Page 5 of 13

Posted: Saturday 27/01/2007 20:06
by Mako448
Avui una cosa rarisima que nomès ès veu a l'estiu em sembla;
rodalies Vilanova-Sant Celoni a les 17:40 pel Clot servit per doble de 451!!!!!Qué algú m'expliqui aixó?És a dir,que aquesta relació els dies laborables és fa en simple i els trens van a petar de gent i els dissabtes el posen en doble,també,aixó dir,no estava ple peró duia una bona ocupació de gent,l'andana del Clot estava mès plena que un dia laborable.
PD:Els dies laborables van ple en sentit Vilanova>Barcelona,ja que aquests passen abans que els de Sant Andreu Comtal,a direcció contrària és a l'inrevès.

Posted: Saturday 27/01/2007 21:34
by entfe001
No sé si et refereixes a aquesta expedició en concret o bé al fet de veure una doble composició de 451 en lloc d'una 450. Aquest segon cas (doble de 451) és bastant habitual.

Posted: Tuesday 06/02/2007 18:19
by Mako448
Avui 6/2/07
Rodalies Castelldefels-Granollers Centre que ha passat a les 17:03(hora prevista;16:54 9 minuts de retard :evil: )direcció Granollers Centre,s'ha realitzat amb doble de 440R,concretament la 440.141+440.146.
Per primer cop que veig una 440R amb els teleindicadors "GRAN.CENTRE"i el primer cop en la meva vida que veig i pujo a una 440R fent la relació Castelldefels-Granollers Centre.

Posted: Wednesday 07/02/2007 10:04
by neroon
Ultimament ja no resulta tant estrany. De fet les tres últimes vegades que he hagut de fer el trajecte Granollers - Gavà ho he fet en un servei Granollers -Castelldefels amb doble de 440R (et parlo de un període de uns dos mesos i mig).

La R2 està esdevenint territori 440R...

Salutacions

Posted: Wednesday 07/02/2007 13:58
by Pere
Sembla ser que les 440R que estan portant per millorar el servei de Rodalies Renfe les estant destinant a la R2 i R10, ja que dificilment se'n veuen a altres línies.

Posted: Wednesday 07/02/2007 15:40
by neroon
Pere wrote:Sembla ser que les 440R que estan portant per millorar el servei de Rodalies Renfe les estant destinant a la R2 i R10, ja que dificilment se'n veuen a altres línies.
De fet podríem dir que viatjar en una 447 a la R2 comença a ser una mica complicat...

Posted: Wednesday 07/02/2007 15:59
by EUKibo
Ja dic jo que agafo tots els dies els trens de la C2 entre les estacions de Castelldefels i Sant Andreu Comtal per anar a la universitat que cada cop els trens que hi ha son mes vells (440 que triguen una decada en accelerar) a mes cada cop estan mes bruts, per dins son ara tots de color groc marronos els trens i estan plens de guixades, porqueria, vidres que fan un fastic impresionant on hi ha una capa de mig centimetre de greix fastigos i una de grafitis impresionants, es una vergonya el servei de RENFE!!

Posted: Wednesday 07/02/2007 16:16
by neroon
EUKibo wrote:Ja dic jo que agafo tots els dies els trens de la C2 entre les estacions de Castelldefels i Sant Andreu Comtal per anar a la universitat que cada cop els trens que hi ha son mes vells (440 que triguen una decada en accelerar) a mes cada cop estan mes bruts, per dins son ara tots de color groc marronos els trens i estan plens de guixades, porqueria, vidres que fan un fastic impresionant on hi ha una capa de mig centimetre de greix fastigos i una de grafitis impresionants, es una vergonya el servei de RENFE!!
Però d'això que comentes no en té la culpa l'edat del tren, sino mès aviat la deixadesa per part de Renfe en tot allò referent al manteniment i la neteja.

Si mès no, fes la comparació amb alguna UT de FGC amb mès de vint anys...

Salutacions

Posted: Wednesday 07/02/2007 16:25
by EUKibo
Cert, son dos coses ben diferents, a l'estranger i ha de cada tren "classic" mes maco! I es perque els conserven be! I aqui a RENFE res de res almenys a Barcelona. Pero igualment... Les 440 no donen servei... Tenen una acceleracio de 0.3m/s2 mentre que un tren de rodalies ha de tenir 1.2m/s2!!!!! es 1/4 de lent al quadrat del que hauria de ser, en un tren que ha de parar bastant com es el servei de rodalies aquests trens els han de cambiar el motor (que surt mes a compte comprar nous, regalarlos o trinxarlos) no m'estranya que amb aquestes maquines hi hagi tants retards! nomes caldria que ja que a Catalunya tindrem a Le Perthus el primer peatge ferroviari mundial de la història que tinguem també els unics trens que cal empenyer darrere perque es moguin.

Posted: Wednesday 07/02/2007 17:54
by Jordilar
D'on has tret que les 440 tenen una acceleració de 0.3m/s^2?

Crec recordar que és 1m/s^2

Salut,

Posted: Wednesday 07/02/2007 18:05
by Mortadel·lo
Jordilar wrote:D'on has tret que les 440 tenen una acceleració de 0.3m/s^2?

Crec recordar que és 1m/s^2

Salut,
tu no puges a moltes 440 oi? :D

Renfe wrote:Velocidad máxima: 140 Km/h.

Aceleración entre 0 y 60 Km/h: 0,40 m/s2.

Aceleración entre 0 y 100 Km/h: 0,30 m/s2.

Deceleración máxima de urgencia con freno electromagnético: 1,3 m/s2.

Deceleración máxima de urgencia sin freno electromagnético de patines: 1,0 m/seg2.
http://www.renfe.es/cercanias/serie_440.html

com a comparació una 447:
renfe wrote: Aceleración de arranque: 1,1 m/s2.

Aceleración entre 0 y 60 Km/h: 0,75 m/s2

Aceleración entre 0 y 100 Km/h: 0,60 m/s2.

Aceleración entre 0 y 120 Km/h: 0,50 m/s2.

Deceleración normal ( freno eléctrico y neumático): 1,0 m/s2.

Deceleración con sólo freno eléctrico: 0,7 m/s2.

Deceleración máxima de urgencia: 1,2 m/s2.

Arranque en rampa de 35‰: Sí

Conducción con velocidad prefijada: Sí
http://www.renfe.es/cercanias/serie_447.html

Posted: Wednesday 07/02/2007 18:24
by neroon
Evidentment les 440 han esdevingut molt obsoletes, si mès no, considerant les actuals tendències en el disseny de trens per serveis de rodalies. Hi han hagut 4 series específiques desprès d’elles i aquesta és una dada molt a tenir en compte per veure fins a quin punt han envellit. Ara bè, dir que no compleixen els horaris, cosa bastant lógica, quan aquests estan adaptats a les series posteriors (de millors prestacions en quan a acceleració, però no tan en quan a frenada), és una mica subjectiu. T’asseguro que, quan eren les reines de la xarxa de rodalies, complien molt bè amb els horaris asignats. Ara bè, eren uns horaris lógics i adaptats a les seves prestacions (vet aquí la trampa). En definitiva, han donat, donen i encara donaran per un temps, un servei prou satisfactori, considerant l’edat i sobretot el precari manteniment que malauradament han de patir.

Això si, hi veig un detall en el qual encara crec, en la meva humil opinió, que no ha estat superada: la comoditat de la seva suspensió...
...quan està en bon estat…

Salutacions

Posted: Wednesday 07/02/2007 21:23
by aarongilp
EUKibo wrote:Cert, son dos coses ben diferents, a l'estranger i ha de cada tren "classic" mes maco! I es perque els conserven be! I aqui a RENFE res de res almenys a Barcelona. Pero igualment... Les 440 no donen servei... Tenen una acceleracio de 0.3m/s2 mentre que un tren de rodalies ha de tenir 1.2m/s2!!!!! es 1/4 de lent al quadrat del que hauria de ser, en un tren que ha de parar bastant com es el servei de rodalies aquests trens els han de cambiar el motor (que surt mes a compte comprar nous, regalarlos o trinxarlos) no m'estranya que amb aquestes maquines hi hagi tants retards! nomes caldria que ja que a Catalunya tindrem a Le Perthus el primer peatge ferroviari mundial de la història que tinguem també els unics trens que cal empenyer darrere perque es moguin.
A França encara queden unitats de la sèrie Z5300 circulant pel RER (Rodalies) de París. Són unitats fabricades entre els anys 1965 i 1975 i tenen la mateixa potència que una 440R. I bé que van. Així que menys queixar-se.

I què dius de Le Perthus...? Hi ha un peatge anterior...el Tunel del Canal de la Manega, des de la seva construcció és de peatge. Així que no diguem coses sense pensar, plis...

Posted: Wednesday 07/02/2007 22:00
by Guigui
EUKibo wrote:nomes caldria que ja que a Catalunya tindrem a Le Perthus el primer peatge ferroviari mundial de la història que tinguem també els unics trens que cal empenyer darrere perque es moguin.
I els primers trens que es van haver d'empènyer perquè "es moguessin" van ser al Semmering (Àustria), la primera línia de muntanya de la història, inaugurada el 1856. Per no parlar dels nombrosos cremalleres que encara segueixen aquest principi...

Posted: Wednesday 07/02/2007 22:27
by EUKibo
Molt be Gugui i aarongrip, pues mira, quan vagi a França ja anire a fer turisme per veure aquestes reliquies, pero tornant al tema, no t'enganyis. Les acceleracions d'una 447 encara estan be, pero la de les 440...

he vist que en mortadel·lo ha ficat les dades exactes (merci)

les 440 si us plau, no les volem per servei de Rodalies, que les fiquin per fer turisme a una linia amb bonics paissatges, pero la utilitat objectiva d'aquestes maquines comparades amb un bon tren de rodalies.... i encara mes a Barcelona on nomes hi ha 4 vies per que passin tots els trens de Catalunya i ambdos sentits, un tren tant i tant lent al quadrat (perque l'acceleracio va en funcio inversa del temps al quadrat) no fa res mes que estorbar i molt!

Molt be si hi ha trens d'aquestes caracteristiques a França, a França fa mes de 25 anys que tenen TGV i el tenen molt barat i aqui encara no en tenim i el que hi ha per Espanya li costa passar dels 300Km/h... (les famoses esquerdes del AVE) i a Alemanya els trens de gran velocitat ara els fan amb levitacio magnetica i tu em vens a dir que has vist un tren d'acceleracio 0.3... XD si es que...

I referent a l'Eurotunnel, pues es veritat esta tambe sota empresa concesionaria fins 2052, pero tampoc anem a punxar i deixar RENFE-ADIF com el que no es, no em comparis el canal d'enginyeria impresionant i de dimensions extraordinaries que es va plantejar el 1984 de manera seriosa i va ser inaugurat el 1994 amb el mini-tunel en comparacio de Le Perthus l'any 2006 i que es troba en territori ben continental i terrestre, tot i aixo, gracies, rectifico, tindrem el segon!!! que ja veus tu el que canvia aixo les coses... Igualment aixo es un foro i si m'he d'estar pasant autocensura cada cop que escric malament rai, ja nomes quedaria que ressucites el generalisimo creador de R. E. N. F. Españoles ... No m'importa que em rectifiqueu i de fet m'agrada perque aprenc, pero hi ha maneres de dir les coses, si us plau.

Gràcies

Posted: Wednesday 07/02/2007 23:52
by Jordilar
EUKibo wrote: un tren tant i tant lent al quadrat (perque l'acceleracio va en funcio inversa del temps al quadrat) no fa res mes que estorbar i molt!
Vmax 440 = 140km/h
Vmax Civia= 120km/h
Vmax 447 = 120km/h
Vmax 450/451 = 110km/h

Vale que tenen la suspensió dura i els seients no son tan comodes com les 447.
EUKibo wrote: Molt be si hi ha trens d'aquestes caracteristiques a França, a França fa mes de 25 anys que tenen TGV i el tenen molt barat
I el TGV que te a veure amb trens de rodalies antics?. Els parisencs no agafaran el TGV per anar a treballar al costat d'on viuen :x
EUKibo wrote: A alemania el trens de gran velocitat ara els fan amb levitacio magnetica
Ah si? I els ICE 3 de Siemens ( els velaro d'aquí )?.

Salut,

Posted: Thursday 08/02/2007 0:43
by Platanito
M'autocensuro.

Posted: Thursday 08/02/2007 1:21
by EUKibo
A veure m'es igual a qui fagi "fastic", que passa que qui no opina com tu s'ha de callar? Esque es impresionant el que dius: "fastic", aixo no es veu a cap foro, m'agradaria deixar el tema, jo seguire dient el que a mi em sembla mes correcte i m'agradaria no transformar el foro ferroviari en "ai, a mi em caus malament", "ai no, tu em caus molt mes malament" parlem de trens i si no et caic be, t'ho guardes i em costestes als missatges amb la teva opinio i discutim amb bones maneres, si us plau.

En parades amb separacio de rodalies (estil Barcelona-SAC, Barcelona Clot) el tren mes rapid es el que mes accelera, perque senyors, amb una acceleracio de 0.3m/s2 potser quan agafa aquesta velocitat ja som a Passeig de Gracia, no que un Civia agafa aquesta velocitat en no res.

I orgullosament soc un usuari prototip, jo el transport public l'agafo per necessitat i tot el que m'aporti comoditat i rapidesa ho veure correcte, si els 5000 corren mes que els 1000, tenen cameres de vigilancia, tots els vagons interconnectats, pantalles xaxi guais TFT i termometrets de parada, millor iluminacio, megafonia i climatitzacio i possibilitat d'instalar portes a les andanes pues que vols que et digui, 1000 gracies per tot el servei que ens has donat i adeu (tot i aixo soc partidari que no s'en carreguin tants i en conservin uns quants).

El tema del TGV no venia a res, per aixo mateix ho vaig posar a la contestacio, perque els rodalies de paris tampoc venien a res. I referent a l'alta velocitat alemanya o francesa... Els trens nous nostres, son els vells seus, ells ja fa mes de 25 anys que tenen TGV i ara es plantegen el futur que es la levitacio (500Km/h) i nosaltres de Gran Velocitat estem visionant el que ells ja tenien fa 25. No vull dir que clar el que tenen ho llencin, tindra altres aplicacions, com aqui l'AVE un Barcelona-Tarragona estara be a 300Km/h, pero un Barcelona-Madrid a 500Km/h seria impresionant.

I del que dieu de reformar, s'ha d'analitzar i millor que ells ningu ho fara, per exemple els 4000 els porten a reforma, i els 1000 no, alguna cosa pasara, perque si han de canviar als 1000 totes les mancances que te, potser ens comprem un tren i mig nou. Aqui senyors la meva visio es la que esta present a la nostra economia que ha fet que es generi aquest benestar i aquest progres. OPTIMITZACIO, bueno, bonito, barato, la pasta que t'estalvies s'un lloc la gastes en un altre i aixo es dinamisme economic, cal PROGRES, un no pot estancarse en el pasat, cal sempre recordarlo i tenirlo present per saber valorar el que tenim ara, pero el que dic, els 1000 a un museu, que s'ho mereixen, com a grans metros i el gran servei que ens han fet, pero deixem la societat avançar...

Posted: Thursday 08/02/2007 9:43
by wefer
Platanito wrote:Més que per ells, fes-ho per la resta d'usuaris, ja que el teu comportament al respecte, a alguns ens comença a fer fàstic.
:nono
Aquest tipus d'apreciacions no estan permeses al fòrum

Posted: Thursday 08/02/2007 9:57
by genissimon
Només un apunt:

- Si les 440 (i les 440R) no serveixen per a rodalies perquè tenen massa poca acceleració, que no frenada que amb el patí electromagnètic queden literalment clavades a terra.

- Si rodalies està rebent material nou: trens civia.

- Si regionals no té trens i els ha de llogar a rodalies (440r a Portbou, per exemple).

- Si les 440 arriben als 140 Km/h.

- Llavors, que deixin les rodalies amb les 446/447 i civia. Algunes 440r per a fer civis (abans en deien semidirectes).

- I que reformin les 440 i 440r a 470 (les 440r canvi de seients i poca cosa més) i les destinin a regionals que, al cap i a la fi, és el que estan fent.

- I si volen millorar l'acceleració que les deixin de dos cotxes i les facin circular en doble (4 cotxes) o en triple (6 cotxes) com ja feien a la línia de Móstoles a l'entregar de fàbrica unes quantes 440 en composició M-Rc.

- Tot això es podria haver fet molt abans si no s'haguéssin malvenut tantes 440 i 444 a Brasil i Xile.

Per a mí, la combinació de 440 original amb seients de skay possiblement sigui la que proporciona major comoditat de suspensió en un vehicle ferroviari.

Salut !!