La idea em sembla fantàstica. El problema serà, com sempre, "vendre-la" al comú de la ciutadania...metring wrote:Llegiu aquesta noticia de http://www.btv.cat/btvnoticies/2014/07/ ... au-ivanow/ sobre una antiga nau industrial que substiuirà temporalment la Nau Ivanow. Què tal si després s'aprofiten per al Museu de la Mobilitat?
La maledicció del Museu del Transport a BCN
Re: La maledicció del Museu del Transport a BCN
Re: La maledicció del Museu del Transport a BCN
Gràcies!!!!WMD626 wrote:La idea em sembla fantàstica. El problema serà, com sempre, "vendre-la" al comú de la ciutadania...metring wrote:Llegiu aquesta noticia de http://www.btv.cat/btvnoticies/2014/07/ ... au-ivanow/ sobre una antiga nau industrial que substiuirà temporalment la Nau Ivanow. Què tal si després s'aprofiten per al Museu de la Mobilitat?
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: La maledicció del Museu del Transport a BCN
Ja ho he dit més d'una vegada: el problema del museu no és de lloc, és de voluntat de fer-lo.
Com en tot, si hi ha voluntat, hi haurà lloc i hi haurà diners. En cas contrari no hi haurà res de res, que és el que ara tenim.
Com en tot, si hi ha voluntat, hi haurà lloc i hi haurà diners. En cas contrari no hi haurà res de res, que és el que ara tenim.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: La maledicció del Museu del Transport a BCN
Amb permís d'en 122-042-132, trasllado aquí aquest bocí de "novetat informativa". Per posar-nos en context, ahir, durant l'acte de presentació del llibre de les 111 més el bateig del tren 113.08 com a "Carles Salmerón", el Sr. Ricard Font, director general de Transports i Mobilitat, i protagonista de l'últim dels discursos posteriors a la presentació del llibre i previs al bateig, després de glosar la figura d'en Carles Salmerón i d'oferir un panorama de passat, present i futur de FGC i el ferrocarril a Catalunya (aquí cadascun dels assistents valorarà personalment quant hi havia d'història i quant d'"autobombo" i publicitat personal i/o partidària pre-electoral...), va emetre la frase: "I potser ja és hora de que anem pensant en un Museu del Transport [on aquests vehicles puguin veure's de manera adequada i no en naus, bla bla bla...]"
Primer, perquè "començar a pensar-hi", allò que es diu "començar", no és que sigui precisament una genialitat o una novetat. De fet, a banda de molts somriures sonta el nas, algú sense massa prejudicis va deixar anar un riure "clar i català".
Segon, perquè, centrant-nos en l'acte d'ahir, la labor d'en Carles Salmerón com a historiador desperta força unanimitat, però el terme "Museu del Transport" no estic segur de que tanta, i potser ahir "no tocava" fer que les ments dels presents basculessin entre els resultats de la seva labor editora i d'altres que no cal detallar.
I tercer, perquè tots estem força escarmentats de tot allò que fa un "tuf pre-electoral". Sobretot quan allò de què es parla surt de llavis de gent que ha tingut la potestat de "pensar-hi" (i d'actuar-hi) durant els X anys anteriors. I aquí la "X", si sumem els dos períodes separats pels dos tripartits, surt força gran.
Tot això és la meva opinió, evidentment. Què en penseu, vosaltres?
Si més no, val a dir que el Sr. Font ens ha revifat un d'aquests temes clàssics i perennes de debat
No sé què en penseu, però a banda de l'indiscutible [oportunisme/oportunitat, que cadascú trïi la seva paraula preferida] a mi no em va convéncer gens l'ocasió.122-042-132 wrote:I també molt bona la idea llançada del Museu del Transport. Salut!
Primer, perquè "començar a pensar-hi", allò que es diu "començar", no és que sigui precisament una genialitat o una novetat. De fet, a banda de molts somriures sonta el nas, algú sense massa prejudicis va deixar anar un riure "clar i català".
Segon, perquè, centrant-nos en l'acte d'ahir, la labor d'en Carles Salmerón com a historiador desperta força unanimitat, però el terme "Museu del Transport" no estic segur de que tanta, i potser ahir "no tocava" fer que les ments dels presents basculessin entre els resultats de la seva labor editora i d'altres que no cal detallar.
I tercer, perquè tots estem força escarmentats de tot allò que fa un "tuf pre-electoral". Sobretot quan allò de què es parla surt de llavis de gent que ha tingut la potestat de "pensar-hi" (i d'actuar-hi) durant els X anys anteriors. I aquí la "X", si sumem els dos períodes separats pels dos tripartits, surt força gran.
Tot això és la meva opinió, evidentment. Què en penseu, vosaltres?
Si més no, val a dir que el Sr. Font ens ha revifat un d'aquests temes clàssics i perennes de debat
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: La maledicció del Museu del Transport a BCN
Permís concedit Fran-Ikarus.
Crec que qui en va parlar primer va se l'Enric Ticó, amb qui vaig parlar uns minuta un cop passat l'esdeveniment. Entre d'altres, la gran sorpresa de que finalment és conservarà el furgó automotor n 3.
I m'hi vaig oferir per col 'laborar en el que pugui amb el tema del museu, i amb la preparació dels 100 anys de Ferrocarrils de Catalunya el proper 2016. I em va semblar d'una sinceritat i honestedat provada.
Cal veure la possibilitat de finançament, però FGC i TMB tenen prou material en magatzems, tal com va dir, que ja comença a ser hora de plantejar aquest museu per l'aficionat, l'historiador i, tal com va dir, també pensant en un cert tipus de turisme. Ja sé que se'n ha parlat i fet gestions d'altres vegades, però aprofitem d'una vegada aquesta empenta, i mirem de col 'laborar tots plegats, companyies, institucions, associacions i aficionats. Salut!
Crec que qui en va parlar primer va se l'Enric Ticó, amb qui vaig parlar uns minuta un cop passat l'esdeveniment. Entre d'altres, la gran sorpresa de que finalment és conservarà el furgó automotor n 3.
I m'hi vaig oferir per col 'laborar en el que pugui amb el tema del museu, i amb la preparació dels 100 anys de Ferrocarrils de Catalunya el proper 2016. I em va semblar d'una sinceritat i honestedat provada.
Cal veure la possibilitat de finançament, però FGC i TMB tenen prou material en magatzems, tal com va dir, que ja comença a ser hora de plantejar aquest museu per l'aficionat, l'historiador i, tal com va dir, també pensant en un cert tipus de turisme. Ja sé que se'n ha parlat i fet gestions d'altres vegades, però aprofitem d'una vegada aquesta empenta, i mirem de col 'laborar tots plegats, companyies, institucions, associacions i aficionats. Salut!
Re: La maledicció del Museu del Transport a BCN
Amb l'empenta de tots, operadors de transport, aficionats i associacions, com diu l'usuari 122-042-132 es podria tirar endavant el projecte. Ara, si no anem tots a una, malament rai...
- Ganz
- N7
- Posts: 330
- Joined: Monday 07/05/2012 13:30
- Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
- Location: Puigcerdà
Re: La maledicció del Museu del Transport a BCN
Mai és senzill de crear una cosa tan complexa com és un museu... he modificat la meva opinió en aquest assumpte: no aposto per la creació d'un museu de transport, sinó de diferents museus de transport... reagrupats en una entitat comuna.
En la meva opinió, FGC encertà traslladant bona part del material històric de via estreta a la nau de Manresa, molt fàcilment connectable amb la xarxa. Una oportunitat perfecte per obrir-hi un espai museístic i aprofitar els ramales de Súria-Sallent per a circulacions històriques... unes poques actuacions menors i tenim un magnífic espai museístic.
El major problema el té la línia del Vallès... on es podria crear un espai museístic obert al públic? No hi ha massa opcions ni se m'acut cap... només Rubí (on ja està centralizat el patrimoni de la xarxa). S'hauria d'adequar un espai museístic dins la zona de tallers. Una solució que, potser, requeriría d'actuacions majors.
Cal recordar que FGC ja disposa de tres espais oberts permanentment al públic on s'exposa material: la Pobla de Lillet, Ribes-Vila i Monistrol-Vila (aquest darrer en molta menor mesura). El primer és fantàstic: un espais ample que acull una certa quantitat de material preservat, confortable i amb un ferrocarril de 600 m al costat mateix, també de FGC. El segon és encara millor: material 100% Cremallera de Núria, connexió directa amb la línia i quasibé tot el patrimoni conservat de la línia reunit (manquen l'E2+cotxe 23 a Ribes-Enllaç, fer visitables les locomotores E1 i E4 i cotxes convencionals no transformats subsistente) i el trasllat i restauració del funicular de Núria que es troba a la Pobla de Lillet). El tercer espai ha permès preservar l'estació original de Monistrol-Vila amb diferent patrimoni, entre el qual es troba una cabina del funicular de Sant Joan. Per arrodonir l'espai, una bona opció seria traslladar la cabina del telefèric de Sant Jeroni cap a Monistrol-Vila...
Per la xarxa del Vallès, amb la recuperación del furgó automotor 3, no cal realitzar cap més actuació, en principi, sobre el material rodant. A la Línia Llobregat-Anoia, queda preservar una unitat 211, no necessàriament en estat funcional. La línia de la Pobla de Segur ja disposa del seu tren històric.
En resum... en poques actuacions no excessivament costoses (excepte les restauracions del funicular de Núria i telefèric de Sant Jeroni), FGC tindria enllestida la seva part de museu del transport... en diferents seus.
En la meva opinió, FGC encertà traslladant bona part del material històric de via estreta a la nau de Manresa, molt fàcilment connectable amb la xarxa. Una oportunitat perfecte per obrir-hi un espai museístic i aprofitar els ramales de Súria-Sallent per a circulacions històriques... unes poques actuacions menors i tenim un magnífic espai museístic.
El major problema el té la línia del Vallès... on es podria crear un espai museístic obert al públic? No hi ha massa opcions ni se m'acut cap... només Rubí (on ja està centralizat el patrimoni de la xarxa). S'hauria d'adequar un espai museístic dins la zona de tallers. Una solució que, potser, requeriría d'actuacions majors.
Cal recordar que FGC ja disposa de tres espais oberts permanentment al públic on s'exposa material: la Pobla de Lillet, Ribes-Vila i Monistrol-Vila (aquest darrer en molta menor mesura). El primer és fantàstic: un espais ample que acull una certa quantitat de material preservat, confortable i amb un ferrocarril de 600 m al costat mateix, també de FGC. El segon és encara millor: material 100% Cremallera de Núria, connexió directa amb la línia i quasibé tot el patrimoni conservat de la línia reunit (manquen l'E2+cotxe 23 a Ribes-Enllaç, fer visitables les locomotores E1 i E4 i cotxes convencionals no transformats subsistente) i el trasllat i restauració del funicular de Núria que es troba a la Pobla de Lillet). El tercer espai ha permès preservar l'estació original de Monistrol-Vila amb diferent patrimoni, entre el qual es troba una cabina del funicular de Sant Joan. Per arrodonir l'espai, una bona opció seria traslladar la cabina del telefèric de Sant Jeroni cap a Monistrol-Vila...
Per la xarxa del Vallès, amb la recuperación del furgó automotor 3, no cal realitzar cap més actuació, en principi, sobre el material rodant. A la Línia Llobregat-Anoia, queda preservar una unitat 211, no necessàriament en estat funcional. La línia de la Pobla de Segur ja disposa del seu tren històric.
En resum... en poques actuacions no excessivament costoses (excepte les restauracions del funicular de Núria i telefèric de Sant Jeroni), FGC tindria enllestida la seva part de museu del transport... en diferents seus.
Re: Vehicles històrics, avui
No penseu que es podria fer una gran museu de la transport/mobilitat a BCN?
Col.lecció TMB
Col.lecció FGC
Altres col.leccions (bicis, motos, bombers...)
Col.lecció del futur museu SEAT (Nau Zona Franca)
Museu de Vilanova
Col.lecció TMB
Col.lecció FGC
Altres col.leccions (bicis, motos, bombers...)
Col.lecció del futur museu SEAT (Nau Zona Franca)
Museu de Vilanova
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: La maledicció del Museu del Transport a BCN
Anys, hi portem...xevi wrote:No penseu que es podria fer una gran museu de la transport/mobilitat a BCN?
Col.lecció TMB
Col.lecció FGC
Altres col.leccions (bicis, motos, bombers...)
Col.lecció del futur museu SEAT (Nau Zona Franca)
Museu de Vilanova
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: La maledicció del Museu del Transport a BCN
De poder, es pot. Ara bé, amb una Administració absolutament passiva en matèria històrica quant a transport públic, no podem esperar gaire. Encara sort dels busos que tenen preservats Arca (i els particulars que en són socis) i Fundació TMB.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- TramviaBlau
- N6
- Posts: 238
- Joined: Friday 30/09/2005 8:55
Re: Vehicles històrics, avui
A veure, el projecte d´un museu de la Mobilitat ja existia o existeix hibernat; és l ´hereu del nonat museu de tramvies que s´havia de fer a les cotxeres de Sants, després museu del Transport ( amb busos i locomotores petites) a la Pobla de Lillet, després Museu de la Mobilitat a la Sagrera (amb el metro), després Museu de la Mobilitat i la Prevenció (quan algú va avisar que vehicles dels bombers també havien anar a petar allà dalt...........etc. (si, ja se que és abreujar molt)xevi wrote:No penseu que es podria fer una gran museu de la transport/mobilitat a BCN?
Col.lecció TMB
Col.lecció FGC
Altres col.leccions (bicis, motos, bombers...)
Col.lecció del futur museu SEAT (Nau Zona Franca)
Museu de Vilanova
Quan més gran s´ha fet la bola més impossible de fer ha acabat sent, quan l´únic que volem els afeccionats és que es preservi el material.
Fer el Museu dels Bombers al carrer Lleida ja és el primer pas. Aconseguir un museu de tramvies i/o busos (junts o separats) es el següent, i això sense comptar que el museu vivent que es el Tramvia Blau està deixat de la mà de deu (horaris restringits, restauracions discutides, cotxeres no accessibles i en part privades.......
Anem a pams millor.
Re: La maledicció del Museu del Transport a BCN
Yo creo que un museo del transporte solo tiene sentido si es un espacio que reúna todo o la mejor parte del material. Al fin y al cabo tampoco es tanto lo que hay, si alguien alguna vez se ha pasado por el museo de transportes en Lucerna en suiza tan solo lo que tienen expuesto es varias veces más material de lo que tenemos aquí sumando todas las colecciones y todos los estados de conservación (excluyendo el museo de Vilanova).
Creo que se debería de reunir todo el material histórico excepto aquel que aún pueda circular, que debería quedarse en sus respectivas líneas para circulaciones especiales. Lugares donde instalar el museo se me ocurren la Estació del Nord, lo cual implicaría desafectar una parte de sus usos actuales (no sé cuan factible sea visto el espacio que haría falta), o por qué no el Morrot, cuyo uso ferroviario se pretende suprimir en un futuro cercano. Son los únicos dos lugares que de alguna forma se relacionan con el transporte y se podrían adaptar para este uso. Ya me he pronunciado frecuentemente en contra de instalar el museo en la Estación de Francia, ya que esta debe conservar su uso ferroviario. Otras opciones que se me ocurren serían los talleres de Santa Eulàlia si eventualmente fueran a sustituirse por otros, o una instalación nueva en el recinto de La Sagrera. O también reconvertir el párking del Tibidabo, el que está bajo Torre de Collserola, a museo del transporte. Sería una ubicación privilegiada, pero tendría que ir ligado con serias medidas de potenciación del transporte público, incluyendo Tramvia Blau y Funicular, lo cual también complica esta opción. O sino una opción más sería la desaparición del zoológico de la Ciutadella y la conversión de parte de ese espacio a un museo de transporte, que podría estar constituido por uno o varios edificios tipo invernadero que dejarían también un ambiente muy agradable. Se podría hacer al lado de las vías de EdF, y dejar éstas a la vista para dar ambiente.
Creo que se debería de reunir todo el material histórico excepto aquel que aún pueda circular, que debería quedarse en sus respectivas líneas para circulaciones especiales. Lugares donde instalar el museo se me ocurren la Estació del Nord, lo cual implicaría desafectar una parte de sus usos actuales (no sé cuan factible sea visto el espacio que haría falta), o por qué no el Morrot, cuyo uso ferroviario se pretende suprimir en un futuro cercano. Son los únicos dos lugares que de alguna forma se relacionan con el transporte y se podrían adaptar para este uso. Ya me he pronunciado frecuentemente en contra de instalar el museo en la Estación de Francia, ya que esta debe conservar su uso ferroviario. Otras opciones que se me ocurren serían los talleres de Santa Eulàlia si eventualmente fueran a sustituirse por otros, o una instalación nueva en el recinto de La Sagrera. O también reconvertir el párking del Tibidabo, el que está bajo Torre de Collserola, a museo del transporte. Sería una ubicación privilegiada, pero tendría que ir ligado con serias medidas de potenciación del transporte público, incluyendo Tramvia Blau y Funicular, lo cual también complica esta opción. O sino una opción más sería la desaparición del zoológico de la Ciutadella y la conversión de parte de ese espacio a un museo de transporte, que podría estar constituido por uno o varios edificios tipo invernadero que dejarían también un ambiente muy agradable. Se podría hacer al lado de las vías de EdF, y dejar éstas a la vista para dar ambiente.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
Re: La maledicció del Museu del Transport a BCN
Y la antigua cochera de pedro IV, hoy alquilada para guardar buses?
- foronda 141
- N8
- Posts: 852
- Joined: Monday 14/08/2006 21:14
- Location: Poblenou
Re: La maledicció del Museu del Transport a BCN
Aquesta cotxera està afectada pr l'obertura del carrer Cristòbal de Moura que l'atravesa per la mig.Y la antigua cochera de pedro IV, hoy alquilada para guardar buses?
Re: La maledicció del Museu del Transport a BCN
Existe todavía? Yo pensaba que solo era un solar. Pero sí, sería otra ubicación interesante ligada a la historia del transporte.andres wrote:Y la antigua cochera de pedro IV, hoy alquilada para guardar buses?
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
Re: La maledicció del Museu del Transport a BCN
Cierto, pero en la zona hay mucho espacio libre, hay solares justo ahí al lado, y hay muchos edificios que son patrimonio industrial y que seguro hay alguno que podría prestarse para acoger el museo del transporte.foronda 141 wrote:Aquesta cotxera està afectada pr l'obertura del carrer Cristòbal de Moura que l'atravesa per la mig.Y la antigua cochera de pedro IV, hoy alquilada para guardar buses?
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
Re: La maledicció del Museu del Transport a BCN
De tot el que ha proposat Don Ramon, em quedo amb l'opció de les cotxeres de Santa Eulàlia. Es tractaria de salvar el conjunt que fan les naus més antigues, combinat amb el pont de la Torrassa. Crec que per guardar el material que no està en condicions de circular, hi ha espai de sobres.
I potser podria anar tot lligat amb el tancament dels tallers i l'obertura d'una estació ADIF/Renfe a la Torrassa. Això ho dic perquè la pega més gran que li veig a aquesta proposta és l'obsessió de la Sra. alcaldessa de L'Hospitalet pel soterrament total del tren. Però francament, en aquell tram hi ha un desnivell entre barris que no sé com el pensen arreglar, per la qual cosa crec que hi ha una possibilitat.
I potser podria anar tot lligat amb el tancament dels tallers i l'obertura d'una estació ADIF/Renfe a la Torrassa. Això ho dic perquè la pega més gran que li veig a aquesta proposta és l'obsessió de la Sra. alcaldessa de L'Hospitalet pel soterrament total del tren. Però francament, en aquell tram hi ha un desnivell entre barris que no sé com el pensen arreglar, per la qual cosa crec que hi ha una possibilitat.
Re: La maledicció del Museu del Transport a BCN
Se podría hacer perfectamente, es un lugar histórico, la ultima cochera de TB, que queda, aunque en un futuro se tuviera que hacer en dos secciones, separadas por la calle Cristóbal de Moura
- Attachments
-
- cochera san martin.JPG (59.32 KiB) Viewed 8496 times
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: La maledicció del Museu del Transport a BCN
Nois, no comenceu a dir que si es podria fer aquí o allà. Segur que hi ha mil llocs on es podria fer.
El problema no és de lloc, sinó de voluntat política de fer-lo. I aquesta voluntat de moment no existeix.
El problema no és de lloc, sinó de voluntat política de fer-lo. I aquesta voluntat de moment no existeix.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: La maledicció del Museu del Transport a BCN
Això és molt fort!!!!!!!