Retards, avaries i deficiències a TMB
Em sona molt aquesta empresa... per què serà?mikado wrote:Off topicorique wrote:No sé si això ha d'anar aquí, però la pàgina de TMB està caiguda. Com a curiositat, fan servir Apache/2.0.49 i Linux (SuSE)...
No sé ara, però fa uns anys s'encarregava de la web i del "Vull anar" i dels SAE'S l'empresa DSD Grup ALTRAn o una cosa així.
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Almenys a TMB tenen la delicadesa de controlar l'acces en casos excepcionals. Si no poden oferir el servei amb normalitat t'avisen abans de picar. A RENFE el colapse d'andanes es comú així com la supresió de serveis, pero expresament i amb tota la mala intenció que aquesta empresa té quan hi ha avaria desapareixen i no et trobes cap mena de personal ni informació abans que no piquis el bitllet, sobretot a estacions com Badalona i Clot. Vamos que RENFE el que es cobrar això no fallen mai.Trytasa Baldaquino wrote:Com a conseqüència de les fantàstiques desviacions i recorreguts sorpresa de Rodalies fins el dia 11, aquest matí a la ràdio deien que l'estació de Clot de L1 estava col·lapsada dels que feien el transbordament des del tren, i que no els deixaven ni marcar la targeta fins que es buidés la andana.
La meva senyora ha agafat aquesta línia a les 7:30 i m'ha dit que era un caos complet i que el metro trigava fins a deu minuts en cada estació.
S'ha acabat la bonança estiuenca. Tornen les rutinàries patates bullides al metro i la RENFE.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Tallat Ma. Cristina - Espanya L3
Aquesta tarda, tall a la L3 entre Maria Cristina i Espanya. A més, el meu tren (direcció Canyelles) s'ha quedat gairebé 10 minuts parat a Fontana i ha anat a marxa lenta entre Lesseps i Vallcarca; al túnel hi havia els llums encesos. Sortint de Vallcarca, també marxa lenta però al cap de poc ha accelerat a velocitat normal.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Marxa lenta Lesseps-Penitents
Sortint del partit del Barça, tot seguia igual en aquest tram, llevat de les llums del túnel, que estaven apagades. Molt m'ensumo que es tracta d'un pegot que haurà d'aguantar fins la matinada del 25.Guigui wrote:i ha anat a marxa lenta entre Lesseps i Vallcarca; al túnel hi havia els llums encesos. Sortint de Vallcarca, també marxa lenta però al cap de poc ha accelerat a velocitat normal.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Marxa lenta Lesseps-Penitents
l'avaria consistia en un trecament o bé de la via o d'algun element de la catenària que ha obligat a tallar tensió en diferents cops per per poder solventar l'incidència i no afectar gaire a la línia. Amb aixó del "pegot" no se a que et refereixes però vull fer constar que hi han persones treballant, molts cops en condicions no gaire normals (la nit ja se sap), perquè els altres poguin anar de festa, per aixó em sembla una mica groller calificar la seva feina de "pegot".Guigui wrote:Sortint del partit del Barça, tot seguia igual en aquest tram, llevat de les llums del túnel, que estaven apagades. Molt m'ensumo que es tracta d'un pegot que haurà d'aguantar fins la matinada del 25.Guigui wrote:i ha anat a marxa lenta entre Lesseps i Vallcarca; al túnel hi havia els llums encesos. Sortint de Vallcarca, també marxa lenta però al cap de poc ha accelerat a velocitat normal.
Re: Marxa lenta Lesseps-Penitents
Constato l'opinió d'en Llop, conec a gent que treballa en una important empresa ferroviària subcontractada per TMB i d'altres empreses ferroviàries i de vegades les condicions en les que es treballa (tant del propi treball com en terminis) no són les més adequades.El LLOP wrote:l'avaria consistia en un trecament o bé de la via o d'algun element de la catenària que ha obligat a tallar tensió en diferents cops per per poder solventar l'incidència i no afectar gaire a la línia. Amb aixó del "pegot" no se a que et refereixes però vull fer constar que hi han persones treballant, molts cops en condicions no gaire normals (la nit ja se sap), perquè els altres poguin anar de festa, per aixó em sembla una mica groller calificar la seva feina de "pegot".Guigui wrote:Sortint del partit del Barça, tot seguia igual en aquest tram, llevat de les llums del túnel, que estaven apagades. Molt m'ensumo que es tracta d'un pegot que haurà d'aguantar fins la matinada del 25.Guigui wrote:i ha anat a marxa lenta entre Lesseps i Vallcarca; al túnel hi havia els llums encesos. Sortint de Vallcarca, també marxa lenta però al cap de poc ha accelerat a velocitat normal.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
No em malinterpreteu
Per calmar els ànims: En aquest cas, qualifico de "pegot" un arranjament ràpid d'una incidència que es podria fer en condicions sense circulació a la línia, però que, a causa de l'horari continu de tres nits seguides, han hagut de solucionar atenent-se a les circumstàncies especials. En cap cas he posat en dubte la capacitat tècnica del personal de manteniment, sinó que he volgut deixar patent la meva hipòtesi de que, ateses les circumstàncies, l'incident no es podria solucionar en condicions fins que no s'acabés el servei i que, de moment, aplicaven una solució d'emergència per sortir del pas.
Reitero: En cap moment he fet un judici de valor, i menys envers el personal de manteniment.
Reitero: En cap moment he fet un judici de valor, i menys envers el personal de manteniment.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
He de dir que com a part implicada potser m'ho he pres massa personalment. Estem acostumats a que el passatge es queixi per tot, però es normal; el que no he trobat normal es que gent que coneix els procediments i la manera de treballar com ara tu, qualifiquessin la feina dels altres coma pegot. Perdona si t'he molestat i gràcies per l'aclaració.
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Jo també crec que eren massa hores seguides per poder fe run servei sense incidències. Però bueno, la infrastructura ADIF que en algunes línies tanquen abans de les 11 falla molt més i mira que es passen gran part del dia tancades i ara amb les obres més.
El que es podria fer altres anys és tancar encara que sigui de 4 a 5 linies com la L4 L1 i L2 que son les mes utilitzades a la mercè per correspondència amb el Fòrum. I linies com la L3 o la L5 tancarles a les 3 ja que estan força allunyades del Forum i el nitbus potser ja pot absorvir la demanda.
En tot cas, ja va be que de tant en tant provin coses d'aquestes de tantes hores seguides al metro per veure com funcionen i tenir experiencies pel futur i estadistiques per un altre any.
El que es podria fer altres anys és tancar encara que sigui de 4 a 5 linies com la L4 L1 i L2 que son les mes utilitzades a la mercè per correspondència amb el Fòrum. I linies com la L3 o la L5 tancarles a les 3 ja que estan força allunyades del Forum i el nitbus potser ja pot absorvir la demanda.
En tot cas, ja va be que de tant en tant provin coses d'aquestes de tantes hores seguides al metro per veure com funcionen i tenir experiencies pel futur i estadistiques per un altre any.
Deplaçar els equips de manteniment per la linia fins els punts on han de treballar així com desallotjar la línia de trens requereix uns 60min i la tornada dels equips fins les bases i el repartiment del trens per la línia (el primer tren no surt d'un extrem sino que varis trens comencen a l'hora des de diferents punts de la línia) 60min més.
I aquí suma-hi els temps de treball.
Conclusió: o es tanca tota la nit o no es fa manteniment.
TMB, i en concret els treballadors a peu de xarxa, estan fent un esforç molt gran no només per aquestes 91h sino per les múltiples hores de totes les nits de NonStop que portem. Així que aprofito per felicitar-los per la feina que fan.
El risc 0 no existeix i les incidències (que no sempre son averies) sorgeixen per molt manteniment i planificació. Aquest últim any TMB ha demostrat que és capaç de passar a serveis parcials amb força flexibilitat cosa que minimitza i força l'afectació al usuari.
I aquí suma-hi els temps de treball.
Conclusió: o es tanca tota la nit o no es fa manteniment.
TMB, i en concret els treballadors a peu de xarxa, estan fent un esforç molt gran no només per aquestes 91h sino per les múltiples hores de totes les nits de NonStop que portem. Així que aprofito per felicitar-los per la feina que fan.
El risc 0 no existeix i les incidències (que no sempre son averies) sorgeixen per molt manteniment i planificació. Aquest últim any TMB ha demostrat que és capaç de passar a serveis parcials amb força flexibilitat cosa que minimitza i força l'afectació al usuari.