Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Veient aquesta foto, tela lo justet que queda el tren dins del túnel
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Es comenta en algun mitjà, que la causa més probable d'aquest descarrilament, fos un despreniment de roques, que van anar a parar a la via, a causa de les pluges dels últims dies a la zona.
Es realitza servei per carretera entre laTour de Carol i Ribes de Freser.
Es realitza servei per carretera entre laTour de Carol i Ribes de Freser.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
https://www.sommollet.cat/noticia/48405 ... AY.twitter
Un jove de 19 anys veí de Mollet ha estat la víctima de l'atropellament mortal a l'estació
El jove hauria creuat les vies patinant per un pas no habilitat
Dimecres, 10 de juliol de 2019 | 16:02h
Mollet del Vallès, Sant Fost de Campsentelles
La persona atropellada aquest matí a l'estació de Mollet-Sant Fost és un jove de 19 anys veí de Mollet del Vallès.
El jove hauria estat atropellat quan creuava les vies patinant amb patins en línia per un pas no habilitat, una circumstància que investiguen els Mossos que assenyalen que tot apunta que es tractaria d'un accident.
El tren afectat és de la línia R11, anava en direcció Portbou i no tenia parada a l'estació de Mollet-Sant Fost, a la sortida de la qual s'ha produït l'atropellament.
L’atropellament mortal ja ha provocat algunes reaccions polítiques que reclamen la millora de l'accessibilitat i la seguretat a l'estació, unes obres anunciades per Renfe fa anys i que encara estan sense executar.
(Que em perdonin, però si passa per un lloc no habilitat...)
Mollet exigeix les obres a l'estació
D'una banda, l’alcalde de Mollet del Vallès, Josep Monràs, ha exigit un cop més que es duguin a terme les obres que es van anunciar l’any 2016, amb el compromís de Renfe que estiguessin enllestides al 2017. Aquell mateix any, Renfe anunciava que ja havia adjudicat les obres tot i que problemes tècnics en l'adjudicació han fet endarrerir l'obra.
Per la seva part, el grup municipal de Podem ha emès un comunicat en què reclama que mentre no es duguin a terme aquestes obres, exigeix a ADIF que de manera urgent es disposi l'assistència de vigilants de seguretat i personal d'atenció al ciutadà en aquesta estació. "És necessari i imprescindible evitar imprudències i donar suport a aquelles persones que pateixin problemes d'accessibilitat en el cas que no puguin fer servir les escales", apunten des de la formació lila.
Un jove de 19 anys veí de Mollet ha estat la víctima de l'atropellament mortal a l'estació
El jove hauria creuat les vies patinant per un pas no habilitat
Dimecres, 10 de juliol de 2019 | 16:02h
Mollet del Vallès, Sant Fost de Campsentelles
La persona atropellada aquest matí a l'estació de Mollet-Sant Fost és un jove de 19 anys veí de Mollet del Vallès.
El jove hauria estat atropellat quan creuava les vies patinant amb patins en línia per un pas no habilitat, una circumstància que investiguen els Mossos que assenyalen que tot apunta que es tractaria d'un accident.
El tren afectat és de la línia R11, anava en direcció Portbou i no tenia parada a l'estació de Mollet-Sant Fost, a la sortida de la qual s'ha produït l'atropellament.
L’atropellament mortal ja ha provocat algunes reaccions polítiques que reclamen la millora de l'accessibilitat i la seguretat a l'estació, unes obres anunciades per Renfe fa anys i que encara estan sense executar.
(Que em perdonin, però si passa per un lloc no habilitat...)
Mollet exigeix les obres a l'estació
D'una banda, l’alcalde de Mollet del Vallès, Josep Monràs, ha exigit un cop més que es duguin a terme les obres que es van anunciar l’any 2016, amb el compromís de Renfe que estiguessin enllestides al 2017. Aquell mateix any, Renfe anunciava que ja havia adjudicat les obres tot i que problemes tècnics en l'adjudicació han fet endarrerir l'obra.
Per la seva part, el grup municipal de Podem ha emès un comunicat en què reclama que mentre no es duguin a terme aquestes obres, exigeix a ADIF que de manera urgent es disposi l'assistència de vigilants de seguretat i personal d'atenció al ciutadà en aquesta estació. "És necessari i imprescindible evitar imprudències i donar suport a aquelles persones que pateixin problemes d'accessibilitat en el cas que no puguin fer servir les escales", apunten des de la formació lila.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Però com un despreniment s'ha endinsat 900 metres dins el túnel?UT440_132M wrote: Es comenta en algun mitjà, que la causa més probable d'aquest descarrilament, fos un despreniment de roques, que van anar a parar a la via, a causa de les pluges dels últims dies a la zona.
Es realitza servei per carretera entre laTour de Carol i Ribes de Freser.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Externalitzem els serveis de pensament i reflexió?
Sí, és clar. Perquè educar i apel·lar al sentit comú de la gent costa massa esforç i vots, ja que podria ser que alguns quedessin retratats com a mancats d'intel·ligència mínima.Per la seva part, el grup municipal de Podem ha emès un comunicat en què reclama que mentre no es duguin a terme aquestes obres, exigeix a ADIF que de manera urgent es disposi l'assistència de vigilants de seguretat i personal d'atenció al ciutadà en aquesta estació. "És necessari i imprescindible evitar imprudències i donar suport a aquelles persones que pateixin problemes d'accessibilitat en el cas que no puguin fer servir les escales", apunten des de la formació lila.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
El revestiment d'aquest túnel, fa temps que presenta problemes. Després de la renovació, ara fa 10 anys, la velocitat màxima al túnel, era de 100 km/h. Al cap de poc temps, es va limitar a 60, per el que acabo de dir, el revestiment del túnel està en males condicions. La climatologia de la zona tampoc hi ajuda, i després de tants dies de sequera acumulats, les fortes pluges dels darrers dies, poden haver propiciat aquest despreniment del revestiment, causant la caiguda d'una roca al carril, que es la principal hipòtesi amb la què es treballa per esclarir la causa del descarrilament.Miquel wrote:Però com un despreniment s'ha endinsat 900 metres dins el túnel?UT440_132M wrote: Es comenta en algun mitjà, que la causa més probable d'aquest descarrilament, fos un despreniment de roques, que van anar a parar a la via, a causa de les pluges dels últims dies a la zona.
Es realitza servei per carretera entre laTour de Carol i Ribes de Freser.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
A més a més, per la tarda, cap a les 19:30, un R1 destinació Arenys de Mar format per doble composició de 447 es va avariar entre Premià i Vilassar.albert28 wrote:CTC down
Al final va aconseguir arrossegar-se fins a Vilassar, on els viatgers van ser desallotjats per un empleat de manteniment (no podia obrir portes), i transbordats al tren posterior.
El tren va continuar fins al dipòsit de Mataró com bonament va poder.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
SUposu que si l'avaria va ser en una de les dues unitats, deurien anular la unitat avariada i la duia a remolc per l'altra... Una vegada vaig circular en una doble 447 on la unitat en la que anava estava anulada a remolc de la primera, és a dir, no funcionava res a excepció de les portes fins que la van apartar a Montgat.437.001 wrote:A més a més, per la tarda, cap a les 19:30, un R1 destinació Arenys de Mar format per doble composició de 447 es va avariar entre Premià i Vilassar.albert28 wrote:CTC down
Al final va aconseguir arrossegar-se fins a Vilassar, on els viatgers van ser desallotjats per un empleat de manteniment (no podia obrir portes), i transbordats al tren posterior.
El tren va continuar fins al dipòsit de Mataró com bonament va poder.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
https://twitter.com/rod12cat/status/1150049010964500480
Algú sap que va passar? Com unes conductes incíviques poden durar més d'una hora a Sants?
Algú sap que va passar? Com unes conductes incíviques poden durar més d'una hora a Sants?
-------
https://twitter.com/elsaeroports
https://twitter.com/elsaeroports
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Incidències a RENFE i FGC
https://el9nou.cat/osona-ripolles/actua ... -i-ripoll/
[ACTUALITZACIÓ] La línia R3 recupera la normalitat després d’un matí amb retards de més de dues hores
L’avaria entre Sant Quirze i Ripoll ja està resolta
El 9 Nou 12/08/2019 | 12:18 Ripoll/Sant Quirze de Besora
La línia R3 va tornant a la normalitat després que una incidència elèctrica hagi impedit la circulació de trens entre Sant Quirze de Besora i Ripoll durant tot el matí. Segons informen des de Renfe, la tempesta de la nit ha provocat desperfectes a la catenària entre totes dues estacions i l’avaria no ha quedat resolta fins a 2/4 de 3 de la tarda. Malgrat que la companyia ha ofert servei alternatiu per carretera, s’han acumulat retards de 150 minuts.
Diversos usuaris han mostrat el seu malestar a través de les xarxes socials.
(Veure piulades a l'enllaç de la font)
[ACTUALITZACIÓ] La línia R3 recupera la normalitat després d’un matí amb retards de més de dues hores
L’avaria entre Sant Quirze i Ripoll ja està resolta
El 9 Nou 12/08/2019 | 12:18 Ripoll/Sant Quirze de Besora
La línia R3 va tornant a la normalitat després que una incidència elèctrica hagi impedit la circulació de trens entre Sant Quirze de Besora i Ripoll durant tot el matí. Segons informen des de Renfe, la tempesta de la nit ha provocat desperfectes a la catenària entre totes dues estacions i l’avaria no ha quedat resolta fins a 2/4 de 3 de la tarda. Malgrat que la companyia ha ofert servei alternatiu per carretera, s’han acumulat retards de 150 minuts.
Diversos usuaris han mostrat el seu malestar a través de les xarxes socials.
(Veure piulades a l'enllaç de la font)
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Y aún te sorprendes? En la R4 se llevan produciendo incidencias con retrasos importantes todos los días laborables del mes de agosto. Hacia las 18:00 horas ncomienza el circo y siempre hay trenes que se quedan tirados en Montcada, Arenal, Sabadell Sud y cualquier estación con vías de apartado. Y mañana una huelga oficial. Y digo oficial porque es evidente que todo esto son huelgas encubiertas. Normal que los usuarios estén cabreados. Y si no, preguntad a los vigilantes de seguridad el pasado viernes de Sabadell Sud cómo estában todos los usuarios de la R4 sentido Manresa. Echad un vistazo en los últimos días al Delta de las 19:00 horas sentido Lleida, a ver cuántos días laborables ha pasado a su hora por cualquier estación entre l'Hospitalet de llobregat y Sabadell (cualquiera de ellos). Del resto de línea no hablo porque es evidente que si ya va mal desde su salida... Así que esa noticia de la R3 es un chistecito comparado con todas las tropelías que han cometido antes.UT440_132M wrote:https://el9nou.cat/osona-ripolles/actua ... -i-ripoll/
[ACTUALITZACIÓ] La línia R3 recupera la normalitat després d’un matí amb retards de més de dues hores
L’avaria entre Sant Quirze i Ripoll ja està resolta
El 9 Nou 12/08/2019 | 12:18 Ripoll/Sant Quirze de Besora
La línia R3 va tornant a la normalitat després que una incidència elèctrica hagi impedit la circulació de trens entre Sant Quirze de Besora i Ripoll durant tot el matí. Segons informen des de Renfe, la tempesta de la nit ha provocat desperfectes a la catenària entre totes dues estacions i l’avaria no ha quedat resolta fins a 2/4 de 3 de la tarda. Malgrat que la companyia ha ofert servei alternatiu per carretera, s’han acumulat retards de 150 minuts.
Diversos usuaris han mostrat el seu malestar a través de les xarxes socials.
(Veure piulades a l'enllaç de la font)
Un saludo
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Merder a Sants
Retards i aturades a Renfe per dues incidències ferroviàries al Principat
Una nova avaria a l'estació de Sants causa retards a les línies R2, R13, R14, R15 i R16. En aquesta darrera, a més, la circulació s'ha interromput entre l'Hospitalet de l'Infant i Mont-roig del Camp
https://www.vilaweb.cat/noticies/avaria ... cio-sants/
Una nova avaria a l'estació de Sants causa retards a les línies R2, R13, R14, R15 i R16. En aquesta darrera, a més, la circulació s'ha interromput entre l'Hospitalet de l'Infant i Mont-roig del Camp
https://www.vilaweb.cat/noticies/avaria ... cio-sants/
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Disculpeu l'off topic, però... Principat?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Principat de Catalunya
És una manera de designar Catalunya, sobretot en el context dels Països Catalans.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- DavidVazGuijarro
- N5
- Posts: 88
- Joined: Thursday 05/01/2017 7:27
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Yo también he vivido algo así...albert28 wrote:SUposu que si l'avaria va ser en una de les dues unitats, deurien anular la unitat avariada i la duia a remolc per l'altra... Una vegada vaig circular en una doble 447 on la unitat en la que anava estava anulada a remolc de la primera, és a dir, no funcionava res a excepció de les portes fins que la van apartar a Montgat.437.001 wrote:A més a més, per la tarda, cap a les 19:30, un R1 destinació Arenys de Mar format per doble composició de 447 es va avariar entre Premià i Vilassar.albert28 wrote:CTC down
Al final va aconseguir arrossegar-se fins a Vilassar, on els viatgers van ser desallotjats per un empleat de manteniment (no podia obrir portes), i transbordats al tren posterior.
El tren va continuar fins al dipòsit de Mataró com bonament va poder.
El año pasado cogí una doble composición de 447 (R4) en la Sagrera. Al llegar a Torre Baró, recuerdo que dejó de funcionar el aire acondicionado, las pantallas, y se apagaron la mitad de las luces, quedándose la otra mitad encendidas gracias a la batería de la unidad.
Además, el tren no aceleraba bien, le costaba traccionar, yéndose para atrás entre medio metro y un metro, cada vez que íbamos a salir de una estación.
Como no sabía que hacer, envié un mensaje a un amigo que trabaja en Nertus (mantenimiento de 447) y le pregunté que podía estar pasando. Me dijo que avisase al maquinista.
Al avisarle, el maquinista bajó corriendo para comprobar lo que le decía... y después de diversas pruebas en la unidad que iba a remolque, decidieron desalojarnos y hacer que subiésemos a la primera composición.
Resultó ser una avería del disyuntor... a los cinco minutos me enviaron una captura de un SMS interno, diciendo que finalmente esa UT finalizaría servicio en Terrassa y se subía material vacío desde Montcada-Bifurcación hasta Terrassa para continuar el trayecto hasta Manresa.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Principat de Catalunya a la Wikipèdiametring wrote:Disculpeu l'off topic, però... Principat?
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
https://el9nou.cat/valles-oriental/actu ... ospitalet/
Retards a la línia R3 per una avaria ja solucionada entre Sants i l’Hospitalet
Per minimitzar l’impacte, Renfe redueix les circulacions a dos trens per hora i sentit a les tres línies afectades
Ferran Polo 10/09/2019 | 10:29 Granollers
Una avaria ja solucionada en la senyalització entre les estacions de Barcelona-Sants i l’Hospitalet de Llobregat provoca des de 3/4 de 9 del matí retards a la línia R3 de rodalies que travessa el Vallès Oriental passant per poblacions com Mollet, Parets, Granollers, les Franqueses o la Garriga. Els tècnis de l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) han aconseguit resoldre la incidència cap a 3/4 d’11 del matí.
L’avaria també causa problemes a les línies R1 (la del Maresme) i R4 (la de Manresa i Vilafranca) de rodalies. I, de retruc, també ha perjudicat la circulació de trens a les línies R2 nord, que també travessa el Vallès Oriental, i sud.
Els retards han arribat a ser de 45 minuts. A partir de la resolució de la incidència, Renfe preveu que la circulació de trens es vagi normalitzant de forma progressiva a les tres línies.
Retards a la línia R3 per una avaria ja solucionada entre Sants i l’Hospitalet
Per minimitzar l’impacte, Renfe redueix les circulacions a dos trens per hora i sentit a les tres línies afectades
Ferran Polo 10/09/2019 | 10:29 Granollers
Una avaria ja solucionada en la senyalització entre les estacions de Barcelona-Sants i l’Hospitalet de Llobregat provoca des de 3/4 de 9 del matí retards a la línia R3 de rodalies que travessa el Vallès Oriental passant per poblacions com Mollet, Parets, Granollers, les Franqueses o la Garriga. Els tècnis de l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) han aconseguit resoldre la incidència cap a 3/4 d’11 del matí.
L’avaria també causa problemes a les línies R1 (la del Maresme) i R4 (la de Manresa i Vilafranca) de rodalies. I, de retruc, també ha perjudicat la circulació de trens a les línies R2 nord, que també travessa el Vallès Oriental, i sud.
Els retards han arribat a ser de 45 minuts. A partir de la resolució de la incidència, Renfe preveu que la circulació de trens es vagi normalitzant de forma progressiva a les tres línies.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Y de regalo esta tarde, debido a la caída de un árbol a la vía entre Montcada Manresa y Santa Marìa, retrasos en la R4 y R12 y R7 suprimida. Circulación por una sola vía entre Cerdanyola del Vallès y Montcada Bifurcaciò. Creo que el incidente ha debido ocurrir sobre las 14:30, cuando yo bajaba a Barcelona me lo comí de lleno y a las 19:45 horas aún se seguía circulando por una sola vía. En inicio la R7 funcionaba pero luego la suprimieron y mandaron a la gente a la R4 y por carretera a la UAB. Divertidísimo en plena hora punta.
Lo que hacían era meter el Borriquero, el Vilafranca y el/los Martorelles todos seguidos de bajada, y retenían el R4 de turno que subiera en Bifurca, hasta que pasaran todos los de bajada (que iban uno tras otro, a distancia de 3-4 minutos uno del otro), y luego dejaban pasar el de terrassa o Manresa. 1 de subida por cada 3-4 de bajada. Menuda diversión se han pasado esta tarde.
Con respecto al árbol, pues qué queréis que os diga: cuando bajé a Barcelona se llevaba anunciando desde Sabadell Nord, hasta que pasó el tren, lo cogí, etc, una media hora. Como tenía que hacer la doble validación en Cerdanyola, cuando cogí el siguiente tren de bajada y pasamos junto al árbol, que cayó sobre la catenaria de vía 1 sin afectar a la vía, habían pasado ya 35 minutos desde que escuché el aviso por primera vez, y no había absolutamente nadie en las vías ni en el entorno haciendo nada de nada. En Bifurca habían tres trenes de subida, un R3, un R4 y un R7, uno en cada vía, esperando a que se liberara el cantón.
Cuando volví a subir, esta vez sólo a Santa María, habían cortado la rama que rozaba el tren de la otra vía y ya había varios operarios trabajando en el asunto. Ignoro cuánto tardaron en llegar, pero me parece bastante grave que en un día como hoy, una cosa así se emplee cerca de una hora en ir a solucionarlo. Por megafonía se decía una cosa muy curiosa: que si un tren iba muy lleno, los viajeros esperasen la siguiente circulación. Me hubiera gustado saber qué pensaban los de la comarca del Bruc y los manresanos al respecto si tienen que esperar una hora o más al siguiente tren para llegar a sus destinos.
En fin... juzguen ustedes.
Lo que hacían era meter el Borriquero, el Vilafranca y el/los Martorelles todos seguidos de bajada, y retenían el R4 de turno que subiera en Bifurca, hasta que pasaran todos los de bajada (que iban uno tras otro, a distancia de 3-4 minutos uno del otro), y luego dejaban pasar el de terrassa o Manresa. 1 de subida por cada 3-4 de bajada. Menuda diversión se han pasado esta tarde.
Con respecto al árbol, pues qué queréis que os diga: cuando bajé a Barcelona se llevaba anunciando desde Sabadell Nord, hasta que pasó el tren, lo cogí, etc, una media hora. Como tenía que hacer la doble validación en Cerdanyola, cuando cogí el siguiente tren de bajada y pasamos junto al árbol, que cayó sobre la catenaria de vía 1 sin afectar a la vía, habían pasado ya 35 minutos desde que escuché el aviso por primera vez, y no había absolutamente nadie en las vías ni en el entorno haciendo nada de nada. En Bifurca habían tres trenes de subida, un R3, un R4 y un R7, uno en cada vía, esperando a que se liberara el cantón.
Cuando volví a subir, esta vez sólo a Santa María, habían cortado la rama que rozaba el tren de la otra vía y ya había varios operarios trabajando en el asunto. Ignoro cuánto tardaron en llegar, pero me parece bastante grave que en un día como hoy, una cosa así se emplee cerca de una hora en ir a solucionarlo. Por megafonía se decía una cosa muy curiosa: que si un tren iba muy lleno, los viajeros esperasen la siguiente circulación. Me hubiera gustado saber qué pensaban los de la comarca del Bruc y los manresanos al respecto si tienen que esperar una hora o más al siguiente tren para llegar a sus destinos.
En fin... juzguen ustedes.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...