Page 5 of 19

Posted: Saturday 23/07/2005 16:27
by wefer
aarongilp wrote: Si, es clar, si contem que aquestes inversions seran per fer un tren que només serà apte per a rics...a mi, aquestes inversions no em serveixen per absolutament res. Si fessin un ferrocarril a la Costa Brava, o milloressin MOLT els busos de Girona, encara, però com que no ho faran, aquestes inversions per a mi no signifiquen RES.
Em referia a actuacions com l'eix transversal ferroviari, el desdoblament de l'eix transversal carreter, l'aeroport d'Alguaire, etc, que s'emportaran la majoria del pressupost de la Generalitat els propers anys. Són obres per cohesionar Catalunya i que principalment beneficiaran les zones interiors, no pas a l'àrea de BCN malgrat concentrar una aclaparadora majoria de la població catalana.
En quant als autobusos de Girona, correspon als gironins posar-hi fil a l'agulla. Si els autobusos de Girona funcionen malament (els urbans, vull dir) és culpa de Girona i de ningú més.
Crec que (parlant en general), el que cal és una mica menys de victimisme i una mica més de responsabilitat a fer la feina que pertoca a cadascú.

Posted: Saturday 23/07/2005 17:38
by aarongilp
Marçal, respecte al tema dels busos de Girona, ja t'he respost en l'altre fil. Respecte a les inversions, torno al mateix. Es necessita, per exemple, un ferrocarril a la Costa Brava, que ajudaria tant als barcelonins com als gironins com a tots aquells que vulguin estalviar-se els embussos de cada estiu. I jo, que sóc estudiant, passo de que en futur els meus diners s'inverteixin en infraestructures que només utilitzaran 4 privilegiats. Jo, si pago, és per un transport digne, sigui quin sigui, no per que els pijos gironins puguin fardar d'anar a Barcelona en el tren del futur. Per això que vagin en el seu Mercedes a 200 i que els caigui una bona multa. I aquesta no és només la meva opinió, sinó la de bona part de Gironins, Lleidetans i Tarragonins.

AVE a la catalana

Posted: Sunday 24/07/2005 8:58
by entfe001
El tema de l'Eix Transversal Ferroviari pot aixecar molts rius de tinta. I aquí ja ho ha fet.

Al meu parer, s'està projectant una línia de mercaderies d'altes prestacions per comunicar l'interior de la península amb França, amb l'esperança posada en què mai es reobri el Canfranc - Pau i es decenti la línia. Perquè a la mínima sospita que aquesta connexió internacional es recupera, l'eix transversal perdrà tota la seva utilitat.

Tal com amb l'eix transversal asfàltic, no s'hauria de fer un nou traçat entre Cervera i Lleida. La via actual està renovada, és plana i no té un traçat complex. Caldria negociar amb l'ADIF, en cas que no es vulgui desprendre de la línia, la instal·lació de tercer carril -en cas que es negués a la conversió a UIC, cosa que suposaria convertir-la com a mínim fins a Manresa o suspendre el servei per Calaf- i un augment de la velocitat màxima als 160-200 km/h. El desdoblament és implícit. Estalviem-nos uns duros.

Entre Cervera i Vic és vital la connexió amb les xarxes ja existents del Llobregat - Anoia i de la C4 de Renfe. En el projecte està previst. Cap objecció.

Comencen els despropòsits. Entre Cervera i Lleida ja hi ha línia convencional; en el tram Cervera - Vic s'hauria d'estudiar fer serveis de rodalia prolongant les línies existents. Però és que entre Vic i l'aeroport de Girona -que no Girona ciutat- passa pel mig de les Guilleries com si res, i sense donar servei a cap poble intermig, com si d'un TGV es tractés. Es busca la manera de connectar Girona i Vic de la forma més ràpida sense donar servei ferroviari enlloc de les terres gironines, a excepció de l'aeroport. Banyoles, Olot i la Costa Brava seguiran sense tren. Des que la FEVE en temps de Franco -és a dir, EFE- les clausurà. D'acord, hi ha autovia a Banyoles i s'estan desdoblant carreteres de la costa, posar-hi un tren és llençar els diners. A més, a Girona tothom té cotxe, per què volen ferrocarril? Potser caldria preguntar-se per què a Girona tothom té cotxe: perquè no té ferrocarril. Només l'eix Sils - Girona - Figueres està servit ferroviàriament. Tota la resta és domini Sarfa per la costa i Teisa per l'interior que, com tota empresa d'autobusos concessionària de la Generalitat de Catalunya, fan el que els hi rota.

Però clar, el Cascos va posar de moda els AVE, i ara la ciutat que no tingui un tren d'aquests està aïllada del món mundial. Tothom enfolleix quan sent coses com que amb 20 minuts estarà a Vic. Fantàstic, però és que ara calen 30 minuts de transport públic per arribar a Banyoles. I es tardarà el mateix per arribar a Lleida que a Olot. Què es pretén, arruïnar la Garrotxa? Siguem seriosos, si us plau. Estem perdent la noció vertebradora del ferrocarril. A terres gironines, aquest refotut ETF només servirà per trencar els enllaços comercials interns de les comarques gironines a les de Barcelona. Però, ostres, què burro que sóc! Per què no hi he pensat abans? Si Girona és la província amb més prosperitat econòmica, clar, es vol dispersar aquesta riquesa i desplaçar-la fora per tal que Barcelona torni a ser el motor de Catalunya. Quin sentit tindria, si no, un tren que va de Girona directament a l'exterior?

Amb el plantejament actual, que el tren es quedi a Vic. Per cert, sembla mentida que el conseller del DPTOP sigui de Girona.

Re: AVE a la catalana

Posted: Sunday 24/07/2005 20:44
by wefer
entfe001 wrote:Però, ostres, què burro que sóc! Per què no hi he pensat abans? Si Girona és la província amb més prosperitat econòmica, clar, es vol dispersar aquesta riquesa i desplaçar-la fora per tal que Barcelona torni a ser el motor de Catalunya. Quin sentit tindria, si no, un tren que va de Girona directament a l'exterior?
Amb el plantejament actual, que el tren es quedi a Vic. Per cert, sembla mentida que el conseller del DPTOP sigui de Girona.
Si no s'inverteix a Girona, resulta que és culpa del centralisme barceloní que vol arruinar les comarques.
Si s'inverteix, resulta que el que volen és endur-se la riquesa a fora (aquests arguments ja sonaven amb els primers ferrocarrils del segle XIX).
Home... no fotem :D
Cal dir que jo sóc partidari d'un ETF per Olot i Figueres, amb ramal Banyoles-Girona... però bé, no comencem com amb la LAV de BCn, que si ara per la dreta, que si ara per l'esquerra... comencem a construir el que hi ha decidit, i punt.

Posted: Monday 25/07/2005 1:01
by wefer
De El Punt:
-------------------------------
L'aeroport tindrà una estació de tren que interconnectarà amb la del TGV a Girona

- L'equipament està inclòs en el futur eix transversal ferroviari Lleida-- -- Girona, presentat ahir pel govern i que entrarà en servei el 2020

L'aeroport Girona Costa Brava tindrà finalment una estació de passatgers i un interconnectador amb la línia del TGV a Girona, segons es preveu en el futur eix transversal ferroviari de Catalunya. L'eix, que costarà 6.500 milions d'euros, no es començarà a construir, però, fins d'aquí a cinc anys i no entrarà en servei fins al 2020. Així ho van explicar ahir responsables del govern català, que van recordar que sempre havien assegurat que a l'aeroport hi hauria una estació de tren, contestant així a les reclamacions fetes des de diferents institucions i sectors gironins sobre la necessitat d'una connexió ferroviària a la zona. Un total de 233 quilòmetres de via travessaran la Catalunya central i permetran anar de Lleida a Girona en 90 minuts.

L'eix transversal ferroviari serà d'ample europeu i de doble via, per a passatgers i mercaderies. Enllaçarà amb el tren d'alta velocitat a Lleida i amb l'aeroport de Girona, i tindrà un ramal de connexió amb Martorell i l'àrea metropolitana. La via principal de l'eix transversal ferroviari sortirà de Lleida i tindrà set estacions de viatgers: Mollersussa, Tàrrega, Cervera, Igualada, Manresa , Vic i l'aeroport de Girona, a més de diverses terminals de càrrega. Sumant-hi ramals i accessos a ciutats, tot el traçat fa 360 quilòmetres -amb un cost de construcció de 18 milions d'euros per quilòmetre-, 83,8 dels quals seran de túnel i 30,6, de viaducte. El tren circularà entre 160 i 250 km/h per a passatgers, i entre 100 i 120 km/h per a mercaderies.
En la presentació de l'eix transversal -el projecte d'obra pública més important, en volum i inversió, que encararà el govern-, que es va fer al Palau de Pedralbes de Barcelona, davant d'alcaldes, empreses constructores i col·legis professionals de Catalunya, el president de la Generalitat, Pasqual Maragall, va posar l'accent en dos punts: la descentralització que suposa una gran línia de tren que estalvia el pas, obligat fins ara, per la capital; i la potenciació del transport ferroviari de les mercaderies. «És una infraestructura que dibuixa una idea de país, una concepció del país en xarxa», va afirmar el President. El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, va reconèixer que el procés per fer realitat aquest eix serà «llarg i costós».

Connexions a l'aeroport
L'aeroport quedarà connectat, doncs, per ferrocarril amb l'estació central de la ciutat de Girona i, per tant, amb la línia del TGV. Diferents institucions, sectors i partits havien reclamat aquest punt, argumentant que era necessari per al futur desenvolupament intermodal de l'aeroport, però ho demanaven per abans del 2020, que és la data en què el govern calcula haver acabat l'eix ferroviari.
El traçat segueix el corredor definit per l'eix transversal, excepte a la zona més muntanyosa, sobretot part de les Guilleries, i passa pel nord de Santa Coloma de Farners, fins arribar a l'aeroport. El pas de l'eix per l'aeroport es considera una aposta de futur tant per al trànsit de passatgers com per a les futures connexions amb les plataformes industrials i logítiques del sud de Girona. El tram entre Vic i l'aeroport és de 51 quilòmetres de recorregut.
D'altra banda, des de l'estació de Vic els viatgers de l'eix podran intercanviar amb la línia de Renfe Barcelona-Puigcerdà-la Tor de Querol.

Posted: Monday 25/07/2005 13:47
by Duke
Amb sinceritat, crec que amb el que costarà l'EFT, es podrien fer moltes inversions per millorar.

I del que ens queixem a Girona es que hi ha tots els calers que es vulgui per fer carreteres i el medi ambient en aquests casos no es respecte. Però per fer un tren, no hi ha diners o es malmet massa el territori.

I sincerament, en comencem a estar fins els collons de que ens tractin com a imbècils, dient que utilitzem el transport públic quan el transport públic que tenim és directament una vergonya i un bon exemple de la importancia del vehicle privat.

Posted: Monday 25/07/2005 16:10
by entfe001
Wefer: les últimes inversions en carreteres que s'han fet a les comarques gironines, o que està previst fer, són comunicacions entre poblacions de Girona i Barcelona, com són l'autovia de Llagostera a la Costa Brava -a Llagostera hi desemboca una carretera procedent de la sortida de Maçanet de l'AP-7- o el també mencionat eix de Bracons per unir Olot amb Vic. Vertebració interna del territori, més aviat poca. La N-II (em nego a dir A-2 a la bírria que fa l'AP-7 imprescindible) porta anys i panys oblidada per aquestes terres. Ara s'està adecentant el tram entre Riudellots -enllaç C-25 i Aeroport- i Fornells -inici de la variant de Sant Daniel-. Si l'autovia Barcelona - Lleida va ser tot un serial fins que es posà en marxa tota ella, ja et dic jo que per les nostres terres és, directament, ciència-ficció. I l'AP-7, ja posats, encallada en dos carrils i col·lapsada de camions.

Duke: l'ETF és com una línia d'alta velocitat. Poques parades i objectiu d'unir pblacions molt distants, sense donar servei a la resta de poblacions per on hi passarà. 360 quilòmetres de tren per unir 9 poblacions ho trobo patètic: surt a una mitjana de 45 quilòmetres entre estacions. Inadmissible per a una infraestructura vertebradora. Això es veu molt bé des de fora, perquè és la moda actual, però quan un veu que per anar a Llagostera té els serveis que té n'hi ha per rasgar-se les vestidures, que diria en Carles Reixach.

Insisteixo: Quin redimontris d'utilitat té una infraestructura que deixa Lleida a 80 minuts de Girona si s'en seguiran tardant 90 via TEISA per anar a Olot??? I què hi fem en 20 minuts a Olot si ens en fan falta 30 per arribar a Banyoles, que està aquí mateix???

Que no ens venguin la xocolata del lloro.

Posted: Monday 25/07/2005 16:21
by Duke
entfe001 wrote:Duke: l'ETF és com una línia d'alta velocitat. Poques parades i objectiu d'unir pblacions molt distants, sense donar servei a la resta de poblacions per on hi passarà. 360 quilòmetres de tren per unir 9 poblacions ho trobo patètic: surt a una mitjana de 45 quilòmetres entre estacions.
El que jo voldria és que m'expliquessin qui vol anar de Girona a Vic. Si de cas per fer turisme o algun estudian de la Universitat de Vic, perque la gent de Vic i de Girona ja ho tenen tot i en canvi la gent de Torelló, Manlleu, Olot, Banyoles sí que necessiten anar a la capital per fer gestions. I encara és més rar que un ciutadà de Girona vagi a Mollerussa.

Ja que fas una obra tan cara, fes-la bé o converteix-la únicament per mercaderies, perque pel que es refereix a passatgers serà clarament deficitària :?

Posted: Monday 25/07/2005 17:43
by sequera
Duke wrote:
entfe001 wrote:Duke: l'ETF és com una línia d'alta velocitat. Poques parades i objectiu d'unir pblacions molt distants, sense donar servei a la resta de poblacions per on hi passarà. 360 quilòmetres de tren per unir 9 poblacions ho trobo patètic: surt a una mitjana de 45 quilòmetres entre estacions.
El que jo voldria és que m'expliquessin qui vol anar de Girona a Vic. Si de cas per fer turisme o algun estudian de la Universitat de Vic, perque la gent de Vic i de Girona ja ho tenen tot i en canvi la gent de Torelló, Manlleu, Olot, Banyoles sí que necessiten anar a la capital per fer gestions. I encara és més rar que un ciutadà de Girona vagi a Mollerussa.

Ja que fas una obra tan cara, fes-la bé o converteix-la únicament per mercaderies, perque pel que es refereix a passatgers serà clarament deficitària :?
Per a mi l'argument : "qui vol anar, o va, a...." no em val.

És la pregunta que els politics es fan continuament per aprovar o no corredors i només fa falta mirar una mica el panorama actual per donar-se compte que ha sigut un fracàs. No millorarem res amb aquesta pregunta.

Es tracta de ser ambiciosos i buscar , crear noves necesitats o dotar de nous serveis

Posted: Monday 25/07/2005 19:02
by Duke
sequera wrote:
Duke wrote:
entfe001 wrote:Duke: l'ETF és com una línia d'alta velocitat. Poques parades i objectiu d'unir pblacions molt distants, sense donar servei a la resta de poblacions per on hi passarà. 360 quilòmetres de tren per unir 9 poblacions ho trobo patètic: surt a una mitjana de 45 quilòmetres entre estacions.
El que jo voldria és que m'expliquessin qui vol anar de Girona a Vic. Si de cas per fer turisme o algun estudian de la Universitat de Vic, perque la gent de Vic i de Girona ja ho tenen tot i en canvi la gent de Torelló, Manlleu, Olot, Banyoles sí que necessiten anar a la capital per fer gestions. I encara és més rar que un ciutadà de Girona vagi a Mollerussa.

Ja que fas una obra tan cara, fes-la bé o converteix-la únicament per mercaderies, perque pel que es refereix a passatgers serà clarament deficitària :?
Per a mi l'argument : "qui vol anar, o va, a...." no em val.

És la pregunta que els politics es fan continuament per aprovar o no corredors i només fa falta mirar una mica el panorama actual per donar-se compte que ha sigut un fracàs. No millorarem res amb aquesta pregunta.

Es tracta de ser ambiciosos i buscar , crear noves necesitats o dotar de nous serveis
Però és que no hi ha necessitats d'anar de Girona a Vic, mentre que els pobles del mig sí que en tenen. A Girona hi ha de tot i a Vic també, el potencial de la línia estava en els pobles del mig no als extrems

Posted: Monday 25/07/2005 19:15
by 437.001
Quina gràcia que em fa aquesta discussió!

Es parla de fer un enllaç entre ciutats importants de Catalunya sense passar forçosament per BCN.

Es discuteix sobre si per Igualada, si per Olot...

I Tarragona seguirà sent la sola província on per anar a Manresa, Vic, Olot o Ripoll caldrà seguir passant per BCN ( o per la B30) perquè per anar de Tarragona a Igualada o Cervera...agárrate María Jaén!!!

Es parla de discriminació de Girona i de bla i bla...quan les carreteres de la província de Tarragona són, DE LLARG, les pitjors de tota Catalunya (pitjors fins i tot que les de Teruel, i qui no em cregui que vagi de Gandesa a Alcañiz o a Caspe...).

I menys mal que sóm la província que produeix la quasi totalitat de l´energia de Catalunya, que té el polígon químic més gran del sud d´Europa, un important centre turístic i LA SEGONA província amb més habitants de Catalunya (sense comptar turistes i els seus cotxes),
que si arribem a tenir tan poca indústria com Lleida o Girona, no sé on seríem...

Nosaltres també som catalans, no? No, oi que no?

>:(

I en tren ja ni te cuento...de Tarragona a Manresa sense passar per Barna???
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAA!!!!

:'(

Posted: Monday 25/07/2005 19:25
by 437.001
I no acabo: recordo que les dues úniques línies RENFE (tret del Ripoll-St.Joan a Girona) que es van suprimir (Reus-Roda de Barà i La Puebla de Híjar-Alcañiz-Tortosa) es troben a la província de Tarragona...

Dit això, i tornant al tema principal, crec que hauria de ser adif qui fes la línia aprofitant al màxim el Lleida-Manresa.

Jo no la faria passar per Igualada.

El que sí que faria seria una línia Alcover-Valls-Igualada-Manresa on tindria enllaç amb l´Eix.

Perquè?

Perquè així les mercaderies passants no tindrien necessitat de passar ni per l´àrea metropolitana de BCN: les que vinguéssin de València farien Cambrils-Reus-Alcover-Valls-Igualada-Manresa-Vic-Sta.Coloma de Farners-Girona-cap amunt i les de Saragossa, doncs Lleida-Mollerussa-Tàrrega-Cervera-Calaf-Manresa-etc fins a dalt.

A més, es podria donar servei de passatgers. Avui sembla impossible anar en tren de Tortosa a Manresa sense passar per BCN...

No estic a favor de la branca Manresa-BCN perquè, sincerament, on podem fotre UNA ALTRA LÍNIA DE TREN ENTRE MANRESA-MARTORELL-BCN sense donar pel sac a la població?

:|

Posted: Monday 25/07/2005 21:27
by entfe001
D'acord, a Girona ciutat no s'ha tancat cap línia de Renfe. Només quatre carrilets: a Banyoles, a Olot, a Palamós i a Sant Feliu de Guíxols. Una xarxa que, avui en dia, t'asseguro que es troba molt a faltar.

En todas partes cuecen habas.

Posted: Monday 25/07/2005 21:57
by Aureli
Quan es va parlar de l'eix ferroviari català fa més d'un any, es deia de fer una sortida dels ports de Tarragona i Barcelona cap a França amb una nova via. Des del port de BCN hi ha una solució, però no s'ha dit res del de Tarragona. Algú sap quelcom?
També es parlava de fer un ramal cap a les terres de l'Ebre, però ara res de res...

:? (

Posted: Tuesday 26/07/2005 0:22
by 437.001
Aquí a Tarragona l´únic que hem sentit és que l´AVE arriba l´any que ve.
I que començaran a preparar el tram Perafort-Vandellòs.

Res més.

:|

Es va parlar en cert moment d´una línia Vilanova-Vilafranca-Martorell-Granollers-Mataró, però no crec que tingués gran cosa a veure amb el port de Tarragona ni res per l´estil...

El nas de la bruixa

Posted: Tuesday 02/08/2005 17:49
by entfe001
Diari de Girona (article d'opinió)
Jordi Vilamitjana (Diari de Girona) wrote:Amb tren a Lleida

Per anar de Girona a Lleida amb tren hi ha ara mateix dues rutes útils, a quina més llarga i pesada: 1) Girona-Barcelona, espera i transbord, i Barcelona-Lleida per Tarragona (4 hores); 2) Girona-Montcada i Reixac, llarga espera i transbord, i Montcada i Reixac - Lleida per Manresa, Sant Guim de Freixenet i Mollerussa (3 hores 30 minuts).

la ruta tarragonina és la dels llargs recorreguts (dels trens importants, per entendre´ns). És més còmoda però fa més volta que un molinet: per què si hom vol anar a la Ilerda d´Indíbil i Mandoni, el passegen per la Imperial Tarraco dels pous de petroli? És clar que si no es té pressa, és una excursió que permet visitar en tres hores les quatre capitals de província de Catalunya. L´altra ruta és patètica. La via està com està, els trens van com van; el traca-traca és constant i el viatge, essent més curt, es fa més llarg.
Amb les dades que va donar la setmana passada el conseller Nadal sobre el projecte de l´eix transversal ferroviari, un tren anirà de Girona a Lleida en només 1 hora i 30 minuts. L´estalvi de temps serà evident: entre una hora i mitja i dues hores. Els enllaços que permetrà seran importants. El transport de mercaderies unirà transversalment unes quantes comarques. Tot perfecte.
Tanmateix, analitzant la filosofia de la proposta d´eix ferroviari transversal s´hi observa una contradició: la transversalitat que es proposa per vèncer la radialitat de Barcelona cau en el parany de la radialitat de Girona. Es perd d´aquesta manera una ocasió de lligar amb tren Vic, Olot i Figueres, una interessant alternativa a Bracons i al trànsit de cotxes per la Garrotxa. Potser no és tard i es pot lligar tot a través d´un bucle ferroviari que faci Lleida-Vic-aeroport-Girona-Figueres-Olot-Vic-Lleida.
Només un apunt:

Amb els horaris de Regionals Renfe a mà de la línia Ca4, certament dels cinc trens regionals de Barcelona a Lleida només dos van via Valls: el primer i l'últim. Comptant que el primer surt a les set del matí, això vol dir que no es pot prendre si es ve de Girona. Així doncs, observació encertada la de la tournée turística per Tàrraco. Això sí, a mi em surten tres hores i no pas quatre. De Montcada a Lleida via Calaf són tres hores i mitja.

Posted: Sunday 07/08/2005 18:00
by xtomas
aarongilp wrote:
wefer wrote:
Denekcalb wrote: los de la CIUDAD CONDAL nos tienen abandonados a ti (GRN), a mi (TGN), a los Leridanos y los de la 5a província ya no salen ni en el mapa, jeje.
Sort d'això, quan resulta que la majoria de les grans inversions dels propers anys es faran a Tarragona, Lleida i Girona, malgrat que el 75% de la població viu a la província de Barcelona :roll:
Si, es clar, si contem que aquestes inversions seran per fer un tren que només serà apte per a rics...a mi, aquestes inversions no em serveixen per absolutament res. Si fessin un ferrocarril a la Costa Brava, o milloressin MOLT els busos de Girona, encara, però com que no ho faran, aquestes inversions per a mi no signifiquen RES.
La veritat, crec que és una estupidesa absoluta, afirmar que el TGV i els diferents serveis que desplega pel territori, son només per a rics.

Això és rotunda i absolutament fals, i és ben sabut què és així. Esteu dient que el TGV Sevilla-Madrid, Córdoba-Sevilla, etc., (per no parlar dels serveis mixtos derivats) són només per a rics? els agafen només els rics?

Creus que l'èxit del TGV és degut només als rics? En què et bases per a dir-ho? No hi ha pas gaire diferència entre els preus TGV/avió per a fer distàncies similars. Quan costa un bitllet d'avió BCN-Madrid? i un Altaria BCN-Madrid? (tant en 1a com en 2a classe).

Aquestes afirmacions només volen provocar i amagar la veritat, ja que tots sabem que el TGV no és només per a rics, tal i com aqui s'afirma. Això és rotundament fals, i així ens ho demostra tant els índex d'ocupació, com les enquestes fetes als viatgers,...

El TGV es només per a rics? de debò algú es pot creure aquesta afirmació?

Me sumo a esa afirmación

Posted: Sunday 07/08/2005 18:28
by Santfeliuenc
Hola,
La veritat, crec que és una estupidesa absoluta, afirmar que el TGV i els diferents serveis que desplega pel territori, son només per a rics.
Nada más que decir que me sumo rotundamente a esa afirmación, ya que en absoluto el AVE ni las líneas de regionales o largo recorrido que vayan a utilizar esa infraestructura de alta velocidad por el territorio serán exclusividad de ricos, millonarios, etc. sino que como en el caso del AVE en funcionamiento entre Madrid y Sevilla, las lanzaderas entre Madrid Puertollano y Ciudad Real, las que quieren colocar ahora entre Sevilla y Córdoba, además de todos los trenes Talgo que utilizan ese mismo corredor circulando a la misma velocidad que el AVE, etc. para nada son tema exclusivo de millonarios ni excluyen a la ente del pueblo llano sino todo lo contrario.

Saludos,
Sergio

Posted: Sunday 07/08/2005 19:51
by wefer
A veure, el que sí està clar és que l'aparicó dels serveis AVE suposa, amb la mentalitat actual de l'operadora RENFE, un substancial increment dels preus.
Mirant a la web de renfe i comparant dues destinacions amb similar quilometratge, com són Barcelona-Madrid (pràcticament sense AVE) i Madrid-Sevilla (amb AVE) en preferent sense descomptes, tenim que:

BCN-MAD = de 35,00 a 60,50 euros
MAD-SEV = de 52,00 a 67,00 euros

En cas d'aplicar-se les mateixes tarifes, això suposaria un increment del 50% de les tarifes més baixes i un 11% de les més cares.
Segurament l'AVE no és només per a rics, però podem dir que efectivament els rics seran els que en sortiran més beneficiats, ja que mentre aquest augment la gent amb més poder adquisitiu l'assumirà tranquil·lament a canvi de la millora en el viatge, als que tenen menor poder adquisitiu els pot suposar el pas definitiu per l'abandonament del ferrocarril.
Recordem que el viatge BCN-MAD en autobús està entre els 24,23 i els 33,31 euros, menys de la meitat del que previsiblement costarà en l'AVE.

Posted: Sunday 07/08/2005 20:02
by xtomas
wefer wrote:A veure, el que sí està clar és que l'aparicó dels serveis AVE suposa, amb la mentalitat actual de l'operadora RENFE, un substancial increment dels preus.
Mirant a la web de renfe i comparant dues destinacions amb similar quilometratge, com són Barcelona-Madrid (pràcticament sense AVE) i Madrid-Sevilla (amb AVE) en preferent sense descomptes, tenim que:

BCN-MAD = de 35,00 a 60,50 euros
MAD-SEV = de 52,00 a 67,00 euros

En cas d'aplicar-se les mateixes tarifes, això suposaria un increment del 50% de les tarifes més baixes i un 11% de les més cares.
Segurament l'AVE no és només per a rics, però podem dir que efectivament els rics seran els que en sortiran més beneficiats, ja que mentre aquest augment la gent amb més poder adquisitiu l'assumirà tranquil·lament a canvi de la millora en el viatge, als que tenen menor poder adquisitiu els pot suposar el pas definitiu per l'abandonament del ferrocarril.
Recordem que el viatge BCN-MAD en autobús està entre els 24,23 i els 33,31 euros, menys de la meitat del que previsiblement costarà en l'AVE.
A veure,

Estic d'acord en que segurament els preus de l'AVE són una mica elevats, preus que per cert tant el PP com el PSOE s'han negat sempre a reduir en diferents proposicions que s'han fet al Congrés i Senat, però dit això, el que no podem fer es comparar preus de serveis que no són comparables.

És a dir, no em pots comparar el que costa un autobús Madrid-BCN amb el que costa l'Altaria, perquè no són comparables, ni en prestacions, ni servei, i sobretot en temps.

Si comparem, em de comparar serveis o modes de transport comparables. I en aquest sentit, sabeu perfectament que l'AVE només és comparable directament amb l'avió.

Insisteixo en que em de ser rigorosos, i no podem comparar un autobús amb un TGV, per l'amor de déu. Només faltaria que l'AVE no fos el doble o el triple de car que l'autobús.

Per últim, dir que en els preus, part del "abús" en els TGVs/Altaria, es pot atribuir, si més no parcialment, als balanços de resultats de RENFE, que recordeu que els governs de Madrid (tant PP com PSOE) estan encabuts en que sigui rentable. I com es veu en les memòries de RENFE, la millor manera de fer rendible RENFE (la UN de Negoci AVE és la que més aporta als ingressos del grup) és mantenir elevats els preus de l'AVE, que com té una demanda altíssima, no hi ha perill de quedar-se sense passatgers degut als preus.

P.D.: Els "rics" com dieu, o millor dit, la gent de classe social alta, utilitza fonamentalment l'avió, no el TGV. Espero que no arribem a la conclusió aquí que viatjar en preferent és un pecat o hauria d'estar prohibit...