Page 40 of 130
Posted: Monday 11/06/2007 13:42
by lluismomu
Les senyals avançades mecàniques són aquelles tan atrotinades i rovellades que tenen el cercle negre amb l'interior pintat de groc? (o almenys estaven axi abans qe ho remodelessin) i un triangle a sota?
Pel que fa al tema de la circulació.. pudria gairebé assegurar que almenys fa 12 anys ben bons que no hi ha ni despatx de bitllets ni cap d'estació...
Posted: Monday 11/06/2007 13:57
by lluismomu
Doncs pel servei que fan les podrien retirar pq si com diu en jordilar estan en posició d'aturada i se les salten a la torera (almenys la de tremp..) .. podrien aprofitar que encara estan fent cosetes a la via i treureles
Potser es que els hi molen com a patrimoni hisòric de la línia
Posted: Monday 11/06/2007 15:24
by jordidr
Patrimoni historic... diria que a poca gent li importa aixo
Posted: Monday 11/06/2007 16:41
by lluismomu
Merci per l'aclariment!
Posted: Monday 11/06/2007 21:58
by liniadelRipollés
A l'agost de 1998 vaig parlar amb el cap d'estació de La Pobla de Segur i va vendre'm un bitllet de Pc, no sense abans ensenyar-me la HUGIN.
lluismomu wrote:Les senyals avançades mecàniques són aquelles tan atrotinades i rovellades que tenen el cercle negre amb l'interior pintat de groc? (o almenys estaven axi abans qe ho remodelessin) i un triangle a sota?
Pel que fa al tema de la circulació.. pudria gairebé assegurar que almenys fa 12 anys ben bons que no hi ha ni despatx de bitllets ni cap d'estació...
Posted: Monday 11/06/2007 22:11
by Jordilar
Recordo cap d'estació i venta de bitllets cap a principis del 2000. Recordo la taquilla, que no tenia vidre de separació i era bastant petita. També recordo una màquina de recaptació de diners mecànica...però ara penso que podria ser una Hugin dispensadora de bitllets que estava allà. Al estiu del 2003 també estava oberta l'estació perque el meu pare va comprar els bitllets cap a lleida que eren de tira groga. No recordo haver vist cap ordenador. Al 2004 tinc un video en que es veu el Cap d'Estació donant la sortida al regional del migdia...aquell dia havia pujat un tren especial de la ARMF. L'edifici ja estava vallat, per tant el gavinet de Circulació ja no existia.
Salut,
Posted: Monday 11/06/2007 22:14
by lluismomu
A tremp l'últim cap d'estació que hi va haver va ser just abans que tanquessin l'estació (fa mes o menys 15 anys que està tancada) a pobla hi van aguantar força més però a tremp no
Posted: Monday 11/06/2007 23:14
by jordidr
Haviam si reobren la de la pobla
Posted: Monday 11/06/2007 23:35
by Jordilar
L'estació de tremp es va obrir un dia del 2001, quan es va cel·lebrar el 50è aniversari de la línia i es va produir un creuament amb el tren especial i el tren regional. El tren especial amb la Garrafeta el van col·locar a la via directe, mentres que el 593 el van colocar a la desviada. No en vaig fixar si hi havia algu de cirulació, doncs era molt jove, però era evident que es va obrir per efectuar el creuament.
Salut,
Posted: Monday 11/06/2007 23:45
by lluismomu
tens tota la raó del mon
Posted: Tuesday 12/06/2007 23:45
by jordidr
Vaja deuria ser un esdeveniment maco, haviam si dintre d'un temps veiem encreuaments
Posted: Friday 15/06/2007 23:10
by sortrens
Però la línia de la Pobla de FGC quina nomenclatura té o li posarant? (L20,S6,R8 > ja m'explico...) CA7 podria ser?
Posted: Saturday 16/06/2007 12:21
by Sky
El tren de Balaguer a la Pobla ha duplicat els passatgers en un any
• La Generalitat busca fórmules turístiques per augmentar el nombre d'usuaris
La línia de ferrocarril de Balaguer (Noguera) a la Pobla de Segur, que va estar tancada a la circulació durant 11 mesos per obres de millora, ha duplicat el volum d'usuaris des de la seva reobertura, el 3 de juny del 2006, amb una mitjana mensual d'uns 7.000 passatgers, va informar ahir el responsable del servei i directiu de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Joan Cantero. Els trens entre Lleida i la Pobla van transportar durant el mes d'abril passat 20.270 viatgers, una xifra que supera amb escreix els 3.000 usuaris setmanals previstos fa amb prou feines un any.
Una bona part de l'èxit de la línia, la primera i de moment l'única infraestructura ferroviària de Catalunya que Renfe ha transferit a la Generalitat, es concentra en el tram entre Lleida i Balaguer, que es va reforçar el juliol del 2005 i que actualment suposa el 70% del volum d'usuaris del servei. "L'increment de les freqüències ha estat fonamental ja que, a l'haver-hi set trens diaris en cada sentit, molta gent ha deixat el cotxe a casa i s'ha passat al tren", va explicar ahir Cantero.
HUGUET PUJA AL TREN
La Generalitat és conscient que el tram Balaguer-la Pobla encara té un gran potencial de creixement, especialment com a mitjà de transport turístic. Per això, va explicar el conseller d'Innovació, Josep Huguet (ERC), que ahir va pujar al tren a l'estació de Cellers, nucli de Castell de Mur, s'està treballant en la creació d'un Centre d'Acollida Turística (CAT) a Isona i Conca Dellà, des d'on es traçaran rutes al voltant dels atractius que ofereixen les dues comarques del Pallars.
"Serà un espai dividit en tres àmbits: una botiga-restaurant, un punt d'informació turística i un centre d'informació, dedicat a la figura d'Arnau Mir de Tost, que va ser el gran impulsor d'aquestes terres durant l'alta edat mitjana", va dir Huguet. També està molt avançat el projecte d'obertura d'un centre d'interpretació del ferrocarril a Cellers, va dir el conseller.
--
El Periódico.
Posted: Saturday 16/06/2007 12:34
by UT596001
sortrens wrote:Però la línia de la Pobla de FGC quina nomenclatura té o li posarant? (L20,S6,R8 > ja m'explico...) CA7 podria ser?
Ara mateix no està numerada.
Posted: Sunday 17/06/2007 18:42
by jordidr
De fet la numeracio no te cap importancia, cal recordar com per exemple, les linies de MD de renfe tampoc tenen numeracio
Posted: Sunday 17/06/2007 19:48
by aarongilp
jordidr wrote:De fet la numeracio no te cap importancia, cal recordar com per exemple, les linies de MD de renfe tampoc tenen numeracio
Oh i tant que en tenen...Ca1 Tortosa, Ca2 Portbou, Ca3 ¿Reus?, Ca4 Lleida, Ca5 ex-Puigcerdà, Ca6 ni idea i Ca7 ex-La Pobla. I a la resta d'Espanya igual...
Posted: Sunday 17/06/2007 19:55
by Jordi Freixas
I amb tot això, quan pensa FGC pesar trens propis en aquesta línia?
Posted: Sunday 17/06/2007 19:57
by aarongilp
Jordi Freixas wrote:I amb tot això, quan pensa FGC pesar trens propis en aquesta línia?
Com que no t'agrada que fem bromes fàcils sobre les teves paraules, et respondré sense bromes. Quan pensa posar-los? Quan els comprin, s'hagin fabricat i estiguin apunt. És a dir, ni idea, i dubto que algú en sàpiga alguna cosa...
Posted: Sunday 17/06/2007 19:58
by victorcasta
aarongilp wrote:Oh i tant que en tenen...Ca1 Tortosa, Ca2 Portbou, Ca3 ¿Reus?, Ca4 Lleida, Ca5 ex-Puigcerdà, Ca6 ni idea i Ca7 ex-La Pobla. I a la resta d'Espanya igual...
Ca3 Barcelona - TGN - Reus - Móra - Riba-roja
Ca6 Barcelona - TGN - Reus - Móra - Riba-roja - Caspe - Zaragoza
Posted: Sunday 17/06/2007 20:00
by aarongilp
victorcasta wrote:aarongilp wrote:Oh i tant que en tenen...Ca1 Tortosa, Ca2 Portbou, Ca3 ¿Reus?, Ca4 Lleida, Ca5 ex-Puigcerdà, Ca6 ni idea i Ca7 ex-La Pobla. I a la resta d'Espanya igual...
Ca3 Barcelona - TGN - Reus - Móra - Riba-roja
Ca6 Barcelona - TGN - Reus - Móra - Riba-roja - Caspe - Zaragoza
Merci per la correcció!