Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Posted: Thursday 13/10/2022 20:39
Bloqueig telefònic.
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
Bloqueig telefònic.
Regió-7, 13 de setembre de 2023 wrote: La Generalitat i el Govern central acorden incrementar de 3 a 5 les freqüències de l'R12 entre Cervera i Manresa
La mesura s'implementarà abans del 31 de desembre i també es duplicaran els trens que van de l'Hospitalet de Llobregat a Lleida
[...]
Curiós que anuncien com un gran avenç l'increment de freqüències quan feia res van comprar els nous trens d'FGC per a l'increment i Renfe va declarar que eren capaços de fer-ho ja si se'ls donava l'oportunitat. Es veu que aleshores no es podia, ni provisionalment, però ara sí. I no val l'excusa dels diners perquè bé que van comprar els nous trens (i segons la notícia són dos milions (en comparació, el deficit de la Pobla és de l'ordre de 10)). Quins polítics...genissimon wrote:Regió-7, 13 de setembre de 2023 wrote: La Generalitat i el Govern central acorden incrementar de 3 a 5 les freqüències de l'R12 entre Cervera i Manresa
La mesura s'implementarà abans del 31 de desembre i també es duplicaran els trens que van de l'Hospitalet de Llobregat a Lleida
[...]
Si la memòria no em falla (era un nen), als anys 70, abans de l'electrificació del Manresa-Lleida a principis dels 80, hi havia trens que trigaven una hora i 5 minuts o 10 entre pl. Catalunya i Manresa. I amb les suïsses verd i plata, això segur !! Trens que només paraven a Manresa, Sant Vicenç de Castellet, Terrassa, Sabadell i Barcelona Sant Andreu Arenal (ara Fabra i Puig). Clar que la malla de circulació de la línia i, sobretot, el túnel de pl. Catalunya de Barcelona no tenia res a veure amb la que hi ha actualment.
Tant de bo, però amb la saturació que ja hi ha a la línia en general, més la dels túnels de Barcelona és arriscat. Qualsevol incidència ja et pot desquadrar horaris i et passa com als regionals sud, que acaben anant rere el rodalies (i a l'R4 no hi ha gaires punts d'avançament). Però de totes maneres, amb el túnel de Montacada i potser algun apartador/quadriplicació al Vallès, seria molt factible posar-hi trens ràpids que poguéssin arribar a 160 (si la línia ho permet).Elefant wrote:Seria un bon moment per ajustar l'itinerari de l'R12 mes directe entre Terrassa i BCN. També podria ser una prova pilot per (re)introduïr trens semidirectes fins a Manresa com els que va haver fa uns anys, i combinar aquells amb l'R12.
Mirant horaris històrics a l'arxiu de la FFE, per exemple, l'any 1976 hi havia un TER que feia EdF Manresa en 1h11 i unes 3h40 fins Lleida, amb les parades que dius. Així que no recordes pas malament.genessimon wrote: Si la memòria no em falla (era un nen), als anys 70, abans de l'electrificació del Manresa-Lleida a principis dels 80, hi havia trens que trigaven una hora i 5 minuts o 10 entre pl. Catalunya i Manresa. I amb les suïsses verd i plata, això segur !! Trens que només paraven a Manresa, Sant Vicenç de Castellet, Terrassa, Sabadell i Barcelona Sant Andreu Arenal (ara Fabra i Puig).
Una puntualización. Si ese TER era el de Salamanca, y me imagino que sí porque en los 80 ya salía así, las paradas a partir de Sabadell eran esas, Sabadell Centro, Terrassa Nord, Castellet y Manresa, pero en las paradas de Barcelona patináis un poco. Ese tren salía de la Estación de Francia, cogía el ramal Glóries a Clot, donde hacía parada, tiraba para Sant Andreu Comtal pero sin parada en esta estación, ramal de las aguas a Montcada Bifurcación y a su ruta por vía Cerdanyola y Sabadell. No recuerdo si hacía parada en Montcada Bifurcació o no, únicamente me llamó la atención de ese servicio que parase en Clot pero no en Sant Andreu Comtal. Y en esos tiempos da igual cómo estuviesen de saturados los túneles, porque ese servicio no afectaba en absoluto, considerar el trozo de Clot al ramal Glóries de la EDF como "túnel de Barcelona" me parece ridículo.Sèrie EV-E801 wrote: ↑Friday 15/09/2023 16:20Tant de bo, però amb la saturació que ja hi ha a la línia en general, més la dels túnels de Barcelona és arriscat. Qualsevol incidència ja et pot desquadrar horaris i et passa com als regionals sud, que acaben anant rere el rodalies (i a l'R4 no hi ha gaires punts d'avançament). Però de totes maneres, amb el túnel de Montacada i potser algun apartador/quadriplicació al Vallès, seria molt factible posar-hi trens ràpids que poguéssin arribar a 160 (si la línia ho permet).Elefant wrote:Seria un bon moment per ajustar l'itinerari de l'R12 mes directe entre Terrassa i BCN. També podria ser una prova pilot per (re)introduïr trens semidirectes fins a Manresa com els que va haver fa uns anys, i combinar aquells amb l'R12.
Mirant horaris històrics a l'arxiu de la FFE, per exemple, l'any 1976 hi havia un TER que feia EdF Manresa en 1h11 i unes 3h40 fins Lleida, amb les parades que dius. Així que no recordes pas malament.genessimon wrote: Si la memòria no em falla (era un nen), als anys 70, abans de l'electrificació del Manresa-Lleida a principis dels 80, hi havia trens que trigaven una hora i 5 minuts o 10 entre pl. Catalunya i Manresa. I amb les suïsses verd i plata, això segur !! Trens que només paraven a Manresa, Sant Vicenç de Castellet, Terrassa, Sabadell i Barcelona Sant Andreu Arenal (ara Fabra i Puig).
Si tenim en compte que el trajecte són uns 65 km aprox, mantenint una velocitat mitjana de 100 km/h es tardaria uns 40 minuts. Així que és qüestió de voluntat i priorització d'altes freqüències al Vallès i R1
Salut
Buenas França451.França451 wrote:Una puntualización. Si ese TER era el de Salamanca, y me imagino que sí porque en los 80 ya salía así, las paradas a partir de Sabadell eran esas, Sabadell Centro, Terrassa Nord, Castellet y Manresa, pero en las paradas de Barcelona patináis un poco. Ese tren salía de la Estación de Francia, cogía el ramal Glóries a Clot, donde hacía parada, tiraba para Sant Andreu Comtal pero sin parada en esta estación, ramal de las aguas a Montcada Bifurcación y a su ruta por vía Cerdanyola y Sabadell. No recuerdo si hacía parada en Montcada Bifurcació o no, únicamente me llamó la atención de ese servicio que parase en Clot pero no en Sant Andreu Comtal. Y en esos tiempos da igual cómo estuviesen de saturados los túneles, porque ese servicio no afectaba en absoluto, considerar el trozo de Clot al ramal Glóries de la EDF como "túnel de Barcelona" me parece ridículo.Sèrie EV-E801 wrote: ↑Friday 15/09/2023 16:20Tant de bo, però amb la saturació que ja hi ha a la línia en general, més la dels túnels de Barcelona és arriscat. Qualsevol incidència ja et pot desquadrar horaris i et passa com als regionals sud, que acaben anant rere el rodalies (i a l'R4 no hi ha gaires punts d'avançament). Però de totes maneres, amb el túnel de Montacada i potser algun apartador/quadriplicació al Vallès, seria molt factible posar-hi trens ràpids que poguéssin arribar a 160 (si la línia ho permet).Elefant wrote:Seria un bon moment per ajustar l'itinerari de l'R12 mes directe entre Terrassa i BCN. També podria ser una prova pilot per (re)introduïr trens semidirectes fins a Manresa com els que va haver fa uns anys, i combinar aquells amb l'R12.
Mirant horaris històrics a l'arxiu de la FFE, per exemple, l'any 1976 hi havia un TER que feia EdF Manresa en 1h11 i unes 3h40 fins Lleida, amb les parades que dius. Així que no recordes pas malament.genessimon wrote: Si la memòria no em falla (era un nen), als anys 70, abans de l'electrificació del Manresa-Lleida a principis dels 80, hi havia trens que trigaven una hora i 5 minuts o 10 entre pl. Catalunya i Manresa. I amb les suïsses verd i plata, això segur !! Trens que només paraven a Manresa, Sant Vicenç de Castellet, Terrassa, Sabadell i Barcelona Sant Andreu Arenal (ara Fabra i Puig).
Si tenim en compte que el trajecte són uns 65 km aprox, mantenint una velocitat mitjana de 100 km/h es tardaria uns 40 minuts. Així que és qüestió de voluntat i priorització d'altes freqüències al Vallès i R1
Salut
Un saludo
Pd. Ahora que recuerdo, ese TER creo que paraba en una de las tres Montcadas, no sé cuál de las tres pero me suena que paraba en una de las tres, y de ahí directo a Sabadell, la actual Sabadell Centre. Pero no me hagáis mucho caso, es posible que fuera directo de Clot a Sabadell. En cualquier caso el túnel de la Meridiana no lo pisaba, eso segurísimo.
I això sense comptar el que costarà homologar trens per la RFIG i tenir maquinistes habilitats per la línia, cosa que em fa patir visto lo visto de la línia de la Pobla amb la problemàtica "fuga de maquinistes".m.h.t. wrote:Tornant al tema del fil, anem a fer números:
Per tant, fins ara van invertits 75 milions € per assumir-ne un servei que RENFE et prestarà per ¿4 milions €/anuals?
- El Govern s'ha gastat 63 milions € en la compra de quatre trens Stadler (43M unitats + 20M manteniment 20 anys)
- Ha hagut d'ampliar el capital d'FGC Rail (+12 milions €) per poder fer front l'explotació del servei.
- Caldrà fer nous tallers + centre de control, com ja va avançar la mateixa FGC.
Regió-7, 18 de desembre de 2023 wrote: El futur canvi de gestió de la línia de Renfe de Lleida portarà un transbordament a Manresa
Presenten els trens que el 2025 faran la línia Manresa-Lleida, amb barreja estètica de Ferrocarrils i Renfe
[...]
Veig que criticar la Generalitat comença a tenir cert efecte per evitar que les seves idees sense volta ni solta tirin endavant. Esperem que l'R12 pugui continuar existint i no ens obliguin a haver de fer un transbord absurdíssim RL4-R4 a Manresa.Carlos González wrote: ↑Sunday 21/01/2024 9:21 Els trens entre Lleida i Cervera passaran dels 6 al dia actuals a 14 a partir del febrer
La Generalitat ampliarà el servei a la línia de Manresa i obre la porta a mantenir-hi els trajectes entre la capital del Segrià i Barcelona
La Generalitat reclama a Adif que arregli estacions de la línia
https://www.segre.com/ca/comarques/segr ... 16031.html
Jo crec que no sigui això, a mi em fa més l'efecte que té que veure amb el traspàs, i diria que alguns recorreguts inclòs el de Lleida - Manresa seria gestionat per la Generalitat o així.Miquel wrote: ↑Tuesday 23/01/2024 10:42 Veig que criticar la Generalitat comença a tenir cert efecte per evitar que les seves idees sense volta ni solta tirin endavant. Esperem que l'R12 pugui continuar existint i no ens obliguin a haver de fer un transbord absurdíssim RL4-R4 a Manresa.
Ara be, es reclama a Adif que netegi les estacions però aviam també si la Generalitat es posa les piles en protegir amb els mossos les instal·lacions ferroviàries de la zona, que total, un cop Adif netegi (altre cop), el vandalisme constant de la zona les tornarà a deixar malament en quatre dies.