Page 40 of 95
Posted: Wednesday 21/03/2007 23:48
by Vox
sequera wrote:
http://www.ciu.info/fitxa_noticies.php?news_ID=8840
¿os gusta?
la propuesta del Trias se carga de un plumazo los hipoteticos servicios regionales de alta velocidad Figueres-Girona-Sagrera-Sants-Aeroport-Tarragona-Lleida.
Convierte a Sants i Sagrera en cul de sac, impidiendo entrar a Sants a los trenes que van a Girona.
Desde luego, lo que llegan a decir algunos para arrancar algunos votos.
Hay cosas que no se pueden hacer, e hipotecar el futuro ferroviario de Barcelona , bloqueandolo, impidiendo su desarrollo , por conseguir el voto del miedo del Eixample es simplemente asqueroso.
sequera,
Cómo defenderías tú la necesidad de construir el túnel Sants-Sagrera, aunque fuera una calle por encima/debajo de SF (es decir, eliminando el problema de SF), ante alguien que, para evitar que pase por el Eixample, prefiere que BCN no tenga ese túnel?
Me refiero a nivel de ventajas de hacer ese túnel.
Vox
Posted: Thursday 22/03/2007 1:01
by Jordi Freixas
AVE a l'estació de França... AVE a l'estació de França... AVE a l'estació de França... AVE a l'estació de França... AVE a l'estació de França... AVE a l'estació de França... AVE a l'estació de França... AVE a l'estació de França... AVE a l'estació de França... AVE a l'estació de França... AVE a l'estació de França... AVE a l'estació de França...
lalaralaaa...
Posted: Thursday 22/03/2007 1:25
by javi82
Vox wrote:
Cómo defenderías tú la necesidad de construir el túnel Sants-Sagrera, aunque fuera una calle por encima/debajo de SF (es decir, eliminando el problema de SF), ante alguien que, para evitar que pase por el Eixample, prefiere que BCN no tenga ese túnel?
Me refiero a nivel de ventajas de hacer ese túnel.
Vox
Jo no sóc el sequera però et dóno la meva opinió, pq el tema és molt fàcil de defensar, pq no sé si és més absurda la proposta de CiU o lo del AVE pel litoral... et faig un copiar y pegar del q he posat a
SSC
Aquest esquema seria una cosa espantosa per a la ciutat de Barcelona, ja q es queda curtíssim de capacitat al fer l'estació de Sants terminal de totes les línies cap a Madrid, València, nord d'Espanya, regionals de Tarragona/Tortosa/Lleida.
Per què ens situem, així es com està aprovat q quedi (més o menys, fet d'una forma general) l'esquema de la línia a Barcelona:
VEURE ESQUEMA FERROVIARI
Això permet la famosa (i meravellosa) organització q permet q els trens q surtin cap al sud tinguin la capçalera a Sagrera, i els q surtin cap al nord la tinguin a Sants, de manera q tota la població BCN i la seva àrea metropolitana quedi repartida entre les dues grans estacions ja q a totes dues hi pararan tots els trens.
Obviament, això fa q es dimensionin les dues estacions d'una manera proporcionada, ja q a l'hortizó 2025 el q està previst és q els trens q tinguin com a origen/destí Sants siguin 30 trens per dia i sentit, mentres q a Sagrera siguin 86 trens per dia i sentit. A més està establert q tots els regionals AV siguin passants, de manera q per norma general no ocupin espai a les estacions de BCN més enllà de parar a les vies generals.
Per tant, Sants nomès serà capçalera dels trens internacionals cap a França, q lògicament serà una quantitat molt inferior als q vagin cap al corredor Madrid-Sevilla, el del nord i el del Mediterrani. Per a aquests ja s'ha preparat adequadament Sagrera, ja q com es pot veure a l'esquema de vies la clau estarà en l'àrea d'estacionament q es farà al nord de l'estació. Sagrera està pensada "nomès" amb 8 vies, 2 d'elles les generals i les 6 restants d'apartat, pq la ocupació dels trens en elles serà mínima, ja q totes les operacions de neteja, catering, etc... no es faran a les vies de la propia estació, sino a les de l'àrea d'estacionament.
En canvi, Sants tindrà per als seus trens q siguin capçalera 2 vies, ampliables a 4 quan la demanda dels trens internacionals ho justifiqui i calgui fer la reconversió a UIC de les vies 7 i 8. Òbviament, una quantitat molt inferior a la de la Sagrera però pq l'operativa de les línies ja fa q sigui l'adient.
Ara a veure si algú dels caps pensants de CiU em pot explicar com volen q a Sants es puguin ficar més de 250 trens diaris (AVE+Avant TGN/Lleida) en 8 vies tenint en compte q Sants quedaria com a estació terme, i això fent q els regionals AV de Girona nomès arribarien a Sagrera. Per a fer una comparativa, a dia d'avui a Puerta d'Atocha hi ha 220 circulacions diaries però en 12 vies, i qualsevol pot veure q en hora punta no hi pot absorvir gaire cosa més...
Posted: Thursday 22/03/2007 2:18
by Vox
Gràcies per l'explicació Javi!
La veritat, hi ha vegades que no sé com explicar les coses a segons quina gent. Es tan simple com callar quan un no enten del tema, abans que fotres a opinar per opinar o impulsat per x partit.
No fer aquest túnel seria absurd.
Vox
Posted: Thursday 22/03/2007 3:04
by Jordi Freixas
A veure... ja sé que tothom passa de mi, em foto més pesat que la caqueta, etc etc etc... però, ja que aquí tothom (o gairebé tothom) sembla que està enlluernadíssim/a amb l'animalada que faran a la Sagrera, algú em podria explicar què tindria d'inviable l'alternativa de dur el TGV a l'Estació de França?
Posted: Thursday 22/03/2007 8:22
by sequera
yo no lo podria haber explicado mejor que javi82....
Posted: Thursday 22/03/2007 10:16
by Jordilar
L'esquema aquest del Javi_82 són de les víes de l'AVE o del tren convencional?
Si són de les vies de l'ave, el nombre d'andanes em sembla correcte, tot i que la connexió amb les vies principals em sembla una vestiesa, doncs des d'una via prinicipal no es pot ananr a les altres andanes i l'esquema podría ser algo més senzill. Per altra banda trobo desproporcionat la base de trens de Sagrera.
Salut,
Posted: Thursday 22/03/2007 11:19
by UT596001
Jordilar wrote:L'esquema aquest del Javi_82 són de les víes de l'AVE o del tren convencional?
Si són de les vies de l'ave, el nombre d'andanes em sembla correcte, tot i que la connexió amb les vies principals em sembla una vestiesa, doncs des d'una via prinicipal no es pot ananr a les altres andanes i l'esquema podría ser algo més senzill. Per altra banda trobo desproporcionat la base de trens de Sagrera.
Salut,
Les vies són les de l'AVE.
Pensa que, amb aquest esquema es vol evitar que els trens que acabin a Sants i Sagrera cisallin la via general, permentent entrades i sortides simultànies a l'hora. Això ho pots observar avui dia a l'estació de Terrassa, que s'explota (normalment) així.
Posted: Thursday 22/03/2007 11:21
by sequera
Jordilar wrote:Per altra banda trobo desproporcionat la base de trens de Sagrera.
Salut,
en que et bases per afirmar-ho?
Posted: Thursday 22/03/2007 13:30
by genissimon
Molt senzill: no hi ha espai per a una base de manteniment com sí que hi ha al sistema Sagrera - Sant Andreu Comtal. No tens espai per a aparcament ni per a l'estació d'autobusos.
A més és una estació en cul-de-sac, cosa que complica l'explotació.
Ideal per als trens que van o venen d'Espanya (parant a Sants), però no va tant bé per als trens que, sortint de Sants, van cap a França (inversió de marxa) passant per l'Estació de França.
A més, està mal comunicada amb la xarxa de TP de Barcelona. Per Sagrera passaran dues línies de metro i totes les de rodalies-renfe.
Altra cosa és si es podria fer Sagrera amb la mateixa capacitat però sense soterrar i sense especulació urbanística.
Salut !!
Jordi Freixas wrote:A veure... ja sé que tothom passa de mi, em foto més pesat que la caqueta, etc etc etc... però, ja que aquí tothom (o gairebé tothom) sembla que està enlluernadíssim/a amb l'animalada que faran a la Sagrera, algú em podria explicar què tindria d'inviable l'alternativa de dur el TGV a l'Estació de França?
Posted: Thursday 22/03/2007 14:27
by Vox
Gent, suplement dedicat a l'AVE a l'edició d'avui del Periódico de Catalunya! 42 pàgines a color, està molt bé!
Ho ha avisat en sequera a SCC
Vox
Posted: Thursday 22/03/2007 15:10
by Jordi Freixas
genissimon wrote:Molt senzill: no hi ha espai per a una base de manteniment com sí que hi ha al sistema Sagrera - Sant Andreu Comtal. No tens espai per a aparcament ni per a l'estació d'autobusos.
A més és una estació en cul-de-sac, cosa que complica l'explotació.
Ideal per als trens que van o venen d'Espanya (parant a Sants), però no va tant bé per als trens que, sortint de Sants, van cap a França (inversió de marxa) passant per l'Estació de França.
A més, està mal comunicada amb la xarxa de TP de Barcelona. Per Sagrera passaran dues línies de metro i totes les de rodalies-renfe.
Altra cosa és si es podria fer Sagrera amb la mateixa capacitat però sense soterrar i sense especulació urbanística.
Salut !!
Jordi Freixas wrote:A veure... ja sé que tothom passa de mi, em foto més pesat que la caqueta, etc etc etc... però, ja que aquí tothom (o gairebé tothom) sembla que està enlluernadíssim/a amb l'animalada que faran a la Sagrera, algú em podria explicar què tindria d'inviable l'alternativa de dur el TGV a l'Estació de França?
Gracies per la informació. Però sobre això que acabes de dir, se m'acudeixen varies qüestions:
Tema Espai: D'entrada, no es podria utilitzar l'acutal garatge dels trens Regionals i els Alvia? I després, em sembla a mi que actualment a l'Estació de França hi ha espai que es podria aprofitar d'una altra manera més òptima (la zona que antigament era de càrrega i descarrega dels serveis Autoexprés, i el que antigament havia estat l'estació de Rodalies, per exemple.
Tema cul de sac: Puerta de Atocha també és una estació en cul de sac, fins ara, que estan fent el túnel per comunicar-la per Alta Velocitat amb Chamartín. Jo, veig més l'Estació de França ambla idea d'acollir els trens que vinguéssin de França, que no pas d'Espanya, construint de la mateixa manera que s'està fent a Madrid, una continuació cap a Sants per connectar amb el que ara s'està fent. I ja sé que ara hi han les rondes i tot això, però... no seria factible aprofitar part de l'antic traçat que comunicava Can Tunis amb l'Estació de França, i recuperar també l'antic traçat d'accés a l'Estació de França des de Sant Andreu i la línia de la costa?
D'altra banda, penso que una hipotètica reforma de l'Estació de França per acollir-hi el TGV hauria d'anar acompanyada de serveis de Rodalies i Regionals que no es limitéssin a accedir-hi a mode de llançadora, i d'una reforma gairebé integral de la línia 4 per fer-la competitiva, reformant també, i especialment, l'estació de la Barcelona per afegir-hi un accés directe al vestíbul de l'estació com ja és a Sants.
Em sembla que d'alternatives n'hi han.
A més, de cara als serveis de via convencional, penso que la Sagrera està massa a prop, tant de Sant Andreu Comptal, com de Clot Aragó.
Posted: Thursday 22/03/2007 15:13
by UT596001
Jordi Freixas wrote:Tema Espai: D'entrada, no es podria utilitzar l'acutal garatge dels trens Regionals i els Alvia? I després, em sembla a mi que actualment a l'Estació de França hi ha espai que es podria aprofitar d'una altra manera més òptima (la zona que antigament era de càrrega i descarrega dels serveis Autoexprés, i el que antigament havia estat l'estació de Rodalies, per exemple.
L'antiga estació de Rodalies la pots descartar doncs s'estan construint, ja, pisos de luxe.
Posted: Thursday 22/03/2007 15:16
by Jordi Freixas
DES DE QUAN?????
Posted: Thursday 22/03/2007 15:20
by UT596001
Jordi Freixas wrote:DES DE QUAN?????
Des de l'estiu passat com a mínim.
Posted: Thursday 22/03/2007 16:57
by Jordi Freixas
Quan vagi a Barcelona ja m'ho tornaré a mirar...
Posted: Friday 23/03/2007 0:14
by Guigui
Jordi Freixas wrote:A més, de cara als serveis de via convencional, penso que la Sagrera està massa a prop, tant de Sant Andreu Comptal, com de Clot Aragó.
Clot-Aragó desapareixerà a la llarga, tant a causa de les dues Sagreres Adiferes com per Glòries. I St. Andreu Comtal (sense p, que ve de comte, no de compte) podria donar pas a una estació més al nord, idealment Trinitat Vella, amb connexió amb la L1 i L3. Tot i que això últim és més il·lusió que no pas projecte.
Posted: Friday 23/03/2007 12:04
by genissimon
I un altre problema és el de la incompatibilitat per diferent ample de via i electrificació dels accessos a EDF, tant des del túnel del c. Aragó com des de l'estació del Clot.
Salut !!
Posted: Friday 23/03/2007 14:44
by Jordi Freixas
Home (i amb tots els respectes)... em sembla que comptar com a incompatibilitat l'ample de via i la catenaria d'una estació ja construida, com a aternativa a una estació que ni s'ha començat a fer, és pixar fora de test.
Re
Posted: Friday 23/03/2007 19:40
by Santfeliuenc
Hola,
¿Incompatibilidades? ¿no se puede? ¿es inviable? también era imposible meter la L2 por el ramal aeroportuario de la L9 porque no sé qué hostias era diferente y también había inmovilistas y conservadores que decían que era inviable... y mira, se va a hacer.
Lo que hay que hacer es venir y en lugar de poner problemas y rascarse el cerebro para buscar esos problemas, solucionarlos y eliminarlos.
Nada de todo eso es irresoluble y todo se puede solventar y las propuestas deberían de ir en plan imaginativo para este fin, en lugar de ir en plan negativo para cerrarse en un planteamiento cerril.
Saludos,
Sergio