Page 5 of 56
Posted: Friday 28/12/2007 17:21
by hospitalenc
Observo absolutamente alucinado
este Foro concreto y la fantasmagórica
futura distribución de Cercanías.....
Me parece que es pura y simplemente marear la perdiz para justificar obras y gastos cuantiosos: "-Ahora esta línea que va por aquí, que vaya por allí, y ahora aquella por allà y la de allà por.......".
Posted: Saturday 29/12/2007 19:54
by awe
També podria haver-hi alguna operadora privada que volgués fer de l'EdF "la seva" base.
No crec que l'ADIF estigui disposada a desfer-se d'una estació gran, amb metro i autobús a la vora, amb aparcament, i en estat de funcionament, a la ciutat de Barcelona. No tindria sentit.
Posted: Saturday 29/12/2007 20:26
by 252-071
awe wrote:També podria haver-hi alguna operadora privada que volgués fer de l'EdF "la seva" base.
No crec que l'ADIF estigui disposada a desfer-se d'una estació gran, amb metro i autobús a la vora, amb aparcament, i en estat de funcionament, a la ciutat de Barcelona. No tindria sentit.
Igualment no crec que la vagin a tancar la EDF ja que te un gran valor a Barcelona
I lo de utilitzar la EDF com a estació d'AV no ho veig gens disparatat.
Perquè si s'utilitza l'EDF com a terminal d'AV en comptes de Sants(que seria una estació de pas amb parada prolongada)s'evitarien saturacions a la xarxa de rodalies ja que haurien més vies lliures d'ample iberic al no haver de fer tantes d'ample internacional.
Si a més s'utilitza el tunel del carrer Aragó per el TAV només s'hauria de canviar l'amplada i passar els rodalies pel famós tunel de la sagrada familia(així no tindrien excusa els del "Volem l'ave per litoral"
)
Evidenment seria per als trens Destinació/Procedencia amb Madrid.
Per als de França la cosa està una mica més complicadeta ja que o es fan trens de Madrid a França o els trens tenen una procedencia/destinació a França desde Sagrera.
Però també s'ha de tenir en compte que hi haurien millors conexions amb el centre de Barcelona així que no hi ha excusa.
Salutacions
Posted: Saturday 29/12/2007 20:34
by pol
Jo tampoc troboi mala idea de la EDF com a estació d'AVE, canviant unes vies i adaptant catanaria, es una estació maca, gran lluminosa,... arreglant-la no qudaria malament, estaria bé arreglar la taulada hi ha la part del davant possari vidre per tal de que no entressin tants coloms, i deixa nomes una part per poguer passar la gent i trens ara, que si colarien igual si al meu paking qu eesta dos pisos sota el nivell del carre mi he trobat ocells.
Posted: Saturday 29/12/2007 21:00
by jordidr
Jo crec el mateix pero suposo que no deu ser factible
Futur de l'Estació de França...
Posted: Tuesday 26/08/2008 0:52
by sortrens
Futur de l'Estació de França...
Si fan arribar la R10 a l'estació de França i anulan la R1-Aeroport serà perque tenen interès amb l'EDF? Quan s'inaguri l'estació de Barcelona-Sagrera l'R10 continuarà morint a l'EDF? No pasarà cap tren a l'estació de Sagrera direcció Aeroport?
Es podria fer el nou Museu del Ferrocarril a l'EDF respectant les 12 vies de l'estació de la següent manera:
Vies 1 i 2= "Sortides línia històrica Barcelona- Mataró amb tren de Vapor un cop al mes".
Vies 3 i 4= "Sortida especial d'un R1 Barcelona-Mataró respectant la R1 Molins de Rei-Maçanet".
Vies 4 i 5= "Línia R10 així fem turisme fent baixar els turistes a l'EDF quina millor estació per arribar per primer cop a Barcelona?".
Vies de la 6 a la 12= "Museu de Renfe, estacionant antigues suïses o trens històrics de vapor etc..."
Realment quin és el futur de l'EDF després que tinguem SAGRERA?!!!!
Possibilitats descartades del que pot passar amb l'EDF:
1) Descartat que tirin l'edifici com van fer amb l'antiga estació de Rodalies... (Aquesta ni ens agrada gens a ningú i ni tampoc és possible).
2) Descartat que acabi com l'estació del Nord... Sent un edifici sense vies per ser un poliesportiu o qualsevol altre cosa sigui relacionada amb trens o no (Aquesta ni ens agrada gens a ningú i ni tampoc és possible).
3) Descartat que treguin les vies que van per sota de Glòries i que conecten l'EDF amb passeig GRàcia i Clot Aragó ja que si treuen aquestes vies com el cas de les del Clot ja no podrà a ver sortides històriques de la línia Bcn- Mataró oi? (Aquesta ni ens agrada gens a ningú i ni tampoc és possible).
4) Descartat l'eliminació de la R10 a l'EDF i linia Regional fins Tortosa quan existeixi Sagrera? Així com algunes línies Internacionals que surten avui dia de l'EDF?
Si es crea un museu de Renfe a l'EDF no entenc perque elminar les actuals linies R10, tren historic BCn-Mataró o etc. Coma a mínim mai deixarà de rodar un tren a L'EDF si s'acaba fent així per sempre. Confiem......
Re: Estació de França
Posted: Tuesday 26/08/2008 10:31
by Mako448
Hi han rumors(peró nomès rumors)que a llarg termini,quan les obres de l'AVE a la zona nord de Barcelona vaguin mès avançades,amb l'estació de la Sagrera construint-se,hauràn de reduir el nombre de circulacions de trens entre el Clot Aragó i Sant Andreu Comtal,i els trens SVC-SAC i els regionals que acaben a SAC passaràn a tenir inici/final de trajecte a EDF.Peró jo no li dóno massa credibilitat.
Descartable de debò
Posted: Tuesday 26/08/2008 12:55
by Guigui
sortrens wrote:Possibilitats descartades del que pot passar amb l'EDF:
1) Descartat que tirin l'edifici com van fer amb l'antiga estació de Rodalies... (Aquesta ni ens agrada gens a ningú i ni tampoc és possible).
2) Descartat que acabi com l'estació del Nord... Sent un edifici sense vies per ser un poliesportiu o qualsevol altre cosa sigui relacionada amb trens o no (Aquesta ni ens agrada gens a ningú i ni tampoc és possible).
3) Descartat que treguin les vies que van per sota de Glòries i que conecten l'EDF amb passeig GRàcia i Clot Aragó ja que si treuen aquestes vies com el cas de les del Clot ja no podrà a ver sortides històriques de la línia Bcn- Mataró oi? (Aquesta ni ens agrada gens a ningú i ni tampoc és possible).
4) Descartat l'eliminació de la R10 a l'EDF i linia Regional fins Tortosa quan existeixi Sagrera? Així com algunes línies Internacionals que surten avui dia de l'EDF?
De totes aquestes opcions, l'única realment descartable és la primera perquè, si no vaig errat, l'EdF està catalogada. Pel que fa a la resta, no hi ha cap impediment tècnic o legal per a fer-ho, ens agradi o no.
Total, prou que es veu com trepitgen la memòria històrica (i el patrimoni també en forma part) en aquest país.
Re: Estació de França
Posted: Tuesday 26/08/2008 13:12
by pol
Jo a l'EDF li faria una bona remodalició per que i poguessin arribar AVE's, encara que fos una estació terminal a Paris els TGV es queden en estacions terminals.
Estació terme
Posted: Tuesday 26/08/2008 13:37
by Guigui
pol wrote:Jo a l'EDF li faria una bona remodalició per que i poguessin arribar AVE's, encara que fos una estació terminal a Paris els TGV es queden en estacions terminals.
Aquest darrer punt és el més negatiu per a l'EdF. Un Avant Lleida-Vilafant perdria competitivitat en fer-hi parada. Ara, per a deixar-hi morir els serveis que acabin a Barcelona, previ pas per la Sagrera o Sants, no seria mala idea.
Re: Estació terme
Posted: Wednesday 27/08/2008 9:36
by genissimon
Guigui wrote:[...] Ara, per a deixar-hi morir els serveis que acabin a Barcelona, previ pas per la Sagrera o Sants, no seria mala idea.
Això implicaria que el túnel UIC fos l'actual pel carrer Aragó. I que les vies d'ample normal estéssin al cantó sud de l'estació de Sants (costat parc de l'Espanya Industrial), per la qual cosa caldria enderrocar el salt de moltó inferior que permet, a les vies d'ample normal, passar del costat sud de les d'ample ibèric (tal com estan al terme de l'Hospitalet de Llobregat) al costat nord (tal com estan a l'estació de Sants).
Aquesta seria una millor opció per als trens ràpids, però crec que políticament està descartada per massa cara i perquè s'allarga massa en el temps, això sense comptar el cost (polític i econòmic) que suposa enderrocar una obra acabada de construir (el salt de moltó que deia abans).
La idea inicial de penetració de les vies d'ample normal a Barcelona procedents de Madrid, ja era pel cantó sud de Sants, tot habilitant el túnel del carrer Aragó per a ample UIC, juntament amb l'Estació de França. Però algú ho va canviar (suposo que pels terminis d'execució).
Salut !!
"No pot ser"
Posted: Wednesday 27/08/2008 12:36
by Guigui
No, si ja sabem que les idees raonables queden inutilitzades per la genialitat dels polítics d'aquest país.
Re: Estació terme
Posted: Wednesday 27/08/2008 12:42
by Platanito
genissimon wrote:algú ho va canviar (suposo que pels terminis d'execució).
O més aviat per fer-se mereixedor de la seva pròpia execució sumaríssima.
Re: Estació de França
Posted: Wednesday 27/08/2008 15:38
by intercity+arco+civia
Una idea imposible, seria hacer un gran intercambiador como la estación de Principe Pío de Madrid.
Por ejemplo la R1:En vez de ir por Arc de Triomf, que pasara por E.Francia, y despúes hacia Catalunya.
La linia 4 del metro hacer la estacion lo mas cerca posible a la E.F.
Y hacer llegar el trambesos.
Y ya por pedir pos es F.G.C.
Pero weno lo que digo cosa imposible jeje
Re: Estació terme
Posted: Wednesday 27/08/2008 15:53
by victorcasta
genissimon wrote:Guigui wrote:[...] Ara, per a deixar-hi morir els serveis que acabin a Barcelona, previ pas per la Sagrera o Sants, no seria mala idea.
Això implicaria que el túnel UIC fos l'actual pel carrer Aragó. I que les vies d'ample normal estéssin al cantó sud de l'estació de Sants (costat parc de l'Espanya Industrial), per la qual cosa caldria enderrocar el salt de moltó inferior que permet, a les vies d'ample normal, passar del costat sud de les d'ample ibèric (tal com estan al terme de l'Hospitalet de Llobregat) al costat nord (tal com estan a l'estació de Sants).
Aquesta seria una millor opció per als trens ràpids, però crec que políticament està descartada per massa cara i perquè s'allarga massa en el temps, això sense comptar el cost (polític i econòmic) que suposa enderrocar una obra acabada de construir (el salt de moltó que deia abans).
La idea inicial de penetració de les vies d'ample normal a Barcelona procedents de Madrid, ja era pel cantó sud de Sants, tot habilitant el túnel del carrer Aragó per a ample UIC, juntament amb l'Estació de França. Però algú ho va canviar (suposo que pels terminis d'execució).
Salut !!
La idea inicial era fer entrar la LAV pel Vallès i per la Trinitat i dur-la fins a l'Estació de França, quedant el pas de la LAV per Barcelona en un cul de sac. Segueixo pensant que l'Estació de França és una estació que tot i no estar en el rovell de l'ou de les circulacions, pot ser-li útil a Adif en el futur, i que no es desprendrà d'ella, si més no, amb facilitat.
La realitat potser la posarà en primer pla
Posted: Wednesday 27/08/2008 20:33
by Guigui
Amb la lentitud que van les obres ferroviàries en aquest país, no m'estranyaria que les urgències acabin encalçant la realitat, i encara es veuran amb la necessitat de rellançar l'Estació de França.
Re: Estació de França
Posted: Thursday 28/08/2008 0:35
by wefer
Ens agradi o no, actualment l'Estació de França no té raó de ser. Bé, per ser precisos, potser ara encara té alguna raó de ser, però deixarà de tenir-la quan s'inauguri Sagrera-TAV.
Aquesta estació es va construir al lloc on està com a final d'una línia que recorria la costa, amb la qual cosa tenia una raó de ser. Lamentablement, la línia de la costa va desaparèixer pel 1992, i ara s'ha convertit en una estació despenjada de la resta de la xarxa en una zona poc adequada. Per tant, buscar-li una utilitat dins de la xarxa lògica ferroviària ara mateix trobo que és una mica forçat.
Re: Estació de França
Posted: Thursday 28/08/2008 15:15
by EUKibo
A més, amb la integració tarifària mentre altres estacions s'han aprofitat augmentant els passatgers degut a la intermodalitat, l'Estació de França no se n'ha pogut aprofitar degut a que no correspon amb res i l'estació més propera només hi passa una línia de metro i a sobre és la L4 que comunica amb Passeig de Gràcia - Catalunya on ja hi arriba el tren d'una manera més directa i la zona Fòrum que serà més accessible des de Sagrera amb l'extensió La Pau - Sagrera.
Tot i així trobo que s'hauria de mantenir aquesta estació en servei per a treure encara que sigui una mica de volum de les altres estacions i afavorir les circulacions. Per exemple incrementaria freqüències de la línia de Mataró fins a Estació de França on es podria enllaçar amb el tren a l'Aeroport i amb la xarxa de metro a Clot/Sagrera. Aquesta línia seria útil per a dessobresaturar la R1 ja que molts passatgers del Maresme es queden a Badalona o fan desplaçaments entre municipis pròxims a més que cobriria la demanda del campus universitari del Besòs de la UPC que es construirà al Fòrum tot enllaçant amb el TRAM a Sant Adrià.
Tot i així, sens subte el tren directe a Arc de Triomf - Catalunya - Sants és preferible.
Re: Futur de l'estació de França
Posted: Wednesday 01/10/2008 0:42
by automotorserie 436
http://www.artehistoria.jcyl.es/ciudade ... s/2839.htm
http://www.xtec.es/centres/a8052700/abc/e_text.htm
La aportación ferroviaria de la estación de Francia aunque ya es testimonial y no creo que los entes se desprendan de ella fácilmente.
Soluciones no le veo, a no ser que soterremos vías, hagamos tuneles y la conectemos por poner un ejemplo con Plaza Cataluña y añadir un eje costero, con lo que tendríamos el triángulo feroviario que debió ser de buen inicio...que fácil es decirlo...
Saludos al Foro
Re: Futur de l'estació de França
Posted: Wednesday 01/10/2008 8:24
by metring
Si us plau, tots aquells missatges que tractin de la història d'EdF, publiqueu-los al fil
http://transport.cat/viewtopic.php?f=23&t=8200&start=20 , i els que tractin de què es podria fer amb l'estació en el futur, en aquest mateix. Gràcies per la vostra col·laboració.