Page 5 of 17

Posted: Thursday 20/12/2007 13:17
by trainman
La C58 i la N150 al seu pas per Cerdanyola, entre els 10 punts amb més accidents de trànsit a la xarxa catalana
La N-150 i la C58 al seu pas per Cerdanyola són dos dels punts negres de la xarxa viària catalana, dos dels trams on més número d’accidents es provoquen, segons indica l’informe EuroRAP que ha presentat el Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC).
La C58 és la via amb més trànsit del país i una de les que pateix més accidents

Foto: ArxiuSegons aquest informe, el tram de la N-150 entre Montcada i Cerdanyola –5’7 quilòmetres de longitud- és un dels 10 amb major risc d’accidentalitat amb un perill elevat de sinistre tot i que encara allunyat dels punts més conflictius concentrats al Vallès Oriental, Olot i el Coll de Nargó.

Aquest mateix tram de la N150 i la zona de la C58 entre Barcelona i Cerdanyola apareixen també entre els 10 punts amb més accidentalitat de Catalunya, tot i que en amb dos casos s’hagi detectat un descens de 17 al 18% en el número de sinistres respecte l’anterior informe EuroRAP.

Lluís Puerto, responsable de seguretat viària de la Fundació RACC, indica que la C58 és la via amb més intensitat de trànsit de Catalunya i això multiplica el risc d’accidents. Puerto, però, manifesta que la sinistralitat en altres vies amb trànsit elevat és menor i per tant cal millorar aquesta autopista, a l’igual que la N150. L’estudi remarca que els trams amb més elevada accidentalitat es concentren en vies d’alta intensitat de trànsit, i la gran majoria a l’Àrea Metropolitana de Barcelona. La intensitat mitjana de trànsit diari en aquest tram de la C58 és de 152.299 vehicles –la més alta en aquest llistat-, mentre que a la N150 és de 14.051.

Puerto indica que l’objectiu principal de l’informe EuroRAP és informar a usuaris i administracions de les deficiències a la xarxa viària perquè prenguin les mesures de precaució pertinents en cada cas davant aquests punts negres. Segons el responsable de seguretat viària de la Fundació RACC, totes les actuacions d’informació i millora de material són positives per a la reducció del número de sinistres a la carretera. Així, Puerto considera que l’informe EuroRAP es suma a una conscienciació a l’alça, la renovació de la flota de vehicles o la millora dels punts negres viaris per explicar la tendència a la baixa de l’accidentalitat.

Un 23% de trams perillosos

L’informe EuroRAP, que ha fet un estudi dels anys 2004 a 2006, indica que als últims anys la mobilitat ha augmentat a Catalunya un 2’9% però els accidents greus i mortals s’han reduït un 15%, però encara hi ha un 23% de trams de la xarxa viària amb risc elevat o molt elevat d’accidentalitat. Girona és la demarcació on més trams amb risc hi ha –el32’1%-, mentre que a la província de Barcelona hi ha el 8’1% d’aquests trams. Segons Puerto, la xarxa viària catalana no és especialment perillosa, però encara està lluny dels índexs de seguretat a diversos països europeus.

També riscos en motos i camions

Pel que fa l’accidentalitat amb motocicleta, els morts i ferits greus han pujat un 2% en quatre anys. La meitat dels sinistres en motocicleta es concentren en un 13% de carreteres i entre els 10 punts amb més accidents hi ha tres trams que afecten Cerdanyola. Als ja citats de la N150 fins a Montcada i de la C58 fins a Barcelona es suma el tram de la N150 que va fins a sabadell on el 89% del total d’accidents són de motocicleta.

Finalment, el trànsit de camions també té un dels seus punts negres al tram de la N150 entre Cerdanyola i Montcada, tot i que els trams més conflictius es concentren a les autopistes A2, AP7 i la carretera N340.

http://www.cerdanyola.info/noticies/noticia13092.html

Accident en cadena a Toledo

Posted: Tuesday 22/01/2008 13:35
by Guigui
Del web del Telenotícies:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Més de 60 vehicles implicats en dues col·lisions múltiples a Toledo

Actualitzat a les 12:05 h
22/01/2008


Una seixantena de vehicles s'han vist implicats en dues col·lisions múltiples que s'han produït de manera successiva a l'autovia de Toledo A-42. La primera ha estat en sentit Madrid i la segona, en sentit Toledo. Segons sembla, la boira n'hauria estat la responsable. Tot i la gran quantitat de cotxes implicats en la topada, la Guàrdia Civil no té constància que hi hagi morts. Tanmateix, les col·lisions han provocat tres ferits greus.

La boira hauria estat la responsable de les dues col·lisions múltiples que s'han produït successivament a l'autovia de Toledo i en la qual s'han vist implicats més d'una seixantena de cotxes.

Arran de la col·lisió, la carretera continua tallada en sentit Madrid, en concret entre el quilòmetre 42 i el 49. Amb tot, la Direcció General de Trànsit ha establert la nacional N-401, a l'alçada de Cabañas de la Sagra, com a alternativa.

Fonts de la delegació del govern han informat que el primer accident múltiple s'ha produït a dos quarts de nou del matí en sentit Madrid. Poc després, es produïa la segona col·lisió múltiple a la mateixa autovia, al quilòmetre 50, en sentit Toledo.

De moment, la Guàrdia Civil no té constància que hi hagi morts. No obstant, tres persones han hagut de ser traslladades a l'Hospital Virgen de la Salud de Toledo, on no es descarta rebre més ferits. Dos d'aquests ferits, a més, els han hagut de rescatar dels seus vehicles. Es tracta de la conductora d'un turisme que s'ha incendiat i que encapçalava el primer xoc i del conductor d'un camió que transportava mercaderies perilloses.

Amplio informació

Posted: Tuesday 22/01/2008 13:40
by Guigui
Més informació sobre els mateixos accidents, aquest cop de La Vanguardia:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

36 heridos, tres graves, en dos choques en cadena en Toledo

La Guardia Civil recomienda a los conductores que tengan que hacer este trayecto que cojan la autopista de peaje AP-41 | En los dos siniestros se han visto implicados 60 vehiculos

22/01/2008 | Actualizada a las 13:22h

Toledo. (EFE).- Un total de 36 personas han sido derivadas ya al Hospital Virgen de la Salud de Toledo con heridas de diversa consideración, tres de ellas de carácter grave, con motivo de las dos colisiones múltiples, en las que se han visto implicados 60 vehículos, esta mañana en la autovía A-42, a la altura de Cabañas de la Sagra, debido a la intensa niebla, según informaron desde el SESCAM.

Seguir leyendo noticia
Según informó la Delegación del Gobierno, el primer accidente tuvo lugar a las 8:30 horas en sentido Madrid, y el tráfico, cortado en los dos carriles, tuvo que ser desviado por Cabañas de la Sagra (Toledo), entre los kilómetros 43 y 49.

Una hora más tarde, a las 9:30 horas, en sentido contrario y prácticamente a la misma altura de la autovía (en el kilómetro 50), se produjo la otra colisión múltiple, también debida a la niebla y por la curiosidad de los conductores que se quedaban mirando los coches que habían chocado en el otro lado de la vía.

Entre los vehículos afectados había un autobús de viajeros y, según dijeron fuentes del servicio de Emergencias 112, tres camiones, uno de ellos que transportaba mercancías peligrosas (argón y gas C15), aunque se ha descartado que haya riesgo de fuga. Asimismo, y en un primer momento, tres personas están heridas de gravedad, dos de las cuales tuvieron que ser rescatadas de sus vehículos.

Se trata de la conductora de un turismo que circulaba a la cabeza del primero de los accidentes, cuyo coche salió ardiendo. También resultó herido grave el conductor del camión que llevaba mercancías peligrosas y un hombre que viajaba en otro vehículo, informó el 112.

En estos momentos, los heridos están siendo valorados en el Servicio de Urgencias del centro hospitalario toledano, y se espera que puedan llegar más afectados.

Por eso, y desde el Hospital recomiendan a la población que procuren evitar en la jornada de hoy las Urgencias del centro hospitalario de la ciudad de Toledo si no es estrictamente necesario, para la mejor atención a los pacientes.

En concreto, dos de los heridos tuvieron que ser rescatados por los bomberos al quedar atrapados a la altura del kilómetro 43,400 de la A-42 (sentido Toledo), y que han sido derivados al Hospital de la capital, son dos voluntarios de Protección Civil de Illescas (Toledo). Ambos resultaron heridos al volcar el camión de Protección Civil con el que se dirigían al lugar del accidente para prestar labores de auxilio.

La Guardia Civil no tiene constancia de que se haya producido ninguna muerte. Fuentes de la Policía local de Illescas confirmaron que debido a la colisión en sentido Toledo hay entre 8 y 10 kilómetros de retenciones y en este punto, el tráfico se está desviando por Numancia y Yuncos. Asimismo, desde la Delegación del Gobierno en Castilla-La Mancha recomiendan a los conductores, en un comunicado enviado a los medios, que se utilice como alternativa la autopista de peaje Madrid-Toledo AP-41.

Tercer accidente a la altura de Illescas
Un tercer accidente se ha producido en la Autovía Madrid-Toledo A-42, que se suma a las dos colisiones múltiples, según últimos datos de la Guardia Civil de Tráfico.

La Delegación del Gobierno informa de que este nuevo accidente múltiple se ha producido entre los kilómetros 36 al 45 de la A-42, sentido Toledo, y también por causa de la niebla.

Por el momento, no hay conocimiento de fallecidos ni de heridos de gravedad en esta tercera colisión, mientras que la Guardia Civil está desviando la circulación por la autopista de peaje Madrid-Toledo AP-41.

Re: Sinistralitat a les carreteres

Posted: Tuesday 05/02/2008 9:17
by wefer
http://www.20minutos.es/
------------------------------------------
Las carreteras catalanas registran en enero casi el doble de muertos que en 2007
AGENCIAS. 01.02.2008

* Son las peores cifras de accidentes mortales desde 2004.
* En la provincia de Lleida se ha pasado de dos a diez muertos.
* En Tarragona los muertos por accidentes también han aumentado considerablemente.


Las carreteras catalanas han registrado este mes de enero las peores cifras de accidentes mortales desde 2004, que casi doblan las del mismo mes que el año pasado.

En los primeros 31 días del año murieron 30 personas por accidente, frente a las 16 del año 2007. Según los datos del Servei Català de Trànsit (SCT), esta cifra no se alcanzaba desde hace cuatro años, en 2004, cuando fallecieron 38 personas. El número de accidentes también ha sido muy superior al del año anterior, pasando de 16 a 26, mientras que los heridos graves no han aumentado tanto, ya que han pasado de cinco a ocho.

Lleida, los peores datos

La provincia con peores estadísticas ha sido la de Lleida, donde se ha pasado de dos a diez muertos, la peor cifra desde que el SCT asumió en 1999 las competencias en la materia. Los peores años hasta ahora habían sido el 2000 y el 2004.

También en la provincia de Tarragona los muertos en accidente han aumentado considerablemente, ya que se ha pasado de tres a siete en un año. Por su parte, en las provincias de Girona y Barcelona, sólo ha habido un muerto más que en el mismo mes del año pasado en cada una de ellas.

Re: Sinistralitat a les carreteres

Posted: Tuesday 05/02/2008 9:19
by wefer
Més radars, més limitacions, carnet per punts... la gent que no comet imprudències cada vegada ho té més difícil per circular, però els morts tornen a augmentar de manera espectacular.
Alguna cosa falla en la política de seguretat viària.

Re: Sinistralitat a les carreteres

Posted: Tuesday 05/02/2008 11:58
by genissimon
La mobilitat en aquest país està massa basada en el cotxe particular. M'agradaria saber la ràtio Km/conductor i/o Km/vehicle i/o Km/habitant a Catalunya, Suïssa, França, Alemanya i/o Àustria.

Salut !!
wefer wrote:Més radars, més limitacions, carnet per punts... la gent que no comet imprudències cada vegada ho té més difícil per circular, però els morts tornen a augmentar de manera espectacular.
Alguna cosa falla en la política de seguretat viària.

Problema número u

Posted: Tuesday 05/02/2008 12:10
by Guigui
wefer wrote:Alguna cosa falla en la política de seguretat viària.
En primer lloc, falla que els controls es fan allí on no hi ha accidents i viceversa. Amb això no vull dir que es deixin de fer els controls que es fan sinó que se'n facin allí on també toca. A les carreteres secundàries, per exemple.

Sis morts per conductors kamikaze en un mes

Posted: Monday 18/02/2008 1:05
by Guigui
Del web del Telenotícies:

------------------------------------------------------------------------------------------

Sis morts en accidents provocats per conductors que circulaven en sentit contrari

Actualitzat a les 18:30 h 17/02/2008

En el que va d'any, els conductors que condueixen en sentit contrari ja han causat la mort de sis persones; en tot el 2007 van ser 24 les víctimes mortals per aquest motiu. Els experts consideren que cal aplicar la llei de forma ràpida i contundent, però que també cal millorar la senyalització i fer un seguiment dels infractors.

Sis persones han mort en xocar contra un vehicle que conduïa en sentit contrari, en una dotzena d'accidents, des de l'1 de gener fins a l'11 de febrer. Una xifra alarmant si es compara amb les vint-i-quatre víctimes mortals a la carretera del 2007 en les mateixes circumstàncies.

Un altre fet que crida l'atenció a l'Observatori de Seguretat Viària és que les víctimes gairebé sempre conduïen correctament, mentre que els infractors queden amb vida, i que la taxa de mortalitat és més alta que en el conjunt d'accidents de trànsit. Aquests accidents "no tenen pes" en el conjunt de la sinistralitat i no s'han estudiat amb prou deteniment.

Els estudis relacionen aquesta conducció temerària amb l'excés d'alcohol o drogues, amb distraccions degudes a la circulació nocturna o a una senyalització ambigua i també amb alteracions psíquiques. Tot i això, el catedràtic de Seguretat Viària de la Universitat de València, Luis Montoro, considera que cal fer un estudi en profunditat perquè "no podem permetre que la senyalització o el disseny de la via originin un error, això en primer lloc, i després actuar amb mesures educatives i legals".

Els kamikazes al volant provoquen 130 accidents en deu anys

El presumpte kamikaze que diumenge passat va causar la mort d'un matrimoni d'Alacant ingressarà a la presó quan surti de l'hospital. Així ho ha dictaminat el jutge, que li imputa dos delictes d'homicidi i ha descartat la possibilitat que circulés en sentit contrari per error.

La Direcció General de Trànsit anomena aquests infractors conductors en conducció contrària, a diferència del catedràtic estudiós de la violència al volant, Luis Montoro, que prefereix anomenar-los "conductors kamikazes", i que els ha classificat en deu tipus diferents segons la conducta.

En deu anys, aquests conductos han provocat 130 accidents de trànsit i una mitjana de 25 a 30 morts per any. La meitat transcorren de nit i una quarta part sota els efectes de l'alcohol. Un 80% són homes i el 20% són estrangers. Però la conducta kamikaze va més enllà de qui condueix en sentit contrari. Una enquesta feta entre conductors evidencia que un 20% reconeix haver accelerat quan el cotxe de darrere els avança.

Segons Montoro, aquests individus recorren a l'alcohol o al cotxe per reduir l'ansietat i enaltir el seu sentiment de superioritat, i això "porta a una conducció violenta, arriscada, competitiva i violenta que busca sensacions intenses i noves, un fet que els converteix en kamikazes potencials".

Els experts aposten per l'aplicació contundent de la llei

Els experts en seguretat viària i les associacions de víctimes d'accidents de trànsit reclamen més contundència en l'aplicació de penes, per conducció temerària i per menyspreu a la vida humana.

També insten a millorar la senyalització i els controls de carretera, inclosos els dispositius electrònics que permetin detectar la conducció en sentit contrari, tal com proposa Francisco Canes, president de l'Associació per a la Defensa i la Integració d'Accidents.

La directora de l'Observatori Nacional de Seguretat Viària, Anna Ferrer, coincideix amb Canes que, a més de les mesures punitives, caldria considerar un seguiment sanitari i la rehabilitació dels conductors temeraris.

Re: Sinistralitat a les carreteres

Posted: Monday 17/03/2008 11:33
by wefer
http://www.elperiodico.cat/
------------------------------------------------------
Sis morts a les vies catalanes en un tràgic inici de Setmana Santa
EL PERIÓDICO
BARCELONA

Al contrari que a Catalunya, la Setmana Santa --una autèntica assignatura pendent pel que fa a seguretat viària-- ha començat aquest any a Espanya amb dades menys dramàtiques que l'any passat. Des de divendres passat a les tres de la tarda fins ahir a les 20.00 hores, 17 persones van morir a les vies espanyoles davant de les 29 que ho van fer en el mateix període del 2007.
La disminució espanyola, no obstant, no es manté a tot el territori ja que cinc de les 17 víctimes mortals van morir en vies catalanes. A més, un motorista va resultar mort a Mollerussa (Pla d'Urgell) al xocar contra un turisme. El mateix cap de setmana del 2007 es va saldar igualment amb sis víctimes mortals. El Servei Català de Trànsit va qualificar de "tràgic" el cap de setmana i va demanar màxima prudència.

Un dels accidents mortals es va registrar ahir a la N-420 a les Borges del Camp (Baix Camp), on un motorista va morir al col.lisionar amb un cotxe. Minuts abans, a la N-2, un xoc entre dos turismes a Quart (Gironès) es va saldar amb dos morts. Dissabte va morir un altre conductor a la A-2 a Esparreguera (Baix Llobregat) i es va localitzar el cadàver d'un altre a Veciana (Anoia).

Re: Sinistralitat a les carreteres

Posted: Thursday 20/03/2008 20:57
by FGC
Algú s'ha fixat en el mapa de radars col.locats a Catalunya?
No cal que us molesteu, senzillament NO es veu Catalunya, TOTA ella és un enorme radar !!!!!!
Més val que anem preparant la cartera, perquè abans o després, tots passarem per "caixa"..... :twisted:

Re: Sinistralitat a les carreteres

Posted: Friday 21/03/2008 1:24
by orique
Doncs què voleu que us digui, jo mai he "passat per caixa" i no tinc cap avisador de radar ni esprais cegadors...

Més accidents, i ja van nou morts per Setmana Santa

Posted: Saturday 22/03/2008 14:04
by Guigui
Notícia d'El Punt:

------------------------------

dissabte, 22 de març de 2008

Cinc morts en accidents i detinguts dos dels xofers implicats, que anaven beguts

Arrestats un camioner que va xocar a Girona i un conductor que va bolcar el cotxe al Vallès Oriental

T.S. N.P. A.G.. Barcelona

Cinc persones han mort a les carreteres catalanes entre dijous i divendres. Dijous al matí un matrimoni i el seu fill de 13 anys van morir a Ulldecona (Montsià) en xocar el seu cotxe amb un camió de pinso. Aquest mateix dia, al vespre, un jove francès va morir a Girona en xocar el seu 4×4 contra un tràiler, i ahir al matí va morir un jove en sortir de la via el cotxe en què viatjava a Santa Maria de Palautordera (Vallès Oriental). El camioner implicat en el xoc de Girona i el conductor del cotxe accidentat a Palautordera van ser detinguts perquè anaven beguts. L'operació sortida va provocar diverses retencions, però cap col·lapse.

Un matrimoni, de 44 i 40 anys, i el seu fill, de 13, van morir dijous a Ulldecona quan el cotxe en què circulaven va xocar contra un camió de transport de pinso que circulava en sentit contrari, a la TV-2214. Les tres víctimes, de nacionalitat marroquina i veïns de Freginals (Montsià), van morir a l'acte, i el conductor del camió va sortir il·lès de l'accident. També dijous, al vespre, un jove francès de 28 anys, que conduïa un vehicle 4×4, va morir en un xoc amb un tràiler al quilòmetre 716 de la carretera N-II, dins del tram de la variant de Girona.

El vehicle tot terreny del jove francès va quedar encastat sota el camió i els bombers van intervenir per serrar la carrosseria i treure la víctima de dins de la ferralla. L'accident va fer tallar la variant en els dos sentits mentre no es retiraven els vehicles i el trànsit es va desviar per l'interior de la ciutat de Girona. El conductor del tràiler, un xofer de nacionalitat portuguesa, va quedar detingut després que els Mossos el sotmetessin a la prova de l'alcoholèmia i marqués 0,46 mil·ligrams d'alcohol per litre d'aire expirat, quan els xofers professionals tenen fixat el límit en 0,15.

El tercer accident mortal va passar divendres a la matinada a la C-35 a Santa Maria de Palautordera, quan un cotxe va sortir de la via i va bolcar. L'acompanyant, un noi de 28 anys veí de Sant Antoni de Vilamajor, va morir i els Mossos van detenir el conductor, de 33 anys i veí de Llinars del Vallès, acusat d'homicidi imprudent perquè va marcar 0,96 mil·ligrams per litre d'aire expirat i, a més, va admetre que anava drogat, tot i que es va negar a sotmetre's al test de detecció de drogues. El noi va passar a disposició judicial ahir i va quedar en llibertat provisional. La setmana passada van ser empresonats dos conductors que anaven beguts i que es van veure implicats en accidents mortals a Quart i a les Borges del Camp. En total, nou persones han mort durant l'operació sortida de Setmana Santa.

Re: Sinistralitat a les carreteres

Posted: Saturday 22/03/2008 14:40
by orique
Potser caldria començar a publicitar el nombre d'empresonats, a banda del de víctimes. Veure pujar el primer nombre i veure com baixa el segon faria desistir a més d'un de fer un traguet abans d'agafar el volant.

Re: Sinistralitat a les carreteres

Posted: Wednesday 30/04/2008 2:33
by FGC
Per a qué? per que vegin que dins la presó tenen piscina, la play station, tele, mengen i dormen gratis........per aixó podem posar un anunci del Ritz.

El que crec que s'hauria de fer és recuperar alguna llei de fa més de 30 anys i aplicar-la sense miraments.

Re: Sinistralitat a les carreteres

Posted: Wednesday 30/04/2008 21:01
by orique
Com ara la pena de mort? :x

Re: Sinistralitat a les carreteres

Posted: Friday 11/07/2008 23:26
by 252-071
orique wrote:Com ara la pena de mort? :x
Si,es diu que per 2014 tindrás pena de mort si pases 5km/h el limit de velocitat :)

Per als qui continuin creient en la DGT

El Semanal Digital

"La Justicia desmonta la patraña de la DGT y del Gobierno"
"El pasado día 24 de marzo les contaba en este mismo espacio algo que levantó la curiosidad, y me atrevería a decir que el estupor, de muchos de nuestros lectores: Tráfico y el Gobierno estaban mintiendo sistemáticamente sobre la cifra de muertos en accidentes de tráfico, cifras que se alteraban para el lucimiento de Alfredo Pérez Rubalcaba, Pere Navarro y, de vez en cuando, del propio José Luis Rodríguez Zapatero que no dudaba en sacar pecho para presumir del descenso de la mortalidad en las carreteras.

Les decía yo en ese artículo que el Gobierno, deliberadamente y con un fin bastante perverso, había decido no computar las víctimas mortales en accidentes de circulación ocurridos en el casco urbano de nuestras ciudades y poblaciones, así como que tampoco lo hacían las víctimas que fallecían durante las primeras 24 horas posteriores al accidente. Un "rebajón" de la mortalidad que consigue así el Ejecutivo –y da permanente publicidad y cuenta de ello- a base de un maquillaje de cifras que desgraciadamente nada o poco tienen que ver con la cruda realidad: los muertos no disminuyen.

Pues ahora resulta que han sido los forenses de Alicante, del Instituto de Medicina Legal, quienes han puesto al descubierto las mentiras –y vergüenzas- del Gobierno central y ha elevado nada más y nada menos que un 25% las muertes en la carretera de la provincia de Alicante. Un 25 por ciento más de fallecidos de lo que ofrecen las cifras oficiales de la Dirección General de Tráfico. Y resultaría cómico si no tan fuese dramático porque digo yo que nadie podrá discutir la autoridad moral, profesional y solvente que en materia de fallecimientos ostentan los forenses.

Así que el Instituto de Medicina Legal de Alicante ha advertido en su memoria anual que el pasado año 2007 fallecieron en las carreteras de la provincia 141 personas frente a las 112 que mantienen las estadísticas oficiales del Ministerio del Interior. Un frío desfase que "oculta" el sufrimiento de muchas familias. Aunque los forenses reconocen en su informe que las víctimas mortales, pese a todo, han disminuido ligeramente, lo cierto es que están alarmados del notable incremento del número de heridos pasando de los 6.714 del año 2006 a los 7.536 del pasado año.

Esta es la realidad. Estas son las cifras. Son datos de Alicante, pero ocurre lo mismo en todas las provincias españolas. Los datos oficiales rebajan entre un 25 y un 30% las muertes en carretera. Es triste pero es así.

18,5% menys morts amb el carnet per punts

Posted: Thursday 17/07/2008 0:17
by Guigui
Notícia de l'Avui:

La mortalitat a les carreteres catalanes cau un 18,5% des de l'aplicació del carnet per punts

La reducció de la sinistralitat vial ha suposat un estalvi econòmic de 1.524 milions d'euros l'any, segons un estudi del RACC

EUROPA PRESS
Barcelona
Ult. Act. 16.07.2008 - 18:35 hs


El número de morts a la carretera a Catalunya s'ha reduït un 18,5% des de l'entrada en vigor del carnet per punts al juliol de 2006, amb un impacte "més important" en el primer any i una estabilització amb tendència a la baixa a partir llavors, segons el Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC). En el conjunt de l'Estat espanyol, el descens de la mortalitat en aquest període va ser del 23,2%.

La reducció de la mortalitat anual des de l'aplicació del carnet és d'uns 74 morts menys a Catalunya, passant d'una mitjana de 401 morts anuals en el moment de la posada en marxa del permís, fins els 327 morts anuals actuals.

Les conclusions del RACC, després de dos anys de carnet, apunten que l'Estat espanyol és el país que més ha disminuït el número d'accidents a la carretera, tenint en compte les dades del 2008, tot i que encara està lluny de complir l'objectiu de la Comissió Europea de reduir en un 50% les taxes de morts entre el 2001 i el 2010.

La reducció de la sinistralitat vial ha suposat un estalvi econòmic de 1.524 milions d'euros l'any. El director de la Fundació RACC, Miquel Nadal, ha desglossat aquesta xifra en 480 milions d'euros imputables al descens del nombre de morts (800), 500 milions per la reducció de ferits greus i 544 milions pel menor registre de lesionats lleus.

Menys positius per alcoholèmia

Posted: Saturday 19/07/2008 9:37
by Guigui
Notícia de l'Avui:

Menys alcohol

Es redueixen els resultats positius en els controls d'alcoholèmia, tant els rutinaris com els que es fan després d'accidents. Durant l'operació de trànsit de Sant Joan van baixar, excepte la nit de la revetlla

Quim Torrent
Barcelona
Ult. Act. 18.07.2008 - 23:56 hs


Els catalans han reduït el consum d’alcohol quan han d’agafar el cotxe. Segons dades del Servei Català de Trànsit (SCT), s’ha detectat una reducció del consum d’alcohol tant en els controls preventius com en les anàlisis fetes a conductors després d’un accident. L’entrada en vigor del carnet per punts i la reforma del Codi Penal semblen haver dissuadit els conductors de conduir sota els efectes de l’alcohol.

La presència d’alcohol com a factor concurrent –en un accident sempre hi intervé més d’un factor– ha passat del 12,9% el 2006 a un 11,3% el 2007, segons es publicarà pròximament a l’Anuari estadístic d’accidents a Catalunya, que publica el SCT. Segons el director de Trànsit, Josep Pérez Moya, “tot indica que estem davant d’un canvi de tendència, ja que cada vegada els conductors són més conscients de la perillositat del binomi alcohol-conducció”.

Més controls rutinaris
De fet, les xifres de Mossos d’Esquadra van en la mateixa direcció que els de Trànsit, ja que els positius per alcoholèmia en controls rutinaris han baixat. Del 6,1% de positius el 2006 es va passar al 5,7% un any més tard. I això que durant el 2007 el nombre de controls va créixer.

Un bon exemple de tot plegat va ser el pont de Sant Joan. Durant els quatre dies que va durar l’operació de trànsit, en els 471 punts de control d’alcoholèmia que van establir els Mossos es van enxampar un 10% menys de conductors que conduïen amb nivells d’alcohol no permesos. Durant el pont 665 conductors van donar positiu quan l’any anterior s’havien superat els 700.

L’assignatura pendent
Paradoxalment, però, durant la nit de la revetlla el nombre de positius va ser aquest any superior al de l’any passat. Del 8% de positius del 2007 s’ha passat a un 10% durant la revetlla d’enguany.

Abaixar encara més el consum d’alcohol és una de les assignatures pendents. En aquest sentit cal apuntar que el carnet per punts ha estat més efectiu per reduir velocitats que no pas perquè es consumeixi menys alcohol. De fet, es creu que la reforma del Codi Penal serà més efectiva en aquest aspecte.

Pràcticament el 80% dels delictes relacionats amb el trànsit són per alcoholèmies. Amb la reforma del Codi Penal els positius més elevats es sancionen directament per via penal. Sense anar més lluny, durant aquesta mateixa revetlla dels 255 conductors que van donar positiu, 31 –un 12%– van passar s disposició judicial per haver begut més del doble del que permet la llei.

Setembre amb menys víctimes dels darrers 15 anys

Posted: Thursday 02/10/2008 22:15
by Guigui
Notícia de l'Avui:

Trànsit tanca setembre amb el nombre de víctimes a la carretera més baix dels darrers 15 anys

Suposa una disminució de més d'un 50% respecte al mateix període del 2007

ACN
Barcelona
Ult. Act. 02.10.2008 - 13:00 hs


El setembre passat van morir a la xarxa viària 15 persones, una dada que és la més baixa dels darrers 15 anys, segons fonts del departament d'Interior. Aquesta dada suposa una disminució de més d'un 50% respecte al mateix període de l'any passat quan van perdre la vida a les carreteres 32 persones.

Segons el Servei Català de Trànsit, en els primers nou mesos de l'any han mort 230 persones en accidents viaris, fet que suposa un descens del 9,8% respecte a l'any passat en el mateix temps, quan n'havien mort 255, i un 49,6% respecte al 2000, quan en van morir 456. Trànsit té el compromís de reduir la mortalitat a la carretera el 2010 un 50% respecte a l'any 2000, segons una directriu europea.

Descens notable
De moment, en els nou primers mesos de l'any les demarcacions de Barcelona, Tarragona i Girona han baixat el nombre de morts, mentre que Lleida és l'única que s'ha incrementat.

D'aquesta forma Barcelona ha passat de 92 a 83 d'un l'any a l'altre, Girona de 58 a 43 i Tarragona de 56 a 53. Lleida ha crescut de 49 a 51. Aquestes xifres també es repeteixen en el nombre d'accidents, ja que baixen a Barcelona, de 82 a 74, Girona, de 47 a 40, i Tarragona de 52 a 45, mentre que Lleida ha crescut de 41 a 42. En dades generals els accidents han baixat de 222 a 201 en els primers nou mesos de l'any si es compara amb el 2007.

El nombre de ferits greus en els primers nou mesos de l'any també ha baixat de 109 a 83 si es compara amb el mateix període de l'any passat.

Només el febrer passat es va rebaixar la xifra de 20 morts a les carreteres catalanes, amb 19, mentre que l'any 2007 es va aconseguir quedar per sota d'aquesta xifra els mesos de gener, amb 16 morts; abril, amb 17, i novembre, també amb 17.

Re: Sinistralitat a les carreteres

Posted: Wednesday 15/10/2008 21:03
by automotorserie 436
Tengo la impresión que el descenso de la siniestralidad de las carreteras no es tan espectacular como se nos ha hecho creer.
Si descontamos los muertos en ciudad y los muertos después de 24 horas después del accidente está claro que bajaran.
De lo que no hay duda es que se corre menos por el asfalto, pero que de eso se deduzca menos siniestralidad no me lo trago en la medida que el gobierno central, DGT, o Direcció del Trànsit nos ha dado a conocer unos datos maquillados.
Que ha bajado la alcoholemia me parece mucho más cierto, la multa, los puntos y condenas judiciales hacen su efecto.
También deberia tenerse presenta la reducción de tráfico de estos dos últimos años.
En fin, las medidas se verán en el largo plazo y con los baremos que se aplicaban, no vale cambiar el sistema de medición.
Personalmente cada vez que sale Pere Navarro y algún que otro "MandaMás" vanagloriándose de la reducción de la siniestralidad me produce urticaria.
Quieren hacernos creer que los accidentes de tráfico son basicamente por la velocidad y el alcohol, no me lo trago. Son por un cúmulo de causas más (despistes, móvil, puntos negros, , y se olvidan del tercer elemento más importante aparte de los dos nombrados, "LOS LOCOS DEL VOLANTE".
Sí, los locos del volante son aquellos que adelantan por la derecha, que se pegan al culo de tu automóvil, que creen que el intermitente les da derecho, los que hacen slalom, los kamikazes, los tipo "neng", los que circulan con el permiso retirado o directamente sin él, por no hablar de las burradas que hacen en los adelantamientos, en fin...
Esos son los locos que hacen auténticas animaldas y que es urgente retirarlos de la circulación la mayoria con coches de gran potencia y que no necesariamente son jóvenes, pues también hay locos del volante maduros, aquellos a los que se les escapa ya la juventud.
Estos personajes no los transforma el volante como muchos creen, lo son per sé, de naturaleza.


Saludos al Foro