Page 5 of 135
Posted: Saturday 16/06/2007 10:31
by Ecomobisostrans
Pues jo espero que posin rodalies i metro per sota la Diagonal, un bus articulat cada 4 o 6 minuts i el tramvia ja el poden treure.
Ara que, si no estan disposats a fer tot això, llavors escollim l'opció menys dolenta i que uneixin els tramvies.
Posted: Saturday 16/06/2007 11:24
by Duke
Ecomobisostrans wrote:Pues jo espero que posin rodalies i metro per sota la Diagonal, un bus articulat cada 4 o 6 minuts i el tramvia ja el poden treure.
Ara que, si no estan disposats a fer tot això, llavors escollim l'opció menys dolenta i que uneixin els tramvies.
La reencarnació d'en Porcioles
Posted: Saturday 16/06/2007 12:35
by Jordilar
Es torna a demostrar un altre cop que aquest usuari que aposta per l'ecològic i sostenible fa apologia de l'ús dels combustibles fòssils, perjudicals pel medi ambient.
Salut,
Posted: Saturday 16/06/2007 13:59
by Vox
Trenscat wrote:Vox wrote:Doncs jo, si es per superficie, veig molt just el Tram per el tros de la Diagonal que ve tot just després de Francesc Macià. Si es subterrani, doncs mira, però a nivell de carrer, no sé, no sé..
Ja em veig embussos de transit, arbres tallats i menor espai pels peatons.
Es factible fer-lo subterrani i que surti a l'exterior més tard?
Vox
La gràcia del tramvia pel tram central de la Diagonal seria que hi hagi menor espai pels cotxes i no pels vianants, que de fet n'haurien de tenir més i amb més tranquilitat. I els cotxes que s'acostumin a anar per altres bandes o a passar-se al transport públic!
Mmm no sé Bernat, no sé, jo aquell tram de la Diagonal que tant m'agrada (FMacià --> tall amb Passeig de Gracia), no el veig prou ample pel Tram i em fa por que els arbres rebin, igual que l'espai pels vianants.
En quants als cotxes, clar que han de conviure TP i vehicle privat però si fotem massa el transit a la Diagonal (la Diagonal!!) potser es pot liar un caos impressionant.
A mi es que m'agrada més l'idea d'unir les dues xarxes de Tram per Drassanes (no se qui ni quan ho va proposar i tenia molt bona pinta).
Vox
Posted: Saturday 16/06/2007 14:11
by George85
Vox wrote:
(...)
A mi es que m'agrada més l'idea d'unir les dues xarxes de Tram per Drassanes (no se qui ni quan ho va proposar i tenia molt bona pinta).
Vox
I si jo vui anar a F. Macià a Glòries ho he de fer passant per Drassanes?
La distància més curta entre dos punts, és una recta.
No hi ha ciutadants ni de primera ni de segona i tots tenim dret a anar pel camí més curt.
T'asseguro jo que hi ha més gent que passa per aquest tram en transport públic que no pas en cotxe, però resulta que els cotxes dispones de 4 carrils en cada sentit i el transport públic només 2.
Una mica de greuge comparatiu no?
Posted: Saturday 16/06/2007 14:51
by Vox
George85 wrote:Vox wrote:
(...)
A mi es que m'agrada més l'idea d'unir les dues xarxes de Tram per Drassanes (no se qui ni quan ho va proposar i tenia molt bona pinta).
Vox
I si jo vui anar a F. Macià a Glòries ho he de fer passant per Drassanes?
La distància més curta entre dos punts, és una recta.
No hi ha ciutadants ni de primera ni de segona i tots tenim dret a anar pel camí més curt.
T'asseguro jo que hi ha més gent que passa per aquest tram en transport públic que no pas en cotxe, però resulta que els cotxes dispones de 4 carrils en cada sentit i el transport públic només 2.
Una mica de greuge comparatiu no?
No recordo com era aquella proposta que unia les T1-2-3 amb la T4 sense passar per Diagonal, però m'agradava.
Reflexionant més sobre el tema Diagonal, encara ho veig més difícil doncs l'opció de fer-lo passar per sota ho trovo massa bestia, ja que no havia caigut en les dimensions d'una obra així i posat's a foradar la Diagonal, abans hi posaria una línea de metro que fes tot el carrer.
Així que només queda l'opció superficie i segueixo pensant que es molt just, ara, tot es mirar renders i propostes i veure com quedaria.
Vox
Posted: Saturday 16/06/2007 20:01
by George85
Vox wrote:
(...)
Així que només queda l'opció superficie i segueixo pensant que es molt just, ara, tot es mirar renders i propostes i veure com quedaria.
Vox
A la web de Tramvia.org a l'apartat TRAMBarcelona>Reinvidicacions>unió TRAMbaix TRAMbesos per la diagonal, hi tens tota mena d'informació.
Jo sòc del parer de que el tranvia ha d'anar per un dels carrils del lateral
x| ll|xx|B | B|xx|ll |x
x = vorera
ll = vies tram
B = carril bus
| = separació calçada-vorera
Acordió i retard
Posted: Saturday 16/06/2007 22:22
by JaMiRo!
Ecomobisostrans wrote:Pues jo espero que posin rodalies i metro per sota la Diagonal, un bus articulat cada 4 o 6 minuts i el tramvia ja el poden treure.
Ara que, si no estan disposats a fer tot això, llavors escollim l'opció menys dolenta i que uneixin els tramvies.
Més busos articulats implica efecte acordió.
Efecte acordió implica retard dels busos.
Posted: Saturday 16/06/2007 23:55
by wefer
La unió de Trambaix i trambesòs per Drassanes podria ser:
Des de l'actual final a F. Macià, fer un túnel per anar a buscar Comte d'Urgell. És un carrer ample i desprofitat en aquest tram. el túbel passaria en corba per sota F. Macià, i inclouria una estació que seria un intercanviador amb la perllongació de la L8. Seguint per Urgell, una mica abans d'arribar a la confluència amb Av. Sarrià, es podria fer un túnel en forma d'S per sota l'escola Industrial per tornar a sortir a la superfície al c/ Comte Borrell. Aquest carrer es dedicaria en exclusiva al tramvia. El carrer desemboca al Paral·lel, per on continuaria el tramvia fins a Drassanes. Continuaria per Colom, Moll de la Fusta, Marquès d'Argentera, Picasso, Pujadas, i ja connectaria amb l'actual Trambesòs.
- Aquest traçat no és excloent d'altres: unió per Diagonal, unió Drassanes-St. Adrià, unió per l'Eixample, etc.
- Aquest traçat seria molt senzill de fer i la única inversió sèria a fer serien els dos túnels, que tampoc serien res de l'altre món. Els carrers per on passa són molt amples i alguns necessitarien només posar els rails i la catenària, com el Moll de la Fusta
Posted: Sunday 17/06/2007 15:44
by Guigui
wefer wrote:La unió de Trambaix i trambesòs per Drassanes podria ser:
Des de l'actual final a F. Macià, fer un túnel per anar a buscar Comte d'Urgell. És un carrer ample i desprofitat en aquest tram. el túbel passaria en corba per sota F. Macià, i inclouria una estació que seria un intercanviador amb la perllongació de la L8. Seguint per Urgell, una mica abans d'arribar a la confluència amb Av. Sarrià, es podria fer un túnel en forma d'S per sota l'escola Industrial per tornar a sortir a la superfície al c/ Comte Borrell. Aquest carrer es dedicaria en exclusiva al tramvia. El carrer desemboca al Paral·lel, per on continuaria el tramvia fins a Drassanes. Continuaria per Colom, Moll de la Fusta, Marquès d'Argentera, Picasso, Pujadas, i ja connectaria amb l'actual Trambesòs.
- Aquest traçat no és excloent d'altres: unió per Diagonal, unió Drassanes-St. Adrià, unió per l'Eixample, etc.
- Aquest traçat seria molt senzill de fer i la única inversió sèria a fer serien els dos túnels, que tampoc serien res de l'altre món. Els carrers per on passa són molt amples i alguns necessitarien només posar els rails i la catenària, com el Moll de la Fusta
Una bona idea per implantar el tramvia a nivell general de tot Barcelona. Però la unió del
Trambaixòs per la Diagonal, ateses les línies que hi ha actualment, és imprescindible.
Re
Posted: Sunday 17/06/2007 18:00
by Santfeliuenc
Hola,
wefer wrote:La unió de Trambaix i trambesòs per Drassanes podria ser:
Des de l'actual final a F. Macià, fer un túnel per anar a buscar Comte d'Urgell. És un carrer ample i desprofitat en aquest tram. el túbel passaria en corba per sota F. Macià, i inclouria una estació que seria un intercanviador amb la perllongació de la L8. Seguint per Urgell, una mica abans d'arribar a la confluència amb Av. Sarrià, es podria fer un túnel en forma d'S per sota l'escola Industrial per tornar a sortir a la superfície al c/ Comte Borrell. Aquest carrer es dedicaria en exclusiva al tramvia. El carrer desemboca al Paral·lel, per on continuaria el tramvia fins a Drassanes. Continuaria per Colom, Moll de la Fusta, Marquès d'Argentera, Picasso, Pujadas, i ja connectaria amb l'actual Trambesòs.
- Aquest traçat no és excloent d'altres: unió per Diagonal, unió Drassanes-St. Adrià, unió per l'Eixample, etc.
- Aquest traçat seria molt senzill de fer i la única inversió sèria a fer serien els dos túnels, que tampoc serien res de l'altre món. Els carrers per on passa són molt amples i alguns necessitarien només posar els rails i la catenària, com el Moll de la Fusta
Yo no haría eso por un motivo principalmente, y es que considero que la calle Urgel es un eje vertical esencial para una línea de metro en el sentido "mar-montaña" que eliminaríamos y destrozaríamos al ocupar parte del mismo con un túnel tranviario. Es más, daríamos con una actuación así alas a los inmovilistas y conservadores que nunca quieren hacer nada para que en un futuro y si se propusiese una infraestructura de metro por este eje (calle Urgel) para quejarse, protestar y decir que "no se puede porque por ahí pasa el tranvía". Se empezarían a poner chuletas diciendo chorradas como... "¿ah si? ¿y entonces qué hacemos con el túnel del tranvía, eh, eh, eh, eh, eh, eeeeeeeeh?" no entendiendo que la respuesta sería: "pues echarlo abajo y ocupar su espacio".
Encuentro mucho más útil llevar por la calle Urgel en el futuro una línea de metro que partiese del Paralelo y que tras pasar por debajo de la plaza Francesc Macià se uniese a la actual infraestructura de FGC y que o bien saliese hacia Sant Cugat por el norte (los recorridos de cercanías o semidirectos irían por un segundo túnel bajo Collserola), o bien saliese hacia Reina Elisenda y sus posteriores ampliaciones si es que alguna vez se deciden a hacerlas hacia el Baix Llobregat, que como todo lo que tiene que ampliarse hacia el Baix, ya será tarde cuando lo hagan si es que lo hacen.
Lo cual no quiere decir que opine que sea malo lo que dice wefer, sino que yo no lo haría así de esa manera. También podría bajar el tranvía por la calle Urgel de otra forma y esta otra forma sería que desde Diagonal y antes de llegar a Francesc Macià, sin túneles ni nada, se hiciese una especie de desvió a partir de un cambio de agujas y a través de la Avda. de Sarrià (que es ancha de narices) y en sentido descendente, el tranvía se dirigiría hasta la calle Urgel, una vez en la cual, podría bajar siempre en superficie hasta donde nos diese la gana.
Para los enemigos de los túneles, soterramientos inútiles, encarecer costes, etc. supongo que será mejor bajar y encontrarse con la calle Urgel a través de la Avda. de Sarrià, que no ponerse a hacer una obra como esa que además supondría un montón de problemas si en el futuro alguien optase por un túnel para una línea de metro que recorriese este eje vertical por entero del mar a la montaña.
Saludos,
Sergio
Re: Acordió i retard
Posted: Monday 18/06/2007 12:36
by Ecomobisostrans
JaMiRo! wrote:Més busos articulats implica efecte acordió.
Efecte acordió implica retard dels busos.
Si per sota la Diagonal hi hagues lo que te que haver amb un bus articulat cada 4 minuts hi hauria de sobres. I no faria pas efecte acordió, al contrari, aniria bastant ràpid.
I en quan a les energies, jo no aposto per les energies fossils sino per les renovables. Per això penso que els autobusos s'han d'anar sustituint per autobusos ecologics, que poden ser elèctrics com el tramvia pero no com a trolebusos sino recarregant unes bateries que els donen autonomia de mes de 24h. I tambe hi ha autobusos solars, que el sostre es tot de placa fotovoltaica, encara millors. Nomes es tracta de posar-shi i tampoc surt tant car, l'unic que falta es voluntat política (dels politics, com sempre).
Fals
Posted: Monday 18/06/2007 13:18
by JaMiRo!
Hola!
Ecomobisostrans wrote:Si per sota la Diagonal hi hagues lo que te que haver amb un bus articulat cada 4 minuts hi hauria de sobres. I no faria pas efecte acordió, al contrari, aniria bastant ràpid.
Bonica hipòtesi. Però altra cosa és la realitat. Per sota de la Diagonal no hi ha el que hi hauria d'haver.
A més, la capacitat del carril bus de la Diagonal és la que és i ja no se'n pot fer gaire cosa més (excepte donar-li prioritat semafòrica, que seria d'agraïr); s'han instaurat les parades dobles (que han suavitzat una mica el problema de l'efecte acordió).
L'amplada del carril bus a Diagonal és a més insuficient (en hora punta, els vehicles que circulen per la resta de carrils molesten els busos). De fet, és una de les queixes dels buseros de TMB. Aquests carrils bus són més estrets que el que fora normal (pregunta a algú de TMB i t'ho dirà.
T'agradi o no, doncs, hi ha efecte acordió.
Ecomobisostrans wrote:I en quan a les energies, jo no aposto per les energies fossils sino per les renovables. Per això penso que els autobusos s'han d'anar sustituint per autobusos ecologics, que poden ser elèctrics com el tramvia pero no com a trolebusos sino recarregant unes bateries que els donen autonomia de mes de 24h.
Tú saps les dimensions que haurien de tenir aquestes bateries, i el que pesarien? Això que proposes és
INVIABLE. Altra cosa és que parlem d'autobusos amb cel·la de combustible (hidrogen).
Ecomobisostrans wrote:I tambe hi ha autobusos solars, que el sostre es tot de placa fotovoltaica, encara millors.
Si aconsegueixes moure un autobús amb energia solar fotovoltaica provinent de plaques instal·lades al sostre d'aquest vehicle, m'avises.
Potser podriem instal·lar uns aerogeneradors al sostre dels articulats...
Mare de Déu Senyor, les xorrades que hom ha de llegir...
Ecomobisostrans wrote:Nomes es tracta de posar-shi i tampoc surt tant car, l'unic que falta es voluntat política (dels politics, com sempre).
Si, tú parla dels polítics però les teves afirmacions són exactament igual que les que fan aquesta colla: sense tenir-ne ni idea.
Salut!
Re: Acordió i retard
Posted: Monday 18/06/2007 18:07
by Guigui
Ecomobisostrans wrote:I tambe hi ha autobusos solars, que el sostre es tot de placa fotovoltaica, encara millors.
Proposo instal·lar-les al NitBus...
Re: Acordió i retard
Posted: Monday 18/06/2007 18:35
by orique
Guigui wrote:Ecomobisostrans wrote:I tambe hi ha autobusos solars, que el sostre es tot de placa fotovoltaica, encara millors.
Proposo instal·lar-les al NitBus...
I als busos que passin per Sant Pol...
Posted: Tuesday 19/06/2007 10:49
by marcel
Només dir per tots aquests que es creuen entesos en la materia que una bona part dels busos d'hidrogen, si no tots, es van retirar per la inviabilitat de la cèl·lula d'hidrogen.
Vaja, que el més rentable que és podia fer amb ells era deixar-los al museu...
Posted: Tuesday 19/06/2007 11:09
by aarongilp
marcel wrote:Només dir per tots aquests que es creuen entesos en la materia que una bona part dels busos d'hidrogen, si no tots, es van retirar per la inviabilitat de la cèl·lula d'hidrogen.
Vaja, que el més rentable que és podia fer amb ells era deixar-los al museu...
De fet, un dels Citaro d'Hidrogen de Madrid ja és preservat per al museu, tot i tenir només 2 o 3 anys...un curiós cas de vehicle històric de museu...
Aclaració
Posted: Tuesday 19/06/2007 17:03
by JaMiRo!
marcel wrote:Només dir per tots aquests que es creuen entesos en la materia que una bona part dels busos d'hidrogen, si no tots, es van retirar per la inviabilitat de la cèl·lula d'hidrogen.
Vaja, que el més rentable que és podia fer amb ells era deixar-los al museu...
He de dir que jo parlava en termes de viabilitat tecnològica, no de viabilitat econòmica, responent al Sr.Ecomobisostrans que els busos
solars són inviables (tecnològicament), però que els d'hidrogen són viables (tecnològicament)
Re: Fals
Posted: Tuesday 19/06/2007 17:26
by Platanito
JaMiRo! wrote:Ecomobisostrans wrote:I tambe hi ha autobusos solars, que el sostre es tot de placa fotovoltaica, encara millors.
Si aconsegueixes moure un autobús amb energia solar fotovoltaica provinent de plaques instal·lades al sostre d'aquest vehicle, m'avises.
Potser podriem instal·lar uns aerogeneradors al sostre dels articulats...
En què quedem, n'hi ha o no n'hi ha?
JaMiro, el que dius dels aerogeneradors és una bestiesa. No veus que sumats a l'alçada del bus trencarien el gàlib màxim per passar per sota dels semàfors, branques de l'arbrat, etc? Creu-me, és millor delimitar el carril bus per dues sèquies plenes d'aigua en moviment en sentit contrari al de la marxa, i que els vehicles portin unes rodes de molí d'aigua a ambdós costats.
De tota manera, la solució més eficient és incloure una petita central nuclear capaç de transformar en energia la matèria dels cotxes que envaeixin el carril bus.
Re: Aclaració
Posted: Tuesday 19/06/2007 17:48
by marcel
JaMiRo! wrote:marcel wrote:Només dir per tots aquests que es creuen entesos en la materia que una bona part dels busos d'hidrogen, si no tots, es van retirar per la inviabilitat de la cèl·lula d'hidrogen.
Vaja, que el més rentable que és podia fer amb ells era deixar-los al museu...
He de dir que jo parlava en termes de viabilitat tecnològica, no de viabilitat econòmica, responent al Sr.Ecomobisostrans que els busos
solars són inviables (tecnològicament), però que els d'hidrogen són viables (tecnològicament)
Estic completament d'acord amb tu. Però resulta que al món on vivim tot el que no resulta economicament viable no existeix.
I el tema de les piles d'hidrogen encara està massa verd... Clar que fer funcionar un bus amb plaques solars encara ho està mes