wefer wrote: ↑Saturday 17/07/2021 0:22
I per quan els intercanviadors amb FGC que multiplicarien exponencialment els passatgers d'aquesta línia i que està previst construir des de fa dècades? I mira que sobretot el de Volpalleres és ben fàcil i barat de fer. Però clar, caldria que s'entenguessin Generalitat i Govern Central i això és una utopia.
No, no cal que s'entenguin Generalitat i Govern Central.
N'hi ha prou amb que Adif/Renfe/Ministeri s'hi posin.
Dels intercanviadors reclamats, el més necessari i senzill de fer, és el d'Hospital General.
Que com bé ha recordat França451, es troba a Sant Cugat, no a Rubí.
Per la qual cosa, crec que seria bona idea mantenir l'actual estació de Rodalies de Rubí en servei.
Per diversos motius:
1) l'estació de Rodalies de Rubí dóna servei als barris de més al sud de Rubí, que tot i que no siguin molts habitants, ara mateix disposen de Rodalies, i es veurien força perjudicats si els hi treguéssin.
2) l'estació de Rodalies de Rubí disposa de via desviada amb andana, cosa molt útil en cas d'incidència, o si es decidís de convertir-la en origen-final de trens.
Si es construeix Hospital General, es milloraria molt la comunicació entre Martorell i enllaços (R4 Vilafranca/Sant Vicenç, R5 Monistrol/Manresa, R6 Piera/Igualada, en menor mesura S8 Pallejà/Sant Boi, també R4/R1 Molins si es creen serveis directes entre Cerdanyola-Universitat i Barcelona via Molins) d'una banda, i de l'altra Sant Cugat, Rubí, Terrassa, i fins i tot Sarrià-Sant Gervasi.
El segon intercanviador més necessari és el de Barberà-Baricentro, però és força car de construïr.
Per altra banda, i com bé diu Carlos González, convindria tenir en compte que per molts intercanviadors que construïm, si per la R8 hi continua passant un tren per hora i sentit, inevitablement el nombre de passatgers serà limitat.
La nova estació de Santa Perpètua afegirà un nombre de nous passatgers a la R8, però amb un tren per hora, i tot i que els horaris actuals de la R3 a Santa Perpètua siguin bastant dolents, amb la qual cosa la R8 representarà una millora significativa per als habitants de Santa Perpètua respecte al que tenen ara, això només serà un pas endavant petit.
Per altra banda, no sé com quedaran els enllaços de bus a Santa Perpètua (cap a Caldes, Polinyà, Palau de Plegamans, i Sentmenat). No sé com està la cosa ara, ni sé quants busos hi ha per hora ni fins a on arriben.
La meta primera, crec, hauria de ser doble:
1) reduïr l'interval de pas de la R8, passant d'un tren per hora i sentit a dos trens per hora i sentit.
Això sol ja faria augmentar el nombre de passatgers al recorregut Martorell-Granollers.
2) recuperar el servei directe a Barcelona des de Sant Cugat i Rubí, tant per via Montcada com per via Molins.
Això es pot aconseguir amb la fusió, encara que sigui temporal, de la R1 i de la R7, perllongant els R1 Molins fins a Cerdanyola-Universitat, i fusionant-los amb els R7 que arriben fins a Sant Andreu Arenal.
Això faria augmentar el nombre de passatgers encara més.
Després, parar i observar, i si els números són positius, fer l'estació de Rodalies d'Hospital General (mantenint l'actual estació de Rodalies de Rubí).
I si la cosa anés bé, fer l'intercanviador de Barberà-Baricentro, més car, però que milloraria força el trajecte Granollers-Sabadell-Terrassa-Vacarisses-Manresa.
Amb l'intercanviador de Volpelleres seria més prudent, perquè si es fés, hi hauria passatgers beneficiats però també n'hi hauria de perjudicats, cosa que no passaria amb els altres dos intercanviadors (o almenys, no passaria si es mantingués l'estació de Rodalies de Rubí).