseudo-intercanviadors en aquells punts en que les línies d'autobús creuïn la Diagonal (però que en cap cas hi circulin). D'aquesta manera, els ciutadans que part del seu desplaçament el vulguin fer per la Diagonal, podràn fer-lo baixant-se de l'Autobús a la parada corresponent i continuar a peu, o bé pujar-se al Tramvia fins al seu destí o bé fins a la següent parada on hi hagi un intercanviador de pas de la línia d'autobús que els interessi.
Això, alhora, permetria donar servei mitjançant l'Autobús a d'altres zones de la ciutat menys afavorides pel transport públic.
(*) Enginyer de Camins, Canals i Ports, veí molt proper i usuari de la Diagonal durant 30 anys.
- Vilarrubla
- N8
- Posts: 673
- Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
- Location: Urgell(et)
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Segons un estudi de la PTP de l'any 2005, la unió del tramvia suposaria un estalvi de 9 milions d'euros anuals. I segons un estudi de TramMet del mateix any, la unió significaria l'augment del 50% dels viatgers, evidenment d'aquell any, ara no seria aplicable ja que si no recordo malament entre el 2005 i 2006 o entre 2006 i 2007 el Trambesòs va augmentar molt els passatgers.
El que trobo dolç a tu t'amargue.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
BUS O TRANVIA
Creo que esa no seria el debate, no se puede plantear eliminar las lineas de autobus para que el tranvia realice ese servicio se han complementar, la idea es potenciar el transporte publico en superficie no eliminarlo.
Cual es la idea del ayuntamiento eliminar la 6, 7, 15, 33, 34,..... por que en el proyecto no se explica que ocurira.
Sinceramente falta una informacion clara de los dos proyectos presentados en muchas vertientes.
Saludos
Creo que esa no seria el debate, no se puede plantear eliminar las lineas de autobus para que el tranvia realice ese servicio se han complementar, la idea es potenciar el transporte publico en superficie no eliminarlo.
Cual es la idea del ayuntamiento eliminar la 6, 7, 15, 33, 34,..... por que en el proyecto no se explica que ocurira.
Sinceramente falta una informacion clara de los dos proyectos presentados en muchas vertientes.
Saludos
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Línies de bus supèrflues
En el moment que es planteja un tramvia que recorri la Diagonal de punta a punta, és lícit considerar la utilitat de les línies d'autobús que actualment hi circulen. Una altra cosa és que l'Ajuntament no ho tingui clar a hores d'ara o que no hagi sigut capaç de transmetre-ho a l'opinió pública.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Vilarrubla
- N8
- Posts: 673
- Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
- Location: Urgell(et)
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
El debate no es bus o tramvia... sino que líneas de bus se mantienen después de la puesta en marxa del tramvia en todo el corredor. El estudio de la PTP del cual hablaba cifra el ahorro sacando las líneas que se verían duplicadas no las que no, evidentemente.Voyager wrote:BUS O TRANVIA
Creo que esa no seria el debate, no se puede plantear eliminar las lineas de autobus para que el tranvia realice ese servicio se han complementar, la idea es potenciar el transporte publico en superficie no eliminarlo.
Cual es la idea del ayuntamiento eliminar la 6, 7, 15, 33, 34,..... por que en el proyecto no se explica que ocurira.
Sinceramente falta una informacion clara de los dos proyectos presentados en muchas vertientes.
Saludos
El que trobo dolç a tu t'amargue.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
De ideadiagonal(arrova)bcn.cat:
El pròxim divendres 9 d'abril CINESA DIAGONAL acollirà l'estrena de la pel·lícula La Diagonal (duració: 15´).
Durant un interessant passeig des de la Plaça Francesc Macià fins a Glòries, diferents personatges ens mostren la importància de la Diagonal per a la ciutat de Barcelona (tant a nivell artístic, com històric, monumental, comercial...), a l'hora que ens apropen a la problemàtica que presenten els diferents usos que se li donen actualment a l'avinguda, tot reflexionant sobre la Diagonal del s.XXI.
Si voleu assistir a l'estrena del film, heu de ser ràpids! Tenim reservades 250 entrades pels primers Donants d'Idees que responguin a aquest mail amb les seves dades (nom i cognoms)! Recordeu que les places són limitades.
Una vegada finalitzada la presentació de La Diagonal, podreu gaudir de forma gratuïta de la pel·licula programada en sessió normal per Cinesa Diagonal.
Estrena LA DIAGONAL
CINESA DIAGONAL (Av. Santa Fe de Nou Mèxic, s/n)
Dia: Divendres 9 d?abril
Hora d'arribada per recollir l'entrada: 16h.
Inici del film: 16.30h.
El pròxim divendres 9 d'abril CINESA DIAGONAL acollirà l'estrena de la pel·lícula La Diagonal (duració: 15´).
Durant un interessant passeig des de la Plaça Francesc Macià fins a Glòries, diferents personatges ens mostren la importància de la Diagonal per a la ciutat de Barcelona (tant a nivell artístic, com històric, monumental, comercial...), a l'hora que ens apropen a la problemàtica que presenten els diferents usos que se li donen actualment a l'avinguda, tot reflexionant sobre la Diagonal del s.XXI.
Si voleu assistir a l'estrena del film, heu de ser ràpids! Tenim reservades 250 entrades pels primers Donants d'Idees que responguin a aquest mail amb les seves dades (nom i cognoms)! Recordeu que les places són limitades.
Una vegada finalitzada la presentació de La Diagonal, podreu gaudir de forma gratuïta de la pel·licula programada en sessió normal per Cinesa Diagonal.
Estrena LA DIAGONAL
CINESA DIAGONAL (Av. Santa Fe de Nou Mèxic, s/n)
Dia: Divendres 9 d?abril
Hora d'arribada per recollir l'entrada: 16h.
Inici del film: 16.30h.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Yo en mi blog he puesto una propuesta sobre el tema diagonal, pero va sobre buses la cosa.
Fijaos que curiosa es la primera imagen, ya se propuso en 1989 la conexión F.Macià - Glòries por Diagonal.
Saludos
Fijaos que curiosa es la primera imagen, ya se propuso en 1989 la conexión F.Macià - Glòries por Diagonal.
Saludos
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Pues claro, porque es de lógica, es el camino natural que han de seguir las dos redes de tranvías!!!!
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Si algú li vol preguntar alguna cosa sobre la Diagonal o no, ho pot fer a http://www.20minutos.es/entrevistas/jordi-hereu/209/ i en uns minuts contestarà (imagino que seleccionaran les preguntes):
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Hola,
Sergio
Dice que hay más de 300 preguntas ya y seguramente no conteste, pero yo he enviado esto:metring wrote:Si algú li vol preguntar alguna cosa sobre la Diagonal o no, ho pot fer a http://www.20minutos.es/entrevistas/jordi-hereu/209/ i en uns minuts contestarà (imagino que seleccionaran les preguntes):
Saludos,Sobre el tema de la Diagonal: estoy de acuerdo en que hay que realizar una reforma en esta avenida. Además, la unión de ambas redes del tranvía también ha de contemplarse, lejos de lo que algunas voces comentan. No obstante creo que la parte más importante de dicha reforma no se aborda o no se está encarando con decisión. Y lo más importante no se encuentra en la superficie, sino bajo ella y es que un túnel de cercanías de un mínimo de 4 vías es algo muchísimo más decisivo para Barcelona y especialmente el área metropolitana, que no unos JJOO, por ejemplo. Barcelona y la RMB necesitan este túnel y la Diagonal es la arteria idónea para el mismo. Lógicamente un túnel así ha de aglutinar todas las líneas de acceso en el Llobregat y salir desde Glòries hacia el Vallés por Meridiana y al Maresme por el Forum. Teniendo en cuenta que Fomento ha de realizar dicha obra y que el actual ministro José Blanco ya se ha manifestado en favor de la misma, ¿qué opinión tiene el Ayuntamiento y el alcalde al respecto?
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Seguramente dirá que él no tiene potestad sobre las cloacas, viendo las cartas prefabricadas de respuesta que nos han mandado del Ajuntament
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Per cert, de 320 i pico, només ha acabat responent 23...I em sembla que cap sobre el túnel...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Tria selectiva
Ja s'ho haurà fet venir bé perquè les 23 respostes no hagin de tocar cap tema espinós.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
http://www.elperiodico.com
Los gestores del Tram dudan de la validez del referendo de mayo
• El director general cree que la gente debe opinar sobre temas «más sencillos»
EL PERIÓDICO
BARCELONA
Cuando falta un mes exacto para que los barceloneses decidan qué hacer con la Diagonal, empieza a mascarse cierto nerviosismo entre los defensores del tranvía. El último en levantar el dedo ha sido el director general del Tram, Francisco Javier Vizcaíno, que ayer, en una entrevista concedida a Europa Press, afirmó que cualquier gobierno que surja de las elecciones municipales del año que viene debe incluir irremediablemente el tranvía en la reformar de la arteria. Por ello, y ante el temor de que el pueblo no opine igual, los responsables de la empresa dudan de que los ciudadanos decidan sobre un tema que, en su opinión, debería estar en manos de los técnicos.
«El gobierno de después de las elecciones no tendrá más remedio que creer en el tranvía», predijo Vizcaíno, que recordó que este transporte es capaz de llevar a 13.000 viajeros en hora punta. El director general del Tram se mojó sobre los proyectos presentados por el ayuntamiento y apostó por la opción del bulevar, con las vías una junto a la otra, lo que permitiría, dijo, que en caso de avería los trenes puedan cambiar de sentido en varios puntos.
La supuesta falta de criterio inquieta a los responsables del Tram. El director general de la compañía aseguró que la gente «sabe lo que le gusta», pero alertó sobre el hecho de que los barceloneses no dispongan de todos los informes técnicos que sí han examinado los expertos. Bajo esta premisa, la idea de un referendo le parece «bien», aunque, puntualizó, esta herramienta debería usarse para temas «más sencillos», como convertir una calle en zona 30.
Las dos líneas de tranvía iniciarán la próxima semana una campaña de promoción para potenciar este medio de transporte, ya que existe la posibilidad de que el consistorio coloque en la Diagonal otro sistema, como los autobuses rápidos de gran capacidad que TMB ya proyecta para otros puntos de la ciudad.
Los gestores del Tram dudan de la validez del referendo de mayo
• El director general cree que la gente debe opinar sobre temas «más sencillos»
EL PERIÓDICO
BARCELONA
Cuando falta un mes exacto para que los barceloneses decidan qué hacer con la Diagonal, empieza a mascarse cierto nerviosismo entre los defensores del tranvía. El último en levantar el dedo ha sido el director general del Tram, Francisco Javier Vizcaíno, que ayer, en una entrevista concedida a Europa Press, afirmó que cualquier gobierno que surja de las elecciones municipales del año que viene debe incluir irremediablemente el tranvía en la reformar de la arteria. Por ello, y ante el temor de que el pueblo no opine igual, los responsables de la empresa dudan de que los ciudadanos decidan sobre un tema que, en su opinión, debería estar en manos de los técnicos.
«El gobierno de después de las elecciones no tendrá más remedio que creer en el tranvía», predijo Vizcaíno, que recordó que este transporte es capaz de llevar a 13.000 viajeros en hora punta. El director general del Tram se mojó sobre los proyectos presentados por el ayuntamiento y apostó por la opción del bulevar, con las vías una junto a la otra, lo que permitiría, dijo, que en caso de avería los trenes puedan cambiar de sentido en varios puntos.
La supuesta falta de criterio inquieta a los responsables del Tram. El director general de la compañía aseguró que la gente «sabe lo que le gusta», pero alertó sobre el hecho de que los barceloneses no dispongan de todos los informes técnicos que sí han examinado los expertos. Bajo esta premisa, la idea de un referendo le parece «bien», aunque, puntualizó, esta herramienta debería usarse para temas «más sencillos», como convertir una calle en zona 30.
Las dos líneas de tranvía iniciarán la próxima semana una campaña de promoción para potenciar este medio de transporte, ya que existe la posibilidad de que el consistorio coloque en la Diagonal otro sistema, como los autobuses rápidos de gran capacidad que TMB ya proyecta para otros puntos de la ciudad.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
La seva democràcia
Aquest sainet va de mal en pitjor. De referèndum vinculant hem passat a consulteta sobre aspectes estètics, però que no toquin la qüestió del tramvia, passant per veus que defensen acèrrimament o despotriquen despiadadament de la mesura sense acceptar rèplica. Es veu que això de la democracia orgánica encara no ha passat de moda.
Mentrestant, països democràticament més avançats i amb idees més clares del què i del com organitzen referèndums sobre paquets financers de 30 mil milions d'euros per a infraestructures ferroviàries, que s'acaben aprovant amb una còmoda majoria, i tenen ajuntaments on els pressuposts són sotmesos a decisió popular, inclosos els canvis de projecte. I sí, algunes coses d'aquestes endarrereixen els processos, però s'acaben fent bé, i veient com aquí s'atenen determinats interessos que no tenen res a veure amb el bé comú, tampoc és que anem més de pressa, tot al contrari...
Mentrestant, països democràticament més avançats i amb idees més clares del què i del com organitzen referèndums sobre paquets financers de 30 mil milions d'euros per a infraestructures ferroviàries, que s'acaben aprovant amb una còmoda majoria, i tenen ajuntaments on els pressuposts són sotmesos a decisió popular, inclosos els canvis de projecte. I sí, algunes coses d'aquestes endarrereixen els processos, però s'acaben fent bé, i veient com aquí s'atenen determinats interessos que no tenen res a veure amb el bé comú, tampoc és que anem més de pressa, tot al contrari...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- automotorserie 436
- N7
- Posts: 557
- Joined: Sunday 17/08/2008 20:47
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
La genial idea de hacer un referendum sobre que se debe hacer con la AVENIDA Diagonal me parece razonable, ahora bien, lo que no es para nada razonable es que circunscriba solamente a los "vecinos". La AVENIDA Diagonal es de todos los que vivimos en Barcelona, yo también quiero votar!, de lo contrario me parece una broma de nuestro querido ayuntamiento de muy mal gusto.
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona