I jo crec que no cal entendre qualsevol crítica a una determinada companyia o una comparació envers una altra com un acarnissament, com fas tu cada vegada que no s'exalten les virtuts de Renfe.470 wrote:creo que para ensalzar las virtudes de determinado servicio no hay que menospreciar al otro como tu haces todos los dias.
Seguiment del traspàs de Rodalies
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Susceptibilitat
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Comparar dues coses totalment diferents per extreure'n conclusions és realment ben difícil.
L'Hospitalet ADIF l'unic problema que té -estructural- és que els itineraris d'entrada a topall bloquegen els de sortida. Solucionat això, gran part dels problemes de Rodalies Barcelona queden solucionats.
L'Hospitalet ADIF l'unic problema que té -estructural- és que els itineraris d'entrada a topall bloquegen els de sortida. Solucionat això, gran part dels problemes de Rodalies Barcelona queden solucionats.
ferroviario_catalan wrote:No estoy de acuerdo contigo.Mako448 wrote:A Pl.Catalunya FGC és més fácil gestionar les entrades i sortides de trens,nomès són 4 vies mortes i tant les andanes com els trens són més curt.I a vegades els trens a les vies mortes no hi estàn ni 30 segons,hi he vist personalment sobretot amb els L6/S55.
En canvi a Hospitalet Adif són moltes més vies,i a vegades en una mateixa via et pots trobar dos trens,(aixó a Pl.Catalunya FGC impossible que passi)ja que les andanes són molt llargues.A més hi ha dues vies passants,una apartada,i la resta són mortes que estàn totes a l'esquerra de les vies passants direccio sud.i els trens que finalitzen recorregut a L'Hospitalet no estàn els 30 segons que estàn els trens d'FGC que finalitzen a Pl.Catalunya.Per tant,les operacions d'entrada i sortida dels trens són més complexes que a Pl.Catalunya FGC,i per tant,més fácil que acumulin retards.A més a part de la sortida/entrada dels trens amb viatgers,hem de sumar-hi la de trens sense servei que n'hi ha o transllat dels trens que estàn a les vies sense andana costat mar o la via sense andana costat muntanya fins les vies mortes o l'apartada via 3,i aixó amb les freqüències de 3 minuts en hores puntes entre Sants i L'Hospitalet els retards d'entre 5 i 10 minuts són habituals.
I si la solució per Adif Hospitalet passa per que la via apartada sigui general direcció sud i la general direcció sud sigui aparatada(per estacionar trens que finalitzen recorregut)no crec pas que és solucioni gaire el problema,ja que seguiem amb les 8 vies mortes+altres vies que etàn totes al costat mar de les vies passants.
Precísamente, tal y como planteas la situación, debería ser más facil gestionar la entrada/salida de trenes en Hospitalet, ya que recordemos que aunque hayan más vías, hay menos freqüencia que en Pl.Catalunya FGC, la cual cosa es más facil de gestionar, y más habiendo trenes pasantes como los de la R1/R4.
Siempre diré que falta una buena coordinación en esta estación, se puede solucionar este tema, pero tomando medidas, no dejándolo como siempre.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
http://www.avui.cat/noticia/article/2-s ... renfe.html
Lligats a Renfe
Ferrocarrils de la Generalitat es perfila com a alternativa per fer-se càrrec de Rodalies, però és improbable que es faci a curt termini
La manca d'inversions de Foment a la xarxa ferroviària és un llast per a l'operador que es faci càrrec del servei
El govern català pressiona l'Estat perquè compleixi les inversions previstes
I un extracte de la notícia:
“Ferrocarrils no té capacitat [de fer-se càrrec del servei] a curt termini, però res fa pensar que salvats uns condicionants no pugui tenir capacitat potencial, basant-se en actius com ara el saber fer, el prestigi i un fet important, la proximitat i focalització al territori i usuaris que ha de servir”, afirma Lluís Inglada, director de l'àrea de territori, infraestructures i transport de l'Institut Cerdà. Inglada creu que, per assumir aquest servei, “FGC hauria de fer un salt important en capacitat operativa i de gestió, i en equips i infraestructures pròpies”. “Renfe té una gran flexibilitat en l'operació i en la gestió i FGC hi hauria de competir fent una gestió de gran eficàcia i competència”, hi afegeix.
Lligats a Renfe
Ferrocarrils de la Generalitat es perfila com a alternativa per fer-se càrrec de Rodalies, però és improbable que es faci a curt termini
La manca d'inversions de Foment a la xarxa ferroviària és un llast per a l'operador que es faci càrrec del servei
El govern català pressiona l'Estat perquè compleixi les inversions previstes
I un extracte de la notícia:
“Ferrocarrils no té capacitat [de fer-se càrrec del servei] a curt termini, però res fa pensar que salvats uns condicionants no pugui tenir capacitat potencial, basant-se en actius com ara el saber fer, el prestigi i un fet important, la proximitat i focalització al territori i usuaris que ha de servir”, afirma Lluís Inglada, director de l'àrea de territori, infraestructures i transport de l'Institut Cerdà. Inglada creu que, per assumir aquest servei, “FGC hauria de fer un salt important en capacitat operativa i de gestió, i en equips i infraestructures pròpies”. “Renfe té una gran flexibilitat en l'operació i en la gestió i FGC hi hauria de competir fent una gestió de gran eficàcia i competència”, hi afegeix.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Tal com pinten les coses a la Generalitat...un canvi d'operador?
Però si avui he vist el meu primer tren d'FGC en servei comercial SENSE logo d'empresa!
Però si avui he vist el meu primer tren d'FGC en servei comercial SENSE logo d'empresa!
metring wrote:http://www.avui.cat/noticia/article/2-s ... renfe.html
Lligats a Renfe
Ferrocarrils de la Generalitat es perfila com a alternativa per fer-se càrrec de Rodalies, però és improbable que es faci a curt termini
La manca d'inversions de Foment a la xarxa ferroviària és un llast per a l'operador que es faci càrrec del servei
El govern català pressiona l'Estat perquè compleixi les inversions previstes
I un extracte de la notícia:
“Ferrocarrils no té capacitat [de fer-se càrrec del servei] a curt termini, però res fa pensar que salvats uns condicionants no pugui tenir capacitat potencial, basant-se en actius com ara el saber fer, el prestigi i un fet important, la proximitat i focalització al territori i usuaris que ha de servir”, afirma Lluís Inglada, director de l'àrea de territori, infraestructures i transport de l'Institut Cerdà. Inglada creu que, per assumir aquest servei, “FGC hauria de fer un salt important en capacitat operativa i de gestió, i en equips i infraestructures pròpies”. “Renfe té una gran flexibilitat en l'operació i en la gestió i FGC hi hauria de competir fent una gestió de gran eficàcia i competència”, hi afegeix.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Us imagineu una unitat 111 per la Tor de querol, seria una passada.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Cosa semblant
Ja es va veure una 211 a La Molina...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Algú pot confirmar aixó?Missatge d'un usuari de rodalia.info:
Han canviat la veu de la megafonia de l'interior dels trens! #rod1 #capacasa via @arosichsoler
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Avui he anat amb un 465 decoració RENFE-Operadora però amb el so de tancament de portes Generalitat ( ) i la veu de la megafonia era la mateixa de sempre.Mako448 wrote:Algú pot confirmar aixó?Missatge d'un usuari de rodalia.info:
Han canviat la veu de la megafonia de l'interior dels trens! #rod1 #capacasa via @arosichsoler
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Segons http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... o?id=43646 , la convocatòria que va quedar anul·lada l'altre dia, es farà demà.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Hem desviat els missatges que tracten de la nova línia de Rodalies al fil http://transport.cat/viewtopic.php?f=2& ... 42#p190942
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... 3?id=45285
El conseller Recoder assistirà demà a la reunió de seguiment del Pla de Rodalies Barcelona
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, assistirà demà divendres, 10 de juny, amb el secretari d'Estat de Planificació i Infraestructures del Ministeri de Foment, Víctor Morlán, a la reunió de seguiment del Pla de Rodalies Barcelona.
A la reunió també hi participarà el secretari de Territori i Mobilitat, Damià Calvet, i el director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font.
La reunió tindrà lloc, a les 10.00 hores, a la Delegació del Govern a Barcelona (C/Mallorca, 278). Un cop finalitzada la reunió, aproximadament a les 11.45 hores, s'atendrà els mitjans de comunicació.
10-06-2011 10:00 | Delegació del Govern (c. Mallorca, 278) | Barcelona (Barcelonès) | Barcelona
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, assistirà, amb el secretari d'Estat de Planificació i Infraestructures del Ministeri de Foment, Víctor Morlán, a la reunió de seguiment del Pla de Rodalies Barcelona.
El conseller Recoder assistirà demà a la reunió de seguiment del Pla de Rodalies Barcelona
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, assistirà demà divendres, 10 de juny, amb el secretari d'Estat de Planificació i Infraestructures del Ministeri de Foment, Víctor Morlán, a la reunió de seguiment del Pla de Rodalies Barcelona.
A la reunió també hi participarà el secretari de Territori i Mobilitat, Damià Calvet, i el director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font.
La reunió tindrà lloc, a les 10.00 hores, a la Delegació del Govern a Barcelona (C/Mallorca, 278). Un cop finalitzada la reunió, aproximadament a les 11.45 hores, s'atendrà els mitjans de comunicació.
10-06-2011 10:00 | Delegació del Govern (c. Mallorca, 278) | Barcelona (Barcelonès) | Barcelona
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, assistirà, amb el secretari d'Estat de Planificació i Infraestructures del Ministeri de Foment, Víctor Morlán, a la reunió de seguiment del Pla de Rodalies Barcelona.
La millora a Rodalies, que la paguem amb l'Estatut
http://www.lavanguardia.com/politica/20 ... tatut.html
Morlán propone a la Generalitat que pague las obras ferroviarias con fondos adicionales del Estatut
El representante de Fomento ha calificado de "positivo" y "cordial" su encuentro con el conseller de Territorio y Sostenibilidad, Lluís Recoder
Política | 10/06/2011 - 15:54h
Barcelona (Efe).- El secretario de Estado de Infraestructuras, Víctor Morlán, ha propuesto hoy a la Generalitat que las obras ferroviarias más prioritarias de Catalunya se financien con parte del dinero que recibe del Estado a través de la disposición adicional tercera del Estatut.
Morlán ha mantenido hoy la primera reunión de seguimiento del Plan de Cercanías de Barcelona con el conseller de Territorio y Sostenibilidad, Lluís Recoder, encuentro que el representante de Fomento ha calificado de "positivo" y "cordial", en el que han mantenido una conversación "razonable".
En una rueda de prensa en la que no ha comparecido ningún representante de la Generalitat, Morlán ha dicho que, ante la situación económica actual y con unos presupuestos restrictivos, hay que ser capaces de utilizar "todos los instrumentos necesarios a nuestro alcance".
Por ello, ha propuesto a la Generalitat utilizar el dinero que recibe del Estado a través de la disposición adicional tercera del Estatut, "más de 700 millones de euros", para financiar infraestructuras ferroviarias prioritarias.
Entre las obras mencionadas por Morlán se encuentran el acceso provisional ferroviario al Puerto de Barcelona, el intercambiador de la Torrassa, el soterramiento de la vías en L'Hospitalet, actuaciones del Corredor Mediterráneo u otras en Cercanías.
La reunión de hoy se ha celebrado tras varios desacuerdos entre Fomento y la conselleria sobre la inversión del Estado en la red de Cercanías de Barcelona y las criticas de Recoder al incumplimiento de las inversiones previstas en el Plan de Cercanías 2009-2015.
Morlán ha dicho que algunas reflexiones que se hacen "no son las más adecuadas o correctas" y, en ocasiones, falta la explicación "de la parte que no está". Ha insistido en que Catalunya es la comunidad que más inversión recibe por parte del Ministerio de Fomento desde el año 2004, más de 6.000 millones de euros.
El secretario de Estado ha asegurado que "no nos hemos olvidado" del Plan de Cercanías vigente, ha señalado que estará todo finalizado o licitado antes de que acabe el año 2015 y ha puesto algunos ejemplos del estado de las actuaciones.
Morlán ha asegurado que de los 510 millones destinados a la mejora de las infraestructuras existentes, ya se ha ejecutado o licitado un 53% y que ya se han hecho las modernizaciones de un importante número de estaciones de Renfe.
Sin embargo, el directivo de Fomento ha señalado que algunos aspectos que tienen que ver con la ampliación de la red se tienen que "empezar por los cimientos y no por el tejado" y ha puesto como ejemplo la línea Cornellà-Castelldefels, que tiene que iniciar un proceso de información pública y de impacto ambiental.
Ha asegurado que Fomento está preparando el estudio informativo de obras como la duplicación de la vía Arenys de Mar-Blanes y el túnel de Montcada.
Morlán y Recoder han acordado reunirse la primera semana de cada mes para hacer un seguimiento del funcionamiento de Cercanías y de cualquier otro proyecto, reuniones a las que, quizás, se puedan incorporar otras administraciones.
Sobre la petición de creación de una comisión técnica para el seguimiento de las actuaciones en Cercanías, Morlán ha asegurado que él estará pendiente de todo lo que pasa en el sistema de Cercanías de Barcelona y ha dicho que junto con la Generalitat y Renfe Operadora "arreglaremos" los problemas que vayan saliendo.
"Nos hemos puesto de acuerdo en algo fundamental que es afrontar las incidencias conjuntamente", ha dicho Morlán, que ha continuado explicando que antepondrán los intereses de los ciudadanos. En la próxima reunión, se estudiará, entre otras cosas, cómo afrontar los cortes que supondrán en la red las obras que en agosto se llevarán a cabo en la estación de Sants.
Morlán propone a la Generalitat que pague las obras ferroviarias con fondos adicionales del Estatut
El representante de Fomento ha calificado de "positivo" y "cordial" su encuentro con el conseller de Territorio y Sostenibilidad, Lluís Recoder
Política | 10/06/2011 - 15:54h
Barcelona (Efe).- El secretario de Estado de Infraestructuras, Víctor Morlán, ha propuesto hoy a la Generalitat que las obras ferroviarias más prioritarias de Catalunya se financien con parte del dinero que recibe del Estado a través de la disposición adicional tercera del Estatut.
Morlán ha mantenido hoy la primera reunión de seguimiento del Plan de Cercanías de Barcelona con el conseller de Territorio y Sostenibilidad, Lluís Recoder, encuentro que el representante de Fomento ha calificado de "positivo" y "cordial", en el que han mantenido una conversación "razonable".
En una rueda de prensa en la que no ha comparecido ningún representante de la Generalitat, Morlán ha dicho que, ante la situación económica actual y con unos presupuestos restrictivos, hay que ser capaces de utilizar "todos los instrumentos necesarios a nuestro alcance".
Por ello, ha propuesto a la Generalitat utilizar el dinero que recibe del Estado a través de la disposición adicional tercera del Estatut, "más de 700 millones de euros", para financiar infraestructuras ferroviarias prioritarias.
Entre las obras mencionadas por Morlán se encuentran el acceso provisional ferroviario al Puerto de Barcelona, el intercambiador de la Torrassa, el soterramiento de la vías en L'Hospitalet, actuaciones del Corredor Mediterráneo u otras en Cercanías.
La reunión de hoy se ha celebrado tras varios desacuerdos entre Fomento y la conselleria sobre la inversión del Estado en la red de Cercanías de Barcelona y las criticas de Recoder al incumplimiento de las inversiones previstas en el Plan de Cercanías 2009-2015.
Morlán ha dicho que algunas reflexiones que se hacen "no son las más adecuadas o correctas" y, en ocasiones, falta la explicación "de la parte que no está". Ha insistido en que Catalunya es la comunidad que más inversión recibe por parte del Ministerio de Fomento desde el año 2004, más de 6.000 millones de euros.
El secretario de Estado ha asegurado que "no nos hemos olvidado" del Plan de Cercanías vigente, ha señalado que estará todo finalizado o licitado antes de que acabe el año 2015 y ha puesto algunos ejemplos del estado de las actuaciones.
Morlán ha asegurado que de los 510 millones destinados a la mejora de las infraestructuras existentes, ya se ha ejecutado o licitado un 53% y que ya se han hecho las modernizaciones de un importante número de estaciones de Renfe.
Sin embargo, el directivo de Fomento ha señalado que algunos aspectos que tienen que ver con la ampliación de la red se tienen que "empezar por los cimientos y no por el tejado" y ha puesto como ejemplo la línea Cornellà-Castelldefels, que tiene que iniciar un proceso de información pública y de impacto ambiental.
Ha asegurado que Fomento está preparando el estudio informativo de obras como la duplicación de la vía Arenys de Mar-Blanes y el túnel de Montcada.
Morlán y Recoder han acordado reunirse la primera semana de cada mes para hacer un seguimiento del funcionamiento de Cercanías y de cualquier otro proyecto, reuniones a las que, quizás, se puedan incorporar otras administraciones.
Sobre la petición de creación de una comisión técnica para el seguimiento de las actuaciones en Cercanías, Morlán ha asegurado que él estará pendiente de todo lo que pasa en el sistema de Cercanías de Barcelona y ha dicho que junto con la Generalitat y Renfe Operadora "arreglaremos" los problemas que vayan saliendo.
"Nos hemos puesto de acuerdo en algo fundamental que es afrontar las incidencias conjuntamente", ha dicho Morlán, que ha continuado explicando que antepondrán los intereses de los ciudadanos. En la próxima reunión, se estudiará, entre otras cosas, cómo afrontar los cortes que supondrán en la red las obras que en agosto se llevarán a cabo en la estación de Sants.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Pel que acabo de sentir (i veure) per TV3, en aquesta reunió Foment/Generalitat també s'ha parlat de Renfe (i de lleis no modificades que impossibiliten qualsevol alternativa a Renfe ara per ara)... El text de "La Vanguardia" no recull res de tot això...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Quin país: abans soterrar que desdoblar (per exemple)
El secretario de Estado de Infraestructuras, Víctor Morlán, ha propuesto hoy a la Generalitat que las obras ferroviarias más prioritarias de Catalunya se financien con parte del dinero que recibe del Estado a través de la disposición adicional tercera del Estatut.
I això és "prioritari"? Quins nassos...Entre las obras mencionadas por Morlán se encuentran el acceso provisional ferroviario al Puerto de Barcelona, el intercambiador de la Torrassa, el soterramiento de la vías en L'Hospitalet, actuaciones del Corredor Mediterráneo u otras en Cercanías.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Si, el què passa és que a La Vanguardia ho han separat en dues notícies. I al fòrum, d'això en parlem al fil http://transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=11730Pe Jorba wrote:Pel que acabo de sentir (i veure) per TV3, en aquesta reunió Foment/Generalitat també s'ha parlat de Renfe (i de lleis no modificades que impossibiliten qualsevol alternativa a Renfe ara per ara)... El text de "La Vanguardia" no recull res de tot això...
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Quanta raó que te!!!!
D'un enllaç trobat a Rodalia.info:
http://www.naciodigital.cat/opinionacio ... _campaign=
La gran presa de pèl
Vicent Sanchis
Un dels grans mèrits que es va atribuir l'anterior Govern va ser el traspàs del servei de Rodalies de Renfe. Consellers i president van tornar de Madrid més alterats que un vesper fumat. No només havien aconseguit la transferència, sinó que, a més i per arrodonir el trajecte, José Luis Rodríguez Zapatero els havia promès un pla d’inversions que, del 2009 al 2015, garantia unes aportacions de 5.000 milions. José Montilla va proclamar que així es tancaven els acords i que la concessió obtinguda demostrava que més valia tractar amb homòlegs que entonar l’eterna cançó del victimisme i la reivindicació mai satisfeta.
Enrere, doncs, quedaven anys de queixes i protestes, que havien anat augmentant fins a desembocar en assalts i ocupacions de les vies. Renfe a Catalunya era –encara és- sinònim de mal servei i de menyspreu a l’usuari. Aquell acord mirava d’encarrilar –mai més ben dit- una solució amb l'Estat, propietari únic dels trens i de les vies per on passen. Gestor del gran mal anomenat catenària. Un Estat que havia permès que un dels recorreguts amb més trànsit de persones de la península patís una manca d’inversió quartmundista, mentre aplicava milions d’euros a la xarxa més absurda de la història del ferrocarril i mirava que Madrid quedés lligada per alta velocitat a totes les capitals de les províncies de l’imperi.
El motí, doncs, va quedar conjurat amb la jugada. Malgrat que algunes veus crítiques van avisar que, en realitat, la Generalitat només n’havia obtingut un títol de propietat ferroviari que no donava dret ni a trens, ni a personal, ni a vies, ni a estacions. Així ha estat. Sobre el paper, el govern de Catalunya gestionava el servei i, almenys, podia canviar d’operador; és a dir, podia rescindir el contracte amb Renfe. Paper mullat. Han passat dos anys i l’Estat només ha culminat el 7 per cent de les inversions que havia promès, les avaries es mantenen i les catenàries fan patir com abans. I quan només restaven alguns mesos de vigència de contracte amb Renfe, el secretari d'estat d’Infraestructures s’ha dignat a venir a colònies per recordar qui mana. Víctor Morlán ha alertat el conseller Lluís Recoder que la Generalitat no pot canviar d’operador mentre no ho permeti la llei de l'Estat. I que tot és molt complicat i dura la vida de la milícia colonial. Tenien tota la raó els escèptics. Ens han transferit la gorra del cap d’estació. I s’han quedat el xiulet que fa moure els trens. Com sempre.
D'un enllaç trobat a Rodalia.info:
http://www.naciodigital.cat/opinionacio ... _campaign=
La gran presa de pèl
Vicent Sanchis
Un dels grans mèrits que es va atribuir l'anterior Govern va ser el traspàs del servei de Rodalies de Renfe. Consellers i president van tornar de Madrid més alterats que un vesper fumat. No només havien aconseguit la transferència, sinó que, a més i per arrodonir el trajecte, José Luis Rodríguez Zapatero els havia promès un pla d’inversions que, del 2009 al 2015, garantia unes aportacions de 5.000 milions. José Montilla va proclamar que així es tancaven els acords i que la concessió obtinguda demostrava que més valia tractar amb homòlegs que entonar l’eterna cançó del victimisme i la reivindicació mai satisfeta.
Enrere, doncs, quedaven anys de queixes i protestes, que havien anat augmentant fins a desembocar en assalts i ocupacions de les vies. Renfe a Catalunya era –encara és- sinònim de mal servei i de menyspreu a l’usuari. Aquell acord mirava d’encarrilar –mai més ben dit- una solució amb l'Estat, propietari únic dels trens i de les vies per on passen. Gestor del gran mal anomenat catenària. Un Estat que havia permès que un dels recorreguts amb més trànsit de persones de la península patís una manca d’inversió quartmundista, mentre aplicava milions d’euros a la xarxa més absurda de la història del ferrocarril i mirava que Madrid quedés lligada per alta velocitat a totes les capitals de les províncies de l’imperi.
El motí, doncs, va quedar conjurat amb la jugada. Malgrat que algunes veus crítiques van avisar que, en realitat, la Generalitat només n’havia obtingut un títol de propietat ferroviari que no donava dret ni a trens, ni a personal, ni a vies, ni a estacions. Així ha estat. Sobre el paper, el govern de Catalunya gestionava el servei i, almenys, podia canviar d’operador; és a dir, podia rescindir el contracte amb Renfe. Paper mullat. Han passat dos anys i l’Estat només ha culminat el 7 per cent de les inversions que havia promès, les avaries es mantenen i les catenàries fan patir com abans. I quan només restaven alguns mesos de vigència de contracte amb Renfe, el secretari d'estat d’Infraestructures s’ha dignat a venir a colònies per recordar qui mana. Víctor Morlán ha alertat el conseller Lluís Recoder que la Generalitat no pot canviar d’operador mentre no ho permeti la llei de l'Estat. I que tot és molt complicat i dura la vida de la milícia colonial. Tenien tota la raó els escèptics. Ens han transferit la gorra del cap d’estació. I s’han quedat el xiulet que fa moure els trens. Com sempre.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
De mal en pitjor
I això que l'article ha sigut publicat abans del daltabaix de Maçanet, que demostra que la cosa ja afecta coses més importants que la catenària. Estem tornant a les èpoques més funestes de Na Magdalena.
A poc a poc, el govern espanyol està caient a nivells d'inoperància d'un estat fallit, mentre a Catalunya intentem parar com podem el cop i semblar una mica més dignes de pertànyer a la Unió Europea. Es podran criticar els mètodes, però almenys hi ha algú que ho intenta.
A poc a poc, el govern espanyol està caient a nivells d'inoperància d'un estat fallit, mentre a Catalunya intentem parar com podem el cop i semblar una mica més dignes de pertànyer a la Unió Europea. Es podran criticar els mètodes, però almenys hi ha algú que ho intenta.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Pacte per un nou operador
http://www.lamalla.cat/economia/article?id=468696
CiU i PSOE pacten al Congrés que pugui haver un operador diferent a Renfe a les Rodalies
El Ple de la Cambra Baixa ha donat un ampli suport a la possibilitat de modificar la Llei Ferroviària
EFE
El Ple del Congrés ha aprovat una moció de CiU, pactada amb el PSOE, en la qual insta el Govern a impulsar les inversions del Pla de Rodalies de Barcelona i a modificar la Llei Ferroviària per permetre que un nou operador, diferent a Renfe, pugui fer-se càrrec d'aquests serveis.
Un dels punts claus de la moció és la creació d'una oficina tècnica d'execució del Pla, dependent del secretari d'Estat de Planificació i Infraestructures i coordinada amb el Govern de la Generalitat de Catalunya.
La iniciativa de CiU, que ha afegit la moció del PSOE, ha estat votada pel Ple del Congrés amb 332 vots a favor i un en contra. Així doncs, ha comptat amb el suport pràcticament de tots els grups parlamentaris.
Mesures pendents
Per a impulsar les inversions del Pla de Rodalies de Barcelona, segons recull la moció, s'ha de dur a terme la modernització de la infraestructura existent i instal·lar el sistema de senyalització ferroviària ERTMS per a la gestió del trànsit. També s'ha d'executar el nou ramal de rodalies d'accés a l'aeroport de Barcelona, remodelar l'estació de l'Hospitalet de Llobregat i tramitar la contractació de la duplicació de la via entre Montcada i Reixac i Vic, entre altres mesures.
El portaveu de Foment de CiU al Congrés, Pere Macias, ha assenyalat que "molts dels problemes són de la xarxa ferroviària" i ha lloat l'actuació de Renfe que "té una vocació de servei encomiable".
El diputat del PSOE Román Ruiz Llamas, ha assenyalat la voluntat ferma del Govern socialista de millorar i modernitzar el Rodalies de Barcelona i ha acusat el PP que molts dels problemes actuals són causa de la baixa inversió del govern popular entre 2004 i 2007.
En el seu torn, el diputat del PP Antonio Gallego ha afirmat que invertir en Rodalies és apostar pel creixement econòmic i ha precisat que hi ha moltes coses que millorar en la xarxa ferroviària, com donar més cobertura o ser més eficients.
CiU i PSOE pacten al Congrés que pugui haver un operador diferent a Renfe a les Rodalies
El Ple de la Cambra Baixa ha donat un ampli suport a la possibilitat de modificar la Llei Ferroviària
EFE
El Ple del Congrés ha aprovat una moció de CiU, pactada amb el PSOE, en la qual insta el Govern a impulsar les inversions del Pla de Rodalies de Barcelona i a modificar la Llei Ferroviària per permetre que un nou operador, diferent a Renfe, pugui fer-se càrrec d'aquests serveis.
Un dels punts claus de la moció és la creació d'una oficina tècnica d'execució del Pla, dependent del secretari d'Estat de Planificació i Infraestructures i coordinada amb el Govern de la Generalitat de Catalunya.
La iniciativa de CiU, que ha afegit la moció del PSOE, ha estat votada pel Ple del Congrés amb 332 vots a favor i un en contra. Així doncs, ha comptat amb el suport pràcticament de tots els grups parlamentaris.
Mesures pendents
Per a impulsar les inversions del Pla de Rodalies de Barcelona, segons recull la moció, s'ha de dur a terme la modernització de la infraestructura existent i instal·lar el sistema de senyalització ferroviària ERTMS per a la gestió del trànsit. També s'ha d'executar el nou ramal de rodalies d'accés a l'aeroport de Barcelona, remodelar l'estació de l'Hospitalet de Llobregat i tramitar la contractació de la duplicació de la via entre Montcada i Reixac i Vic, entre altres mesures.
El portaveu de Foment de CiU al Congrés, Pere Macias, ha assenyalat que "molts dels problemes són de la xarxa ferroviària" i ha lloat l'actuació de Renfe que "té una vocació de servei encomiable".
El diputat del PSOE Román Ruiz Llamas, ha assenyalat la voluntat ferma del Govern socialista de millorar i modernitzar el Rodalies de Barcelona i ha acusat el PP que molts dels problemes actuals són causa de la baixa inversió del govern popular entre 2004 i 2007.
En el seu torn, el diputat del PP Antonio Gallego ha afirmat que invertir en Rodalies és apostar pel creixement econòmic i ha precisat que hi ha moltes coses que millorar en la xarxa ferroviària, com donar més cobertura o ser més eficients.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Pacte per un nou operador
Em sembla molt bé donar les culpes al PP de moltes coses, però al Cèsar el que és del Cèsar: del 2004 al 2007 ja no hi eren i va caler els esvorancs de Bellvitge perquè es comencés a invertir a la xarxa barcelonina.metring wrote:El diputat del PSOE Román Ruiz Llamas, ha assenyalat la voluntat ferma del Govern socialista de millorar i modernitzar el Rodalies de Barcelona i ha acusat el PP que molts dels problemes actuals són causa de la baixa inversió del govern popular entre 2004 i 2007.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Dir-la grossa
Una mostra més que als polítics, els temes que afecten la gent els rellisquen. Els interessa molt més marcar paquet.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.