Page 38 of 58

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Friday 08/12/2017 0:22
by albe6
Aeduh wrote:Un tram a Lleida? Un tram a Lleida. Per supuestu. :reve

https://www.google.com/maps/d/edit?hl=e ... 11179&z=15

S'ha d'aprendre dels errors de Parla. Si el projecte és suficientment realista a llarg termini, hauria de ser un tram petit, d'un sol cotxe, i si és possible, automàtic. La xarxa tindria que estar molt ben coordinada amb la de busos. Els busos serien més aviat radials, prenent viatgers dels barris d'arreu de la ciutat cap al centre, i el tranvia tindria una funció més de circunvalació.

Fora de vora el riu i Passeig de Ronda no hi cap... si no comencem a treure carrils de circulació com a Saragossa

A Lleida li aniria molt be un nucli de Rodalies a l'estil de Saragossa: una o dues UT's dedicades i la resta cadenciant els horaris d'R12, R13, R14 i Regional Exprés Montsó - Saragossa.
I si reordenant horaris surt un REX Saragossa - Montsó - Lleida - BCN millor (i així rotem més els 448 amb Aragó)

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Friday 08/12/2017 0:43
by Aeduh
Compartiria carril amb cotxes i/o vianants. Es fa a moltes parts d'Europa. Avui dia hi ha dos grans tipus de tramvies. Els de tipus Trambaix/Trambesos i els Tramvia Blau. Aquí serien com els de segon tipus, amb cotxes modernitzats es clar.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Monday 11/12/2017 22:37
by Aeduh
Manresa - Solsona - Berga (Tram Bages)

He fet l'itinerari d'on podria passar un possible tren-tram (tran? trem?) que connecti Manresa amb Solsona per un costat, i Berga per un altre, aprofitant les vies abandonades fins a Súria i Sallent, i continuant-les.
És un traçat amb una orografia bastant més complicada i cara de construir del que un podría pensar, i després d'acabar el treball no crec que seria rentable en quant a passatgers, sobretot la de Solsona.
Però per altra banda penso que s'ha de fer un esforç públic per sobre-sostenir aquest tipus de regions de l'interior i ajudar-les.
De totes formes, el cas és que si hi haguessin vies en un futur per aquella zona, suposo que acabarien fent un traçat semblant a aquest.
La configuració tant de l'infrastructura, com dels trens, horaris, etc. tindria que ser estèticament i logísiticament semblant a la de la línia de la Pobla de Segur.
Els horaris es tindrien que coordinar amb els dels FGC, i si és possible, amb els de Rodalies.

https://drive.google.com/open?id=1wpEdp ... sp=sharing

Image

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Tuesday 12/12/2017 11:46
by robertotlh
Aeduh wrote:Manresa - Solsona - Berga (Tram Bages)

He fet l'itinerari d'on podria passar un possible tren-tram (tran? trem?) que connecti Manresa amb Solsona per un costat, i Berga per un altre, aprofitant les vies abandonades fins a Súria i Sallent, i continuant-les.
És un traçat amb una orografia bastant més complicada i cara de construir del que un podría pensar, i després d'acabar el treball no crec que seria rentable en quant a passatgers, sobretot la de Solsona.
Però per altra banda penso que s'ha de fer un esforç públic per sobre-sostenir aquest tipus de regions de l'interior i ajudar-les.
De totes formes, el cas és que si hi haguessin vies en un futur per aquella zona, suposo que acabarien fent un traçat semblant a aquest.
La configuració tant de l'infrastructura, com dels trens, horaris, etc. tindria que ser estèticament i logísiticament semblant a la de la línia de la Pobla de Segur.
Els horaris es tindrien que coordinar amb els dels FGC, i si és possible, amb els de Rodalies.

https://drive.google.com/open?id=1wpEdp ... sp=sharing

Image
Home, rentable no es cap tren, però dotar de ferrocarril una zona orogràficament complicada sens dubte es l impuls que la zona necessita

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Tuesday 12/12/2017 16:56
by Carlos González
La idea s'ha de fer, a mi m'agradaria que fos aquests trams per direcció Pl. Espanya però funcionaria també com a destinació a Manresa Baixador per aquests dos trams

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Tuesday 12/12/2017 20:52
by Aeduh
El traçat que he fet aprofita les vies que ja existeixen i estan conectades directament amb les que van a Pl. Espanya.
Té sentit dir que s'hauria d'aprofitar una maximització de temps per què el tren tram pugui competir amb el cotxe, donat que la major part de la demanda seria de gent anant de Berga, Solsona i demés a Barcelona, i no tant Manresa en sí.
En aquest sentit, que l'estació de FGC que fagi d'enllaç a Manresa sigui terminal i no passant afecta el temps total.
Però per altra banda, perquè l'estació fós passant la via tindria que separarse abans darribar a Manresa, donar la volt pel nord i entrar per l'oest, tenir la via soterrada a través la meitat de la ciutat, soterrar l'estació actual, i fer-la de quatre vies. Molt costós. (Edit: he mirat i potser no faria falta fer això, però l'estació principal tindria que ser Manresa Alta, i Manresa Baixador quedaria mig descolgada a mig camí).

Edit: He dibuixat un traçat alternatiu per mostrar com quedaria.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Tuesday 12/12/2017 22:54
by Carlos González
El que es podria fer en el futur és fer subterrani l'estació de Manresa-Baixador i cambiar d'ubicació la de Manresa-Alta (com ha passat a Sabadell) i seguit de Manresa-Baixador, passant per Sant Joan de Vilatorrada fins a l'actual traçat de tren de Súria.

La idea és fer.....

Tram Súria:
Manresa Viladordis
Manresa Alta
Manresa Baixador
Sant Joan de Vilatorrada (nou baixador)
Callús
Súria
*(Fins a Solsona com a llarg termini)

Tram Sallent:
Manresa Viladordis
Manresa Alta
Manresa Guix (nou baixador)
Sant Iscle
Santpedor
Sallent
*(Fins a Berga com a llarg termini)

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Wednesday 13/12/2017 1:36
by Aeduh
Doncs és una bona idea. Ho he dibuixat en el mapa segons com crec que t'he entès.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Thursday 28/12/2017 17:13
by Carlos González
Però això avui dia no és possible amb la situació econòmica actual... em referia el que he escrit sobre de fer el traçats de Súria/Sallent per Pl. Espanya serà per "llarguísim" tèrmini o no serà. El més probable és que sigui un tren llançadora independent com la L12 d'FGC. Però abans, s'ha de electrificar les vies si es vol fer això i s'ha de veure on es fa una estació per Súria i l'altre per Sallent i com continuarà....

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Saturday 13/01/2018 21:51
by Carlos González
Parlant sobre d'actuals serveis, sobretot de la implantació d'estacions o parades facultatives (a la RL1 i RL2 d'FGC).... penseu que algunes línies de Regionals com els R3 (per La Tor), R12, R13 i R15 haurien de fer que algunes parades siguin facultatives?????

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Monday 15/01/2018 0:09
by UT440_132M
Carlos González wrote:Parlant sobre d'actuals serveis, sobretot de la implantació d'estacions o parades facultatives (a la RL1 i RL2 d'FGC).... penseu que algunes línies de Regionals com els R3 (per La Tor), R12, R13 i R15 haurien de fer que algunes parades siguin facultatives?????
En el cas de la R3 seria una bona opció per intentar escurçar alguns minutets el temps de trajecte; per exemple les parades facultatives, serien al tram nord de la línia.
Borgonyà, La Farga de Bebié (aquesta directament la tancaria, mai en els últims 10 anys he vist pujar o baixar algú, el fet que la colònia estigui tancada també ho ha propiciat).
Toses, Urtx-Alp, i reobrir Queixans com a parada facultativa.
Es podrien retallar uns 5/6 minuts de trajecte d'aquesta manera sense realitzar les parades si no hi ha viatgers que les sol·licitin.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Monday 15/01/2018 15:12
by Carlos González
I sobre del regionals que passen per Tarragona.... Seré estúpid o monger, i potser tindreu raó.... m'acabo d'adonar que tren de Mitja Distància hi han només a la R11

Jo crec que unes quantes línies de regionals més com la R16 hauria haver-hi trens de Mitja Distància. (Sempre hi quan no treguin el tram de Vandellòs)

I sempre he pensat que haurien d'haver serveis d'explotacio en què la R14 tingui varis serveis entre Tarragona-Lleida i el R16 serveis que finalitzin des de Tortosa/Castelló per Tarragona
com la R12 que té un servei entre Cervera i Lleida.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Tuesday 16/01/2018 14:06
by robertotlh
Carlos González wrote:I sobre del regionals que passen per Tarragona.... Seré estúpid o monger, i potser tindreu raó.... m'acabo d'adonar que tren de Mitja Distància hi han només a la R11

Jo crec que unes quantes línies de regionals més com la R16 hauria haver-hi trens de Mitja Distància. (Sempre hi quan no treguin el tram de Vandellòs)

I sempre he pensat que haurien d'haver serveis d'explotacio en què la R14 tingui varis serveis entre Tarragona-Lleida i el R16 serveis que finalitzin des de Tortosa/Castelló per Tarragona
com la R12 que té un servei entre Cervera i Lleida.
Jo crec que els MD haurien d anar per Camp de Tarragona i per la variant del CM i fer-se amb S-121, i això aplica tant a la R15 com a la R16. Els Regionals Exprés per la variant i per Tarragona Centre amb 448 o 449 i els Regionals per Vandellòs i per Tarragona centre amb 447 seients tous.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Tuesday 16/01/2018 15:02
by Carlos González
Robertotlh..... no t'he entés molt bé....

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Tuesday 16/01/2018 18:48
by ortegote
Carlos González wrote:Robertotlh..... no t'he entés molt bé....
Simplemente dice:
Trenes MD Media Distancia (linias R15 R16 y el resto eso entiendo Yo) hacerlos con S121 ancho variable y que vayan por la nueva variante a Sants

Trenes RE Regional express que circulen por la variante pero que de Camp de Tarragona salgan por vila seca y paren en Tarragona servidos por trenes 448 y 449

Trenes R Regionales que sigan por la via actual desde vandellos a Tarragona y que se realizen con 447 pero con asientos de Regionales

Eso es lo que le he entendido Yo.
Saludos.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Tuesday 16/01/2018 22:37
by Carlos González
També he vist als horaris de la R14 que hi han expedicions de Tarragona a La Plana.... crec que hauria d'haver-hi o un altre o bé, ampliar aquest servei per haver-hi un altre servei només des de Tarragona fins a Lleida.

Altre coseta més del tema Regionals, no sé si serà cert però alguns trens de la R11 passen per el Prat de Llobregat, és això cert??..... no sé si s'ha parlat o no, de que la R11 arribés a l'Aeroport, però el meu dubte es com serà de trigada entre l'Aeroport i Sants per evitar afectar als temps de viatge dels serveis.

També ho dubto ja que es vol fer l'Aeroport com un tren llançadora.

Salutacions

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Tuesday 16/01/2018 22:54
by fgc113
Els dos Tarragona - la Plana-Picamoixons que hi ha per sentit estan pensats per a poder anar més enllà de la Plana transbordant a un R13. Per tant, just aquests no podrien ampliar-se a Lleida, ja que coincidixen amb horari amb R13.

I els R11, com que a Sants no hi ha espai perquè roten, han d'anar de buit a Bellvitge (els MD) o al Prat de Llobregat (els regionals).

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Tuesday 16/01/2018 23:07
by albe6
Exacte, els R13/R14 parcials són per enllaçar amb el que va a /ve de Lleida a La Plana o a SVC.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Tuesday 16/01/2018 23:25
by Carlos González
Doncs tant de bó es pogués canviar això dels horaris de la R13 i R14... ja que en part "és la mateixa línia" excepte que una passa per Tarragona i l'altre no..... Així hi han regionals que no només passin per Barcelona
La R12 té serveis de Cervera i Lleida. la R14 hauria de fer en part le mateix amb serveis Tarragona-Lleida.

L'alternativa pot ser a fer una línia de Rodalia per Tarragona arribant a Valls amb un bypass a la Riba i l'altre a Montblanc doncs així s'obté un Tarragona-Valls/Montblanc que pot ser perfectament la RT1 si s'arriba a ampliar els horaris d'allà i tal....

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Wednesday 17/01/2018 15:51
by robertotlh
Carlos González wrote:Doncs tant de bó es pogués canviar això dels horaris de la R13 i R14... ja que en part "és la mateixa línia" excepte que una passa per Tarragona i l'altre no..... Així hi han regionals que no només passin per Barcelona
La R12 té serveis de Cervera i Lleida. la R14 hauria de fer en part le mateix amb serveis Tarragona-Lleida.

L'alternativa pot ser a fer una línia de Rodalia per Tarragona arribant a Valls amb un bypass a la Riba i l'altre a Montblanc doncs així s'obté un Tarragona-Valls/Montblanc que pot ser perfectament la RT1 si s'arriba a ampliar els horaris d'allà i tal....
Jo havia pensat una RT1A de Tarragona a Montblanc i una RL3 de Lleida a Montblanc, que a nivell d explotació s explotessin com una sola línia. També havia pensat una altra opció que es limitar la R14 a Tarragona augmentant-ne les freqüències i que els serveis actuals de la R14 passin a ser R13 per Valls, que falta fa.