Posted: Thursday 20/12/2007 13:17
La C58 i la N150 al seu pas per Cerdanyola, entre els 10 punts amb més accidents de trànsit a la xarxa catalana
La N-150 i la C58 al seu pas per Cerdanyola són dos dels punts negres de la xarxa viària catalana, dos dels trams on més número d’accidents es provoquen, segons indica l’informe EuroRAP que ha presentat el Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC).
La C58 és la via amb més trànsit del país i una de les que pateix més accidents
Foto: ArxiuSegons aquest informe, el tram de la N-150 entre Montcada i Cerdanyola –5’7 quilòmetres de longitud- és un dels 10 amb major risc d’accidentalitat amb un perill elevat de sinistre tot i que encara allunyat dels punts més conflictius concentrats al Vallès Oriental, Olot i el Coll de Nargó.
Aquest mateix tram de la N150 i la zona de la C58 entre Barcelona i Cerdanyola apareixen també entre els 10 punts amb més accidentalitat de Catalunya, tot i que en amb dos casos s’hagi detectat un descens de 17 al 18% en el número de sinistres respecte l’anterior informe EuroRAP.
Lluís Puerto, responsable de seguretat viària de la Fundació RACC, indica que la C58 és la via amb més intensitat de trànsit de Catalunya i això multiplica el risc d’accidents. Puerto, però, manifesta que la sinistralitat en altres vies amb trànsit elevat és menor i per tant cal millorar aquesta autopista, a l’igual que la N150. L’estudi remarca que els trams amb més elevada accidentalitat es concentren en vies d’alta intensitat de trànsit, i la gran majoria a l’Àrea Metropolitana de Barcelona. La intensitat mitjana de trànsit diari en aquest tram de la C58 és de 152.299 vehicles –la més alta en aquest llistat-, mentre que a la N150 és de 14.051.
Puerto indica que l’objectiu principal de l’informe EuroRAP és informar a usuaris i administracions de les deficiències a la xarxa viària perquè prenguin les mesures de precaució pertinents en cada cas davant aquests punts negres. Segons el responsable de seguretat viària de la Fundació RACC, totes les actuacions d’informació i millora de material són positives per a la reducció del número de sinistres a la carretera. Així, Puerto considera que l’informe EuroRAP es suma a una conscienciació a l’alça, la renovació de la flota de vehicles o la millora dels punts negres viaris per explicar la tendència a la baixa de l’accidentalitat.
Un 23% de trams perillosos
L’informe EuroRAP, que ha fet un estudi dels anys 2004 a 2006, indica que als últims anys la mobilitat ha augmentat a Catalunya un 2’9% però els accidents greus i mortals s’han reduït un 15%, però encara hi ha un 23% de trams de la xarxa viària amb risc elevat o molt elevat d’accidentalitat. Girona és la demarcació on més trams amb risc hi ha –el32’1%-, mentre que a la província de Barcelona hi ha el 8’1% d’aquests trams. Segons Puerto, la xarxa viària catalana no és especialment perillosa, però encara està lluny dels índexs de seguretat a diversos països europeus.
També riscos en motos i camions
Pel que fa l’accidentalitat amb motocicleta, els morts i ferits greus han pujat un 2% en quatre anys. La meitat dels sinistres en motocicleta es concentren en un 13% de carreteres i entre els 10 punts amb més accidents hi ha tres trams que afecten Cerdanyola. Als ja citats de la N150 fins a Montcada i de la C58 fins a Barcelona es suma el tram de la N150 que va fins a sabadell on el 89% del total d’accidents són de motocicleta.
Finalment, el trànsit de camions també té un dels seus punts negres al tram de la N150 entre Cerdanyola i Montcada, tot i que els trams més conflictius es concentren a les autopistes A2, AP7 i la carretera N340.
http://www.cerdanyola.info/noticies/noticia13092.html
La N-150 i la C58 al seu pas per Cerdanyola són dos dels punts negres de la xarxa viària catalana, dos dels trams on més número d’accidents es provoquen, segons indica l’informe EuroRAP que ha presentat el Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC).
La C58 és la via amb més trànsit del país i una de les que pateix més accidents
Foto: ArxiuSegons aquest informe, el tram de la N-150 entre Montcada i Cerdanyola –5’7 quilòmetres de longitud- és un dels 10 amb major risc d’accidentalitat amb un perill elevat de sinistre tot i que encara allunyat dels punts més conflictius concentrats al Vallès Oriental, Olot i el Coll de Nargó.
Aquest mateix tram de la N150 i la zona de la C58 entre Barcelona i Cerdanyola apareixen també entre els 10 punts amb més accidentalitat de Catalunya, tot i que en amb dos casos s’hagi detectat un descens de 17 al 18% en el número de sinistres respecte l’anterior informe EuroRAP.
Lluís Puerto, responsable de seguretat viària de la Fundació RACC, indica que la C58 és la via amb més intensitat de trànsit de Catalunya i això multiplica el risc d’accidents. Puerto, però, manifesta que la sinistralitat en altres vies amb trànsit elevat és menor i per tant cal millorar aquesta autopista, a l’igual que la N150. L’estudi remarca que els trams amb més elevada accidentalitat es concentren en vies d’alta intensitat de trànsit, i la gran majoria a l’Àrea Metropolitana de Barcelona. La intensitat mitjana de trànsit diari en aquest tram de la C58 és de 152.299 vehicles –la més alta en aquest llistat-, mentre que a la N150 és de 14.051.
Puerto indica que l’objectiu principal de l’informe EuroRAP és informar a usuaris i administracions de les deficiències a la xarxa viària perquè prenguin les mesures de precaució pertinents en cada cas davant aquests punts negres. Segons el responsable de seguretat viària de la Fundació RACC, totes les actuacions d’informació i millora de material són positives per a la reducció del número de sinistres a la carretera. Així, Puerto considera que l’informe EuroRAP es suma a una conscienciació a l’alça, la renovació de la flota de vehicles o la millora dels punts negres viaris per explicar la tendència a la baixa de l’accidentalitat.
Un 23% de trams perillosos
L’informe EuroRAP, que ha fet un estudi dels anys 2004 a 2006, indica que als últims anys la mobilitat ha augmentat a Catalunya un 2’9% però els accidents greus i mortals s’han reduït un 15%, però encara hi ha un 23% de trams de la xarxa viària amb risc elevat o molt elevat d’accidentalitat. Girona és la demarcació on més trams amb risc hi ha –el32’1%-, mentre que a la província de Barcelona hi ha el 8’1% d’aquests trams. Segons Puerto, la xarxa viària catalana no és especialment perillosa, però encara està lluny dels índexs de seguretat a diversos països europeus.
També riscos en motos i camions
Pel que fa l’accidentalitat amb motocicleta, els morts i ferits greus han pujat un 2% en quatre anys. La meitat dels sinistres en motocicleta es concentren en un 13% de carreteres i entre els 10 punts amb més accidents hi ha tres trams que afecten Cerdanyola. Als ja citats de la N150 fins a Montcada i de la C58 fins a Barcelona es suma el tram de la N150 que va fins a sabadell on el 89% del total d’accidents són de motocicleta.
Finalment, el trànsit de camions també té un dels seus punts negres al tram de la N150 entre Cerdanyola i Montcada, tot i que els trams més conflictius es concentren a les autopistes A2, AP7 i la carretera N340.
http://www.cerdanyola.info/noticies/noticia13092.html