Page 5 of 6
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Posted: Friday 25/03/2011 18:56
by faristol
Fran-Ikarus wrote:Un excel·lent per tots tres organitzadors, per a Fundació TMB que en qüestió d'esdeveniments va posant-se molt bé les piles, i per a les moltes empreses i aficionats particulars (cada cop més!) que preserven.
Un "coscorrón" per qui va confeccionar les dues plaques de matrícula normalitzades amb el zero a la centena de millar (fins fa no res potser era la normativa estricta, però precisament fa un parell de mesos en Pere Navarro ens va donar una alegria tot explicitant l'autorització de reproduïr matrícules amb format de cada època respectiva, fins i tot en vehicles no matriculats com a VH)
Vaig tenir el plaer de tornar de Caldes de Montbui a Barcelona (Triangle) sols amb un company al segon pis de l'Aclo, i... què voleu que us digui
Tens rao les plaques de matricula son horribles, amb lo bona que ha quedat la restauració!!!
Aquest detall de les plaques de matricula fa bastant mal a la vista.
En teoria tindrien que anar pintades sobre la planxa o per epoca amb numeros "rematxats" si no fos posible doncs la B de Barcelona i les cinc xifres soles i amb guionet!!!, i si s'han de fer del tipus europeu doncs amb la banda blava, pero aquesta matricula es un "batiburrillo" de tipus.
Ja sabem que els zeros a la esquerra no valen per res ¿no? ja he vist varies matricules aixi i no crec que sigui per cap normativa alguna ni d'ara ni de abans, es per la persona que fa la matricula i que com la plantilla te sis numeros i la matricula cinc doncs es posa aquest "inutil" zero. Mai ha sigut obligarori fer-ho aixi, ni abans ni ara, que una matricula tenía cinc o quatre xifres nomes, doncs anava la B- els numeros mes o menys centrats, TOT depen de la gracia o paciencia que tingui qui ha fet la matricula.
Pero Aixo no desmereix amb absolut la bona restauració
ABANS
ARA
Com podem veure a les fotos d'abans al davant la matricula sembla que anava pintada i no es distingeix, en la de abans per darrera si sembla que sigui de numeros "rematxats" i aquesta s'ha perdut ¿..?
Amb les normes habituals podríen anar amb les matricules originals sense problemes i mes en aquests casos.
Com a curiositat, no se s'hi s'ha dit, pero aquest vehícle va tindre una transformacio molt grossa de frens a l'any 1982 (suposso abans de fer de de ZooBus) a on en un conegut taller de Barcelona li varen acoplar uns frens Hidraulics modificant els originalas mecanics, aixi que Fran si no heguessin fet aquesta modificació la tornada hagues sigut encara mes "acollonante".^
Per cert et vaig veure en groc i negre....
PD. hi han varies empreses que refabriquen les matricules mes acords amb el vehicle aqui i a fora de Catalunya, (de numeros "rematxats" o altres), no posare els noms, pero si'hi algu ho vol que ho demani, li quedarien molt millor al ACLO.
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Posted: Friday 25/03/2011 19:07
by Marcel Estadella
Esteu en tot. Efectivament, se li va fer una modificació de frens que van regularitzar correctament a la ITV i que figurava inscrita a la darrera documentació del vehicle.
Salutacions
Marcel
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Posted: Friday 25/03/2011 19:18
by faristol
Si les meves informacions son correctes es va fer aqui al any 1982:
http://www.atfrenos.com/
Tenen locals al carrer San Fructuos i al carrer Mandoni a la zona de la Gran Via en el troç de Plaça Espanya i Montjuich.
Sempre es bo descobrir...
Per cert vaig disfrutar molt del Ral.li encara que com a seguidor nomes, i vaig parlar amb uns quants propietaris i conductors com el del Prototip 6420, salutacions.
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Posted: Friday 25/03/2011 20:10
by Marcel Estadella
Ben informat
Auto Taller Frenos (dirección : Miquel Sibina), amb domicili al carrer de San Fructuoso 11. El certificat de taller és de 27-5-1982, i el pas de inspecció extraordinària, el dia seguent.
Salutacions
Marcel
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Posted: Friday 22/07/2011 22:48
by andres
Me han dicho que el 1631, está ya restaurado en el triangle, es cierto? y si es asi alguien tiene alguna fotografía para poder ver como ha quedado.
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Posted: Thursday 10/11/2011 21:09
by 122-042-132
andres wrote:Me han dicho que el 1631, está ya restaurado en el triangle, es cierto? y si es asi alguien tiene alguna fotografía para poder ver como ha quedado.
Tenim el PCC 1631 més ó menys reconstruit, al Triangle, molt bé, però quan el podrem veure?, i mentrestant hi ha alguna ó algunes fotos per poder veure´l. Merci i Salut!
Premi Bonaplata per restauració l'Aclo 410
Posted: Thursday 24/11/2011 15:02
by metring
Des de TMB:
Benvolguts / des,
Ens plau informar-vos que, des de la Coordinadora de
l'AMCTAIC ens han comunicat que, ens ha estat concedit el:
Premi Rehabilitació. Categoria Béns Mobles dels Premis Bonaplata 2011, per la "Reconstrucció de l'autobús ACLO Regent III, número 410"
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Posted: Sunday 27/11/2011 23:08
by Jordi Ibanez
El 1631 ha quedat bé però lamentablement no pot funcionar, potser més endavant dons se tractat aquest tema, però els problemes tècnics i sobre tot econòmics manen, jo distingeixo amb xarxes antigues i noves dons les característiques són diferents, naturalment tot es pot arreglar, s'ha recuperat el 525, quan tinguem uns quants tramvies restaurats potser es podrà començar a pensar si algun es pot arreglar per funcionar.
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Posted: Wednesday 21/12/2011 14:04
by andres
EN FORO TRENES HE ENCONTRADO ESTA FOTO DEL 1631 RECONSTRUIDO
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Posted: Wednesday 21/12/2011 14:47
by 122-042-132
Al final una foto del 1631. Moltes gràcies Andres!.
A primera vista i sense entrar en detalls, el carenat de les resistències del sostre està molt mal dissenyat (no té res a veure amb l'original), i és una de les característiques més destacades dels PCC; de la resta, aparenment, s'el veu bé. Caldrà poder fer una visita o esperar una exposició per poder apreciar el nivell de la restauració. Salut!
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Posted: Thursday 22/12/2011 11:39
by genissimon
He de dir el mateix que amb el 525: felicitats per la restauració i a veure quan se'l veu «alternant» amb els citadis de TramMet.
Salut !!
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Posted: Thursday 19/12/2013 9:05
by Fran-Ikarus
Del Facebook "Autobuses BCN":
Noticia de última hora, para cazadores fotográficos Los días 20 y 21 podremos ver al Aclo de TMB paseando por el Pº de Gracia 49 en la inauguración de la tienda Hacket of London, vinilado con anuncios de esta tienda.
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Posted: Thursday 19/12/2013 15:49
by TramviaBlau
Fran-Ikarus wrote:Del Facebook "Autobuses BCN":
Noticia de última hora, para cazadores fotográficos Los días 20 y 21 podremos ver al Aclo de TMB paseando por el Pº de Gracia 49 en la inauguración de la tienda Hacket of London, vinilado con anuncios de esta tienda.
L' Aclo de bus publicitari, el tramvia n°6 en un anunci......
http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=228973#p228973a mi em sembla be, aixi es coneix el patrimoni....pero que dediquin els diners guanyats a la Fundacio de TMB no??
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Posted: Thursday 19/12/2013 17:52
by metring
És que precisament això és el que es fa...
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Posted: Thursday 19/12/2013 21:02
by TramviaBlau
Doncs tots contents llavors
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Posted: Sunday 22/12/2013 16:20
by lauria1226
Jordi Ibanez wrote:El 1631 ha quedat bé però lamentablement no pot funcionar, potser més endavant dons se tractat aquest tema, però els problemes tècnics i sobre tot econòmics manen, jo distingeixo amb xarxes antigues i noves dons les característiques són diferents, naturalment tot es pot arreglar, s'ha recuperat el 525, quan tinguem uns quants tramvies restaurats potser es podrà començar a pensar si algun es pot arreglar per funcionar.
Distingir entre xarxes nova i vella o antiga no penso que sigui adequat. Son els vehícles els que s'adapten a la xarxa. El canvis soferts al llarg del temps, obliguen lògicament a adaptar el material històric a les característiques de la infraestructura que han de fer servir. Això no necessariament ha de suposar de fer actuacions irreversibles. Per exemple: es pot fixar el trolley a fi d'evitar els desplaçaments laterals mitjançant peces substituíbles, mentre al mateix temps es pot instal·lar un fregador, també substituíble, a l'altre extrem del trolley a fi de pòder utilitzar la catenària actual. Pel que fa als rodaments, canviar llantes o adaptar-ne de noves ni és pecat ni és cap problema irresoluble ni el preu de tal operació té la mínima rellevància. És voler-ho fer.
Clar que hi ha altres variables, com poden ser l'elecció del cotxe a restaurar operativament i els tallers que hauran de fer la feina, que poden determinar decisivament el preu de l'operació i la seva viabilitat.
En definitiva que la infraestructura no afecta per res el conjunt del projecte, com es pot demostrar a Sttutgard i altres ciutats.
Salutacions cordials.
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Posted: Sunday 22/12/2013 21:54
by Euromed
lauria1226 wrote:Jordi Ibanez wrote:El 1631 ha quedat bé però lamentablement no pot funcionar, potser més endavant dons se tractat aquest tema, però els problemes tècnics i sobre tot econòmics manen, jo distingeixo amb xarxes antigues i noves dons les característiques són diferents, naturalment tot es pot arreglar, s'ha recuperat el 525, quan tinguem uns quants tramvies restaurats potser es podrà començar a pensar si algun es pot arreglar per funcionar.
Distingir entre xarxes nova i vella o antiga no penso que sigui adequat. Son els vehícles els que s'adapten a la xarxa. El canvis soferts al llarg del temps, obliguen lògicament a adaptar el material històric a les característiques de la infraestructura que han de fer servir. Això no necessariament ha de suposar de fer actuacions irreversibles. Per exemple: es pot fixar el trolley a fi d'evitar els desplaçaments laterals mitjançant peces substituíbles, mentre al mateix temps es pot instal·lar un fregador, també substituíble, a l'altre extrem del trolley a fi de pòder utilitzar la catenària actual. Pel que fa als rodaments, canviar llantes o adaptar-ne de noves ni és pecat ni és cap problema irresoluble ni el preu de tal operació té la mínima rellevància. És voler-ho fer.
Clar que hi ha altres variables, com poden ser l'elecció del cotxe a restaurar operativament i els tallers que hauran de fer la feina, que poden determinar decisivament el preu de l'operació i la seva viabilitat.
En definitiva que la infraestructura no afecta per res el conjunt del projecte, com es pot demostrar a Sttutgard i altres ciutats.
Salutacions cordials.
Hola Lauria 1226:
Per recolzar el teu comentari vull pujar una foto (treta de la xarxa) d´un tramvia antic de Melbourne, en el que es veu que li han possat un pantograf modern, i també conserva la part inferior del antic trolley, per si es dona el cas de circular per una zona adecuada per anar amb trolley. Com es pot veure el vehicle en si no perd caracter.
Salutacions
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Posted: Sunday 22/12/2013 23:58
by alf_
Está claro que se pueden adaptar rodadura, sistema eléctrico y sistema de toma de corriente para circular en la red de tranvía actual, unos bucles para los tranvías unidireccionales y tiramos millas. Es más bien cosa de voluntad y de sacarse la calderilla necesaria. Sobre todo en el tema del PCC hay poco problema, en EE.UU. se consiguen sin problemas piezas de repuesto ya que hay infinidad de tranvías PCC circulando o desguazados para piezas. Se podría incluso comprar algún PCC más y reformarlo al estilo de Porcioles, para tener dos. Se podría montar una flota histórica muy potente: un o dos PCC que son de los años 60 (aunque fabricado en los 30), el 525, el 867 y el Mataró-Argentona que son de los años 20, el 58 de principios de siglo y se podría incluso ver de trasladar la jardinera para usarla con su remolque. Sumarían seis o siete tranvías históricos, más que suficiente para establecer una línea de tranvía histórico. Sería bonito si, por ejemplo, se hiciera finalmente el trazado de tranvía por la Diagonal, y hacer un bucle en Z. Universitaria y otro en el Fòrum para hacer circular entre esos puntos una línea histórica compuesta de todos los tranvías esmentados, que recorra toda la Diagonal. Se me hace agua la boca solo imaginarme algo así...
Vamos, que no es cosa de que no haya vías (jeje) de hacer posible la circulación de tranvías históricos, es simplemente cosa de que no hay la voluntad ni la calderilla. Ahora, en San Francisco por ejemplo, una referencia en el tema, esto lo llevan un montón de voluntarios, no es que venga toda la iniciativa ni mano de obra del servicio municipal, aunque seguramente ayudan en la operación y eso. En otras ciudades como Zurich o Viena el transporte municipal mantiene un museo de transporte público, pero también hacen pocas salidas los vehículos históricos.
Me pregunto yo si aquí faltarían voluntarios dispuestos a ayudar a restaurar los tranvías, o si más bien sería cosa de que TMB no se abre a que vengan a ayudar. Como sea, la opacidad y cerrazón incesable de TMB no ayuda en lo más mínimo. El ciudadano de a pie ni siquiera sabe de que existen tranvías preciosamente restaurados que coleccionan polvo en Can TMB, y eso si es que sabe que en Barcelona solía haber tranvías por doquier. Yo no entiendo por qué TMB no proclama a los cuatro vientos de que tienen algunos tranvías y que les encantaría poder hacer algo con ellos, para ver si consiguen más apoyo popular. Parece que todo lo que son vehículos históricos (excepto buses) se intenta mantener en el perfil más bajo posible, llamar lo menos la atención, no fuera a ser que al ciudadano le gusta lo que ve y tengamos que hacer un esfuerzo en acercarle al tema.
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Posted: Monday 23/12/2013 13:51
by Fran-Ikarus
Sé que es muy arriesgado generalizar, pero aun así arriesgo a opinar que en la situación actual es muy posible que una opinión mayoritaria de la ciudadanía barcelonesa no fuese muy favorable a que se gaste (o invierta, vale) dinero en restaurar vehículos antiguos. Y, dentro de eso, todavía peor si se dice que se hace sin que puedan circular (aunque parte de la "contención del gasto" consista precisamente en que se estén restaurando así y en que no se adecúen las infraestructuras que harían falta para la circulación)
De hecho, las referencias inmediatas "al precio del billete" aparecen como salidas de la nada cada vez que TMB hace publicidad de la salida anual de primavera del tren del Gran Metro. Da igual que tengan algo que ver o no el precio del billete con el coste de dicha actividad (y del mantenimiento asociado del vehículo en cuestión): la percepción de mucha gente va siendo ésa.
Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració
Posted: Wednesday 25/12/2013 1:17
by sagrering