Page 369 of 411
Barreres aixecades
Posted: Thursday 25/02/2016 20:56
by Javi M
Poca cosa més a afegir. Per a llogar-hi cadires!
Re: Barreres aixecades
Posted: Thursday 25/02/2016 21:13
by Miquel
Javi M wrote:
Poca cosa més a afegir. Per a llogar-hi cadires!
Tampoc n'hi ha per tant. Sempre que el pas a nivell no funcioni com cal, el reglament indica que el tren ha d'aturar-se davant del pas, fer cop de xiulet, assegurar-se que ningú travessa la seva via i continuar.
Si tant s'escandalitza de que les barreres estan pujades, que reclami barreres a qualsevol pas a vianants o creuaments de carrers, ja que aquí hi ha més desgràcies que als pasos a nivell. Les barreres només ""impedeixen"" que certs idiotes (amb perdó) no se saltin un fotut semàfor en vermell (que han de respectar, hi hagi barrera o no).
Pas a nivell desprotegit
Posted: Thursday 25/02/2016 22:44
by Javi M
La cosa no és que les barreres estiguessin aixecades, és que a més no sonaven les campanes i tota la senyalètica lluminosa estava apagada. Com si s'haguessin quedat totalment inoperatives totes les proteccions, vaja.
Re: Barreres aixecades
Posted: Thursday 25/02/2016 23:30
by UT440_132M
Miquel wrote:Javi M wrote:
Poca cosa més a afegir. Per a llogar-hi cadires!
Tampoc n'hi ha per tant. Sempre que el pas a nivell no funcioni com cal, el reglament indica que el tren ha d'aturar-se davant del pas, fer cop de xiulet, assegurar-se que ningú travessa la seva via i continuar.
Si tant s'escandalitza de que les barreres estan pujades, que reclami barreres a qualsevol pas a vianants o creuaments de carrers, ja que aquí hi ha més desgràcies que als pasos a nivell. Les barreres només ""impedeixen"" que certs idiotes (amb perdó) no se saltin un fotut semàfor en vermell (que han de respectar, hi hagi barrera o no).
Abans del pas a nivell, hi hauria d'haver un senyal lluminós
que adverteix al maquinista de la situació del pas a nivell. Si surt una figura de doble Y
, el pas es tancat i es pot passar normalment. Si apareix una aspa "X"
, el maquinista s'ha d'aturar al primer pas (en cas que n'hi hagi més d'un), evaluar la seguretat del pas, i després passar amb precaució velocitat de marxa a la vista, davant un possible obstacle al pas a nivell, i poder aturar el tren amb seguretat i sense causar danys.
Fa un temps això passava en un pas a nivell que hi ha al sud de La Garriga, el sistema de senyalització es va averiar, i els trens havien de passar en mode de marxa a la vista.
http://www.naciodigital.cat/noticia/813 ... na/garriga
Re: Pas a nivell desprotegit
Posted: Thursday 25/02/2016 23:52
by Miquel
Javi M wrote:La cosa no és que les barreres estiguessin aixecades, és que a més no sonaven les campanes i tota la senyalètica lluminosa estava apagada. Com si s'haguessin quedat totalment inoperatives totes les proteccions, vaja.
Mentre el sistema de senyals ferroviaris funcioni i s'adverteixi al maquinista que el pas no te les condicions normals (tal com ha indicat en UT440_132M, detall que per cert havia oblidat d'esmentar) no ha de passar res més enllà del retard al tren.
El tren s'ha d'aturar, i a cop de xiulet indicant la presència passar si no hi ha ningú al mig. Això passa a Espanya, com a qualsevol país amb passos a nivell. Tampoc estic justificant que hagi de passar, però no crec que sigui cap drama com per a que hagi de passar una desgràcia.
Pas sense indicador d'incidències
Posted: Friday 26/02/2016 0:33
by Javi M
Miquel wrote:Mentre el sistema de senyals ferroviaris funcioni i s'adverteixi al maquinista que el pas no te les condicions normals (tal com ha indicat en UT440_132M, detall que per cert havia oblidat d'esmentar) [...]
Aquest pas a nivell no compta amb aquest senyal per als trens. Tampoc no compta amb els típics pedals així que l'ordre de tancament del pas a nivell deu anar pels cantons, i per això s'està tant de temps tancat, motiu principal pel qual la gent se'l salta.
Aprofito per a recordar que a aquest mateix pas a nivell ja van morir dues persones per donar-se el cas de passar un tren sense que les proteccions s'activessin.
Re: Pas sense indicador d'incidències
Posted: Friday 26/02/2016 1:20
by oriolp13
Javi M wrote:Miquel wrote:Mentre el sistema de senyals ferroviaris funcioni i s'adverteixi al maquinista que el pas no te les condicions normals (tal com ha indicat en UT440_132M, detall que per cert havia oblidat d'esmentar) [...]
Aquest pas a nivell no compta amb aquest senyal per als trens. Tampoc no compta amb els típics pedals així que l'ordre de tancament del pas a nivell deu anar pels cantons, i per això s'està tant de temps tancat, motiu principal pel qual la gent se'l salta.
Aprofito per a recordar que a aquest mateix pas a nivell ja van morir dues persones per donar-se el cas de passar un tren sense que les proteccions s'activessin.
Em sembla que qualsevol pas a Nivell que sigui ha d'anar protegit d'alguna manera, que indica al maquinista que aquest funciona correctament o no. Probablement les senyals hi siguin, però no aprop de l'estació. O sinó potser va protegit per les pròpies senyals lluminoses de l'estació.
Re: Pas sense indicador d'incidències
Posted: Friday 26/02/2016 9:57
by Miquel
Javi M wrote:Miquel wrote:Mentre el sistema de senyals ferroviaris funcioni i s'adverteixi al maquinista que el pas no te les condicions normals (tal com ha indicat en UT440_132M, detall que per cert havia oblidat d'esmentar) [...]
Aquest pas a nivell no compta amb aquest senyal per als trens. Tampoc no compta amb els típics pedals així que l'ordre de tancament del pas a nivell deu anar pels cantons, i per això s'està tant de temps tancat, motiu principal pel qual la gent se'l salta.
Aprofito per a recordar que a aquest mateix pas a nivell ja van morir dues persones per donar-se el cas de passar un tren sense que les proteccions s'activessin.
Ignoro si va associat al cantó o no.
A Espanya està muntat de tal manera que el senyal i mecanisme on es detecta el tren va en funció del temps de frenada i distància recorreguda des de que es detecta i el maquinista veu el senyal d'estat del pas a nivell. Cas que el senyal indiqui que el pas a nivell no funciona, el tren te prou distància per frenar abans d'arribar-hi anant a la velocitat màxima del tram.
Jo en aquest cas, interpreto que el "detector" del pas a nivell està per Cornellà o Sant Joan per una banda, i per l'altre prop de Molins. D'aquí a que es trigui molt fins que passi el tren, ja que en sentit ascendent aquest ha de fer dues parades comercials fins arribar-hi.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Friday 26/02/2016 13:54
by UT440_132M
A la foto que vaig enllaçar sobre el senyal, es correspon a Santa Perpètua, a la R3, i avisa del pas a nivell que hi ha passat el baixador, pel cap baix calculo que entre aquest senyal i el pas a nivell, hi ha d'haver uns 700 metres.
El senyal lluminós com diu en Miquel ha d'estar prop de Sant Joan en sentit Vilafranca, i prop de Molins en sentit L'Hospitalet.
Em sobta que no hi hagi un senyal que adverteixi la situació del pas a nivell.
Pas sense indicador d'incidències
Posted: Friday 26/02/2016 15:03
by Javi M
El proper cop que hi passi amb Civia, m'hi fixaré millor. No puc posar-hi la mà al foc, però no em sona que n'hi hagi.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Saturday 27/02/2016 11:38
by albert28
Línia R1. Circulació interrompuda entre Canet-Pineda. Servei d'autocar entre Arenys-Pineda per atropellament d'obstacle en via.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Monday 29/02/2016 18:12
by Sokjo
Aquests matí, la 447 accidentada a Sitges reposava a Montcada-Bifurcació
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Monday 29/02/2016 18:23
by fgc113
Sokjo wrote:Aquests matí, la 447 accidentada a Sitges reposava a Montcada-Bifurcació
Quina? Ahir l'accident va ser a Calella.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Monday 29/02/2016 19:01
by Sokjo
fgc113 wrote:Sokjo wrote:Aquests matí, la 447 accidentada a Sitges reposava a Montcada-Bifurcació
Quina? Ahir l'accident va ser a Calella.
Sí perdona, la de Calella. Estava mirant els horaris per anar a Sitges i s'ha m'han creuat els noms.
Un R3 enconstipat
Posted: Wednesday 02/03/2016 13:42
by Guigui
De Rodalies de Catalunya:
Línia R3. Tren L'Hospitalet 12: 25- La Tor de Querol 15:48 circula amb 30 minuts de demora per incidència tècnica al propi tren.
Renfe fa algun tipus de manteniment?
Posted: Thursday 03/03/2016 15:11
by Guigui
De Rodalies de Catalunya:
Línia R3. Tren L'Hospitalet 13:54 a Ripoll 15:59, circula amb 30 minuts de demora derivat incidència tècnica en propi tren.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Monday 07/03/2016 17:43
by UT440_132M
http://el9nou.cat/noticies_v_0/46242/un ... -omple-fum
Una avaria als frens d’un tren omple de fum el túnel ferroviari de Montmeló
Ha passat cap a les 8 del matí d’aquest dilluns
Passatgers sortint del tren amb el túnel ple de fum aquest dilluns
@jgenesca
última actualització: 07-03-2016 (9:45)
Una avaria als frens d’un tren que circulava per la línia R2 en direcció a Barcelona ha omplert el túnel ferroviari de Montmeló de fum aquest dilluns al matí. Els passatgers del tren afectat han baixat del comboi pel seu propi peu. No ha afectat la circulació, segons Renfe.
L’escalfament dels frens d’un tren de rodalia ha omplert de fum el túnel ferroviari de Montmeló aquest dilluns cap a les 8 del matí. Els passatgers del comboi afectat han baixat del tren que, després, ha seguit la marxa fins a Mollet, on ha estat apartat.
La presència de fum al túnel, però, no ha obligat a aturar la circulació de trens. Segons Renfe, els passatgers afectats han pogut pujar al tren que passava just darrera. El pas de trens ha ajudat a eliminar el fum de l’interior del túnel.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Thursday 10/03/2016 20:26
by fgc113
I el mateix per a les línies R11, R13, R14, R15 i R16.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Friday 11/03/2016 22:56
by UT440_132M
Línia R4. Circulació de trens detinguda al seu pas per Vilafranca derivat d'incidència a les instal·lacions
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Tuesday 15/03/2016 20:01
by Sokjo
Notícia de dissabte passat.
INCENDI A SABADELL NORD
Un incendi a l'antic accés de Sabadell Nord posa en alerta el veïnat
* Els veïns denuncien l’estat de deixadesa de l’espai, en situació de provisionalitat per les obres en superfície
* Membres del servei de seguretat han apagat el foc, que es va produir ahir dissabte
http://www.naciodigital.cat/sabadell/noticia/5529
Si entreu a la notícia podreu veure fotografies de com està l'antic accés. Si no vaig errat, és una de les sortides d'emergència de l'estació...
Hi ha un parell de fotos més, totes del mateix fotògraf del diari NacióSabadell (Juanma Peláez).