Seguiment del traspàs de Rodalies

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

Com creieu que està anant el traspàs?

Molt millor!
3
3%
Millor, a seques
8
8%
Es nota alguna millora, com d'informació
32
31%
No trobo la diferència
19
18%
Les enganxines dels Civia, molt mones
31
30%
Un desastre
9
9%
Altres (expliqueu)
2
2%
 
Total votes: 104

User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Susceptibilitat

Post by Guigui »

470 wrote:creo que para ensalzar las virtudes de determinado servicio no hay que menospreciar al otro como tu haces todos los dias.
I jo crec que no cal entendre qualsevol crítica a una determinada companyia o una comparació envers una altra com un acarnissament, com fas tu cada vegada que no s'exalten les virtuts de Renfe.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by liniadelRipollés »

Comparar dues coses totalment diferents per extreure'n conclusions és realment ben difícil.

L'Hospitalet ADIF l'unic problema que té -estructural- és que els itineraris d'entrada a topall bloquegen els de sortida. Solucionat això, gran part dels problemes de Rodalies Barcelona queden solucionats.

ferroviario_catalan wrote:
Mako448 wrote:A Pl.Catalunya FGC és més fácil gestionar les entrades i sortides de trens,nomès són 4 vies mortes i tant les andanes com els trens són més curt.I a vegades els trens a les vies mortes no hi estàn ni 30 segons,hi he vist personalment sobretot amb els L6/S55.

En canvi a Hospitalet Adif són moltes més vies,i a vegades en una mateixa via et pots trobar dos trens,(aixó a Pl.Catalunya FGC impossible que passi)ja que les andanes són molt llargues.A més hi ha dues vies passants,una apartada,i la resta són mortes que estàn totes a l'esquerra de les vies passants direccio sud.i els trens que finalitzen recorregut a L'Hospitalet no estàn els 30 segons que estàn els trens d'FGC que finalitzen a Pl.Catalunya.Per tant,les operacions d'entrada i sortida dels trens són més complexes que a Pl.Catalunya FGC,i per tant,més fácil que acumulin retards.A més a part de la sortida/entrada dels trens amb viatgers,hem de sumar-hi la de trens sense servei que n'hi ha o transllat dels trens que estàn a les vies sense andana costat mar o la via sense andana costat muntanya fins les vies mortes o l'apartada via 3,i aixó amb les freqüències de 3 minuts en hores puntes entre Sants i L'Hospitalet els retards d'entre 5 i 10 minuts són habituals.

I si la solució per Adif Hospitalet passa per que la via apartada sigui general direcció sud i la general direcció sud sigui aparatada(per estacionar trens que finalitzen recorregut)no crec pas que és solucioni gaire el problema,ja que seguiem amb les 8 vies mortes+altres vies que etàn totes al costat mar de les vies passants.
No estoy de acuerdo contigo.
Precísamente, tal y como planteas la situación, debería ser más facil gestionar la entrada/salida de trenes en Hospitalet, ya que recordemos que aunque hayan más vías, hay menos freqüencia que en Pl.Catalunya FGC, la cual cosa es más facil de gestionar, y más habiendo trenes pasantes como los de la R1/R4.
Siempre diré que falta una buena coordinación en esta estación, se puede solucionar este tema, pero tomando medidas, no dejándolo como siempre.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by metring »

http://www.avui.cat/noticia/article/2-s ... renfe.html

Lligats a Renfe

Ferrocarrils de la Generalitat es perfila com a alternativa per fer-se càrrec de Rodalies, però és improbable que es faci a curt termini

La manca d'inversions de Foment a la xarxa ferroviària és un llast per a l'operador que es faci càrrec del servei

El govern català pressiona l'Estat perquè compleixi les inversions previstes

I un extracte de la notícia:

“Ferrocarrils no té capacitat [de fer-se càrrec del servei] a curt termini, però res fa pensar que salvats uns condicionants no pugui tenir capacitat potencial, basant-se en actius com ara el saber fer, el prestigi i un fet important, la proximitat i focalització al territori i usuaris que ha de servir”, afirma Lluís Inglada, director de l'àrea de territori, infraestructures i transport de l'Institut Cerdà. Inglada creu que, per assumir aquest servei, “FGC hauria de fer un salt important en capacitat operativa i de gestió, i en equips i infraestructures pròpies”. “Renfe té una gran flexibilitat en l'operació i en la gestió i FGC hi hauria de competir fent una gestió de gran eficàcia i competència”, hi afegeix.
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by liniadelRipollés »

Tal com pinten les coses a la Generalitat...un canvi d'operador?

Però si avui he vist el meu primer tren d'FGC en servei comercial SENSE logo d'empresa!
metring wrote:http://www.avui.cat/noticia/article/2-s ... renfe.html

Lligats a Renfe

Ferrocarrils de la Generalitat es perfila com a alternativa per fer-se càrrec de Rodalies, però és improbable que es faci a curt termini

La manca d'inversions de Foment a la xarxa ferroviària és un llast per a l'operador que es faci càrrec del servei

El govern català pressiona l'Estat perquè compleixi les inversions previstes

I un extracte de la notícia:

“Ferrocarrils no té capacitat [de fer-se càrrec del servei] a curt termini, però res fa pensar que salvats uns condicionants no pugui tenir capacitat potencial, basant-se en actius com ara el saber fer, el prestigi i un fet important, la proximitat i focalització al territori i usuaris que ha de servir”, afirma Lluís Inglada, director de l'àrea de territori, infraestructures i transport de l'Institut Cerdà. Inglada creu que, per assumir aquest servei, “FGC hauria de fer un salt important en capacitat operativa i de gestió, i en equips i infraestructures pròpies”. “Renfe té una gran flexibilitat en l'operació i en la gestió i FGC hi hauria de competir fent una gestió de gran eficàcia i competència”, hi afegeix.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
User avatar
trensmat
N9
N9
Posts: 1593
Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by trensmat »

Us imagineu una unitat 111 per la Tor de querol, seria una passada. :riure xD :)
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImageImage Image
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Cosa semblant

Post by Guigui »

Ja es va veure una 211 a La Molina...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by Mako448 »

Algú pot confirmar aixó?Missatge d'un usuari de rodalia.info:
Han canviat la veu de la megafonia de l'interior dels trens! #rod1 #capacasa via @arosichsoler
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by UT596001 »

Mako448 wrote:Algú pot confirmar aixó?Missatge d'un usuari de rodalia.info:
Han canviat la veu de la megafonia de l'interior dels trens! #rod1 #capacasa via @arosichsoler
Avui he anat amb un 465 decoració RENFE-Operadora però amb el so de tancament de portes Generalitat ( :x ) i la veu de la megafonia era la mateixa de sempre.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by metring »

Segons http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... o?id=43646 , la convocatòria que va quedar anul·lada l'altre dia, es farà demà.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by metring »

Hem desviat els missatges que tracten de la nova línia de Rodalies al fil http://transport.cat/viewtopic.php?f=2& ... 42#p190942
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by metring »

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... 3?id=45285

El conseller Recoder assistirà demà a la reunió de seguiment del Pla de Rodalies Barcelona

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, assistirà demà divendres, 10 de juny, amb el secretari d'Estat de Planificació i Infraestructures del Ministeri de Foment, Víctor Morlán, a la reunió de seguiment del Pla de Rodalies Barcelona.
A la reunió també hi participarà el secretari de Territori i Mobilitat, Damià Calvet, i el director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font.

La reunió tindrà lloc, a les 10.00 hores, a la Delegació del Govern a Barcelona (C/Mallorca, 278). Un cop finalitzada la reunió, aproximadament a les 11.45 hores, s'atendrà els mitjans de comunicació.

10-06-2011 10:00 | Delegació del Govern (c. Mallorca, 278) | Barcelona (Barcelonès) | Barcelona
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, assistirà, amb el secretari d'Estat de Planificació i Infraestructures del Ministeri de Foment, Víctor Morlán, a la reunió de seguiment del Pla de Rodalies Barcelona.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

La millora a Rodalies, que la paguem amb l'Estatut

Post by metring »

http://www.lavanguardia.com/politica/20 ... tatut.html

Morlán propone a la Generalitat que pague las obras ferroviarias con fondos adicionales del Estatut

El representante de Fomento ha calificado de "positivo" y "cordial" su encuentro con el conseller de Territorio y Sostenibilidad, Lluís Recoder

Política | 10/06/2011 - 15:54h

Barcelona (Efe).- El secretario de Estado de Infraestructuras, Víctor Morlán, ha propuesto hoy a la Generalitat que las obras ferroviarias más prioritarias de Catalunya se financien con parte del dinero que recibe del Estado a través de la disposición adicional tercera del Estatut.

Morlán ha mantenido hoy la primera reunión de seguimiento del Plan de Cercanías de Barcelona con el conseller de Territorio y Sostenibilidad, Lluís Recoder, encuentro que el representante de Fomento ha calificado de "positivo" y "cordial", en el que han mantenido una conversación "razonable".

En una rueda de prensa en la que no ha comparecido ningún representante de la Generalitat, Morlán ha dicho que, ante la situación económica actual y con unos presupuestos restrictivos, hay que ser capaces de utilizar "todos los instrumentos necesarios a nuestro alcance".

Por ello, ha propuesto a la Generalitat utilizar el dinero que recibe del Estado a través de la disposición adicional tercera del Estatut, "más de 700 millones de euros", para financiar infraestructuras ferroviarias prioritarias.

Entre las obras mencionadas por Morlán se encuentran el acceso provisional ferroviario al Puerto de Barcelona, el intercambiador de la Torrassa, el soterramiento de la vías en L'Hospitalet, actuaciones del Corredor Mediterráneo u otras en Cercanías.

La reunión de hoy se ha celebrado tras varios desacuerdos entre Fomento y la conselleria sobre la inversión del Estado en la red de Cercanías de Barcelona y las criticas de Recoder al incumplimiento de las inversiones previstas en el Plan de Cercanías 2009-2015.

Morlán ha dicho que algunas reflexiones que se hacen "no son las más adecuadas o correctas" y, en ocasiones, falta la explicación "de la parte que no está". Ha insistido en que Catalunya es la comunidad que más inversión recibe por parte del Ministerio de Fomento desde el año 2004, más de 6.000 millones de euros.

El secretario de Estado ha asegurado que "no nos hemos olvidado" del Plan de Cercanías vigente, ha señalado que estará todo finalizado o licitado antes de que acabe el año 2015 y ha puesto algunos ejemplos del estado de las actuaciones.

Morlán ha asegurado que de los 510 millones destinados a la mejora de las infraestructuras existentes, ya se ha ejecutado o licitado un 53% y que ya se han hecho las modernizaciones de un importante número de estaciones de Renfe.

Sin embargo, el directivo de Fomento ha señalado que algunos aspectos que tienen que ver con la ampliación de la red se tienen que "empezar por los cimientos y no por el tejado" y ha puesto como ejemplo la línea Cornellà-Castelldefels, que tiene que iniciar un proceso de información pública y de impacto ambiental.

Ha asegurado que Fomento está preparando el estudio informativo de obras como la duplicación de la vía Arenys de Mar-Blanes y el túnel de Montcada.

Morlán y Recoder han acordado reunirse la primera semana de cada mes para hacer un seguimiento del funcionamiento de Cercanías y de cualquier otro proyecto, reuniones a las que, quizás, se puedan incorporar otras administraciones.

Sobre la petición de creación de una comisión técnica para el seguimiento de las actuaciones en Cercanías, Morlán ha asegurado que él estará pendiente de todo lo que pasa en el sistema de Cercanías de Barcelona y ha dicho que junto con la Generalitat y Renfe Operadora "arreglaremos" los problemas que vayan saliendo.

"Nos hemos puesto de acuerdo en algo fundamental que es afrontar las incidencias conjuntamente", ha dicho Morlán, que ha continuado explicando que antepondrán los intereses de los ciudadanos. En la próxima reunión, se estudiará, entre otras cosas, cómo afrontar los cortes que supondrán en la red las obras que en agosto se llevarán a cabo en la estación de Sants.
Pe Jorba
N6
N6
Posts: 205
Joined: Friday 12/09/2008 14:29

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by Pe Jorba »

Pel que acabo de sentir (i veure) per TV3, en aquesta reunió Foment/Generalitat també s'ha parlat de Renfe (i de lleis no modificades que impossibiliten qualsevol alternativa a Renfe ara per ara)... El text de "La Vanguardia" no recull res de tot això...
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Quin país: abans soterrar que desdoblar (per exemple)

Post by Guigui »

El secretario de Estado de Infraestructuras, Víctor Morlán, ha propuesto hoy a la Generalitat que las obras ferroviarias más prioritarias de Catalunya se financien con parte del dinero que recibe del Estado a través de la disposición adicional tercera del Estatut.
Entre las obras mencionadas por Morlán se encuentran el acceso provisional ferroviario al Puerto de Barcelona, el intercambiador de la Torrassa, el soterramiento de la vías en L'Hospitalet, actuaciones del Corredor Mediterráneo u otras en Cercanías.
I això és "prioritari"? Quins nassos...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by metring »

Pe Jorba wrote:Pel que acabo de sentir (i veure) per TV3, en aquesta reunió Foment/Generalitat també s'ha parlat de Renfe (i de lleis no modificades que impossibiliten qualsevol alternativa a Renfe ara per ara)... El text de "La Vanguardia" no recull res de tot això...
Si, el què passa és que a La Vanguardia ho han separat en dues notícies. I al fòrum, d'això en parlem al fil http://transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=11730
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by metring »

Quanta raó que te!!!!

D'un enllaç trobat a Rodalia.info:

http://www.naciodigital.cat/opinionacio ... _campaign=

La gran presa de pèl

Vicent Sanchis

Un dels grans mèrits que es va atribuir l'anterior Govern va ser el traspàs del servei de Rodalies de Renfe. Consellers i president van tornar de Madrid més alterats que un vesper fumat. No només havien aconseguit la transferència, sinó que, a més i per arrodonir el trajecte, José Luis Rodríguez Zapatero els havia promès un pla d’inversions que, del 2009 al 2015, garantia unes aportacions de 5.000 milions. José Montilla va proclamar que així es tancaven els acords i que la concessió obtinguda demostrava que més valia tractar amb homòlegs que entonar l’eterna cançó del victimisme i la reivindicació mai satisfeta.

Enrere, doncs, quedaven anys de queixes i protestes, que havien anat augmentant fins a desembocar en assalts i ocupacions de les vies. Renfe a Catalunya era –encara és- sinònim de mal servei i de menyspreu a l’usuari. Aquell acord mirava d’encarrilar –mai més ben dit- una solució amb l'Estat, propietari únic dels trens i de les vies per on passen. Gestor del gran mal anomenat catenària. Un Estat que havia permès que un dels recorreguts amb més trànsit de persones de la península patís una manca d’inversió quartmundista, mentre aplicava milions d’euros a la xarxa més absurda de la història del ferrocarril i mirava que Madrid quedés lligada per alta velocitat a totes les capitals de les províncies de l’imperi.

El motí, doncs, va quedar conjurat amb la jugada. Malgrat que algunes veus crítiques van avisar que, en realitat, la Generalitat només n’havia obtingut un títol de propietat ferroviari que no donava dret ni a trens, ni a personal, ni a vies, ni a estacions. Així ha estat. Sobre el paper, el govern de Catalunya gestionava el servei i, almenys, podia canviar d’operador; és a dir, podia rescindir el contracte amb Renfe. Paper mullat. Han passat dos anys i l’Estat només ha culminat el 7 per cent de les inversions que havia promès, les avaries es mantenen i les catenàries fan patir com abans. I quan només restaven alguns mesos de vigència de contracte amb Renfe, el secretari d'estat d’Infraestructures s’ha dignat a venir a colònies per recordar qui mana. Víctor Morlán ha alertat el conseller Lluís Recoder que la Generalitat no pot canviar d’operador mentre no ho permeti la llei de l'Estat. I que tot és molt complicat i dura la vida de la milícia colonial. Tenien tota la raó els escèptics. Ens han transferit la gorra del cap d’estació. I s’han quedat el xiulet que fa moure els trens. Com sempre.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

De mal en pitjor

Post by Guigui »

I això que l'article ha sigut publicat abans del daltabaix de Maçanet, que demostra que la cosa ja afecta coses més importants que la catenària. Estem tornant a les èpoques més funestes de Na Magdalena.

A poc a poc, el govern espanyol està caient a nivells d'inoperància d'un estat fallit, mentre a Catalunya intentem parar com podem el cop i semblar una mica més dignes de pertànyer a la Unió Europea. Es podran criticar els mètodes, però almenys hi ha algú que ho intenta.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Pacte per un nou operador

Post by metring »

http://www.lamalla.cat/economia/article?id=468696

CiU i PSOE pacten al Congrés que pugui haver un operador diferent a Renfe a les Rodalies

El Ple de la Cambra Baixa ha donat un ampli suport a la possibilitat de modificar la Llei Ferroviària

EFE

El Ple del Congrés ha aprovat una moció de CiU, pactada amb el PSOE, en la qual insta el Govern a impulsar les inversions del Pla de Rodalies de Barcelona i a modificar la Llei Ferroviària per permetre que un nou operador, diferent a Renfe, pugui fer-se càrrec d'aquests serveis.

Un dels punts claus de la moció és la creació d'una oficina tècnica d'execució del Pla, dependent del secretari d'Estat de Planificació i Infraestructures i coordinada amb el Govern de la Generalitat de Catalunya.

La iniciativa de CiU, que ha afegit la moció del PSOE, ha estat votada pel Ple del Congrés amb 332 vots a favor i un en contra. Així doncs, ha comptat amb el suport pràcticament de tots els grups parlamentaris.

Mesures pendents
Per a impulsar les inversions del Pla de Rodalies de Barcelona, ​​segons recull la moció, s'ha de dur a terme la modernització de la infraestructura existent i instal·lar el sistema de senyalització ferroviària ERTMS per a la gestió del trànsit. També s'ha d'executar el nou ramal de rodalies d'accés a l'aeroport de Barcelona, ​remodelar l'estació de l'Hospitalet de Llobregat i tramitar la contractació de la duplicació de la via entre Montcada i Reixac i Vic, entre altres mesures.

El portaveu de Foment de CiU al Congrés, Pere Macias, ha assenyalat que "molts dels problemes són de la xarxa ferroviària" i ha lloat l'actuació de Renfe que "té una vocació de servei encomiable".

El diputat del PSOE Román Ruiz Llamas, ha assenyalat la voluntat ferma del Govern socialista de millorar i modernitzar el Rodalies de Barcelona i ha acusat el PP que molts dels problemes actuals són causa de la baixa inversió del govern popular entre 2004 i 2007.

En el seu torn, el diputat del PP Antonio Gallego ha afirmat que invertir en Rodalies és apostar pel creixement econòmic i ha precisat que hi ha moltes coses que millorar en la xarxa ferroviària, com donar més cobertura o ser més eficients.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Pacte per un nou operador

Post by victorcasta »

metring wrote:El diputat del PSOE Román Ruiz Llamas, ha assenyalat la voluntat ferma del Govern socialista de millorar i modernitzar el Rodalies de Barcelona i ha acusat el PP que molts dels problemes actuals són causa de la baixa inversió del govern popular entre 2004 i 2007.
Em sembla molt bé donar les culpes al PP de moltes coses, però al Cèsar el que és del Cèsar: del 2004 al 2007 ja no hi eren i va caler els esvorancs de Bellvitge perquè es comencés a invertir a la xarxa barcelonina.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Dir-la grossa

Post by Guigui »

Una mostra més que als polítics, els temes que afecten la gent els rellisquen. Els interessa molt més marcar paquet.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”