Re: Entre un 10% i un 30% de frau al metro. TMB no hi fa res.
Posted: Tuesday 27/04/2010 13:18
http://www.lavanguardia.es/lv24h/201004 ... 88435.html
Colar-se al metro
CHRISTIAN PUENTES JURADO | Barcelona | 27/04/2010
|
De tots és sabut el problema actual amb els ciutadans que no paguen el bitllet de metro a Barcelona. Es tracta de milions d'euros anuals que la ciutat deixa d'ingressar. Veient això, l'ajuntament de la ciutat ha realitzat una campanya per intentar resoldre-ho i fer conscient a la ciutadania que aquesta no és una actitud cívica. Completament d'acord, és un fet que s"ha de solucionar i res millor que afrontar el problema tal com ve i actuar al respecte.
Doncs bé, acabo de veure una publicitat estàtica de la campanya en qüestió on es pretén concienciar a la gent que pagui amb un missatge inquietant: "Et creus molt llest? Si no pagues no gaudeixes de l"assegurança de viatge".
M'he quedat una estona garratibat pensant davant de la publicitat. El primer que m"ha vingut al cap és perquè la campanya remarca aquest fet. Que jo recordi, i creuo els dits, no tenim un historial massa ampli d'accidents, descarrilaments o xocs en el transport metropolità a Barcelona i espero que segueixi així. Igualment, en cas que passés res semblant, i creuo els dit perquè no passi, no m'imagino al personal de TMB reclamant el bitllet, senzill o multiviatge, als ferits a l'ambulància de camí a l'hospital o un cop ja s'han recuperat. La veritat és que em sembla grotesc.
Em costa de creure que, després de hores de feina, reunions, brainstormings inacabables, els responsables de la campanya s'hagin inclinat per un argument tant poc creïble per a aconseguir que la gent deixi de colar-se al metro.
Potser no li he sabut veure la ironia amagada en el missatge, però em dona la sensació que, un cop més, s'ha preferit apel·lar a la bona fe dels ciutadans que no pas a l'eficàcia d'un missatge més contundent i directe. Crec que en una qüestió tant simple com és pagar o no pagar un bitllet de metro no cal donar-li massa voltes al que s"ha de transmetre.
Colar-se al metro
CHRISTIAN PUENTES JURADO | Barcelona | 27/04/2010
|
De tots és sabut el problema actual amb els ciutadans que no paguen el bitllet de metro a Barcelona. Es tracta de milions d'euros anuals que la ciutat deixa d'ingressar. Veient això, l'ajuntament de la ciutat ha realitzat una campanya per intentar resoldre-ho i fer conscient a la ciutadania que aquesta no és una actitud cívica. Completament d'acord, és un fet que s"ha de solucionar i res millor que afrontar el problema tal com ve i actuar al respecte.
Doncs bé, acabo de veure una publicitat estàtica de la campanya en qüestió on es pretén concienciar a la gent que pagui amb un missatge inquietant: "Et creus molt llest? Si no pagues no gaudeixes de l"assegurança de viatge".
M'he quedat una estona garratibat pensant davant de la publicitat. El primer que m"ha vingut al cap és perquè la campanya remarca aquest fet. Que jo recordi, i creuo els dits, no tenim un historial massa ampli d'accidents, descarrilaments o xocs en el transport metropolità a Barcelona i espero que segueixi així. Igualment, en cas que passés res semblant, i creuo els dit perquè no passi, no m'imagino al personal de TMB reclamant el bitllet, senzill o multiviatge, als ferits a l'ambulància de camí a l'hospital o un cop ja s'han recuperat. La veritat és que em sembla grotesc.
Em costa de creure que, després de hores de feina, reunions, brainstormings inacabables, els responsables de la campanya s'hagin inclinat per un argument tant poc creïble per a aconseguir que la gent deixi de colar-se al metro.
Potser no li he sabut veure la ironia amagada en el missatge, però em dona la sensació que, un cop més, s'ha preferit apel·lar a la bona fe dels ciutadans que no pas a l'eficàcia d'un missatge més contundent i directe. Crec que en una qüestió tant simple com és pagar o no pagar un bitllet de metro no cal donar-li massa voltes al que s"ha de transmetre.