Page 5 of 20

Re: Plànols ferroviaris de Barcelona

Posted: Sunday 27/06/2010 11:22
by Miquel
He fet a mà el plànol de St Genís.
No es 100% a escala però si fa no fa, pot servir, la configuració de les agulles de la zona de cotxera (vies 1 a 6) l'he tret de la wiki.
Image

Trambaix Ernest Lluch

Posted: Sunday 27/06/2010 11:35
by Guigui
Les vies de l'antic traçat del Trambaix a l'alçada d'Ernest Lluch seran retirades el juliol.

Re: Plànols ferroviaris de Barcelona

Posted: Sunday 27/06/2010 11:39
by BCN2008
122-042-132 wrote: - Banc té andana al costat Llobregat; també, oficialment quan és va construir, el nom de l'estació era "Beates", per un convent que hi havia a prop; crec que potser seria interessant fer-ne esment. El nom de Banc és un invent posterior.
Jo no tocaría massa el tema de Banc, i deixaria sense nom l'estació.

Per cert, tant correos com fernando han de portar el nom en castellà.

Les cotxeres de Roquetes son tal qual les teniu a l'esquema de la Wiki. Entre la via 7 i l'andana de l'estació hi ha un mur.

EDITO: Em sembla que el dipòsit de Sant Genís de la L5 està incorrecte, falta una via.

Re: Plànols ferroviaris de Barcelona

Posted: Wednesday 30/06/2010 12:03
by pcongre
Gràcies a tots per les vostres aportacions! =)
I un agraïment especial per en 122-042-132, que ens ha aclarit més d'un i més de dos dubtes amb la seva col·laboració via mail.

Fruit de tot açò i del gran treball de l'autor, en Franklin Jarrier, vet aquí la cinquena versió!
http://carto.metro.free.fr/temp/carto.m ... na.pr5.pdf

- Ens falten agulles de l'L9&10
- Manquen per afegir en 'representació simple' (com p.ex. a L2 més enllà de Badalona PF) altres extensions de les quals no estem segurs (o de les quals ens en manquen detalls)
- Hi ha alguns comentaris en rosa nous (però molts que desapareixen també ;)

Vet aquí els nostres dubtes llistats:

L1:
1. Les noves cotxeres de l'Hospital de Bellvitge quan s'inauguren? O ja es fan servir? L'última data oficial que hem trobat deia "2009" com a previsió d'inauguració.
2. I en tot cas algú té idea de la seva configuració de vies, així com de la cua de maniobra?

L2:
3. A Badalona PF la configuració de vies és correcta?
4. Gorg L10 està situada físicament per sobre de Gorg L2?

L4:
5. Les estacions fantasmes us semblen bé així?

L5:
6. Podeu confirmar que les cotxeres de Vilapicina estan correctes? I el taller de Sagrera L1?

L6&7:
7. Estem plantejant-nos de treure l'estació fantasma de "Gràcia I". Era en superfície i potser per les seves característiques tindria millor cabuda en un mapa de Rodalies semblant al que fem, que està més centrat en Metro i Tram. Algú s'hi oposa i per què? ;)
8. En sabeu quelcom més de l'esquema de vies de les cotxeres FGC de Sarrià?

L9&10:
9. Les cotxeres de l'L10 s'anomenen simplement "Cotxeres de la Zona Franca", oi?
10. Sabeu quelcom de les agulles que hi manquen, en aquestes línies?

Trambaix:
11. Les cotxeres es diuen "Cotxeres de Bon Viatge"?
12. Algú ens pot confirmar la nova configuració de vies d'Ernest Lluch?

Trambesòs:
13. L'agulla de l'estació de Besòs està ben situada?
14. Nom de les cotxeres? "Cotxeres de la Central Tèrmica"?

PD: Aclarir que sabem que Santa Eulàlia va substituir Bordeta-Cocheras, però creiem que en emplaçaments lleugerament diferents, m'explico:
Configuració Bordeta-Cocheras anys 30-50
Configuració Bordeta-Cocheras anys 30-50 (2)
Configuració Bordeta-Cocheras anys 50-80
Configuració Bordeta-Cocheras anys 50-80 (2)
Foto aèria actual de Santa Eulàlia
A la configuració original, hi havia una sola via/andana, que amb els anys sembla que es van duplicar. Per això hem dibuixat d'aquesta forma l'estació fantasma... corregiu-nos si ens hem equivocat, però. En quant a l'emplaçament, a les primeres fotos s'hi veu com Bordeta-Cocheras estava situada més enllà dels tallers encara avui existents. En canvi, a la foto aèria s'hi veu que Santa Eulàlia està a la mateixa alçada que els tallers. Per tant, Santa Eulàlia va substituir tant Bordeta-Cocheras com Bordeta, a mig camí si fa no fa... o així ho hem interpretat, però potser ens equivoquem? ;)

Això és tot per avui, salut!

Re: Plànols ferroviaris de Barcelona

Posted: Wednesday 30/06/2010 13:21
by BCN2008
No estic del tot segur amb el següent esquema, pero crec que aixi és Badalona|Pompeu Fabra. ;)
Image

Desconec si realment hi ha la Bretelle, encara que estic segur de que hi han 3 vies i no hi ha cua de maniobres.

Per cert, Gorg L10 està a un nivell superior de Gorg L2.

Re: Plànols ferroviaris de Barcelona

Posted: Thursday 01/07/2010 0:02
by carto.metro
pcongre wrote:Gràcies a tots per les vostres aportacions! =)
I un agraïment especial per en 122-042-132, que ens ha aclarit més d'un i més de dos dubtes amb la seva col·laboració via mail.

Fruit de tot açò i del gran treball de l'autor, en Franklin Jarrier, vet aquí la cinquena versió!
http://carto.metro.free.fr/temp/carto.m ... na.pr5.pdf
I gràcies a pcongres que van fer totes les traduccions (i molt) per a mi ^^

Franklin

Re: Plànols ferroviaris de Barcelona

Posted: Thursday 01/07/2010 8:33
by Trenscat
De la L9/L10 et pot servir l'esquema de vies que tinc a la web, que està confirmat pel tram La Sagrera-Can Zam/Gorg. La resta és segons el plànol de vies d'ifercat, que no se sap si es modificarà o no.

http://www.trenscat.com/tmb/metrol9_ct.html

Re: Plànols ferroviaris de Barcelona

Posted: Thursday 01/07/2010 12:00
by BCN2008
Trenscat wrote:De la L9/L10 et pot servir l'esquema de vies que tinc a la web, que està confirmat pel tram La Sagrera-Can Zam/Gorg. La resta és segons el plànol de vies d'ifercat, que no se sap si es modificarà o no.
Et falta una estació entre Cal Saio (CSA) i El Prat|Intermodal (PLL).

En quant als esquemes de la L9, només tinc aquests del tram Aeroport T1-Eixample Nord-Europa|Fira (crec que tot i l'error corresponen amb els de Trenscat):
Aeroport T1-Eixample Nord
Eixample Nord-Europa|Fira

Re: Plànols ferroviaris de Barcelona

Posted: Monday 05/07/2010 22:21
by BCN2008
pcongre wrote:Esquema de vies de les antigues cotxeres de Lesseps? Número de vies que tenia, ni que sigui? :smile3
A la pàgina web del Gran Metro hi ha una secció dedicada a les cotxeres de Lesseps (a instalaciones singulares). Allà hi podràs trobar l'esquema de vies ;) .

Re: Plànols ferroviaris de Barcelona

Posted: Tuesday 06/07/2010 0:00
by El LLOP
les cotxeres de Lesseps eren del tipus carro-transbordador: el cotxe sortia de l'elevador, passava al carro que l'encara a la porta de la nau on havia d'arribar.

Re: Plànols ferroviaris de Barcelona

Posted: Tuesday 06/07/2010 0:13
by El LLOP
BCN2008 wrote:
pcongre wrote:Esquema de vies de les antigues cotxeres de Lesseps? Número de vies que tenia, ni que sigui? :smile3
A la pàgina web del Gran Metro hi ha una secció dedicada a les cotxeres de Lesseps (a instalaciones singulares). Allà hi podràs trobar l'esquema de vies ;) .

intento entrar on has dit però em surt "en construcció".

Re: Plànols ferroviaris de Barcelona

Posted: Tuesday 06/07/2010 0:27
by BCN2008
El LLOP wrote:
BCN2008 wrote:
pcongre wrote:Esquema de vies de les antigues cotxeres de Lesseps? Número de vies que tenia, ni que sigui? :smile3
A la pàgina web del Gran Metro hi ha una secció dedicada a les cotxeres de Lesseps (a instalaciones singulares). Allà hi podràs trobar l'esquema de vies ;) .

intento entrar on has dit però em surt "en construcció".
A mi també em passaba. Per solucionar-ho has d'estar a la pàgina web on hi han tots els enllacos i prémer actualitzar ;) .

Espero que et funcioni, llavors :topic

Re: Plànols ferroviaris de Barcelona

Posted: Tuesday 06/07/2010 0:29
by El LLOP
pcongre wrote:
PD: Aclarir que sabem que Santa Eulàlia va substituir Bordeta-Cocheras, però creiem que en emplaçaments lleugerament diferents, m'explico:
Configuració Bordeta-Cocheras anys 30-50
Configuració Bordeta-Cocheras anys 30-50 (2)
Configuració Bordeta-Cocheras anys 50-80
Configuració Bordeta-Cocheras anys 50-80 (2)
Foto aèria actual de Santa Eulàlia
A la configuració original, hi havia una sola via/andana, que amb els anys sembla que es van duplicar. Per això hem dibuixat d'aquesta forma l'estació fantasma... corregiu-nos si ens hem equivocat, però. En quant a l'emplaçament, a les primeres fotos s'hi veu com Bordeta-Cocheras estava situada més enllà dels tallers encara avui existents. En canvi, a la foto aèria s'hi veu que Santa Eulàlia està a la mateixa alçada que els tallers. Per tant, Santa Eulàlia va substituir tant Bordeta-Cocheras com Bordeta, a mig camí si fa no fa... o així ho hem interpretat, però potser ens equivoquem? ;)

Això és tot per avui, salut!

l'estació de Santa Eulàlia va patir moltes ampliacions i reformes. La seva ubicació metre es deia Bordeta-Cocheras i Santa Eulàlia no va canviar, però va patir moltes reformes: va ampliar el nombre de vies, es va cobrir, se li van allargar les andanes diferents cops, etc. Les quatre fotos que has posat corresponen a Santa Eulàlia, el que passa es que les dues últimes corresponen a la última ampliació d'andanes, que es va fer en direcció Bordeta, per la qual cosa la ubicació de l'estació no va canviar mai. A la fot es pot veure l'estació original amb les andanes ja perllongades però encara sense la coberta que es veu a les dues fotos en color que has penjat més a dalt.



Image

Re: Plànols ferroviaris de Barcelona

Posted: Tuesday 06/07/2010 7:47
by Santfeliuenc
Hola,

La página es muy pero que muy farragosa de navegar, pero muy interesante y con datos estupendos de esos que deberían ser públicos pero que muchos guardan escondidos para que no los vea nadie y solamente los conozcan ellos. Habra que seguir consultándola.

Saludos,
Sergio

Re: Plànols ferroviaris de Barcelona

Posted: Tuesday 06/07/2010 8:34
by Trenscat
BCN2008 wrote:
Trenscat wrote:De la L9/L10 et pot servir l'esquema de vies que tinc a la web, que està confirmat pel tram La Sagrera-Can Zam/Gorg. La resta és segons el plànol de vies d'ifercat, que no se sap si es modificarà o no.
Et falta una estació entre Cal Saio (CSA) i El Prat|Intermodal (PLL).

En quant als esquemes de la L9, només tinc aquests del tram Aeroport T1-Eixample Nord-Europa|Fira (crec que tot i l'error corresponen amb els de Trenscat):
Aeroport T1-Eixample Nord
Eixample Nord-Europa|Fira
Tens raó, em vaig deixar l'estació d'Eixample-Nord o Centre Direccional! Gràcies per l'avís, ho modificaré perquè tot quadri ;)

Re: Plànols ferroviaris de Barcelona

Posted: Wednesday 07/07/2010 22:16
by pcongre
Hola de nou, companys! =)
Ja està llesta la sisena versió, heus-la aquí!
http://carto.metro.free.fr/temp/carto.m ... na.pr6.pdf

Coses noves:
-Límits del terme municipal de Barcelona i esquema terminals aeroport.
-Serveis S d'FGC Vallès, fins a La Floresta.
-Tercera via desapareguda de Plaça Espanya L1 (Font: El Bandero, http://redferroviariabcn.blogspot.com/2 ... ia_29.html)
-Correcció Correos (Font: El Bandero, http://redferroviariabcn.blogspot.com/2 ... eos-2.html)
-Correcció Santa Eulàlia (Font: El Llop, i tants d'altres que ens ho havíeu mirat de fer entendre abans :) confirmeu que ara estigui bé, si us plau!)
-Tallers de Lesseps (Font: granmetro.es, gràcies a BCN2008)
-En principi, hem optat per ometre els noms originals de les estacions, com el de Beatas en el cas de Banco. (Hem d'agrair-li peremptòriament per l'apunt del seu nom projectat a en 122-042-132, però!)

Coses per fer:
-Alguna extensió a "mitjà termini", representada en aquest cas sense detallar. (L3 a St Feliu i L1 a El Prat-Estació, per exemple)
-Rodalies, també molt esquemàticament.
-FGC més enllà de Molí Nou L8.

Dubtes pendents:
L1:
1. Seguim sense trobar detalls dels tallers d'Hospital de Bellvitge, qualsevol dada és útil...
2. Fondo és del 12/02/1992, oi?
L2:
3. Si no m'equivoco, La Pau-Pep Ventura és del 22/04/1985, quan encara era part de l'L4, però algú em sap dir si La Pau L2 és del 01/10/2002, potser?
4. Esperem amb candeletes la confirmació de l'esquema de vies de Badalona PF quan l'inaugurin aquest 'capde' ;)
L3:
5. Algú pot confirmar o desmentir la data d'inauguració del tram Tarragona-Zona Universitària? 20/01/1975 ó 20/02/1975, potser? :S
L6:
6. Ens manquen les dates d'inauguració exactes.
7. Ens anirien bé més detalls sobre les que foren les cotxeres de Sarrià d'FGC.
L10:
8. Tot i el poti-poti de noms extraoficials de l'L9&10... "Tallers de la Zona Franca" té la vostra aprovació com a nom de les cotxeres? =)
Trams:
9. Propostes de noms millors per les seves cotxeres?

Crec que això és tot, un cop més gràcies a tots per les vostres aportacions!! Salut!

Re: Plànols ferroviaris de Barcelona

Posted: Wednesday 07/07/2010 22:43
by BCN2008
Les dates de les inauguracions crec que les tens a la wiki.
Falta l'andana estreta de Correus.
Treball impecable les cotxeres de Lesseps. :plas
L'estació de la L9/L10 de "Park Güell" , jo li cambiaria el nom per un que estigués en Català.
A l'estació de La Sagrera de la L4 (actualment de la L9/L10) té les andanes superposades, igual que a altres estacions de la L9.
Crec que ja no falta res més. ;) :ok

Muntanya

Posted: Wednesday 07/07/2010 22:57
by Guigui
BCN2008 wrote:L'estació de la L9/L10 de "Park Güell" , jo li cambiaria el nom per un que estigués en Català.
Ara per ara, la denominació que es veu més sovint a la documentació oficial és "Muntanya", tot i que no posaria la mà al foc de que sigui la definitiva.

Re: Muntanya

Posted: Wednesday 07/07/2010 22:59
by BCN2008
Guigui wrote:
BCN2008 wrote:L'estació de la L9/L10 de "Park Güell" , jo li cambiaria el nom per un que estigués en Català.
Ara per ara, la denominació que es veu més sovint a la documentació oficial és "Muntanya", tot i que no posaria la mà al foc de que sigui la definitiva.
Muntanya|Par(c|k) Güell? xD

Re: Plànols ferroviaris de Barcelona

Posted: Wednesday 07/07/2010 23:07
by Lluita1714
Trobo que és el plànol ferroviari de Barcelona més maco que he vist mai.

Trobo a faltar, però, la xarxa de via ampla.