Page 5 of 10
Re: Ral.li autobusos clàssics Barcelona - Caldes
Posted: Sunday 02/06/2013 15:42
by raulitinbcn
Miquel wrote:oriolp13 wrote:No veig quina culpa pot tenir l'organització del Rally en aquest accident, tal i com ho relates tu. Si els cotxes s'han d'esperar 30 minuts aturats, que s'hi esperin.
I si com dius, s'ha saltat un semàfor en vermell (entenc que el Guàrdia Urbà només havia permès que passés una de les dues cruïlles), doncs encara més clar.
Sincerament, tu creus que s'ha de paralitzar un barri sencer durant 30 minuts per a que passi el ral·li? Jo no ho crec.
El més normal es que passin tots junts en caravana que per això està la Urbana obrint i tallant carrers, el tall et dura com a moooolt 5 minuts, però el d'avui ha estat inadmissible, ja deixant de banda l'accident, si no per que del primer a l'últim han pogut passar 10 minuts, i són 10 minuts on tot s'atura per allà on passa. Jo no ho veig gens normal.
I torno a dir, no estic excusant pas al culpable de l'accident que és el cotxe al passar-se el semàfor (sense control de la Guàrdia Urbana). Si no que una cosa ha pogut provocar l'altre, ni que sigui indirectament.
Jo he fet fotos i cues, a les entrades de les rondes, de més de 30 cotxes ...
Re: Ral.li autobusos clàssics Barcelona - Caldes
Posted: Sunday 02/06/2013 17:55
by metring
Esperem que aquest incident tant desagradable no influeixi en que afecti al Ral·li, però sobretot, que el nen dela senyora embarassada no tingui cap problema.
Re: Ral.li autobusos clàssics Barcelona - Caldes
Posted: Sunday 02/06/2013 18:59
by raulitinbcn
metring wrote:Esperem que aquest incident tant desagradable no influeixi en que afecti al Ral·li, però sobretot, que el nen dela senyora embarassada no tingui cap problema.
Nosaltres no em tingut cap percal, anaven al PEGASO Monotrol vermell, només a tingut problemes el Chauson, per Sta. Perpètua i el Alfa Romero a prop de Palau.
Re: Ral.li autobusos clàssics Barcelona - Caldes
Posted: Monday 03/06/2013 0:02
by wefer
Una cosa que m'agradaria saber: per què coi van per Gran Via i Ronda Litoral?
Per començar, fan una volta brutal per arribar a Montcada, i d'altra banda els posen molts quilòmetres per autovia, cosa que no crec que sigui el més adequat. No seria molt millor que tiressin recte per la Meridiana? Avantatges:
- A l'anar per dins de la ciutat, portarien una velocitat més baixa, millor pels vehicles. A més, tampoc molesten perquè a l'hora i dia en que es fa, la circulació és molt baixa.
- Permetria que la caravana travessés gairebé tota Barcelona, la qual cosa atrauria més gent
I una reflexió més: en comptes de liar el caos que lien cada cop fent passar tota la comitiva de cop, no seria més lògic fer "punts de reunió" durant el trajecte i que cada vehicle hi anés dins del trànsit normal, al seu ritme? Així no s'entorpiria en absolut el trànsit de la ciutat i no caldria tot aquest muntatge i molèsties. Que estem parlant d'autobusos que durant anys i anys han circulat entre el trànsit sense problemes i que estan autoritzats a continuar circulant normalment, no són les carrosses de la cavalcada de reis...
Igualment vull fer notar que aquests problemes, tot i ser contradictori, es deuen a un fet feliç: l'enorme èxit del ral·li. Felicitats!!!
Re: Ral.li autobusos clàssics Barcelona - Caldes
Posted: Monday 03/06/2013 9:01
by Marcel Estadella
Miquel wrote:Fa una estona he tornat de veure passar el Ral·li per la ciutat, ral·li que aquesta any ha estat per a mi per un accident que ara en parlaré.
Primer l'he fet caça a la Plaça Universitat, per aquí han anat passant sense molts problemes, això si molt separats. Quan ha acabat he marxat com un coet cap a Trinitat Vella amb la L1.
Quan he sortit de l'estació de Trinitat Vella i passava per damunt de la Ronda, aquesta ja estava buida (tant ràpid?!) i no he tingut temps a enxampar el cap del Ral·li a la sortida 1 de la Ronda.
Aquí ja ha passat de tot, i un fet molt pèssim per part de l'organització, com pot ser possible que passin 4-6 busos cada 2-3 minuts? No se suposa que han d'anar tots en fila (com sempre?), per culpa d'aquest fet, la caravana del ral·li s'ha anat allargant com un xiclet, fet que ha portat a col·lapse la zona de Trinitat Vella amb Via Favència, finalment la Guàrdia Urbana no ha tingut més remei que anar obrint pas al trànsit per no embolicar més la troca a les estones que de la Ronda de Dalt no sortia ni un mosquit.
I ara el fet desagradable, s'ha sentit diversos cops, crits, plàstic rascat, vidres trencats, etc., no goso dir que aquest accident ha passat directament per culpa de la organització, però si que ho ha estat indirectament.
La Guàrdia Urbana ha donat permís als cotxes de la Crta de Ribes per travessar Via Favència (costat Muntanya) mentre no venia cap autobús, mentre passaven, a l'altre cruïlla (Crta. Ribes - Via Favència (costat Mar)) hi ha hagut un accident força gros, un dels cotxes que passava per la Crta. de Ribes ha impactat amb un cotxe que baixava de Via Favència, a causa d'això, aquest cotxe ha perdut el control i s'ha picat contra la vorera i ha arrencat un semàfor de dalt a baix fins que ha pogut aturar-se uns 20 metres més avall. Al mateix per radere venia una moto i no ha pogut frenar a temps col·lisionant contra el turisme que havia picat a l'altre, i el motorista ha tingut la "sort" de volar i caure damunt del sostre del cotxe. I dic sort, ja que quan ha vingut l'ambulància l'han baixat i no semblava que li passés gran cosa, però se l'han endut a l'Hospital.
Mentre això ha passava ha començat a venir una altre onada d'autobusos i la Guàrdia Urbana ja tenia 3 problemes, l'accident, el ral·li i la circulació del trànsit (els semàfors s'han apagat). El ral·li l'han aturat un momentet per reorganitzar els efectius de la Guàrdia Urbana i finalment han arribat tots els busos que quedaven i han continuat amunt.
Per sort i a falta de saber no hi ha hagut cap mort, tots ferits, no obstant, del cotxe que baixava per Via Favència el conduïa una dona embarassada amb el seu marit i ves a saber en quin estat ha quedat el nen.
Sobre els fets, no puc aclarir amb certesa qui ha tingut la culpa, entenc que la Guàrdia Urbana ha donat permís a passar el semàfor de la primera cruïlla, però no de la segona (on ha passat l'accident). No m'estranyaria pas que el cotxe hagués volgut passar-lo en vermell després d'estar tanta estona aturat a Trinitat Vella, ja que si el cotxe de baixada ha acabat uns 20 metres més enllà, havia de baixar en velocitat i si la dona estava embarassada dubto que l'hagués passat en vermell. A tot això, per radere d'aquest cotxe diria que venia un bus de la línia 76 (ja que al poc temps, la Urbana l'ha fet passar pel mig de l'accident) i que el soroll de frenada que havia escoltat era del bus, apart quan m'hi he apropat les marques de terra de la frenada eren grosses.
En fi, suposo que el tema portarà cua per a les properes edicions (si es que tornen a deixar-ho fer), ja que no ha estat una picada simple, si no un accident amb cara i ulls molt probablement provocada per una gestió de la caravana nefasta, ep i sense treure les culpes al conductor que l'ha provocat, el seu cotxe ha quedat inútil amb el morro tot aixafat.
Jo, uns quants més i en especial a l'agent que ha deixat passar, tindrem una nit de mal dormir.
Com a Director del ral.li t'he d'aclarir algunes inexactituts:
1 - Els autobusos sortíen en set grups, separats entre ells per dues fases semafòriques de Plaça Espanya i amb ordres de circular respectant semàfors excepte indicació en contra dels dos motoristes de GU que acompanyàven cada grup. Motiu: intentar no colapsar el trànsit amb una caravana i minimitzar els riscs de creuament de cruilles i d'atropellament de peatons. Els vehicles es reagrupaven passat el tambor de Glòries i des d'allà circulen en comboi únic. Això ja es va fer d'aquesta manera l'any passat (no es nou d'enguany el que veieu grupets de busos) i ha millorat la seguretat de funcionament.
2 - L'accident ha tingut lloc a Via Favencia, just a l'altre costat d'on passava el ral.li i amb la barrera visual del pont pel mitg. No sembla que hi hagi "efecte badoc" pel mitg. La zona estava en regulació mitjançat agents (ignoro si així era a la cruilla de l'accident, no m'hi he fixat quan hem passat amb el "0" per que anava pendent del camp que afecta directament al ral.li), i pel que explica en Miquel el sentit en que s'ha produit, el cotxe de Ctra de Ribes anava vers l'afectació del ral.li i s'hauría hagut de parar al costat "sortida de Barcelona" per cedir pas al ral.li. La major part dels accidents que es produeixen en regulacions per agents passen quan algú no respecta les indicacions dels agents.
3 - Crec que un to menys alarmista (i se que veure un accident així impacta) ens faría veure les coses amb més objectivitat. Questionar la continuitat d'un esdeveniment per que sembla que algú ha malentés les indicacions o les ha donat equivocades ho trobo francament exageradament fora de lloc (i dic sembla per que l'explicació de l'accident que estic contestant fa moltes hipótesis no contrastades). Vaja, com si haguéssim de prohibir la circulació de vehicles per que es poden accidentar.
Cordialment
Marcel
Re: Ral.li autobusos clàssics Barcelona - Caldes
Posted: Monday 03/06/2013 10:09
by metring
Moltes gràcies per la teva intervenció i moltes felicitats per l'èxit que any rere any va assolint el Ral·li. El proper, a veure si es fa a París, amb la Traversée!
Re: Ral.li autobusos clàssics Barcelona - Caldes
Posted: Monday 03/06/2013 10:47
by Miquel
Marcel Estadella wrote:
Com a Director del ral.li t'he d'aclarir algunes inexactituts:
1 - Els autobusos sortíen en set grups, separats entre ells per dues fases semafòriques de Plaça Espanya i amb ordres de circular respectant semàfors excepte indicació en contra dels dos motoristes de GU que acompanyàven cada grup. Motiu: intentar no colapsar el trànsit amb una caravana i minimitzar els riscs de creuament de cruilles i d'atropellament de peatons. Els vehicles es reagrupaven passat el tambor de Glòries i des d'allà circulen en comboi únic. Això ja es va fer d'aquesta manera l'any passat (no es nou d'enguany el que veieu grupets de busos) i ha millorat la seguretat de funcionament.
Enguany no ha semblat pas que els autobusos es reagrupessin, ja que com he dit, s'ha allargat com un xiclet, he estat més estona a Trinitat Vella veient passar els autobusos (havent-hi arribat tard, quan arribava estava passant el 3055) que no pas a Universitat, on evidentment em sembla llògic l'estratègia dins d'aquest punt de l'Eixample. (No fora).
Marcel Estadella wrote:
2 - L'accident ha tingut lloc a Via Favencia, just a l'altre costat d'on passava el ral.li i amb la barrera visual del pont pel mitg. No sembla que hi hagi "efecte badoc" pel mitg. La zona estava en regulació mitjançat agents (ignoro si així era a la cruilla de l'accident, no m'hi he fixat quan hem passat amb el "0" per que anava pendent del camp que afecta directament al ral.li), i pel que explica en Miquel el sentit en que s'ha produit, el cotxe de Ctra de Ribes anava vers l'afectació del ral.li i s'hauría hagut de parar al costat "sortida de Barcelona" per cedir pas al ral.li. La major part dels accidents que es produeixen en regulacions per agents passen quan algú no respecta les indicacions dels agents.
No hi ha hagut efecte badoc per part dels busos del Ral·li ja que la Guàrdia Urbana se'ls volia treure del damunt per centrar-se en l'accident, un bus, diria que era el que portava el rètol de la línia 34 de TB, ha fet parada per recollir algú i el GU s'ha emprenyat. (Pensa que en aquests moments s'havia produït l'accident).
Efectivament, la zona era regulada per agents, en les cruïlles del cantó Besòs (les que travessa el ral·li).
El vehícle ha respectat la senyal de l'Agent per travessar enmig dels moments de si venia o no cap autobús (havent-hi vegades que deixaven passar i altres que no), a l'altre cruïlla hi havia un semàfor per travessar Via Favència (costat Llobregat) que el cotxe molt segurament (repeteixo, no ho he vist) se l'ha hagut de passar en vermell, la gent deia que era culpa de la GU per haver deixat passar el vehícle amb el semàfor vermell, però jo entenc que el permís era de passar la primera cruïlla, no la segona.
Marcel Estadella wrote:
3 - Crec que un to menys alarmista (i se que veure un accident així impacta) ens faría veure les coses amb més objectivitat. Questionar la continuitat d'un esdeveniment per que sembla que algú ha malentés les indicacions o les ha donat equivocades ho trobo francament exageradament fora de lloc (i dic sembla per que l'explicació de l'accident que estic contestant fa moltes hipótesis no contrastades). Vaja, com si haguéssim de prohibir la circulació de vehicles per que es poden accidentar.
Cordialment
Marcel
Aquí m'has mal interpretat, no he qüestionat la continuació, si no a que la GU posés més traves a la continuació amb problemes com els d'ahir. Jo sóc el primer que en gaudeixo, i ja dic, els he fet caça en dos llocs diferents, sols dic que no es pot permetre el que ha passat avui, l'estratègia d'anar separats a l'Eixample em sembla bé (res a veure amb cert caos que va haver a la primera edició), però fora d'aquí és un despropòsit, si està la GU o Mossos tallant carrers al pas del ral·li (ja per tant, s'ignora qualsevol onada semafòrica) és absurd tenir el cap i la cua separats durant tants minuts (pel registre de les fotos, a les 11:27 passava el 3055 i l'últim passava a les 11:35). Són 10 minuts amb els carrers tallats mentre a estones no passa res. Trinitat Vella sols te dues sortides del Barri (si vols anar a BCN), i la principal és Via Favència i això prova un col·lapse força gran, crec que és una cosa a millorar per l'Any vinent, ja amb l'accident a banda, que torno a dir, que per a mi no ha estat culpa del GU, però entenc que el fet d'estar tanta estona "atrapat" allà dins pot haver fet que se'l saltés, evidentment opinió personal meva ignorant encara d'indicació del semàfor, ep i no l'estic excusant, evidentment, si ha passat això, espero que li arribi la multa com tothom.
Re: Ral.li autobusos clàssics Barcelona - Caldes
Posted: Monday 03/06/2013 11:07
by wefer
Sigui com sigui el problema pot haver estat de gestió per part de la Guàrdia Urbana, però no té res a veure amb l'esdeveniment en concret ja que hagués pogut passar en qualsevol altra de les dotzenes d'esdeveniments que es fan per la ciutat cada cap de setmana.
Re: Ral.li autobusos clàssics Barcelona - Caldes
Posted: Monday 03/06/2013 12:46
by Marcel Estadella
wefer wrote:Sigui com sigui el problema pot haver estat de gestió per part de la Guàrdia Urbana, però no té res a veure amb l'esdeveniment en concret ja que hagués pogut passar en qualsevol altra de les dotzenes d'esdeveniments que es fan per la ciutat cada cap de setmana.
Totalment d'acord. I en tot cas, la primera assistència l'ha fet l'Ambulància que per llei hem de llogar i pagar els organitzadors per l'esdeveniment, es a dir, pràcticamwent a l'instant. Després, amb altres equips arribats al lloc, s'ha reincorporat a la caravana la mateixa ambulància del ral.li, el que em fa pensar que malgrat l'aparatositat, a nivell de persones, afortunadament no s'ha passat de l'ensurt i poc més.
Re: Ral.li autobusos clàssics Barcelona - Caldes
Posted: Monday 03/06/2013 13:55
by Trytasa Baldaquino
Sense voler treure-li ferro a la cosa, la descripció de l'accident em sembla molt dramàtica i totalment injust el donar la culpa al Ral·li i a la seva organització d'aquest desagradable succés.
Com bé ha dit el Marcel, els autobusos justament surten en petits grups per no causar un caos circulatori (pensa que són més de trenta vehicles en recua). Però dit això, abans de que tallessin la Gran Via passat Glòries (per canviar tots al carril esquerre i agafar la ronda del Dalt) hi ha haver una reagrupació, i des de llavors fins al final del Ral·li van anar tots en fila, sense grans distàncies. Per tant, dubto que tallessin la carretera de Ribes mitja hora (!) per esperar que passessin tots els autobusos.
L'accident va tenir lloc, pel que expliques i pel que es va veure en l'acte, perquè un vehicle es va saltar un semàfor en vermell. És clar que el Ral·li va tenir relació indirecta amb el tema, però no oblidem que el culpable es qui es passa el semàfor. Ni tan sols responsabilitzaria a la Guàrdia Urbana ni al agent que li va donar pas a la cruïlla anterior, més enllà de que haurien d'haver calculat de posar un altre agent a l'altra cruïlla, ja que a més aquella zona sempre és un pas continu de cotxes.
És una sortida viària necessària de la Trinitat (per cert, no hi ha dues sinò tres), però aquell carrer ha estat fins fa unes setmanes reduit a un únic carril durant mesos, i tampoc s'ha acabat el món. Si els conductors havien d'esperar, que esperessin, igual que ho van fer els que circulaven per la Gran Via, els que entraven a la ronda de Dalt per Potosí, o els que venien de la C-58 per entrar a la Ronda de Dalt. Tots aquests punts van estar tancats uns minuts (repeteixo, no mitja hora!) i no va passar res.
Fent aquestes declaracions que -al meu parer- són més habituals de periodisme groc a un fòrum tan seguit com aquest, i carregant les culpes a l'organització del Ral·li, la única cosa que aconseguirem és que la Guàrdia Urbana faci bo allò de "muerto el perro, muerta la ràbia" i ens quedem sense disfrutar de més edicions d'un acte que a tots ens agrada.
Per cert, m'imagino que el motiu de no anar per Meridiana és per no traslladar el problema circulatori-semafòric que pasa durant la circul·lació dels autobusos. Evidentment, es perd públic potencial, però alxí la Urbana es treia el problema de sobre desviant la caravana per la Ronda. Zero possibilitat d'atropellament de vianants, mínima possibilitat d'accidents (tallant el demés trànsit rodat de la Gran Via i la Ronda).
Aprofito l'ocasió per felicitar els administradors d'aquest fòrum. Feia temps que -per diversos motius- no m'hi passava, però veig que continua en plena forma, mantenint les coses bones d'abans però també amb un salt endavant a nivell tecnològic i estètic. Es nota la bona feina al darrera.
Re: Ral.li autobusos clàssics Barcelona - Caldes
Posted: Monday 03/06/2013 15:27
by Miquel
Aviam, torno a dir que el que deia de la organització del ral·li era per la llargada de la caravana molt excessiva al pas per Trinitat Vella (hi hagi accident o no) provocant cert col·lapse.
A banda està l'accident, que com he dit, és culpa del que va passar el semàfor en vermell (repeteixo que no ho puc assegurar, però deien que si) i no de la GU que va donar el permís de passar de manera correcta o del Ral·li (de manera directa).
Segon, no he dit pas que tallessin Crta. Ribes mitja hora, allò ho havia dit una altre persona i de manera exagerada, sols dic que el ral·li va trigar a passar 10 minuts per l'accés a Trinitat Vella, i evidentment no anaven ni de bon tros tots junts, ja que si no s'hagués trigat cinc minuts com a moolt (com les anteriors vegades).
I això si, davant el desconcert de saber on estaven els busos, la GU anava deixant passar per descongestionar la zona (no pot entrar cap cotxe al barri si abans no es buida la plaça de carrers (Crt. Ribes per sortir, Tossal que distribueix sortir o entrar cap a dins, i Josep Andreu i Abelló que és la entrada i sort que està Via Bàrcino que si no..), suma-li als que esperen sota la Rda. Dalt, bloquejant Via Favència.
Repeteixo, a banda de l'accident, cal millorar el pas per aquella zona.
Re: Ral.li autobusos clàssics Barcelona - Caldes
Posted: Wednesday 05/06/2013 15:21
by Fran-Ikarus
Àlbum del Ral·li TMB... dic, del Ral·li d'Autobusos Clàssics, a l'espai Flickr de TMB (per si no es notava):
http://www.flickr.com/photos/tmbarcelon ... 898147944/
Re: Ral.li autobusos clàssics Barcelona - Caldes
Posted: Wednesday 05/06/2013 23:36
by wefer
Aquesta foto sembla de "cachondeo":
http://www.flickr.com/photos/tmbarcelon ... 3898147944
Es veu un autobús pràcticament buit, i el text posa:
"Les visites guiades, un gran èxit"
Jo quan hi vaig anar, els autobusos anaven plens.
Re: Ral.li autobusos clàssics Barcelona - Caldes
Posted: Friday 07/06/2013 7:15
by Marcel Estadella
A falta de valorar la part de les visites guiades, el problema fou l'atractiu d'un altre vehicle dels adscrits al tema. I algún anava ple i algún anava buit per sistema..
Re: Ral.li autobusos clàssics Barcelona - Caldes
Posted: Monday 19/05/2014 23:43
by metring
El darrer cap de setmana de maig, torna el Ral·li:
http://www.busclassic.com/
Com avanç informatiu, l'edició 2014 tindrà lloc els díes 31 de maig (tarda d'exposició a l'Av Maria Cristina) i 1 de juny (viatge a Caldes de Montbui)
Ampliació horari exposició Maria Cristina
Allarguem l'hora de tancament a l'exposició de Maria Cristina fins a les 21:30 hores.
Re: Ral.li autobusos clàssics Barcelona - Caldes
Posted: Tuesday 20/05/2014 0:13
by Marcel Estadella
I amb alguna novetat més. Encara no està penjat a la web del ral.li, pero enguany tindrem cinc vehicles que seran novetat, dels quals quatre son primícia....
Re: Ral.li autobusos clàssics Barcelona - Caldes
Posted: Friday 23/05/2014 12:25
by TramviaBlau
Aquest any em sembla que no podré convèncer ni la parella ni cap amic.......es fa alguna sortida conjunta?
Jo vinc.
Posted: Monday 26/05/2014 21:48
by Renfe445
Hola. Jo vindré amb ma mare a l'exposició del proper dissabte. Algú més vindrà?
Re: Ral.li autobusos clàssics Barcelona - Caldes
Posted: Monday 26/05/2014 21:59
by Adolescent barceloní
En @raulitinbcn i jo estarem per allà tota la tarda de voluntaris (ja que Acema també col·labora al Ral·li); si la cosa no canvia estarem al 6420 de TMB.
6420
Posted: Monday 26/05/2014 22:48
by Renfe445
Adolescent barceloní wrote:En @raulitinbcn i jo estarem per allà tota la tarda de voluntaris (ja que Acema també col·labora al Ral·li); si la cosa no canvia estarem al 6420 de TMB.
Jo el primer que tenia pensat és anar al 6420. Casualitats de la vida, potser...