He llegit l'article on es defensa el corredor central contra el mediterrani, i només se m'acut un qualificatiu que el pugui descriure ràpidament:
insult a la intel·ligència.
És un article que comença amb demagògia, continua amb dades inventades i acaba amb conclusions falses, o dit d'altra manera, mentides. Una joia del periodisme, al servei de la manipulació política.
Entrem en matèria:
En 1942, el genial maestro cubano, y campeón del mundo de ajedrez José Raúl Capablanca, a través de los micrófonos RCA Víctor, de la National Broadcasting Company de Nueva York, divulgaba para el mundo hispano unas lecciones de ajedrez [...]
Tot el paràgraf primer, desvariant. El que es diu normalment marejar la perdiu per confondre el lector. Per tant, saltem al següent:
Extrapolando a nuestra realidad ferroviaria esta lógica aplastante, un corredor ferroviario que discurra por el interior tendrá siempre, en general, una mayor zona de influencia que otro que discurra por el litoral,
I si el meu gat tingués rodes, seria in cotxe teledirigit. Però no ho és.
Seguint aquesta lògica, els corredor ferroviaris més importants d'EEUU són els que passen per les zones semidesèrtiques de Kansas i Colorado. En canvi, els corredors de les costes est i oest, seran eixps secundaris. Un exercici: feu el mateix exemple amb les xarxes xinesa, russa, etc, i me'n dieu els resultats.
Per tant, primera falsedat destapada. Sort que era "aplastante"
. Anem per la següent:
frente al 40% de la población española y del PIB nacional que teóricamente concentra el Corredor Mediterráneo, los porcentajes de la zona de influencia del proyecto del Corredor Central, ascenderían al 83 y al 85%, respectivamente.
El 85%? Posats a dir animalades, podrien haver posat el 345%.
Quan diuen que el corredor mediterrani "només" beneficiariael 40% de la població, resulta que únicament compten els
habitants de les províncies per on passa l'eix. En canvi, al fer els comptes de l'eix central, compten tota la població "que podria arribar-hi". És a dir, resulta que compten la possibilitat de que des de Barcelona es pugui accedir al centre de la península per agafar el corredor central... però no contemplen el viatge en sentit contrari del centre a la costa en cas de fer el mediterrani!!! Perquè si ho féssin, aleshores dins del corredor mediterrani també haurien de comptar tot el centre espanyol, i resultaria que els números no els quadrarien. Si la realitat no t'encaixa, doncs te n'inventes una de diferent i punt.
Patètic.
Adicionalmente, los puertos de Barcelona y Valencia, principales impulsores, a través de FERRMED, del Corredor ferroviario Mediterráneo, ya se encuentran perfectamente conectados mediante ferrocarril de altas prestaciones para mercancías, con Madrid
Sí, segons hem après, Barcelona està unida amb Madrid, però Madrid no està unida amb Barcelona.
Per cert... "altas prestaciones" una via única? En fi...
O sea, el hinterland de los puertos de Barcelona y Valencia es ya de por sí, muy potente, gracias al citado ferrocarril con Madrid,
Si resulta que diuen que Barcelona ja té una "superconnexió" amb Madrid, i Madrid és el principal destí, és a dir, si la situació actual ja és tant fantàstica .... algú em pot explicar com és que la quota de mercat del ferrocarril és només del 5% quan hi ha ports europeus que s'acosten al 30%? Alguna cosa falla en aquest raonament, una vegada més.
I per cert, no se suposa que estem parlant de corredor de connexió amb Europa? Què hi pinta aquí la connexión Barcelona-Madrid?
A modo de ejemplo, si actualmente una línea está tocando el puerto de Valencia, donde deja la parte principal de su mercancía, por el potente hinterland antes comentado, y posteriormente ese mismo barco va al puerto de Almería a dejar una partida residual de la carga; el día que los puertos de Valencia y Almería estén unidos por el litoral por una línea ferroviaria de altas prestaciones para mercancías, lo normal será que el puerto de Almería acabe perdiendo ese tráfico,
Suposant que fos cert, cosa que dubto: resulta que el drama seria que un port perdria un tràfic perquè hi hauria una manera més barata, ràpida i eficient. I això se suposa que és dolent? O sigui, el que importa és que la mercaderia dóni com més voltes millor, que passi per tots els ports possibles, encara que sigui a costa de disparar el preu i retardar-ne l'arribada, tot per poder copmptar "més tràfics".
Vaja, i jo que em pensava que la idea dels transport era poder arribar de la manera més ràpida i eficient del punt A i el punt B, i ara m'ensenyen que no, que el que importa és que les mercadeeries donin voltes absurdes amunt i avall. Fixa't tu.
Lo que se esconde detrás del Corredor Mediterráneo es el interés por los puertos de Barcelona y Valencia por debilitar la oferta del puerto de Algeciras
Clar, i el centre de la Terra és buit i hi viuen uns éssers lluminosos que governen el món. Quines proves tinc? Cap ni una, igual que per fer l'afirmació que acabo de reproduir.
La entrada natural es Algeciras, y Barcelona y Valencia intentan por todos los medios desviar este designio natural utilizando la estrategia del Corredor Mediterráneo como argucia comercial.
Què mala gent que són, no? Llàstima que el corredor mediterrani s'hagi fet, precisament, per arribar fins Algesires i per tant augmentar-ne la competitivitat, ja que de fet
Algesires és el pol principal de Ferrmed. Però ei, que tothom té dret a inventar-se la seva realitat paral·lela, només faltaria.
los puertos de Almería o Málaga, puertos éstos, que debieran vertebrarse ferroviariamente con Madrid a través del Corredor Central.
Els ports s'han de vertebrar amb un eix que passi per... Madrid, a 500 Km del mar!!!! És que no saps si riure, o plorar.
I dotzenes de bajanades més que diu l'article, que ja no val la pena ni comentar.
En canvi, no diuen res:
- Del cost astronòmic del túnel que caldria fer als Pirineus, molt superior a qualsevol altra fet fins ara, i molt superior al que travessa els Pirineus per Mediterrani (La Jonquera), que es va haver de fer amb iniciativa privada perquè l'Estat es va negar a finançar-lo. Però com a mínim, està fet.
- Del fet que una vegada travessats els Pirineus acabaria en una línia secundària a França i on no hi ha previsions de fer cap gran corredor, havent de fer marxa enrere els trens gairebé fins el Mediterrani (!)
- De que la major part del corredor central passaria per zones despoblades mentre que el mediterrani passaria majoritàriament per zones d'alta densitat de població, i paral·lel al principal eix viari d'Espanya.
Etc, etc.
El que he dit al principi: un cúmul de despropòsits, i un insult a la intel·ligència. Tot plegat, demostra que no hi ha arguments per defensar el corredor central, i sí en canvi molta mala llet política.