Re: Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC
Posted: Saturday 07/12/2013 23:18
Algú té els horaris de les circulacions de proves de la 113? Agraeria que el posesiu aqui o me'ls mandeu per un MP.
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
FGC wrote:Donem resposta al correu electrònic que ens vau enviar el passat 22 de novembre, a través del qual ens fèieu arribar les vostres observacions.
En referència a la situació que ens plantegeu, hem de dir-vos que Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya ha avaluat les diferents opcions possibles, entre les quals també es comptava la reforma de les UT-111 que funcionen a la línia L7.
A l'hora de prendre aquesta decisió no només s'ha de valorar el cost inicial -compra enfront de la remodelació-, sinó que també s'ha de tenir en compte l'anomenat cost de cicle de vida (en essència, el que costa mantenir les unitats operatives al llarg de la seva vida útil).
En aquest sentit, hem d'assenyalar que el fet que les UT-111 siguin uns trens concebuts fa més de 30 anys comporta que garantir-ne l'operativitat tingui un cost molt alt.
Finalment, també s'han de considerar altres aspectes com són les prestacions, el confort, la fiabilitat, etc.
Tot això ha fet que, amb una anàlisi multicriteri, s'hagi escollit l'opció d'adquirir trens nous com la més idònia.
Per últim volem comentar-vos que, addicionalment, caldrà descomptar del preu de compra el valor residual de reciclatge dels trens antics que es donin de baixa, ja sigui com a trens sencers o com a peces.
Us agraïm la col·laboració per fer-nos arribar les vostres observacions i us saludem atentament.
Lluïsa Prieto
Coordinadora d'Atenció al Client
Señora Prieto,
Agradezco su respuesta concisa a mi pregunta. Sin embargo lo que usted me comunica se contradice directamente con un comunicado de prensa emitido el día 17 de Abril de 2013 en el que se comunicaba explícitamente que se pedirían 24 trenes de la serie 113 todos de cuatro coches, cito:
"L’adquisició d’aquest nou parc mòbil permetrà a FGC modernitzar la flota,
ampliar la capacitat de transport per tractar-se de trens de 4 cotxes en lloc dels
3 actuals, reduir les despeses de manteniment i absorbir la demanda que
suposaran els perllongaments de Sabadell i Terrassa, així com substituir de
manera progressiva fins l’any 2015 la major part dels trens de la sèrie 111 de la
línia Barcelona-Vallès. Completada l’entrada en servei dels nous combois, la
flota d’aquesta línia estarà formada per 52 trens –els 24 nous trens de la sèrie
113 i els actuals 22 de la sèrie 112 i 6 de la 111. La inversió prevista per a
l’adquisició dels nous trens supera els 151 MEUR."(http://www.fgc.cat/downloads/notes_prem ... ns_113.pdf)
En una noticia de Europa Press fechada el 31 de Agosto de 2013, que parte de una entrevista con el Sr. Enric Ticó, se afirmaba:
"L'operador ferroviari ha realitzat un ajust del contracte, i malgrat que la comanda original era de 24 combois de la sèrie 113 ara s'ha passat a 19 trens 113 i cinc unitats de la sèrie 114 --de tres cotxes--, ja que els 113 incorporen quatre cotxes i no caben al túnel del Tibidabo."
(http://www.europapress.cat/economia/not ... 14724.html)
De todo esto se extrae que inicialmente no debían sustituirse las unidades 111 en la línea L7, y que esta decisión se tomó con posterioridad al pedido inicial de las unidades 113. Si la empresa siguió desde el inicio el razonamiento que usted detalla se habrían encargado las unidades 114 ya en el pedido inicial. Si se decidió con posterioridad sustituir las unidades de la L7 entonces el pedido inicial tendría que haber sido de sólamente 19 trenes, ya que no habría en ese momento previsión para el pedido de las unidades 114. ¿Por qué inicialmente no se pretendía sustituir las unidades de la L7 si, como me explica, se habían evaluado las diferentes opciones y la adquisición de nuevas unidades era la opción económicamente más viable? ¿Por qué se hizo un pedido de 24 unidades 113 de cuatro coches si, como muestra el ajuste del pedido, sólamente se necesitaban 19 para cubrir las necesidades de las líneas que aceptan trenes de cuatro coches? ¿Y como es posible que en la empresa exista tal falta de previsión como para que se alterase el pedido de los nuevos trenes ya entregado el prototipo y durante el año en el que (según el mismo comunicado de prensa de FGC) se había anunciado que ya entrarían en funcionamiento las unidades 113?
Gracias por su atención.
Atte.
Això vol dir que les 114 s'entregaran abans que les 113, massa tuf tuf fa tot plegat, fer trens nous per una línia que a la llarga sols necessitarà 3 o 4 trens, i pel temps de viatge de la L7 realment no hi ha excuses de confort que valguin, subhasta a banda, espero que n'en conservin dos o tres.Ferry1ac1 wrote:El president de FGC ha dit al twitter que les unitats 111 es retiraran el desembre del 2014 i que es farà una subhasta de peces d'una unitat 111 com la que va fer fa un any la SNCF a París.
Si acaba com a la SCNF, serà per ''pijos'' i col.leccionistes de vintage. Abans que això, preferiria que ho donessin a alguna associació.Miquel wrote:Això vol dir que les 114 s'entregaran abans que les 113, massa tuf tuf fa tot plegat, fer trens nous per una línia que a la llarga sols necessitarà 3 o 4 trens, i pel temps de viatge de la L7 realment no hi ha excuses de confort que valguin, subhasta a banda, espero que n'en conservin dos o tres.Ferry1ac1 wrote:El president de FGC ha dit al twitter que les unitats 111 es retiraran el desembre del 2014 i que es farà una subhasta de peces d'una unitat 111 com la que va fer fa un any la SNCF a París.
Si preserven alguna unitat no veig cap problema en que venguin algunes peces a gent interessada en el valor històric/sentimental i no només en ferralla que acabarà desapareixent.raulitinbcn wrote: Si acaba com a la SCNF, serà per ''pijos'' i col.leccionistes de vintage. Abans que això, preferiria que ho donessin a alguna associació.
I quines peces us agradaria tenir?Ferry1ac1 wrote:El president de FGC ha dit al twitter que les unitats 111 es retiraran el desembre del 2014 i que es farà una subhasta de peces d'una unitat 111 com la que va fer fa un any la SNCF a París.
Em sembla que SNCF en sap una estona de preservar trens en estat de marxa. Veure per exemple la CC6570 de l'associació d'Avingon o la Mikado de l'associació de Toulouse. I no aquí que un tren històric, i el fan anar amb una Ye-Ye en comptes de la Guadix com havia de ser, en el cas del TT Costa Brava. A més a FGC encara no he vist cap 211 preservada, es va dir que en guardarien unes quantes per recanvis per les 111, i amb prou feines han durat 5 anys més. I no parlem de la Monistrol, la Berga o la Olot, i encara menys de les locomotores elèctriques de Núria, de la E1 a la E4, fotent-se de fàstic als tallers de Ribes.raulitinbcn wrote:Si acaba com a la SCNF, serà per ''pijos'' i col.leccionistes de vintage. Abans que això, preferiria que ho donessin a alguna associació.Miquel wrote:Això vol dir que les 114 s'entregaran abans que les 113, massa tuf tuf fa tot plegat, fer trens nous per una línia que a la llarga sols necessitarà 3 o 4 trens, i pel temps de viatge de la L7 realment no hi ha excuses de confort que valguin, subhasta a banda, espero que n'en conservin dos o tres.Ferry1ac1 wrote:El president de FGC ha dit al twitter que les unitats 111 es retiraran el desembre del 2014 i que es farà una subhasta de peces d'una unitat 111 com la que va fer fa un any la SNCF a París.
Cada vegada que veig una 111 hi penso! Alguna en que surti algun logo bonic, una porta...Renfe445 wrote: I quines peces us agradaria tenir?