I per què no? Jo crec que sí ho pot ser...josep_serre wrote:En el cas que ens ocupa i ara ja sé ben bé les circumstàncies i com sempre es conjunta un cúmul de coses, diguem-ne que és una mica més complicat que el que s'ha dit però tampoc és aquest el lloc per tractar-ho amb profunditat
Xoc de trens a El Clot-Aragó
Re: Xoc de trens a El Clot-Aragó
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Xoc de trens a El Clot-Aragó
Em vinc a referir que no diré per aquest mitjà més circumstàncies del que ha passat, es pot posar si decàs en el fòrum privat.metring wrote:I per què no? Jo crec que sí ho pot ser...josep_serre wrote:En el cas que ens ocupa i ara ja sé ben bé les circumstàncies i com sempre es conjunta un cúmul de coses, diguem-ne que és una mica més complicat que el que s'ha dit però tampoc és aquest el lloc per tractar-ho amb profunditat
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: Xoc de trens a El Clot-Aragó
Doncs seria interesant que tots sapiguem el que ha pasat, i no nomes la gent que te acces en aquest forum privat, nose em sembla lo lògic aixi ames s'evitaria que la gent que no sap el que ha pasat es deixi de fer hipotesis que poden ser mentida.josep_serre wrote:Em vinc a referir que no diré per aquest mitjà més circumstàncies del que ha passat, es pot posar si decàs en el fòrum privat.metring wrote:I per què no? Jo crec que sí ho pot ser...josep_serre wrote:En el cas que ens ocupa i ara ja sé ben bé les circumstàncies i com sempre es conjunta un cúmul de coses, diguem-ne que és una mica més complicat que el que s'ha dit però tampoc és aquest el lloc per tractar-ho amb profunditat
Nose no li veig el benefici de dir-ho en el fòrum privat com si nomes un conjunt de gent elitista tingues el dret a saber-ho.
pd: No estic dient el la gent del fòrum privat sigi un grup elitista, sinó que es el que sembla que vulgui el josep_serre .
Re: La Generalitat avisa: túnels saturats (però EdF fora)
Jo voldria comentar una miqueta les paraules del Director General de Transports i Mobilitat. Aquest senyor ja ens té acostumats a unes declaracions que només es poden interpretar des del total desconeixement del ferrocarril o des de la mala fe. Procedim:
- "El que ha passat al Clot ja va passar fa nou mesos i pot tornar a passar. Aquest, si més no, és el missatge que es desprèn de les paraules del director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font, que en declaracions a Catalunya Ràdio ha dit que no està a les seves mans ni en les seves competències evitar un altre accident ferroviari com el d'aquest dijous a l'estació barcelonina." Que pot tornar a passar, diriem que és "de perogrullo". També poden tornar a robar els diners del Palau de la Música. Paraules que no diuen res i que només contribueixen a extendre una mala imatge del transport públic, en aquest cas posant pel davant el seu interès en un futur traspàs a l´interès dels ciutadans. Que no està a les seves competències evitar res, és evident, això ho recorda sempre que té ocasió... el que vol és que ho estigui... encara que no oblideu que MAI MAI MAI serà culpa seva res de res, amb traspàs o sense.
- Font denuncia la manca d'inversions "durant anys" i admet que se sap "de fa temps" que hi ha "un problema als accessos a Barcelona". Els túnels del passeig de Gràcia i de plaça Catalunya estan "al màxim de la capacitat", i augmentar-la, ara com ara, és "impossible". La cançoneta aquesta de la manca d´inversió ja comença a ser pesada i reiterativa. NO ÉS CERT. Com tots sabeu menys ell, les instal.lacions de seguretat dels túnels de Barcelona SON TOTALMENT NOVES (ADIF les acaba de renovar totalment) i per tant relacionar l´accident amb la falta d´inversió simplement és mentir als ciutadans. Ignorància o mala fe, això que cadascú ho decideixi. Que els túnels estan al màxim de la capacitat... evident.... ja fa molts anys que estan saturats... potser la Generalitat hauria de fer un nou túnel... ah, que no té ni un euro....
- "Pel que fa a les causes de l'accident, Font no s'ha volgut pronunciar a l'espera dels informes que han demanat a Renfe i Adif". Les primeres declaracions d´aquest senyor eren dient que obriria un expedient a ADIF. Després veig que algú li ha recomanat tenir la prudència que li és exigible a qualsevol gobernant. Algú li ha explicat que aquest accident és igual al de l´any passat, cosa que amb tota probabilitat ell no sabia, i que per tant era una bajanada dir que s´ha d´obrir un expedient a ADIF. Si fos la primera vegada que fa declaracions totalment incorrectes, diria que és de sabis rectificar...
- "L'arrel del problema són els accessos a Barcelona, que Font ha definit com a "coll d'ampolla" al límit de la capacitat. Els túnels del Passeig de Gràcia i de Plaça Catalunya admeten un màxim de dinou trens cada hora, un límit impossible de passar amb les infraestructures actuals. En aquest sentit, Font ha denunciat que hi hagut "una manca d'inversions durant molts anys", i ha apostat pel fet que a la resta de l'Estat no hi ha cap altre túnel urbà tan saturat com el de Barcelona". Com deia, el total desconeixent fa que aquest senyor barregi la sempre present a la seva boca "falta d´inversió" amb la saturació del túnel. Com he dit, la GRAN INVERSIÓ que s´ha fet ha renovat completament els enclavaments dels túnels, que son d´ultima generació. Això no té res a veure amb la saturació del túnel, que es deu a un enorme número de trens a aquest àmbit passant per uns túnels que tenen les estacions que tenen, que tenen els cizallaments que tenen, etc... que tenen la capacitat que tenen. Volem passar més trens, nous túnels o mesures de gestió del servei (justament les que hauria de prendre ell, que és el responsable de l´operació).
- "Per tot plegat, els informes reclamats a Renfe i Adif han de servir per tenir "tota la informació" sobre la situació de les infraestructures i "més arguments per convèncer el govern de l'Estat de la necessitat d'invertir"". Bé, pesadet aquest senyor amb el tema de l´inversió. Per cert, com és que demanem que l´Estat inverteixi (en renovar els enclavaments que son totalment nous????) quan la Generalitat no inverteix ni un euro?. Un mica extrany em sembla....
- "Font també ha parlat de l'execució del Pla de Rodalies, les dificultats del qual s'han incrementat en un moment d'estretor econòmica com l'actual. Però amb tot el director general de Transports creu que s'ha de poder "arribar a un acord" amb l'Estat sobre les prioritats d'inversió, que passen per "la seguretat" i "l'augment de la capacitat en aquells punts que es pugui" ". El Pla de Rodalies, segons les dades que s´han fet públiques, té una part de millora de les infraestructures actuals i una segona de noves obres (els desdoblaments de la R1 i R3 com a obres estrella). Bé, la part de millora de les infraestructures actuals segons sembla porta un MÉS QUE ACCEPTABLE nivell de compliment i per tant NO ÉS CERT que no s´inverteixi a la xarxa. El que passa és que aquesta inversió en millora de la xarxa actual dins del total del pla (que inclou els diners pels desdoblaments) és relativament petita però el fet que el senyor Director General no diu és que SÍ S´ESTÀ INVERTINT I MOLT A LA XARXA ACTUAL (més si es considera el que inverteix la Generalitat i com està l´economia).
Bé, com veieu, no hi ha per on agafar el que diu aquest senyor. És la meva opinió i espero que al menys obri els ulls a alguna gent....
- "El que ha passat al Clot ja va passar fa nou mesos i pot tornar a passar. Aquest, si més no, és el missatge que es desprèn de les paraules del director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font, que en declaracions a Catalunya Ràdio ha dit que no està a les seves mans ni en les seves competències evitar un altre accident ferroviari com el d'aquest dijous a l'estació barcelonina." Que pot tornar a passar, diriem que és "de perogrullo". També poden tornar a robar els diners del Palau de la Música. Paraules que no diuen res i que només contribueixen a extendre una mala imatge del transport públic, en aquest cas posant pel davant el seu interès en un futur traspàs a l´interès dels ciutadans. Que no està a les seves competències evitar res, és evident, això ho recorda sempre que té ocasió... el que vol és que ho estigui... encara que no oblideu que MAI MAI MAI serà culpa seva res de res, amb traspàs o sense.
- Font denuncia la manca d'inversions "durant anys" i admet que se sap "de fa temps" que hi ha "un problema als accessos a Barcelona". Els túnels del passeig de Gràcia i de plaça Catalunya estan "al màxim de la capacitat", i augmentar-la, ara com ara, és "impossible". La cançoneta aquesta de la manca d´inversió ja comença a ser pesada i reiterativa. NO ÉS CERT. Com tots sabeu menys ell, les instal.lacions de seguretat dels túnels de Barcelona SON TOTALMENT NOVES (ADIF les acaba de renovar totalment) i per tant relacionar l´accident amb la falta d´inversió simplement és mentir als ciutadans. Ignorància o mala fe, això que cadascú ho decideixi. Que els túnels estan al màxim de la capacitat... evident.... ja fa molts anys que estan saturats... potser la Generalitat hauria de fer un nou túnel... ah, que no té ni un euro....
- "Pel que fa a les causes de l'accident, Font no s'ha volgut pronunciar a l'espera dels informes que han demanat a Renfe i Adif". Les primeres declaracions d´aquest senyor eren dient que obriria un expedient a ADIF. Després veig que algú li ha recomanat tenir la prudència que li és exigible a qualsevol gobernant. Algú li ha explicat que aquest accident és igual al de l´any passat, cosa que amb tota probabilitat ell no sabia, i que per tant era una bajanada dir que s´ha d´obrir un expedient a ADIF. Si fos la primera vegada que fa declaracions totalment incorrectes, diria que és de sabis rectificar...
- "L'arrel del problema són els accessos a Barcelona, que Font ha definit com a "coll d'ampolla" al límit de la capacitat. Els túnels del Passeig de Gràcia i de Plaça Catalunya admeten un màxim de dinou trens cada hora, un límit impossible de passar amb les infraestructures actuals. En aquest sentit, Font ha denunciat que hi hagut "una manca d'inversions durant molts anys", i ha apostat pel fet que a la resta de l'Estat no hi ha cap altre túnel urbà tan saturat com el de Barcelona". Com deia, el total desconeixent fa que aquest senyor barregi la sempre present a la seva boca "falta d´inversió" amb la saturació del túnel. Com he dit, la GRAN INVERSIÓ que s´ha fet ha renovat completament els enclavaments dels túnels, que son d´ultima generació. Això no té res a veure amb la saturació del túnel, que es deu a un enorme número de trens a aquest àmbit passant per uns túnels que tenen les estacions que tenen, que tenen els cizallaments que tenen, etc... que tenen la capacitat que tenen. Volem passar més trens, nous túnels o mesures de gestió del servei (justament les que hauria de prendre ell, que és el responsable de l´operació).
- "Per tot plegat, els informes reclamats a Renfe i Adif han de servir per tenir "tota la informació" sobre la situació de les infraestructures i "més arguments per convèncer el govern de l'Estat de la necessitat d'invertir"". Bé, pesadet aquest senyor amb el tema de l´inversió. Per cert, com és que demanem que l´Estat inverteixi (en renovar els enclavaments que son totalment nous????) quan la Generalitat no inverteix ni un euro?. Un mica extrany em sembla....
- "Font també ha parlat de l'execució del Pla de Rodalies, les dificultats del qual s'han incrementat en un moment d'estretor econòmica com l'actual. Però amb tot el director general de Transports creu que s'ha de poder "arribar a un acord" amb l'Estat sobre les prioritats d'inversió, que passen per "la seguretat" i "l'augment de la capacitat en aquells punts que es pugui" ". El Pla de Rodalies, segons les dades que s´han fet públiques, té una part de millora de les infraestructures actuals i una segona de noves obres (els desdoblaments de la R1 i R3 com a obres estrella). Bé, la part de millora de les infraestructures actuals segons sembla porta un MÉS QUE ACCEPTABLE nivell de compliment i per tant NO ÉS CERT que no s´inverteixi a la xarxa. El que passa és que aquesta inversió en millora de la xarxa actual dins del total del pla (que inclou els diners pels desdoblaments) és relativament petita però el fet que el senyor Director General no diu és que SÍ S´ESTÀ INVERTINT I MOLT A LA XARXA ACTUAL (més si es considera el que inverteix la Generalitat i com està l´economia).
Bé, com veieu, no hi ha per on agafar el que diu aquest senyor. És la meva opinió i espero que al menys obri els ulls a alguna gent....
- LeoMetropol
- N3
- Posts: 31
- Joined: Wednesday 19/10/2011 19:22
- Location: Santa Coloma (L1 L9) / Cardedeu (R2)
- Contact:
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Sí chico, la crisis económica y de la deuda europea, el fin del mundo en 2012 y el cierre de Megaupload son culpa del diablo Renfe que se carga la R2 pasante. No pasa nada porque la quiten, y si hay retrasos y tienen que meter los R1 por PdG, pues que se la carguen, QUE NO SE ACABA EL MUNDO, por diosFrança451 wrote:Según he leído hay retrasos en líneas R3, R4, R7 y R8.
Los R1 están siendo desviados por Passeig de Gràcia.
Y se han suprimido los siguientes servicios:
-R1 Hospitalet-Matarò
-R1 Hospitalet-Calella
-R2 Castelldelefs-Granollers
Bravo!!! Así va el país!!! Como siempre, la línea más necesaria de la R2 se la cargan incomunicando la línea. Luego los de la zona sur de la provincia se quejan y EdF acabará pagando el pato. Por qué no quitan los de Blanes a Hospi en vez de los minibuques de Castefa a Granollers? O los Sant Civioni-Aeroport???? No sirven para nada, excepto el último servicio del día. Como siempre, la R2 passante, siendo el patito feo de la línea. Aunque no le afecte el accidente, se la cargan igualmente... Sin comentarios
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: La Generalitat avisa: túnels saturats (però EdF fora)
El que tu vulguis de les inversions però no han servit per millorar la situació, i de fet, potser aquestes actuacions amb una mica més de cap potser haguessin evitat l'accident.
Toni wrote:Jo voldria comentar una miqueta les paraules del Director General de Transports i Mobilitat. Aquest senyor ja ens té acostumats a unes declaracions que només es poden interpretar des del total desconeixement del ferrocarril o des de la mala fe. Procedim:
- "El que ha passat al Clot ja va passar fa nou mesos i pot tornar a passar. Aquest, si més no, és el missatge que es desprèn de les paraules del director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font, que en declaracions a Catalunya Ràdio ha dit que no està a les seves mans ni en les seves competències evitar un altre accident ferroviari com el d'aquest dijous a l'estació barcelonina." Que pot tornar a passar, diriem que és "de perogrullo". També poden tornar a robar els diners del Palau de la Música. Paraules que no diuen res i que només contribueixen a extendre una mala imatge del transport públic, en aquest cas posant pel davant el seu interès en un futur traspàs a l´interès dels ciutadans. Que no està a les seves competències evitar res, és evident, això ho recorda sempre que té ocasió... el que vol és que ho estigui... encara que no oblideu que MAI MAI MAI serà culpa seva res de res, amb traspàs o sense.
- Font denuncia la manca d'inversions "durant anys" i admet que se sap "de fa temps" que hi ha "un problema als accessos a Barcelona". Els túnels del passeig de Gràcia i de plaça Catalunya estan "al màxim de la capacitat", i augmentar-la, ara com ara, és "impossible". La cançoneta aquesta de la manca d´inversió ja comença a ser pesada i reiterativa. NO ÉS CERT. Com tots sabeu menys ell, les instal.lacions de seguretat dels túnels de Barcelona SON TOTALMENT NOVES (ADIF les acaba de renovar totalment) i per tant relacionar l´accident amb la falta d´inversió simplement és mentir als ciutadans. Ignorància o mala fe, això que cadascú ho decideixi. Que els túnels estan al màxim de la capacitat... evident.... ja fa molts anys que estan saturats... potser la Generalitat hauria de fer un nou túnel... ah, que no té ni un euro....
- "Pel que fa a les causes de l'accident, Font no s'ha volgut pronunciar a l'espera dels informes que han demanat a Renfe i Adif". Les primeres declaracions d´aquest senyor eren dient que obriria un expedient a ADIF. Després veig que algú li ha recomanat tenir la prudència que li és exigible a qualsevol gobernant. Algú li ha explicat que aquest accident és igual al de l´any passat, cosa que amb tota probabilitat ell no sabia, i que per tant era una bajanada dir que s´ha d´obrir un expedient a ADIF. Si fos la primera vegada que fa declaracions totalment incorrectes, diria que és de sabis rectificar...
- "L'arrel del problema són els accessos a Barcelona, que Font ha definit com a "coll d'ampolla" al límit de la capacitat. Els túnels del Passeig de Gràcia i de Plaça Catalunya admeten un màxim de dinou trens cada hora, un límit impossible de passar amb les infraestructures actuals. En aquest sentit, Font ha denunciat que hi hagut "una manca d'inversions durant molts anys", i ha apostat pel fet que a la resta de l'Estat no hi ha cap altre túnel urbà tan saturat com el de Barcelona". Com deia, el total desconeixent fa que aquest senyor barregi la sempre present a la seva boca "falta d´inversió" amb la saturació del túnel. Com he dit, la GRAN INVERSIÓ que s´ha fet ha renovat completament els enclavaments dels túnels, que son d´ultima generació. Això no té res a veure amb la saturació del túnel, que es deu a un enorme número de trens a aquest àmbit passant per uns túnels que tenen les estacions que tenen, que tenen els cizallaments que tenen, etc... que tenen la capacitat que tenen. Volem passar més trens, nous túnels o mesures de gestió del servei (justament les que hauria de prendre ell, que és el responsable de l´operació).
- "Per tot plegat, els informes reclamats a Renfe i Adif han de servir per tenir "tota la informació" sobre la situació de les infraestructures i "més arguments per convèncer el govern de l'Estat de la necessitat d'invertir"". Bé, pesadet aquest senyor amb el tema de l´inversió. Per cert, com és que demanem que l´Estat inverteixi (en renovar els enclavaments que son totalment nous????) quan la Generalitat no inverteix ni un euro?. Un mica extrany em sembla....
- "Font també ha parlat de l'execució del Pla de Rodalies, les dificultats del qual s'han incrementat en un moment d'estretor econòmica com l'actual. Però amb tot el director general de Transports creu que s'ha de poder "arribar a un acord" amb l'Estat sobre les prioritats d'inversió, que passen per "la seguretat" i "l'augment de la capacitat en aquells punts que es pugui" ". El Pla de Rodalies, segons les dades que s´han fet públiques, té una part de millora de les infraestructures actuals i una segona de noves obres (els desdoblaments de la R1 i R3 com a obres estrella). Bé, la part de millora de les infraestructures actuals segons sembla porta un MÉS QUE ACCEPTABLE nivell de compliment i per tant NO ÉS CERT que no s´inverteixi a la xarxa. El que passa és que aquesta inversió en millora de la xarxa actual dins del total del pla (que inclou els diners pels desdoblaments) és relativament petita però el fet que el senyor Director General no diu és que SÍ S´ESTÀ INVERTINT I MOLT A LA XARXA ACTUAL (més si es considera el que inverteix la Generalitat i com està l´economia).
Bé, com veieu, no hi ha per on agafar el que diu aquest senyor. És la meva opinió i espero que al menys obri els ulls a alguna gent....
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: La Generalitat avisa: túnels saturats (però EdF fora)
Ui sí... Les instal·lacions de seguretat dels túnels de Barcelona són totalment noves. Si et penses que per adequar els refugis amb uns llums leds blaus, canviar els fluorescents fosos a les POQUES sortides d'emergència que hi ha o posar pintura groga i negra a les zones perilloses és dir que les instal·lacions de seguretat són TOTALMENT NOVES, no sé què en deus pensar de les instal·lacions de seguretat de l'L9, per exemple. Per què no parles del grau d'acompliment de la instal·lació de l'ERTMS, que sí que podria haver estat determinant a l'hora de prevenir aquest accident? Només s'està instal·lant el GSM-R, i encara no se sap res de la resta.Toni wrote:- Font denuncia la manca d'inversions "durant anys" i admet que se sap "de fa temps" que hi ha "un problema als accessos a Barcelona". Els túnels del passeig de Gràcia i de plaça Catalunya estan "al màxim de la capacitat", i augmentar-la, ara com ara, és "impossible". La cançoneta aquesta de la manca d´inversió ja comença a ser pesada i reiterativa. NO ÉS CERT. Com tots sabeu menys ell, les instal.lacions de seguretat dels túnels de Barcelona SON TOTALMENT NOVES (ADIF les acaba de renovar totalment) i per tant relacionar l´accident amb la falta d´inversió simplement és mentir als ciutadans. Ignorància o mala fe, això que cadascú ho decideixi. Que els túnels estan al màxim de la capacitat... evident.... ja fa molts anys que estan saturats... potser la Generalitat hauria de fer un nou túnel... ah, que no té ni un euro....
Re: Xoc de trens a El Clot-Aragó
A l'estació de CLOT ara li han posat el malnom de PLOF, perquè té molts xocs de trens...
Visca el metro!!
Re: La Generalitat avisa: túnels saturats (però EdF fora)
Les instal·lacions de seguretar referents a la senyalització son bastant noves, en els últims anys s'han cambiat els enclavaments de Plaça Catalunya i Marina, també s'han cambiat les senyals i les comunicacions i s'han refet alguns cantons...Però aquest no és el problema, s'han renovat les instal·lacions de seguretat, però es segueix circulant amb ASFA i senyals permisius, només s'ha millorat la fiabilitat. Jo sóc partidari, o de que instal·lin ATP o LZB com a la C5 de madrid a tots els túnels de BCN o que en aquell tram els senyals deixin de ser permissius.victorcasta wrote:Ui sí... Les instal·lacions de seguretat dels túnels de Barcelona són totalment noves. Si et penses que per adequar els refugis amb uns llums leds blaus, canviar els fluorescents fosos a les POQUES sortides d'emergència que hi ha o posar pintura groga i negra a les zones perilloses és dir que les instal·lacions de seguretat són TOTALMENT NOVES, no sé què en deus pensar de les instal·lacions de seguretat de l'L9, per exemple. Per què no parles del grau d'acompliment de la instal·lació de l'ERTMS, que sí que podria haver estat determinant a l'hora de prevenir aquest accident? Només s'està instal·lant el GSM-R, i encara no se sap res de la resta.Toni wrote:- Font denuncia la manca d'inversions "durant anys" i admet que se sap "de fa temps" que hi ha "un problema als accessos a Barcelona". Els túnels del passeig de Gràcia i de plaça Catalunya estan "al màxim de la capacitat", i augmentar-la, ara com ara, és "impossible". La cançoneta aquesta de la manca d´inversió ja comença a ser pesada i reiterativa. NO ÉS CERT. Com tots sabeu menys ell, les instal.lacions de seguretat dels túnels de Barcelona SON TOTALMENT NOVES (ADIF les acaba de renovar totalment) i per tant relacionar l´accident amb la falta d´inversió simplement és mentir als ciutadans. Ignorància o mala fe, això que cadascú ho decideixi. Que els túnels estan al màxim de la capacitat... evident.... ja fa molts anys que estan saturats... potser la Generalitat hauria de fer un nou túnel... ah, que no té ni un euro....
Re: La Generalitat avisa: túnels saturats (però EdF fora)
És el que s'ha de fer.MZA_1600 wrote:o que en aquell tram els senyals deixin de ser permissius.
Re: La Generalitat avisa: túnels saturats (però EdF fora)
Tens raó, les llums, sortides d´emergència, etc... TAMBÉ son noves, a més de tots els enclavaments dels túnels, que s´han posat nous fa molt poquet. Per tant, SÍ s´ha invertit i molt en instal.lacions de seguretat. Respecte de la L9, no crec que sigui model de res... però si parlem de les seves instal.lacions, és evident que no té res a veure amb la xarxa convencional. Llençar un trenet cada x minuts, tots iguals i que van al mateix lloc per la mateixa via... no sembla comparable amb la xarxa d´ADIF.... res a veure (no conec cap ferrocarril que no sigui tant facilet com la L9 que tingui conducció automàtica). Respecte del ERTMS, com dius s´està intal.lant també el GSM-R, una nova inversió que cal sumar a totes les anteriors en intal.lacions de seguretat (ja no parlem d´estacions, catenària ríguda...), que com saps és anterior al ERTMS. Primer una cosa i després l´altre...victorcasta wrote:Ui sí... Les instal·lacions de seguretat dels túnels de Barcelona són totalment noves. Si et penses que per adequar els refugis amb uns llums leds blaus, canviar els fluorescents fosos a les POQUES sortides d'emergència que hi ha o posar pintura groga i negra a les zones perilloses és dir que les instal·lacions de seguretat són TOTALMENT NOVES, no sé què en deus pensar de les instal·lacions de seguretat de l'L9, per exemple. Per què no parles del grau d'acompliment de la instal·lació de l'ERTMS, que sí que podria haver estat determinant a l'hora de prevenir aquest accident? Només s'està instal·lant el GSM-R, i encara no se sap res de la resta.Toni wrote:- Font denuncia la manca d'inversions "durant anys" i admet que se sap "de fa temps" que hi ha "un problema als accessos a Barcelona". Els túnels del passeig de Gràcia i de plaça Catalunya estan "al màxim de la capacitat", i augmentar-la, ara com ara, és "impossible". La cançoneta aquesta de la manca d´inversió ja comença a ser pesada i reiterativa. NO ÉS CERT. Com tots sabeu menys ell, les instal.lacions de seguretat dels túnels de Barcelona SON TOTALMENT NOVES (ADIF les acaba de renovar totalment) i per tant relacionar l´accident amb la falta d´inversió simplement és mentir als ciutadans. Ignorància o mala fe, això que cadascú ho decideixi. Que els túnels estan al màxim de la capacitat... evident.... ja fa molts anys que estan saturats... potser la Generalitat hauria de fer un nou túnel... ah, que no té ni un euro....
Re: La Generalitat avisa: túnels saturats (però EdF fora)
Treure els senyals permissius és una solució. Segurament s´haurien evitat els xocs.... però, quins tren deixaran de circular pel túnel?. Si es treuen els senyals permissius, la capacitat baixa i hem de treure trens. Propostes?. Jo treuria trens de la R1... no, de la R4...yak-112 wrote:És el que s'ha de fer.MZA_1600 wrote:o que en aquell tram els senyals deixin de ser permissius.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: La Generalitat avisa: túnels saturats (però EdF fora)
Els senyals permissius no incrementen la capacitat del túnel.Toni wrote:Treure els senyals permissius és una solució. Segurament s´haurien evitat els xocs.... però, quins tren deixaran de circular pel túnel?. Si es treuen els senyals permissius, la capacitat baixa i hem de treure trens. Propostes?. Jo treuria trens de la R1... no, de la R4...yak-112 wrote:És el que s'ha de fer.MZA_1600 wrote:o que en aquell tram els senyals deixin de ser permissius.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Estacions i catenària rígida, per seguretat?
Exacte. No parlem de les estacions i de la catenària rígida, que és per a posar-s'hi a plorar. Per deixar Sants com està, que no passaria cap inspecció de seguretat mínimament seriosa, no calia gastar-se tots els milions. I si hom creu que el mal manteniment de les catenàries semirígides, que causava una enganxada rere l'altra, se soluciona canviant la instal·lació per una cosa diferent, que igualment causa enganxades -i podeu posar la mà al foc que augmentaran, perquè en aquest país, el manteniment no compta per al capítol d'inversions-, malament rai.Toni wrote:(ja no parlem d´estacions, catenària ríguda...)
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: La Generalitat avisa: túnels saturats (però EdF fora)
Crec que menystens molt les possibilitats que ofereix l'ATC de L9 en qualsevol sistema ferroviari, que, per comparar-ho amb el sistema ERTMS, seria el de nivell 3.Toni wrote:Respecte de la L9, no crec que sigui model de res... però si parlem de les seves instal.lacions, és evident que no té res a veure amb la xarxa convencional. Llençar un trenet cada x minuts, tots iguals i que van al mateix lloc per la mateixa via... no sembla comparable amb la xarxa d´ADIF.... res a veure (no conec cap ferrocarril que no sigui tant facilet com la L9 que tingui conducció automàtica).
Re: La Generalitat avisa: túnels saturats (però EdF fora)
No, de cap manera. La conducció automàtica em sembla molt bona solució per la L9, tal i com tenen altres metros al mon. El que dic és que la L9 no té res a veure amb la xarxa d´ADIF i que és enganyar dir que per que no hi ha conducció automàtica a Clot-Aragó (com no hi ha a cap adminitració ferroviària convencional) es va produir el xoc. Això és confondre a la gent. Igual que és confondre a la gent dir que el xoc es podria haver evitat amb més inversió, ja que la inversió ja està feta. Per cert, el ERTMS que falta per instal.lar, que jo sàpiga a la línia de Madrid en el que està és de nivell 1, amb el que qui ho diu que m´expliqui perquè hauria evitat el xoc, quin serà l´avantatge del ERTMS N1 respecte dels enclavaments nous que hi ha ara. Parlar és molt fàcil, fer-ho amb coneixement una mica més difícil.victorcasta wrote:Crec que menystens molt les possibilitats que ofereix l'ATC de L9 en qualsevol sistema ferroviari, que, per comparar-ho amb el sistema ERTMS, seria el de nivell 3.Toni wrote:Respecte de la L9, no crec que sigui model de res... però si parlem de les seves instal.lacions, és evident que no té res a veure amb la xarxa convencional. Llençar un trenet cada x minuts, tots iguals i que van al mateix lloc per la mateixa via... no sembla comparable amb la xarxa d´ADIF.... res a veure (no conec cap ferrocarril que no sigui tant facilet com la L9 que tingui conducció automàtica).
Re: La Generalitat avisa: túnels saturats (però EdF fora)
Treure els senyals permissius és una solució. Segurament s´haurien evitat els xocs.... però, quins tren deixaran de circular pel túnel?. Si es treuen els senyals permissius, la capacitat baixa i hem de treure trens. Propostes?. Jo treuria trens de la R1... no, de la R4...[/quote]
Els senyals permissius no incrementen la capacitat del túnel.[/quote]
Ho sento però no és cert, els senyals permissius SÍ incrementen la capacitat. Anant a l´extrem, permetrien tenir tota la via plena de trens ja que un es podria situar a radera del següent. Si no son permissius, un tren a cada cantó i s´ha acabat. Per cert, una cosa que ningú ha dit... deu ser un oblit... a FGC també hi ha senyals permissius.... com és normal.
Els senyals permissius no incrementen la capacitat del túnel.[/quote]
Ho sento però no és cert, els senyals permissius SÍ incrementen la capacitat. Anant a l´extrem, permetrien tenir tota la via plena de trens ja que un es podria situar a radera del següent. Si no son permissius, un tren a cada cantó i s´ha acabat. Per cert, una cosa que ningú ha dit... deu ser un oblit... a FGC també hi ha senyals permissius.... com és normal.
Re: Estacions i catenària rígida, per seguretat?
La veritat és que sorprèn el menyspreu que es fa a les grans inversions que s´estan fent a la xarxa convencional. La catenària rígida és un sistema molt i molt bo que és molt i molt difícil que provoqui enganxons. Sobre aquest tema, us recomano prudència i no creure el que diuen els poítics.... a l´engaxada intervé la catenària i el pantògraf, i molt i molt sovint la culpa és del pantògraf. Aquest sistema està molt contrastat i funciona molt bé, a l´ADIF i a moltes altres administracions. Ara direm que és millor el que havia.... Respecte del manteniment de les catenàries, desconec les raons que et porten a dir que estan mal mantingudes ja que la veritat és que hi ha ben poques incidències.... Per últim, sobre Sants podriem escriure un llibre... evidentment no és la millor estació del món però és com és a causa d´una concatenació de fets... tots ells sobre els que els polítics tenen molt a veure...Guigui wrote:Exacte. No parlem de les estacions i de la catenària rígida, que és per a posar-s'hi a plorar. Per deixar Sants com està, que no passaria cap inspecció de seguretat mínimament seriosa, no calia gastar-se tots els milions. I si hom creu que el mal manteniment de les catenàries semirígides, que causava una enganxada rere l'altra, se soluciona canviant la instal·lació per una cosa diferent, que igualment causa enganxades -i podeu posar la mà al foc que augmentaran, perquè en aquest país, el manteniment no compta per al capítol d'inversions-, malament rai.Toni wrote:(ja no parlem d´estacions, catenària ríguda...)
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Raó de l'oblit
Una cosa que tampoc has dit -i també deu ser un descuit- és que a FGC no hi ha hagut dos accidents en nou mesos, al mateix punt i pel mateix motiu, amb un senyal permissiu pel mig que, directament o indirecta, és la causa de l'accident.Toni wrote:Per cert, una cosa que ningú ha dit... deu ser un oblit... a FGC també hi ha senyals permissius.... com és normal.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: La Generalitat avisa: túnels saturats (però EdF fora)
Toni wrote:
Ho sento però no és cert, els senyals permissius SÍ incrementen la capacitat. Anant a l´extrem, permetrien tenir tota la via plena de trens ja que un es podria situar a radera del següent. Si no son permissius, un tren a cada cantó i s´ha acabat. Per cert, una cosa que ningú ha dit... deu ser un oblit... a FGC també hi ha senyals permissius.... com és normal.
A FGC no hi ha senyals permissius, o sinó digues quin i on, suposo que ho deus haver somiat.
Els senyals permissius no permeten més fluidesa ni més capacitat que ja de per sí ve limitada per altres coses com els encreuaments de vies, les bifurcacions, les estacions, em pots dir per què vols tenir una cua de trens? per què sigui molt bonic? perquè si s'ha d'evacuar encara sigui més complicat.
I es perd molt més temps marxant a la vista deprés d'una senyal permissiva que esperant a que deixi d'ordenar parada creu-t'ho.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van