França451 wrote:Buenas tardes.
Pero en los alrededores hacía falta obra alguna?
Vestíbulos amplios, accesos suficientes, ascensores... Yo creo que en eso no hacía falta obra alguna. Podrían haberse gastado dinero exclusivamente en agrandar los andenes y hacerlos más profundos, todo lo demás dejándolo tal como estaba. Gastarse una parte de las pelas en hacer más grandes los accesos de la calle... qué queréis que os diga? Dos de esos accesos al menos son enanos, vale, pero la estación ¡tiene nadfa menos que ocho accesos!!!! No es necesario hacerlos tipo Barceloneta, que allí sólo hay uno más el ascensor, pero Provença tiene ocho, contando los de Ramnbla Catalunya. Creo que son más que suficientes para repartir a la gente. En eso no hacía falta tocar nada ni hacer un acceso como el central de Metro Maragall o el de Barceloneta. Con los que había íbamos bien anchos.
França, abans de protestar mira't bé el fil; és una obra ben pensada, dins de les limitacions imposades per la fonamentació d'un edifici, i que no ha permès ampliar tot el lateral de l'andana.
Ampliació de l'andana, costat via 1(direcció Sarrià)
Amb una longitud de 28,00 m, passant de 3,00 m d'amplada a 8,00 m d'amplada. Amb la obertura de 4 passos a l'andana existent; i la construcció d’una galeria subterrània de 50,00m de longitud paral·lela a la volta de l’estació. Nova escala d’emergència des del nivell d’andana fins al carrer al costat mar del carrer Rosselló. Aprofitament del pou existent al vestíbul en el xamfrà Besòs mar de Balmes amb Rosselló per a ubicar una nova escala que esdevindrà, en cas necessari, una altra sortida d’emergència. Instal·lació d’un ascensor vestíbul-andana. Adaptació del vestíbul Rosselló actual per tal de poder accedir al pou d’accés a l’andana. Nova sortida Emergència c/Rosselló. Ampliació accés per vestíbul. Adequació estructural del pou Rosselló i Nou ascensor d’accés. Execució nova galeria i connexió amb l’estació.
Ampliació del vestíbul
El vestíbul de l’estació dels FGC de Provença, costat Rosselló, suporta una forta afluència d’usuaris a causa de l’intercanvi de viatgers amb les línies L3 i L5 del metro. Això provoca una pèrdua de qualitat del servei per saturació. Actualment, l’afluència de viatgers a l’andana ascendent (direcció Sarrià) a l’estació en hora punta (de 7 a 10 hores del matí) és d’11.500 persones. D’altra banda, el volum anual de viatges en aquesta estació és de 8.218.488, la qual cosa la situa com la segona estació més important, quant a volum, de la línia Barcelona-Vallès.
Amb aquesta actuació, la superfície del vestíbul passarà de 390 a 1.080 metres quadrats La superfície útil total del vestíbul (abans i després de barreres tarifàries) serà de 1.335 m2 repartits en dos nivells, això representa un increment de 835 m2 entre els dos nivells. Aquesta ampliació permetrà reduir l’acumulació de viatgers a la pròpia andana i suposarà una major qualitat en el servei.
Adaptació a persones amb mobilitat reduïda (PMR)
L’actuació es completarà amb l’adaptació d’aquesta estació a persones amb mobilitat reduïda. S’instal·larà un ascensor del carrer al vestíbul, ubicat al xamfrà costat muntanya de la cruïlla entre Balmes i Rosselló, i dos més que permetran l’accés a andanes.
Així mateix, se suprimiran les barreres arquitectòniques en la correspondència amb l’L5 i s’ incorporaran escales mecàniques de sortida i d’entrada.
https://dogc.gencat.cat/ca/pdogc_canals ... uage=ca_ES
https://www.slideshare.net/territoricat ... ovena-dfgc
Salut!