Servei a demanda o supressió de línies deficitàries
Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries
A la trobada a la seu de Sant Andreu, apart de parlar dels retalls a línies com la 35, i nomenar les de Tusgsal, ja han confirmat que el bus de barri 126, desapareixerà, degut a la baixa ocupació, d'un 11% de quota.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries
No ho entenc, quan el van allargar a Trinitat Vella van haver de posar-li els busitos nous perque deien que amb els antics no hi cabia tothom, i ara diuen que te poca ocupació?
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries
http://elperiodico.cat/ca/noticias/barc ... ic-1500742
Sant Andreu planta cara a les retallades en el transport públic
Els veïns recullen firmes per recuperar les línies de bus restringides
Els residents es queixen d'haver de fer tres transbords per arribar al centre de Barcelona
Dimarts, 6 de març del 2012 - 14:02h.
EL PERIÓDICO / Barcelona
Les associacions de veïns dels barris de Bon Pastor, la Sagrera, Sant Andreu i Trinitat Vella han iniciat una recollida de firmes després de la supressió i reducció de servei de diverses línies d'autobús. Les entitats demanen a Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) que busqui "una solució amb la finalitat de no perjudicar els usuaris" de la línia 35 de TMB, i que no suprimeixi l'autobús de barri 126 de TMB en dies festius. També reclamen a Tugsal que es replantegi l'alteració dels recorreguts B-20 i B-22.
Els veïns del districte de Sant Andreu defensen que amb l'eliminació del B-22 i el 35 i el canvi de recorregut del B-20 --l'únic bus que els portava al centre, fins a la plaça d'Urquinaona--, ja no poden connectar-se "directament" amb els hospitals de Sant Pau i Dos de Maig, la Fundació Puigvert, l'estació de la Sagrera de Renfe o les línies 1, 5, 9 i 10 de metro. "Si bé és cert que la nova L-9 possibilita aquest recorregut per a una part dels veïns, no és menys cert que la majoria dels usuaris d'aquestes línies d'autobús són gent gran que ara han de fer, en alguns casos, fins a tres transbords, cosa que dificulta la seva mobilitat", ressalten.
Les queixes per la reducció de servei, especialment els busos de barri en diumenges i festius, no es restringeixen a Sant Andreu. També han fet públic el seu rebuig veïns de Nou Barris perquè s'ha suprimit el 31, així com els residents del barri de la Bordeta, a Sants, per la reducció del 91 i 115, o els de Sant Genís dels Agudells, a Horta-Guinardó, pel 112. En declaracions a Europa Press, el secretari de l'associació veïnal de Sant Genís, Xavier Civit, que pugna perquè el 112 torni a circular en diumenges i festius, ha explicat aquest dimarts que per ara no han tingut èxit amb les seves reivindicacions, i recorda que estan en un barri de muntanya que necessita el bus.
Ha destacat que el Govern municipal i TMB "només presenten arguments de caràcter econòmic i que s'obliden dels temes socials", i recorda que els diumenges l'utilitzaven unes 400 persones. Per això cada dijous es manifesten i aquest mateix dimarts tornaran a fer-se sentir a l'Audiència Pública del Districte d'Horta-Guinardó. Les retallades a TMB es van començar a aplicar el 14 de gener amb l'objectiu d'estalviar durant aquest any 56 milions d'euros. La companyia pública de transport arrossega un deute de 200 milions d'euros.
Sant Andreu planta cara a les retallades en el transport públic
Els veïns recullen firmes per recuperar les línies de bus restringides
Els residents es queixen d'haver de fer tres transbords per arribar al centre de Barcelona
Dimarts, 6 de març del 2012 - 14:02h.
EL PERIÓDICO / Barcelona
Les associacions de veïns dels barris de Bon Pastor, la Sagrera, Sant Andreu i Trinitat Vella han iniciat una recollida de firmes després de la supressió i reducció de servei de diverses línies d'autobús. Les entitats demanen a Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) que busqui "una solució amb la finalitat de no perjudicar els usuaris" de la línia 35 de TMB, i que no suprimeixi l'autobús de barri 126 de TMB en dies festius. També reclamen a Tugsal que es replantegi l'alteració dels recorreguts B-20 i B-22.
Els veïns del districte de Sant Andreu defensen que amb l'eliminació del B-22 i el 35 i el canvi de recorregut del B-20 --l'únic bus que els portava al centre, fins a la plaça d'Urquinaona--, ja no poden connectar-se "directament" amb els hospitals de Sant Pau i Dos de Maig, la Fundació Puigvert, l'estació de la Sagrera de Renfe o les línies 1, 5, 9 i 10 de metro. "Si bé és cert que la nova L-9 possibilita aquest recorregut per a una part dels veïns, no és menys cert que la majoria dels usuaris d'aquestes línies d'autobús són gent gran que ara han de fer, en alguns casos, fins a tres transbords, cosa que dificulta la seva mobilitat", ressalten.
Les queixes per la reducció de servei, especialment els busos de barri en diumenges i festius, no es restringeixen a Sant Andreu. També han fet públic el seu rebuig veïns de Nou Barris perquè s'ha suprimit el 31, així com els residents del barri de la Bordeta, a Sants, per la reducció del 91 i 115, o els de Sant Genís dels Agudells, a Horta-Guinardó, pel 112. En declaracions a Europa Press, el secretari de l'associació veïnal de Sant Genís, Xavier Civit, que pugna perquè el 112 torni a circular en diumenges i festius, ha explicat aquest dimarts que per ara no han tingut èxit amb les seves reivindicacions, i recorda que estan en un barri de muntanya que necessita el bus.
Ha destacat que el Govern municipal i TMB "només presenten arguments de caràcter econòmic i que s'obliden dels temes socials", i recorda que els diumenges l'utilitzaven unes 400 persones. Per això cada dijous es manifesten i aquest mateix dimarts tornaran a fer-se sentir a l'Audiència Pública del Districte d'Horta-Guinardó. Les retallades a TMB es van començar a aplicar el 14 de gener amb l'objectiu d'estalviar durant aquest any 56 milions d'euros. La companyia pública de transport arrossega un deute de 200 milions d'euros.
Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries
Ahir, a la trobada a Sant Andreu, el responsable de TMB va explicar que, apart del fet que hi hagi crisi, hi ha el què no "tenim interioritzada la integració tarifària", degut a que la gent, ens acostumem a fer un únic trajecte, per a un màxim de 3 km., enlloc de fer més transbordaments, per la qual cosa, quan hi havia calers, es feien massa línies de bus, hi esteu d'acord?
Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries
Això ho va dir fent referència a les modificacions/supressions què afecten a Sant Andreu o ho deia respecte a tota la xarxa de TMB?
Salutacions
Josep Maria
Salutacions
Josep Maria
Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries
Només al districte de Sant Andreu. Van comentar que anirien a més districtes, a explicar les retallades. El que passa és que les podien haver explicat abans, i no despréslithops wrote:Això ho va dir fent referència a les modificacions/supressions què afecten a Sant Andreu o ho deia respecte a tota la xarxa de TMB?
Salutacions
Josep Maria
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries
Totalment d'acord. A Amsterdam poques vegades se solapen les línies, tant de bus com de tramvia, a cada corredor en sol haver una que va cada 6 o 10 minuts, i la gent esta molt contenta amb el servei.metring wrote:Ahir, a la trobada a Sant Andreu, el responsable de TMB va explicar que, apart del fet que hi hagi crisi, hi ha el què no "tenim interioritzada la integració tarifària", degut a que la gent, ens acostumem a fer un únic trajecte, per a un màxim de 3 km., enlloc de fer més transbordaments, per la qual cosa, quan hi havia calers, es feien massa línies de bus, hi esteu d'acord?
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries
I la resta, què dieu? S'ha fet un excés de línies, i ara que toca retallar, està justificat que se'n suprimeixin algunes? I la integració tarifària, la teniu prou assumida? Sobre això darrer, obro un altre fil a http://transport.cat/viewtopic.php?f=8&t=12394
Re: Canvis de recorregut de línies de bus de l'AMB
Se suprimeix una de les línies del Vilabús de Viladecans
Reordenació a l'autobús urbà a partir del 15 de març pels ajustos pressupostaris
LAMALLA.CAT
Opcions enllaços externsEl servei d’autobús urbà de Viladecans (Baix Llobregat), conegut com a Vilabús, es reordenarà amb motiu dels ajustos de pressupost. Segons informa l'Ajuntament en un comunicat, "per ocasionar les menors afectacions possibles, s’ha optat per suprimir el Vilabús-3 (VB3) perquè és la línia amb menys usuaris, uns 550 al dia (gairebé la meitat que el VB1 i un terç menys que el VB2) i perquè les alternatives per als usuaris suposen un impacte menor". Aquesta línia, que uneix l'estació de Renfe amb l'avinguda de la Fraternitat passant pel nucli urbà, deixarà de prestar servei a partir del 15 de març i suposarà un estalvi per al consistori de 60.000 euros l'any.
L'ajuntament de Viladecans ha explicat que la supressió del VB3 provocarà que la freqüència dels busos urbans pel tram compartit s’incrementi dels 10 minuts actuals a 15 minuts.
L’Ajuntament, però, ha anunciat que posarà un bus especial de 6.30 a 8.30h que reforçarà el servei en direcció a l’estació de tren al tram compartit pel VB1 i el VB2. Així, a aquestes hores, quan l’utilitza un de cada cinc usuaris, el Vilabús seguirà passant cada 10 minuts de mitjana, com fins ara, però amb una forquilla d’entre 5 i 15 minuts entre dos busos.
La supressió del VB3, segons explica el consistori, suposa perdre menys parades fora del tram compartit de les que es perdrien amb el VB1 o el VB2. En total, hi haurà nou parades per sentit que quedaran sense servei d’autobús urbà, ja que les altres deu coincideixen amb el recorregut del VB1 i el VB2.
--------------------------------------------------------------------------------
Publicat 08/03/2012 13:28h
http://www.lamalla.cat/infolocal/area_b ... id=1018056
Reordenació a l'autobús urbà a partir del 15 de març pels ajustos pressupostaris
LAMALLA.CAT
Opcions enllaços externsEl servei d’autobús urbà de Viladecans (Baix Llobregat), conegut com a Vilabús, es reordenarà amb motiu dels ajustos de pressupost. Segons informa l'Ajuntament en un comunicat, "per ocasionar les menors afectacions possibles, s’ha optat per suprimir el Vilabús-3 (VB3) perquè és la línia amb menys usuaris, uns 550 al dia (gairebé la meitat que el VB1 i un terç menys que el VB2) i perquè les alternatives per als usuaris suposen un impacte menor". Aquesta línia, que uneix l'estació de Renfe amb l'avinguda de la Fraternitat passant pel nucli urbà, deixarà de prestar servei a partir del 15 de març i suposarà un estalvi per al consistori de 60.000 euros l'any.
L'ajuntament de Viladecans ha explicat que la supressió del VB3 provocarà que la freqüència dels busos urbans pel tram compartit s’incrementi dels 10 minuts actuals a 15 minuts.
L’Ajuntament, però, ha anunciat que posarà un bus especial de 6.30 a 8.30h que reforçarà el servei en direcció a l’estació de tren al tram compartit pel VB1 i el VB2. Així, a aquestes hores, quan l’utilitza un de cada cinc usuaris, el Vilabús seguirà passant cada 10 minuts de mitjana, com fins ara, però amb una forquilla d’entre 5 i 15 minuts entre dos busos.
La supressió del VB3, segons explica el consistori, suposa perdre menys parades fora del tram compartit de les que es perdrien amb el VB1 o el VB2. En total, hi haurà nou parades per sentit que quedaran sense servei d’autobús urbà, ja que les altres deu coincideixen amb el recorregut del VB1 i el VB2.
--------------------------------------------------------------------------------
Publicat 08/03/2012 13:28h
http://www.lamalla.cat/infolocal/area_b ... id=1018056
Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries
Comunicat de l'la AAVV de Sant Andreu, a on recullen signatures a la seva seu, al c/ Balari i Jovany, 14 (al costat de la Pça. Comerç)
NO A LES RETALLADES EN LES LÍNES DE BUS
Les Associacions de Veïns dels barris de Bon Pastor, La Sagrera, Sant Andreu i Trinitat Vella
s’han reunit per analitzar les retallades fetes per TMB (Transports Metropolitans de Barcelona) i
TUSGSAL, referent al pas o supressió d’algunes línies d’autobús al districte de Sant Andreu.
Amb l’eliminació de la línia B22 i el canvi de recorregut de la B20 (únic bus que ens portava al
centre, plaça Urquinaona), conjuntament amb la desaparició de la línia 35, els veïns d’aquests
barris hem perdut la possibilitat de connectar-nos directament amb l’Hospital de Sant Pau, la
Fundació Puigvert o l’Hospital Dos de Maig,... i l’enllaç amb l’estació de la Sagrera (Renfe i
línies 1, 5 i 9 de metro).
Si bé és cert que la nova línia 9 de Metro possibilita aquest recorregut per a una part dels veïns,
no és menys cert que la majoria d’usuaris d’aquestes línies d’autobús són persones grans que ara
han de fer, en alguns casos, fins a tres transbordaments, la qual cosa els dificulta la seva
mobilitat.
És per aquests motius que, els sota signants, demanem a TMB i TUSGSAL que articulin una
solució, amb la finalitat de no perjudicar els usuaris de les línies B20, B22 i 35, i la no supressió
de l’autobús del barri, el 126, els dies festius.
NO A LES RETALLADES EN LES LÍNES DE BUS
Les Associacions de Veïns dels barris de Bon Pastor, La Sagrera, Sant Andreu i Trinitat Vella
s’han reunit per analitzar les retallades fetes per TMB (Transports Metropolitans de Barcelona) i
TUSGSAL, referent al pas o supressió d’algunes línies d’autobús al districte de Sant Andreu.
Amb l’eliminació de la línia B22 i el canvi de recorregut de la B20 (únic bus que ens portava al
centre, plaça Urquinaona), conjuntament amb la desaparició de la línia 35, els veïns d’aquests
barris hem perdut la possibilitat de connectar-nos directament amb l’Hospital de Sant Pau, la
Fundació Puigvert o l’Hospital Dos de Maig,... i l’enllaç amb l’estació de la Sagrera (Renfe i
línies 1, 5 i 9 de metro).
Si bé és cert que la nova línia 9 de Metro possibilita aquest recorregut per a una part dels veïns,
no és menys cert que la majoria d’usuaris d’aquestes línies d’autobús són persones grans que ara
han de fer, en alguns casos, fins a tres transbordaments, la qual cosa els dificulta la seva
mobilitat.
És per aquests motius que, els sota signants, demanem a TMB i TUSGSAL que articulin una
solució, amb la finalitat de no perjudicar els usuaris de les línies B20, B22 i 35, i la no supressió
de l’autobús del barri, el 126, els dies festius.
Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries
No t'estranyi que aquest fos el pla: posar autobusos amb més capacitat amb l'objectiu últim de dir que el percentatge d'ocupació "ha baixat" (la qual cosa és certa, però per les raons equivocades) com a pas previ a la supressió de la línia. Amb aquest fet sempre podran dir que hi ha dades estadístiques "objectives" que en recomanen la supressió.Ecomobisostrans wrote:No ho entenc, quan el van allargar a Trinitat Vella van haver de posar-li els busitos nous perque deien que amb els antics no hi cabia tothom, i ara diuen que te poca ocupació?
Suposo que posar articulats directament els hi devia fer una mica de vergonya (però no pas molta) i per això van optar a posar 44XX, corrent el risc d'omplir-los de totes maneres. Però al final, tant hi fa: ningú anirà a comprovar si el que diuen és cert; i si una AAVV diu el contrari, diran que clar, què han de dir ells; i igualment ningú de fora anirà a comprovar-ho. I si hi van, ja treuran igualment la línia pel simple motiu de que poden fer-ho.
Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.
Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries
http://www.rtv-fm.com/noticias_ver.asp? ... 5346&sop=1
Les associacions de veïns dels nostres barris fan arribar 3020 firmes contra la retallada a les línies d´autobús
Ara fa una setmana es va entregar al regidor del Districte de Sant Andreu, Raimond Blasi, durant el plenari, 3020 firmes contra la retallada en els nostres barris de diferents línies d'autobús. Us adjuntem l'escrit que acompanyava les signatures:
"En els darrers mesos una de les paraules més utilitzades a casa nostra deu haver estat: RETALLADES. Els serveis de transport públic tampoc se n’han escapat. Particularment a casa nostra les retallades en transport públic han estat força dures, les tisores han anat i tornat diverses vegades. Primer es van perdre els autobusos B20 i B22 de Tusgsal (empresa que gestiona els autobusos de Sta Coloma, Badalona, etc), i dies més tard va desaparèixer el 35, de TMB. A més el bus de barri 126, també ha sofert la passada de les tisores.
Diferents AAVV del districte: La Sagrera, Bon Pastor, St Andreu de Palomar, St Andreu Nord-Tramuntana, Trinitat Vella, Baró de Viver, Meridiano zero; amb el suport de les AAVV de Oliveres i de Siguerlin de Sta Coloma, i el suport de la Plataforma pel Transport Públic (PTP), estem decidides a no perdre l’empenta. La connexió dels barris, de les ciutats, dels veïns s’ha de restaurar. Cal que es trobi la manera de restituir les línies que han desaparegut. Cal que els municipis prenguin partit, que es posin del costat dels ciutadans.
Al mes de febrer es va organitzar una reunió amb representants de TMB a la seu del Districte a la plaça Orfila. En ella, les entitats veïnals vam presentar diferents alternatives a aquestes retallades. TMB es va comprometre a estudiar i proposar als veïns una nova reunió per respondre a les demandes formulades. Fa tres mesos d’aquella data, i TMB encara no ha respirat. Potser és que les retallades han afectat als seus telèfons.
Avui portem 3000 signatures al Districte. Volem demostrar que no estem sols, que hi ha molta gent que ens acompanya, que està descontenta i que reclama solucions. Esperem que el Districte entengui que les coses no poden quedar així i que cal tornar a seure amb TMB i reparar, tornar a cosir el que unes tisores van tallar."
Signen les diferents associacions de veïns dels nostres barris
Les associacions de veïns dels nostres barris fan arribar 3020 firmes contra la retallada a les línies d´autobús
Ara fa una setmana es va entregar al regidor del Districte de Sant Andreu, Raimond Blasi, durant el plenari, 3020 firmes contra la retallada en els nostres barris de diferents línies d'autobús. Us adjuntem l'escrit que acompanyava les signatures:
"En els darrers mesos una de les paraules més utilitzades a casa nostra deu haver estat: RETALLADES. Els serveis de transport públic tampoc se n’han escapat. Particularment a casa nostra les retallades en transport públic han estat força dures, les tisores han anat i tornat diverses vegades. Primer es van perdre els autobusos B20 i B22 de Tusgsal (empresa que gestiona els autobusos de Sta Coloma, Badalona, etc), i dies més tard va desaparèixer el 35, de TMB. A més el bus de barri 126, també ha sofert la passada de les tisores.
Diferents AAVV del districte: La Sagrera, Bon Pastor, St Andreu de Palomar, St Andreu Nord-Tramuntana, Trinitat Vella, Baró de Viver, Meridiano zero; amb el suport de les AAVV de Oliveres i de Siguerlin de Sta Coloma, i el suport de la Plataforma pel Transport Públic (PTP), estem decidides a no perdre l’empenta. La connexió dels barris, de les ciutats, dels veïns s’ha de restaurar. Cal que es trobi la manera de restituir les línies que han desaparegut. Cal que els municipis prenguin partit, que es posin del costat dels ciutadans.
Al mes de febrer es va organitzar una reunió amb representants de TMB a la seu del Districte a la plaça Orfila. En ella, les entitats veïnals vam presentar diferents alternatives a aquestes retallades. TMB es va comprometre a estudiar i proposar als veïns una nova reunió per respondre a les demandes formulades. Fa tres mesos d’aquella data, i TMB encara no ha respirat. Potser és que les retallades han afectat als seus telèfons.
Avui portem 3000 signatures al Districte. Volem demostrar que no estem sols, que hi ha molta gent que ens acompanya, que està descontenta i que reclama solucions. Esperem que el Districte entengui que les coses no poden quedar així i que cal tornar a seure amb TMB i reparar, tornar a cosir el que unes tisores van tallar."
Signen les diferents associacions de veïns dels nostres barris
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries
Diari de Girona wrote: Blanes aprova suprimir dues línies de bus i reduir en horaris per estalviar
L'Ajuntament formalitza el Pla d'Ajust per pagar el prèstec de 13,7M€ per fer front a factures a proveïdors
BLANES | JORDI VERA
L'Ajuntament de Blanes va aprovar amb els vots del PSC, que governa en minoria, i CiU la reestructuració del servei de transport urbà, després d'haver arribat a un acord amb el concessionari Transports Pujol. EUiA i el PP es van abstenir. Amb les mesures, l'Ajuntament podrà reduir el dèficit -l'aportació municipal- deixant-lo en 370.000 euros aquest any i en 170.000 euros el que ve.
Així doncs, segons la proposta aprovada, el servei patirà reduccions, tot i que quedarà lluny de la supressió gairebé total anunciada. Cal recordar que l'alcalde va avançar fa pocs mesos que la intenció era suprimir totes les línies, excepte la que va a l'estació, i fer-ne una de nova circular que connectaria tots els barris. La proposta final, però, preveu suprimir la línia 2 (Ca la Guidó - Centre - Zona industrial), tot i que els passatgers podran fer el mateix recorregut amb la línia 9. I suprimir també la línia la 4 (Estació - Centre - Estació), que quedarà integrada en les línies 1 i 6, que són interurbanes. El concessionari, però, acceptarà en aquestes línies els títols de transport urbà, en el tram que transcorre íntegrament dins del terme municipal. Les dues mesures generaran un estalvi de 179.992 euros en el primer cas i de 51.305 euros anuals en el segon. Les línies 5 i 8 també es veuran afectades. Tot i que mantindran el trajecte habitual, es reduiran els horaris. Així es generarà un estalvi estimat de 73.258 euros anuals. Finalment, la línia 9 es mantindrà igual.
La reestructuració comportarà acomiadaments, que haurà d'assumir l'Ajuntament. Segons recull la proposta, seran tres els acomiadaments, els d'un taquiller, un mecànic i un administratiu. A més, hi haurà cinc treballadors que no tenen cabuda en la concessió del servei que queda, a causa de la reducció, però que passaran a integrar la plantilla de Transports Pujol, "amb la condició que en cas que les línies urbanes siguin modificades en un futur de forma que connectin amb l'estació de Renfe, aquests treballadors retornaran al servei de la concessió".
Per altra banda, l'Ajuntament va formalitzar l'operació d'endeutament a llarg termini vinculada al Pla d'Ajust 2012-2022 per valor de 13,7 milions d'euros per pagar factures pendents a proveïdors i que en el cas de Blanes incorpora la fi dels litigis amb FCC. Només ICV hi va votar en contra.
El Punt/Avui wrote:
política
El ple de Blanes aprova la remodelació de les línies d'autobús per estalviar
Se suprimeix la línia 2, la 4 s'integra en les rutes interurbanes i es redueixen horaris a la 5 i 8
Rep els vots de PSC i CiU i les abstencions d'ICV-EUiA i PP
16/05/12 02:00 - Blanes - Jordi Gonzalo
L'Ajuntament de Blanes va aprovar ahir en un ple extraordinari el nou model de transport urbà. Tal com va avançar la setmana passada aquest diari, l'acord amb l'empresa concessionària –Autocars Pujol– significa una reordenació d'algunes rutes, la supressió d'una línia i la reducció d'horaris d'altres. “Havíem de buscar l'equilibri entre un servei adequat i treballar per reduir el dèficit d'aquest servei”, va explicar Josep Marigó, alcalde de Blanes.
En concret, se suprimeix la línia 2 (Ca la Guidó-centre-zona industrial-Ca la Guidó). Els seus usuaris podran utilitzar la línia 9 amb recorregut similar. De la línia 4 (estació tren-centre-estació tren), el servei quedarà integrat dins les línies 1 i 6, que són interurbanes i que integraran les parades de la 4. Pel que fa a les línies 5 i 8, mantenen el seu trajecte habitual, però se'n redueix l'horari: “A determinades hores al dia no hi haurà autobús, perquè estadísticament se sap que gairebé no hi ha usuaris”, va apuntar Marigó.
El govern local (PSC) va rebre el suport de CiU, perquè segons va dir el seu regidor Xavi Lozano: “És un punt important perquè el poble pugui tenir un estalvi i el servei gairebé no es toca.” El PP es va abstenir perquè és una “proposta coherent, però que arriba tard”, segons Salvador Tordera, portaveu del PP, que va retreure a l'equip de govern haver anunciat la supressió de les línies i després haver-se fet enrere: “Teníem la població de Blanes desorientada i espantada, com amb les escoles bressol; aquesta manera d'actuar porta desil·lusió i desànim.” ICV-EUiA també es va abstenir. “Demanem que es faci un petit esforç per informar bé dels canvis”, va dir Víctor Catalán, regidor ecosocialista.
L'acord també, tal com va avançar aquest diari, preveu que l'empresa concessionària assumirà tant els autobusos que deixaran de circular com els treballadors que deixaran de prestar servei.
L'alcalde cita CiU per parlar del pressupost
El ple d'ahir va servir perquè l'alcalde, Josep Marigó, i Josep Trias, portaveu de CiU, es retrobessin després que la federació nacionalista llancés un ultimàtum d'un mes al govern perquè portés a votació el pressupost municipal per a aquest any. Marigó no va voler valorar les declaracions de Trias ni avançar si portarà a votació el pressupost abans d'un mes com els exigeix CiU. Els dos polítics es van saludar abans i després del ple i l'alcalde va convocar els nacionalistes a trobar-se per posar fil a l'agulla a la negociació. Segons va avançar dimarts Trias a aquest diari, si en un mes no s'han portat a votació els pressupostos “passarem a fer oposició responsable”, en referència irònica que no facilitarien cap aprovació al govern del PSC en minoria.
El pressupost estarà molt condicionat pel pla d'ajust, que ahir va fer un pas més amb la votació de l'operació d'endeutament. Finalment ha estat de 13'76 milions, una mica menys de l'anunciat inicialment, perquè “hi ha factures que ja s'han fet efectives i alguns proveïdors, molt pocs, no s'han acollit a aquest pagament”, va anunciar l'alcalde. Marigó va qualificar el pla com una “operació molt dura, però sort que l'hem aprovat”. CiU i PP hi van votar a favor. “A algunes poblacions no els han aprovat el pla d'ajust i s'estiren els cabells”, va assegurar Pilar Planella (CiU). ICV-EUiA hi va votar en contra, perquè és una “hipoteca per als propers anys”, segons Víctor Catalán.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Supressió de ramal (Gavà)
Bones,
Sóc nova al fòrum.
Jo volia compartir la situació que ens trobem afectats els veïns del barri de La Sentiu on visc. Es tracta d'un barri allunyat de la ciutat (prop d'un kilòmetre) i la ùnica via d'accés és una carretera de doble sentit, sense vorera, ni enllumenat, rodejada de bosc. A la carretera hi passen molts camions de tonelatge perquè hi ha una cantera. Fins ara, l'únic mitjà per poder transitar de forma segura fins als serveis bàsics de la ciutat (escoles, ambulatori, mercat) era l'autobús.
Atenent a les retallades el suprimeixen. Jo hauria entés una reducció de la freqüència de pas, però no la supressió. Hi han estudiants i gent gran que no poden transitar pel bosc sense fer-se mal, i més a ple hivern. Si van per la carretera, es juguen el tipus per l'absència de l'enllumenat i la falta de vorera i la freqüència de pas dels camions de tonelatge per la cantera...
L'Ajuntament ens deixa abandonats. Ni tampoc planetgen alternatives pels estudiants ni per la gent que no pot conduir. No podem anar a peu per les condicions descrites....
N'hi ha més barris com el nostre, però tots tenen vorera i accés a peu...però són més veïns.
¿Què podem fer?
Sóc nova al fòrum.
Jo volia compartir la situació que ens trobem afectats els veïns del barri de La Sentiu on visc. Es tracta d'un barri allunyat de la ciutat (prop d'un kilòmetre) i la ùnica via d'accés és una carretera de doble sentit, sense vorera, ni enllumenat, rodejada de bosc. A la carretera hi passen molts camions de tonelatge perquè hi ha una cantera. Fins ara, l'únic mitjà per poder transitar de forma segura fins als serveis bàsics de la ciutat (escoles, ambulatori, mercat) era l'autobús.
Atenent a les retallades el suprimeixen. Jo hauria entés una reducció de la freqüència de pas, però no la supressió. Hi han estudiants i gent gran que no poden transitar pel bosc sense fer-se mal, i més a ple hivern. Si van per la carretera, es juguen el tipus per l'absència de l'enllumenat i la falta de vorera i la freqüència de pas dels camions de tonelatge per la cantera...
L'Ajuntament ens deixa abandonats. Ni tampoc planetgen alternatives pels estudiants ni per la gent que no pot conduir. No podem anar a peu per les condicions descrites....
N'hi ha més barris com el nostre, però tots tenen vorera i accés a peu...però són més veïns.
¿Què podem fer?
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries
Podeu contractar entre tots els veïns, un servei d'autobús mínim, ni que sigui amb els horaris de les escoles a les que van els nens de l'urbanització.
Cal entendre que, en part, aquest és el preu de les urbanitzacions, viure en una casa en unes terres econòmiques, lluny de la ciutat.
Cal entendre que, en part, aquest és el preu de les urbanitzacions, viure en una casa en unes terres econòmiques, lluny de la ciutat.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries
Gràcies per la proposta, però no és sostenible.
El problema és que disposavem de bus i ara el treuen. De terres econòmiques res de res, i les cases són des de l'any 1970. El problema és que mai han volgut fer encara que sigui una vorera pels vianants. El camí més segur, és travessar el bosc, però sortejant trossos de carretera, i aquesta va plena de camions de tonatge per haver a més a més una cantera.
Com a pares, quan acaben a l'institut a les 13 o a les 14 hores els nanos de 12-13-14 anys....no podem deixar que vagin sols...I la gent gran, fa pena...
Sembla que les retallades siguin justificables per a tot, però no sempre. Podria entendre la supressió del bus, però no deixar a la gent sense accesibilitat als serveis públics. Al menys una vorera per anar caminant sense jugar-se el tipus! Bé que paguem uns impostos exageradíssims perquè ens tracten com a barri fiscalment, però no disposem ni de voreres....I no es tracta de un barri residencial de recent construcció....
Lo més fort és que haurem de seguir pagant el impost de la metropolitana i no tindrem dret a l'accés de transport. I ens graven molt d'aquest impost (més de 100 € a l'any).
En fi, que sembla que siguem uns "señoritos" per viure en un barri allunyat....i no és el cas. Però gràcies...De fet, mirarem d'ajudar-nos com puguem, però no és just perquè com dic n'hi ha un altra barri amb les mateixes condicions i no els treuen perquè aquest és conflictiu (barri molt marginal) i si el treuen, aquests si que saben liarla parda....
El problema és que disposavem de bus i ara el treuen. De terres econòmiques res de res, i les cases són des de l'any 1970. El problema és que mai han volgut fer encara que sigui una vorera pels vianants. El camí més segur, és travessar el bosc, però sortejant trossos de carretera, i aquesta va plena de camions de tonatge per haver a més a més una cantera.
Com a pares, quan acaben a l'institut a les 13 o a les 14 hores els nanos de 12-13-14 anys....no podem deixar que vagin sols...I la gent gran, fa pena...
Sembla que les retallades siguin justificables per a tot, però no sempre. Podria entendre la supressió del bus, però no deixar a la gent sense accesibilitat als serveis públics. Al menys una vorera per anar caminant sense jugar-se el tipus! Bé que paguem uns impostos exageradíssims perquè ens tracten com a barri fiscalment, però no disposem ni de voreres....I no es tracta de un barri residencial de recent construcció....
Lo més fort és que haurem de seguir pagant el impost de la metropolitana i no tindrem dret a l'accés de transport. I ens graven molt d'aquest impost (més de 100 € a l'any).
En fi, que sembla que siguem uns "señoritos" per viure en un barri allunyat....i no és el cas. Però gràcies...De fet, mirarem d'ajudar-nos com puguem, però no és just perquè com dic n'hi ha un altra barri amb les mateixes condicions i no els treuen perquè aquest és conflictiu (barri molt marginal) i si el treuen, aquests si que saben liarla parda....
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Supressió de ramal (Gavà)
Dic jo que sortiria molt més barat tenir l'autobús que no pas posar voreres, no? Però això passa a molts llocs més, i alguna vegada ha hagut algun cas que ha sortit a la tele i tot. Però posar ni que sigui un autobús a la línia, ni que sigui un midi o un busito, però almenys tenir bus, amb unes freqüències pèssimes però almenys tenir bus.Zub3l wrote:Bones,
Sóc nova al fòrum.
Jo volia compartir la situació que ens trobem afectats els veïns del barri de La Sentiu on visc. Es tracta d'un barri allunyat de la ciutat (prop d'un kilòmetre) i la ùnica via d'accés és una carretera de doble sentit, sense vorera, ni enllumenat, rodejada de bosc. A la carretera hi passen molts camions de tonelatge perquè hi ha una cantera. Fins ara, l'únic mitjà per poder transitar de forma segura fins als serveis bàsics de la ciutat (escoles, ambulatori, mercat) era l'autobús.
Atenent a les retallades el suprimeixen. Jo hauria entés una reducció de la freqüència de pas, però no la supressió. Hi han estudiants i gent gran que no poden transitar pel bosc sense fer-se mal, i més a ple hivern. Si van per la carretera, es juguen el tipus per l'absència de l'enllumenat i la falta de vorera i la freqüència de pas dels camions de tonelatge per la cantera...
L'Ajuntament ens deixa abandonats. Ni tampoc planetgen alternatives pels estudiants ni per la gent que no pot conduir. No podem anar a peu per les condicions descrites....
N'hi ha més barris com el nostre, però tots tenen vorera i accés a peu...però són més veïns.
¿Què podem fer?
A Badalona hi ha una línia, la B12, que de dues o tres expedicions que hi ha una d'elles s'allunya una mica de l'itinerari i baixa a una urbanització (Bosc d'en Vilaró) perduda enmig de la muntanya. No seria el millor exemple però s'hi assembla. Tampoc hi ha voreres ni res, però allà tenen almenys un autobús (bé, una parada a l'entrada de l'urbanització), i una de les tres expedicions es desvia i passa per allà perquè va cap a Montcada per una carretera propera, que sinó...
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries
Moltes gràcies per la teva resposta i el teu exemple de Badalona.
Ara els veïns ens estem mobilitzant. Aquest exemple ens serveix per demanar al consistori el replantejament.
Moltes gràcies de debó, Adolescent!
Ara els veïns ens estem mobilitzant. Aquest exemple ens serveix per demanar al consistori el replantejament.
Moltes gràcies de debó, Adolescent!
Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries
Començeu a donar guerra: ajuntament, al consell comarcal, atm, generalitat, i al sindic de greuges.
Re: Servei a demanda o supressió de línies deficitàries
Estem amb això fcuevas! Gràcies!