Page 5 of 22

Re: Seguiment de les obres al Carmel

Posted: Tuesday 01/09/2009 10:55
by BCN2008
Això s'està anant del tema, siusplau :topic
Tornant al tema, que es la prolongació de la L5, no qui la ha fet i qui no, un cop acabat el tunel i conectat amb l'actual cua de maniobres de Horta, crec que en un any en tenen prou per col·locar via, catenària, posar els acabats i els ascensors i escales mecàniques. Això si ho fan bé i ràpid, cosa que actualment sembla impossible. Per cert, algú sap com adaptaràn a PMR la galería inclinada de Carmel, si es que ho fan?

Re: Seguiment de les obres al Carmel

Posted: Tuesday 01/09/2009 20:00
by Aureli
Si et refereixes al pla inclinat de l'estació de Coll-Taxonera, dir-te que aquest ha desaparegut. El que han fet finalment és un pou molt fondo, de prop de 50m i un cop arribats a aquesta fondària han fet un passadís de prop de 100m que connecta amb l'andana. És a dir, en lloc de fer una hipotenusa, han fet els dos catets del triangle, ja que la hipotenusa passava molt a prop dels fonaments dels edificis del carrer Llobregós. Val més així, més seguretat i ja deu estar tot pràcticament fet.

Re: Seguiment de les obres al Carmel

Posted: Tuesday 01/09/2009 20:26
by BCN2008
Aureli wrote:Si et refereixes al pla inclinat de l'estació de Coll-Taxonera, dir-te que aquest ha desaparegut. El que han fet finalment és un pou molt fondo, de prop de 50m i un cop arribats a aquesta fondària han fet un passadís de prop de 100m que connecta amb l'andana. És a dir, en lloc de fer una hipotenusa, han fet els dos catets del triangle, ja que la hipotenusa passava molt a prop dels fonaments dels edificis del carrer Llobregós. Val més així, més seguretat i ja deu estar tot pràcticament fet.
Ja se que l'antiga galeria inclinada de Teixonera|Coll l'han cambiat per un pou, pero hi ha una galeria inclinada al vestibul Pastrana de l'estació Carmel, tot i que mirant bé el projecte de GISA, he descobrit que no seran escales mecàniques sino tapissos rodants inclinats. No se si amb això ja el tindran adaptat.
Per cert, Carmel te dues andanes laterals, cosa extranya a les noves estacions del metro.

Retard d'un any en les obres

Posted: Friday 04/09/2009 11:53
by Guigui
http://www.vilaweb.cat/www/noticia?p_id ... edi=gracia

DIVENDRES, 04/09/2009 - 10:10h

Les obres de la L5 al Coll acumulen un any de retard

Un any després que s’anunciés la fi de les obres de la L5 al Col amb la finalització del túnel intern per connectar l’estació de Teixonera-Coll i l’inici dels treballs a cel obert per desplçar les escales mecàniques i ubicar-hi la boca d’accés, el més calent és a l’aigüera.

Fonts del departament de Política Territorial i Obres Públiques han admès que la complexitat de l’obra pot estar dificultant el compliment dels terminis i diuen que aquest setembre pot ser la data en què es finalitzin els treballs. Malgrat això, els operaris discuteixen a peu d’obra com encabir la maquinària per a la fase final i expliquen que una de les parts més complicades ha estat treure, peça a peça, l’escala mecànica de la part baixa de Beat Almató. Per això, els treballadors es qüestionen seriosament aquest termini. Per la seva banda, els veïns, afectats per cinc anys d’obres, comencen a veure que el final de totes aquestes molèsties s’acosta. Més informació a L'Independent (p. 6)

Re: Seguiment de les obres al Carmel

Posted: Wednesday 16/09/2009 9:56
by wefer
Pel que es pot veure a les obres que es fan a cel obert prop de la Vall d'Hebron, aquesta prolongació encara dista molt d'estar acabada. Ni tan sols s'han posat les vies, i no diguem ja altra tipus d'infraestructura. Desconec si tot el túnel està igual d'endarrerit.

Re: Seguiment de les obres al Carmel

Posted: Wednesday 16/09/2009 13:48
by BCN2008
wefer wrote:Pel que es pot veure a les obres que es fan a cel obert prop de la Vall d'Hebron, aquesta prolongació encara dista molt d'estar acabada. Ni tan sols s'han posat les vies, i no diguem ja altra tipus d'infraestructura. Desconec si tot el túnel està igual d'endarrerit.
El tunel esta completat, ara es procedirà a posar via, instal·lacions, etc.

Re: Seguiment de les obres al Carmel

Posted: Wednesday 16/09/2009 15:15
by BCN2008
Projectes de les tres estacions i imatges virtuals:
Carmel
Teixonera
Vall d'Hebrón

Re: Seguiment de les obres al Carmel

Posted: Wednesday 16/09/2009 16:21
by Miquel
BCN2008 wrote:
wefer wrote:Pel que es pot veure a les obres que es fan a cel obert prop de la Vall d'Hebron, aquesta prolongació encara dista molt d'estar acabada. Ni tan sols s'han posat les vies, i no diguem ja altra tipus d'infraestructura. Desconec si tot el túnel està igual d'endarrerit.
El tunel esta completat, ara es procedirà a posar via, instal·lacions, etc.
El dipòsit serà dins el túnel i no fora com havia de ser en un principi.
El túnel es fét, ja de fà uns mesos, i aquest estiu l'han acabat de cobrir, i a partir d'ara, ja es comencen a posar a deixar el carrer com tocava.
A Vall d'Hebron ja s'hi veu molt de moviment, a la sortida actual, tenen els llums encesos, i es veu la galeria que porta a la L5, mentres pujes per les escales.
L'altre sortida, també esta força acabada.
A Taxonera - Coll, a la sortida al carrer de Sant Crispí, ja han començat a treballar.

Re: Seguiment de les obres al Carmel

Posted: Saturday 17/10/2009 21:18
by BCN2008
Finaliza la excavación del túnel de la L5 del metro bajo el Carmel que entrará en servicio en 2010
Está previsto que el nuevo tramo comience a funcionar tras el verano de 2010

BARCELONA. (EUROPA PRESS).- El presidente de la Generalitat, José Montilla, y el alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, visitaron hoy las obras de la recién terminada excavación del túnel que alargará la actual línea L5 del metro hasta el barrio del Carmel, y que comenzará a funcionar tras el verano de 2010, según informó el conseller de Política Territorial y Obras Públicas, Joaquim Nadal.

Montilla destacó el "trabajo conjunto" efectuado por los gobiernos autonómico y municipal para desarrollar el proyecto, y afirmó que el nuevo tramo ayudará a "salvar distancias" dentro de la ciudad, y que los barrios del Carmel, La Teixonera, El Coll y Vall d'Hebron se integrarán mejor en el tejido urbano. "Con el accidente de 2005 se pusieron a prueba muchas cosas", afirmó el presidente, y agradeció a las familias y comerciantes del Carmel su colaboración para "superar" los problemas de una obra que calificó como "compleja y difícil".

Recordó que a raíz del hundimiento del túnel de maniobras de la ampliación de la L5 hace cuatro años se aprobó una nueva ley de obras públicas que endurece las normas de seguridad, requisitos que esta vez "se han aplicado con rigor", aseguró.

Hereu también agradeció la "confianza" de quienes "creyeron en continuar esta obra", y aseguró que la ampliación de la red del Metro que se está acometiendo en la ciudad es "una revolución en las infraestructuras" y una de buena respuesta a la actual crisis económica.


El nuevo tramo, que compensará el "déficit histórico" que sufría el Carmel en materia de movilidad, afirmó el alcalde, será utilizado por más de 30.000 personas al día, según los cálculos municipales, y conectará la L3 con la L5 a través de un nuevo intercambiador en la estación de Vall d'Hebron.

El túnel excavado alcanza una longitud de 2,6 kilómetros, incluyendo los tramos de andén de las tres nuevas estaciones --Vall d'Hebron, Teixonera-Coll y Carmel-- y el nuevo ramal de maniobras de Sant Genís, y su profundidad llega a los 100 metros en algunas zonas. El coste total de la obra será de unos 300 millones de euros, informó Nadal.
-------------------------------------------------------------------
En el video es veu la preandana de Carmel.

Ho negaven tossudament

Posted: Sunday 18/10/2009 0:30
by Guigui
[...], requisitos que esta vez "se han aplicado con rigor", aseguró.
O sigui, contràriament al que ens han estat venent durant prop de cinc anys, per activa i per passiva, ja sigui en paraules com en fets (no-cessament de cap alt càrrec llevat el cap de turc de torn), ara reconeixen implícitament allò que veia un cec: a l'esfondrament del Carmel es van fer malament força coses.

Si al final, acaba traïnt-los a tots el subconscient.

Re: Seguiment de les obres al Carmel

Posted: Monday 09/11/2009 10:01
by metring
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... PK=1022&h=

El Carmel ganará seis plazas sobre las nuevas estaciones de la L-5


1. • Las obras de Pastrana, Batet, Sant Crispí y Vall d’Hebron, listas cuando abra el metro en verano
2. • Los espacios se distribuirán en la densa trama urbana de tres barrios con un total de 11.000 m2

Aspecto de las obras del metro en la plaza de Pastrana, el sábado, un espacio que se transformará en una zona verde de 3.130 metros cuadrados. Foto: Joan cortadellas
Aspecto de las obras del metro en la plaza de Pastrana, el sábado, un espacio que se transformará en una zona verde de 3.130 metros cuadrados. Foto: Joan cortadellas

RAMON COMORERA
BARCELONA

Bajo tierra, la perforación del difícil túnel de la L-5 en el Carmel ha concluido y ya se trabaja en la instalación de las vías y en la adecuación de las estaciones. El objetivo es abrir el nuevo tramo Horta-Vall
d’Hebron en septiembre del 2010, según la fecha comprometida días atrás por el titular de Obres Públiques, Joaquim Nadal, cuando presentó en sociedad la galería que debe enterrar la desconfianza en la obra pública engendrada por el hundimiento del 2005. En la superficie pronto empezará la urbanización de los seis espacios públicos que ganarán los tres barrios de la zona encima de las nuevas estaciones. En conjunto serán 10.800 metros cuadrados de pequeñas plazas que mejorarán la tortuosa trama urbana.
Con cuatro millones de euros y seis meses de trabajos contados a partir de principios del 2010, momento en que se adjudicarán las obras licitadas ahora, se cerrarán las heridas causadas en el laberinto de calles y edificios por la excavación del túnel y por las tres nuevas estaciones y sus complejos y distantes accesos: Carmel, Teixonera-Coll y Vall
d’Hebron. Será el plazo justo para que cuando llegue el otoño del 2010, siempre que se cumplan sin problemas las previsiones y los vecinos empiecen ya a utilizar los trenes, también puedan acudir a los espacios públicos recién urbanizados.

MEDIOS MECÁNICOS / La inversión en estas zonas tiene un presupuesto exiguo en comparación con los 300 millones que costará el conjunto de la obra, pero será su remate final a la vista de todos. Los nuevos espacios integrarán las bocas de la red subterránea de enlaces calle-andén. La gran profundidad del túnel y el puzle de edificios y desniveles de la superficie ha obligado a prever la instalación de hasta 78 medios mecánicos entre escaleras (38), ascensores (24) y las novedosas cintas transportadores (16) que facilitarán el paso por los largos recorridos. Todo ello constituirá la mayor concentración de dispositivos similares de la red.
La plaza de Pastrana, entre las calles de Sigüenza, Jadraque, Cifuentes y Lluís Maria Vidal, será, con 3.130 metros cuadrados la más grande de las zonas pendientes de reurbanizar, según el proyecto del arquitecto Manel Sánchez, autor junto con su compañera de estudio Dolors Piulachs de numerosas estaciones del metro. El nuevo diseño suprime la circulación por las calles perimetrales, excepto por la de Sigüenza, y crea un gran espacio peatonal pavimentado, con muchos árboles, dos zonas de juegos infantiles y escaleras, rampas y taludes para salvar el desnivel del terreno. En este conjunto se integrará una de las dos bocas de la parada del Carmel. La otra, sin urbanización específica, estará situada en la calle de Llobregós, junto al mercado del barrio.

GRANDES DESNIVELES / En la complicada estación de Teixonera-Coll se urbanizarán dos espacios situados a gran distancia y correspondientes a otros tantos accesos. El primero, con 1.869 metros cuadrados en fuerte pendiente ubicados en la confluencia de las calles de Batet y Llobregós, constará de una zona pavimentada y una zona verde. Esta tendrá, sin embargo, una plantación provisional a la espera de resolver definitivamente y al margen de las obras del metro, el encaje con las calles de Salze y Mare de Déu del Coll y con el pasaje de Ros.
El segundo espacio, con 2.162 metros cuadrados en dos plazas situadas entre las calles de Sant Crispí, Fastenrath y Arenys, tendrá rampas, escaleras, zona de estar y zona con vegetación. Todo ello también con fuertes desniveles.
Alrededor de la estación intercambiador de Vall d’Hebron (L-5 y L-3), en el cruce del paseo del mismo nombre y la avenida del Jordà, se crearán los tres espacios públicos restantes con escaleras, zonas pavimentadas y grandes jardineras. En el acceso montaña-Besòs se urbanizarán 1.442 metros cuadrados, en el montaña-Llobregat 1.018 y en el lado mar 1.075.

Sis places... les mateixes que fa cinc anys?

Posted: Monday 09/11/2009 10:10
by Guigui
metring wrote:El Carmel ganará seis plazas sobre las nuevas estaciones de la L-5
I quantes n'estaven previstes abans de l'esfondrament?

Re: Seguiment de les obres al Carmel

Posted: Monday 09/11/2009 10:26
by Trytasa Baldaquino
No sé quantes estaven previstes, però la plaça Pastrana existeix des de fa molts anys. En tot cas, des de fa sis o set s'ha convertit en un gran forat, però la plaça en sí sempre ha existit.

Nova urbanització, d'acord. Nova plaça, ni parlar-ne!

Re: Seguiment de les obres al Carmel

Posted: Saturday 12/12/2009 11:47
by metring
A http://www.lamalla.cat/infolocal/area_barcelona# trobareu un video a on es parla de les afectacions del trànsit a la plaça d'Isop.

Re: Seguiment de les obres al Carmel

Posted: Saturday 12/12/2009 12:10
by Miquel
Mare de Déu, i aixó es noticia avui???

Si la Plaça d'Isop està així desde fà un parell d'anys mínim, i desde que treballen allà amb la L5 hi ha un augment de camions, com si fós nou tot aixó. :twisted: :twisted:

Re: Seguiment de les obres al Carmel

Posted: Wednesday 27/01/2010 10:27
by metring
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... _PK=681915

ANIVERSARI D’UN ENFONSAMENT

Barcelona afronta 23 km de túnels urbans als cinc anys del Carmel

1. • El succés de la L-5 va disparar els controls i també el cost de les obres subterrànies
2. • Els nous trams oberts, L-3 i L-9, i en execució, L-9 i AVE, dissipen temors

RAMON COMORERA
BARCELONA

El cinquè aniversari de l’accident més greu i torbador, per subterrani, ocorregut en una obra pública catalana, l’enfonsament del Carmel que es compleix avui, coincideix significativament en el temps amb l’inici de dos túnels en zones difícils i molt a prop o per sota de milers de vivendes: la L-9 a Horta, Gràcia i Sarrià i l’AVE a l’Eixample. L’enfonsament de la L-5 per un cúmul de deficiències en el projecte i en els treballs va posar en conflicte l’Administració i els ciutadans. Les millores adoptades els mesos següents en la tramitació, execució i control de les obres han tornat la confiança. Ara són 23 els quilòmetres de túnel que entre les dues línies citades estan en execució a l’àrea metropolitana.
L’epicentre d’aquest gran desastre sense ferits, la cua de maniobres mal excavada entre el carrer de la Conca de Tremp i el passatge de Calafell, és avui una enorme massa de formigó. Però, vora l’espai segellat avança amb rapidesa la col·locació de vies i altres instal·lacions en un túnel que el 17 d’octubre es va donar per acabat entre Horta i Vall d’Hebron.
Van culminar llavors 28 mesos de perforació (després de dos anys d’aturada) feta metro a metro en algun punt i amb tots els sistemes de seguretat dels manuals d’enginyeria, segons diuen gràficament els tècnics. El tram es preveu que funcioni al setembre després d’invertir 111 milions en 2,5 quilòmetres.

PRIMER PAS / L’entrada en servei de la prolongació de la pròxima L-3
entre Canyelles i Trinitat Nova l’octubre del 2008 va ser el primer pas per superar la síndrome. L’obra es va revisar a fons i el pressupost es va doblar. Amb la molt recent obertura del tram de Santa Coloma de la quilomètrica L-9, una línia amb uns projectes que han patit innombrables canvis que n’han quadruplicat el pressupost fins a situar-lo en 7.000 milions, el trauma sembla quedar enrere.
En aquests anys s’ha generalitzat la instal·lació de sofisticats i massius sistemes de detecció de moviments del terreny i dels edificis. També es fan inspeccions, abans i després de la perforació, en milers de vivendes situades a l’eix dels túnels i s’informa els veïns del desenvolupament de les obres.
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... _PK=681916

El pla de reforma va trigar sis mesos a arribar a la Generalitat

XABIER BARRENA
BARCELONA

El pla de reforma del Carmel, aprovat provisionalment per la comissió municipal d’Urbanisme el 17 de juliol passat, ha trigat sis mesos a entrar en el registre de la subcomissió d’Urbanisme de Barcelona, que depèn de la Generalitat. Segons fonts muncipals, el retard obeeix a la necessitat d’elaborar un text refós amb totes les modificacions, ja que el document municipal no les incorporava sinó que es limitava a presentar la versió original i els seus successius canvis.
Les mateixes fonts van voler detallar que a pesar de la dilació, no hi ha hagut cap afectació en la tramitacions dels nombrosos plans urbanístics que deriven del pla de reforma. Així, tant el centre d’assistència primària (CAP), com els edificis de l’Incasòl (vivenda pública de la Generalitat) que es construiran a l’anomenada zona zero, on es va produir l’esvoranc, han seguit el seu curs administratiu.

APROVACIÓ SENSE CIU NI PP / El pla va ser aprovat provisionalment amb l’oposició de CiU i el PP. Sí que hi va votar a favor Esquerra, que, al febrer, havia votat en contra de la proposta perquè considerava que no s’havia dialogat prou amb els veïns. Aquell dia del mes de juliol, la regidora del districte d’Horta-Guinardó, Elsa Blasco, va advertir que, fins a l’aprovació definitiva, que es farà en ple municipal –una vegada Urbanisme hagi donat el seu vistiplau–, hi haurà «més aportacions».

http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... _PK=681917

Els veïns de la ‘zona zero’ reclamen el dret a girar full i seguir endavant amb les seves vides


CARLOS MÁRQUEZ DANIEL
BARCELONA

Antonio és un paleta jubilat a qui li agrada parlar de literatura, poesia i gramàtica. Cita Machado, Joan de la Creu i Bécquer, disserta sobre «l’eterna batalla entre la b i la v» i sospira resignat per no haver tingut l’oportunitat d’estudiar. Amb la veu comparteix somnis, però amb els ulls segueix la realitat que coneix més bé, la del forat que ocupa la plaça de Pastrana, on es construeix l’estació del Carmel de la línia 5 de metro. Aquest home ben abrigat assegura que la gent té ganes «de perdre de vista les grues», que durant anys els han fet «la punyeta» i que és una «llàstima» que l’intent d’estalviar diners «portés tants problemes».
Després de compartir una llarga passejada pel barri, Antonio es retira a una altra cosa. Al migdia, la zona zero, l’antic esvoranc ara convertit en parc infantil, està deserta. Uns avis ocupen, estàtics, el banc més assolellat. Sandra i el seu fill Borja, de 2 anys, juguen al tobogan. Aquesta jove mare i la seva parella van comprar un pis el mateix dia en què el terra es va enfonsar o el túnel del metro es va aixecar, segons com es miri. «Havíem donat la paga i senyal i no ens podíem fer enrere», explica, mentre el Borja arriba amb la sabata plena de caca canina. Sandra frega la sabatilla amb un tros d’herba que creix a l’ombra i comparteix el sentiment de mitja ciutat: «Molts joves van als parcs amb els gossos i després els nostres fills es troben els excrements per tot arreu». Sandra treballa a la propera perruqueria Yolanda, un lloc on la gent va a tallar-se els cabells i a explicar també la seva vida. «Ja no es comenta el que va passar el 2005, ara es parla de coses més personals, com la crisi; estem cansats de l’esvoranc», explica, al mateix temps que calça el seu fill.
Miquel Vilella, propietari de l’Autoescola El Carmel, fa servir sovint el verb oblidar. L’any i mig que van passar en un altre local, les informacions contradictòries, la guerra de bones intencions dels polítics... «El barri ja no té por, només volem tirar endavant els nostres negocis i deixar enrere l’angoixa que vam passar», resumeix aquest veterà empresari.
Al bar sense nom a tocar del parc de l’esvoranc, Beatriz, la propietària, assegura que ja està «molt farta de tot el que s’ha dit». Tot i això, fa un esforç i aporta la seva enèsima opinió: «L’únic que demanem és poder girar full».

Cops de geni del traductor automàtic

Posted: Wednesday 27/01/2010 10:42
by Guigui
Van culminar llavors 28 mesos de perforació (després de dos anys d’aturada) feta metro a metro en algun punt [...]
Concretament, FMB a FMB. :x

Re: Seguiment de les obres al Carmel

Posted: Wednesday 27/01/2010 11:34
by Trytasa Baldaquino
metring wrote:
...Cita Machado, Joan de la Creu i Bécquer, ...
Crec recordar que aquest home era Sant, oi?
El que s'ha de llegir... :cop

Re: Seguiment de les obres al Carmel

Posted: Wednesday 27/01/2010 18:59
by 437.001
Trytasa Baldaquino wrote:
metring wrote:
...Cita Machado, Joan de la Creu i Bécquer, ...
Crec recordar que aquest home era Sant, oi?
El que s'ha de llegir... :cop

...perforació feta "metro a metro"...
..."Joan de la Creu"...
Qui ha escrit aquestes estupideses té el graduat escolar? I, si el tenia, havia pres psicotròpics o estava en un estat mental alterat?
Tot i que ara que hi penso, podria ser que no tingués graduat escolar i prengués psicotròpics alhora.

Perforació feta METRE a METRE.
SAN JUAN DE LA CRUZ.

Encara gràcies que no ha escrit "bucadill de jamó y ques", "pan tumaca", "las estacions de metre de BCN" ni "Frederic Garcia Llorca", o "Antoni Tacat"...
Per cert, deixant a banda la qualitat ortogràfica de l´article, el seu contingut fa ferum de politiqueig, no creieu? Oi que és una novetat?

Traduccions de noms

Posted: Wednesday 27/01/2010 19:07
by Guigui
437.001 wrote:SAN JUAN DE LA CRUZ.
Els noms de monarques, sants i papes es tradueixen. Per tant, és correcte dir Sant Joan de la Creu. Però cal dir-ho correctament.