Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Posted: Wednesday 05/12/2012 18:51
La de Balenyà-Tona-Seva va avançant, encara li queda. En canvi, en fase més avançada està la d'Hostalets de Balenyà. Salut.
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Jo també estic d´acord en que és una obra sobredimensionada i no prioritària. És l´obra que han demanat els que manen aquí, Ajuntament i Generalitat. I segurament sí que respon molt a caducs interessos urbanístics i poc a necessitats del ferrocarril. Dit això, tot això no treu que sigui una gran obra (gran de mida) que suposa un gran esforç inversor (serà molt o poc útil, però un esforç) en contra del que es diu, que s´està fent molt bé sense crear cap problema. No era Sant Andreu Comtal precissament una estació ni molt còmode ni molt bonica així que crec de totes formes que és millor esperar a veure la nova per prendre una opinió sobre les obres.metring wrote:+ 10alf wrote:Yo no veo por qué habría que hacer grandes felicitaciones por la obra de St. Andreu Comptal. ¿Como exactamente mejorará esto la capacidad de la red ferroviaria de BCN? Al contrario, se han suprimido vías. No entiendo el sentido de la obra. Se ha tapado una estación que era al aire libre, ¿por qué esto es bueno en una ciudad con tan poca precipitación como Barcelona? ¿Para que sea otro agujero oscuro y tétrico como las demás estaciones soterradas de Barcelona, en lugar de al menos gaudir de aire fresco y luz solar? Luego, la estación transcurría en trinchera, se podían haber hecho una serie de puentes para mejorar la permeabilidad, más fácil y más barato, no veo la necesidad de cubrirla. Por lo que veo esta obra ha sido de nula utilidad al ferrocarril y sus usuarios (al contrario, más bien ha sido perjudicial). Tampoco entiendo por qué hacía falta esta obra para construir la estación de La Sagrera (que me parece igual de inútil e innecesaria). Me parece que es otro ejemplo más de cómo se derrocha dinero estúpidamente bajo criterios estéticos y urbanísticos que no justifican el coste, u obras sobredimensionadas, como la travesía del AVE por Barcelona. No veo lógico que un país con la coyuntura de España se esté permitiendo carísimos soterramientos y otras obras con finalidad estética, y para colmo se hable de cerrar estaciones existentes y que se podrían aprovechar, como EdF, en lugar de tener que construir algo nuevo. Mentalidad de usar y tirar, cuando por ejemplo Alemania o Suiza, cuya economía va un tanto mejor, acostumbran a tener el ferrocarril en superficie, y no se obsesionan por soterrarlo en cualquier pueblo o en las periferias de las ciudad. Me remito a la enorme controversia que resulto del proyecto Stuttgart 21, que implicaba soterrar el ferrocarril a su paso por la ciudad, y se armó un enorme debate sobre si eso era necesario. Aquí el único debate que hubiera habido habría sido el de como financiar la obra. Luego por qué será que tienen una imagen de España como país que tira el dinero y vive por encima de sus posibilidades.
Eso es lo que pienso de esa obra.
Me malentiendes. No es que piense que no era prioritaria, pienso que es una obra que no tenía que haberse realizado.Toni wrote:Jo també estic d´acord en que és una obra sobredimensionada i no prioritària.
Un enorme problema que veo en España, y del que hace tiempo se ha contagiado la administración y la política en Catalunya, es que se le de más importancia a apuntar dedos y buscar culpables en lugar de buscar soluciones, ya ni hablar de admitir errores con el propósito de no repetirlos. La obra esta hecha, me parece lo más irrevelante si esta obra se ha hecho en el interés de ADIF, de Fomento, de Madrid, de Barcelona, de CiU, del PSC o de la conspiración judeomasónica, y por tanto veo fuera de lugar tu insistencia (y la de quien fuera) de buscar al culpable, sea de lo malo o de lo bueno. Reitero esa frase que tanto me gusta: "Si no eres parte de la solución, eres parte del problema." Si comenté sobre lo que opino de la obra, lo hago por tomar consciencia de un (en mi opinión) error, y que esto no se repita. Me da igual quien fue quien pidiera esta obra, lo importante sería ahora tomar consciencia de lo que estamos haciendo, y detener otras obras que no hagan falta (yo personalmente habría suprimido La Sagrera en su totalidad hace ya tiempo), para no caer en errores anteriores. ¿Quien es más tonto, el tonto, o el tonto que le sigue?Toni wrote:És l´obra que han demanat els que manen aquí, Ajuntament i Generalitat. I segurament sí que respon molt a caducs interessos urbanístics i poc a necessitats del ferrocarril.
¿Osea, que defiendes la inversión por ser una inversión, sin importar que sea dinero tirado por la ventana? Con perdón, pero de ser así me da lástima tu mentalidad de agravio. Preferiría (si fue el gobierno central) que esta inversión se hubiese hecho en Murcia antes que en Sant Andreu Comtal, si esto hubiera significado que los habitantes de Murcia habrían visto algún beneficio gracias a la inversión. No veo sentido en hacer obras inútiles en un país, como ya dije, con la coyuntura de España, y obras que son poco útiles pero suponen un gran esfuerzo inversor son una de las principales razones de esta crisis, o debo recordarte que un 70% de la deuda de las cajas se debe a los gastos de la administración, por ejemplo en obras faraónicas e innecesarias (S.A.C. siendo un ejemplo menor, ya que no costó lo que el AVE a Galicia o el aeropuerto de Castellón, pero va perfectamente en línea con la mentalidad derrochadora y "pija" que se gasta dineradas en tonteríasa así) como esta.Toni wrote: Dit això, tot això no treu que sigui una gran obra (gran de mida) que suposa un gran esforç inversor (serà molt o poc útil, però un esforç) en contra del que es diu, que s´està fent molt bé sense crear cap problema. No era Sant Andreu Comtal precissament una estació ni molt còmode ni molt bonica així que crec de totes formes que és millor esperar a veure la nova per prendre una opinió sobre les obres.
A Els Hostalets de Balenyà les obres estan pràcticament enllestides, només queden 4 detalls. A Balenyà Tona Seva estan més endarrerides, falta acabar d'allargar l'andana de la via 2 (la de l'edifici) i la 1/3 mirant cap a L'Hospitalet, col·locar l'enllumenat i acabar de rematar la vora de l'andana de la via 3, a part del nou pas a nivell per a vianants, que també es desplaça uns metres direcció L'Hospitalet.437.001 wrote:Confirmo que l´obra de renovació de Montcada-Ripollet s´ha acabat, les andanes ja són altes, i prou llargues com per encabir-hi una 447 en doble.
Desgraciadament es mantenen els passos entre vies, no s´hi ha fet pas inferior.
Supongo que se referirá a la ampliación de los FGC y a la reforma que sufrirá la estación de Renfe para crear un intercambiador con FGC.fcuevas27 wrote:ya he puesto varias reclamaciones en sabadell centre por la apatia de quien sea el responsable de arreglar la escalera mecanica sentido terrassa - barcelona, lleva años sin arreglar sin entender porque... la cuestion es que no es la primera vez que el factor de entrada me dice que no lo arreglaran hasta que se lleve a cabo la reforma de la estacion, del proyecto ¿ein? alguien sabe algo?
No, se refiere a la estación de Sabadell-Centre, el intercambiador con FGC será Sabadell-Nord, no Sabadell-Centre, que se queda como está.albe6 wrote:Supongo que se referirá a la ampliación de los FGC y a la reforma que sufrirá la estación de Renfe para crear un intercambiador con FGC.fcuevas27 wrote:ya he puesto varias reclamaciones en sabadell centre por la apatia de quien sea el responsable de arreglar la escalera mecanica sentido terrassa - barcelona, lleva años sin arreglar sin entender porque... la cuestion es que no es la primera vez que el factor de entrada me dice que no lo arreglaran hasta que se lleve a cabo la reforma de la estacion, del proyecto ¿ein? alguien sabe algo?
Si, exactament, he tingut que picar a la validadora i avui mateix ha passat també...437.001 wrote:Avui a l´estació de La Llagosta passava una cosa curiosa: s´havia espatllat la persiana que separa taquilles de les escales d´accés, amb la qual cosa havies de passar el bitllet per la validadora, recollir-lo i en lloc de passar per les barreres tarifàries, sortir al carrer, i entrar cap a andanes per la porta de servei. La taquillera semblava amoïnada i estava parlant pel telèfon i mirant-se la persiana amb cara de mala lluna...
Per cert, a l´estació de La Llagosta no han acabat les obres, simplement s´han deixat de fer. Les escales de l´andana direcció Granollers tenen les parets a mig acabar. Però només és un detallet.
+100alf wrote:Yo no veo por qué habría que hacer grandes felicitaciones por la obra de St. Andreu Comptal. ¿Como exactamente mejorará esto la capacidad de la red ferroviaria de BCN? Al contrario, se han suprimido vías. No entiendo el sentido de la obra. Se ha tapado una estación que era al aire libre, ¿por qué esto es bueno en una ciudad con tan poca precipitación como Barcelona? ¿Para que sea otro agujero oscuro y tétrico como las demás estaciones soterradas de Barcelona, en lugar de al menos gaudir de aire fresco y luz solar? Luego, la estación transcurría en trinchera, se podían haber hecho una serie de puentes para mejorar la permeabilidad, más fácil y más barato, no veo la necesidad de cubrirla. Por lo que veo esta obra ha sido de nula utilidad al ferrocarril y sus usuarios (al contrario, más bien ha sido perjudicial). Tampoco entiendo por qué hacía falta esta obra para construir la estación de La Sagrera (que me parece igual de inútil e innecesaria). Me parece que es otro ejemplo más de cómo se derrocha dinero estúpidamente bajo criterios estéticos y urbanísticos que no justifican el coste, u obras sobredimensionadas, como la travesía del AVE por Barcelona. No veo lógico que un país con la coyuntura de España se esté permitiendo carísimos soterramientos y otras obras con finalidad estética, y para colmo se hable de cerrar estaciones existentes y que se podrían aprovechar, como EdF, en lugar de tener que construir algo nuevo. Mentalidad de usar y tirar, cuando por ejemplo Alemania o Suiza, cuya economía va un tanto mejor, acostumbran a tener el ferrocarril en superficie, y no se obsesionan por soterrarlo en cualquier pueblo o en las periferias de las ciudad. Me remito a la enorme controversia que resulto del proyecto Stuttgart 21, que implicaba soterrar el ferrocarril a su paso por la ciudad, y se armó un enorme debate sobre si eso era necesario. Aquí el único debate que hubiera habido habría sido el de como financiar la obra. Luego por qué será que tienen una imagen de España como país que tira el dinero y vive por encima de sus posibilidades.
Eso es lo que pienso de esa obra.
Informació publicada en la página 72 de la secció de Contraportada de l'edició impresa del dia 22 de febrer de 2013 http://pdf.elperiodico.cat/pdf/index.ph ... idioma=PEC)http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... nt-2324160
Periodista
Juan Bueno: «La gent ve i ens diu que aquesta estació té encant»
Divendres, 22 de febrer del 2013
-Aquesta foto en particular me la va dur el nét del ferroviari, el de la imatge, Antonio Pamplona, que va ser aquí… Bé, allà ho posa, entre l'any 43 i el 68. Va venir, la va penjar ell mateix i va dir que la foto del seu avi havia d'estar aquí.
zoom «La gent ve i ens diu que aquesta estació té encant»_MEDIA_2
-¿Totes són fotos de l'estació?
-La majoria, jo crec que el 90%, i si no són de l'estació són de les estacions pròximes. Miri, aquesta és l'estació a finals del XIX. Aquí on la veu, aquesta foto té més de 100 anys.
-¿I l'estació?
-L'estació és aquí des de fa 120 anys. Potser una mica més.
L'estació és la de Renfe de Balenyà-Tona-Seva, de l'explotació de la qual són responsables des de fa 10 anys Juan i la seva dona, Carmen Rivera. Hi ha fotos, com la del ferroviari Pamplona, gallard amb l'uniforme antic, capturat en el blanc i negre d'un dia assolellat, perquè en un racó hi ha una espècie d'exposició permanent, de fotos, però just al costat també hi ha una biblioteca, i els quadros que Bueno pinta decoren les parets del recinte. Una estació atípica, acollidora com per contrast no ho són les altres, principalment càlida, el producte de la feina d'una dècada d'aquest matrimoni. Així ho volien i així ho han fet.
-La biblioteca té al voltant de 1.500 exemplars. Que es diu aviat, ¿eh? N'estem molt orgullosos.
-No conec gaires estacions de tren amb biblioteca. Cap, per dir la veritat. ¿D'on va sortir la idea?
-Se'm va acudir perquè jo tota la vida he sigut molt lector, i tota la vida m'he mogut molt en tren, i igual que a molta gent m'agrada llegir al tren. I vaig pensar en totes aquelles vegades en què per aixecar-me tard i sortir corrent em deixava el llibre, i a l'arribar a l'estació m'adonava que em faltava alguna cosa. Llavors un dia vaig mirar a la biblioteca de casa i vaig portar 20 llibres que o no m'agradaven gaire o bé tenia repetits, i els vaig deixar aquí, amb el cartell que diu que qualsevol en pot agafar un si el torna més endavant o en deixa un altre al seu lloc.
-I òbviament ha estat un èxit.
-Hi ha 1.500 llibres perquè la gent en va començar a portar. De casa, els que no els agradaven o tenien repetits, com jo. O es mor algú i els fills no saben què fer amb els seus llibres i me'ls regalen a mi.
-¿Per què es pren aquestes molèsties? Les fotos, els llibres, els quadros…
-I el wi-fi, no s'oblidi del wi-fi.
-Hi ha wi-fi.
-És clar. Perquè vaig pensar: els dies en què el tren s'endarrereix i la gent té el portàtil i… és el moment ideal per consultar el correu. Hi ha un senyor, per exemple, que cada dia ve a agafar el tren al matí, i a dos quarts de vuit vostè el veu aquí, sagradament, mirant el correu. Surt de la nostra butxaca, però és un altre servei que volíem donar al viatger.
-D'això es tracta. Un bon servei.
-Es tractava sobretot de crear un lloc acollidor. Miri, quan vam agafar això estava en un estat lamentable. Tètric. Deixat, porc. I el que vam fer va ser començar a canviar l'ambient. Vam posar altres llums, vam pintar, vam decorar… I crec que ho hem aconseguit: parlant amb persones que circulen per altres estacions sempre em diuen que la nostra té un encant especial.
-Miri que és difícil. Fer encantadora una estació de tren.
-Doncs no tant, ja ho veu. La gent ens diu: «És que no és una estació; és més que una estació». I hi ha altra gent que no és del poble, algú que arriba i diu: «Escolteu, és que m'han parlat molt bé de la vostra estació». M'enorgulleix pensar que aquesta estació és única. Perquè jo miro molt, i no he vist res de semblant.
-Té fins i tot una petita exposició de La guerra de les galàxies, ara que ho veig. Les naus, ¿no?
-La meva dona no les suporta. Li semblen horribles. Però jo sempre n'he estat aficionat, i aquesta col·lecció era d'un amic que me la va donar. Em va semblar que el lloc on posar-la era aquest.
-Digui'm: ¿quins nous projectes té? En deu tenir algun al cap.
-Doncs sí. Volem fer un concurs de relats curts amb l'únic requisit que s'hi esmenti l'estació. I se m'ha acudit fer-ne després un volum per regalar als viatgers. ¿Què li sembla?
Mauricio Bernal