Page 5 of 8

Encara la mentalitat de nou ric

Posted: Saturday 05/11/2011 17:24
by Guigui
vilafranca wrote:I jo no crec que els 447 siguin millor o pitjor que els Civia, jo penso que les 447 han fet bona feina (i l'estan fent) durant tots aquests anys, pero que arribara un dia, que segurament sera d'aqui uns 2-3 anys, que la meitat de la flota 447 dirà: prou
Aquest és el problema: mentre a països civilitzats (i curiosament molt més rics que el nostre), no tenen cap problema en fer córrer habitualment material que té 30 o 40 anys, aquí sembla que sigui senyal de fer el pobre (com si ja no ens haguesin clissat); o bé, en ser un país que sempre ha tirat pel camí del menor esforç, sempre s'ha pensat que gastar-se milions d'una vegada en comprar material nou és més fàcil que invertir contínuament en manteniment, tot i que aquesta opció surti a la llarga més a compte.

És hora de mirar més enllà de la façana, perquè aquesta mentalitat d'usar i llençar ens està duent de pet a la ruïna.

Cibelles, pots de disseny

Posted: Saturday 05/11/2011 18:02
by metro3001
Mentre a la resta d´Europa, la gran majoria de trens de rodalia son de dos pisos, per portar la major quantitat de viatgers possible, aquí ens dediquem a fer invents amb un tren que ens volen vendre com a "modulable", segons sigui la demanda d´usuaris.
Els civies, ( jo els hi dic activias o cibelles .. si, si com les dels cinturons, que queden mes acorde amb el que son) no deixen de ser trens molt macos pero poc utils.
Els cotxes ja de per si, son mes curts que els de les altres unitats (447-440,etc) per tant, han de ser mes llargs per encabir-hi la mateixa quantitat de passatgers que en un altre tipus de tren. Amb aquest problema de ser trens quasi bé, el doble de llargs que el normal, ara si han de gastar o s´hi han gastat, una milionada en fer les andanes mes llargues, ja que l´invent del cibella, no hi cap. El mateix problema hi ha amb les 449, que degut a la seva llargada, per la zona de Tarragona (Reus, Cambrils Tortosa) dubto que els hi veiem, ja que per norma han d´anar en doble i tampoc hi caben a segons quines andanes.
En el mateix apartat, els cotxes son molt alts, que semblen la Cordillera de els Andes, que fins i tot per una persona jove, costa de pujar-hi. Tornem a gastar una quantitat ingent de diners en fer les andanes mes altes perque els activies, puguin circular i meravellar a la gent amb la seva presencia.
En el tema de fiabilitat, segons m´han dit varies persones que estan treballant amb aquests "pots de disseny", deixen molt que dessitjar, ja que cada dos per tres, estant donant... només que feina a tallers i a Alstom. Aqui algú podra dir, que es una tecnologia nova i que es normal tenir algun problema. La realitat, es que amb els anys que fa que circulen, encara no tenen uns index de fiabilitat com per exemple les 447.
Per resumir i no fer-ho més llarg: Els cibelles aquestos, no deixen de ser un tren de disseny, pensat de cara a la galeria i per guanyar algun premi de disseny internacional, mentre que la funcionalitat, la utilitat i el sentit comu, en aquest pais no es fan servir gaire, i menys en els cibelles...
Salutacions
metro3001

Re: Cibelles, pots de disseny

Posted: Saturday 05/11/2011 19:45
by 470
metro3001 wrote:Mentre a la resta d´Europa, la gran majoria de trens de rodalia son de dos pisos, per portar la major quantitat de viatgers possible, aquí ens dediquem a fer invents amb un tren que ens volen vendre com a "modulable", segons sigui la demanda d´usuaris.
Els civies, ( jo els hi dic activias o cibelles .. si, si com les dels cinturons, que queden mes acorde amb el que son) no deixen de ser trens molt macos pero poc utils.
Els cotxes ja de per si, son mes curts que els de les altres unitats (447-440,etc) per tant, han de ser mes llargs per encabir-hi la mateixa quantitat de passatgers que en un altre tipus de tren. Amb aquest problema de ser trens quasi bé, el doble de llargs que el normal, ara si han de gastar o s´hi han gastat, una milionada en fer les andanes mes llargues, ja que l´invent del cibella, no hi cap. El mateix problema hi ha amb les 449, que degut a la seva llargada, per la zona de Tarragona (Reus, Cambrils Tortosa) dubto que els hi veiem, ja que per norma han d´anar en doble i tampoc hi caben a segons quines andanes.
En el mateix apartat, els cotxes son molt alts, que semblen la Cordillera de els Andes, que fins i tot per una persona jove, costa de pujar-hi. Tornem a gastar una quantitat ingent de diners en fer les andanes mes altes perque els activies, puguin circular i meravellar a la gent amb la seva presencia.
En el tema de fiabilitat, segons m´han dit varies persones que estan treballant amb aquests "pots de disseny", deixen molt que dessitjar, ja que cada dos per tres, estant donant... només que feina a tallers i a Alstom. Aqui algú podra dir, que es una tecnologia nova i que es normal tenir algun problema. La realitat, es que amb els anys que fa que circulen, encara no tenen uns index de fiabilitat com per exemple les 447.
Per resumir i no fer-ho més llarg: Els cibelles aquestos, no deixen de ser un tren de disseny, pensat de cara a la galeria i per guanyar algun premi de disseny internacional, mentre que la funcionalitat, la utilitat i el sentit comu, en aquest pais no es fan servir gaire, i menys en els cibelles...
Salutacions
metro3001
Las 450 y 451 no es que sean los trenes mas fiables del mundo, aparte de caros de mantener, los civia han dado problemas al principio, sobre todo de informática, en este sentido los Caf/Siemens van mejor, pero aqui no hay muchos, en cuanto a la 447 es cierto que han ido muy bien pero los 446 de los que preceden no tanto, todos tienen sus fallos.
En cuestión de gustos, yo prefiero un civia.

Re: Encara la mentalitat de nou ric

Posted: Saturday 05/11/2011 19:50
by 470
Guigui wrote:
vilafranca wrote:I jo no crec que els 447 siguin millor o pitjor que els Civia, jo penso que les 447 han fet bona feina (i l'estan fent) durant tots aquests anys, pero que arribara un dia, que segurament sera d'aqui uns 2-3 anys, que la meitat de la flota 447 dirà: prou
Aquest és el problema: mentre a països civilitzats (i curiosament molt més rics que el nostre), no tenen cap problema en fer córrer habitualment material que té 30 o 40 anys, aquí sembla que sigui senyal de fer el pobre (com si ja no ens haguesin clissat); o bé, en ser un país que sempre ha tirat pel camí del menor esforç, sempre s'ha pensat que gastar-se milions d'una vegada en comprar material nou és més fàcil que invertir contínuament en manteniment, tot i que aquesta opció surti a la llarga més a compte.

És hora de mirar més enllà de la façana, perquè aquesta mentalitat d'usar i llençar ens està duent de pet a la ruïna.
A mi no me parece que la flota de cercanias y regionales de SBB y OBB tenga precisamente 30 y 40 años precisamente, aparte de que la segunda encargo ya hace algunos años 200 trenes a Siemens, y los costes de mantenimiento y fiabilidad se disparan en cualquier tren con esos años.

L'ÖBB, precisament

Posted: Saturday 05/11/2011 19:57
by Guigui
La sèrie 4020 de l'ÖBB, posada en circulació el 1978, encara segueix formant la base de l'S-Bahn vienesa. Contràriament al que es pensa per aquestes latituds, no és per tenir una determinada antiguitat que ha de tenir un aspecte deixat.

Veure-hi més enllà

Posted: Saturday 05/11/2011 20:01
by Guigui
470 wrote:Las 450 y 451 no es que sean los trenes mas fiables del mundo, aparte de caros de mantener, los civia han dado problemas al principio, sobre todo de informática, en este sentido los Caf/Siemens van mejor, pero aqui no hay muchos, en cuanto a la 447 es cierto que han ido muy bien pero los 446 de los que preceden no tanto, todos tienen sus fallos.
En cuestión de gustos, yo prefiero un civia.
Per sort, els 450 i 451 no són les úniques sèries de dos pisos que corren pel món. I és cert que si cal canviar totes les andanes per introduir una nova sèrie, és per a fer-s'ho mirar.

Re: L'ÖBB, precisament

Posted: Saturday 05/11/2011 20:06
by 470
Guigui wrote:La sèrie 4020 de l'ÖBB, posada en circulació el 1978, encara segueix formant la base de l'S-Bahn vienesa. Contràriament al que es pensa per aquestes latituds, no és per tenir una determinada antiguitat que ha de tenir un aspecte deixat.
Las 470 siguen en muchos sitios y tienen mas o menos los mismos años

Re: Veure-hi més enllà

Posted: Saturday 05/11/2011 20:10
by 470
Guigui wrote:
470 wrote:Las 450 y 451 no es que sean los trenes mas fiables del mundo, aparte de caros de mantener, los civia han dado problemas al principio, sobre todo de informática, en este sentido los Caf/Siemens van mejor, pero aqui no hay muchos, en cuanto a la 447 es cierto que han ido muy bien pero los 446 de los que preceden no tanto, todos tienen sus fallos.
En cuestión de gustos, yo prefiero un civia.
Per sort, els 450 i 451 no són les úniques sèries de dos pisos que corren pel món. I és cert que si cal canviar totes les andanes per introduir una nova sèrie, és per a fer-s'ho mirar.
No, no son las únicas que corren por el mundo y de andanas tambien han renovado las del metro.

Re: Civies: us convencen?

Posted: Saturday 05/11/2011 20:35
by metro3001
Tal i com comenta en Guigui, no sols existeixen les 450-451, que realment no han donat bon resultat, pero que son els auténtics cavalls de batalla a les rodalies mundials.
El que em vinc a referir, es que els cibelles, no son ni útils ni funcionals per a un servei de rodalies, per les raons que he posat al post anterior.
Evidentment, tenen algun punt bó, com per exemple l´acceleració, peró avui en día, qualsevol tren de nova concepció, ja l´iguala o supera.
Tal i com he dit a l´anterior post, el cibella o activia, es un tren-aparador, dins de la flotamamodennadeuropa i part de l´extranger, el qual està fet per que la gent el vegi i digui: Ohh quin tren mes supermegafashion!!.
El que realment interessa en un tren d´aquest tipus es senzillament: gran capacitat, gran quantitat de seients, el major nombre de portes per facilitar les operacions dels vitgers en el menor temps possible i sobre tot, bona acceleració i frenada.
La resta de "detalls" com per exemple les pantalletes de TV ( que no serveixen practicament per a res...) el labavo comunitari en el que hi cap tota una familia sencera, un frontal digne de 400 Km/h i altres coses, francament per a mi , sobren.
Mira com a la resta d´Europa no posen tanta collonadeta als trens i els fan d´una manera raonable i util pel tipus de servei que han de fer.
Altre tema apart, es la cultura de "millonaris" que tenim en aquest pais, que quan un tren té 3 anys, ja es vell i s´ha de canviar per un altre de nou.
I amb aixó no vull dir que siguin mals trens, el que vull dir es que estan fets i dissenyats de cara a aparentar el que no som.
Es com aquell que es compra un Mercedes, i després te que sopar cada dia pà amb tomàquet, perque no li arriben els calers.
Jo francament, sóc de utilitzar el sentit comú, cosa que aqui, francament no s´utilitza gaire, per desgràcia nostra.
I que consti que aquest es un fil d´opinions i aquesta es la meva.
Salutacions.
metro3001

Re: Cibelles, pots de disseny

Posted: Saturday 05/11/2011 21:39
by PoLeTe124
metro3001 wrote:El mateix problema hi ha amb les 449, que degut a la seva llargada, per la zona de Tarragona (Reus, Cambrils Tortosa) dubto que els hi veiem, ja que per norma han d´anar en doble i tampoc hi caben a segons quines andanes.
En el mateix apartat, els cotxes son molt alts, que semblen la Cordillera de els Andes, que fins i tot per una persona jove, costa de pujar-hi. Tornem a gastar una quantitat ingent de diners en fer les andanes mes altes perque els activies, puguin circular i meravellar a la gent amb la seva presencia.
En el tema de fiabilitat, segons m´han dit varies persones que estan treballant amb aquests "pots de disseny", deixen molt que dessitjar, ja que cada dos per tres, estant donant... només que feina a tallers i a Alstom. Aqui algú podra dir, que es una tecnologia nova i que es normal tenir algun problema. La realitat, es que amb els anys que fa que circulen, encara no tenen uns index de fiabilitat com per exemple les 447.
Per resumir i no fer-ho més llarg: Els cibelles aquestos, no deixen de ser un tren de disseny, pensat de cara a la galeria i per guanyar algun premi de disseny internacional, mentre que la funcionalitat, la utilitat i el sentit comu, en aquest pais no es fan servir gaire, i menys en els cibelles...
Salutacions
metro3001
1. S'estan fent proves amb els 449 per la zona Sud, i no han d'anar per normativa en doble, ja què anteriorment els Regionals a Cervera de la Marenda es realitzaven en 449 simple, un gran avantatge vers ficar una 470 o 447 simple.
2. El tema de l'accessibilitat, és cert que els esglaons són massa alts, no sé per què, però dedueixo que és per qüestió de comoditat a l'interior del tren, ja què a l'estar el pis més alt, les vibracions procedents de sota el tren, disminueixen
3. Tot tren té els seus problemes, igual què tots tenen els seus avantatges i inconvenients, alguns més que altres, no ho negaré, però tampoc anem a fer aquí un tema de quin tren és millor o pitjor, i/o deixar-ne pel terra alguna unitat. Una 447 es pot quedar tirada igual què un Civia, 470, 448, 449, 450, 440, 444, 432 (etc...)
4. Cert què els Civies han tingut molts i molts problemes (sobretot els Civies III, els IV no molts), però com tot, se soluciona. Si han donat tants maldecaps, o bé Alstom els ha fet com no tocava, o els plànols estaven malament fets en alguns casos...

Re: Civies: us convencen?

Posted: Saturday 05/11/2011 22:20
by metring
metro3001 wrote:Tal i com comenta en Guigui, no sols existeixen les 450-451, que realment no han donat bon resultat, pero que son els auténtics cavalls de batalla a les rodalies mundials.
El que em vinc a referir, es que els cibelles, no son ni útils ni funcionals per a un servei de rodalies, per les raons que he posat al post anterior.
Evidentment, tenen algun punt bó, com per exemple l´acceleració, peró avui en día, qualsevol tren de nova concepció, ja l´iguala o supera.
Tal i com he dit a l´anterior post, el cibella o activia, es un tren-aparador, dins de la flotamamodennadeuropa i part de l´extranger, el qual està fet per que la gent el vegi i digui: Ohh quin tren mes supermegafashion!!.
El que realment interessa en un tren d´aquest tipus es senzillament: gran capacitat, gran quantitat de seients, el major nombre de portes per facilitar les operacions dels vitgers en el menor temps possible i sobre tot, bona acceleració i frenada.
La resta de "detalls" com per exemple les pantalletes de TV ( que no serveixen practicament per a res...) el labavo comunitari en el que hi cap tota una familia sencera, un frontal digne de 400 Km/h i altres coses, francament per a mi , sobren.
Mira com a la resta d´Europa no posen tanta collonadeta als trens i els fan d´una manera raonable i util pel tipus de servei que han de fer.
Altre tema apart, es la cultura de "millonaris" que tenim en aquest pais, que quan un tren té 3 anys, ja es vell i s´ha de canviar per un altre de nou.
I amb aixó no vull dir que siguin mals trens, el que vull dir es que estan fets i dissenyats de cara a aparentar el que no som.
Es com aquell que es compra un Mercedes, i després te que sopar cada dia pà amb tomàquet, perque no li arriben els calers.
Jo francament, sóc de utilitzar el sentit comú, cosa que aqui, francament no s´utilitza gaire, per desgràcia nostra.
I que consti que aquest es un fil d´opinions i aquesta es la meva.
Salutacions.
metro3001
Totalment d'acord amb els teus dos missatges.

La base, no exemplars aïllats

Posted: Saturday 05/11/2011 22:40
by Guigui
470 wrote:
Guigui wrote:La sèrie 4020 de l'ÖBB, posada en circulació el 1978, encara segueix formant la base de l'S-Bahn vienesa. Contràriament al que es pensa per aquestes latituds, no és per tenir una determinada antiguitat que ha de tenir un aspecte deixat.
Las 470 siguen en muchos sitios y tienen mas o menos los mismos años
Una cosa és fer córrer relíquies (no per l'antiguitat en si mateixa, sinó pel tractament que reben) i una altra, com ja dic a l'anterior missatge, mantenir com a base del servei de rodalia uns models que existeixen des de fa més de tres dècades. És com si tots els nuclis de rodalia d'Espanya mantinguessin totes les 440. Ni més, ni menys.

No fotem...

Posted: Saturday 05/11/2011 22:46
by Guigui
470 wrote:No, no son las únicas que corren por el mundo y de andanas tambien han renovado las del metro.
Expressament per a sèries noves, oi? I han hagut d'allargar andanes per a sèries que tenen menys capacitat, oi? (Ben a l'inrevés de fa dècades, quan van allargar-les perquè van afegir cotxes als trens.)

Re: No fotem...

Posted: Saturday 05/11/2011 23:12
by Mako448
Guigui wrote: Expressament per a sèries noves, oi? I han hagut d'allargar andanes per a sèries que tenen menys capacitat, oi? (Ben a l'inrevés de fa dècades, quan van allargar-les perquè van afegir cotxes als trens.)
463: 169 places sentades
464: 223 places sentades
447: 234 places sentades
465: 265 places sentades
451: 504 places sentades
450: 1008 places sentades

447: 234X2=468 places sentades
465: 265X2=530 places sentades

Total 62 places sentades més un doble de 465 que un doble de 447.Sentades,sense comptar les places totals.

Re: Civies: us convencen?

Posted: Saturday 05/11/2011 23:27
by Lluita1714
Està bé que juguis amb les 465, d'aquestes en tenim a Barcelona, segons Listadotren, 46-47. Però tenim onze 463, i tretze 464, de menor capacitat.

463: 169·11=1859
464: 223·13=2899
465: 265·46=12190
Total civies:=16948

447: 234·70=16380

Per 564 places de diferència, que poden estar coberta perfectament per dos trens extres, o senzillament, comprar una mena de 450 moderns, que per assolir la capacitat total dels Civies a Barcelona només haurien de ser 17 trens, i no 70, no val la pena reformar andanes. Ha estat una mala compra, i és de mala gestió fer-les servir per línies d'alta capacitat com l'R1, a la qual li faria el pes els vells, encara que atrotinats, 450.

Re: Civies: us convencen?

Posted: Saturday 05/11/2011 23:50
by trainman
Hay algunas 447 que llevan 270 plazas sentadas (90 en cada coche). Las composiciones dobles de 447 quedarían así:

447: 234X2=468 plazas sentadas
447: 234+270=504 plazas sentadas
447: 270X2=540 plazas sentadas
Mako448 wrote:
Guigui wrote: Expressament per a sèries noves, oi? I han hagut d'allargar andanes per a sèries que tenen menys capacitat, oi? (Ben a l'inrevés de fa dècades, quan van allargar-les perquè van afegir cotxes als trens.)
463: 169 places sentades
464: 223 places sentades
447: 234 places sentades
465: 265 places sentades
451: 504 places sentades
450: 1008 places sentades

447: 234X2=468 places sentades
465: 265X2=530 places sentades

Total 62 places sentades més un doble de 465 que un doble de 447.Sentades,sense comptar les places totals.

I la llargada?

Posted: Saturday 05/11/2011 23:50
by Guigui
Mako448 wrote:463: 169 places sentades
464: 223 places sentades
447: 234 places sentades
465: 265 places sentades
451: 504 places sentades
450: 1008 places sentades

447: 234X2=468 places sentades
465: 265X2=530 places sentades

Total 62 places sentades més un doble de 465 que un doble de 447.Sentades,sense comptar les places totals.
I la diferència de llargada, 44 metres. Quin aprofitament d'espai!

447: 75,99 metres
465: 98,05 metres

Re: La base, no exemplars aïllats

Posted: Sunday 06/11/2011 0:41
by 470
Guigui wrote:
470 wrote:
Guigui wrote:La sèrie 4020 de l'ÖBB, posada en circulació el 1978, encara segueix formant la base de l'S-Bahn vienesa. Contràriament al que es pensa per aquestes latituds, no és per tenir una determinada antiguitat que ha de tenir un aspecte deixat.
Las 470 siguen en muchos sitios y tienen mas o menos los mismos años
Una cosa és fer córrer relíquies (no per l'antiguitat en si mateixa, sinó pel tractament que reben) i una altra, com ja dic a l'anterior missatge, mantenir com a base del servei de rodalia uns models que existeixen des de fa més de tres dècades. És com si tots els nuclis de rodalia d'Espanya mantinguessin totes les 440. Ni més, ni menys.
Las 440/470 son un material que aparte de dar un buen resultado esta plenamente amortizado pero si las quieres ver seguir circulando para cercanias tendras que irte a Brasil y Chile, a mi con los civias ya me va bien y resultará que la crisis viene por comprar trenes nuevos, si son viejos Renfe nos tiene abandonados, si son nuevos no nos gustan.

Re: Civies: us convencen?

Posted: Sunday 06/11/2011 0:42
by metring
Con vehículos viejos o nuevos, Renfe nos tiene abandonados igualmente :(

Y más si los vehículos no han sido diseñados para la realidad de Barcelona u otras províncias, y sólo se pensó en el concepto de las cercanías de Madrid.

Massa sofisma

Posted: Sunday 06/11/2011 0:47
by Guigui
470 wrote:si son viejos Renfe nos tiene abandonados, si son nuevos no nos gustan.
Fes el favor de diferenciar: uns són els que creuen que Renfe els tenen abandonats per no tenir trens "nous", i uns altres són a qui no agraden perquè són "nous".