Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Thursday 18/06/2015 15:38
L'espai del pou de Sagrera és el que és i la profunditat és la que hi ha, i si es pogués fer un sol tram d'escala (o quants menys millor) no dubto que es faria.wefer wrote:El tema d'ascensors i escales mecàniques és un absolut despropòsit en les últimes ampliacions que s'han fet.
Sagrera L9/L10 és un caos. Les escales són inacabables, mentre només hi ha dos pírrics ascensors per arribar a les andanes. Per molt que sigui la futura estació de la L4 (cap allà l'any 2384) continuarà essent una estació d'enllaç. Alguna vegada he fet les escales, i és vergonyós la quantitat d'estona que perds pujant o baixant. De vegades trigues més per sortir de l'estació que el trajecte que has fet en metro. És totalment absurd.
En canvi a la mateixa L9/L10 hi ha estacions amb una demanda ridícula que tenen més ascensors que L'Empire State, com per exemple Onze de Setembre o Singuerlin. Què deu haver costat fet tot allò i mantenir-ho, total perquè no hi passi gairebé ningú?
Fora de la L9/L10 tenim un altre cas que és d'absoluta traca: Vall d'Hebron. Una vegada vaig provar d'anar-hi per les escales mecàniques. Qui ho ha dissenyat? Algú que abans es dedicava a fer gimcanes per a nens? Un afeccionat a les triatlons? Mare meva... escales i escales, trossos de túnel caminant... uf. Vaig prometre que mai més tornaria a fer el babau anant per allà. Si vull fer esport vaig al parc o al gimnàs, no al metro.
El problema és que per pujar amb ascensor només n'hi ha un a cada extrem de l'andana de la L5, i a sobre són petits. El resultat és que quan arribes amb el tren encara hi ha cua de gent esperant de l'anterior tren. Una altra vegada trigues més en sortir a la superfície que el propi trajecte. Surrealista.
Així és com volen promocionar el transport públic?
Per tot plegat, als arquitectes i planificadors d'aquestes estacions (que suposo deuen anar a treballar en cotxe, perquè si no no s'entén) els dedico això: Ah, i això: