No són AV
Posted: Monday 06/09/2010 20:54
Cap dels dos és un tren d'alta velocitat.
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
Des que es va obrir la primera línia d'alta velocitat a Espanya que hi ha hagut trens convencionals que han passat per les vies d'AV.Guigui wrote:Cap dels dos és un tren d'alta velocitat.
Aquesta comanda de Renfe ha sigut anulada abans de ser adjudicada.Jacob.CH wrote:He llegit a Railfaneurope.net que en principi, l'any 2012, Renfe posarà en servei 10 AVEs serie 105 de gran capacitat, amb velocitat màxima de 320km/h a 1.5kV i a 350km/h a 25kV, preparades per a circular regularment entre Madrid i Paris... passant per Barcelona.
Em sembla que ja se n'ha construït algun prototip.
Efectivament, aquesta comanda ha estat una de les que s'ha anul·lat a causa de les retallades del govern central per la crisi.davida wrote:Aquesta comanda de Renfe ha sigut anulada abans de ser adjudicada.
Segons Fomento, a canvi s'adaptaran AVEs existents.
Comprenc.437.001 wrote:Ja, però tret de l´estació de Figueres, això no és cap línia d´Adif, i França també hi pot dir la seva, sobre quins trens hi passen o no.
M'encanta el de Vilafant a seques. Que donguin pel sac a aquests incompetents de l'Ajuntament de Figueres, si no volen el tren a Figueres, doncs es quedin sense estació.metring wrote: Polèmica a l'Alt Empordà
Els ajuntaments de Figueres i Vilafant han entrat en una pugna per fer prevaldre el seu topònim en el nom de la nova estació de tren que entrarà en servei d'aquí a dos mesos. Adif ha de començar a preparar la retolació i així ho ha comunicat als ajuntaments. Per això en el darrer ple celebrat a Vilafant es va aprovar una moció en què es demana que inclogui el nom Vilafant, ja que es considera que passaria a ser una bona eina de promoció del municipi. En el consistori, però, hi ha divisió sobre si ha de ser només Vilafant, Vilafant-Figueres o Vilafant-Alt Empordà, que són les tres opcions que s'han posat sobre la taula. La resposta i el plantejament del govern de Figueres és que es digui Figueres-Alt Empordà, i així ho va demanar l'alcalde, Santi Vila, en dues cartes adreçades, respectivament, al president d'Adif i al delegat d'estació de Viatges Nord-est. Per Vila, la presència del nom de la ciutat és imprescindible: “Ningú no entendria que una ciutat que atrau més d'un milió de persones com a conseqüència del Museu Dalí, o que una comarca que a través de l'esforç del seu sector hoteler i agroturístic fa molt de temps que treballa en la projecció de la marca de l'Empordà com a segell de qualitat i projecció al món no tingués la seva estació amb un nom identificable”, explica Vila.
Doncs al diari Empordà diu que es posaran a la venda el 12 de novembre.Trenscat wrote:Avui he llegit al diari que ja es podien comprar els bitllets per al TGV de Figueres a París. On es poden comprar? A voyages-sncf.com no ho he sabut trobar. Quins horaris tindran els nous TGV? Seran directes a París des de Montpellier o faran parades intermitges? Algú té més detalls dels nous serveis?
Els bitllets per al TGV sortiran a la venda el 12 de novembre
L'alcalde de Figueres proposa una solució de consens per al nom de la nova estació provisional
Els bitllets per als trens francesos d'alta velocitat que uniran Figueres i Perpinyà a finals d'any es posaran a la venda el 12 de novembre. Tot i que inicialment la companyia ferroviària SNCF havia anunciat que aquest dimecres ja es podrien adquirir els tiquets per Internet, al final l'inici de les vendes s'ha retardat un mes. La circulació d'aquests trens permetrà posar en servei el tram internacional del TAV, que inclou el túnel del Pertús i que es va acabar el 2009. Es preveu que hi circulin dos trens diaris, que acabaran el recorregut a l'estació provisional del TAV a Vilafant (Alt Empordà). L'alcalde de Figueres, Santi Vila, ha proposat que la nova estació porti els noms de Figueres i Vilafant.
Tot i que en un principi la francesa SNCF havia anunciat que aquest dimecres ja es podrien comprar els bitllets per Internet, al final caldrà esperar encara un mes per adquirir-los. Segons ha comunicat la companyia ferroviària a l'Ajuntament de Figueres, serà a partir del 12 de novembre quan el tiquets sortiran a la venda.
Els primers trens francesos que uniran Figueres i Perpinyà amb alta velocitat començaran a circular a finals d'any. En concret, el 12 de desembre. La intenció és que hi hagi dos trens diaris que cobreixin el recorregut. La circulació d'aquests trens permetrà posar en servei el tram internacional del TAV, que s'estén al llarg de 44 quilòmetres i que comprèn el túnel del Pertús.
Tot i que la concessionària TP Ferro va acabar la infraestructura el febrer del 2009, des d'aleshores no hi circula cap tren. El motiu és el retard que acumulen les obres de l'alta velocitat entre Barcelona i la frontera francesa, que executa el Ministeri de Foment.
Els dos trens diaris que entraran en servei a partir del desembre permetran anar des de París fins a Figueres. Tot i això, no tot el recorregut es farà en línia d'alta velocitat, perquè entre Montpeller i Perpinyà encara no hi ha vies del TAV.
Després de creuar el túnel del Pertús, els trens francesos acabaran el recorregut a l'estació provisional de Vilafant. La continuïtat del viatge fins a Girona o Barcelona serà impossible fins, com a mínim, l'any 2012, moment en què es preveuen acabar les obres del TAV en aquests trams. Un cop arribin a l'estació provisional, els viatgers que vulguin continuar el viatge cap al sud hauran de canviar de comboi.
Solució de consens
L'alcalde de Figueres, Santi Vila, també s'ha referit aquest dimecres a l'estira-i-arronsa que mantenen Figueres i Vilafant perquè l'estació provisional del TAV es conegui amb el nom de cada municipi. Mentre Figueres defensa la capitalitat de l'Alt Empordà com a motiu per posar el nom de la ciutat a l'equipament, Vilafant sosté que l'estació es troba dins el seu terme municipal i que, per això, el nom del poble també s'ha de recollir en el cartell.
Vila ha volgut evitar més enfrontaments, i ha proposat una solució de consens; és a dir, que la nova estació porti el nom dels dos municipis. 'Jo crec que el territori sabrà consensuar perfectament un nom que inclogui tant la ciutat de referència com el municipi que acull l'estació', ha indicat l'alcalde. I hi ha afegit: 'Sinó, lesionaríem el paper que ha de jugar l'estació'.
Desgraciadament, Camp de Vilafant Yebes és definitiva.Es preveu que hi circulin dos trens diaris, que acabaran el recorregut a l'estació provisional del TAV a Vilafant (Alt Empordà).