Re: Rodalies i Regionals a la Comunitat Valenciana
Posted: Tuesday 23/06/2015 15:29
Se'n poden fer més.fgc113 wrote:A Borriana i a Vila-real no tant, però a les altres estacions se'n fan prou, a més de a Sagunt, Puçol i Massalfassar.
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
Se'n poden fer més.fgc113 wrote:A Borriana i a Vila-real no tant, però a les altres estacions se'n fan prou, a més de a Sagunt, Puçol i Massalfassar.
Està clar, però als usuaris de la línia C6 ens han llevat més de la meitat dels trens des de l'estiu passat, patim vies úniques tots els mesos (aquesta semana entre Almenara i Borriana), els trens van amb retards de 10 o 15 minuts com a mínim i no deixen de pujar el preu del bitllet.Renfe451 wrote:La veritat és que això no només passa a la C6, crec que tota la xarxa de València està patint darrerament una baixada en la qualitat del servei molt considerable. Mica en mica aquest nucli es va "barcelonitzant" cada cop més...
Això pasa perquè estan fent la xapusa del AVE cap a Castelló de la Plana que es de una sola via UIC en mig de les vies d'ample convencional i això per desgracia afectaran les circulacions de trens a la C6 com amb la resta de trens.fgc113 wrote:Està clar, però als usuaris de la línia C6 ens han llevat més de la meitat dels trens des de l'estiu passat, patim vies úniques tots els mesos (aquesta semana entre Almenara i Borriana), els trens van amb retards de 10 o 15 minuts com a mínim i no deixen de pujar el preu del bitllet.Renfe451 wrote:La veritat és que això no només passa a la C6, crec que tota la xarxa de València està patint darrerament una baixada en la qualitat del servei molt considerable. Mica en mica aquest nucli es va "barcelonitzant" cada cop més...
Potser un autèntic mal de cap i un caos.fgc113 wrote:Ja fa temps que es planteja un PAT (Pla Alternatiu de Transport) al Corredor Mediterrani, però encara no se sap si es farà ni en quin tram. Podria ser Vandellòs - Castelló, Castelló - València o Vandellòs - València...
El AVE de Castelló es una xapusa de proporcions bíbliques més que el AVE a Lleó, jo crec que és tindrà que haver construït una via única UIC entre València i Castelló en comptes de posar una via UIC o un tercer rail en mig de dues vies que tenen un trànsit elevat com es la C6.oriolp13 wrote:I com voleu que facin, sinó, les obres del 3r carril? No sé com està la situació, però si per a poder fer obres a la infraestructura s'ha de tallar el trànsit ferroviàri, no crec que sigui el primer lloc on s'ha fet, ni que hi hagi cap alternativa.
Jo penso que tant les corts valencianes com la generalitat de Catalunya tindrien que fer una xarxa de Rodalies interregional amb Castelló i les Terres de l'Ebre, també amb la regio de Murcia seria una bona solució.Renfe451 wrote:No és la primera vegada que una altra comunitat autonòma solicita la transferència dels serveis de rodalies... Euskadi porta temps reclamant-ho, però Foment li ha dit mil vegades que "ni hablar".
En cas de transferència a la Generalitat Valenciana, hi ha un problema que Catalunya no té: té dues xarxes de rodalia, una de les quals compartida amb una altra comunitat veïna (Múrcia). Es podria arribar a un acord de gestió compartida entre la GV i la regió de Múrcia, però no sé jo si aquesta darrera estaria interessada en gestionar els serveis de rodalies... veient el poc interés que té (quasi nul) en poder gestionar la línia d'ample mètric ex-FEVE Cartagena-Los Nietos, ara en mans estatals i que podria haver sigut traspassada perfectament a la regió murciana. A part també que influeix el factor econòmic, ja que Múrcia és la desena comunitat autonòma més endeutada d'Espanya.
O sigui, la vuitena menys endeutada. Però amb el sistema fiscal espanyol, l'endeutament en si d'una comunitat autònoma no diu res de la seva capacitat de generar recursos propis.Renfe451 wrote:A part també que influeix el factor econòmic, ja que Múrcia és la desena comunitat autonòma més endeutada d'Espanya.
He estado buscando información sobre este tema, y no sólo no me aparece nada, sino que además, ningún foro de transportes habla de esta noticia. En la web de Renfe, la C3 y C4 siguen finalizando en Sant Isidre y no se indica nada de los regionales. ¿Se sabe algo más al respecto de la reapertura del tramo Sant Isidre-Nord por Fuente de San Luis?trensmat wrote:Valencia Nord recupera los regionales de Madrid y Cuenca
El 19 de septiembre se repondrá el servicio ferroviario entre Sant Isidre y Valencia Nord.
Sólo afectará a los Regionales de Madrid y Cuenca, siendo diciembre cuando los Cercanías usarán el nuevo tramo.
Pese a la mejora, Renfe sigue penalizando hasta en 42 minutos los viajes que se realizan entre Madrid y Valencia entre semana.
Los usuarios de los trenes regionales que unen Madrid con Cuenca y Valencia están de enhorabuena. Renfe ha confirmado que el sábado 19 de septiembre volverán a llegar a Valencia Nord tras más de 7 años finalizando su recorrido en la estación de Sant Isidre.
Valencia Nord suma 6 nuevos servicios.
Estos trenes regionales debieron acortar su recorrido en abril de 2008 ya que hubo que levantar la vía para hacer las obras de la LAV (Línea de Alta Velocidad) paralela. Desde que entrara en servicio en 2010, la reconstrucción del tramo afectado se ha ido postergando hasta que en 2013 se dio luz verde al proyecto de reconstrucción. La nueva conexión se ha realizado a través de Fuente de San Luis, estación que ahora da un mejor acceso al hospital de La Fe y en la que estos regionales se detendrán.
No fue el único recorte que ha sufrido este servicio, ya que en mayo de 2013 se decidió que, de lunes a viernes, los trenes iniciaran y finalizaran su recorrido en Aranjuez. De esta manera, los viajeros se ven obligados a hacer un transbordo al tren de Cercanías, similar al que anteriormente debían hacer en Villaverde Bajo. Así, los pocos osados que hagan el recorrido entero (que dura 6 horas y 30 minutos sin transbordos desde Atocha) tenían que cambiar de tren en Aranjuez y luego usar el metro desde Sant Isidre para llegar hasta Valencia Nord. En total, casi una hora extra para completar el viaje.
El servicio sigue descuidado entre semana
Sin embargo, los trenes que unen Madrid con Cuenca y Valencia seguirán finalizando su recorrido en Aranjuez en lugar de Atocha entre semana. El motivo oficial es la saturación de la línea, algo que ocasiona que, sumado a otros factores, el tiempo de viaje aumente en hasta tres cuartos de hora.
Hay que tener en cuenta que estos horarios inflados no sólo disuaden a quienes quieran realizar el recorrido completo. También afecta a aquellos que lo utilicen para trayectos intermedios como Madrid-Tarancón o Madrid-Cuenca.
Sólo Regionales, los Cercanías deberán de esperar
Por el momento serán sólo los trenes Regionales los que regresen a Valencia Nord desde Sant Isidre. Los trenes de Cercanías de la línea C-3, que usan el mismo ferrocarril para llegar a Buñol y Utiel, no recuperarán su recorrido original hasta el 14 de diciembre debido a las obras de instalación del tercer carril en el Corredor Mediterráneo.
http://horarios.renfe.com/HIRRenfeWeb/r ... 0%20%20%20%
http://www.trenvista.net/