Page 5 of 6

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Thursday 18/06/2015 15:38
by victorcasta
wefer wrote:El tema d'ascensors i escales mecàniques és un absolut despropòsit en les últimes ampliacions que s'han fet.
Sagrera L9/L10 és un caos. Les escales són inacabables, mentre només hi ha dos pírrics ascensors per arribar a les andanes. Per molt que sigui la futura estació de la L4 (cap allà l'any 2384) continuarà essent una estació d'enllaç. Alguna vegada he fet les escales, i és vergonyós la quantitat d'estona que perds pujant o baixant. De vegades trigues més per sortir de l'estació que el trajecte que has fet en metro. És totalment absurd.
En canvi a la mateixa L9/L10 hi ha estacions amb una demanda ridícula que tenen més ascensors que L'Empire State, com per exemple Onze de Setembre o Singuerlin. Què deu haver costat fet tot allò i mantenir-ho, total perquè no hi passi gairebé ningú?

Fora de la L9/L10 tenim un altre cas que és d'absoluta traca: Vall d'Hebron. Una vegada vaig provar d'anar-hi per les escales mecàniques. Qui ho ha dissenyat? Algú que abans es dedicava a fer gimcanes per a nens? Un afeccionat a les triatlons? Mare meva... escales i escales, trossos de túnel caminant... uf. Vaig prometre que mai més tornaria a fer el babau anant per allà. Si vull fer esport vaig al parc o al gimnàs, no al metro.
El problema és que per pujar amb ascensor només n'hi ha un a cada extrem de l'andana de la L5, i a sobre són petits. El resultat és que quan arribes amb el tren encara hi ha cua de gent esperant de l'anterior tren. Una altra vegada trigues més en sortir a la superfície que el propi trajecte. Surrealista.

Així és com volen promocionar el transport públic?
Per tot plegat, als arquitectes i planificadors d'aquestes estacions (que suposo deuen anar a treballar en cotxe, perquè si no no s'entén) els dedico això: :plas :plas :plas Ah, i això: :boig
L'espai del pou de Sagrera és el que és i la profunditat és la que hi ha, i si es pogués fer un sol tram d'escala (o quants menys millor) no dubto que es faria.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Thursday 18/06/2015 15:49
by bigcoaster
victorcasta wrote:
wefer wrote:El tema d'ascensors i escales mecàniques és un absolut despropòsit en les últimes ampliacions que s'han fet.
Sagrera L9/L10 és un caos. Les escales són inacabables, mentre només hi ha dos pírrics ascensors per arribar a les andanes. Per molt que sigui la futura estació de la L4 (cap allà l'any 2384) continuarà essent una estació d'enllaç. Alguna vegada he fet les escales, i és vergonyós la quantitat d'estona que perds pujant o baixant. De vegades trigues més per sortir de l'estació que el trajecte que has fet en metro. És totalment absurd.
En canvi a la mateixa L9/L10 hi ha estacions amb una demanda ridícula que tenen més ascensors que L'Empire State, com per exemple Onze de Setembre o Singuerlin. Què deu haver costat fet tot allò i mantenir-ho, total perquè no hi passi gairebé ningú?

Fora de la L9/L10 tenim un altre cas que és d'absoluta traca: Vall d'Hebron. Una vegada vaig provar d'anar-hi per les escales mecàniques. Qui ho ha dissenyat? Algú que abans es dedicava a fer gimcanes per a nens? Un afeccionat a les triatlons? Mare meva... escales i escales, trossos de túnel caminant... uf. Vaig prometre que mai més tornaria a fer el babau anant per allà. Si vull fer esport vaig al parc o al gimnàs, no al metro.
El problema és que per pujar amb ascensor només n'hi ha un a cada extrem de l'andana de la L5, i a sobre són petits. El resultat és que quan arribes amb el tren encara hi ha cua de gent esperant de l'anterior tren. Una altra vegada trigues més en sortir a la superfície que el propi trajecte. Surrealista.

Així és com volen promocionar el transport públic?
Per tot plegat, als arquitectes i planificadors d'aquestes estacions (que suposo deuen anar a treballar en cotxe, perquè si no no s'entén) els dedico això: :plas :plas :plas Ah, i això: :boig
L'espai del pou de Sagrera és el que és i la profunditat és la que hi ha, i si es pogués fer un sol tram d'escala (o quants menys millor) no dubto que es faria.
Ja, però el que estem dient es que hi podrien haver posat ascensors com a Singuerlín o Onze de Setembre.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Thursday 18/06/2015 16:29
by tituscat
Wefer, m'has fet gràcia amb el tema de Vall d'Hebron. Els últims dos anys he estat pujant cada matí a tota llet aquelles escales mecàniques. Sóc jove, i reservo l'ascensor per qui no te el físic per pujar fins a dalt de tot, ni que crec que hi alguns que l'agafen, els hi aniria de fabula pujar per les escales. Amb dos anys l'hauré agafat dos cops de baixada. Si estas fort amb dos minuts et plantes a dalt de tot :D

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Thursday 18/06/2015 17:15
by victorcasta
bigcoaster wrote:Ja, però el que estem dient es que hi podrien haver posat ascensors com a Singuerlín o Onze de Setembre.
Per a desallotjar una estació amb gran passatge són més eficaces les escales que no els ascensors.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Thursday 18/06/2015 18:20
by Don Ramón
victorcasta wrote:Per a desallotjar una estació amb gran passatge són més eficaces les escales que no els ascensors.
Los ascensores directamente no se usan para desalojar nada, porque hasta donde yo se en todos los ascensores siempre dice que no se deben usar en caso de emergencia. Para las emergencias siempre hay escaleras aparte de los ascensores. Esta bien y es necesario pensar en las emergencias, pero no vamos a diseñar las estaciones pensando en las situaciones excepcionales y no en las cotidianas.
tituscat wrote:Wefer, m'has fet gràcia amb el tema de Vall d'Hebron. Els últims dos anys he estat pujant cada matí a tota llet aquelles escales mecàniques. Sóc jove, i reservo l'ascensor per qui no te el físic per pujar fins a dalt de tot, ni que crec que hi alguns que l'agafen, els hi aniria de fabula pujar per les escales. Amb dos anys l'hauré agafat dos cops de baixada. Si estas fort amb dos minuts et plantes a dalt de tot :D
Yo me sumo a lo que dijo Wefer, si quiero hacer deporte iré al parque o a donde sea. Cuando tomo el transporte público no me da la santa gana de ponerme a hacer gran ejercicio (también porque ahora con la calor no quiero llegar más sudado de lo estrictamente necesario). Una cosa es subir un piso de escaleras, otra cosa es la grosería que han hecho en Vall d'Hebron de poner escaleras mecánicas para literalmente 5 o 6 pisos de profundidad.

Hacer un Metro a gran profundidad conlleva el coste y la complicación de garantizar un acceso rápido y conveniente. Lo que no puede ser es que nos llenemos la boca diciendo que hace falta mucho Metro y que éste no tiene que ser tan caro, y luego hagamos las cosas a medias. Por so yo desde el principio me he opuesto al proyecto de la L9 tal y como estaba.
Que por cierto, igual de absurdo es diseñar estaciones de demanda más bien poca con baterías sobredimensionadas de ascensores. ¿Tanto cuesta bajar del coche oficial para ver qué es lo que exige la situación en cuestión? Entre lo de Vall d'Hebron o La Sagrera, y lo de estaciones como Llefià y cía, parce que es el mundo al revés, minimalismo donde hay demanda, y a lo grande donde pasan cuatro gatos. :martell2

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Thursday 18/06/2015 18:29
by victorcasta
Con desalojar me refería a vaciar andenes, no para situaciones de emergencia.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Thursday 18/06/2015 18:59
by Don Ramón
victorcasta wrote:Con desalojar me refería a vaciar andenes, no para situaciones de emergencia.
Perdón, había entendido como para emergencias.

Sí, por supuesto las escaleras pueden mover a más gente más rápido, pero me cuesta ver que una estación típica de la L9 (conozco la de Llefià L10 que es así) que tienen un montón de ascensores enormes no fueran a poder desalojar bien a los viajeros. En general en las estaciones que no son intercambiadores no bajan tantísima gente de cada tren, incluso las estaciones céntricas. Ya discutimos anteriormente el ejemplo de L7 Av. Tibidabo, que tiene solo cuatro ascensores (de los que normalmente funcionan 3 porque siempre hay alguno estropeado), que entran igual 15 personas en cada uno, y solo se forman aglomeraciones cuando en hora punta llegan las 114 repletas. Las estaciones de la L9 tienen varias veces la capacidad en ascensores de Av. Tibidabo, y sin ser terminales. Si incluso Vall d'Hebron L5 que es terminal y un trasbordo muy práctico y demandado estaría a todas luces mejor abastecida con una batería de ascensores tipo L9 que lo que tiene ahora.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Friday 19/06/2015 10:08
by wefer
tituscat wrote: Si estas fort amb dos minuts et plantes a dalt de tot :D
Felicitats!!! :)
De tota manera, em referia a la gent normal que va a treballar, a estudiar o a l'hospital, no a gent que vagi a fer l'atleta al metro ;)
victorcasta wrote:Per a desallotjar una estació amb gran passatge són més eficaces les escales que no els ascensors.
Però si la gent no utilitza les escales, no serveixen per a res.

Hem de separar "el que nosaltres voldríem" de la realitat diària.
Els dissenys que s'han fet últimament a les estacions no són realistes, no s'adapten al que la gent demana, i això provoca cues i empentes als ascensors mentre les escales mecàniques continuen buides (i gastant). No és una opinió, és un fet.
Per solucionar-ho tenim dues opcions:
  1. Canviar la gent: és el que volen els arquitectes que creuen ser més llestos que la gent. Segurament, arquitectes que van tot el dia amunt i avall en cotxe i que, una vegada fet i cobrat el projecte, tampoc es preocuparan gaire de si funciona tal com l'havien dissenyat o no. Això és no tocar de peus a terra.
  2. Adaptar-se la realitat i fer les estacions tal com la gent demana. La gent vol entrar i sortir de les estacions de manera ràpida i còmode. Ni vol fer esport per les escales, ni vol passar 5 minuts per arribar a l'andana. A l'usuari l'importa un rave si la construcció s'ha fet amb tuneladora, a pic i pala o amb una cullereta de cafè i el que això comporti amb el pou d'accés. Vol fer un trajecte en les millors condicions possibles i punt, que per això paga impostos.
Jo crec clarament que aquesta segona opció és la lògica, però veig que hi ha d'altres que no ho veuen així. Em sorprèn.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Friday 19/06/2015 15:50
by tituscat
Segurament s'hauria d'haver planificat millor, però ara no crec que sigui gaire fàcil encabir-hi una altra ascensor. Respecte Vall d'Hebron tres quarts del mateix. Aquestes coses se solucionen amb una mica de civisme, deixar les ascensors per qui més ho necessita i emmenar futures obres perquè és contempli.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Friday 19/06/2015 17:37
by Don Ramón
tituscat wrote:Segurament s'hauria d'haver planificat millor, però ara no crec que sigui gaire fàcil encabir-hi una altra ascensor. Respecte Vall d'Hebron tres quarts del mateix. Aquestes coses se solucionen amb una mica de civisme, deixar les ascensors per qui més ho necessita i emmenar futures obres perquè és contempli.
El error es de diseño, de como se concibió la estación. Esta claro que ahora es difícil hacer algo al respecto.

De hecho, un tiempo después de inaugurarla bajaron la velocidad de los ascensores, no sé si por un tema de mantenimiento, o para generar más tiempos de espera y forzar así a la gente a las escaleras.

Lo que dices del civismo también es bastante optimista... los que hemos pasado por Vall d'Hebron sabemos que a la gente les da bastante igual el civismo cuando de ahorrarse las escaleras se trata. Lo único que se podría hacer es tener a un empleado siempre ahí vigilando de que se deje pasar primero a los que realmente dependen del ascensor. Y visto que ni siquiera se molestan en tener una persona en cada estación...

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Friday 19/06/2015 18:49
by oriolp13
Don Ramón wrote:
tituscat wrote:Segurament s'hauria d'haver planificat millor, però ara no crec que sigui gaire fàcil encabir-hi una altra ascensor. Respecte Vall d'Hebron tres quarts del mateix. Aquestes coses se solucionen amb una mica de civisme, deixar les ascensors per qui més ho necessita i emmenar futures obres perquè és contempli.
El error es de diseño, de como se concibió la estación. Esta claro que ahora es difícil hacer algo al respecto.

Lo que dices del civismo también es bastante optimista... los que hemos pasado por Vall d'Hebron sabemos que a la gente les da bastante igual el civismo cuando de ahorrarse las escaleras se trata. Lo único que se podría hacer es tener a un empleado siempre ahí vigilando de que se deje pasar primero a los que realmente dependen del ascensor. Y visto que ni siquiera se molestan en tener una persona en cada estación...
El error es cultural y de sociedad en general, del concepto que se tiene de la palabra respeto. Coincido que evidentemente unos ascensores de alta capacidad hubieran sido mejores para esta estación. Pero si no están, como mínimo, educación. Primero la gente mayor, gente con problemas y los carritos de bebés. Porque las aglomeraciones en la 1a puerta del 2º coche (la que queda enfrente del ascensor) antes de que llegue el metro son un espectaculo. Y sin mencionar cuándo el metro abre puertas, que parece que se suelte una manada de jauríes y que el que entre primero se lleve un premio. Y mucha de esta gente podría subir por las escaleras. Porqué tardas 4 minutos en subir hasta arriba (y si vas avanzando un poco por las escaleras, incluso menos). Al fin y al cabo si llegas al andén y el ascensor está en el vestíbulo, entre la espera y todo acabas tardando lo mismo o incluso más. Con lo cual simplemente hay dos conceptos. Uno el poco respeto que se tiene por la gente que realmente necesita usar el ascensor (pues como además no pueden correr hacia él, tienen que esperar porqué son los últimos en subir) pues dice muy poco de una sociedad que alguien deba vigilar el ascensor para que se priorice el subir a los que lo necesitan, y después la extrema vagancia y comodidad de una sociedad que adopta muchas veces hábitos nada saludables.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Friday 19/06/2015 19:22
by bigcoaster
oriolp13 wrote:
Don Ramón wrote:
tituscat wrote:Segurament s'hauria d'haver planificat millor, però ara no crec que sigui gaire fàcil encabir-hi una altra ascensor. Respecte Vall d'Hebron tres quarts del mateix. Aquestes coses se solucionen amb una mica de civisme, deixar les ascensors per qui més ho necessita i emmenar futures obres perquè és contempli.
El error es de diseño, de como se concibió la estación. Esta claro que ahora es difícil hacer algo al respecto.

Lo que dices del civismo también es bastante optimista... los que hemos pasado por Vall d'Hebron sabemos que a la gente les da bastante igual el civismo cuando de ahorrarse las escaleras se trata. Lo único que se podría hacer es tener a un empleado siempre ahí vigilando de que se deje pasar primero a los que realmente dependen del ascensor. Y visto que ni siquiera se molestan en tener una persona en cada estación...
El error es cultural y de sociedad en general, del concepto que se tiene de la palabra respeto. Coincido que evidentemente unos ascensores de alta capacidad hubieran sido mejores para esta estación. Pero si no están, como mínimo, educación. Primero la gente mayor, gente con problemas y los carritos de bebés. Porque las aglomeraciones en la 1a puerta del 2º coche (la que queda enfrente del ascensor) antes de que llegue el metro son un espectaculo. Y sin mencionar cuándo el metro abre puertas, que parece que se suelte una manada de jauríes y que el que entre primero se lleve un premio. Y mucha de esta gente podría subir por las escaleras. Porqué tardas 4 minutos en subir hasta arriba (y si vas avanzando un poco por las escaleras, incluso menos). Al fin y al cabo si llegas al andén y el ascensor está en el vestíbulo, entre la espera y todo acabas tardando lo mismo o incluso más. Con lo cual simplemente hay dos conceptos. Uno el poco respeto que se tiene por la gente que realmente necesita usar el ascensor (pues como además no pueden correr hacia él, tienen que esperar porqué son los últimos en subir) pues dice muy poco de una sociedad que alguien deba vigilar el ascensor para que se priorice el subir a los que lo necesitan, y después la extrema vagancia y comodidad de una sociedad que adopta muchas veces hábitos nada saludables.
TMB podria implantar el nou sistema d'FGC per restringir l'entrada a l'ascensor! :) Es broma, bé igual de broma que l'educació en aquests temes en aquest país. :nose

La gent no hi confia.

Posted: Friday 19/06/2015 19:40
by Renfe445
També crec que hi ha com un excés de desconfiança sobre les línies automàtiques.

Re: La gent no hi confia.

Posted: Friday 19/06/2015 19:49
by oriolp13
Renfe445 wrote:També crec que hi ha com un excés de desconfiança sobre les línies automàtiques.
??? Això no té res a veure en que es construeixin escales / ascensors :|

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Friday 19/06/2015 20:02
by Don Ramón
oriolp13 wrote:El error es cultural y de sociedad en general, del concepto que se tiene de la palabra respeto. Coincido que evidentemente unos ascensores de alta capacidad hubieran sido mejores para esta estación. Pero si no están, como mínimo, educación. Primero la gente mayor, gente con problemas y los carritos de bebés. Porque las aglomeraciones en la 1a puerta del 2º coche (la que queda enfrente del ascensor) antes de que llegue el metro son un espectaculo. Y sin mencionar cuándo el metro abre puertas, que parece que se suelte una manada de jauríes y que el que entre primero se lleve un premio. Y mucha de esta gente podría subir por las escaleras. Porqué tardas 4 minutos en subir hasta arriba (y si vas avanzando un poco por las escaleras, incluso menos). Al fin y al cabo si llegas al andén y el ascensor está en el vestíbulo, entre la espera y todo acabas tardando lo mismo o incluso más. Con lo cual simplemente hay dos conceptos. Uno el poco respeto que se tiene por la gente que realmente necesita usar el ascensor (pues como además no pueden correr hacia él, tienen que esperar porqué son los últimos en subir) pues dice muy poco de una sociedad que alguien deba vigilar el ascensor para que se priorice el subir a los que lo necesitan
Estoy bastante de acuerdo. ¿Y ahora? La realidad no es la utopía que nos gustaría tener, la realidad es la que es. Diciéndome estas cosas a mi convences al convencido.
La educación de la gente se arregla o bien en casa (ahí hay poco que hacer), o sino en las escuelas. Este último elemento sí se puede hacer algo, y tal vez es ahí donde habría que comenzar a impartir el civismo.
oriolp13 wrote:y después la extrema vagancia y comodidad de una sociedad que adopta muchas veces hábitos nada saludables.
En general tienes razón, pero no en el tema del transporte público. Este argumento de "hay que hacer deporte" es cansino, me repito más que el ajo diciendo que ya iré al parque a hacer deporte. Si se trata de hacer deporte prohibimos el uso del transporte público a todo aquel que no sea mayor o discapacitado, ¿no? ¿Para que queremos transporte público si hay que hacer deporte? El sentido del transporte público justamente es no tener que desplazarte por tu propio pie, ¿soy el único que ve absurdo sugerir que hay que hacer deporte al usar el transporte público, cuando estoy usando el transporte público para no hacer esfuerzo y conservar mis energías para mi faena?
Aparte, estos problemas tampoco los comparten los diferentes medios de transporte, en el tranvía o el bus no tienes que superar desniveles, ni con escaleras ni con ascensor. Tal vez la solución no es ponernos a todos a sudar en el Metro, sino solo hacer Metro cuando podemos permitírnoslo en conjunto con todas las comodidades necesarias para que sea razonablemente atractivo, y entre esas yo incluyo no tener que subir 5 pisos de escaleras, aunque sean mecánicas (que con lo lento que van igual acabas caminando casi todo). ¿Acaso no hablamos siempre de que debe ser atractivo de usar el transporte público? ¿Por qué alguien va a dejar el coche o la moto, que usa por comodidad, y tomar un transporte público donde hay que hacer tanto esfuerzo?
Lo siento, no me cuela este absurdo argumento de que somos muy vagos por no querer patearnos cinco pisos de escaleras, porque si de eso se trata voy caminando y me ahorro el billete. Es absurdo, paremos ya con esto.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Friday 19/06/2015 20:50
by Miquel
Don Ramón wrote: El error es de diseño, de como se concibió la estación. Esta claro que ahora es difícil hacer algo al respecto.

De hecho, un tiempo después de inaugurarla bajaron la velocidad de los ascensores, no sé si por un tema de mantenimiento, o para generar más tiempos de espera y forzar así a la gente a las escaleras.

Lo que dices del civismo también es bastante optimista... los que hemos pasado por Vall d'Hebron sabemos que a la gente les da bastante igual el civismo cuando de ahorrarse las escaleras se trata. Lo único que se podría hacer es tener a un empleado siempre ahí vigilando de que se deje pasar primero a los que realmente dependen del ascensor. Y visto que ni siquiera se molestan en tener una persona en cada estación...
Aviam, el tema d'ascensors a Vall d'Hebron és complex i em nego a defensar que sigui un error de disseny, l'estació no es que sigui profunda per gust si no que el lloc on es troba l'estació és just a sota del punt més alt del turó i el desnivell és força pronunciat. Per a que us feu una idea, uns metres més abaix, on hi ha les agulles i la zona d'accés al dipòsit de Vall d'Hebron, només hi ha un pis per sortir a la superfície.
https://www.google.es/maps/@41.424262,2 ... 312!8i6656

Si us hi fixeu veureu una sortida de ventilació i en línia recta, entre la vegetació sobresurt una aresta de formigó que pertany a la boca del túnel direcció El Coll | La Teixonera. Girant la imatge a l'esquerra veureu el fort desnivell de la zona.

L'estació amb prou feines disposa de més ascensors doncs bàsicament no hi deuen caber. De fet, es de les poques, per no dir única estació moderna amb andana central i amb ascensors al mig mateix de l'andana i no fora d'aquestes (o als extrems) com a tota la resta.*
L'accés del cantó Cornellà deu fer aquesta giragonsa ja que deu evitar d'alguna manera els túnels i la zona de cotxeres de la L3, que són en aquella part però a una cota més alta de l'andana de L5 i més baixa que la de L3.
Per l'accés del final de línia, si us hi fixeu la primera sortida amb escales va cap a la cua de maniobres per després retrocedir i finalment ascendir pel pou. Posar una bateria d'ascensors implicaria primer fer-los fora de l'andana, d'entrada damunt de la cua de maniobres. Si fos així, s'hauria d'haver fet un pou més cap a la muntanya i crec que es podria topar amb tot un seguit d'aparcaments subterranis que hi ha a la zona, dels del carrer de Perea i Av. Jordà.

Efectivament la solució triada no és la més còmoda, però crec que s'han posat tots els serveis bàsics com s'ha pogut per mirar d'encaixar-los degut a l'especial emplaçament on es troba l'estació. De fet, és l'estació amb la configuració més estranya de la xarxa amb permís d'Espanya. Quan es fan coses "estranyes", sovint és per a que no hi ha més remei.
Dit això, jo soc de la zona, he fet servir l'estació i l'enllaç un fotimer de vegades i no n'hi ha per tant. Únicament demanaria que les escales mecàniques siguin més ràpides.

Ara bé, jo sóc del parer que no haurien d'haver estacions molt profundes excepte quan és un mal necessari. Jo interpreto que moltes estacions de L9 són a una cota molt més baixa de la que podrien estar realment. Hi ha d'altres línies que passen per sota d'edificis i no per això van a 50 metres de profunditat. A banda, l'especial model constructiu de la línia crec que tampoc ha ajudat a tenir cotes més properes a la superfície. En el seu dia vam voler llançar la casa per la finestra intentant anar de "pijos" i ara caldrà pagar els plats. Mantenir estacions amb ascensors de gran capacitat i milers d'escales mecàniques no és gens econòmic i tot això va sumant i sumant...
I per si fos poc, l'espai està infrautilitzat tant a les estacions com als túnels.

Edito: Ara m'ha vingut al cap Trinitat Nova L3, que si fa no fa pateix d'un mal semblant.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Friday 19/06/2015 21:12
by Don Ramón
Miquel wrote: Aviam, el tema d'ascensors a Vall d'Hebron és complex i em nego a defensar que sigui un error de disseny, l'estació no es que sigui profunda per gust si no que el lloc on es troba l'estació és just a sota del punt més alt del turó i el desnivell és força pronunciat. Per a que us feu una idea, uns metres més abaix, on hi ha les agulles i la zona d'accés al dipòsit de Vall d'Hebron, només hi ha un pis per sortir a la superfície.
https://www.google.es/maps/@41.424262,2 ... 312!8i6656

Si us hi fixeu veureu una sortida de ventilació i en línia recta, entre la vegetació sobresurt una aresta de formigó que pertany a la boca del túnel direcció El Coll | La Teixonera. Girant la imatge a l'esquerra veureu el fort desnivell de la zona.
Me queda claro que la profundidad no es por nada, no me refería a eso con error de diseño.
Miquel wrote:L'estació amb prou feines disposa de més ascensors doncs bàsicament no hi deuen caber. De fet, es de les poques, per no dir única estació moderna amb andana central i amb ascensors al mig mateix de l'andana i no fora d'aquestes (o als extrems) com a tota la resta.*
L'accés del cantó Cornellà deu fer aquesta giragonsa ja que deu evitar d'alguna manera els túnels i la zona de cotxeres de la L3, que són en aquella part però a una cota més alta de l'andana de L5 i més baixa que la de L3.
Per l'accés del final de línia, si us hi fixeu la primera sortida amb escales va cap a la cua de maniobres per després retrocedir i finalment ascendir pel pou. Posar una bateria d'ascensors implicaria primer fer-los fora de l'andana, d'entrada damunt de la cua de maniobres. Si fos així, s'hauria d'haver fet un pou més cap a la muntanya i crec que es podria topar amb tot un seguit d'aparcaments subterranis que hi ha a la zona, dels del carrer de Perea i Av. Jordà.
Podrían haber 4 ascensores directamente al andén (como ahora), pero de tamaño grande y que lleguen solo hasta el nivel de la L3, y desde ahí escaleras mecánicas y ascensor pequeño. Yo creo que si caben los dos que hay caben cuatro también, y si solo se mueven entre L5 y L3 estarían mucho mejor aprovechados, así con cuatro ascensores grandes se podrían mover bien los flujos en ascensor. Luego enlaza con un ascensor normal para el piso que falta, que puede ser solo uno de tamaño normal, ya que para el piso que falta la gente sí que todos usarán las escaleras.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Friday 19/06/2015 21:31
by Miquel
En el costat "muntanya" probablement cabrien dos ascensors però al costat "mar" tinc els meus dubtes, de fet, la darrera escala mecànica ja passa pel costat de l'ascensor a la cota de L3.
Cal pensar també en la demanda de l'estació. Aquesta és final de línia, i llevat que mai decideixin de prolongar-la a Sant Genís serà ja final de línia per sempre més. Per tant tècnicament rebrà trens amb passatge cada 3 minuts ja que teòricament aquí només hi ha "un sentit de circulació" per tant veig innecessari disposar de molts ascensors, ni la freqüència ni la demana ho justifica (Demanda que per cert es reparteix en les dues sortides). En aquesta estació s'agafa l'ascensor per vici, quan normalment és més ràpid anar per les escales mecàniques.
En la meua opinió, el més assenyat hagués estat la solució actual però amb ascensors de gran capacitat com els de Fondo. Només hagués calgut fer el forat una mica més ample per a que sigui més gran la plataforma i au. Els babaus que esperen 5 minuts a l'andana a que l'ascensor faci el viatge d'anada, tornada i altre cop anada parant a les seves dues altres parades tindrien lloc a la primera.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Friday 19/06/2015 21:57
by Don Ramón
Miquel wrote:En el costat "muntanya" probablement cabrien dos ascensors però al costat "mar" tinc els meus dubtes, de fet, la darrera escala mecànica ja passa pel costat de l'ascensor a la cota de L3.
Cal pensar també en la demanda de l'estació. Aquesta és final de línia, i llevat que mai decideixin de prolongar-la a Sant Genís serà ja final de línia per sempre més. Per tant tècnicament rebrà trens amb passatge cada 3 minuts ja que teòricament aquí només hi ha "un sentit de circulació" per tant veig innecessari disposar de molts ascensors, ni la freqüència ni la demana ho justifica (Demanda que per cert es reparteix en les dues sortides). En aquesta estació s'agafa l'ascensor per vici, quan normalment és més ràpid anar per les escales mecàniques.
Vamos a ver, si esta estación tiene tan poca demanda entonces tiene aún menos sentido que se hayan puesto 5 pisos de escaleras mecánicas, y no ascensores como Av. Tibidabo. Vall d'Hebron L5 se diseñó esperando una estampida de gente, como que sin una batería de ascensores nivel L9 no se iba a poder hacer frente y pusieron escaleras mecánicas. Fue pura megalomanía, no le demos más vuelta.

Me queda claro que ahora mismo no tiene caso esperar cinco minutos el ascensor. Pero eso no quita que esté mal diseñado. Solo queda aprender del error, y si eso corregirlo algún día si fuera factible, sino pues no.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Posted: Friday 19/06/2015 22:16
by Miquel
Don Ramón wrote:
Miquel wrote:En el costat "muntanya" probablement cabrien dos ascensors però al costat "mar" tinc els meus dubtes, de fet, la darrera escala mecànica ja passa pel costat de l'ascensor a la cota de L3.
Cal pensar també en la demanda de l'estació. Aquesta és final de línia, i llevat que mai decideixin de prolongar-la a Sant Genís serà ja final de línia per sempre més. Per tant tècnicament rebrà trens amb passatge cada 3 minuts ja que teòricament aquí només hi ha "un sentit de circulació" per tant veig innecessari disposar de molts ascensors, ni la freqüència ni la demana ho justifica (Demanda que per cert es reparteix en les dues sortides). En aquesta estació s'agafa l'ascensor per vici, quan normalment és més ràpid anar per les escales mecàniques.
Vamos a ver, si esta estación tiene tan poca demanda entonces tiene aún menos sentido que se hayan puesto 5 pisos de escaleras mecánicas, y no ascensores como Av. Tibidabo. Vall d'Hebron L5 se diseñó esperando una estampida de gente, como que sin una batería de ascensores nivel L9 no se iba a poder hacer frente y pusieron escaleras mecánicas. Fue pura megalomanía, no le demos más vuelta.

Me queda claro que ahora mismo no tiene caso esperar cinco minutos el ascensor. Pero eso no quita que esté mal diseñado. Solo queda aprender del error, y si eso corregirlo algún día si fuera factible, sino pues no.
mmm No la pots comparar amb Av. Tibidabo. Les escales d'aquesta són estretes i no es pot posar escales mecàniques en condicions. Av. Tibidabo rep trens cada més temps que Vall d'Hebron i l'accés a l'andana es realitza per un pou. Les escales ascendeixen abraçant el pou de l'ascensor. La complexitat del lloc tampoc hi te res a veure.

I al tanto, no volia dir que no tenia demanda, cosa que es falsa, si no a que a diferència de la majoria de les estacions, només hi arriba un tren i no dos. Senzillament no se n'han posat més ja que no hi deuria haver espai per fer-ho.
Potser al cantó "muntanya" si, però entremig hi ha diferents dependències de Metro per tant ja era necessari disposar d'un accés normal. Els accessos per les escales són prou àmplies com per absorbir la demanda així que no crec que hi hagi res fora de lloc.
A més, s'ha de preveure el passatge de L5 que surt per Vall d'Hebron, i el que enllaça de L3 a L5. L3 aporta més passatge a l'enllaç que el que aporta L5 a la inversa.

En tot cas, ens estem desviant i hauriem d'anar entrant a la via general del tema. :x